هو
جهان چون خواب است و آدمی در آن خواب
بیداری طلب ، که در بیداری خداست.
سوره یوسف (آیات۱۰۳تا۱۰۶)
وَمَآ أَكْثَرُ النَّاسِ وَلَوْ حَرَصْتَ بِمُؤْمِنِينَ (١٠٣)
و بیشتر مردم، هر چند اصرار داشته باشی، #ایمان نمیآورند!
وَمَا تَسْأَلُهُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِلْعَالَمِينَ (١٠٤)
و تو (هرگز) از آنها #پاداشی نمیطلبی؛ آن نیست مگر تذكّری برای #جهانیان!
وَكَأَيِّنْ مِنْ آيَةٍ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ يَمُرُّونَ عَلَيْهَا وَهُمْ عَنْهَا مُعْرِضُونَ (١٠٥)
و چه بسیار #نشانهای (از خدا) در آسمانها و زمین كه آنها از كنارش میگذرند، و از آن #رویگردانند!
وَمَا يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُمْ بِاللَّهِ إِلَّا وَهُمْ مُشْرِكُونَ (١٠٦)
و بیشتر آنها كه مدعی
#ایمان به خدا هستند، #مشركند!
https://t.me/Analhaghhoo
هو
[شیخ عبدالرحمن جامی] میفرمودند که: دریغا! طالب یافت نیست. طالب بسیارند، امّا طالبِ حظّ نفسِ خود.
قومی که کام دل طلبند از شکر لبان
شک نیست عاشقند، ولی عاشق خودند
تکمله نفحاتالانس
رضیالدین عبدالغفور لاری
@yarekhaksar
هدایت شده از خوشنویسی | عبدالله زاده
شهادت امام حسن عسکری علیه السلام تسلیت
🆔 @khat_abdollahzade
🌐 https://abdolahzaade.ir
هو
من از کجا پند از کجا، باده بگردان ساقیا
آن جام جان افزای را، برریز بر جان ساقیا
بر دست من نِه جام جان، ای دستگیر عاشقان
دور از لب بیگانگان، پیش آر پنهان ساقیا
#مولانای_جان
@Molana79
هو
اکنون می بین که درون تو
حبّ دنیا غالب است
یا عشق بهشت
یا عشق خدای تعالی!؟
می دان که تورا باکدام قوم حشرکنند،
اگر بر راه عاشقانی و محبّ عاشقانی، تو را با ایشان حشر کنند،
و اگر بر راه صالحانی و محبّ صادقانی تو را با ایشان در بهشت برند،
و اگر بر راه دنیا و اهل عادتی، تو را با ایشان حشر کنند.
و این هم یقین گردد ان شاءالله
#عین_القضات_همدانی
هو
پادشاهی به درویشی گفت که آن لحظه که تو را به درگاه حق تجلی و قرب باشد مرا یاد کن.
گفت در آن درگاه چون آفتاب جمال او بر من زند مرا از خود یاد نیاید، از تو چون یاد کنم؟ اما چون حق تعالی بنده ای را برگزید و مستغرق خود گردانید، هر که دامن او گیرد و از او حاجت طلبد، بی آنکه آن بزرگ نزد حق یاد کند و عرضه دهد، حق آن را برآرد.
فیه_ما_فیه
هو
"مقامات عرفانی"
و يقين بدان كه هر كس كه رمز را بگشايد به "گنج" دست يابد
ابتدا ذوق است
و زان پس شوق
و سپس عشق
و سپس وصل
و سپس فنا
و پس از ان هم "بقا"
و پس از ابادان نيز ابادی وجود ندارد
و البته خود ابادان نيز غير متناهی است.
جناب سهروردی
هو
عیسی علیه السلام بسیار خندیدی، یحیی علیه السلام بسیار گریستی. یحیی به عیسی گفت که "تو از مکرهای دقیق قوی ایمن شدی که چنین می خندی ؟ عیسی گفت که " تو از عنایت ها و لطف های دقیق لطیفِ غریبِ حق قوی غافل شدی که چندینی میگریی؟" ولییّ از اولیا حق درین ماجرا حاضر بود ، از حق پرسید "از این هر دو، که را مقام عالی تر است ؟" جواب گفت که "من آنجا ام که ظن بنده ی من است به هر بنده مرا خیالی است و صورتی است هر چه او مرا خیال کند من آنجا باشم. "
اکنون تو می آزما که از گریه و خنده، از صوم و نماز، و از خلوت و جمعیت، و غیره تو را کدام نافع تر است و احوال تو به کدام طریق راست تر می شود و ترقیّت افزون تر، آن کار را پیش گیر .
فیه ما فیه مولانا