eitaa logo
حقایقی پیرامون انجمن حجتیه
2هزار دنبال‌کننده
328 عکس
43 ویدیو
2 فایل
نائب ولی عصر(علیه السّلام)فرمودند: "گاهی صریحاً با انقلاب مخالفت نمی‌شود،بلکه با مبانی و مبادی اعتقادی انقلاب مخالفت می‌شود. روی اینها باید حساس بود." این کانال به معرّفی یکی از این گروه ها یعنی "انجمن حجتیه" میپردازد. ادمین: @hojjatiye_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 من فحاشی های شیخ محمود حلبی به امام خمینی را از نزدیڪ دیده بودم. حاج محمدنبی حبیبی (رئیس حزب مؤتلفه اسلامی) درگذشت. شخصیتی بسیار مردمی و متواضع داشت. یڪبار درباره شیخ محمود ، به نقل از حجت الاسلام شیخ حبیب الله مهمان نواز (نماینده سابق خراسان شمالی در مجلس خبرگان) برایم اینگونه تعریف نمود ڪه: «من فحاشی های شیخ محمود حلبی به امام را از نزدیڪ دیده بودم.» و نمونه هایی برایم نقل نمود. بنا داشتم خدمت حجت الاسلام مهمان نواز برسم و خاطراتشان را ضبط ڪنم، اما ڪوتاهی و گذر زمان، ما را با خبر درگذشت ایشان مواجه نمود! امروز نیز ڪه تشییع مرحوم حبیبی بود. ⚠️ نسل انقلاب یڪی یڪی از دست میروند و اگر در ثبت تاریخ انقلاب ڪوتاهی نماییم، ظلم ڪرده ایم. 🙏 درخواست میڪنم از هر ڪسی به هر میزان ڪه از انجمن حجتیه خاطره دارد (اعم از مثبت و منفی)، ضبط نموده و برای ما بفرستد تا گامی در راستای شڪل گیری هر چه دقیقتر تاریخ تشیع، ڪشور و انقلابمان، برداریم. 🆔 @hojjatiye
🔴 حلبی به امام گفت "سیّد دیوانه"‼️ در راستای مطلب پیشین پیرامون فحّاشی شیخ محمود به امام ، یڪی از اعضای ڪانال اینگونه نوشت: "چه قدر راحت به افراد تهمت میزنی. حیف این لباس ڪه بر تن چون. توییست. با چه سند و مدرڪی این حرفها رو میزنی؟" بد دهنیهای رهبر انجمن حجتیّه معروف است. حتّی برخی از افرادی ڪه از نزدیڪ با وی آشنا بوده و هم اڪنون نیز از حامیان وی میباشند، منڪر این ویژگی ایشان نشده و خاطراتی برای من تعریف نموده اند ڪه به وقتش منتشر خواهم نمود. پیش از این نیز در این باره خاطره ای تقدیم شده بود: https://t.me/hojjatiyeh/448 ✅ امّا تصمیم گرفتم یڪی از اسناد مرڪز اسناد انقلاب اسلامی پیرامون این امر را منتشر نمایم. در سال ۶۰ چند جلسه با حضور چند عضو مرڪزی انجمن، چند نفر از جداشده گان از انجمن، چند نفر از نهادهای انقلابی و همچنین آیت الله (نماینده امام در انجمن) تشڪیل می شود. یڪی از عبارات مهندس در این جلسه اینگونه گزارش شده: ⚡️«حلبی مخالف است. حلبی حتّی روزی گفت "سیّد دیوانه". امام را می گفت.»❗️ 📄 ڪد سند: ۰۲۷۵۵۰۱۵ البته اهانتهای او به عموم عرفا و فلاسفه نیز مشهور است و نه تنها در خاطرات مختلف ذڪر شده، بلڪه در آثار خود شیخ نیز دیده میشود ڪه برخی از نمونه های آن پیش از این تقدیم شد: https://t.me/hojjatiyeh/168 https://t.me/hojjatiyeh/573 🆔 @hojjatiye
🔴 ✅ به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و اهمیت تدوین تاریخ انقلاب، عضویّت در ڪانال ارزشمند "جهاد تبیینی" را به شما پیشنهاد میڪنیم. این ڪانال به موضوعاتی همچون تاریخ جهان، تاریخ اسلام، تاریخ ایران و تاریخ انقلاب اسلامی، در ڪلام حضرت امام(رحمت الله علیه) و مقام معظم رهبری(حفظه الله) میپردازد. ارائه مطالب تبیین محور، و همچنین معرفی ڪتاب، از دیگر ویژگیهای مفید این ڪانال است. 📅 ڪانال جهاد تبیینی، برای افرادی ڪه به اقتضای فعّالیّتشان، نیاز به آگاهی از مناسبتهای تاریخی دارند، بسیار قابل استفاده میباشد. ↙️آدرس ڪانال در اینستاگرام https://www.instagram.com/Jahade.tabeini ↙️آدرس ڪانال در ایتا https://eitaa.com/jahade_tabeini ↙️آدرس ڪانال در سروش http://sapp.ir/jahade_tabeini ↙️آدرس ڪانال درتلگرام طلایی https://telegram.me/Jahade_tabeini ↙️آدرس ڪانال در پیامرسان بله https://ble.im/jahade_tabeini 🆔 @hojjatiye
🔴 برادرانی ڪه در علوی از خدمتگزاران بودند از آنجا ڪه در سالروز حضور حضرت امام در مدرسه شماره ۲ قرار داریم، خاطره ای از حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان تقدیم میشود: 🖋«در اینجا یڪی از وقایع شگفت آوری را ڪه من خود شاهد بوده ام و می تواند برای تاریخ درس عبرتی باشد، نقل می ڪنم. سه برادر جوان و درس خوانده ی مدرسه ی علوی(ڪه خیلی هم پر ڪار و فعال بودند) به امام بسیار نزدیڪ شده بودند. آنها موقع سخنرانی، سالن را مرتب می ڪردند، برای امام صندلی می گذاشتند و... این سه برادر انقلابی، پس از چندی(سال 1360) به جرم محاربه با جمهوری اسلامی، به اعدام محڪوم شدند. آنها از اعضای فعال و مؤثر گروهڪ بودند.»❗️ 📚 منبع: خاطرات حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسین انصاریان، انتشارات مرڪز اسناد انقلاب اسلامی، ص۱۶۹ ✅ لازم به ذڪر است ڪه این سه برادر، به احتمال قوی، مرتضی، علی و مصطفی مثنّی بوده اند. علل پیوستن برخی از محصّلان مدرسه علوی به سازمان و حضورشان در برخی رده های بالای این سازمان، از جمله مسائلی است ڪه نیاز به بررسی و تأمّل دارد! 🆔 @hojjatiye
🔴 باقی به انجمنی نبودن آیت الله مصباح و دکتر احمدی نژاد اذعان نمود❗️ دو روز پیش عمادالدین باقی در مصاحبه ای با "ایرنا"، به انجمنی نبودن آیت الله مصباح یزدی و دکتر احمدی نژاد اذعان نمود. وی که به عنوان یکی از کارشناسان سیاسی-تاریخی جریان اصلاحات شناخته میشود، و از سوی دیگر نویسنده اوّلین و معروفترین کتاب در مورد انجمن حجتیّه است، با ذکر این مطلب نشان داد که نسبتهایی که دوستان او در احزاب و گروههایی همچون مجاهدین انقلاب، مجمع روحانیون و جبهه دوم خرداد، در طول این سالها به آیت الله مصباح یزدی میدادند، اتّهامی بیش نبوده است. ❓ و سئوال اینکه چرا در طول این سالها در مورد این اتهامات دوستانش به آیت الله مصباح، سکوت اختیار کرده بود!؟ ✅ در بخشی از این مصاحبه آمده است: «خود من به کرّات شنیده ام که به اشتباه می گویند شیخ حسین لنکرانی حجتیه ای است، مصباح یزدی حجتیه ای است یا حتی احمدی نژاد حجتیه ای است. همان زمان که احمدی نژاد آمده بود تلویزیونی به نام هما بود که داریوش سجادی آن را اداره می کرد. برنامه ای پخش کرد تا نشان دهد حجتیه ای ها باعث روی کار آمدن احمدی نژاد شده اند. در همان سال اول روی کار آمدن احمدی نژاد این تلویزیون با من مصاحبه کرد. به آنها توضیح دادم که احمدی نژاد هیچ ربطی به انجمن حجتیه ندارد. مگر هر فردی دم از امام زمان و ظهور زد انجمن حجتیه ای است. یکی از اشتباهات رایج همین است که هر فرد صحبت از امام زمان می کند انجمن حجتیه ای خوانده می شود. در حالی که همان زمان من اطلاع داشتم که انجمن حجتیه در جلسات داخلی خود و همین طور جلسه ای که با آنها داشتم نسبت به احمدی نژاد موضع داشت و از او اعلام برائت می کرد. انجمن حجتیه معتقد بود احمدی نژاد و گروه اش به جایگاه امام زمان در جامعه ضربه می زند.» 🔸نمونه ای از اتهاماتی که به آیت الله مصباح زده شده بود را پیش از این تقدیم نموده بودیم: https://t.me/hojjatiyeh/410 🔸در مورد انجمنی نبودن دکتر احمدی نژاد نیز، به سخنان یکی از مسئولان انجمن استناد کرده بودیم: https://t.me/hojjatiyeh/599 امّا جالب آن که در مصاحبه مذکور، اتهام قدیمی دیگری نیز تکرار شده و باقی در مقابل آن سکوت اختیار کرده است. انجمنی بودن شهید دکتر دیالمه‼️ این اتهام نیز قبلا پاسخ داده شد. https://goo.gl/rwxaY2 در این مصاحبه نکات مهم دیگری نیز وجود دارد که در آینده به آن خواهیم پرداخت. http://www.irna.ir/fa/News/83199909 🆔 @hojjatiye
🔴 اعتراض حضرت فاطمه (سلام الله علیها) به مردم ساکت🏴🏴🏴 ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت مظلومانه سیدة نساءالعالمین حضرت فاطمه (سلام الله علیها) اشاره ای به خطبه فدک خواهیم داشت. یکی از نکاتی که در خطبه فدک حضرت زهرا(سلام الله علیها) به وضوح دیده می‌شود، اعتراض آن حضرت به مردمی است که شاهد غصب حکومت هستند، امّا ساکت بوده و هیچ اعتراضی نمی‌کنند! در کتاب "بحثی کوتاه پیرامون خطبه فدک" که برگرفته از دروس مرحوم آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی(ره) است، این قسمت از خطبه نیز تشریح شده که در بخشی از آن آمده است: « منظور حضرت از "اشاره مردم" همان، "سکوت آنها" در مجلس است؛ که ای مردم! شما با این سکوتتان و هیچ نگفتنتان عملاً حرفهای این گروه غاصب را تأیید می‌کنید، امّا بدانید آنچه در عوض این سکوت و قبولتان گرفتید بد است! یعنی شما در مقابل این سکوتتان این حقّ السّکوت را گرفته‌اید که زندگی‌تان راحت و بی‌دردسر باشد، چون راه دفاع از حق مبارزه دارد، زخم و جراحت و کشته شدن دارد، از بین رفتن زندگی دارد. امّا شما زندگی راحت را در مقابل سکوتتان انتخاب کردید. ولی به خدا که بار سنگینی بر دوش خود نهادید! باری که این کار عاقبت وخیمی در قیامت خواهد داشت، امّا این حقیقت روزی بر شما فاش می‌شود که پرده ها کنار رود و سختی‌های پشت پرده بر شما ظاهر گردد. چیزهایی از ناحیه خدا بر شما وارد شود که اصلاً گمان نمی‌کردید و احتمال نمی‌دادید و در آنجا فقط صاحبان باطل زیان می‌کنند. آنجا می‌فهمید که این راحت‌طلبی‌ها ارزشی نداشته است.» 📚منبع: بحثی کوتاه پیرامون خطبه فدک، آیت الله مجتبی تهرانی، ص۱۸۳ 🆔 @hojjatiye
⚠️ تذکّری مهم‼️ اخیراً متن مناظره ای از اینجانب در فضای مجازی منتشر شده که ذکر دو نکته پیرامون آن لازم است: 🔸اولاً من هیچگونه اطّلاعی از انتشار این متن نداشته ام و برای این اقدام هیچگونه هماهنگی صورت نگرفته بود. 🔸ثانیاً از آنجا که در این مناظره چند نفر صحبت میکردند و برخی از عبارات دیگران نیز به نام من منتشر شده است، متن مذکور مورد تأیید حقیر نیست. رضا اکبری آهنگر 🆔 @hojjatiye
📆 ۲۴ بهمن ۱۳۶۳ – جلسه ۸۹ 🔴 حمیدزاده (نماینده زنجان): مسؤولین به حوزه و دانشگاه اهمیت ویژه‌ای دهند و با جان و دل در تقویت و تهذیب آن بڪوشند. توجه داشته باشند ڪه دانشگاه و حوزه‌های مقدسه هر دو باید در جریان فڪری انقلاب و خط امامت و ولایت فقیه رشد ڪنند و جلو بروند و یڪ وقت نڪند جریان انحرافی، نڪند حزب جمهوری خلق مسلمان در یڪ قالب دیگر، انجمن حجتیه با یڪ شڪل دیگر ، جریان‌های انحرافی دیگر با شعارهای فریبنده ڪه از باب «ڪلمة حق یراد به‌الباطل» اصل انقلاب و نظام را زیر سؤال ببرند. 🆔 @hojjatiye
🔴 برخورد آیت الله حائری شیرازی با انجمن حجتیه اخیراً مصاحبه ای با سردار حسین نجات، پیرامون مرحوم آیت الله حائری شیرازی منتشر شده که در بخشی از آن اینگونه آمده است: ✅ « به یاد دارم که در سالهای پیش از پیروزی انقلاب، انجمن حجتیه برای ورود افراد به انجمن شرط کرده بود که نباید اعضا به مسائل سیاسی ورود کنند. ایشان با شنیدن این موضوع، بزرگ انجمن حجتیه[در آن منطقه] آقای مجدی را خواستند و به او گفتند که یا این شرط را برای ورود افراد برمی دارد یا اینکه به همه جوانان توصیه میکند که از ورود به انجمن حجتیه خودداری کنند! که آقای مجدی هم در نهایت آن شرط را برداشتند. جسارت ایشان در این رابطه واقعا تحسین برانگیز بود و از آنجایی که انجمن حجتیه در آن زمان به عنوان یک تشکیلات مذهبی شناخته می شد، چنین برخوردی با آنها کار آسانی نبود.» 📚 منبع: ماهنامه شاهد یاران، ش۱۶۰، ص۵۳ 🆔 @hojjatiye
🔴 انجمن باعث می شد مبارزه با ظلم از حالت بالفعل به رڪود ڪشيده شود. دڪتر"محمود بازرگانی"، استاد دانشگاه، فعال سياسی پيش از انقلاب درگفتگو با روشنا: 🎙يڪی از جريانهايی ڪه اقداماتش در راستای اهداف ساواڪ نسبتاً با موفقيت همراه بود، "انجمن مبارزه با بهائيت" بود ڪه بعدها به نام "انجمن حجتيه" مشهور شد. انجمن، تأمين ڪننده همان اهداف بود. فعاليت انجمن باعث می شد مبارزه با ظلم در درون افراد از حالت بالفعل به رڪود ڪشيده شود. 🔸با چنين اهدافی بود ڪه ڪلاس های انجمن در نقاط مختلف ڪشور گسترش يافت. طبق آخرين آماری ڪه در سال ۱۳۵۰ به دست آوردم، ۱۱ هزار جوان مستعد، با ايمان و با تقوا ڪه به حرام و حلال توجه داشتند، در قالب هايی هدايت شده از اصل مبارزه با رژيم، حاڪميت آمريڪا و متحدانش، غافل نگاه داشته شده بودند. شاه نيز به هر اقدامی ڪه دوست می داشت، مبادرت می ورزيد و در سايه همين رڪود، بيخبری و خمودگی حاصل از تلاش های انجمن حجتيه بود ڪه دستگيری های گسترده و اقتدار فزاينده ی #هر روز بيشتر می شد و گروه های مبارز تحت شديدترين ڪنترل ها قرار داشتند. 🔹 @feraghvaadyan 🆔 @hojjatiye
🗓سالروز دیدار امام خمینی 🏳بامتصدیان مدرسه علوی 💠امام خمینی ‼️شما متصدیان مدرسۀ «علوی»، از قراری که من شنیدم بچه‌های ما را خوب تربیت کردید. فقط یک نکته بوده است که اشکال داشتم و آن نکته را از این به بعد شما مورد نظرتان باشد و آن اینکه بچه‌های ما در هر زمانی موافق آن زمان باید تربیت بشوند. شما بچه‌ها را از سیاست، دور نگه ندارید. دور نگه داشتن بچه‌ها از سیاست این میشود که وقتی وارد در اجتماع شدند، مثل یک آدم کوری وارد اجتماع بشوند لذا آنها باید آگاه باشند از همۀ خدعه‌هایی که استعمار کرده، آگاه شوند و اینها باید به دست شما به آنها گفته بشود. آنها را وارد کنید در مسائل روز. اگر خدای نخواسته در این مورد قصور بشود یکوقت میبینید که چهره‌های منحرف غلبه میکنند، باید تعلیم و تربیت در همۀ ابعاد باشد. اسلام فقط عبادت نیست؛ اسلامْ سیاست است! ۵۷/۱۱/۳۰ ⚠️توجه؛ 🏴مدرسه علوی توسط علامه کرباسچیان تاسیس شد و از آنجا که شیوه تربیتی وی، عدم دخالت در سیاست بود، فضای مناسبی جهت تربیت نیرو و عضوگیری انجمن حجتیه فراهم کرد. هم اکنون نیز این مدرسه و دیگر مدارس تابعه، از اصلی ترین مراکز تغذیه نیروی انجمن حجتیه هستند، جهت آشنایی بیشتر به کتاب فوق و کانال زیر رجوع کنید! @hojjatiye @Jahade_tabeini
🔴 وقتی امام اعتقاد انجمن حجتیه را شکننده ترین شعار در برابر نهضت دانست... سوم اسفند مصادف است با سالروز صدور پیام بی نظیر و مهم «منشور روحانیت». هر چند که حضرت امام در قسمتهای مختلف این پیام، به تفکر انجمن حجتیه پرداخته و حتی از «حجتیه ای ها» نام برده اند، اما شاید بتوان مهمترین بخش پیرامون انجمن را این عبارت دانست: ✅ « اوضاع مثل امروز نبود، هر کس صددر‌صد معتقد به مبارزه نبود زیر فشارها و تهدیدهای مقدس‌نماها از میدان به ‌در می‌رفت، ترویج تفکر شاه سایه خداست و یا با گوشت و پوست نمی‌توان در مقابل توپ و تانک ایستاد و این‌که ما مکلف به جهاد و مبارزه نیستیم و یا جواب خون مقتولین را چه کسی می‌دهد و ⚡️از همه شکننده‌تر، شعار گمراه‌کننده حکومت قبل از ظهور امام زمان - علیه السلام - باطل است ⚠️ و هزاران إن قُلت دیگر، مشکلات بزرگ و جان‌فرسایی بودند که نمی‌شد با نصیحت و مبارزه منفی و تبلیغات جلوی آنها را گرفت، تنها راه حل، مبارزه و ایثار خون بود که خداوند وسیله‌اش را آماده نمود.» 💠 متن کامل این پیام را که در ماههای پایانی عمر پربرکت حضرت امام نگاشته شده، در لینک زیر بخوانید: jvan.me/1zWd 🆔 @hojjatiye
🔴 وقتی انجمن ناچار شد دخالت در سیاست را یکی از شروط صحّت تبلیغ بداند❗️ (پرسشهای آیت الله جنّتی، قسمت هفتم) پیش از این، سومین پرسش آیت الله جنتی در خطبه های نماز جمعه سال 60 و بیانیه ای که انجمن در پاسخ آن منتشر کرد، تقدیم شد: https://eitaa.com/hojjatiye/208 در بخشی از پاسخ انجمن اینگونه آمده بود: 🖋« لازم به تذکر است که چون یک حرکت تبلیغی صحیح اسلامی نمی‌تواند نسبت به مسائل سیاسی بی‌تفاوت باشد، انجمن در فعالیتهای فرهنگی خود، موضعگیری‌های رهبر کبیر انقلاب را به عنوان خطّ سیاسی خویش انتخاب کرده و به دور از خودسری‌ها و خودخواهی‌ها، سعی بر تبعیّت دقیق از این خط را دارد.» ✅ دو نکته در این عبارت انجمن قابل توجّه است: 1- انجمن با ذکر این مطلب، اعتراف نموده که پیش از پیروزی انقلاب، "حرکت تبلیغی صحیح اسلامی" نداشته است. چرا که نه تنها عملا نسبت به مسائل سیاسی بی تفاوت بود، بلکه یکی از عبارات اساسنامه اش که به آن عمل می نمود، این عبارت بود: « انجمن به هيچ وجه در امور سياسی مداخله نخواهد کرد و مسؤوليت هر نوع دخالتی را که در زمينه های سياسی از طرف افراد منتسب به انجمن صورت گيرد، به عهده نخواهد گرفت.»❗️ 2- اعتراف دوم انجمن پیرامون این مسئله است که پیش از پیروزی انقلاب، از امام تبعیّت نداشته است. انجمن به خوبی میدانست که عدم همراهیش با نهضت و مواضع امام، بر همه روشن و آشکار است. لذا ناچار بود که متعهد شود که "موضعگیری‌های رهبر کبیر انقلاب را به عنوان خطّ سیاسی خویش انتخاب کرده و به دور از خودسری‌ها و خودخواهی‌ها، سعی بر تبعیّت دقیق از این خط را دارد." ❓دو پرسش: 1. آیا انجمن حقیقتاً به این نتیجه رسیده بود یا از باب همراهی ظاهری با نظام، چنین مواضعی اتّخاذ میکرد؟ 2. آیا انجمن در طول چهل سال پس از پیروزی انقلاب، سعی بر تبعیّت دقیق از موضعگیری‌های امام و رهبری داشته است!؟ 🆔 @hojjatiye
🏴 یکی از فعالان و اساتید قدیمی انجمن حجتیه درگذشت. از درگاه ایزد منان برایش طلب مغفرت مینماییم. 🆔 @hojjatiye
🔴 جلسات انجمن از نظر تبلیغ عقاید قوی بود، اما روحیه ی ستیز را ایجاد نمی کرد. من هیچ گاه عضو آن نشدم اما در دو مقطع در کلاس های اصول عقاید آنها شرکت کردم. در هر دو مقطع نیز به یک دلیل آن جلسات را ترک کردم. 🔹بار اول در سال ۱۳۵۳ یا ۱۳۵۴ بود؛ زمانی که سر تا پا شور مبارزه بودم. با دعوت آقای علیرضا علیرضا زاده و به اتفاق محمدرضا سنگری و احمد آذرباد و احمد موذن به خانه ی نسبتا بزرگ در کیان پارس اهواز متعلق به یکی از بازاریان متدین اهواز به نام آهنگران، رفتیم و در جلسات اصول عقاید استادی به نام آقای قنواتی شرکت کردیم. آقای قنواتی یکی از اساتید دانشگاه جندی شاپور و اهل بهبهان بود؛ آدم باسوادی بود. ایشان جوانان مستعد را به فراگرفتن معارف اسلامی دعوت می کرد. دو سه جلسه ای در کلاس های او شرکت کردم. ✅ در این جلسات هیچ بحثی درباره ی بهاییت و افکار رایج در انجمن حجتیه مطرح نشد. آقای قنواتی صرفا درباره ی اصول دین سخن می گفت. دلیل ترک این جلسات، بسنده کردن آنها به مباحث عقیدتی و عدم ورودشان به حیطه ی امور سیاسی و مبارزاتی بود. همان جا نظراتی دادم و بعد هم به اتفاق برخی همراهان از رفتن به جلسات امتناع کردم. محمدرضا سنگری هم به فضای غیر انقلابی جلسات معترض بود، ولی محتوای اعتقادی آنها را که مشتمل بر آموزش معارف اسلامی بود تایید می کرد. 🔹بار دوم سال ۱۳۵۵ بود؛ زمانی که برای تدریس به دزفول برگشته بودم. آقای «ت» یک خیاط متدین بود که جلساتی را در منزل خود برگزار می کرد. در آن جلسات آقای غلامعلی . خ، از دبیران متدین و باسواد دزفول ، با استناد به آیات و روایات، درباره ی عقاید اسلامی درس می داد. از من و احمد آذرباد دعوت شد، ما هم چند جلسه ای شرکت کردیم. ✅ جلسات انجمن از نظر تبلیغ عقاید قوی بود، اما روحیه ی ستیز را ایجاد نمی کرد. لذا این بار نیز ضرورت حرکت از اصول عقاید به سمت مسائل سیاسی و اجتماعی و مبارزه با استبداد و کوتاه کردن دست آمریکا و اسرائیل را مطرح کردیم. ایرادی که به این جلسات در هر دو مقطع داشتیم بی اعتنایی آنها به عرصه ی سیاسی بود. 📚 منبع: به سوی روشنایی(خاطرات سید احمد زرهانی)، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص۶۹ 🆔 @hojjatiye
🔴 مسیح مهاجری: برخی از اعضای حلقه اصلی روحانی، عضو انجمن حجتیه هستند❗️ حجت الاسلام مسیح مهاجری در گفتگویی تفصیلی با "انتخاب"، اعترافی مهم ڪرد: http://jvan.me/1A8S «🔹حاج آقا! در مورد حلقه اصلی آقای روحانی و اطرافيان ايشان مباحثی وجود دارد. برخی معتقدند ڪه اينها حتی به جريان انجمن حجتيه منتسب هستند. احتمالا بتوانيد تشخيص دهيد ڪه منظورم مشخصا چه ڪسی است. اين بحث را چقدر جدی می‌دانيد؟ 🔻مهاجری: بله، بدون اينڪه انجمنی بودن خودشان را مطرح ڪنند و خودشان را به آن عنوان بشناسانند، وجود دارند و هستند. ... من از اول اين را با خود آقای روحانی هم مطرح ڪردم ولی ايشان به راحتی از ڪنارش گذشتند. بعضی از بزرگان ڪشور هم اين مسئله را مطرح ڪردند ولی عملا گوش ندادند. البته آقای روحانی خودش انجمن حجتيه‌ای نيست ولی برخی از مسئولين ما گرفتار اين چيزها می‌شوند.» ✅ این ڪه در حلقه اصلی اطرافیان آقای روحانی و برخی از وزرای دولت قبل و فعلی، از اعضای انجمن و یا حدّاقل از مرتبطین و ارادتمندان به انجمن وجود دارد، آنقدر عیان شده ڪه مسیح مهاجری نیز ناچار به اعتراف گشته است. چه ڪسی میتواند منڪر ارتباط و ارادت افرادی همچون ، و به انجمن شود؟ امّا حال ڪه آقای روحانی به این تذڪّر توجّه ننموده و "به راحتی از ڪنارش گذشتند"، برای مدافعی همچون مسیح مهاجری ڪه بنا دارد همچنان چشم بر روی شڪست برجام ببندد، چاره ای نمی ماند جز ترسیم یڪ دشمن فرضی و البته خطرناڪتر از انجمن تا اذهان را بدان سو منحرف ڪند. لذا در ادامه میگوید: «🔻مهاجری: الان يڪ جريان خطرناڪ‌تری پيش آمده ڪه البته جديد است. اين می‌تواند به همان مطلبی ڪه شما گفتيد و من تأييد ڪردم، منضم شود. و آن اينڪه اخيرا بعضی از انجمن حجتيه‌ای‌‌های مارڪ‌دار و سابقه‌دار شروع به سخنرانی در اين طرف و آن طرف می‌ڪنند و در سخنرانی هايشان دقيقا حرفهای گروه مقابل دولت و دلواپسان را در مورد برجام مطرح می‌ڪنند و اينهايی ڪه هستند می‌گفتند ما در سياست هيچ دخالت نمی‌ڪنيم. پايه اصلی انجمن حجتيه عدم دخالت در سياست بود. شاه به اين دليل اينها را پذيرفته بود. اینها با امام مخالف بودند به دليل اينڪه چرا اصلا امام ڪار سياسی می‌ڪند و وارد سياست شده است. حالا آمده‌اند برجام را با استدلالهای اين شڪلی خودشان رد می‌ڪنند. عين استدلال‌های همان دلواپسان و بقيه ڪسانی ڪه مخالف با دولت هستند. با گوش دادن سخنرانی برخی از اينها احساس ڪردم يڪ پيوندی بين اين دو جريان انجمن حجتيه و مخالفين دولت برقرار شده ڪه می‌خواهند هرطور شده برجام را از بين ببرند، دولت را زمين بزنند و در دولت بعدی سهيم باشند. اين خطرناڪ است يعنی همان انجمن حجتيه‌ای ڪه می‌گفت ما اصلا با سياست ڪاری نداريم شما چرا اصلا وارد سياست می‌شويد، حالا با حربه سياسی آمده و عناصرش با سخنرانی هايشان با دولت برخورد می‌ڪنند تا بعدا در دولت سهيم شوند و قدرت بگيرند ڪه خيلی خطرناڪ است.» ✅ همانگونه ڪه آقای مهاجری به وجود پيوندی بين جريان انجمن حجتيه و مخالفين دولت، برپایه "احساس" پی برده است، ما نیز احساس میڪنیم ڪه ایشان همچنان به استنادات پوسیده و باطل شده ی دوستانش همچون آقای محتشمی پور، دلخوش است: http://jvan.me/1A8V 🆔 @hojjatiye
📸 دڪتر در ڪنار دڪتر (یڪی از اساتید انجمن حجتیه) در دبیرستان 🔴 این ڪه در حلقه اصلی اطرافیان آقای روحانی و برخی از وزرای دولت قبل و فعلی، از اعضای انجمن حجتیه و یا حدّاقل از مرتبطین و ارادتمندان به انجمن وجود دارد، آنقدر عیان شده ڪه مسیح مهاجری نیز ناچار به اعتراف گشته است. چه ڪسی میتواند منڪر ارتباط و ارادت افرادی همچون ، و به انجمن شود⁉️ متن ڪامل را اینجا بخوانید:👇 jvan.me/1A8Y 🆔 @hojjatiye
🔴 این ڪه در حلقه اصلی اطرافیان آقای روحانی و برخی از وزرای دولت قبل و فعلی، از اعضای انجمن حجتیه و یا حدّاقل از مرتبطین و ارادتمندان به انجمن وجود دارد، آنقدر عیان شده ڪه مسیح مهاجری نیز ناچار به اعتراف گشته است. چه ڪسی میتواند منڪر ارتباط و ارادت افرادی همچون ، و به انجمن شود⁉️ متن ڪامل را اینجا بخوانید:👇 jvan.me/1A8Y 🆔 @hojjatiye
🔴 اگر امام باقر(ع) یڪ گوشه مینشستند و چند نفر دور خودشان جمع میڪردند و فقط یڪ مسأله‌ی شرعی میگفتند، ڪسی به ایشان ڪاری نداشت. 💠 به مناسبت سالروز میلاد با سعادت امام باقر (علیه السلام)💐 🔹مقام معظم رهبری: اقامه‌ی دین، وظیفه است. حاڪمیت دین، هدف مهم همه‌ی ادیان است؛ «لیقوم النّاس بالقسط». قیام به قسط، قیام به عدل و حاڪمیت الهی، هدف بزرگ ادیان است. اصلاً ائمه‌ی ما(علیهم‌الصّلاةوالسّلام) تمام زجر و مصیبتشان به خاطر این بود ڪه دنبال حاڪمیت الهی بودند؛ والّا اگر امام صادق و امام باقر(صلوات‌اللَّه‌علیهما) یڪ گوشه مینشستند و چندنفر دور خودشان جمع میڪردند و فقط یڪ مسأله‌ی شرعی میگفتند، ڪسی به آنها ڪاری نداشت. ✅ خود امام صادق در یڪ حدیث میفرماید: «هذا ابوحنیفة له اصحاب و هذا الحسن البصری له اصحاب» ابوحنیفه اصحاب دارد، حسن بصری اصحاب دارد. پس، چرا به آنها ڪاری ندارند؟ چون میدانند ڪه آن حضرت داعیه‌ی امامت دارد؛ اما آنها داعیه‌ی امامت نداشتند. ابوحنیفه داعیه‌ی امامت نداشت. این علمای معروف اهل سنت - محدثان و فقهایشان - داعیه‌ی امامت نداشتند. اینها امام زمان را ڪه هارون، منصور و عبدالملڪ بود، قبول داشتند....    🔸اینها ادعای امامت نداشتند؛ ڪسی ڪه ادعای امامت داشت، او همین امام مظلوم و عزیز ما بود؛ امام صادق(علیه‌السّلام)، امام باقر(علیه‌السّلام)، امام موسی بن‌جعفر (علیه‌السّلام). آنها این را میفهمیدند؛ یعنی واضح بود. البته گاهی در مقابل خلفا تقیه میڪردند، اما معلوم بود ڪه داعیه‌ی امامت داشتند. شیعیان آنان در همه‌جا تعبیر این معنا را میڪردند....   پس درست توجه ڪنید، مسأله، مسأله‌ی داعیه‌ی خلافت و امامت بود. در راه این داعیه، ائمه‌ی ما ڪشته شدند، یا به زندان رفتند. امامت یعنی چه؟ آیا یعنی همین ڪه مسأله بگویی، و دنیا را دیگری اداره ڪند؟ آیا معنای امامت در نظر شیعه و در نظر مسلمین، این است؟ هیچ مسلمانی این را قایل نیست؛ چه‌طور من و شمای شیعه میتوانیم به این معنا قایل باشیم؟ امام صادق دنبال امامت بود - یعنی ریاست دین و دنیا - منتها شرایط جور نمیآمد؛ اما ادعا ڪه بود. برای خاطر همین ادعا هم آن بزرگواران را ڪشتند.   پس، این معنای حاڪمیت دین است ڪه پیامبران برایش مجاهدت ڪردند، و ائمه برایش ڪشته شدند. ⚡️حالا حاڪمیت دین، در بلد و در وطن خود ما - نه آن سر دنیا - به وجود آمده است؛ آیا میشود یڪ نفر بگوید من دیندارم، من آخوندم، اما خودش را سرباز این دین نداند؟❗️ مگر چنین چیزی میشود؟❗️ هر ڪسی ڪه ادعای دینداری ڪند و حاڪمیتی را ڪه بر مبنای دین است، از خود نداند و دفاع از آن را وظیفه‌ی خود نشمارد، دروغ میگوید. وقتی ڪه میگوییم دروغ میگوید، یعنی اشتباه میڪند و خلاف واقع میگوید؛ ولی نمیفهمد. بعضیها ملتفت نیستند، تشخیصشان چیز دیگر است و منڪرند ڪه این برنامه‌ها بر اساس دین است. ۱۳۷۰/۰۵/۳۰ 🆔 @hojjatiye
🔴 نه تنها به درد نمی خورند، بلکه خیانت می کنند‼️ مقام معظم رهبری: ✅ طلبه‌ی ما، استاد ما، فاضل ما، عالِم ما، مرجع ما اگر چنانچه معتقد به این تحوّل عظیمی که اسمش انقلاب است، بود، به درد این کشور خواهد خورد. اگر معتقد به این نبود، ⚡️به درد کشور نمیخورد، به درد جمهوری اسلامی نمیخورد؛ باید معتقد باشد... مهم این است که عمیقاً از بن دندان معتقد باشد که این تحوّلی که در این کشور اتفاق افتاده، باید همچنان ادامه پیدا بکند. ... دنیای اسلام، امروز نیاز دارد به این حرکت انقلابی ما. این کسانی که در داخل حرف میزنند، کار میکنند، اظهاراتی میکنند که با گرایش انقلابی مغایر است، ولو متضاد هم نباشد، امّا همین قدر که مغایر با گرایش انقلابی است، دارند ضربه‌ی به امید امّت اسلامی میزنند، این ضربه‌ی به آنها است و ⚡️خیانت میکنند. بنابراین حرکتتان حرکت انقلابی باشد و کار انقلابی. ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ 🆔 @hojjatiye
🗿 می‌دانید؛ اساسا یکی از هزاران ایراد اهل عرفان (البته در حقیقت متصوفه) ادعای است. یک ادعایی می‌کنند که راه باطل خود را توجیه کنند. چه معنی دارد کسی ادعایی خارج از این چهار دانه حدیثی که ما قبول داریم، داشته باشد! اساتید بزرگوار ما دو ریال اینها را قبول نداشتند. می‌پرسید چه کسی گفته حرف اساتید ما درست باشد؟! یک دلیل رو می‌کنم تا به اساتید ما ایمان بیاورید. مثلا همین جناب علامه کرباسچیان خودمان؛ ایشان را دیده‌اند که کنار حضرت رسول صلی الله علیه و آله نشسته است. خب... پس چرا ایمان نمی‌آورید؟! 🔺 فرمایشات یک @sangmokh
🔴 معرفی اولین ڪانال ضد تحجر طنز‼️😉😁😂 اندڪ زمانی است ڪه یڪی از نڪته سنجان خوش قلم، ڪه از نزدیڪ با برخی انجمنیها و شبه انجمنیها و انجمن زدگان و انجمن دوستان و انجمن همڪاران و انجمن غش ڪنندگان و... آشناست و حشر و نشر دارد، بر آن شده تا بابی جدید را برای معرفی این تفڪر بگشاید. ✅ طنز ‼️ و حتما خوانندگان محترم این سطور ملتفتند ڪه طنز، ویژگیهای خاصی دارد. از ظرافتهای ملیحانه گرفته تا ڪنایه هایی تلختر از "قهوه تلخ"! برخی از مطالبش آنقدر شیرین است ڪه روزی چندبار میخوانم و برخی آنقدر تلخ ڪه لبم به فنجان نخورده، آن را زمین میگذارم.⚠️ چه باید ڪرد ڪه آنچه ڪه او از این جماعت دیده و می بیند، من نمی بینم! آنچه ڪه دیده آنقدر تلخ بوده ڪه خواب از چشمش ربوده و حال در قالب قهوه ای تلخ به ما تعارف می ڪند تا ما هم خوابمان نبرد (البته اگر بیداریم!).☕️ و حتما مستحضرید ڪه بعضا برای چشم گشودن بعضی ڪه خود را به خواب زده اند، قهوه اڪتفا نمی ڪند و ناچار باید فریاد ڪشید و ڪمی تندروی ڪرد!⚡️ خلاصه خود دانید. اگر تحمل تلخی قهوه اش را دارید، امتحان ڪنید.☕️ روی فنجان قهوه اش، آدرس زیر را زده و اینگونه خود را معرفی ڪرده: @sangmokh☄ ☄«اینجا جای آنهایی ست ڪه یا می خواهند موجوداتی به نام سنگ مخ را بهتر بشناسند یا اینڪه مخ خودشان از سنگ است!»☄ 🆔 @hojjatiye
🔴 آیت اللّه جنّتی: علّت اصرار شما بر اینکه در مرکز اطلاعاتی نفوذ کنید، چیست؟ (پرسشهای آیت الله جنّتی، قسمت هشتم) پیش از این، سومین پرسش آیت الله جنتی از انجمن حجتیّه در خطبه های نماز جمعه سال ۶۰ و بیانیه ای که انجمن در پاسخ آن منتشر کرد، و نکات مربوطه تقدیم شد: https://t.me/hojjatiyeh/627 💠 امّا پرسش چهارم و پاسخ انجمن بدین شرح بود: ❓آیت اللّه جنّتی: علّت اصرار شما بر اینکه در مرکز اطلاعاتی نفوذ کنید و اطلاعات را جمع آوری نمائید برای چیست؟ به چه مناسبت می خواهید در قسمت فرهنگی یا سیاسی فعالیّت نمائید؟ منبع: روزنامه کیهان، ۶۰/۸/۱۰ ⚜پاسخ انجمن: افراد انجمن که هیچ یک در حال حاضر جنبه استخدامی ندارند، همچون دیگر آحاد ملت بر مبنای لیاقتها و کارآئی های شخصی، مشاغل گوناگون را پذیرفته و یا به قبول مسئولیت هائی دعوت شده اند و انجمن در این موضوع، یعنی تعیین شغل و مسئولیّت مشروع اجتماعی افراد خود، دخالت و اعمال نظری نمی کند و بالطبع در قبال عملکرد آنان نیز مسئول نمی باشد (ماده ۶ متمم اساسنامه انجمن). بنابراین تصور نفوذ، به صرف قبول شغل یا مسئولیّت از طرف یک فرد انجمنی، تصوری نابجا خواهد بود. شکی نیست که اعضاء انجمن، همانند دیگر افراد امت متعهد و مسلمان ایران، در صورت احساس اهلیّت و صلاحیّت، دعوت مقامات مسئول و مدیران مملکت را در به دوش گرفتن بار وظیفه رد نخواهند نمود بلکه عبادت دینی به حساب خواهند آورد. منبع: روزنامه کیهان، ۶۰/۸/۱۴ ✅ پیرامون این پرسش و پاسخ، نکات بسیار مهمی وجود دارد که در قسمت های بعدی این مطلب، تقدیم خواهد شد. 🆔 @hojjatiye
🔴 نقدی بر استاد بیابانی و سایت "مباحثات" 🖋اخیراً سایت "مباحثات" مصاحبه ای از استاد بیابانی منتشر نمود ڪه حاوی نڪات قابل تأمّلی بود. بخش اعظمی از این گفتگو به مباحثی پیرامون نقد برخی مبانی اعتقادی فلاسفه و عرفا اختصاص یافته است. امّا به اقتضای بحث، اشاراتی هم به شیخ محمود و انجمن حجتیّه شده ڪه نوشتاری در سایت به تفصیل به نقد این بخش از مصاحبه پرداخته است: 🔹استاد بیابانی نه در این پاسخ بلڪه تا آخر مصاحبه تصریح نمی فرمایند ڪه بالاخره مڪتب تفڪیڪ، الگویی برای حاڪمیّت اسلامی در عصر غیبت دارد یا خیر؟ 🔸اصلاً شیخ محمود حلبی تا چه میزان از علوم حوزوی بهره داشته؟ آیا او مجتهد مسلّم بوده است ڪه برای خود مبانی فقهی داشته باشد؟ 🔹اگر شما میتوانید برخی از اعضای درجه یڪ انجمن ڪه مخبر ساواڪ بوده و اسم مستعار و ڪد داشته اند را انقلابی بدانید، صاحب این قلم به خودش چنین جرأتی نمیدهد! 🔸حرڪت توّابین نیز باید مایه عبرت باشد ڪه اگر هزاران نیرو هم داشته باشی ولی به موقع، به ڪار نگیری، اثر خودش را نداشته و چه بسا فاجعه بیافریند. 🔹مصاحبه ڪننده سایت "مباحثات" عامدانه یا جاهلانه، تمام قد از نسل قدیم انجمن دفاع نموده و میگوید: « بالاخره حرڪتی داشتند و درست هم بود.»!! همینجا از دست اندرڪاران محترم این سایت تقاضامندیم تا فقط عبارات امام و مقام معظم رهبری پیرامون انجمن حجتیّه را به عنوان یڪ مطلب منتشر نمایند تا حدّاقل برای ڪادر خودشان یادآوری شود. 🔸انشاءاللّه حتماً منظور ایشان این نبوده است ڪه میان فرزندان این انقلاب و مملڪت با امام زمان(عج) رابطه ای نیست و حال این نسل جدید انجمن است ڪه میخواهد پیوند ایجاد نماید. 🔹نسل جدید انجمن، به مراتب راحت تر از نسل سابق به دشمنی و مخالفت برمی خیزد. ✅ متن ڪامل این نقد را در سایت رجا نیوز بخوانید:👇 http://jvan.me/1AtM 🆔 @hojjatiye
‌‌🌟 برای زندگی امروز باید از امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) درس بگیریم ‌‌ ‌‌ 📹 ببینید| رهبر انقلاب: ما امروز بعد از گذشت قرنهای متمادی، با این عید، با این پدیده، چگونه باید برخورد کنیم؟ اسم علی را بردن، که کافی نیست؛ خود را منتسب به او دانستن، که کفایت نمیکند؛ ما که شخصیتهای بزرگ تاریخ و پیشوایان دینی و انبیاء و اولیاء را فقط به عنوان یادگارهای تاریخی نمیشناسیم؛ اینها درسند؛ اینها الگویند؛ اینها دستگیر و راهنماىِ قدم به قدمِ زندگی‌اند. ما چه درسی از اینها میگیریم؟ این، مهم است. ‌‌ ‌‌ 🔹 امروز امت اسلامی از امیرالمؤمنین و از وجود مکرم نبی اعظم اسلام (صلّیاللَّه‌علیه‌وآله) و از دیگر بزرگانِ راه روشن الهی چه درسی را باید بگیرد؟ کدام سرمشق را در زندگی باید عمل کند؟ این، مهم است. با این نگاه، به امیرالمؤمنین باید نگاه کرد. ‌‌ 🔸 آنچه مسلم است، این است که اینها مظهر تلاش در راه خدا و دین او بودند. «اشهد انّک جاهدت فی اللَّه حقّ جهاده و عملت بکتابه و اتّبعت سنن نبیه صلی اللَّه علیه و آله»؛ شهادت میدهیم که او جهادِ در راه خدا را به صورت شایسته انجام داد. این، چیزی است که ما در زیارت امیرالمؤمنین و بقیه‌ی ائمه (علیهم‌السّلام) میخوانیم. ‌‌ ‌‌ 🔹 این جهاد همیشه بر دوش ما هست. جهاد علمی، جهاد عملی، جهاد در دوران جنگ، جهاد در دوران صلح، جهاد با نفس، جهاد با دشمن بیرونی، جهاد با مال، جهاد با جان، جهاد با زبان؛ اینها درس است. ۱۳۸۵/۰۵/۱۷ 💻 @Khamenei_ir0