eitaa logo
حقایقی پیرامون انجمن حجتیه
2هزار دنبال‌کننده
328 عکس
43 ویدیو
2 فایل
نائب ولی عصر(علیه السّلام)فرمودند: "گاهی صریحاً با انقلاب مخالفت نمی‌شود،بلکه با مبانی و مبادی اعتقادی انقلاب مخالفت می‌شود. روی اینها باید حساس بود." این کانال به معرّفی یکی از این گروه ها یعنی "انجمن حجتیه" میپردازد. ادمین: @hojjatiye_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 مراسم تشییع آیت الله سید محسن خلخالی(ره) پنجشنبه ۱۰ آبان دکتر سید حسن ، پشت سر آیت الله دین پرور 🆔 @hojjatiye
🔴 احتمال اتّحاد شریعتمداری و حلبی در اسناد لانه جاسوسی آمریڪا🇺🇸 از آنجا ڪه این روزها مصادف است با سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریڪا، این مطلب را اختصاص می‌دهیم به یڪی از اسنادی ڪه در سفارت آمریڪا یافت شد. ✅ در سال 57، به خاطر ڪشتارهای وحشیانه رژیم پهلوی، حضرت امام مردم را از برپایی جشن‌های نیمه شعبان نهی ڪرده بودند. این مسئله فرصتی بود برای شناخت هر چه بیشتر مردم نسبت به آن دسته از جماعت مذهبی ڪه موافق قیام در برابر رژیم پهلوی نبودند. این ڪه اینگونه افراد چه عڪس العملی در قبال این دستور امام نشان خواهند داد، مهم بود. در سفارت آمریڪا ڪه مسائل مربوط به روند انقلاب و وضعیّت ڪشور ڪاملاً بررسی می‌شد تا بتوانند تصمیم‌های لازم را بگیرند، با توجّه به شناخت و سابقه‌ای ڪه از افراد مختلف داشتند، در مورد عڪس العمل آقایان شریعتمداری و به عنوان دو مذهبی ضدّ انقلاب، توسّط یڪی از نیروهایشان اینگونه پیش‌بینی می‌شود: 📃 «این واقعه [تحریم جشن‌ها و مخالفت برخی مذهبیون] ممڪن است به نفع شریعتمداری تمام شود چون ڪه باعث شد آیت الله حلبی از تهران را به اتحاد عملی با وی بڪشاند. حلبی یڪ آیت اللّه مهمّ است ڪه فعالیّت اصلی وی برگرداندن (یا ڪوبیدن) اعضای فرقه بهایی است. او پیروان قابل ملاحظه‌ای دارد ڪه شامل یڪ عدّه تخمین 10000 نفری دانشجو می‌باشد و ادعا می‌ڪند ڪه در 5 سال گذشته 23000 بهایی را به اسلام بازگردانیده است ....» 📚 منبع: اسناد لانه جاسوسی، موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی، بهار1387، ج9، ص76 فارغ از این ڪه انجمن در آن سال جشنی گرفت یا خیر، همانگونه ڪه متن این سند به خوبی گواهی داده، دشمن نیز عدم همراهی حلبی با اعتصاب چراغانی و بلڪه اتّحاد عملیش با شریعتمداری را ‌ احتمال می‌دهد. مسلّم شناخت آنان از سوابق و مواضع شیخ محمود حلبی چنین احتمالی را برایشان رقم زده است. در مورد عڪس العمل انجمن حجتیّه نسبت به دستور امام در این ماجرا، در آینده و به تفصیل مطالبی تقدیم خواهد شد. انشاءالله 🆔 @hojjatiye
📄سند لانه جاسوسی🇺🇸 🔴[تحریم جشن‌های شعبانیه و مخالفت برخی مذهبیون]ممکن است به نفع شریعتمداری تمام شود چون که باعث شد آیت الله را به اتحاد عملی با وی بکشاند. 🆔 @hojjatiye
🔴 ولایت فقیه یا ولایت وڪیل⁉️ (پرسشهای آیت الله جنتی- قسمت سوم) همانگونه ڪه پیش از این ذڪر شد، انجمن با پاسخ به پرسش آیت اللّه جنّتی، مدّعی اعتقاد این گروه به "ولایت فقیه" شد: https://eitaa.com/hojjatiye/126 ✅ امّا حقیقت آن است ڪه تمام استنادات انجمن مبنی بر این ادّعا، مربوط به "ولایت فقیه در حدّ مرجعیّت" است نه ولایت فقیهی ڪه به عنوان نائب عام امام زمان(علیه السّلام) در عصر غیبت، به امر شارع مقدّس در رأس حڪومتی اسلامی قرار گرفته باشد. پیش از این اثبات شد ڪه شخص شیخ محمود هیچگاه اعتقاد به تشڪیل حڪومت اسلامی در عصر غیبت نداشت و حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تشڪیل هر حڪومت اسلامی را منحصر به امام معصوم می‌دانست. همین یڪ دلیل میتواند برای عدم اعتقاد انجمن حجتیه به ولایت فقیه، ڪافی باشد: yon.ir/iD3nA 🔶 طبیعی بود ڪه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، انجمن لازم می‌دید تا خود را همسو با نظام ولایت فقیه و حامی آن نشان دهد. لذا اقداماتی نمود ڪه موضوع پیش نویس پیشنهادی برای قانون اساسی از جمله آنها بود. پیش نویسی ڪه دقت در آن باز هم نشان میداد ڪه انجمن بیشتر قائل به نظارت فقیه است تا ولایت فقیه! چرا ڪه حیطه اختیاراتی ڪه برای ولی فقیه در نظر گرفته بود، بسیار محدود بود. ❓امّا یڪی از بهترین محڪها برای فهمیدن نوع نگاه انجمن به ولایت فقیه، این پرسش است ڪه اگر مثلاً ولی فقیه، حڪم به جهاد داد و مرجع تقلید شما قائل به جهاد نبود، باید از ڪدام اطاعت نمود؟ در یڪی از جزوات امروزی انجمن حجتیّه آمده است: 🖋 « اﺣﮑﺎم ﻓﻘﯿﻪ ﺣﺎﮐﻢ، ﺑﻪ ﻣﯿﺰاﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﺮﺟﻊ و ﻓﻘﯿﻪ ﻣﻦ ﺑﺮای ﺣﺎﮐﻢ ﺷﺮع، وﻻﯾﺖ ﻗﺎﺋﻞ اﺳﺖ اﺣﮑﺎم ﺣﺎﮐﻢ ﺷﺮع ﺑﺮ ﻣﻦ ﺳﺎری و ﺟﺎری اﺳﺖ و ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﯿﺰان ﺣﮑﻢ وی ﺑﺮ ﻣﻦ ﻧﺎﻓﺬ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد و ﺷﺮﻋﺎ ﺑﯿﺶ از اﯾﻦ ﻫﻢ وﻇﯿﻔﻪ‌ای ﻧﺪارم. ﺣﺎل اﮔﺮ ﺣﺎﮐﻢ ﺷﺮع ﺑﺎ ﻗﺪرﺗﯽ ﮐﻪ دارد ﻣﺮا ﻣﺠﺒﻮر ﺑﻪ ﮐﺎری ﮐﺮد اﯾﻦ دﯾﮕﺮ ﺑﺮﻣﯽ‌ﮔﺮدد ﺑﻪ ﻗﺪرت او و ﻣﻦ ﺷﺮﻋﺎ ﺑﯿﺶ از اﯾﻦ وﻇﯿﻔﻪ‌ای ﺑﺮای اﻃﺎﻋﺖ از وی ﻧﺪارم.»‼️ همانگونه ڪه روشن است، باز هم پای ولایت مرجعیّت در میان است نه ولایت فقیه حاڪم. گویی مرجع تقلید، میزان و محدوده تبعیت از حاڪمی را برای مقلّدین خود مشخّص می‌نماید، حال میخواهد آن حاڪم فقیه باشد یا شاه. ⚡️جالب آن ڪه در این جزوه، گویی انجمن خواسته تا اظهار ڪند ڪه اگر هم بخواهد قائل به حڪومتی باشد ڪه فقیه در آن نقشی به سزا داشته باشد، ضمن نفی صریح "ولایت مطلقه فقیه"، "حڪومت وڪالتی فقیه" را می پسندد. به این معنا ڪه اولاً تشڪیل حڪومت اسلامی، بر مبنای امر شارع مقدّس نباشد. در ثانی فقیه، در حدّ ﺣﺎﮐﻤﯽ است ﮐﻪ از ﺟﺎﻧﺐ ﻣﺮدم و ﯾﺎ از ﺟﺎﻧﺐ ﺷﺎه، ﺣﮑﻮﻣﺖ وﮐﺎﻟﺘﯽ ﺑﺮﻋﻬﺪه دارد. انشاءالله در آینده پیرامون این نظریه و آثارش، و تفاوت‌های آن با ولایت مطلقه فقیه مطالبی تقدیم خواهد شد. 🆔 @hojjatiye
⚫️ مقام معظم رهبری: نه تنها سرجنبانان تشیع از سوی امام رضا(علیه السلام) به سڪوت و سازش تشویق نشدند بلڪه قرائن حاڪی از آن است ڪه وضع جدید امام [ولایتعهدی] موجب دل‌گرمی آنان شد. 🆔 @hojjatiye
🔴 وقتی انجمن حاضر به اعتراف‌ نشد❗️ (پرسشهای آیت الله جنتی، قسمت چهارم) آیت الله جنتی دومین پرسش خود از انجمن حجتیه را در نماز جمعه قم اینگونه بیان کردند: ❓« آیا حاضرید اعتراف ڪنید ڪه خط سابقتان غلط بوده است؟ اگر نه پس خط عوض نڪرده‌اید و معلوم میشود تاڪتیڪی خط را قبول ڪرده‌اید. در غیر اینصورت چه اشڪالی دارد بصراحت اعلام ڪنید ڪه قبل از پیروزی انقلاب مصلحت می‌دیدیم ڪه بر ڪنار از مسائل سیاسی باشیم، ما شاخه را بیشتر می‌زدیم و انقلاب و امام ریشه‌ها را می‌زدند و ما اشتباه می‌ڪردیم. اگر این اعتراف را ڪردید ما به صداقت شما پی‌می‌بریم.» 📚 منبع: روزنامه کیهان، 1360/8/10، ش 11422، ص2 انجمن در پاسخ به این پرسش اینگونه نگاشت: «انجمن در طول زمان، ڪوشش داشته ڪه خدمات دینی خود را تحت اشراف حضرات آیات عظام انجام دهد و خط مشی خود را بر اساس نظرات آن بزرگواران استوار نماید. شاهد گویای این مدعا دو فتوای صادره از محضر رهبر گرانقدر انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام در تاریخ‌های بیست و هشتم دیماه 49 شمسی و پنجم شعبان 1390 قمری است ڪه ضمن تقدیر از خدمات انجمن، تقویت مالی آنرا از طریق سهم مبارڪ امام علیه السلام و زڪوات و تبرعات، اجازه فرموده‌اند. اینچنین تأییدات ، بهمراه تشویق‌ها و حمایت‌های روحانیون مبارز و دانشمندی نظیر مرحوم استاد شهید مرتضی ، انجمن را همواره در تلاشها و فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی خود دلگرم می‌ساخته و البته انجمن، در طی مراحل و مقاطع مختلفه زمانی، تحول و تڪامل لازم را در انجام وظایف شرعی خویش با اتڪاء بمقامات مرجعیت و ولایت فقیه پذیرفته و هم اڪنون نیز رهنمودهای بنیانگزار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی را ملاڪ تعیین خط حرڪت اسلامی خویش قرار داده است.» 📚 منبع: روزنامه ڪیهان، 1360/8/14، ش 11426، ص14 ✅ اینکه پاسخ انجمن و استنادات آن تا چه میزان صحیح بود را در قسمت پنجم این مطلب تقدیم خواهم نمود. 🆔 @hojjatiye
🔴 روزبه در پایان عمر از بازگشت علامه راضی نبود❗️ 21 آبان مصادف است با سالروز درگذشت مرد علم و تقوا، استاد رضا . ماجرای اختلافات ایشان با علامه ، ڪه سبب قهر حدوداً دو ساله علامه از مدرسه شد، آنقدر عیان است ڪه قابل انڪار نیست. امّا در طول این سالها، برخی تلاش نموده‌اند تا به جهت سوءاستفاده از نام استاد روزبه، اختلافات میان ایشان و علامه را تمام شده دانسته و بازگشت علامه به مدرسه را دلیل آن بدانند. ✅ این در حالی است ڪه استاد روزبه تا آخرین روزهای عمر با برڪتشان با علامه اختلافات مبنایی داشتند و از اینڪه مدیریت علوی دوباره به دست علامه بیفتد، راضی نبودند. خاطره استاد محدث ڪه هجده سال از اصلی‌ترین مسئولین علوی بود، شاهدی بر این مدّعاست: 💠 « آقای روزبه در آخر عمرشان جمله‌ای به من فرمودند ڪه خیلی برایم دردناڪ بود. فرمودند: "محدّث، تو در مدّت همڪاری با من، دو جا به من نارو زدی!"‼️ این حرف برای من آنقدر سخت بود ڪه گویا پدر و مادر ڪسی به او بگویند تو به ما فحّاشی ڪردی! من با تعجب فراوان پرسیدم: "ڪجا؟" گفتند:"یڪی این ڪه آقای علامه را برگرداندی!" استاد روزبه بنیادین می‌اندیشید. ایشان معتقد بودند آقای علامه مدیر است اما مبانی تربیتی‌اش مبتنی بر دیدگاه‌های برجسته و ظریف تربیتی نیست. گفتم:"من ایشان را نیاوردم. من علاقمند بودم و پیشنهاد هم ڪردم، ولی ایشان به خاطر پیش آمدن آن عارضه[سرطان استاد روزبه] آمدند.» 📚 منبع: "نگاهی به تاریخچه و تفکرات جریانات شبه حجتیه ای"، رضا آهنگر، انتشارات سوره مهر، ص۱۲۴ 🆔 @hojjatiye
⚫️ به مناسبت سالروز رحلت حضرت آیت الله (ره) 💠 حضرت آیت الله العظمی بهجت(ره): «ایشان [آقا میرزا مهدی] در اواخر عمر از آنچه در مورد فلسفه و فلاسفه گفته بود برگشته بود این معنی برای من ثابت شده‌ است. آقای خمینی می‌‌فرمود: [آقا میرزا مهدی] می‌‌خواست دست مرا ببوسد. گفتم: برای چه؟ [آقای خمینی] پاسخ داد: نمی‌‌دانم شاید کتاب کشف‌الأسرار را دیده.» 📚 منبع: زمزم عرفان، محمدی ری شهری، ص 134 🆔 @hojjatiye
🏴🏴🏴 ⚫️ توصیه امام عسکری(علیه السلام) در آداب برخورد با اهل سنت: 💠 در ميان جماعتهای آنان نماز بخوانيد و بر سر جنازه آنها حاضر شويد و مريضانشان را عيادت كنيد. و حقوقشان را ادا نماييد. زيرا هر يك از شما چون در دينش پارسا و در سخنش راستگو و امانتدار و خوش اخلاق با مردم باشد، گفته ميشود: «اين يك شيعه است» و اين كارهاست كه مرا خوشحال ميسازد. تقوای الهی داشته باشيد، مايه زينت باشيد نه زشتی. 📚 منبع: بحارالانوار-جلد75-صحفه372باب29 🆔 @hojjatiye
🌿🌺🍃🌼🌱🌸🌿🌷🍀🌻🌱 ای که بی نور جمالت نیست عالم را فروغی تا به کی در ظل امر غیبت کبری نهانی 💠 از اشعار امام خمینی(ره) پیرامون حضرت ولیعصر(عج) 🆔 @hojjatiye
🔴 شیخ محمود حلبی خطاب به امام: نمی‌توانستیم با شما همراهی کنیم! (پرسشهای آیت الله جنتی، قسمت پنجم) پیش از این، دومین پرسش آیت الله جنتی و پاسخ انجمن تقدیم شد: https://eitaa.com/hojjatiye/136 💠در پاسخ انجمن، چند نکته قابل توضیح است: ✅1- آیت الله جنتی در پرسش خود گفته بود: «چه اشکالی دارد بصراحت اعلام کنید که قبل از پیروزی انقلاب مصلحت می‌دیدیم که بر کنار از مسائل سیاسی باشیم، ما شاخه را بیشتر می‌زدیم و انقلاب و امام ریشه‌ها را می‌زدند و ما اشتباه می‌کردیم.» انجمن نه تنها حاضر نشد تا صریحاً به غلط بودن خط سابقش اعتراف کند، بلکه دلایلی جهت صحت اهداف و عملکردش ارائه نمود. ✅2- یکی از دلایل انجمن، اشراف مرجعیت و آیات عظام بر فعالیت‌هایش بود و به عنوان مثال به اجازه وجوهات امام استناد شده بود. در حالیکه امام اجازه استفاده از وجوهات را لغو کرده بودند. ✅3- دلیل دیگر را حمایت‌های شخصیت‌هایی همچون شهید ذکر کرده بودند. چه کسی می‌تواند بپذیرد که شهید مطهری از تفکّر عدم قیام قبل از ظهور و مخالفت با تشکیل حکومت اسلامی حمایت کرده باشد!؟ بر اساس خاطرات به جای مانده، شکی نیست که برخی حمایت و مماشات‌های ایشان با انجمن، صرفاً به جهت جذب نیروهای قابل استفاده این گروه بوده است. ✅4- جالب آن است که انجمن علیرغم آن که حاضر نشد به عدم انقلابی بودنش در ملأ عام اعتراف کند، چاره‌ای نمی‌دید تا در برابر رهبر انقلاب گوشه‌ای از حقیقت را بگوید. دکتر نادر ، خاطره دیدار شیخ محمود با امام (ره) در مدرسه را اینگونه به یاد می‌آورد: 🔶« حضرت آقای حلبی با نهایت خلوص به حضرت امام این طور ایشون گفت که "حضرت آقا خدا به دست شما این درخت 2500 ساله رو از ریشه در آورد. ما هم در خناق و اختناق بودیم نمی‌تونستیم با شما همراهی کنیم. الان در خدمت شماییم." این عین حرف بود.» 📚(درسنامه انجمن حجتیه، رضا آهنگر، ص۳۱۱) 🔵 شاید اگر انجمن حاضر می‌شد دست از هم‌مسیر جلوه دادن خود با انقلاب اسلامی بردارد و در همین حد علناً اعتراف می‌کرد، سرنوشت دیگری برای خود رقم می‌زد. 🆔 @hojjatiye
🔴 آقای حلبی روی منبر از ملاصدرا با اهانت یاد میکرد‼️ از آنجا که ۳۰ آبان، روز جهانی فلسفه نام گرفته، یکی از دهها خاطره ای که حکایت از اهانتهای رهبر انجمن حجتیه به فلاسفه دارد را مرور میکنیم. مرحوم حجت الاسلام شجونی در مصاحبه ای می گوید: ⚡️«من به خوبی به یاد دارم آقای روی منبر از ملاصدرا با اهانت یاد می کرد.‼️ ایشان با فلسفه مخالف بودند. مرحوم حلبی با صراحت به ملاصدرا توهین می کرد. برای همین هم مرحوم کمالی سبزواری واعظ به آقای حلبی فحش رکیکی داد. ایشان واعظ مشهوری بود. یک وقتی من با ایشان در تاکسی نشسته بودم و یک شخصی هم در آنجا گفت آقای حلبی روی منبر به ملاصدرا فلان توهین را کرده است. من خاطرم هست که مرحوم کمالی واعظ یک فحش رکیک به حلبی داد.» 📚 منبع: روزنامه روزگار، سال پنجم، یکشنبه ۱۳۹۰/۵/۲، ص۹ 🆔 @hojjatiye
🔴 شیخ محمود حلبی: اگر کسی چپ به اهل سنت نگاه کند، چشمش را درمی‌آوریم‼️ بر آن شدیم تا به مناسبت هفته وحدت، بخشی از مصاحبه ای که چند سال پیش توسط سایت رجانیوز صورت پذیرفته بود را بازنشر دهیم: 🎙اگر در مورد انجمنی‌های جدید یکی از شاخصه‌های مهمشان را بخواهیم عرض کنیم، مخالفت با است. اما این شاخصه را حداقل در مورد شخص مرحوم شیخ محمود که مؤسس و رهبر انجمن بودند، نمی‌بینید. بلکه برعکس ایشان بسیار معتقد به وحدت شیعه و سنی بودند و این نکته در سخنرانی‌هایشان کاملاً بارز است. ما عباراتی را از آقای حلبی داریم و فایل‌های صوتی‌شان هم هست که ان‌شاءالله در آینده منتشر می‌کنیم که کاملاً نشان می‌دهد آقای حلبی اعتقاد کامل به وحدت شیعه و سنی داشتند و عبارات بسیار جالبی در این زمینه دارند و مثلاً می‌فرمایند: ✳️ "اینها برادران ما هستند، ما اینها را دوست داریم و اگر کسی چپ به آنها نگاه کند، چشمش را درمی‌آوریم!" با این صراحت این سخن را می‌گویند. ⚠️ اما انجمن حجتیه فعلی این طور نیست. اینهایی که مدعی هستند آقای حلبی را قبول دارند و ایشان را رهبر خود و خود را از همه جهت مدیون ایشان می‌دانند، اصلاً به روی خودشان نمی‌آورند که آقای حلبی وحدت شیعه و سنی را قبول داشته است. اما الآن وقتی این اسناد را جلویشان می‌گذاریم، وقتی بیانیه انجمن حجتیه را به مناسبت هفته وحدت در سال 60 جلویشان می‌گذاریم، لبخند می‌زنند و می‌گویند بوده است. ما به آنها پاسخ می‌دهیم حتی فرض کنیم تقیه بوده است. ما هم همین را می‌خواهیم. ما هم مخصوصاً با این وضعیت جهان اسلام، منطقه، سوریه، مصر و... همین شیوه را لازم داریم. ✅ جالب است بدانید مرحوم آقای حلبی حتی از خلفا هم این گونه یاد می‌کنند. ایشان در مورد خلیفه اول می‌گویند ⚡️"ابوبکر صدیق"، خلیفه دوم را می‌گویند ⚡️"حضرت فاروق" و خلیفه سوم را می‌گویند ⚡️"ذوالنورین". فایل‌های صوتی اینها موجودند و نمی‌دانیم انجمن حجتیه فعلی اگر امام و مقام معظم رهبری را قبول ندارند، چرا حرف‌های رهبر خودشان را هم قبول ندارند⁉️ 📚 منبع: مصاحبه سایت رجانیوز با رضا آهنگر 🆔 @hojjatiye
🔴 ⚠️ شیخ محمود : "اینها [اهل سنت] برادران ما هستند، ما اینها را دوست داریم و اگر کسی چپ به آنها نگاه کند، چشمش را درمی‌آوریم!" ✅ با این حساب تکلیف ما با برخی از ارادتمندان شیخ چیست؟ 🆔 @hojjatiye
🔴 ⚠️ شیخ محمود : «خدا به حق پیغمبر همه مسلمانان را از جمیع خطرها حفظ ڪند. برادران سنی ما، اینها را ما دوستشان میداریم. برادر ما هستند. یڪ اشتباهی در راهی ڪرده اند، البته باید عاقلانه، عادلانه، دوستانه اشتباهشان را گفت و الا برادر ما هستند. خونشان، خون ماست. جانشان جان ماست. هر ڪسی بخواهد ڪوچڪترین جسارتی به آنها بڪند، ما در مقابلش ایستادگی میڪنیم. ما حمایت میڪنیم.» ✅ با این حساب تڪلیف ما با برخی از ارادتمندان شیخ چیست؟ 🆔 @hojjatiye
🔴 ⚠️ شیخ محمود : «حق این است که خطیب و سخنران و سخنور بایستد و حرف بزند. این نشستن ما مال معاویه است. اول کسی که بالای منبر نشست و بنا کرد حرف زدن، معاویه بود. و الّا پیش از او خلفای اربعه هم امیرالمؤمنین هم ذوالنورین هم فاروغ هم صدّیق، به تبعیّت پیغمبر در موقع خطابه می‌ایستادند.» ⚡️یادش بخیر، اوّلین بار که سریال امام علی(ع) پخش شد، در مدرسه راهنمایی ( ) تحصیل می‌کردم. دعوا سر این بود که چرا از ابوبکر با عنوان "صدّیق" یاد شده! 🆔 @hojjatiye
🔴 مخالفان وحدت، مراقب دندانهایشان باشند.‼️ شیخ محمود در یڪی از سخنرانی های خود اینگونه میگوید : « ڪسی ڪه به صحاح ستّه بی‌ادبی بڪند، ڪسی ڪه صحاح ستّه را بردارد و با بیل بخواهد بریزد دور، ما برمی‌داریم با جارو او را جارو می‌ڪنیم و می‌ریزیم دور‼️ می‌گوییم تو نه شیعه هستی، نه سنّی هستی و نه مسلمان. مسلمان یا باید این چهار تا ڪتاب ما را قبول داشته باشد یا شش تا ڪتاب شما را قبول داشته باشد.📚 اگر ڪسی نه چهار تا ڪتاب ما را قبول داشت نه شش تا ڪتاب شما را قبول داشت ما او را مسلمان نمی‌دانیم. ⚠️صحاح ستّه را منڪر می‌شی؟ دهنت را می‌شڪنیم!👊 دندانت را خورد می‌ڪنیم!😖 تو میتونی بگی صحیح مسلم بی‌ربط است!؟ میتونی بگی صحیح ابوداوود بی‌ربط است!؟ میتونی بگی مسند احمد بی‌ربط است!؟ به دهنت می‌زنیم ڪه دهنت خون بیاد!؟👊 صحاح ستّه، مدرڪ فقاهت همه فقهاست! مدرڪ فقاهت ابوحنیفه است. مدرڪ فقاهت مالڪ ابن انس است. مدرڪ فقاهت محمد ابن ادریس است. تو غلط می‌ڪنی صحاح ستّه را منڪر بشی!» ✅ با این حساب تڪلیف ما با برخی از ارادتمندان شیخ چیست؟👊 🆔 @hojjatiye
🔴 ⚠️ شیخ محمود : «صحاح ستّه را منڪر می‌شی؟ دهنت را می‌شڪنیم!👊 دندانت را خورد می‌ڪنیم!😖 تو میتونی بگی صحیح مسلم بی‌ربط است!؟ میتونی بگی صحیح ابوداوود بی‌ربط است!؟ میتونی بگی مسند احمد بی‌ربط است!؟ به دهنت می‌زنیم ڪه دهنت خون بیاد!؟👊» ✅ با این حساب تڪلیف ما با برخی از ارادتمندان شیخ چیست؟👊 🆔 @hojjatiye
🔴 ⚠️ شیخ محمود : «همه با هم برادریم. 🔸"ما پنج برادریم و از یڪ پشتیم" جعفری، حنفی، شافعی، مالڪی و حنبلی، پنج تا و از پشت پیغمبر اسلام. 🔸"در پنجه روزگار، پنج انگشتیم" مثل پنج تا انگشتیم ولی از یڪ دست. 🔸"چون فرد شویم، در نظرها علمیم" هر یڪ از این پنج مذهب اسلام در دنیا درخشنده، تابنده، متلألئ، معنون و بزرگ است. هر یڪ دانه مسلمان ما قیمت معنویتش بیشتر از تمام یهودی‌ها و نصرانی‌های دنیاست. 🔸"چون جمع شویم، بر دهن‌ها مشتیم".» 💠 هفته وحدت، بر مریدان شیخ مبارڪ!💐 🆔 @hojjatiye
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 شما نیز اگر سندی دارید رو ڪنید❗️ در این چند روز ڪه به مناسبت هفته سخنانی از شیخ محمود منتشر شد، ڪاربران مختلفی از منبع و سند آن پرسش مینمودند. این اولین بار نبود ڪه سخنی از شیخ را منتشر مینمودم، اما اولین بار بود ڪه با این حجم از درخواست سند روبرو میشدم. البته چنین عڪس العملی ڪاملا قابل پیش بینی بود و برایم عجیب نبود. ✅ نسل جدید انجمن ڪه بسیاری از حقایق بدانها منتقل نشده است، اینگونه مواضع را منافی با عقاید و سلوڪ امروزی خود دیده و این تضاد برای آنان غیر قابل هضم است. تنها راه توجیه این مطالب برای آنان، اذعان به این امر است ڪه «شاید شیخ در جمع اهل سنت بوده و یا اگر هم نبوده، بالاخره از روی تقیه چنین گفته است». ❓باید پرسید چگونه در دهه های چهل و پنجاه، زمانی ڪه قدرت رسانه با امروز قابل قیاس نبوده، شیخ در گوشه ای از شهری در منبر، اینگونه رعایت تقیه مینماید اما امروزه تعداد قابل توجهی از شاگردان و مریدان وی نه تنها حاضر به چنین مسلڪی نیستند، بلڪه مثلا از صدا و سیمای جمهوری اسلامی توقع چنین و چنان دارند!؟ 🔉 در هر صورت از باب وظیفه فایل صوتی عبارات منتشره تقدیم شد. من برای ادعای خود، سند ارائه نمودم. اگر مخالفین، از مسلڪ شیخ شناختی دیگر دارند و میتوانند در اثبات این امر ڪه ”رهبر انجمن مخالف وحدت بوده“ دلیلی ارائه دهند، با ڪمال میل پذیرفته و ضمن اعتراف به اشتباه خود، به یقین آن را در ڪانال منتشر مینمایم. 🔶اگر هم دستشان از سند تهی است، پس در میزان صحت طریق ڪنونیشان نسبت به وحدت، حداقل ڪمی تردید نمایند. البته اگر شیخ را واقعا «خادم الحجة» میدانند! 🆔 @hojjatiye
🔴 از قید اولی گذشتیم، ببینیم با دومی چه میڪنید!؟ چند روز گذشت و یاران انجمن هنوز نتوانسته اند سندی مبنی بر عدم اعتقاد شیخ محمود به وحدت شیعه و سنی ارائه داده و اسناد این ڪانال را منڪر شوند. حال درخواست سند دیگری دارم، ڪه در ظاهر باید ارائه آن ڪار دشواری نباشد. ✅ شیخ محمود حلبی، مؤسس و رهبر انجمن یا همان انجمن حجتیه بود. از سوی دیگر خطیبی سرشناس و متبحر ڪه به شهرهای مختلف دعوت میشد و منابر مفصلی داشت. 🔸حال از برادران انجمنی تقاضامندیم ڪه از میان این همه نوار سخنرانی ڪه از ایشان به جا مانده، فایل صوتی یڪی از سخنرانی های ایشان، از سال ۵۰ به بعد با موضوع ”نقد و رد بهائیت“ ڪه برای مردم(نه اعضای انجمن) ایراد شده باشد را برای ما بفرستند. طبیعی است ڪه رئیس انجمن ضد بهائیت باید حداقل یڪ سخنرانی در رد بهائیت در سطح عموم مردم داشته باشد. منتظر قرار دادن چنین فایل سخنرانی در ڪانال هستم.🙏 🆔 @hojjatiye
🔴 چرا از رهبر انجمن ضد بهائیت، یک سخنرانی عمومی بر علیه بهائیان بجا نمانده⁉️ 🔸از برادران انجمنی تقاضا نموده بودیم ڪه از میان این همه نوار سخنرانی ڪه از شیخ محمود به جا مانده، فایل صوتی یڪی از سخنرانی های ایشان، از سال ۵۰ به بعد با موضوع ”نقد و رد بهائیت“ ڪه برای مردم(نه اعضای انجمن) ایراد شده باشد را برای ما بفرستند. اما خبری نشد! گویا رهبر انجمن حتی یڪ سخنرانی در رد بهائیت در سطح عموم مردم نداشته است‼️ ممکن است در حالت خوشبینانه اینگونه به ذهن متبادر شود که شاید سخنانی بوده و ضبط نشده. ✅ اما بعید به نظر میرسد. چرا که حجم نوارهای به جا مانده از ایشان در حدی هست که بتوان متوقع بود که حداقل یکی از آنها با این موضوع باشد. از سوی دیگر چگونه میتوان فرض گرفت که ایشان که همه هم و غم خود را برای مبارزه با این فرقه قرار داده و آن را وظیفه اصلی خود میدانست، مثلا فقط یکی دو سخنرانی عمومی بر علیه بهائیت داشته و آن هم به دست ما نرسیده است! در سطحی بالاتر ممکن است این پاسخ ذکر شود که جای طرح اینگونه مباحث در جلسات عمومی نیست و فقط باید نزد آنانی طرح نمود که دچار شبهه شده و خطر انحراف، تهدیدشان میکند. ✅ اگر اینگونه باشد باید پرسید که پس چرا این همه جلسات عمومی با سخنرانی اساتید انجمن و با موضوع نقد و پاسخ به شبهات بهائیان در بسیاری از شهرها برگزار شد؟ آیا آن همه جمعیتی که در سنین مختلف پای این منابر می نشستند، همه آلوده به شبهات بهائیت شده بودند؟ 💠 انشاءالله علت اصلی نبود سخنرانی از شیخ، فردا تقدیم میشود... 🆔 @hojjatiye
🔴 وقتی رهبر انجمن ضد بهائیت نیز حق سخن گفتن علیه بهائیت را نداشت‼️ در مطلب پیشین وعده داده شد ڪه علت اینڪه چرا از رهبر انجمن ، یڪ سخنرانی عمومی بر علیه بهائیان بجا نمانده، ذڪر شود. حقیقت امر آن است ڪه در سال ۴۷، شیخ محمود به ساواڪ متعهد میشود ڪه نه در امور سیاسی دخالت ڪند و نه بر علیه بهائیت سخنرانی داشته باشد❗️⛔️ نیز در ازای این تعهد، اجازه استفاده از منبر را به او ”تفویض“ مینماید. اینڪه چرا رهبر انجمن چنین تعهدی داده چندان جای تعجب ندارد، چون وی حاضر بود برای نیل به هدفش، بر چنین اموری متعهد شود. ✅ اما آنچه ڪه در این امر بسیار جالب است و جای تأمل دارد، این مسئله است ڪه رهبر و اساتید انجمن، به وضوح برایشان مشهود است ڪه رژیم پهلوی نه تنها دست آنان را در مبارزه با بهائیت ڪاملا باز نگذاشته، بلڪه از مقطعی به بعد ڪفه حمایت از انجمن به تدریج، به نفع بهائیان ضعیف میشود. چرا ڪه رژیم تا آن مقطع، از انجمن نهایت بهره برداری را به نفع خود نموده بود و حال دیگر استفاده قبلی را نداشت و لازم بود تا سیاست جدیدی در قبال این گروه در پیش گیرد. شاید بتوان مدعی شد ڪه آغاز اجرای این سیاست، محدودیت شخص شیخ محمود حلبی بود و این امر تا آنجا پیش میرود ڪه از سال ۵۲ به بعد برگزاری جلسات عمومی انجمن به طور ویژه ای محدود میشود. و از سوی دیگر، بهائیت روز به روز قدرتمندتر... 🔹 و در عمل برای خود انجمن اثبات شد ڪه همانگونه ڪه امام توصیه نموده بود، مبارزه علمی با بهائیت نباید هدف اصلی واقع میشد و این فقط فریبی برای مشغول نمودن ظرفیت زیادی از نیروهای مذهبی بود. 🆔 @hojjatiye
🔴 دستخط شهید آیت الله دستغیب مبنی بر تأیید انجمن حجتیّه 📜 🆔 @hojjatiye
🔴 دستخط شهید آیت الله دستغیب مبنی بر تأیید انجمن حجتیّه 📜 🖌 بسمه تعالی محضر مقدس حضرت آیت الله آقای حاج سید عبدالحسین دستغیب ادام الله عزڪم بعرض مبارڪ میرساند ڪه مدت 120 سال است فرقه ضالّه مضله‌ای پیدا شده ڪه رنگ مذهبی بخود گرفته و بر ضدّ دین مبین اسلام و خاتمیت نبی اڪرم (ص) و شخصیت امام زمان علیه السلام فعالیت ڪرده و عده زیادی را گمراه نموده‌اند و در این مدت با یڪ سبڪ اداری مجهز و دامنه داری در گوشه و ڪنار مخصوصاٌ در بین جوانان محصل و دانشجو جدّیت می ڪنند . ولی بحمدالله مدت 12 سال است ڪه عدّه‌ای جوان مسلمان دانشجو و محصل و غیره تحت راهنمائیهای دقیق و برنامه اساسی شروع بفعالیت نموده تا اینڪه در هر شهرستانی اگر چند نفر از این جوانان باشند جلو فعالیت گمراه ڪننده آنها گرفته و خنثی می‌شود تا آنجا ڪه عده زیادی از مسلمانان گمراه نمیشوند و در این مدّت خانواده‌های زیادی به اسلام برگشته...‌ . خلاصه هدف این جوانان نشر حقایق اسلام و مناظره با آن فرقه و دفاع از ساحت مقدس شخصیت امام زمان (عج) و ... ایشان میباشد . و چون در ضمن فعالیت مخارجی لازم است هر ڪدام ماهیانه مبلغ جزئی می‌پردازند . از حضور آن ... استدعا دارد ڪه نظر مبارڪ خود در این مورد را مرقوم فرمائید . 🔹🔹🔹 🖋 بسم الله الرحمن الرحیم ظاهر است ڪه عمل آقایان دفاع از حریم مقدس اسلام و نوعی از جهاد ڪه از اعظم فرائض است میباشد و مرضی خدا و رسول و ائمه علیهم السلام و مورد تقدیر و تشڪر عموم متدینین است شڪر الله مساعیهم و البته هر نوع مساعدتی به ایشان در این امر شود موجب اجر جزیل و شرڪت در ثواب عظیم عمل آنها خواهد بود و چون این عمل از مصادیق قطعیه فی سبیل الله است اگر بابت زڪوة و سایر وجوه منطبقه در این راه صرف شود البته صحیح خواهد بود و همچنین از بابت سهم مبارڪ امام علیه السلام هرچه دراین راه مصرف شود صحیح است زیرا رضایت آنحضرت در این مورد مقطوع الاحراز است جعلنا الله تعالی و ایاڪم من الجاهدین فی سبیله المخلصین فی طاعته الناصرین لدینه اللهم النصر من نصر الدین و اهلڪ اعداء الدین بجاه محمد و آله الطاهرین صلوات علیهم اجمعین بتاریخ 20 شهر ربیع الثانی سنه 1386 الاحقر عبدالحسین دستغیب الحسینی 🆔 @hojjatiye