eitaa logo
الحكومة الاسلامية
65 دنبال‌کننده
1 عکس
2 ویدیو
0 فایل
✍️اثبات و تبیین ولایت مطلقه فقیه، بررسی مشروعیت و پاسخ به شبهات 👤ادمین کانال و پاسخگو: @mohaghegh7400 🌐لینک ناشناس: https://harfeto.timefriend.net/16728280535998 #مدافع_نظام #ولایت_فقیه 🇮🇷انقلاب اسلامی و ولایت فقیه خط قرمز ماست🇮🇷
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴شبهه پنجم: جوجه گانی از آل محمد‼️ ✍پاسخ: ۱) اولا سند این‌روایت ضعیف است👇 علی بن احمد ضعیف است👇 1⃣عليّ بن أحمد بن نصر البندنيجي،أبو الحسن قال:عنونه ابن الغضائري،قائلا:سكن الرملة،ضعيف متهافت،لا يلتفت إليه. أقول:هو أحد مشايخ النعماني،و قد أكثر عنه،عن عبد اللّه-أو عبيد اللّه- ابن موسى العلوي العبّاسي. 📚قاموس الرجال التستري ج7 ص363 عبدالله بن موسی العلوی مجهول است.👇 2⃣عبد الله بن موسي العباسي العلوي: لم يذكروه. 📚مستدرکات علم رجال ج۵ ص۱۱۹ ۲) ثانیا باز از این روایت حرمت فهمیده نمیشود. ۳) ثالثا عمومیت ندارد و فقط مربوط به قیام کنندگانی از خود اهل بیت یا خانواده ی آنهاست. ۴) رابعا مقید است👈تنهض تلک الفراخ فی غیر وقت👉 یعنی زمانی قیام میکنند که وقت خوبی برای قیام نیست. ۵) خامسا اشاره به حکومت بنی عباس دارد. لذا این روایت هم دلالتی بر حرمت قیام در عصر غیبت ندارد. 🌐𝓗𝓸𝓴𝓸𝓸𝓶𝓪𝓽_𝓮𝓼𝓵𝓪𝓶𝓲
سوالات، انتقادات و پیشنهادات: 🌐لینک ناشناس : https://harfeto.timefriend.net/16728280535998 جواب پیامهای ناشناس رو با سرچ کردن در کانال پیدا کنید.✅
🔴پیام ناشناس: سلام خسته نباشید شما طلبه هستید؟ و این که کجا درس میخونید؟ اگر قم درس می خونید می خواستم در رابطه با حوزه های قم کمی تحقیق کنم اگر میشه در رابطه با حوزه های قم کمی توضیح بدید ✍پاسخ: علیکم السلام. شرمنده سوالات اول رو نمیتونم جواب بدم فعلا ساکن قم هستم، سوالتون رو بفرمایید بلد باشم جواب میدم 🌐𝓗𝓸𝓴𝓸𝓸𝓶𝓪𝓽_𝓮𝓼𝓵𝓪𝓶𝓲
🔴پیام ناشناس: سلام امور حسبیه و امور عامه یعنی چه ✍پاسخ: سلام علیکم حسبیه همون تصرف در امور صغار،مجانین، غائبین ، نصب متولی بر اوقاف، نصب قیّم در صورت نیاز و .... است. ولایت عامه اموراجتماعی و دنیوی مردم هست. 🌐𝓗𝓸𝓴𝓸𝓸𝓶𝓪𝓽_𝓮𝓼𝓵𝓪𝓶𝓲
شبهه ششم: حفظ جان تا ظهور امام زمان‼️⁉️ 🔴این حدیث دلالت بر این دارد در هیچ قیامی شرکت نکنیم و جانمان را به خطر نیندازیم تا ظهور محقق شود و در رکاب حضرت قائم حاضر شویم⁉️ ✍حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِيدٍ قَالَ حَدَّثَنِي عَلِيُّ بْنُ اَلْحَسَنِ عَنْ أَخِيهِ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْحَسَنِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عُمَرَ اَلْحَلَبِيِّ عَنِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ مُوسَى عَنْ مُعَمَّرِ بْنِ يَحْيَى بْنِ سَامٍ عَنْ أَبِي خَالِدٍ اَلْكَابُلِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: كَأَنِّي بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ يَطْلُبُونَ اَلْحَقَّ فَلاَ يُعْطَوْنَهُ ثُمَّ يَطْلُبُونَهُ فَلاَ يُعْطَوْنَهُ فَإِذَا رَأَوْا ذَلِكَ وَضَعُوا سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِمْ فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ فَلاَ يَقْبَلُونَهُ حَتَّى يَقُومُوا وَ لاَ يَدْفَعُونَهَا إِلاَّ إِلَى صَاحِبِكُمْ قَتْلاَهُمْ شُهَدَاءُ أَمَا إِنِّي لَوْ أَدْرَكْتُ ذَلِكَ لاَسْتَبْقَيْتُ نَفْسِي لِصَاحِبِ هَذَا اَلْأَمْرِ . 🔸ابو خالد كابلى از امام باقر عليه السّلام روايت كرده است كه آن حضرت فرمود:گوئى مى‌بينم كه قومى در مشرق خروج كرده‌اند و خواستار حقّ‌اند ولى به ايشان داده نمى‌شود،باز خواستار آن مى‌شوند و به آنان داده نمى‌شود،پس چون چنين مى‌بينند شمشيرهاى خود را بر گردن خويش مى‌افكنند(آمادۀ كارزار مى‌شوند)پس آنچه مى‌طلبند به ايشان بدهند ولى ايشان از پذيرفتن آن خوددارى مى‌كنند تا اينكه قيام نمايند و آن را به كسى باز ندهند مگر به صاحب شما،كشتگانشان شهيدند،بدانيد اگر من خود آن را در مى‌يافتم حتما خود را براى صاحب اين امر نگاه مى‌داشتم». 📚الغيبةللنعمانی ج ۱، ص ۲۷۳ 🌐𝓗𝓸𝓴𝓸𝓸𝓶𝓪𝓽_𝓮𝓼𝓵𝓪𝓶𝓲 پاسخ در پست بعد⬇️
شبهه ششم: حفظ جان تا ظهور امام زمان‼️⁉️ ✍پاسخ: 1⃣ اولا صاحب هذا الامر طبق قرائن ولیعصر ارواحنا له الفداء نیست. در ابتدای روایت قومی را توصیف کرده و سپس میفرماید جانم را برای صاحب این امر حفظ میکنم. علامه مجلسی رضوان الله علیه نیز نظرشان چنین بود: لا يبعد أن يكون إشارة إلى الدولة الصفوية شيدها الله تعالى ووصلها بدولة القائم علیه السلام 🔸بعید نیست که اشاره اش به دولت صفویه و اتصالش به دولت قائم میباشد. 📚بحار الأنوار ج52 ص243 2⃣ ثانیا اگر ما صاحب امر را در این روایت امام زمان ارواحنا له الفدا بدانیم باز هم : ۱) دلالت بر حرمت قیام و تشکیل حکومت ندارد. ۲) میگوید: لصاحب هذا الامر. برای صاحب این امر حفظ میکنم، نه اینکه تا زمان صاحب امر حفظ میکنم. و حداکثر دلالت چنین است که میگوید: درگیر حواشی و قیامهای باطل یا ضعیف نشوید و جانتان را برای امام زمان نگه دارید. حالا اینکه آیا جانش را در رکاب امام زمان بدهد ،یا در راه امام زمان بدهد دو مطلب دیگر است. و مراد میتواند در راه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد. 🌐𝓗𝓸𝓴𝓸𝓸𝓶𝓪𝓽_𝓮𝓼𝓵𝓪𝓶𝓲
🔴پیام ناشناس: منتظریم ادمین کانال معرفة الحجة هم توضیحاتش رو راجب این موضوع بده بعد نتیجه گیری کنیم ✍پاسخ: سلام علیکم ان شاءالله 🌐𝓗𝓸𝓴𝓸𝓸𝓶𝓪𝓽_𝓮𝓼𝓵𝓪𝓶𝓲
🔴پیام ناشناس: برای رهایی از تنبلی چه کنیم؟ چند هفته هست میخوام پست های کانال رو مطالعه کنم ولی تنبلی اجازه نمیده ... ✍پاسخ: سلام علیکم برای رهایی از تنبلی مقداری ریاضت لازمه در ابتدا (نه به صورت شدید) کمی از اون کارهایی که دوست دارید دوری کنید. به عنوان مثال غذایی رو خیلی دوست دارید، کم بخورید 🌐𝓗𝓸𝓴𝓸𝓸𝓶𝓪𝓽_𝓮𝓼𝓵𝓪𝓶𝓲
شبهه هفتم: قیامهای قبل از ظهور‼️⁉️ ✍قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: مَا خَرَجَ وَ لاَ يَخْرُجُ مِنَّا أَهْلَ اَلْبَيْتِ إِلَى قِيَامِ قَائِمِنَا أَحَدٌ لِيَدْفَعَ ظُلْماً أَوْ يَنْعَشَ حَقّاً إلاَّ اِصْطَلَمَتْهُ اَلْبَلِيَّةُ، وَ كَانَ قِيَامُهُ زِيَادَةً فِي مَكْرُوهِنَا وَ شِيعَتِنَا . 🔸حضرت صادق عليه السّلام فرمود: احدى از ما اهل بيت تا روز قيام قائم ما براى دفع ظلمى يا به پا داشتن حقّى خروج نكرده و نخواهد كرد مگر آنكه طوفان بلا او را از ريشه بركند و قيامش موجب افزايش غصۀ ما و شيعيان ما گردد. 📚صحیفه کامله سجادیه ج ۱، ص ۱۰ ✍پاسخ: 1⃣ اولا این روایت هم دلالت بر حرمت نداره. 2⃣ ثانیا میگوید منا اهل بیت و در مقام بیان علت عدم قیام اهل بیت است. 3⃣ ثالثا در سند آن خدشه است. 🌐𝓗𝓸𝓴𝓸𝓸𝓶𝓪𝓽_𝓮𝓼𝓵𝓪𝓶𝓲
🔴پیام ناشناس: سلام منصور حلاج آدم خوبی بوده یا نه؟ ✍پاسخ: سلام علیکم خیر 🌐𝓗𝓸𝓴𝓸𝓸𝓶𝓪𝓽_𝓮𝓼𝓵𝓪𝓶𝓲
شبهه هشتم: حکومتهای ناعادلانه⁉️ 🔴این روایت یعنی تمام حکومتهای پیش از ظهور ظالم هستند و به عدالت رفتار نمیکنند. ✍حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِيدٍ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ اَلْحَسَنِ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اَللَّهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: مَا يَكُونُ هَذَا اَلْأَمْرُ حَتَّى لاَ يَبْقَى صِنْفٌ مِنَ اَلنَّاسِ إِلاَّ وَ قَدْ وُلُّوا عَلَى اَلنَّاسِ حَتَّى لاَ يَقُولَ قَائِلٌ إِنَّا لَوْ وُلِّينَا لَعَدَلْنَا ثُمَّ يَقُومُ اَلْقَائِمُ بِالْحَقِّ وَ اَلْعَدْلِ . 🔸هشام بن سالم از امام صادق عليه السّلام روايت كرده كه آن حضرت فرمود:«اين امر نخواهد شد تا اينكه هيچ صنفى از مردم باقى نماند مگر اينكه بر مردم حكومت كند تا كسى نگويد:«اگر حاكم مى‌شديم به عدالت رفتار مى‌كرديم»سپس قائم به حقّ‌ و عدالت قيام خواهد كرد 📚الغيبة (للنعمانی) ج ۱، ص ۲۷۴ ✍پاسخ: ۱) اولا از این روایت حرمت تشکیل حکومت فهمیده نمیشود. ۲) ثانیا گفته شده ما یکون هذا الامر، کدام امر؟ ظهور حضرت یا حکومت اللهی؟ ۳) ثالثا بله، هیچ حکومتی نمیتواند کاملا عدالت را برقرار کند. اما آیا ادعای ما اجرای کامل عدالت و ساخت مدینه ی فاضله است؟ خیر، زمینه سازی ظهور چیز دیگری است و مربوط به این روایت نمیشود. 🌐𝓗𝓸𝓴𝓸𝓸𝓶𝓪𝓽_𝓮𝓼𝓵𝓪𝓶𝓲
🔴پیام ناشناس: میشه بهمون یاد بدید وقتی محتوای یک حدیثی رو میگن، چطور از گوگل سندش رو با عکس کتاب پیدا و اسکن کنیم ؟ ✍پاسخ: سلام علیکم برای پیدا کردن متن روایات شما باید متن خوانی عربیتون قوی باشه. هم بتونید عربی رو بخونید و متوجه بشید هم بتونید کلمات فارسی روبه عربی بازگردانی کنین کتابخونه قائمیه و سایت مدرسه فقاهت هم میتونه کمکتون کنه برای اسکن کتاب هم یا میشه خود کتاب رو پیدا کرد و از صفحه عکس گرفت، یا پی دی اف رو دانلود کرد و اسکرین اون صفحه رو بگیرید و بزارید 🌐𝓗𝓸𝓴𝓸𝓸𝓶𝓪𝓽_𝓮𝓼𝓵𝓪𝓶𝓲
🔴پیام ناشناس: سلام تو بحث رهایی از تنبلی که گفته بودید ریاضت بدید نه به شکل شدید،میشه بگید باتوجه به چه منبعی اینو گفتید ✍پاسخ: سلام علیکم. همه چیز به صورت جواب آماده در یک منبع خاص نیس، گاهی بعد از مطالعه ی سیره و یک حجم بسیاری از مطالب به برخی از نتایج میرسن. این مورد هم از اوناست و با تجربه ی شخصی خودم و چند نفر دیگه هم جور در اومده. اما یه اشاره ای میکنم👇 سفيان گويد كه: من رفتم بخدمت جعفر بن محمد (عليه السّلام) و بر او جبۀ بود از خز كه رنگش بسياهى ميزد و پوششى از خز، من در ايستادم و نظر تعجب در او ميكردم، آن حضرت گفت مرا كه: يا ثورى چيست ترا كه نظر تعجب بما گماشتۀ‌؟ گفتم: يا ابن رسول اللّٰه اين از لباس تو و لباس پدران تو نبود،فرمود كه اى ثورى آن زمان زمان افتقار و احتياج بود و بودند كه عمل ميكردند بر قدر احتياج و افتقار خود، و اين زمانيست كه فرو گذاشته هر چيز دهان زيرين خود را، بعد از آن آستين خود را بالا برد در زير جبۀ بود از صوف سفيد كه دامنش از دامن اين جبۀ بالا كوتاه‌تر بود، و آستينش از آستين آن كوتاه‌تر آنگاه فرمود كه: يا ثورى اين لباس ما از براى خداست، و آن از براى شما، آنچه از براى خداست اخفا ميكنيم، و آنچه از براى شماست اظهار مينمائيم. 📚کشف الغمة ج۲ ص۱۵۷ 🌐𝓗𝓸𝓴𝓸𝓸𝓶𝓪𝓽_𝓮𝓼𝓵𝓪𝓶𝓲
شبهه نهم: آرام گرفتن و انقلاب نکردن‼️ 🔴امیرالمومنین علیه السلام فرمودند کسی انقلاب و قیام نکند و کسی هم شمشیر نکشد. ✍...إلْزَمُوا الْأَرْضَ، وَ اصْبِرُوا عَلَى الْبَلَاءِ. وَ لَا تُحَرِّكُوا بِأَيْدِيكُمْ وَ سُيُوفِكُمْ فِي هَوَى أَلْسِنَتِكُمْ... 🔸برجاى خود بايستيد، در برابر بلاها و مشكلات استقامت ورزيد؛ شمشيرها و نيروهايتان را در راه هوا و هوس و كلماتى كه از زبانتان بيرون مى‌آيد به كار نيندازيد 📜خطبه 190 نهج البلاغه 🌐𝓗𝓸𝓴𝓸𝓸𝓶𝓪𝓽_𝓮𝓼𝓵𝓪𝓶𝓲 پاسخ در پست بعد⬇️
🔴شبهه نهم: آرام گرفتن و انقلاب نکردن‼️ ✍پاسخ: آیت الله العظمی مکارم شیرازی حفظه الله در شرح این خطبه مینویسد: امام عليه السّلام در بخش پايانى اين خطبه به كسانى كه براى شهادت بى‌تابى و عجله مى‌كردند و اصرار داشتند كه نابه‌هنگام و بدون برنامه امام عليه السّلام آنها را به مبارزه با دشمن دعوت كند، چنين دستور مى‌دهد: «بر جاى خود باشيد (و بدون اجازه دست به نبردنزنيد) در برابر بلاها و مشكلات شكيبا باشيد، دست‌ها و شمشيرهاى خود را در طريق هواى نفس و آنچه بر زبانتان جارى مى‌شود به كار نگيريد و نسبت به آنچه خداوند تعجيل آن را لازم ندانسته شتاب نكنيد. 📚پيام امام امير المومنين علیه السلام ج٧ص٣١٥و٣١٦ 🌐𝓗𝓸𝓴𝓸𝓸𝓶𝓪𝓽_𝓮𝓼𝓵𝓪𝓶𝓲 ادامه دارد...
🔴پیام ناشناس: سلام یکی از دلایلی که در پذیرش انقلاب باعث میشه زیاد شک و تردید داشته باشم همین قضیهی صوفیه و فلسفه و غیر هست. مگه شما نمیگید ولی فقیه باید باشه تا احکام رو اجرا کنه یعنی نمیتونه جلوی نفوذ این ملاعین رو به کتب درسی بگیره یعنی چی چرا ما وقتی داریم درس میخونیم باید ببینیم تو کتاب نوشته منصور حلاج یک عارف و فلان هست و از خوبیاش بگه چرا باید از سهروردی و وحدت وجود و هزارتا کوفت دیگه تو کتابامون حرف بزنن بخدا این ظلمه که ما داریم به جای یادگرفتن معارف واقعی اهل بیت این مزخرفات رو میخونیم. چرا باید رهبر بگه مثنوی معنوی اصل قرآن هست واقعا درک نمیکنم ..... و همیشه هم این سوالات رو پرسیدم و فقط به جاش ماست مالی دیدم ✍پاسخ: سلام علیکم این پیام رو الان میزارم که بگم مطلبتون رو دیدم. الان جایی میرم و تا شب نیستم. ان شاءالله در اسرع وقت جواب میدم. 🌐𝓗𝓸𝓴𝓸𝓸𝓶𝓪𝓽_𝓮𝓼𝓵𝓪𝓶𝓲
🔴پیام ناشناس: سلام چرا ا***ری با فلسفه و عرفان مخالفن کسی مثل امام خمینی ره میفرماید اگر مخالفت حوزه با عرفان و فلسفه ادامه پیدا میکرد بلایی که سر مسیحیت اومد و انحراف پیدا کردن سر اسلام هم میومد فلسفه و عرفان هم از علوم عقلی و ذوقی هستن و حتی از دید این علوم هم اسلام بررسی میشه و بررسی نکردن غلطه چون خود قرآن میفرماید افلا یتدبرون پس چرا اینقدر علما با فلسفه و عرفان مخالفن؟ ✍پاسخ: سلام علیکم کسی با فلسفه و عرفان مخالف نیست. فلسفه یعنی علوم عقلی، عرفان هم علم شناخته. با فلسفه و عرفانی که غیر معصومین اختراع کردن و به خاطر نداشتن عصمت اغلاط زیادی داره مورد قبول نیست. در روایتی امام صادق علیه السلام اینا رو منتحلی الفلسفه خطاب میکنه. یعنی ادعا علوم عقلی دارن و در اصل چیزی از علوم عقلی نمیدونن. اما خوندن همین هم برای پاسخگویی و ردش و قاعده الزام اشکالی نداره. 🌐𝓗𝓸𝓴𝓸𝓸𝓶𝓪𝓽_𝓮𝓼𝓵𝓪𝓶𝓲
الحكومة الاسلامية
🔴پیام ناشناس: سلام یکی از دلایلی که در پذیرش انقلاب باعث میشه زیاد شک و تردید داشته باشم همین قضیهی
اما سوالی که شما پرسیدید ۱) چرا مطالب صوفیه و عرفا در کتب درسی وجود دارد⁉️ پاسخ: خب این را میشود یکی از مشکلات سیستم آموزشی کشور دانست. برای آشنا کردن فرزندان با شعرا و شخصیتهای کهن ایرانی اشعار آنها را در کتب درسی میارن. این کار یه مزایایی داره و یک معایبی. مزایا: اینکه شخص با این افراد آشنا میشه و به صورت خیلی بدتر از اینها توسط مخالفین شناسونده نمیشه. با تفکرات اونها آشنا میشه، خود ما هم خیلی از اینها رو در همون سالهای تحصیل در مدرسه شناختیم و عقایدشون رو متوجه شدیم معایب: اینکه خیلی پیش میاد به خاطر اون تعصب ملی و میهن گرایی افراطی عقایدشون رو از این افراد فاسدالعقیده میگیرن. ۲)اما در مورد اونکه گفتید مثنوی و معنوی اصول اصوله اصوله دینه.جوابتون در ادامه👇
الحكومة الاسلامية
اما سوالی که شما پرسیدید ۱) چرا مطالب صوفیه و عرفا در کتب درسی وجود دارد⁉️ پاسخ: خب این را میشود یک
نظر امام خمینی در مورد بددهنی و الفاظ رکیک👆 نظر رهبر در مورد بددهنی و الفاظ رکیک👇 https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=2175&npt=9 این در حالی هست که در کتاب مثنوی الفاظ رکیک و زشتی استفاده شده و با سخنان امام و رهبر مطابقت نداره. بنابراین تمام مثنوی مورد تایید حضرات نیست. بله در مثنوی داستانهایی هست که میشه ازشون عبرت گرفت، ولی همش مورد تایید نیست بلکه کفریات هم داره. 🌐𝓗𝓸𝓴𝓸𝓸𝓶𝓪𝓽_𝓮𝓼𝓵𝓪𝓶𝓲
شبهه نهم: آرام گرفتن و انقلاب نکردن‼️ 🔴پاسخ آقای منتظری: ✍ولا يخفي أن كلمات أمير المؤمنين (ع) وخطبه مليئة بالحث علي الجهاد والتحريض عليه، فلا محالة يختص كلامه هنا بحالة خاصة . وفي شرح ابن أبي الحديد: "... ولكن قوما من خاصته كانوا يطلعون علي ما عند قوم من أهل الكوفة ويعرفون نفاقهم وفسادهم، ويرمون قتلهم وقتالهم، فنهاهم عن ذلك وكان يخاف فرقة جنده وانتشار حبل عسكره، فأمرهم بلزوم الارض والصبر علي البلاء 🔸کلمات امیرالمومنین علی علیه السلام و خطبه هایش برای تشویق به جهاد و تحریک به آن پوشیده نیست، پس بی تردید کلام حضرت مربوط به موقعیتی خاص است....... 📚نظام الحكم في الاسلام منتظري ج1ص97 🌐𝓗𝓸𝓴𝓸𝓸𝓶𝓪𝓽_𝓮𝓼𝓵𝓪𝓶𝓲 ادامه دارد...
🔴پیام ناشناس: چرا پاسخ نمیدید😐 ✍پاسخ: سلام علیکم پیامها رو دیدم و جوابش رو هم‌دارم ان شاءالله بزودی میفرستم. 🌐𝓗𝓸𝓴𝓸𝓸𝓶𝓪𝓽_𝓮𝓼𝓵𝓪𝓶𝓲
🔴پیام ناشناس: سلام آیه ۴۸ سوره بقره -و لا یقبل منها شفاعة- اصلا به بنی اسراییل داره گفته میشه از خصوصیت قیامت قبول نکردن شفاعت هست ,پس ما چطور معتقد به شفاعت اهل بیتیم؟ ✍پاسخ: سلام علیکم نمیشه یک آیه ی قرآن رو خوند و آیات دیگه رو نخوند و همینجوری تفسیر کرد همون خدا در آیه ی ۱۰۹ سوره طاها میگه: یومئذ لا تنفع الشفاعه الا من اذن له الرحمن و رضی له قولا یعنی در روز قیامت خداوند شفاعت را نمیپذیرد مگر از کسانیکه بهشون اجازه شفاعت داده و از سخنشون راضی میشه پس اگر ما عدم پذیرش شفاعت رو یک اصل و قانون کلی بگیریم باز اونهایی که در آیات دیگه مستثنی شدن میتونن شفاعت کنن و شفاعتشون پذیرفته میشه. 🌐𝓗𝓸𝓴𝓸𝓸𝓶𝓪𝓽_𝓮𝓼𝓵𝓪𝓶𝓲
🔴پیام ناشناس: سلام علیکم ببخشید بی ادبی نباشه سوالی داشتم شما طلبه هستین یا دانشجو؟ ✍پاسخ: سلام علیکم شرمنده نمیتونم بگم ولی دانشجو نیستم. 🌐𝓗𝓸𝓴𝓸𝓸𝓶𝓪𝓽_𝓮𝓼𝓵𝓪𝓶𝓲
شبهه نهم: آرام گرفتن و انقلاب نکردن‼️ 🔴نظر ابن میثم بحرانی: ✍وقوله : الزموا الأرض الى آخره قيل : هو خطاب خاصّ لمن يكون بعده من اصحابه ، ولزوم الارض : كناية عن الصبر على المكاره ، والثبات فى زمن الفتنة ، وعدم النهوض والجهاد ما لم يقم لهم قائم بحق . 🔸الزموا الارض تا آخر حدیث گفته میشود که خطاب خاص برای افرادی از اصحابش بعد از خودش میباشد. و لزوم ارض کنایه از صبر بر ناگواریها و ثبات در زمان فتته و عدم انقلاب و جهاد،مگر اینکه باشد برای آنها قائمی به حق 📚اختيار مصباح السالكين بحرانی ج1ص445 🌐𝓗𝓸𝓴𝓸𝓸𝓶𝓪𝓽_𝓮𝓼𝓵𝓪𝓶𝓲