در سخنرانی مهمّ شهید رجایی🌷 که در مطلب قبل تقدیم شد، نکات گوناگونی نهفته است که اجمالاً توضیحاتی عرض می نماییم:
✔️ 1- علّت اصلی اعتراض شهید رجایی به انجمن در این سخنان، تلاشهای این گروه برای مطرح کردن موضوع جدایی مرجعیّت از رهبری است. شهید هاشمی نژاد🌷 نیز در سخنرانی خود، این نکته را درباره انجمن مطرح کرده اند. طرح این موضوع از جانب این بزرگان در سالهای اولیّهی پیروزی انقلاب، شاهدی بر فعّالیّتهای منفی انجمن در قبال جمهوری اسلامی است. در ضمن این نکته را باید مدّنظر داشت که به واسطهی سمتهای مهمّی که شهید رجایی در کشور داشتند، در جریان بسیاری از فعّالیّتهای پشت پردهی دشمنان انقلاب نیز بودهاند.
✔️ 2- اساس این سخن که کسی امام را به عنوان رهبر نظام جمهوری اسلامی دانسته، امّا در احکام فردی از مرجع دیگری تقلید کند، حقّ است و همانگونه که نسل انقلاب به خوبی به خاطر دارند، بسیاری از مردم انقلابی ما از مراجع بزرگی همچون آیات عظام گلپایگانی، مرعشی، اراکی (رحمت اللّه علیهم اجمعین) و... تقلید مینمودند و هیچ اشکالی هم نبود. امّا انجمنیها به مصداق "کلمةُ حقٍّ یُرادُ به الباطل" از این جمله سوءاستفاده نموده و در صدد گسترش چند معنی در جامعه بودند:
⚠️ اوّل آن که مقام امام را در حدّ یک رهبر سیاسی تنزّل داده و جایگاه علمی و مرجعیّت امام را پایین بیاورند. ⚠️ دوّم آن که از این طریق سعی بر آن داشتند که به قول شهید رجایی "اجتماعی که در مقابل امام جمع میشد، این اجتماع را جای دیگر هم جمع بکنند و بعد بگذارند جلوی همدیگر، این دقیقاً خیانت است." ⚠️ سوّمین هدف انجمن از طرح این موضوع آن بود که به بهانهی تقلید از مراجع و دستور گرفتن از آنان، میزان وحدت مردم در تبعیّت از امام را کاهش دهند. و آنگاه که این سئوال از آنها پرسیده میشد، همهی این اهداف برملا میشد:
❓"اگر امام حکمی حکومتی صادر نمایند که با نظر مرجع شما مغایرت داشته باشد، وظیفهی شرعی شما تبعیّت از کدام است؟"
✔️ 3- شهید رجایی با بیان این جمله که "آن موقعی که برادران و خواهرانمان زیر شکنجه فریاد میکشیدند، اینها میرفتند ثابت کنند که بهائیّت بر حق است یا باطل است. و دقیقاً در مقابل مبارزه قرار گرفته بودند"، به صراحت انحراف و ایستادگی این گروه در مقابل انقلاب را بیان میکنند.
✔️ 4- ایشان بر اثرِ منفیِ عملکرد انجمن تأکید داشته و با بیان این نکته که "خواه جاهل باشند، خواه مغرض باشند از نظر اثر عملی هیچ فرقی نمیکند" به آنانی که نیّت انجمن را خیر دانسته و سعی در توجیه اشتباهاتشان دارند، پاسخ میدهند.
✔️ 5- شهید رجایی در این سخنان کوتاه سه بار بر انحراف انجمن تصریح داشته و میگویند: "انحراف قطعی صد درصد هست". سپس نسبت به آنان هشدار داده و از آنان با عنوان "خورههای انقلاب" یاد میکنند.
🔴✅ آری، این بود سخنان رئیس جمهور نظامی که انجمنیها خود را وفادار به آن نشان داده و برای شهادت او پیام تسلیت به امام میفرستند.‼️
🆔 @hojjatiye
🔴شهید رجایی:
✅آیت الله گلپایگانی به من گفتند:"آقای نخستوزیر،شما را سفارش میکنم به موقعیّت امام."
⚠️حالا خائنین و منحرفینی میگویند امام رهبر سیاسی، آن آیت الله هم رهبر مذهبی‼️
🆔 @hojjatiye
🔴 شهید رجایی:
آنچه باعث تضعیف انقلاب شود از نظر ما فرق نمیکند، خداپرست باشد🕌یا شاهپرست باشد👑یا استالینپرست🇨🇳باشد یا هر گروهی که در تضعیف انقلاب بخواهد نقش پیدا کند،نابودش میکنیم.
🆔 @hojjatiye
⛔️ باید کامل گوش کنید
علت عدم انتشار ادامه جلسات استاد کاشانی که در نقد کتاب دکتر بنی هاشمی فرموده بودند، این است که استاد تأکید دارند که لازم است تا جهت جلوگیری از ایجاد شبهه، همه جلسات استماع شود.
لذا به بزرگواران توصیه می نماییم که از مجموعه بسیار ارزشمند دروس "عاشورا شناسی" که در سایت استاد کاشانی قرار گرفته، بهره مند شوند.
http://www.hkashani.com/?cat=1962&paged=3
🆔 @hojjatiye
🔴 یادی از استاد حکیمی و تحلیل ایشان درباره شیخ پس از ۱۷شهریور
این روزها یادآور فاجعه ۱۷شهریور سال ۵۷ است. در مورد این واقعه و اثر آن بر انجمن حجتیّه، خاطرهی مهمی نقل شده است. مرحوم استاد محمد رضا حکیمی برای حجت الاسلام رسول جعفریان اینگونه تعریف میکند:
✍ « "آقای حلبی هم مثل بسیاری از علما از روی کار آمدن تودهایها هراس داشت و تحلیلش در اوائل انقلاب آن بود که تودهایها، رهبران مذهبی را گول زده و آنها را جلو انداختهاند که شاه را ساقط کنند و بعد خودشان رشته کار را در دست بگیرند.
امّا در جریان ۱۷شهریور این باور او عوض شد و از فردای آن روز اعلام کرد که در سراسر کشور به افراد انجمن گفته شود که در تظاهرات شرکت کنند."❗
ایشان[استاد حکیمی] به نقل از مهندس سجادی نقل کرد که "فردای هفدهم شهریور مرحوم حلبی به خانه ما آمد، در حالی که رؤسای انجمن هم حضور داشتند و در آنجا گفت که عقیده من عوض شده و اکنون مطمئن شدهام که دست چپیها در کار نیست و لاجرم باید ما هم در این حرکت شرکت کنیم."
آقای سجادی گفتند که "افراد دو دسته شدند و برخی با دستور ایشان مخالفت کردند.‼️ این درحالی بود که اعضای انجمن واقعا ایشان را می پرستیدند."»
📚 منبع: جریانها و سازمانهای مذهبی- سیاسی ایران، رسول جعفریان، ص۴۵۵
🔵 گویا خود مهندس سجادی ترجیح میدهد که جزو دسته موافقین با مرحوم حلبی باشد، چرا که یکی از موثّقین برای نویسنده کانال نقل میکرد که ایشان را در یکی از راهپیمایی های آن زمان دیده است.
از این خاطره میتوان نتایج مختلفی گرفت که در مطلب بعد به برخی از آنها خواهیم پرداخت ....⏳
🆔 @hojjatiye
🔴 تغییر موضع تاکتیکی شیخ محمود حلبی پس از 17شهریور
👆👆👆 در مطلب قبل خاطرهای را تقدیم نمودیم که در آن ادّعا شده بود که مرحوم #حلبی پس از فاجعه هفدهم شهریور57، تغییر موضع داده است. از این خاطره که توسط مهندس #سجادی نقل شده، بر فرض صحّت، می توان نتایج مختلفی گرفت که فقط به مهمترین آنها میپردازیم:
✔️ الف) همانگونه که به روشنی بیان شده، شیخ محمود حلبی حدّاقل تا 17شهریور1357 یعنی حدود پنج ماه مانده به پیروزی انقلاب اسلامی، نهضت امام را قبول نداشته و تازه بعد از کشتار17شهریور تصمیم می گیرد که "به افراد انجمن گفته شود که در تظاهرات شرکت کنند." این موضوع کذب بودن ادّعاهای وی را پس از پیروزی انقلاب مبنی بر اعتقاد و همکاریش با نهضت (حدّاقل در موضوعاتی که به قبل از 17شهریور مربوط میشود) نشان میدهد.
✔️ ب) علیرغم آن که در این خاطره دربارهی آقای حلبی گفته میشود که " از فردای آن روز اعلام کرد که در سراسر کشور به افراد انجمن گفته شود که در تظاهرات شرکت کنند"، امّا هیچ بیانیه، اعلامیه و یا سندی مبنی بر این قضیّه موجود نیست. از ایشان نه تنها هیچ بیانیه ای موجود نیست، بلکه حتی تا پایان نهضت امام، پای یک بیانیه را امضاء نکردند‼️ اوّلین بیانیّه ای که از جانب آقای حلبی خطاب به اعضای انجمن در راستای حمایت از انقلاب وجود دارد که در آن این نهضت را یک "حرکت الهی" دانسته، به تاریخ 1358/1/1 یعنی پس از پیروزی انقلاب اسلامی مربوط می شود.
✔️ ج)آقای سجّادی گفتهاند" فردای هفدهم شهریور مرحوم حلبی به خانه ما آمد، درحالی که رؤسای انجمن هم حضور داشتند و در آنجا گفت که عقیده من عوض شده و اکنون مطمئن شدهام که دست چپیها در کار نیست و لاجرم باید ما هم در این حرکت شرکت کنیم." سئوال این است که کشتار 17شهریور چه ویژگی منحصر بفردی داشته که باعث شده تا نظر آقای حلبی عوض شود و به ایشان ثابت شود که" دست چپیها در کار نیست"؟ مسلّم لازم است تا دلیل خاصّی مبنی بر مدیریّت نیروهای مسلمان وجود داشته باشد تا آقای حلبی را به این مسئله رهنمون کرده باشد.
❓امّا باید گفت که نه تنها چنین دلیلی مثل پیشرو بودن روحانیّت وجود نداشته، بلکه بالعکس واقعهی17شهریور یک حرکت کاملاً خودجوش مردمی بوده و از جانب مدیران نهضت امام در داخل کشور، هیچ دستوری مبنی بر چنین تجمّعی صادر نشده بود. اگر هم همین مردمی بودن حرکت، آقای حلبی را به این نتیجه رسانده، باید پرسید که مگر پیش از این، حرکت های خودجوش مردمی در طول نهضت وجود نداشت؟ از این گذشته، مگر نیروهای چپ در راهپیماییها و تجمّعاتشان از افرادی به جز همین مردم استفاده میکردند؟
✳️ لذا بعید نیست که شیخ محمود حلبی با توجّه به سیاست خاصّی که داشته، بعد از کشتار 17شهریور احتمال سقوط رژیم پهلوی را بالا دانسته و به این نتیجه رسیده که باید به فکر دوران پس از سقوط بود تا حرفی برای گفتن داشته باشیم. لذا از سویی چنین عملی را انجام میدهد و از سوی دیگر رسماً نیز بیانیهای صادر نکرده و موضع صریحی نمیگیرد تا اگر هم نهضت شکست خورد و رژیم پا برجا ماند، خیلی ضرر نکرده باشد. سکوت و عدم موضعگیری صریح وی تا پس از پیروزی انقلاب اسلامی، میتواند این فرضیّه را قوّت ببخشد.
✔️ د) در پایان این خاطره آمده است:" افراد دو دسته شدند و برخی با دستور ایشان مخالفت کردند. این درحالی بود که اعضای انجمن واقعا ایشان را می پرستیدند." با توجه به این که افراد حاضر در جلسه را " رؤسای انجمن" تشکیل میدادند، همین عبارت آقای سجّادی شاهدی بر این مدّعاست که بین رؤسای انجمن هم مخالفین همراهی با نهضت امام کم نبودند تا حدّی که علیرغم ارادت پرستیدنگونهشان به آقای حلبی، دو دسته میشوند. آیا خیلی بعید است که همین دسته از رؤسای مخالف، پس از پیروزی انقلاب اسلامی به شیطنت علیه نظام جمهوری اسلامی پرداخته باشند؟
🆔 @hojjatiye
حقایقی پیرامون انجمن حجتیه
🔴 مدرسه علوی، یکی از مراکز عمده عضوگیری برای انجمن بود.
💠 امروز مصادف است با سالروز رحلت آیت اللّه طالقانی(رحمت اللّه علیه). به این بهانه بخشی از مصاحبه یکی از فرزندان ایشان با نشریه "یادآور" را تقدیم مینماییم. مجتبی طالقانی درباره چگونگی حضورش در مدرسه علوی و همچنین ارتباط مدرسه علوی با انجمن حجتیّه می گوید:
🎙 «ما مدرسه دولتی میرفتیم و در آن مدرسه کاری به این مسائل نداشتند، یعنی بچههای مدرسه نمیدانستند کی به کی است و چی به چی. بعدا که پدرمان زندانی شد، بعضی از دوستان و بازاریها که در هنگام زندانی بودن پدر، برای خودشان نوعی حقّ سرپرستی نسبت به ما قائل بودند، آمدند و به مادرمان گفتند: "درست نیست که این بچهها مدرسه دولتی بروند. توی این محله هم آدمهای عجیب و غریبی زندگی میکنند، در نتیجه اینها لات میشوند! بهتر است که اینها را در مدرسه علوی بگذاریم."
به همین دلیل ماها را به آنجا بردند. من از کلاس چهارم دبستان یک مرتبه از مدرسهای که همه جور آدمی در آن بود، به مدرسه علوی رفتم که جو مذهبی داشت و ظهرها باید نماز جماعت میخواندیم. ناهارخوری داشت و کیفیت غذایش خیلی بهتر از کیفیت غذای خانه ما بود، ولی در دنیای متفاوت با دو ترکیب از افراد مختلف، در مقابل ما قرار داشت. من تا کلاس پنجم دبیرستان در مدرسه علوی بودم که حضورم در آن مدرسه، نقش تعیینکنندهای در سیاسی شدنم داشت، چون در مدرسه علوی آدمهایی با گرایشهای مختلف حضور داشتند.
با این همه، ⚡️گرایش عمده به سردمداری آقای علامه کرباسچیان این بود که صراحتا همه بچّهها، به خصوص ماها را تشویق میکرد که بروید و با انجمن ضد بهائیت [انجمن حجتیّه] کار کنید.❗️
⚠️ مدرسه علوی یکی از مراکز عمده عضوگیری برای انجمن ضدبهائیت شده بود و آقای توانا که در آن انجمن بسیار فعال بود، یکی از معلمهای ما بود. او حتّی جلسات تدریس خصوصی در خانهاش میگذاشت و تحت عنوان آموزش قرآن و نهجالبلاغه، به نوعی یارگیری هم میکرد.
✅ خود من احساس میکردم این جریان نمیتواند مورد تایید پدرمان باشد و با ایشان که صحبت کردم، پدرم با قاطعیت گفتند که "این یک جریان انحرافی است و اصلا نباید به طرف آن بروید⛔️، خود رژیم از یک طرف بهاییها را تقویت میکند و از یک طرف میگوید با آنها مبارزه کنید و ملّت را میگذارد سرکار! اتفاقاً باید با این خط مبارزه کنید." »
📚 منبع: کتاب ماه فرهنگی تاريخی يادآور؛ سال پنجم، شماره نهم، تابستان ۱۳۹۱
🆔 @hojjatiye
16.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 ای کاش ستاد سیاستگذاری ائمه جمعه بیانیه نمیداد!
نقد فوق العاده استاد عزیزم جناب آقای وحید جلیلی پیرامون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در برنامه زنده، و دعوت حجت الاسلام علی اکبری به مناظره
⁉️ تعریف شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از جبهه و فعالیت فرهنگی چیست؟
جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی؟
یا
فعالیت فرهنگی انجمن حجتیه؟
🆔 @vahid_jalili_ir
🆔 @hojjatiye
#وحید_جلیلی
#جبهه_فرهنگی_انقلاب
#شورای_سیاستگذاری_ائمه_جمعه
#انجمن_حجتیه
#لواسان
هدایت شده از جشنواره ملی هنرهای گرافیکی
🔴♦️ دومین #جشنواره ملی هنرهای گرافیکی «بهاییت، محفل خیانت»🎞
📌دریافت آثار هنرمندان سراسر کشور در دو بخش:
پوستر و کاریکاتور
🗓 زمان: اول مهر لغایت 7 آذر ماه 1400
🎁 جوایز نفرات برتر هر رشته:
نفراول: 100 میلیون ریال
نفردوم: 80 میلیون ریال
نفر سوم: 60 میلیون ریال
به همراه تندیس و گواهی شرکت در جشنواره
📪 ارسال آثار از طریق:
💻سایت:
www.moghadas-nama.com
ربات تلگرامی
t.me/moghadas_nama1_bot
اطلاعات تکمیلی:
🆔 تلگرام:
t.me/moghadas_nama
📷اینستاگرام:
https://www.instagram.com/moghadas_nama
🔵ایتا:
eitaa.com/moghadas_nama
🔴♦️ #ايران_بدون_نفرت ♦️🔴
🔴♦️ #ايران_بدون_بهائیت ♦️🔴
#مقدس_نما
#جشنواره_ملی_هنرهای_گرافیکی
#بهائيت_محفل_خيانت
#کاریکاتور
#پوستر
🏴 علامه حسن زاده: امسال عید نداریم.
🏴 به بهانه رحلت حضرت آیت الله علامه حسن زاده آملی(ره)، گوشه ای از کتاب «تاریخچه و تفکرات انجمن حجتیه» را که در آن به ماجرای جشنهای نیمه شعبان سال ۵۷ پرداخته شده، تقدیم میکنم:
«البته فضای کشور در آن زمان به گونه ای بود که نه تنها کاملاً آمادگی پذیرش فرمان عدم برپایی جشن را از جانب امام داشت، بلکه بسیاری از علما و خطبا نیز حتی قبل از صدور پیام امام، به این نتیجه رسیده بودند که برپایی جشن در کنار اجساد به خون خفتهی مردم مسلمان، مرضی رضای خود امام زمان(علیه السّلام) هم نیست.
به عنوان نمونه در سندی از ساواک که به تاریخ ۵۷/۴/۱۲ (یک روز قبل از صدور پیام امام) مربوط می شود، درباره سخنان حضرت علاّمه حسن زاده آملی، اینگونه گزارش شده است:
📄"...دیروز غروب بین نماز مغرب و عشاء در مسجد سبزه میدان آمل، حسن زاده پیشنماز در مورد بعثت پیغمبر اکرم به طور ایستاده در حدود یکساعت صحبت کرد و گفت از عید بزرگ مسلمین است البته در سالهای گذشته عید داشتیم و به هم تبریک میگفتیم ولی امسال فاجعه بزرگی در مملکت ما اتفاق افتاده. به جریان قم و تبریز کشته شدن مسلمین اشاره کرد که امسال عید نداریم و بجای تبریک گفتن باید به پیشگاه ولی عصر تسلیت عرض کنیم که یکدفعه تمام مردم در صف نماز شروع کردند به گریه نمودن."
همانگونه که در این سند اشاره شده، حتّی برای عید مبعث هم که چند روز قبل از سوّم شعبان است، جشن مفصّلی برپا نشده است. اسناد دیگری نیز بر این موضوع شهادت می دهند که یکی از آن ها به چگونگی برپایی مراسم عید مبعث توسط مراجع قم مربوط می شود.»
🆔 @hojjatiye