eitaa logo
پیر طریقت
1.3هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
726 ویدیو
48 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هو بدان که سالک چون در مجاهدت و‌ریاضت نفس و تصفیه دل شروع کند او را بر ملک و ملکوت عبور و سلوک پدید آید، و در هر مقام مناسب حال او وقایع کشف افتد گاه بود که در صورت خوابی صالح بود و گاه بود که واقعه غیبی بود شیخ نجم الدین رازی
هو خواص را که به کمند عشق [وحدانیت]و جذبات الوهیت به مرتبه ولایت رسانیدند از ظلمات وجود به کلی خلاص دادند و به نور عالم بقا حقیقی منور گردانیدند که:(الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات «الی النور») و‌عوام از دریافت ضو نور حقیقی هر چند از پس حجب بود بی نصیب نکردند شیخ نجم الدین رازی
هو پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلم می فرماید: هر که با خدای تعالی انس گیرد از خلق گریزان گردد
هو ترک سر کردم و از دردسر آسوده شدم - فروغی بسطامی
هو ‌ تا اَبد منظور جانی... - اوحدی
هو چرا صمت؟ لقمان به پسرش فرمود: « پسرم اگر فرض کني که سخن از نقره است سکوت از طلاست » لقمان خود حکيم بود و فرمود: « سکوت حکمت است ولي فاعلش کم است.» يعني بوسيله سکوت خيلي مسائل را خداوند برايم روشن کرد و به سرّ و حکمت آن پي بردم. رسول اعظم اسلام فرموده است: « هنگامي که بنده اي را ديديد که سکوت و زهد در دنيا نصيبش شده به او نزديک شويد که القاء حکمت مي­کند و خداي تعالي مي­فرمايد: «هر کس را حکمت دهند خير فراوان داده اند»
هو فرق بین وسوسه های شیطانی و نفسانی علاءالدوله سمنانی رحمة الله علیه: وسوسه های شیطانی بزودی رفع میشوند چون کید او ضعیف است، اما متنوع می‌باشند. چون از یکی عاجز بود وسوسه جدیدی القا کند ولی وسوسه های نفسانی بر یک نوع هستند و نفس بر همان اصرار می‌کند تا بدان برسد و رفع این نوع وسوسه‌ها مشکل میباشد. مصنفات سمنانی،ص۹۹ @Analhaghhoo
هو پیری دانا را دیدم گفتم : ای پیر دانا نکته ای به من گو که هم به درد این جهانم بخورد و هم به درد آن جهانم ... گفت : تنها چیزی که به دردت می‌خورد این است که این هر دو جهان را بگذاری و خودت را دریابی ... تا در فکر این جهان و آن جهانت هستی ، پس هر دو را از دست داده ای. اما اگر آن دو را رها کنی و به خودت فکر کنی آنگاه آن هر دو را هم خواهی داشت. این جهان و آن جهان خودت هستی این جهان و آن جهان همین اکنون توست اکنون چگونه هستی؟ رهایی یا در بند؟ چه در بند این جهان باشی و چه در بند آن جهان رها نیستی. و فرقی نمی‌کند که در بند چه هستی، مهم این است که در بندی و باید رها شوی، آزاد شوی. آنگاه که آزاد و رها شدی، گسترده میشوی و چون گسترده شدی، خواهی دید که هر دو جهان درون توست. و هر دو جهان خودت هستی. و آنگاه میفهمی که تو جهانی عظیم هستی که همه جهانها درون توست. و چون به چنین درکی از خود برسی، پس دیگر هر آنچه که داری هم به درد این جهانت می‌خورد، و هم به درد آن جهانت. @Analhaghhoo
هو                           ◍⃟‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖡼هٰٖوٰٖاٰٖلٰٖرحیٰٖمٰٖ𖡼 ❄️.⃟⌜  ✨.⃟⌜  🕋 نزد ما و نزد محققان از ما، برای هیچ مخلوقی قدرتی نیست زیرا هیچ فاعلی غیر از الله تعالی نیست که خالق افعال ظاهر در عین موجودات بر دست خلق و غیر آن است.                ┄═༻⃘⃕❀ŏ‌💥ŏ‌༻⃘⃕❀═┄ شیخ اکبر محیی‌الدین ابن عربی 📗 رسائل، کتاب المسائل، مسألة ۱۹، ص ۳۱۳. 𖡼┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄ ⸽  ⍣•╭➺@maerefatallah⊇۠⸼❄️࿏ ⸽   • ╰──────────── ⸽           •┈••✮✾•✿•✾✮••┈•
هو با توجهِ تامِّ الی الله می‌توان به محضر خلیفه الله مشرّف شد! علامه حسن‌زاده آملی نقل می‌کردند: مرحوم آیت الله سید محمد حسن الهی طباطبایی- برادر علامه طباطبایی- یک روز به من فرمودند: من از طریق علم جَفر و اعداد، سؤالی نوشتم و آن این که چطور می‌شود خدمت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) شرفیاب شوم. این جواب آمد که : به توجه تامِ الی‌الله! پاسخ هم منطقی بود، زیرا تا آدمی به الله توجه نداشته باشد،‌ نمی‌تواند به محضر خلیفه‌ الله شرفیاب شود! سیره فرزانگان، عبدالحسن بزرگمهرنیا، نشر سامان دانش، به نقل از: خبرگزاری ایکنا، گفتگو با استاد قادر فاضلی. http://t.me/sireyefarzanegan @ramlVAjafr
هو کسی گوید نزدیک ممشاد دینوری -قدس سره- شدم درویشی در آمد و گفت: سلام علیکم! جواب وی باز دادند. گفت: اینجا هیچ جای پاکیزه هست که کسی بتواند مُرد؟ جائی اشارت کردند، آنجا چشمه آب بود، درویش طهارت نو کرد و چند رکعت نماز بخواند و آنجا شد که بدو اشارت کرده بودند و پای دراز کرد و جان بداد. 📚 رساله قشیریه، ص ۵۲۶ @salvatia
هو جنید -رحمة الله علیه- روزی فرمود: یا معشر الفقراء! شما را به خدای شناسند، و برای خدای گرامی دارند، بنگرید تا با خدای چون باشید. 📚 رساله قشیریه، ص ۴۵۴ @salvatia