eitaa logo
حقایقی پیرامون انجمن حجتیه
2.6هزار دنبال‌کننده
355 عکس
50 ویدیو
2 فایل
نائب ولی عصر(علیه السّلام)فرمودند: "گاهی صریحاً با انقلاب مخالفت نمی‌شود،بلکه با مبانی و مبادی اعتقادی انقلاب مخالفت می‌شود. روی اینها باید حساس بود." این کانال به معرّفی یکی از این گروه ها یعنی "انجمن حجتیه" میپردازد. ادمین: @hojjatiye_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 تحریف عرفان و تهمت به عرفا جناب آقای دکتر افتخارزاده که از بزرگان، مسئولین و اساتید فعلی انجمن حجتیه هستند، در یکی از دروس خود، پس از ذکر این مسئله که فلاسفه، اصالت را به عقل میدهند و عرفا اصالت را به دل، میگوید: 🔸 «از آن طرف دین میگوید، در مورد دل حواست جمع باشد. خیلی از مسائل مربوط به دل است. اما همه چیز باز مال دل نیست. در خیلی مباحث جمله "دلم میخواهد" غلط است. عقل را بر دلت حاکم کن نه اینکه دلت را بر عقل حاکم کن. لذا دلت اگر ای خانم، عاشق مردی شد که تو شوهر داری، نگو کارِ دل است. بی خود کردی گفتی کارِ دل است. تو ای مرد اگر عاشقِ یک زن شوهردار شدی، بی خود نگاه کردی که عاشق شدی. حالا نگو "کارِ دل است دیگر، چه کارش کنم حالا عشق است." بی خودی نگو: "اگر عشق نبودی سخن عشق نبودی." عشقت را محدود کن. ⚡️عارف میگوید: "دل. هر چه که دل میگوید." او میگوید همه حقایق در دل منعکس است. دین میگوید که اگر بر دل تو شیطان حاکم شد، تو از کجا میفهمی که این القائات شیطانی است یا القائات رحمانی؟ پس عارف به دل به شکل مطلق مینگرد. فیلسوف به عقل به شکل مطلق مینگرد.» 📘 قطراتی از دریای معارف اهل بیت(ع)، ج۱، ص۴۲ ⁉️واقعا منظور عرفا از دل، همین هوای نفس است و چنین اطلاقی برای آن قائلند؟ کنترلی بر هوای نفسشان ندارند؟ چند عارف میشناسید که اینگونه باشند؟ عرفایی که ما میشناسیم بندگان الهی همچون قاضی، انصاری همدانی، شاه آبادی، طباطبایی و خمینی هستند. ⚠️انجمن تفکرات باطلش را لای زرورق پیچیده و اینگونه با ظرافت، به خورد عوام میدهد، آن هم به اسم معارف اهل بیت(علیهم السلام). 🆔 @hojjatiye
🔴 انجمن حجتیّه، پشت سنگر تقیّه به مناسبت سالروز شهادت حضرت باقرالعلوم(علیه السّلام) بر آن شدیم تا حدیثی از آن حضرت را که پیرامون "تقیّه" فرموده اند، تقدیم نماییم. در باب تقیّه احادیث گوناگونی وجود دارد که برخی از آنها شرایط تقیّه را برای شیعیان تعریف می نمایند. امّا متأسفانه گویا در تفکّر انجمن حجتیّه، تکلیف همیشگی شیعیان در عصر غیبت، تقیّه است❗️ به عنوان نمونه جناب آقای غلامحسین تاجری نسب، که از با سابقه ترین اساتید و مسئولین انجمن حجتیّه میباشد، در کتاب 📘"انتظار بذر انقلاب" اینگونه می نویسد: ✍ « رزم آوران این نبرد طولانی[ انتظار ]، منتظران حقیقی هستند که⚡️پیوسته⚡️بیدار و هشیار در درون کمینگاه صبر، پشت سنگر تقیّه و زیر پوشش کتمان و سکوت، به پیکار مقدس خویش ادامه می‌دهند.» ایشان برای توجیه رفتنشان به زیر پوشش کتمان و سکوت، آن را به رزمی تدافعی و جنگی پارتیزانی تشبیه کرده و مینویسد: « لازمه‌ی پیروزی در چنین رزمی، غافل ماندن دشمن، مستور بودن سنگر و مخفی گشتن پیکارگر می‌باشد. بنا به روایات ما، این منظور در سایه‌ی "تقیه" بدست می‌آید.» ‼️ 📚منبع: انتظار، بذر انقلاب، حسین تاجری، انتشارات بدر و کوکب، ص۱۲۴ و ۱۱۷ 💠 امّا بر خلاف این ادّعا، احادیث برای تقیّه نمودن، محدوده ای تعیین کرده و آن را به عنوان یک دستور دائمی ذکر نمی کنند. به عنوان نمونه در صحیحه‌ی محمّد بن مسلم از قول امام باقر(علیه السّلام) آمده است: ✍ محمد بن يعقوب، عن أبي علي الأشعري، عن محمد بن عبد الجبار، عن صفوان عن شعيب الحداد، عن محمد بن مسلم، عن أبي جعفر عليه السلام قال: إنما جعل التقية ليحقن بها الدم، فإذا بلغ الدم فليس تقية. ورواه البرقي في (المحاسن) عن أبيه ومحمد ابن عيسى اليقطيني عن صفوان بن يحيى نحوه. ✅ «تقیه به خاطر این قانونگذاری و جعل شده که از ریختن خون جلوگیری کند، پس هنگامی که کار به کشتن برسد دیگر تقیّه جایز نیست.» 📚 منبع: وسائل الشیعه، ج ۱۱، کتاب امر به معروف و نهی از منکر، باب ۳۱ از ابواب امر ونهی، ح ۱، ص ۴۸۳ 🆔 @hojjatiye
🏴امام باقر(علیه السّلام): ✅ تقیّه به خاطر این قانونگذاری و جعل شده که از ریختن خون جلوگیری کند،پس هنگامی که کار به کشتن برسد دیگر تقیّه جایز نیست. 📚 منبع: وسائل الشیعه،ج11،ص483،صحیحه 🆔 @hojjatiye
🔴 إعْدِلُوا... بارها در خفا و علن به مؤسسات، نشریات و افرادی که در موضوع انجمن حجتیه فعالیت مینمایند، تذکر برادرانه و محترمانه و بعضا با تندی عرض کرده و تاکید نموده ام که باید جانب اخلاق و انصاف را در محتوا و ظاهر مطالب رعایت نمود. حتی سالها پیش به طراح این اثر و برخی آثار زشت دیگر، انتقاد کردم. اما در نهایت تأسف باز هم هر از چندی شاهد برخی اشتباهات هستم.‼️ ✔️ لذا اینجانب رضا اکبری آهنگر رسما اعلام مینمایم که با طرحها و پوسترهایی همچون طرح فوق، به شدّت مخالف بوده و آن را بی انصافی میدانم. صددرصد معتقد به آن هستم که مبارزه هنری با تفکر و تشکیلات انجمن حجتیه، یکی از مهمترین عرصه هایی است که البته در آن کوتاهی فراوان نیز شده است. ولی در همه جبهه ها باید عدالت را مراعات نمود که "هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى". 🆔 @hojjatiye
حقایقی پیرامون انجمن حجتیه
🕋 وقتی متحجّرین حج را هم مهجور میکنند! ✊امروز تعدادی از حاجیان فریاد برائت از مشرکین سردادند. فریادی که با مبانی اعتقادی برخی از جریانات شبه انجمنی تعارض دارد. امام راحل در پیام حج سال ۶۷، این تعارض را اینگونه توصیف فرمودند: 🖋« یکی از وظایف بزرگ مسلمانان پی بردن به این واقعیت است که حج چیست و چرا‏‎ ‎‏برای همیشه باید بخشی از امکانات مادی و معنوی خود را برای برپایی آن صرف کنند‎‏؟ ⚡️چیزی که تا به حال از ناحیۀ ناآگاهان و یا تحلیلگران مغرض و یا جیره خواران به عنوان‏‎ ‎‏فلسفۀ حج ترسیم شده است این است که حج یک عبادت دسته جمعی و یک سفر‏‎ ‎‏زیارتی ـ سیاحتی است. ❓به حج چه که چگونه باید زیست و چطور باید مبارزه کرد و با چه‏‎ ‎‏کیفیت در مقابل جهان سرمایه داری و کمونیسم ایستاد!؟ ❓به حج چه که حقوق مسلمانان و‏‎ ‎‏محرومان را از ظالمین باید ستاند!؟ ❓به حج چه که باید برای فشارهای روحی و جسمی‏‎ ‎‏مسلمانان چاره اندیشی نمود!؟ ❓به حج چه که مسلمانان باید به عنوان یک نیروی بزرگ و‏‎ ‎‏قدرت سوم جهان خودنمایی کنند!؟ ❓به حج چه که مسلمانان را علیه حکومتهای وابسته‏‎ ‎‏بشوراند؟ بلکه حج همان سفر تفریحی برای دیدار از قبله و مدینه است و بس! 💠 و حال‏‎ ‎‏آنکه حج برای نزدیک شدن و اتصال انسان به صاحب خانه است. و حج تنها حرکات و‏‎ ‎‏اعمال و لفظها نیست و با کلام و لفظ و حرکت خشک، انسان به خدا نمی رسد. ✅ حج کانون‏‎ ‎‏معارف الهی است که از آن محتوای سیاست اسلام را در تمامی زوایای زندگی باید‏‎ ‎‏جستجو نمود. حج پیام آور و ایجاد و بنای جامعه ای به دور از رذایل مادی و معنوی‏‎ ‎‏است. حج تجلی و تکرار همۀ صحنه های عشق آفرین زندگی یک انسان و یک جامعۀ‏‎ ‎‏متکامل در دنیاست. و مناسک حج مناسک زندگی است. و از آنجا که جامعۀ امت‏‎ ‎‏اسلامی، از هر نژاد و ملیتی، باید ابراهیمی شود تا به خیل امت محمد ـ صلی الله علیه و آله‏‎ ‎‏و سلم ـ پیوند خورد و یکی گردد و یدِ واحده شود، حج تنظیم و تمرین و تشکل این‏‎ ‎‏زندگی توحیدی است. حج عرصۀ نمایش و آیینۀ سنجش استعدادها و توان مادی و‏‎ ‎‏معنوی مسلمانان است. حج بِسان قرآن است که همه از آن بهره مند می شوند، ولی‏‎ ‎‏اندیشمندان و غواصان و درد آشنایان امت اسلامی اگر دل به دریای معارف آن بزنند و از‏‎ ‎‏نزدیک شدن و فرو رفتن در احکام و سیاستهای اجتماعی آن نترسند، از صدف این دریا‏‎ ‎‏گوهرهای هدایت و رشد و حکمت و آزادگی را بیشتر صید خواهند نمود و از زلال‏‎ ‎‏حکمت و معرفت آن تا ابد سیراب خواهند گشت. ولی چه باید کرد و این غم بزرگ را به‏ کجا باید برد که حج بسان قرآن مهجور گردیده است.» 📘صحیفه امام، ج۲۱، ص۷۶ ‏‎ 🆔 @hojjatiye
🔴 نظرتان را در اینستاگرام برای ما ارسال فرمایید. 🆔 @hojjatiye
🔴 با "کدهای شناسایی" ماهیگیری یاد بگیرید! 🐠 ❓بارها پرسیده شده بود که از طریق چه شواهدی میتوان به انجمنی یا شبه انجمنی بودن یک نفر پی برد؟ مکرّر هم مصداقی میپرسند که "فلان شخص و مدرسه و مؤسسه، انجمنی هستند یا نه؟" 🔍 هر چند که معرفی مصادیق مهم است، ولی به نظرم باید ماهیگیری یاد گرفت و فقط دنبال ماهی آماده نبود. اگر تلاش کنید، خبره شده و مصادیق جدیدی را که با آنها مواجه میشوید، تشخیص میدهید. حداقل در حدّ یک شکّ! بعضی احتیاط و شکّهای ابتدایی بهتر است از دلدادنهایی که بعد از گذشت مدّتی بدل به یقین بر انحراف و شکست شود. حتما یادتان هست که یکی از کدها در مورد ازدواج بود. ✉️ خلاصه نظر شما را پرسیدم و با عنایتتان، تعداد زیادی پیام رسید. گلچین کرده و همراه با توضیحاتی منتشر نمودم. این مجموعه نظراتِ کاربردی، در هایلایتی در صفحه اینستاگرام (با همین آدرس) و با عنوان "کدهای شناسایی" تقدیم شده است. و امّا دو نکته خیلی مهم: 🔹۱- تأکید مینمایم که اینها صرفاً کُد و شواهدی برای شناسایی هستند نه دلیل قطعی و صددرصد. 🔹۲- اگر کسی اکثریّت این کدها را داشت، به یقین حداقل میتوان او را یک شبه انجمنی دانست. تأکید میکنم بر قید "اکثریت". نظرات خیلی زیاد شده بود. برخی را به دلایل زیر منتشر نکردم: مصلحت نبودن، مفهوم نبودن، تکراری بودن، پرسشی بودن، توهین بودن، اشتباه بودن 🙏از همه آنان که به هر شکلی در این نظرسنجی شرکت نمودند سپاسگزارم و از همه آنان که نظرشان منتشر نشد، عذرخواه امیدوارم در آینده باز هم از اینگونه تبادل اطلاعات داشته باشیم. 🆔 @hojjatiye
🔴 گرامیداشت غدیر با ازدواج موقت‼️ وقتی گفته میشود که انجمنیها و شبه انجمنیها دائم روایت میخوانند، برخی میپرسند اشکالش چیست؟ اگر بخواهم یک تشبیه ابتدایی بکنم، کتب روایی ما مثل یک داروخانه هستند. سرشار از داروهای مختلف و متنوع برای دردهای معنوی و مادی ما. عالمان نیز همچون پزشکی هستند که به اقتضای مشکل ما، دارویی تجویز مینمایند. 💊حال تصور فرمایید یک بیمار وارد داروخانه شود و بگوید: "من نیاز به پزشک ندارم و خودم بلدم. میروم روی داروها را میخوانم و داروی مدّنظرم را پیدا کرده و برمیدارم." 💉نتیجه چه میشود!؟ همیشه داروها در حد قرص سرماخوردگی هستند؟ حتما دیدید که برای تجویز برخی داروها اول سئوالاتی میپرسند تا ضرر نداشته باشد. یا حتی برخی داروها را نه تنها بدون نسخه نمیدهند بلکه حتی پزشک داروخانه، نسخه پزشک عمومی را هم قبول نکرده، فقط و فقط نسخه پزشک متخصص میخواهد. تازه بماند که در داروخانه جایی هست مخصوص داروهای فاسد! 📚 ماجرای روایات نیز از همین نوع است. نباید هر کسی با هر سطح علمی که دارد به خود اجازه دهد که مستقیم به سراغ کتب روایی رفته و از آنها استفاده نماید. این همه علوم حدیثی برای چیست؟ خلاصه یک نمونه استفاده خام از روایت را در این کانال ببینید. برای بزرگداشت عید غدیر، دعوت به ازدواج موقت نموده اند‼️ انجمنیها و شبه انجمنیها در کنار همه برنامه های خوبی که برای اینگونه مناسبتها دارند، بعضیشان اهل اینجور برنامه ها هم هستند. 🆔 @hojjatiye
🔴 ناگفته‌هایی از اسناد خطبه غدیر 🌺🌺💠الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ عَلیِّ بنِ أَبِی طالِب وَ الْأَئِمَّةِ (عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ)💠🌺🌺 ضمن عرض سلام و تبریک به مناسبت 🌴عید سعید غدیر خم🌴، بر آن شدیم تا بدین مناسبت کتابی ارزشمند خدمتتان معرّفی نماییم: 📗 کتاب «ناگفته‌هایی از اسناد خطبه غدیر» که توسّط جناب آقای محمدعلی موحّدی تألیف و توسّط دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است، پژوهشی است در اسناد و مصادر خطابه ارزشمند پیامبر گرامی اسلام(صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) در روز غدیر خم. این اثر با نگاهی دقیق و محقّقانه، و با استفاده از قریب به 160 مصدر عربی از منابع دست اوّل فریقین، ضمن اثبات خطبه گویی پیامبر اکرم(صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) در روز غدیر، به بیان تفاوت میان حدیث غدیر و خطبه غدیر از یکدیگر پرداخته است و پس از تفکیک حجم‌های مختلف مضبوط از خطبه غدیر (کوتاه، متوسط و طولانی)، در خصوص سیر انعکاس، اسناد و راویان آن در میراث مکتوب اسلامی به طور مبسوط و مطابق با مبانی رجالی مشهور فریقین بحث کرده است. 🔴 مطالعه و دقّت در این اثر، اشکالات آن نسخه از خطبه، که غالباً توسّط انجمن حجتیّه منتشر می‌شود را نشان می‌دهد. برای خرید و مطالعه نسخه الکترونیک کتاب از اپلیکیشن پاتوق کتاب، اینجا کلیک کنید: http://patogh.mobi/17469 🆔 @hojjatiye
هدایت شده از KHAMENEI.IR
11.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 بزرگترین عید بودن غدیر به خاطر مسئله ولایت است 📹 ببینید | رهبر انقلاب: غدیر در آثار اسلامی ما به «عیدالله‌الاکبر»، «یوم العهد المعهود» و «یوم المیثاق المأخوذ» تعبیر شده است. 🔹 این تعبیرات که نشان دهنده‌ی تأکید و اهتمامی خاص به این روز شریف است، خصوصیتش در مسأله‌ی ولایت است. آن عاملی که در اسلام ضامن اجرای احکام است، حکومت اسلامی و حاکمیت احکام قرآن است، والّا اگر آحاد مردم، ایمان و عقیده و عمل شخصی داشته باشند، لیکن حاکمیت - چه در مرحله‌ی قانونگذاری و چه در مرحله‌ی اجرا - در دست دیگران باشد، تحقّق اسلام در آن جامعه، به انصاف آن دیگران بستگی دارد. 🔹 در حکومتهای بشری، آنچه که از به خود بستن و نشان دادن مظاهر اقتدار و سلطنت و سلطه و زورگویی و برای خود خواستن و غیر خود را نفی کردن هست، نقطه‌ی مقابلش در حکومت الهی است؛ مظهر آن هم امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام است. ۱۳۷۸/۱/۱۶ 🏷 🌸 Farsi.Khamenei.ir
🌀 حقیقت اجتماعی سیاسی غدیر از دیدگاه شهید صدر ✅ اسلام در هسته قانون اساسی خود نظام حکومتی دادگر را بنیان نهاده است که همان کامل کردن دین و تمام نمودن نعمت است و قرآن کریم این مفهوم را در آن هنگام که رسول خدا ص و جهان اسلام روز را به خاطر بنیان گذاری نظام حکومت پاک و وراسته جشن گرفتند، اعلام کرد. ♨️ اینکه من بقالی باشم در شیراز زیر سایه حکومت امام خمینی؛ برایم دوست‌داشتنی‌تر است از [اینکه مثل] مرجعیت سید ابوالحسن اصفهانی ره [را داشته باشم] زیر سایه حکومت صدام. 📌 متن کامل: https://eitaa.com/Tanbiholomah/69 @Tanbiholomah کانال سیاست ودیانت|حجت‌الاسلام ابوطالبی @aboutalebi57