eitaa logo
حقایقی پیرامون انجمن حجتیه
2هزار دنبال‌کننده
328 عکس
43 ویدیو
2 فایل
نائب ولی عصر(علیه السّلام)فرمودند: "گاهی صریحاً با انقلاب مخالفت نمی‌شود،بلکه با مبانی و مبادی اعتقادی انقلاب مخالفت می‌شود. روی اینها باید حساس بود." این کانال به معرّفی یکی از این گروه ها یعنی "انجمن حجتیه" میپردازد. ادمین: @hojjatiye_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 انجمن باعث می شد مبارزه با ظلم از حالت بالفعل به رڪود ڪشيده شود. دڪتر"محمود بازرگانی"، استاد دانشگاه، فعال سياسی پيش از انقلاب درگفتگو با روشنا: 🎙يڪی از جريانهايی ڪه اقداماتش در راستای اهداف ساواڪ نسبتاً با موفقيت همراه بود، "انجمن مبارزه با بهائيت" بود ڪه بعدها به نام "انجمن حجتيه" مشهور شد. انجمن، تأمين ڪننده همان اهداف بود. فعاليت انجمن باعث می شد مبارزه با ظلم در درون افراد از حالت بالفعل به رڪود ڪشيده شود. 🔸با چنين اهدافی بود ڪه ڪلاس های انجمن در نقاط مختلف ڪشور گسترش يافت. طبق آخرين آماری ڪه در سال ۱۳۵۰ به دست آوردم، ۱۱ هزار جوان مستعد، با ايمان و با تقوا ڪه به حرام و حلال توجه داشتند، در قالب هايی هدايت شده از اصل مبارزه با رژيم، حاڪميت آمريڪا و متحدانش، غافل نگاه داشته شده بودند. شاه نيز به هر اقدامی ڪه دوست می داشت، مبادرت می ورزيد و در سايه همين رڪود، بيخبری و خمودگی حاصل از تلاش های انجمن حجتيه بود ڪه دستگيری های گسترده و اقتدار فزاينده ی #هر روز بيشتر می شد و گروه های مبارز تحت شديدترين ڪنترل ها قرار داشتند. 🔹 @feraghvaadyan 🆔 @hojjatiye
🗓سالروز دیدار امام خمینی 🏳بامتصدیان مدرسه علوی 💠امام خمینی ‼️شما متصدیان مدرسۀ «علوی»، از قراری که من شنیدم بچه‌های ما را خوب تربیت کردید. فقط یک نکته بوده است که اشکال داشتم و آن نکته را از این به بعد شما مورد نظرتان باشد و آن اینکه بچه‌های ما در هر زمانی موافق آن زمان باید تربیت بشوند. شما بچه‌ها را از سیاست، دور نگه ندارید. دور نگه داشتن بچه‌ها از سیاست این میشود که وقتی وارد در اجتماع شدند، مثل یک آدم کوری وارد اجتماع بشوند لذا آنها باید آگاه باشند از همۀ خدعه‌هایی که استعمار کرده، آگاه شوند و اینها باید به دست شما به آنها گفته بشود. آنها را وارد کنید در مسائل روز. اگر خدای نخواسته در این مورد قصور بشود یکوقت میبینید که چهره‌های منحرف غلبه میکنند، باید تعلیم و تربیت در همۀ ابعاد باشد. اسلام فقط عبادت نیست؛ اسلامْ سیاست است! ۵۷/۱۱/۳۰ ⚠️توجه؛ 🏴مدرسه علوی توسط علامه کرباسچیان تاسیس شد و از آنجا که شیوه تربیتی وی، عدم دخالت در سیاست بود، فضای مناسبی جهت تربیت نیرو و عضوگیری انجمن حجتیه فراهم کرد. هم اکنون نیز این مدرسه و دیگر مدارس تابعه، از اصلی ترین مراکز تغذیه نیروی انجمن حجتیه هستند، جهت آشنایی بیشتر به کتاب فوق و کانال زیر رجوع کنید! @hojjatiye @Jahade_tabeini
🔴 وقتی امام اعتقاد انجمن حجتیه را شکننده ترین شعار در برابر نهضت دانست... سوم اسفند مصادف است با سالروز صدور پیام بی نظیر و مهم «منشور روحانیت». هر چند که حضرت امام در قسمتهای مختلف این پیام، به تفکر انجمن حجتیه پرداخته و حتی از «حجتیه ای ها» نام برده اند، اما شاید بتوان مهمترین بخش پیرامون انجمن را این عبارت دانست: ✅ « اوضاع مثل امروز نبود، هر کس صددر‌صد معتقد به مبارزه نبود زیر فشارها و تهدیدهای مقدس‌نماها از میدان به ‌در می‌رفت، ترویج تفکر شاه سایه خداست و یا با گوشت و پوست نمی‌توان در مقابل توپ و تانک ایستاد و این‌که ما مکلف به جهاد و مبارزه نیستیم و یا جواب خون مقتولین را چه کسی می‌دهد و ⚡️از همه شکننده‌تر، شعار گمراه‌کننده حکومت قبل از ظهور امام زمان - علیه السلام - باطل است ⚠️ و هزاران إن قُلت دیگر، مشکلات بزرگ و جان‌فرسایی بودند که نمی‌شد با نصیحت و مبارزه منفی و تبلیغات جلوی آنها را گرفت، تنها راه حل، مبارزه و ایثار خون بود که خداوند وسیله‌اش را آماده نمود.» 💠 متن کامل این پیام را که در ماههای پایانی عمر پربرکت حضرت امام نگاشته شده، در لینک زیر بخوانید: jvan.me/1zWd 🆔 @hojjatiye
🔴 وقتی انجمن ناچار شد دخالت در سیاست را یکی از شروط صحّت تبلیغ بداند❗️ (پرسشهای آیت الله جنّتی، قسمت هفتم) پیش از این، سومین پرسش آیت الله جنتی در خطبه های نماز جمعه سال 60 و بیانیه ای که انجمن در پاسخ آن منتشر کرد، تقدیم شد: https://eitaa.com/hojjatiye/208 در بخشی از پاسخ انجمن اینگونه آمده بود: 🖋« لازم به تذکر است که چون یک حرکت تبلیغی صحیح اسلامی نمی‌تواند نسبت به مسائل سیاسی بی‌تفاوت باشد، انجمن در فعالیتهای فرهنگی خود، موضعگیری‌های رهبر کبیر انقلاب را به عنوان خطّ سیاسی خویش انتخاب کرده و به دور از خودسری‌ها و خودخواهی‌ها، سعی بر تبعیّت دقیق از این خط را دارد.» ✅ دو نکته در این عبارت انجمن قابل توجّه است: 1- انجمن با ذکر این مطلب، اعتراف نموده که پیش از پیروزی انقلاب، "حرکت تبلیغی صحیح اسلامی" نداشته است. چرا که نه تنها عملا نسبت به مسائل سیاسی بی تفاوت بود، بلکه یکی از عبارات اساسنامه اش که به آن عمل می نمود، این عبارت بود: « انجمن به هيچ وجه در امور سياسی مداخله نخواهد کرد و مسؤوليت هر نوع دخالتی را که در زمينه های سياسی از طرف افراد منتسب به انجمن صورت گيرد، به عهده نخواهد گرفت.»❗️ 2- اعتراف دوم انجمن پیرامون این مسئله است که پیش از پیروزی انقلاب، از امام تبعیّت نداشته است. انجمن به خوبی میدانست که عدم همراهیش با نهضت و مواضع امام، بر همه روشن و آشکار است. لذا ناچار بود که متعهد شود که "موضعگیری‌های رهبر کبیر انقلاب را به عنوان خطّ سیاسی خویش انتخاب کرده و به دور از خودسری‌ها و خودخواهی‌ها، سعی بر تبعیّت دقیق از این خط را دارد." ❓دو پرسش: 1. آیا انجمن حقیقتاً به این نتیجه رسیده بود یا از باب همراهی ظاهری با نظام، چنین مواضعی اتّخاذ میکرد؟ 2. آیا انجمن در طول چهل سال پس از پیروزی انقلاب، سعی بر تبعیّت دقیق از موضعگیری‌های امام و رهبری داشته است!؟ 🆔 @hojjatiye
🏴 یکی از فعالان و اساتید قدیمی انجمن حجتیه درگذشت. از درگاه ایزد منان برایش طلب مغفرت مینماییم. 🆔 @hojjatiye
🔴 جلسات انجمن از نظر تبلیغ عقاید قوی بود، اما روحیه ی ستیز را ایجاد نمی کرد. من هیچ گاه عضو آن نشدم اما در دو مقطع در کلاس های اصول عقاید آنها شرکت کردم. در هر دو مقطع نیز به یک دلیل آن جلسات را ترک کردم. 🔹بار اول در سال ۱۳۵۳ یا ۱۳۵۴ بود؛ زمانی که سر تا پا شور مبارزه بودم. با دعوت آقای علیرضا علیرضا زاده و به اتفاق محمدرضا سنگری و احمد آذرباد و احمد موذن به خانه ی نسبتا بزرگ در کیان پارس اهواز متعلق به یکی از بازاریان متدین اهواز به نام آهنگران، رفتیم و در جلسات اصول عقاید استادی به نام آقای قنواتی شرکت کردیم. آقای قنواتی یکی از اساتید دانشگاه جندی شاپور و اهل بهبهان بود؛ آدم باسوادی بود. ایشان جوانان مستعد را به فراگرفتن معارف اسلامی دعوت می کرد. دو سه جلسه ای در کلاس های او شرکت کردم. ✅ در این جلسات هیچ بحثی درباره ی بهاییت و افکار رایج در انجمن حجتیه مطرح نشد. آقای قنواتی صرفا درباره ی اصول دین سخن می گفت. دلیل ترک این جلسات، بسنده کردن آنها به مباحث عقیدتی و عدم ورودشان به حیطه ی امور سیاسی و مبارزاتی بود. همان جا نظراتی دادم و بعد هم به اتفاق برخی همراهان از رفتن به جلسات امتناع کردم. محمدرضا سنگری هم به فضای غیر انقلابی جلسات معترض بود، ولی محتوای اعتقادی آنها را که مشتمل بر آموزش معارف اسلامی بود تایید می کرد. 🔹بار دوم سال ۱۳۵۵ بود؛ زمانی که برای تدریس به دزفول برگشته بودم. آقای «ت» یک خیاط متدین بود که جلساتی را در منزل خود برگزار می کرد. در آن جلسات آقای غلامعلی . خ، از دبیران متدین و باسواد دزفول ، با استناد به آیات و روایات، درباره ی عقاید اسلامی درس می داد. از من و احمد آذرباد دعوت شد، ما هم چند جلسه ای شرکت کردیم. ✅ جلسات انجمن از نظر تبلیغ عقاید قوی بود، اما روحیه ی ستیز را ایجاد نمی کرد. لذا این بار نیز ضرورت حرکت از اصول عقاید به سمت مسائل سیاسی و اجتماعی و مبارزه با استبداد و کوتاه کردن دست آمریکا و اسرائیل را مطرح کردیم. ایرادی که به این جلسات در هر دو مقطع داشتیم بی اعتنایی آنها به عرصه ی سیاسی بود. 📚 منبع: به سوی روشنایی(خاطرات سید احمد زرهانی)، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص۶۹ 🆔 @hojjatiye
🔴 مسیح مهاجری: برخی از اعضای حلقه اصلی روحانی، عضو انجمن حجتیه هستند❗️ حجت الاسلام مسیح مهاجری در گفتگویی تفصیلی با "انتخاب"، اعترافی مهم ڪرد: http://jvan.me/1A8S «🔹حاج آقا! در مورد حلقه اصلی آقای روحانی و اطرافيان ايشان مباحثی وجود دارد. برخی معتقدند ڪه اينها حتی به جريان انجمن حجتيه منتسب هستند. احتمالا بتوانيد تشخيص دهيد ڪه منظورم مشخصا چه ڪسی است. اين بحث را چقدر جدی می‌دانيد؟ 🔻مهاجری: بله، بدون اينڪه انجمنی بودن خودشان را مطرح ڪنند و خودشان را به آن عنوان بشناسانند، وجود دارند و هستند. ... من از اول اين را با خود آقای روحانی هم مطرح ڪردم ولی ايشان به راحتی از ڪنارش گذشتند. بعضی از بزرگان ڪشور هم اين مسئله را مطرح ڪردند ولی عملا گوش ندادند. البته آقای روحانی خودش انجمن حجتيه‌ای نيست ولی برخی از مسئولين ما گرفتار اين چيزها می‌شوند.» ✅ این ڪه در حلقه اصلی اطرافیان آقای روحانی و برخی از وزرای دولت قبل و فعلی، از اعضای انجمن و یا حدّاقل از مرتبطین و ارادتمندان به انجمن وجود دارد، آنقدر عیان شده ڪه مسیح مهاجری نیز ناچار به اعتراف گشته است. چه ڪسی میتواند منڪر ارتباط و ارادت افرادی همچون ، و به انجمن شود؟ امّا حال ڪه آقای روحانی به این تذڪّر توجّه ننموده و "به راحتی از ڪنارش گذشتند"، برای مدافعی همچون مسیح مهاجری ڪه بنا دارد همچنان چشم بر روی شڪست برجام ببندد، چاره ای نمی ماند جز ترسیم یڪ دشمن فرضی و البته خطرناڪتر از انجمن تا اذهان را بدان سو منحرف ڪند. لذا در ادامه میگوید: «🔻مهاجری: الان يڪ جريان خطرناڪ‌تری پيش آمده ڪه البته جديد است. اين می‌تواند به همان مطلبی ڪه شما گفتيد و من تأييد ڪردم، منضم شود. و آن اينڪه اخيرا بعضی از انجمن حجتيه‌ای‌‌های مارڪ‌دار و سابقه‌دار شروع به سخنرانی در اين طرف و آن طرف می‌ڪنند و در سخنرانی هايشان دقيقا حرفهای گروه مقابل دولت و دلواپسان را در مورد برجام مطرح می‌ڪنند و اينهايی ڪه هستند می‌گفتند ما در سياست هيچ دخالت نمی‌ڪنيم. پايه اصلی انجمن حجتيه عدم دخالت در سياست بود. شاه به اين دليل اينها را پذيرفته بود. اینها با امام مخالف بودند به دليل اينڪه چرا اصلا امام ڪار سياسی می‌ڪند و وارد سياست شده است. حالا آمده‌اند برجام را با استدلالهای اين شڪلی خودشان رد می‌ڪنند. عين استدلال‌های همان دلواپسان و بقيه ڪسانی ڪه مخالف با دولت هستند. با گوش دادن سخنرانی برخی از اينها احساس ڪردم يڪ پيوندی بين اين دو جريان انجمن حجتيه و مخالفين دولت برقرار شده ڪه می‌خواهند هرطور شده برجام را از بين ببرند، دولت را زمين بزنند و در دولت بعدی سهيم باشند. اين خطرناڪ است يعنی همان انجمن حجتيه‌ای ڪه می‌گفت ما اصلا با سياست ڪاری نداريم شما چرا اصلا وارد سياست می‌شويد، حالا با حربه سياسی آمده و عناصرش با سخنرانی هايشان با دولت برخورد می‌ڪنند تا بعدا در دولت سهيم شوند و قدرت بگيرند ڪه خيلی خطرناڪ است.» ✅ همانگونه ڪه آقای مهاجری به وجود پيوندی بين جريان انجمن حجتيه و مخالفين دولت، برپایه "احساس" پی برده است، ما نیز احساس میڪنیم ڪه ایشان همچنان به استنادات پوسیده و باطل شده ی دوستانش همچون آقای محتشمی پور، دلخوش است: http://jvan.me/1A8V 🆔 @hojjatiye
📸 دڪتر در ڪنار دڪتر (یڪی از اساتید انجمن حجتیه) در دبیرستان 🔴 این ڪه در حلقه اصلی اطرافیان آقای روحانی و برخی از وزرای دولت قبل و فعلی، از اعضای انجمن حجتیه و یا حدّاقل از مرتبطین و ارادتمندان به انجمن وجود دارد، آنقدر عیان شده ڪه مسیح مهاجری نیز ناچار به اعتراف گشته است. چه ڪسی میتواند منڪر ارتباط و ارادت افرادی همچون ، و به انجمن شود⁉️ متن ڪامل را اینجا بخوانید:👇 jvan.me/1A8Y 🆔 @hojjatiye
🔴 این ڪه در حلقه اصلی اطرافیان آقای روحانی و برخی از وزرای دولت قبل و فعلی، از اعضای انجمن حجتیه و یا حدّاقل از مرتبطین و ارادتمندان به انجمن وجود دارد، آنقدر عیان شده ڪه مسیح مهاجری نیز ناچار به اعتراف گشته است. چه ڪسی میتواند منڪر ارتباط و ارادت افرادی همچون ، و به انجمن شود⁉️ متن ڪامل را اینجا بخوانید:👇 jvan.me/1A8Y 🆔 @hojjatiye
🔴 اگر امام باقر(ع) یڪ گوشه مینشستند و چند نفر دور خودشان جمع میڪردند و فقط یڪ مسأله‌ی شرعی میگفتند، ڪسی به ایشان ڪاری نداشت. 💠 به مناسبت سالروز میلاد با سعادت امام باقر (علیه السلام)💐 🔹مقام معظم رهبری: اقامه‌ی دین، وظیفه است. حاڪمیت دین، هدف مهم همه‌ی ادیان است؛ «لیقوم النّاس بالقسط». قیام به قسط، قیام به عدل و حاڪمیت الهی، هدف بزرگ ادیان است. اصلاً ائمه‌ی ما(علیهم‌الصّلاةوالسّلام) تمام زجر و مصیبتشان به خاطر این بود ڪه دنبال حاڪمیت الهی بودند؛ والّا اگر امام صادق و امام باقر(صلوات‌اللَّه‌علیهما) یڪ گوشه مینشستند و چندنفر دور خودشان جمع میڪردند و فقط یڪ مسأله‌ی شرعی میگفتند، ڪسی به آنها ڪاری نداشت. ✅ خود امام صادق در یڪ حدیث میفرماید: «هذا ابوحنیفة له اصحاب و هذا الحسن البصری له اصحاب» ابوحنیفه اصحاب دارد، حسن بصری اصحاب دارد. پس، چرا به آنها ڪاری ندارند؟ چون میدانند ڪه آن حضرت داعیه‌ی امامت دارد؛ اما آنها داعیه‌ی امامت نداشتند. ابوحنیفه داعیه‌ی امامت نداشت. این علمای معروف اهل سنت - محدثان و فقهایشان - داعیه‌ی امامت نداشتند. اینها امام زمان را ڪه هارون، منصور و عبدالملڪ بود، قبول داشتند....    🔸اینها ادعای امامت نداشتند؛ ڪسی ڪه ادعای امامت داشت، او همین امام مظلوم و عزیز ما بود؛ امام صادق(علیه‌السّلام)، امام باقر(علیه‌السّلام)، امام موسی بن‌جعفر (علیه‌السّلام). آنها این را میفهمیدند؛ یعنی واضح بود. البته گاهی در مقابل خلفا تقیه میڪردند، اما معلوم بود ڪه داعیه‌ی امامت داشتند. شیعیان آنان در همه‌جا تعبیر این معنا را میڪردند....   پس درست توجه ڪنید، مسأله، مسأله‌ی داعیه‌ی خلافت و امامت بود. در راه این داعیه، ائمه‌ی ما ڪشته شدند، یا به زندان رفتند. امامت یعنی چه؟ آیا یعنی همین ڪه مسأله بگویی، و دنیا را دیگری اداره ڪند؟ آیا معنای امامت در نظر شیعه و در نظر مسلمین، این است؟ هیچ مسلمانی این را قایل نیست؛ چه‌طور من و شمای شیعه میتوانیم به این معنا قایل باشیم؟ امام صادق دنبال امامت بود - یعنی ریاست دین و دنیا - منتها شرایط جور نمیآمد؛ اما ادعا ڪه بود. برای خاطر همین ادعا هم آن بزرگواران را ڪشتند.   پس، این معنای حاڪمیت دین است ڪه پیامبران برایش مجاهدت ڪردند، و ائمه برایش ڪشته شدند. ⚡️حالا حاڪمیت دین، در بلد و در وطن خود ما - نه آن سر دنیا - به وجود آمده است؛ آیا میشود یڪ نفر بگوید من دیندارم، من آخوندم، اما خودش را سرباز این دین نداند؟❗️ مگر چنین چیزی میشود؟❗️ هر ڪسی ڪه ادعای دینداری ڪند و حاڪمیتی را ڪه بر مبنای دین است، از خود نداند و دفاع از آن را وظیفه‌ی خود نشمارد، دروغ میگوید. وقتی ڪه میگوییم دروغ میگوید، یعنی اشتباه میڪند و خلاف واقع میگوید؛ ولی نمیفهمد. بعضیها ملتفت نیستند، تشخیصشان چیز دیگر است و منڪرند ڪه این برنامه‌ها بر اساس دین است. ۱۳۷۰/۰۵/۳۰ 🆔 @hojjatiye
🔴 نه تنها به درد نمی خورند، بلکه خیانت می کنند‼️ مقام معظم رهبری: ✅ طلبه‌ی ما، استاد ما، فاضل ما، عالِم ما، مرجع ما اگر چنانچه معتقد به این تحوّل عظیمی که اسمش انقلاب است، بود، به درد این کشور خواهد خورد. اگر معتقد به این نبود، ⚡️به درد کشور نمیخورد، به درد جمهوری اسلامی نمیخورد؛ باید معتقد باشد... مهم این است که عمیقاً از بن دندان معتقد باشد که این تحوّلی که در این کشور اتفاق افتاده، باید همچنان ادامه پیدا بکند. ... دنیای اسلام، امروز نیاز دارد به این حرکت انقلابی ما. این کسانی که در داخل حرف میزنند، کار میکنند، اظهاراتی میکنند که با گرایش انقلابی مغایر است، ولو متضاد هم نباشد، امّا همین قدر که مغایر با گرایش انقلابی است، دارند ضربه‌ی به امید امّت اسلامی میزنند، این ضربه‌ی به آنها است و ⚡️خیانت میکنند. بنابراین حرکتتان حرکت انقلابی باشد و کار انقلابی. ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ 🆔 @hojjatiye
🗿 می‌دانید؛ اساسا یکی از هزاران ایراد اهل عرفان (البته در حقیقت متصوفه) ادعای است. یک ادعایی می‌کنند که راه باطل خود را توجیه کنند. چه معنی دارد کسی ادعایی خارج از این چهار دانه حدیثی که ما قبول داریم، داشته باشد! اساتید بزرگوار ما دو ریال اینها را قبول نداشتند. می‌پرسید چه کسی گفته حرف اساتید ما درست باشد؟! یک دلیل رو می‌کنم تا به اساتید ما ایمان بیاورید. مثلا همین جناب علامه کرباسچیان خودمان؛ ایشان را دیده‌اند که کنار حضرت رسول صلی الله علیه و آله نشسته است. خب... پس چرا ایمان نمی‌آورید؟! 🔺 فرمایشات یک @sangmokh
🔴 معرفی اولین ڪانال ضد تحجر طنز‼️😉😁😂 اندڪ زمانی است ڪه یڪی از نڪته سنجان خوش قلم، ڪه از نزدیڪ با برخی انجمنیها و شبه انجمنیها و انجمن زدگان و انجمن دوستان و انجمن همڪاران و انجمن غش ڪنندگان و... آشناست و حشر و نشر دارد، بر آن شده تا بابی جدید را برای معرفی این تفڪر بگشاید. ✅ طنز ‼️ و حتما خوانندگان محترم این سطور ملتفتند ڪه طنز، ویژگیهای خاصی دارد. از ظرافتهای ملیحانه گرفته تا ڪنایه هایی تلختر از "قهوه تلخ"! برخی از مطالبش آنقدر شیرین است ڪه روزی چندبار میخوانم و برخی آنقدر تلخ ڪه لبم به فنجان نخورده، آن را زمین میگذارم.⚠️ چه باید ڪرد ڪه آنچه ڪه او از این جماعت دیده و می بیند، من نمی بینم! آنچه ڪه دیده آنقدر تلخ بوده ڪه خواب از چشمش ربوده و حال در قالب قهوه ای تلخ به ما تعارف می ڪند تا ما هم خوابمان نبرد (البته اگر بیداریم!).☕️ و حتما مستحضرید ڪه بعضا برای چشم گشودن بعضی ڪه خود را به خواب زده اند، قهوه اڪتفا نمی ڪند و ناچار باید فریاد ڪشید و ڪمی تندروی ڪرد!⚡️ خلاصه خود دانید. اگر تحمل تلخی قهوه اش را دارید، امتحان ڪنید.☕️ روی فنجان قهوه اش، آدرس زیر را زده و اینگونه خود را معرفی ڪرده: @sangmokh☄ ☄«اینجا جای آنهایی ست ڪه یا می خواهند موجوداتی به نام سنگ مخ را بهتر بشناسند یا اینڪه مخ خودشان از سنگ است!»☄ 🆔 @hojjatiye
🔴 آیت اللّه جنّتی: علّت اصرار شما بر اینکه در مرکز اطلاعاتی نفوذ کنید، چیست؟ (پرسشهای آیت الله جنّتی، قسمت هشتم) پیش از این، سومین پرسش آیت الله جنتی از انجمن حجتیّه در خطبه های نماز جمعه سال ۶۰ و بیانیه ای که انجمن در پاسخ آن منتشر کرد، و نکات مربوطه تقدیم شد: https://t.me/hojjatiyeh/627 💠 امّا پرسش چهارم و پاسخ انجمن بدین شرح بود: ❓آیت اللّه جنّتی: علّت اصرار شما بر اینکه در مرکز اطلاعاتی نفوذ کنید و اطلاعات را جمع آوری نمائید برای چیست؟ به چه مناسبت می خواهید در قسمت فرهنگی یا سیاسی فعالیّت نمائید؟ منبع: روزنامه کیهان، ۶۰/۸/۱۰ ⚜پاسخ انجمن: افراد انجمن که هیچ یک در حال حاضر جنبه استخدامی ندارند، همچون دیگر آحاد ملت بر مبنای لیاقتها و کارآئی های شخصی، مشاغل گوناگون را پذیرفته و یا به قبول مسئولیت هائی دعوت شده اند و انجمن در این موضوع، یعنی تعیین شغل و مسئولیّت مشروع اجتماعی افراد خود، دخالت و اعمال نظری نمی کند و بالطبع در قبال عملکرد آنان نیز مسئول نمی باشد (ماده ۶ متمم اساسنامه انجمن). بنابراین تصور نفوذ، به صرف قبول شغل یا مسئولیّت از طرف یک فرد انجمنی، تصوری نابجا خواهد بود. شکی نیست که اعضاء انجمن، همانند دیگر افراد امت متعهد و مسلمان ایران، در صورت احساس اهلیّت و صلاحیّت، دعوت مقامات مسئول و مدیران مملکت را در به دوش گرفتن بار وظیفه رد نخواهند نمود بلکه عبادت دینی به حساب خواهند آورد. منبع: روزنامه کیهان، ۶۰/۸/۱۴ ✅ پیرامون این پرسش و پاسخ، نکات بسیار مهمی وجود دارد که در قسمت های بعدی این مطلب، تقدیم خواهد شد. 🆔 @hojjatiye
🔴 نقدی بر استاد بیابانی و سایت "مباحثات" 🖋اخیراً سایت "مباحثات" مصاحبه ای از استاد بیابانی منتشر نمود ڪه حاوی نڪات قابل تأمّلی بود. بخش اعظمی از این گفتگو به مباحثی پیرامون نقد برخی مبانی اعتقادی فلاسفه و عرفا اختصاص یافته است. امّا به اقتضای بحث، اشاراتی هم به شیخ محمود و انجمن حجتیّه شده ڪه نوشتاری در سایت به تفصیل به نقد این بخش از مصاحبه پرداخته است: 🔹استاد بیابانی نه در این پاسخ بلڪه تا آخر مصاحبه تصریح نمی فرمایند ڪه بالاخره مڪتب تفڪیڪ، الگویی برای حاڪمیّت اسلامی در عصر غیبت دارد یا خیر؟ 🔸اصلاً شیخ محمود حلبی تا چه میزان از علوم حوزوی بهره داشته؟ آیا او مجتهد مسلّم بوده است ڪه برای خود مبانی فقهی داشته باشد؟ 🔹اگر شما میتوانید برخی از اعضای درجه یڪ انجمن ڪه مخبر ساواڪ بوده و اسم مستعار و ڪد داشته اند را انقلابی بدانید، صاحب این قلم به خودش چنین جرأتی نمیدهد! 🔸حرڪت توّابین نیز باید مایه عبرت باشد ڪه اگر هزاران نیرو هم داشته باشی ولی به موقع، به ڪار نگیری، اثر خودش را نداشته و چه بسا فاجعه بیافریند. 🔹مصاحبه ڪننده سایت "مباحثات" عامدانه یا جاهلانه، تمام قد از نسل قدیم انجمن دفاع نموده و میگوید: « بالاخره حرڪتی داشتند و درست هم بود.»!! همینجا از دست اندرڪاران محترم این سایت تقاضامندیم تا فقط عبارات امام و مقام معظم رهبری پیرامون انجمن حجتیّه را به عنوان یڪ مطلب منتشر نمایند تا حدّاقل برای ڪادر خودشان یادآوری شود. 🔸انشاءاللّه حتماً منظور ایشان این نبوده است ڪه میان فرزندان این انقلاب و مملڪت با امام زمان(عج) رابطه ای نیست و حال این نسل جدید انجمن است ڪه میخواهد پیوند ایجاد نماید. 🔹نسل جدید انجمن، به مراتب راحت تر از نسل سابق به دشمنی و مخالفت برمی خیزد. ✅ متن ڪامل این نقد را در سایت رجا نیوز بخوانید:👇 http://jvan.me/1AtM 🆔 @hojjatiye
‌‌🌟 برای زندگی امروز باید از امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) درس بگیریم ‌‌ ‌‌ 📹 ببینید| رهبر انقلاب: ما امروز بعد از گذشت قرنهای متمادی، با این عید، با این پدیده، چگونه باید برخورد کنیم؟ اسم علی را بردن، که کافی نیست؛ خود را منتسب به او دانستن، که کفایت نمیکند؛ ما که شخصیتهای بزرگ تاریخ و پیشوایان دینی و انبیاء و اولیاء را فقط به عنوان یادگارهای تاریخی نمیشناسیم؛ اینها درسند؛ اینها الگویند؛ اینها دستگیر و راهنماىِ قدم به قدمِ زندگی‌اند. ما چه درسی از اینها میگیریم؟ این، مهم است. ‌‌ ‌‌ 🔹 امروز امت اسلامی از امیرالمؤمنین و از وجود مکرم نبی اعظم اسلام (صلّیاللَّه‌علیه‌وآله) و از دیگر بزرگانِ راه روشن الهی چه درسی را باید بگیرد؟ کدام سرمشق را در زندگی باید عمل کند؟ این، مهم است. با این نگاه، به امیرالمؤمنین باید نگاه کرد. ‌‌ 🔸 آنچه مسلم است، این است که اینها مظهر تلاش در راه خدا و دین او بودند. «اشهد انّک جاهدت فی اللَّه حقّ جهاده و عملت بکتابه و اتّبعت سنن نبیه صلی اللَّه علیه و آله»؛ شهادت میدهیم که او جهادِ در راه خدا را به صورت شایسته انجام داد. این، چیزی است که ما در زیارت امیرالمؤمنین و بقیه‌ی ائمه (علیهم‌السّلام) میخوانیم. ‌‌ ‌‌ 🔹 این جهاد همیشه بر دوش ما هست. جهاد علمی، جهاد عملی، جهاد در دوران جنگ، جهاد در دوران صلح، جهاد با نفس، جهاد با دشمن بیرونی، جهاد با مال، جهاد با جان، جهاد با زبان؛ اینها درس است. ۱۳۸۵/۰۵/۱۷ 💻 @Khamenei_ir0
🌿🌺 باد بهار، مژده‌ی‌ دیدار یار داد 🌼🌱 ضمن تبریڪ سال نو و آرزوی سال ظهور و عید حقیقی بشریت، غزلی از امام راحل(ره) را تقدیم میڪنیم: ☘ باد بهار، مژده‌ی‌ دیدار یار داد شاید ڪه جان به مقدم باد بهار داد 🌸 بلبل به شاخ سرو، در آوازِ دلفریب بر دل نوید سرو قد گلعِذار داد ساقی‌،به جام باده، در آن عشوه و دلال 🌱آرامشی‌ به جان من بی‌قرار داد 🌼در بوستان عشق، نشاید غمین نشست باید ڪه جان به دست بتی‌ می‌ گسار داد ☘ شیرین زبان من، گل بی‌خار بوستان جامی‌ ز غم به خسرو، فرهادوار داد 🌺 تا روی‌ دوست دید دل جان‌گداز من یڪ جان نداد در ره او، صد هزار داد. 🆔 @hojjatiye
📸 آخرین ساعات سال ۹۷، بر مزار دو شهیدی بودم ڪه سابقه عضویت در انجمن داشتند.🌷🌷 سنگ نوشته مزار این دو شهید بسیار زیبا و پر معنا است: 💠«اینجا مزار شهیدی است ڪه به امید قیام امامش(عج) آرمیده است.» آری، اینان با دادن جان خود اثبات نمودند ڪه به امید قیام امامشان آرمیده اند... ❓آیا با آنانی ڪه این خونها را هدر دانسته و امید به همراهی با امام زمان(عج) دارند، یڪسانند!؟ در مورد پیش از این مختصر توضیحاتی تقدیم شده بود: http://jvan.me/1Azq 🆔 @hojjatiye
👤 چندی پیش نمایشگاه "دستاوردهای مدارس و مراکز غیر دولتی و صنایع آموزشی وابسته" در مصلای امام خمینی تهران برگزار شد. از جمله گروه‌های حاضر در نمایشگاه ها بودند؛ چه در قالب برخی مدارس و چه در قالب کتابها و کارگاههای کارشناسان موسسات مطالعاتی. از جمله کارگاهها و جلساتی که در نمایشگاه برای عموم بازدیدکنندگان برگزار شد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: - سواد رسانه‌ای - معرفی طرح پویش نیک پرور (به بیان دیگر، طرح فیل هوا کنی دبیرستان دوره‌ی اول علوی) - معرفی مجموعه آداب بندگی (آموزش احکام برای نوجوانان در چهار جلد) 👤 و اما دو نکته: - ها از آنچه تصور می‌کنید به شما نزدیک‌ترند. - رویکرد انجمنی‌های در مواجهه با مسائل مستحدثه، به بیان دیگر سؤالات "دوران ما" بدون هیچ رتوش یا پرداخت طنزگونه، همین طور خام‌خام، موجبات فرح و شادی هر انسانی را مهیا می‌کند که ان شاءالله در آینده نزدیک به آن خواهیم پرداخت. 🔹کشفیات یک @sangmokh
🔴 در مڪتب تشیع، انسانیت هم هست❗️ یڪی از قبیح ترین و مشمئزڪننده ترین تفڪّرات بسیاری از اعضای انجمن حجتیّه و حامیانشان، در این روزها مشهود است. ڪشور به واسطه حادثه تأسّف بار وقوع سیل، در اندوه و ناراحتی و اضطراب است، امّا آقایان همچنان در پی نشان دادن عناد خود با ‼️ از برادران اهل تسنّن خجالت میڪشم ڪه اعلام ڪنم، در میان ما شیعیان برخی از افرادی هستند ڪه با اعلام شماره حسابهای مخصوصی میان خودشان، تضمین میدهند ڪه : "اگر بنا دارید فقط به شیعیان منطقه آسیب دیده ڪمڪ رسانید، به این حساب واریز ڪنید"‼️ در زلزله ڪرمانشاه و سیل این روزهای استانهایی همچون گلستان، شاهد این اقدام غیرانسانی هستیم. ❓نمی دانم این اقدام را با پیروی اینان از ڪدام طریق توجیه ڪنم؟ مگر نه این است ڪه حضرت آیت الله وحید خراسانی ڪه مرجع تقلید بسیاری از آقایان و مورد احترام همه آنان است، در فتوای معروف خود نوشتند: ✅ « هر ڪس شهادت به وحدانیت خداوند متعال و رسالت خاتم انبیاء(صلی الله علیه وآله وسلم) بدهد مسلمان است، و جان و عرض و مال او مانند جان و عرض و مال ڪسی ڪه پیرو مذهب جعفری است محترم است و وظیفه شرعی شما آن است ڪه با گوینده شهادتین هر چند شما را ڪافر بداند به حسن معاشرت رفتار ڪنید، و اگر آنها به ناحق با شما رفتار ڪردند شما از صراط مستقیم حق و عدل منحرف نشوید، اگر ڪسی از آنها مریض شد به عیادت او بروید، و اگر از دنیا رفت به تشییع جنازه او حاضر شوید، و اگر حاجتی به شما داشت حاجت او را برآورید.» http://jvan.me/1ACf اصلاً از مرجعیّت بگذریم، چون آقایان بلدند ڪه به وقتش چگونه حتّی از فتوای مرجعشان هم عبور ڪنند. ❓مگر نه این است ڪه علی (علیه السّلام) به خانواده دشمنی ڪه بر او شمشیر ڪشیده بود، ڪمڪ میڪرد؟ سیره اهل بیت (علیهم السّلام) در ڪمڪ رسانی به نیازمندان عصر خود ڪه غالباً شیعه نبودند، چه بود؟ داغدیدگان ما ڪه برادر و هموطنمان هستند. ⚡️برخی اعضای محترم ڪانال، دلگیر بودند از نقل مطلبی ڪه در آن لفظ "سنگ مخ" به ڪار برده شده بود. سنگ مخ یعنی متحّجر و اینهاست نشانه تحجّر...☄ 💠 ما انسانیّت را نه فقط از خمینی، بلڪه از شاگردان مڪتبش آموختیم... 🆔 @hojjatiye
💠 ما انسانیّت را نه فقط از خمینی، بلڪه از شاگردان مڪتبش آموختیم... 🆔 @hojjatiye
🔴 از آیت الله بروجردی دستخطی با تصریح به تأیید انجمن حجتیه وجود ندارد. 📜(انتشار متن نامه آیت الله بروجردی به رهبر انجمن برای اولین بار) 🏴 به مناسبت سالروز رحلت آیت الله العظمی بروجردی(رحمت الله علیه) تقدیم میدارم ڪه از ایشان، دستخطی با تصریح به تأیید انجمن حجتیه وجود ندارد. البته توسّط جناب آقای دڪتر و دوستانشان، شش دستخط از آیت الله بروجردی ڪه گویا خطاب به مرحوم نگاشته بودند، به اینجانب رسید. از این حیث از لفظ "گویا" استفاده شد ڪه در هیچ یڪ از این شش دستخط، نامی از مرحوم حلبی ذڪر نشده چه رسد به انجمن. امّا برخی شواهد، تأیید ڪننده آن است ڪه این نامه ها خطاب به ایشان بوده است. سبڪ نگارش آیت الله بروجردی اینگونه بوده ڪه در ابتدای خیلی از نامه هایشان، نام مخاطب را نمی نوشته اند. تاریخ ها نشان میدهد ڪه برخی از این شش نامه، مربوط به دوره حضور مرحوم حلبی در مشهد و برخی دیگر مربوط به دوره حضور ایشان در تهران و مربوط به سالهای ابتدایی تأسیس انجمن است. امّا از آنجا ڪه متن نامه و یا استفتاء نگاشته شده از جانب شیخ محمود حلبی در دست نیست، نمیتوان درباره این پاسخها و نگاه آیت الله بروجردی به انجمن قضاوت ڪامل و دقیقی داشت. ✅ نهایت نتیجه ای ڪه برداشت میشود آن است ڪه آیت الله بروجردی، رهبر انجمن را از قدیم الایّام می شناخته و با توجه به جایگاهی ڪه آقای حلبی در آن زمان داشته، مورد احترام ایشان نیز بوده است. به عنوان نمونه متن ڪامل نامه ای ڪه ظاهراً از نظر تاریخی، آخرین دستخط آیت الله بروجردی خطاب به مرحوم حلبی است، برای اولین بار در فضای مجازی منتشر میشود: 🖋📜«بسم الله الرّحمن الرّحیم- بعرض میرساند، مرقوم شریف ڪه حاڪی از صحت مزاج عالی و اشتغال بوظائف دینیه بود، واصل گردید و از محتویّات آن مستحضر شدم. از خداوند تعالی دوام تأییدات جناب مستطاب عالی را مسئلت مینماید و امیدوارم مسلمین را از شرور و فتن حفظ فرماید. در مواقع توجه از جنابعالی ملتمس دعاء هستم. والسلام علیڪم و رحمةالله و برڪاته ۱۶ج۱۳۸۰/۲» 🆔 @hojjatiye
🔴 از آیت الله بروجردی دستخطی با تصریح به تأیید انجمن حجتیه وجود ندارد. 📜(انتشار متن کامل نامه آیت الله بروجردی به رهبر انجمن برای اولین بار)👇 🆔 @hojjatiye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مستند #پوستین_وارونه، ساخته ی محمدمهدی خالقی، روایت مستندی است توسط رضا اکبری آهنگر که به تاریخچه ی مدرسه ی علوی و انجمن حجتیه می پردازد ♻️ یکشنبه ۱۱ فروردین ساعت ۱۸ 🆔 @ofogh_tv
🔴 رهبری از فعالیت در مورد انجمن حجتیه راضی هستند. 🎥 پس از اڪران ناقص مستند ڪه بازتابهای گوناگونی در فضای مجازی داشته، جناب آقای محمد مهدی خالقی (ڪارگردان مستند) در صفحه اینستاگرام خود، متن زیر را منتشر نمود: 🖋 « بالاخره بعد از ۶ سال پیگیری مداوم مستند پوستین وارونه در یک نسخه کوتاه شده (نسخه اصلی مستند ۸۳ دقیقه است و این نسخه ۶۰ دقیقه بود) ازشبکه افق پخش شد. یکی از پیگیری های من برای پخش مستند خاطره ذیل است : 💠 سال قبل با جمعی از مستندسازهای انقلابی خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم. نوبت به من که رسید، دوستان بنده را با مستند پوستین وارونه معرفی کردند. از کلام و برخورد حضرتشان این گمان را دارم که شاید کار را دیده باشند. عرض کردم همین مستند که اسمش آمد، سالهاست توقیف شده و وقتی پیگیری می کنیم می گویند: "شاید آقا راضی نباشند" ✅ ایشان بلافاصله فرمودند: "با شاید و اما و اگر که کارها پیش نمی رود، شاید هم موافق باشم". مدتی بعد نقل قول مشابهی از دیدار رهبری با مورخین انقلاب هم به دست ما رسید که ایشان کار فکری-فرهنگی علیه انجمن حجتیه را جایز و بدون اشکال دانسته اند. بنده هر دو نقل را به مدیران جدید شبکه افق رساندم و خواهش کردم که این مستند را پخش کنند که موثر واقع شد. نسخه ای که از این مستند پخش شد، ۲۰ دقیقه کوتاهتر از نسخه اصلی است. موضوع این بخش جریانات چپ اوایل انقلاب هستند که از انجمن چماقی برای سرکوبی مخالفین ساخته بودند. دوستان عزیزی در ساخت این مستند بنده را یاری کردند : احسان محمد حسنی عزیز بعنوان حامی مالی و معنوی سید سلیم غفوری مدیر وقت گروه مستند شبکه افق رضا اکبری آهنگر راوی و مدیر پژوهش هادی بهروز مدیر تصویر برداری مهدی حجت پناه تدوینگر سعید گایینی گرافیست 🎞پ.ن : نسخه کامل مستند بزودی در صفحه آپارات بنده قابل مشاهده است » http://jvan.me/1AMl 🆔 @hojjatiye