هدایت شده از پایگاه جامع محتوایی هیأت
🔰یادداشت تحلیلی
▫️دقتها و تأملاتی پیش از فریاد انتقام
🔻 اگر دیدی!
در مواجهه با عروج عاشقانه زائران حاج قاسم در کرمان یا شهادت فرماندهان جبهه مقاومت در لبنان به دستور جوخه ترور رژیم شیطانی،
با قلبی آکنده از شور انتقام
در موقعیتی انقلابی
ذهن و زبانت،
فریاد خشم و انگشت اتهام را
به جای آمریکا و اسرائیل،
به سوی مردان مرد جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت نشانه رفته است،
بدان که در طراحی تمیز دشمنی به بنبست نشسته ناخواسته،
نقش #انتحاری_سوم بر دوش توست.
❗️پس پیش از فریاد انتقام انتقام
جهت را دوباره مرور کن یا جلیقه انتحاری اتهام را از تن بیرون بیاور.
❇️ تکلیف روشن امروز؛
۱. نمایش خشم و نفرت همه مردم از آمریکا و اسرائیل
۲. و مهمتر از آن نمایش اعتماد و پشتیبانی کامل مردم از اراده دلیرمردان حکیم جمهوری اسلامی و جبهه رشید مقاومت در هر سطحی از تصمیم و اقدام و زمان بندی، مبتنی بر #طرح_راهبردی_مواجهه_با_دشمن.
✅ تکمله:
۱. طوفانالاقصی با همه استقلال در طراحی و عملیات ، بخشی از پازل طرح راهبردی پرکرامت و پیروز مبارزه چهل ساله جمهوری اسلامی با جبهه استکبار است.
۲. بدون شناخت و اعتنا به
#طرح_راهبردی و #نقشه_عملیاتی جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت ،
هر اظهار نظری درباره نحوه مواجهه عملیاتی با دشمن،
از هر شخص و با هر سطحی از اطلاع واقعی یا ادعایی از میدان،
چیزی جز بی تقوایی نبوده و اثری جز تضعیف نخواهد داشت.
۳. هر ایده انتقامی باید بتواند نقش ویژهای را در پیشبرد این طرح راهبردی مبارزه ایفا کند و الا جز خروشی احساسی و کم حاصل نخواهد بود.
۴.شوق پیروزی حق و شور نجات انسان،
کینه از کفر و ظلم و درد و داغ رنج امت،
بیش از همه در جان امام حق موج میزند،
پس دست فضل و فیض، بیش از همه، فهم و درک را بر جان او مینشاند،
پس در موقعیت خطیر مواجهه لشکر حق و باطل، الهیترین پیام آسمان اطیعواالرسول است.
رسول مهربان، در این موقعیت سخت، با سکوت، امتش را رها نمیسازد.
گوش و هوش را به ولیّ الهی و طرح او سپردن والاترین کمال انقلابی است.
۵. هر چه قدر که قاعدین عافیت طلب برای امامان حق، هزینه بودهاند،
به همان میزان و بلکه بیشتر، انقلابیون احساسی و بی اعتماد به جبهه امامت و خارج از طرح امام، دردسر آفریدهاند.
۶. عظمت روح و حرارت عشق و بلندای حکمت اهالی جبهه مقاومت جمهوری اسلامی که در تمام این چهل سال حیات مخلص و بی سر و صدا،
ذیل اراده طوفانساز انقلاب و هدایت رهبر مرشد بصیر صبور از توحیدش، قیام و استقامت و از دانشش، موشک و پهباد ساخته، از ارتباط و تربیتش، حزب الله و بدر و حشد پروریده، و از زکات دانش و تکنیکش، حماس و انصارالله را پشتیبانی نموده چرا و چگونه، نور چشم و مورد اعتماد و تایید ما نباشد؟
۷. نجات در منطق کتاب انقلاب؛ قرآن
از آنِ #امت_مومن_صبور_شکور است،
مباد که حوادث واقعه، صبر و شکر و ایمانی را از ما به یغما برد.
۸. پیروزی در آینه مکتب امام خمینی(ره) برازنده امتی است که در سایه کلمه توحید و وحدت کلمه، شخصیتی قائم یافته باشد،
کلمه ای در #جهاد_تحقیر اگر بر وزانت و قداست و اعتبار فرماندهی قیام جبهه مقاومت غباری بنشاند، رفته رفته شخصیت قیامی امتی برخاسته را خرد میکند، و هزار #جهاد_تبیین شاید نتواند از این شخصیت خرد شده امید و قیام بسازد.
چه اینکه رنج ساختن کجا و سهل خراب کجا!
۹. برای ملت امام حسین (ع) که میداند خزائن نصرت در حدیث نبوی به دست کیست،
شهادت سرخی این چنین در موقعیت زمان و مکان علمدار جبهه مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی در روز ولادت سیدتنا و مولتنا حضرت فاطمة الزهرا (س) و فرزند عزیزش سید روح الله خمینی (ره) نویدبخش و پر معناست.
مباد معانی بلند این شهادت لا به لای تحلیلهای شبزدگان، از چشمها غائب بماند.
خاصه برای ما که از زبان صدق سردار طعم رزق پیروزی جنگ ۳۳ روزه در شکار مرکاوا را از دست پر مهر و دامن مادریاش چشیدهایم.
۱۰. و آخر اینکه
پیام مشعشع #فتنه_بانوی شهرآشوب نام آشنای فِرگیسوی رسانه دشمن در دعوت از سپاه عزیز برای گستردن مستقیم ضرب بازویش در پاسخ به ترورها در قالب تحریک و تمسخر، خود حجتی است برای او که در دو راهی تشخیص طرف درست، متحیر است.
یک طرف؛
#فریاد و #فشار و #فحش و #انفعال بر سر عزیزترین و غیورترینها
و یک طرف؛
#اعتماد و #امتداد و #تشدید و #تبیین اراده انقلابی جمهوری اسلامی و سپاه عزیز و جبهه مقاومت در ساحت بیان و بنان
✏️ یادداشتی از حجتالاسلام #حمزه_وطنفدا
|#انتحاری_سوم
|#تحلیل_راهبردی
|#شهدای_تروریستی_کرمان
🚩پایگاه جامع محتوایی هیأت
▫️@heyat_co
▫️www.heyat.co
هدایت شده از برهان یزد
#رویداد | کارگاه ملی "زخم کاریکاتور"
✅️ "توسعه یا پیشرفت مسئله این است!"
💠 با حضور:
👤 محمد علی رجبی
👤 سید محمد جواد طاهری
📆 پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ دی ماه
🏢 دارالعباده یزد
📎 لینک ثبت نام:
https://formafzar.com/form/nw1y1
🎥جشنواره مردمی فیلم عمار استان یزد
🌐 @AmmarFest_yazd
هدایت شده از ali.alavirad
الَسَّـلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الْبـاقِرُ بِعِلْــمِ اللّهِ
الَسَّـلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الْمُبَیِّنُ لِحُکمِ اللّهِ
یَا مَـنْ أَرْجُـوهُ لِکُــلِّ خَــیْرٍ
وَ آمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ کُلِّ شَرٍّ
@ali_alavirad
هدایت شده از ali.alavirad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
الْبـاقِرُ بِعِلْــمِ اللّهِ
@ali_alavirad
هدایت شده از رسم | مجمع طراحان البرز
قطره به دریا چو رسد دُر شود
اعتکاف اهالی هنر و رسانه
ویژه برادران هنرمند و فعالان رسانهای استان البرز
۵ الی ۷ بهمن ماه، مسجد الرحمن رجایی شهر
ثبت نام: تا سه شنبه سوم بهمن
از طریق ارسال نام، سن و رشته هنری به آی دی @rayatschool یا پیامک کردن به شماره 09966778744
هزینه ثبت نام: ۳۰۰ هزار تومان
مجمع طراحان استان البرز (رسم)
@rasmartists
هدایت شده از جبهه هنرمندان انقلاب اسلامی حرا
🔸کارگاه بندگی
اعتکافی برای تقویت معرفت و مهارت
(جلسات معرفتی و آموزشی+کارگاه تولید پوستر)
▫️۵، ۶ و ۷ بهمنماه ۱۴۰۲
▫️مازندران - ســـاری
__________________________
🔹کارگاههای تخصصی فشرده و تجربهگویی توسط اساتید کشوری (به صورت آنلاین) :
- محمدرضا دوستمحمدی
- سیدهادی قادری
- محمدصابر شیخرضایی
- احسان جعفرپیشه
__________________________
نکات قابلتوجه:
✅ برای بخشی از محل اعتکاف خواهران هنرمند و حیاط محل اعتکاف صیغه مسجد خوانده نشده.
✅ طبق فتوای رهبری برای صحیح بودن اعتکاف مسافر، شخص با نیت نذرِ روزه میتواند در مسافرت هم روزه کامل بگیرد و معتکف شود.
__________________________
▫️جهت ثبتنام به @HaraAdmin پیام دهید یا با شماره 09351808523 (آقای انصاری) تماس حاصل فرمایید.
__________________________
#جبهه_هنرمندان_انقلاب_اسلامی_حرا
https://eitaa.com/joinchat/1962541315C553909e63d
بهگزارش روابط عمومی جامعهایمانیمشعر،
جلسات داوری فراخوانهای هنری رسانهای هیأت از میان بالغ بر ۵ هزار اثر از بیش از ۴۰۰ هنرمند برگزار شد.
در جلسات داوری تعداد ۲۳۷ اثر از ۱۱۵ هنرمند با نظر هیأت داوران به عنوان آثار منتخب اعلام شد.
لازم به ذکر است اختتامیه این فراخوانها و اعلام اسامی برگزیدگان در هر فراخوان هم زمان با رویداد ملی سفینة النجاة ۲ در حرم مطهر امام رضا علیه السلام در تاریخ ۲۵ خردادماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.
@honareheyat
بهگزارش روابط عمومی جامعهایمانیمشعر،
جلسات داوری فراخوانهای هنری رسانهای هیأت از میان بالغ بر ۵ هزار اثر از بیش از ۴۰۰ هنرمند برگزار شد.
در جلسات داوری تعداد ۲۳۷ اثر از ۱۱۵ هنرمند با نظر هیأت داوران به عنوان آثار منتخب اعلام شد که اسامی هنرمندان برگزیده به شرح ذیل میباشد.
امیر قیومی، علی مظفری، علی ابک، هادی دهقان پور، محمود بازدار، پرویز گلی زاده، حمید عابدی، محمد آهنگر، محمدهادی خسروی، علی اصغر يوسفی، امیر قادری، یاسر محمدخانی، انیس قلاوند، حمید واحدی، علی احمدی نژاد، عبدالرحمن مجرد، محمود خدابخشی، مریم آلمومن دهکردی، علی حسن زاده،آنیتا حسنعلی زاده، مجید خالقی مقدم، محمد عمارلو، رسول مختاری، محمدرضا بهمرام، عاطفهسادات صفوی، محمدایلیا یعقوبی، میترا زرگرانی، اکبر قاسم ور، سیدمتین هاشمی، محمد قائدی، شریفه علی آبادی، علی کریمی، علی هاشمی کوشان، کمیل حسنزاده، فاطمه تاجیک، امیر کرمکار، سید محمدمهدی قدس علوی، الهه جوان، حسین شاهبداغی، عمران کامیاب، مهدی مصطفوی، زهرا سلمان صابری، امید کردی، ایمان ماندهگاری، سیدجواد مظفری، امین موسوی، علی ذوالفقارزاده، حامد تیموری، سیدمحمدحسن موسوی، سید محمد مهدی حسینی، علیرضا حاج حیدری، حسین یساری، جواد عبدلی، مهدی قنواتی، علی علویراد، حمید ژولانژاد، محمدجواد اسعدی سامانی، مریم محمدی، سید مهدی میراحمدی، محسن هیزجی، اکبر مولایاری، سید حسین باقر نقوی، محمد باقری، محمد متقیمنش، محمد حاجی علیرضایی، حسین قربانی، علی پیشدار، حسین براتی، بهمن جلالی نوکنده، محمد امین همزبان، یاسر باغداری، رامین صالحی، علی صادقیان، امیر قنبری، امیرحسین ربانی، سارا اوبری، امیرمحمد کریمیان، محسن کاظمی، مهدی جم جاه، رضا جعفری، ایمان کاتبی، امیرحسین ربیعی، محمدمهدی قربانی، آرمین رهنما، محمدمهدی اولاديان، رضا عنایتی ضمیر، مهیار ساکی، پوریا داوطلب، سید ابوالفضل حسینی، سید صدرالدین علوی، محمد افراز، محمدصادق پیمانی، علیرضا محرمی، ابوالفضل محیط، سید محسن محمودی، سعید سلیمی، علیرضا شیالی، علی بخشنده، حامد ریا، محمدحسن افشاری، مهدی احمدی، محسن راستیپور، عمار ابوالفتحی، حسين عكاف، مهدی شاهوردی، امیرمهدی احمدی، محمد جواد صادقی نژاد، مهرداد قلی، کوثر الاسوند، الناز فتحاللهپور، مصطفی احمدی میاندشتی، الهام معینی کیا، محمدمصطفی احمدی خامسی، محمدرضا دده بیگی، فاطمه سادات جوادی
لازم به ذکر است اختتامیه این فراخوانها و اعلام اسامی برگزیدگان در هر فراخوان هم زمان با رویداد ملی سفینة النجاة ۲ در حرم مطهر امام رضا علیه السلام در تاریخ ۲۵ خردادماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.
@honareheyat
هدایت شده از هنر هیأت
🚩 امام آزادگان
🔸اثر هنرمند:
محمد مظفری
◽️تولیدشده در رویداد امام امت، امت امام
تهران، بهشت زهرا | اردیبهشت ۱۴۰۲
🔹استفاده از اثر بدون دخل و تصرف، برای عموم مجاز میباشد.
🔻 مشاهده سایر آثار و
بارگیری فایل باکیفیت در کانال:
#هنر_هیأت
@honareheyat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 امام ازادگان
🔸اثر هنرمند:
محمد مظفری
◽️تولیدشده در رویداد امام امت، امت امام
تهران، بهشت زهرا | اردیبهشت ۱۴۰۲
🔹استفاده از اثر بدون دخل و تصرف، برای عموم مجاز میباشد.
🔻 مشاهده سایر آثار و
بارگیری فایل باکیفیت در کانال:
#هنر_هیأت
@honareheyat
هدایت شده از استاد عشایری منفرد
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای شیخطادی، سلام و سعادت
بر اساس اخبار رسانهها در جشنواره امسال دو قطعه لباس (یک روسری و یک کراوات) به صحنه آورده و کراوات را با توضیحاتی به جناب وزیر ارشاد اهدا کردهاید. پیشینه فرهنگی شما در عرصه سینما و نیز سابقه علمی و تجربی شما در عرصه طراحی لباس، برای این کاربر کوچک محصولات هنریتان، پرسشی را پدید آورده که خوب است از آن مطلع شوید.
شما ارباب هنر، دقیقتر و عمیقتر از صاحب این قلم میدانید که لباس یکی از «ابزارهای ارتباطات غیرکلامی» (Non-verbal Comunication) شمرده میشود. وقتی نشانهشناس و فیلسوفی چون اومبرتو اکو (Umberto Eco) از تعبیر «گفتگو از طریق لباس» بهره میبرد، وقتی آلیسون لوری تعبیر «زبان لباسها» (The language of clothe) را به عنوان نام کتابش برمیگزیند، ناگزیر باید باور کنیم که اولاً هر «قطعه لباس» یک واژه معنادار است، ثانیاً «هارمونی پوشش لباسهای یک فرد» نیز اندیشه، عادات و فرهنگ شخصی او را نمایان میکند و ثالثاً «نمای کلی پوشش یک جامعه یا یک قوم» نیز هویت تمدنی آن جامعه و آن قوم را بیان و ایجاد و تقویت میکند. چنین است که ریتم موزون و قافیهمندِ لباسهای یک تمدن و یک فرهنگ، میتواند «شعر لباسها» شمرده شود و مفاهیمی را منتقل کند که حتی اشعار سعدی و حافظ و نظامی و مولوی هم نمیتوانند آن را منتقل کنند.
چنین نگرهای به لباس، در سطح فیلسوفان و جامعهشناسان باقی نمانده بلکه نظر «طراحان لباس» را نیز به خود مشغول کرده است. چنانکه همقطاران شرقی و غربی شما نیز لباس را از «سطح کاربردی» فراتر برده و توانستهاند آن را در «ساحت مفهوم و دلالت» ادراک کنند. طراحانی چون کوساما، میاکه، بورلی سِمز و ... لباس را یک «عنصر هنری و معنادار و دلالتکننده» تلقی کردهاند که خود مستقلاً میتواند با تماشاگر سخن بگوید.
با این مقدمه میخواهم یادی کنم از شخصیت تاریخساز دیگری که او نیز مانند شما در یک روز به یاد ماندنی، لباسی را به روی سِن برد و نیمساعت حاضران به احترامش کف زدند. آن شخص خانم گاندی است که لباس زن هندی را در سازمان ملل به روی سِن برد. آن روزها شاید گاندی هیچ یک از گزارههای تئوریکی را که امروزه من و شما درباره «لباسِ مفهومی» خواندهایم، نخوانده بود و اصلا با «نظریهی لباسِ مفهومی» آشنایی نداشت ولی با همان شعور و آگاهی بسیط اما عمیق خود، این را میدانست که لباس، معنا دارد. برای همین در همه محافل بینالمللی و ملاقاتهای رسمی، همان ساریهای چهارهزارسالهی هندی را میپوشید تا به سران جهان بفهماند شما دو قرن آمدید سرزمین مرا استعمار کردید و همه تلاشتان را به کار گرفتید که ما را مثل خودتان کنید؛ من به عنوان مظهر زن امروز هند، با «لباس خودم» آمدهام تا به شما بگویم که همه تلاشهایتان بیهوده بوده و من خودم هستم (جملهی اخیر از دکتر علی شریعتی).
او ریشه و پیشینهی لباس هندی را میشناخت، آن را «لباس خود» میدانست و معنا و مفهوم این لباس را نیز میفهمید و میخواست به غربیها هم بفهماند. او زبان گویای این لباس را در مقابل لباسهای غیربومی (که در سه قرن اخیر با پتکهای مخملی بر مردم مشرقزمین تحمیل شده) نیز میدانست. هنر و ادبیات پسااستعماری (Postcolonial literature) را نیز میدانست. با خودم میگویم اصلا او شاید حتی این را هم میدانست که پُتک مخملی غربیها در ایرانِ ما نیز کدام «روسریها» را از بین برده است؛ «گُلوَنیِ زنان لرستان» را، «یالُقِ زنان ترکمن را»، «چارقَد زنان بویراحمدی و قشقایی» را، «کلاو و سروین زنان کردستان» را و «دستمال کلاغی زنان شاهسون» را، «گشانچادر و مهنا و سریگ زنان بلوچی» را، «چادر و روبندهی زن ایرانی» را و ....!
آقای شیخ طادی عزیز، این مقدمات این سوال را برایم پدید آورده که آقای شیخطادی هرچند ممکن است بر اساس دیدگاههای اجتماعی خود، برخی از روشهای اجتماعی به کارگرفته شده برای کنترلهای فرهنگی را نپسندد اما به عنوان یک «استاد طراحی لباس» که باید با نظریهی «لباسِ مفهومی» آشنا باشد، هر یک از «کراوات» و «روسری» را دارای چه مفهومی میداند؟
بیگمان کسی مثل پرویز شیخطادی که بیبی مریم بختیاری را به عنوان «بانوی سردار» به دختران امروز ایران معرفی کرده، کسی که در حد خودش کوشیده تا پیش روی دختر امروز «دفتری از آسمان» بگشاید و به او بفهماند که دامن مادران شهیدان، گهوارهی پرورش آسمانیترین مردان این مرز و بوم شده، هرچند به اندازه یک «دایناسورِ» گیرافتاده در داخل بانک، آشفته و عصبانی باشد اما در همین آشفتگی هم نباید معنای تمدنی و سابقه مفهومی «کراوات» را فراموش کند.
مبادا روزی هنرمند را خواب ببرد که شاید جامعه را آب ببرد!
ایدون باد.
با احترام و فروتنی؛ محمد عشایری منفرد
حوزه علمیه قم
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared