eitaa logo
حکمرانی مردم
2.5هزار دنبال‌کننده
824 عکس
391 ویدیو
124 فایل
کلید اصلی حل مسائل کشور اینجاست. جهت ارتباط و انتشار مطالب: @kheibar110
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 | پویش نقش ما 🔸 با پویش نقش ما دعوت کننده مردم آزاده ی دنیا به ایستادگی در سمت درست تاریخ باشیم 🔻 با اختصاص بخشی از وقت روزانه ی خود به گفتگو با مردم ایران و جهان آنها را به ایجاد بزرگ ترین جمعیت جهانی مبارزه با اسرائیل دعوت کنید و تشکیل دهنده ی این حرکت جهانی باشید. 📱 ربات نقش ما آماده کمک به شما برای انجام فریضه فوری و قطعی تبیین است: 🌐 ble.ir/naghshema_bot 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
مردمی سازی، میراث رئیسی عزیز.pdf
3.18M
📃 | مردمی‌سازی، میراث شهید رئیسی عزیز 🔸 در دولت سیزدهم، رویکردی متفاوت و جدید با عنوان «مردمی‌سازی دولت و حکمرانی مردم» در دستور کار دولتمردان قرار گرفت. رویکردی که در کنار مردم‌داری، بسیار حائز اهمیت می‌باشد. مردمی‌سازی به عنوان میراث شهید جمهور، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی تا ابد در تاریخ ایران اسلامی ماندگار خواهد بود. 🔻 در نوشتار حاضر، به بخشی از اقدامات، تجربیات و فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه مردمی‌سازی دولت اشاره خواهد شد ✍️ علی قرقچیان؛ دستیار رئیس دانشگاه یزد در امر مردمی‌سازی دولت 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
💠 منطق بسیج 🔆 رهبر معظم انقلاب اسلامی: امام ‌‌(رضوان الله علیه) با دوراندیشی تشخیص داد که برای آسیب‌ناپذیر شدن کشور و ملّت و انقلاب، نیاز مبرمی وجود دارد به یک ‌نیروی گسترده‌ی عظیم مردمی، چون انقلاب مال مردم است، کشور مال مردم است... ‌این مردمند که می‌توانند از کشورشان و از انقلابشان دفاع کنند...این راه را امام ‌مشخّص کرد‌: ‌بسیج‌. ‌این منطق بسیج است. 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
📚 | ربّیون مقاومت 🔸 مباحث قرآنی در تحلیل وضعیت جبهه مقاومت در تقابل با رژیم غاصب صهیونیستی 🔻 یکی از نیازهای امروز ما در میان عموم جامعه متدین، در جبهه فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی و حلقه‌های میانی انقلاب اسلامی و چه‌بسا در کل جبهه مقاومت و برادران مجاهدی که در خط مقدّم در حزب‌الله لبنان و حماس فلسطین هستند، داشتن یک الگوی فکری و عملی صحیح اسلامی و قرآنی برای فهم صحیح میدان و اقدام به‌هنگام و درست است. یکی از الگوهای قرآنی که در تبیین شرایط امروز ما در نبرد میان حق و باطل بسیار کاربردی است، الگوی ربّیون است که به عنوان یک قاعده برای جبهه حق در ابتلائات شدید و از جمله در معرکه جنگ به آن تصریح شده است. 🎙 حجت‌الاسلام‌ استاد محمدرضا عابدینی ✍️ گردآوری و تدوین: مجموعه ربیون مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام 📖تعداد صفحات: ۱۵۲ صفحه 👇🏻تهیه کتاب از طریق وب‌گاه: ▫️baste.1542.org ✅ برای دریافت بسته با ۷۰٪ تخفیف عدد ۷۲ را به ۳۰۰۰۱۵۴۲ پیامک کنید. 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
📣 | رهبر معظم انقلاب اسلامی از دریچه تفکر اجتماعی 🔸 موضوع نشست سوم: «آیت الله خامنه‌ای مدظله العالی و مسئله انسجام ملی» 👤 با ارائه دکتر سینا کلهر ✳️به همراه گفتگو و پرسش و پاسخ 📆 سه‌شنبه، ۶ آذر ۱۴۰۳، ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷:۳۰ 📎 پیوند نشست: 🌐 https://www.skyroom.online/ch/saman2/moavenin 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
10.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 | هدف حکومت 🔸 هدف از حکومت رشد دادن انسان در حرکت به سوی نظام الهی است تا زمینه بروز و شکوفایی استعدادها به منظور تجلی ابعاد خداگونگی انسان فراهم آید و هر فردی خود دست‌اندرکار و مسئول رشد و ارتقاء و رهبری گردد. 🎙 سیداحمد عبودتیان 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
📣 | نشست علمی «فهم مختصات نظریه دولت در اندیشه و عمل سیاسی امام خامنه‌ای» 🎙ارائه: حجت‌الاسلام والمسلمین سید سجاد ایزدهی 📆 سه شنبه، ۶ آذر ۱۴۰۳، ساعت: ۱۰ الی ۱۲ 🏢 شهرک قدس، کوچه ۳۱، پلاک ۳ 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
بسیج ایستاده بر قله مشارکت مردمی.docx.pdf
415.3K
📃 | بسیج مستضعفین؛ ایستاده بر قله مشارکت مردمی ✍️ حمید فعلی 🎓 دانشجوی دکتری حقوق عمومی دانشگاه امام صادق علیه السلام، عضو انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران و مدیر مسئول نشریه احقاق 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
📣 | نشست علمی «نقدی بر قرائت‌های دمکراسی‌خواهانه از نقش مردم در مشروعیت سیاسی» 📗کتاب اول: پیامبری و قرارداد «اثر مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین داود فیرحی» 🔺جلسه اول: نقدی بر رویکرد فقهی 🎙با حضور: حجج‌الاسلام: محمد متقیان، سیدمحمد ریاضتی، سجاد قدک، محسن فیروز تبار، قاسم حمودی و حسین حمزه 📆 سه‌شنبه، ۶ آذر ۱۴۰۳، ساعت ۱۵ 🏢 قم، میدان معلم، مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، طبقه دوم، سالن جلسات 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
📣 | سلسله‌ نشست‌های هیأت‌ و جهانی‌اندیشی ❇️ روایت‌لبنان 👤 با ارائه: سیداحمدعبودتیان 📆 چهارشنبه، ۷ آذر ۱۴۰۳، ساعت ۱۸:۳۰ 🌐 بصورت‌مجازی 🖇 ثبت‌نام: ارسال عدد۳ به سامانه۳۰۰۰۱۵۴۲ 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
📣 | پویش هر هیئت یک هسته مقاوت ❇️ جهت شرکت در این پویش: 1️⃣ از اقدامات هیأت دانشجویی خود در راستای کمک به جبهه مقاومت گزارش تصویری و روایت متنی تهیه کنید. 📷📋 2️⃣ گزارش تصویری و روایت متنی از اقدامات هیأت‌ را به همراه در شبکه‌های مجازی منتشر کنید.📱 3️⃣‌ تصاویر و روایت‌ها را به شناسه زیر ارسال کنید. 🆔 @heyat_moqavemat (ایتا) ❇️ اقدامات هیئات دانشجویی می‌تواند در راستای تبیین‌ و یا جمع‌آوری کمک مالی باشد. 📌 همچنین می‌توانید در راستای تبیین و با جمع‌آوری کمک‌های مالی هیئات دانشجویی کشور برای مردم لبنان، از طریق پویش ایران همدل با شماره‌گیری* اقدام فرمایید. ✉️ اقدامات مالی هیئت خود را نیز علاوه بر اقدامات فوق به همراه به شناسه مذکور ارسال نمایید. 🔺همچنین از طریق شناسه فوق آماده پاسخگویی به سوالات شما پیرامون پویش هستیم. 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
📃 | میدان‌های اقتصادی مشترک؛ راهی برای همبستگی اجتماعی امت اسلامی 2️⃣ قسمت دوم 🔻 جنگ، جنگ آوارگان است؛ جنگ اراده‌ها ✍️ جنگ امروز نه جنگ تکنولوژی (که البته جنگ تکنولوژیک هم هست) و نه جنگ نظامی (که البته نظامی هم هست) و نه امنیتی است (که البته امنیتی هم هست). به تعبیر دقیق رهبر معظم انقلاب در رابطه با اوضاع منطقه از همین رو است: "معلوم است که قدرت سلطه‏‌گر به ‏آسانی و بزودی تسلیم نمی‏‌شود و عقب نمی‏‌نشیند. این مبارزه باید استمرار پیدا کند تا یک ملت بتواند جایگاه خود را مستحکم کند؛ شما امروز در حال ادامه‏‌ی این مبارزه‌‏اید. این مبارزه همیشه در میدان جنگ نیست؛ اما همیشه در میدان ظرفیت‌های انسانی است؛ همیشه در میدان اراده ‌هاست. اراده‌‏ی ملت وقتی بر ادامه‏‌ی راه استقلال و عزت باشد، پیش خواهد رفت؛ این اتفاقی است که در ایران افتاد." (حضرت آیت الله خامنه‌ای ۱۳۸۶/۰۸/۰۹) ایشان بارها با تعابیر مختلف این بیان را دارند که صحنه باید متفاوت درک شود. صحنه یک عرصه نظامی بین دو نیرو نظامی در منطقه نیست بلکه ایشان صحنه را درگیری دو ملت و دو امت و دو اندیشه و دو اراده در تقابل با یکدیگر درک می‌کنند. ۸ سال دفاع مقدس در تاریخ سیاسی ما نیز همین درس را به ما می‌دهد. در ۸ سال جنگ مطلقا، مطلقا برتری نداشتیم. ما برتری تکنولوژیک نداشتیم؛ ما برتری امنیتی نداشتیم؛ برتری نظامی هم نداشتیم و حتی برتری مالی نیز نداشتیم. ملت ایران فقط در یک حوزه برتری داشتند و آن هم اراده بر حفظ نظام و آن هم نشات گرفته از همبستگی اجتماعی تنگاتنگی بود که حول اندیشه مردم‌سالاری حضرت امام برای مردم ایران رقم خورده بود. 💠 تاکید خداوند متعال در قرآن کریم نیز از همین جهت می‌باشد: «إنّ الّذینَ قالُوا رَبُّنُا اللَّه *ثُمَّ استَقامُوا* تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَه ألَّا تَخافُوا وَ لا تَحزَنُوا وَ أبشِرُوا بِالجَنَّهِ الَّتی کُنتُم تُوعَدونَ» (آیه ۳۰/سوره فصّلت) استقامت و اراده بر حفظ ایمان لازمه مومن بودن است. ماندن در حریم امن الهی نیازمند استقامت است و سابقا عرض کردیم یکی از مهم ترین مسیر ها برای تحقق این استقامت را خداوند متعال متصل می داند با ارتباط و صبر دسته جمعی «يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱصبِرُواْ وَ صَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَٱتَّقُواْ ٱللَّهَ لَعَلَّكُم تُفلِحُونَ» (آل عمران: ۲۰۰) لکن هر رابطه‌ای در اجتماع زمینه‌ای می‌خواهد و لذا مشاهده می‌شود که زمینه‌های ارتباطی در اسلام بیش از هر یک از ادیان دیگر است. این زمینه‌های ارتباطی 🔹گاه از جنس اعمال عبادی (مانند: نماز جماعت، نماز جمعه و اعمال مذهبی گروهی نظیر ادعیه و مراسمات ذکر و...) است 🔹و گاه فرهنگی (مانند: اصل صله رحم، رسیدگی به همسایه، معاشرت بین مومنین، پایگاه‌سازی اجتماعی مساجد و...) 🔹و گاه از جنس اقتصادی است (مانند: انفاقات، خمس، زکات، قرض، تعاون و...) فعال نمودن هر یک از این بسترها موجب همبستگی بیشتر جامعه اسلامی شده و زمینه صبر دسته جمعی برای آحاد مسلمین جامعه فراهم می‌شود. اما شاید یکی از پر تکرارترین دستورات در زمینه‌های ذکر شده دستور به ایجاد بسترهای اقتصادی حمایتی بین مومنین است. این موضوع را می‌توان از دستورات متعدد خداوند متعال در قرآن حول انفاق و حمایت‌های جمعی اقتصادی و... و از دستورات معصومین علیهم‌السلام در جای جای روایات مشاهده کرد. ⁉️ اما چرا به این زمینه به این میزان پرداخته شده؟ برای همبستگی اجتماعی بین مردمان یک جامعه کمتر مقوله‌ای به اندازه ارتباط اقتصادی سالم بین اعضای جامعه موجب گره خوردن انسان‌ها با هم می‌شود. اساسا ارتباط اقتصادی و حمایت اقتصادی انسان‌ها از یکدیگر موجب نیازمند شدن انسان‌ها به هم و تامین نیازها از یکدیگر می‌شود. در این راستا اندیشمندان مختلفی به ابعاد اجتماعی ارتباط اقتصادی بین انسان‌های یک جامعه پرداخته‌اند. ▪️ همبستگی ارگانیکی، امیل دورکیم به طور مثال امیل دورکیم در کتاب تقسیم کار اجتماعی بیان می‌کند: "در جوامع پیچیده‌تر، تقسیم کار باعث می‌شود که افراد نقش‌های تخصصی داشته باشند و این تخصص‌ها باعث ایجاد وابستگی متقابل می‌شود. به عبارت دیگر، افراد برای انجام وظایف خود نیازمند یکدیگر هستند و این وابستگی متقابل موجب ایجاد همبستگی جدیدی می‌شود که بر اساس تفاوت‌ها و تخصص‌ها استوار است." اگر چه منظور دورکیم در این جا به صورت خاص قهری بودن شکل‌گیری روابط اجتماعی در تعاملات اقتصادی است اما به خوبی نشان می‌دهد یکی از زمینه‌های گره خوردن جوامع مختلف ارتباط گرفتن‌های اقتصادی با یکدیگر است. ادامه دارد👇