eitaa logo
هنر هیأت
4.6هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
199 ویدیو
373 فایل
هنرهیأت شبکه هنرمندان فعال در عرصه هیأت راه ارتباطی با هنرهیأت @Honareheyat_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🚩 امام آزادگان 🔸اثر هنرمند: محمد مظفری ◽️تولید‌شده در رویداد‌ امام امت، امت امام تهران، بهشت زهرا | اردیبهشت ۱۴۰۲ 🔹استفاده از اثر بدون دخل و تصرف، برای عموم مجاز می‌باشد. 🔻 مشاهده سایر آثار و بارگیری فایل باکیفیت در کانال: @honareheyat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 امام ازادگان 🔸اثر هنرمند: محمد مظفری ◽️تولید‌شده در رویداد‌ امام امت، امت امام تهران، بهشت زهرا | اردیبهشت ۱۴۰۲ 🔹استفاده از اثر بدون دخل و تصرف، برای عموم مجاز می‌باشد. 🔻 مشاهده سایر آثار و بارگیری فایل باکیفیت در کانال: @honareheyat
بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای شیخ‌طادی، سلام و سعادت بر اساس اخبار رسانه‌ها در جشنواره امسال دو قطعه لباس (یک روسری و یک کراوات) به صحنه آورده و کراوات را با توضیحاتی به جناب وزیر ارشاد اهدا کرده‌اید. پیشینه فرهنگی شما در عرصه سینما و نیز سابقه علمی و تجربی شما در عرصه طراحی لباس، برای این کاربر کوچک محصولات هنری‌تان، پرسشی را پدید آورده که خوب است از آن مطلع شوید. شما ارباب هنر، دقیقتر و عمیقتر از صاحب این قلم می‌دانید که لباس یکی از «ابزارهای ارتباطات غیرکلامی» (Non-verbal Comunication) شمرده می‌شود. وقتی نشانه‌شناس و فیلسوفی چون اومبرتو اکو (Umberto Eco) از تعبیر «گفتگو از طریق لباس» بهره می‌برد، وقتی آلیسون لوری تعبیر «زبان لباسها» (The language of clothe) را به عنوان نام کتابش برمی‌گزیند، ناگزیر باید باور کنیم که اولاً هر «قطعه لباس» یک واژه معنادار است، ثانیاً «هارمونی پوشش لباسهای یک فرد» نیز اندیشه، عادات و فرهنگ شخصی او را نمایان می‌کند و ثالثاً «نمای کلی پوشش یک جامعه یا یک قوم» نیز هویت تمدنی آن جامعه و آن قوم را بیان و ایجاد و تقویت می‌کند. چنین است که ریتم موزون و قافیه‌مندِ لباسهای یک تمدن و یک فرهنگ، می‌تواند «شعر لباسها» شمرده شود و مفاهیمی را منتقل کند که حتی اشعار سعدی و حافظ و نظامی و مولوی هم نمی‌توانند آن را منتقل کنند. چنین نگره‌ای به لباس، در سطح فیلسوفان و جامعه‌شناسان باقی نمانده بلکه نظر «طراحان لباس» را نیز به خود مشغول کرده است. چنان‌که هم‌قطاران شرقی و غربی شما نیز لباس را از «سطح کاربردی» فراتر برده و توانسته‌اند آن را در «ساحت مفهوم و دلالت» ادراک کنند. طراحانی چون کوساما، میاکه، بورلی سِمز و ... لباس را یک «عنصر هنری و معنادار و دلالت‌کننده» تلقی کرده‌اند که خود مستقلاً می‌تواند با تماشاگر سخن بگوید. با این مقدمه می‌خواهم یادی کنم از شخصیت تاریخ‌ساز دیگری که او نیز مانند شما در یک روز به یاد ماندنی، لباسی را به روی سِن برد و نیم‌ساعت حاضران به احترامش کف زدند. آن شخص خانم گاندی است که لباس زن هندی را در سازمان ملل به روی سِن برد. آن روزها شاید گاندی هیچ یک از گزاره‌های تئوریکی را که امروزه من و شما درباره «لباسِ مفهومی» خوانده‌ایم، نخوانده بود و اصلا با «نظریه‌ی لباسِ مفهومی» آشنایی نداشت ولی با همان شعور و آگاهی بسیط اما عمیق خود، این را می‌دانست که لباس، معنا دارد. برای همین در همه محافل بین‌المللی و ملاقات‌های رسمی، همان ساری‌های چهارهزارساله‌ی هندی را می‌پوشید تا به سران جهان بفهماند شما دو قرن آمدید سرزمین مرا استعمار کردید و همه تلاشتان را به کار گرفتید که ما را مثل خودتان کنید؛ من به عنوان مظهر زن امروز هند، با «لباس خودم» آمده‌ام تا به شما بگویم که همه تلاش‌هایتان بیهوده بوده و من خودم هستم (جمله‌ی اخیر از دکتر علی شریعتی). او ریشه و پیشینه‌ی لباس هندی را می‌شناخت، آن را «لباس خود» می‌دانست و معنا و مفهوم این لباس را نیز می‌فهمید و می‌خواست به غربیها هم بفهماند. او زبان گویای این لباس را در مقابل لباسهای غیربومی (که در سه قرن اخیر با پتک‌های مخملی بر مردم مشرق‌زمین تحمیل شده) نیز می‌دانست. هنر و ادبیات پسااستعماری (Postcolonial literature) را نیز می‌دانست. با خودم می‌گویم اصلا او شاید حتی این را هم می‌دانست که پُتک مخملی غربیها در ایرانِ ما نیز کدام «روسری‌ها» را از بین برده است؛ «گُلوَنیِ زنان لرستان» را، «یالُقِ زنان ترکمن را»، «چارقَد زنان بویراحمدی و قشقایی» را، «کلاو و سروین زنان کردستان» را و «دستمال کلاغی زنان شاهسون» را، «گشان‌چادر و مهنا و سریگ زنان بلوچی» را، «چادر و روبنده‌ی زن ایرانی» را و ....! آقای شیخ طادی عزیز، این مقدمات این سوال را برایم پدید آورده که آقای شیخ‌طادی هرچند ممکن است بر اساس دیدگاه‌های اجتماعی خود، برخی از روشهای اجتماعی به کارگرفته شده برای کنترل‌های فرهنگی را نپسندد اما به عنوان یک «استاد طراحی لباس» که باید با نظریه‌ی «لباسِ مفهومی» آشنا باشد، هر یک از «کراوات» و «روسری» را دارای چه مفهومی می‌داند؟ بی‌گمان کسی مثل پرویز شیخ‌طادی که بی‌بی مریم بختیاری را به عنوان «بانوی سردار» به دختران امروز ایران معرفی کرده، کسی که در حد خودش کوشیده تا پیش روی دختر امروز «دفتری از آسمان» بگشاید و به او بفهماند که دامن مادران شهیدان، گهواره‌ی پرورش آسمانی‌ترین مردان این مرز و بوم شده، هرچند به اندازه یک «دایناسورِ» گیرافتاده در داخل بانک، آشفته و عصبانی باشد اما در همین آشفتگی هم نباید معنای تمدنی و سابقه مفهومی «کراوات» را فراموش کند. مبادا روزی هنرمند را خواب ببرد که شاید جامعه را آب ببرد! ایدون باد. با احترام و فروتنی؛ محمد عشایری منفرد حوزه علمیه قم 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
💢 یاوران غزه ❇️ پویش ملی جمع‌آوری کمک برای مردم غزه در ماه‌مبارک‌رمضان کمک‌ها به صورت مستقیم صرف تأمین غذا و ارزاق می‌گردد. 🔸بنیاد خیریه ام‌الیتامی خدیجه‌کبری(س)
6104338926896834
🔸بنیاد مردمی تحول‌اجتماعی
5041727010553517
🔸بنیاد خیریه جامعه‌ایمانی‌مشعر
5041721113532122
💠 جامعه‌ایمانی‌مشعر@www1542org
بسم الله الرحمن الرحیم در رمضان امسال، نجیب باروَر، ستاره‌ی شعر هندوکُش، چگونه غربی‌ها را عصبانی کرد؟ نجیب باروَر شاعر جوان افغان، امسال در افطاری شاعران، قبل از قرائت شعر خودش، در هنگام عرض سلام به محضر آیت‌الله خامنه‌ای، ایشان را نه فقط رهبر ایران بلکه "رهبر فارسی‌زبانان جهان" خواند! همین یک کلمه‌ی نجیب باروَر، کافی بود تا خبرگزاری‌های ایران‌ستیز و نانجیب، این خبر را طوری بازتاب بدهند که با تحریک قومیتیِ همسایگان ایران، آنان را دل‌آشوبِ ایران‌هراسی کنند. ❓ آیا واقعا این یک کلمه، این قدر وحشت‌آور بود؟ آری، وحشت‌آور بود! برای اندیشکده‌های انگلستانی و فرانسوی، که پس از 1990 میلادی توانستند با دادن راهنمایی‌ها و مشاوره‌های توطئه‌آمیز به ترقی‌خواهان ترک، خط و زبان فارسی را که قرنها زبان رسمی عثمانی بود، در قلمرو عثمانی از بین ببرند، این سخن واقعاً وحشت‌آور بود! برای غربیهایی که از پنج قرن پیش تا به امروز، ابتدا از طریق استعمار کلاسیک (و به صورت کاملا آشکار)، بعدها از طریق استعمار نو (و به صورت خزنده) و همین امروز نیز از طریق استعمار فرانو (و به صورت مخفیانه) در تلاش هستند که زبان فارسی را در شبه قاره هند از بین ببرند، شنیدن این جمله، آن هم از زبان یکی از ستارگان شعر امروز افغان، جداً وحشت‌زا بود! 🔸راستش، زبان فارسی، تنها زبانی بود که پس از استیلای اعراب مسلمان بر آسیا و آفریقا و بخشهایی از اروپا، در زبان عربی مضمحل نشد و توانست پایدار بماند. بعد از فروپاشی خلافت اسلامی نیز باز همین زبان بود که از قلمرو عثمانی تا دورترین نقاط شبه قاره هند به عنوان زبان رسمی حضور داشت. کار زبان فارسی در سرزمین هند به جایی رسید که حتی رامایانا (متن حماسی هندوها) و دیگر کتابهای مقدس هندوها، از زبان مقدسشان (سانسکریت) به زبان فارسی ترجمه شد! در سرزمین عثمانی زبان فارسی بدان پایه‌ رسیده بود که شاهان و شاهزادگان عثمانی به فارسی شعر می‌سرودند و شاه‌نامه‌خوانی در دربارِ عثمانی رواج داشت! حتی در عصر جنگهای عثمانی با صفویه، شاعرانی که از شاهان صفوی رنجیده می‌شدند به سرزمین عثمانی می‌گریختند و میهمان سلطان عثمانی می‌شدند! 🔻غربیها از وقتی به مشرق زمین رسیدند، فهمیده بودند که مهمترین مانع استیلای آنها بر شرق، انسجام ملتهای شرقی است. این را هم فهمیده بودند که زبان مشترک، مهمترین عنصر همدل‌کننده و انسجام دهنده‌ی این ملتها است. برای همین همه سعی خود را برای از بین بردن این عنصر انسجام‌دهنده به کار گرفتند و زبان فارسی را در آسیای صغیر و بخشهایی از هند، از رونق انداختند! برای همین است که امروز وقتی صدای نجیب باروَر در بخارا و بلخ می‌پیچد و "انسجام فارسی‌زبانان با گفتمان آیت‌الله خامنه‌ای" را از خلوت به جلوَت می‌کشاند، به وحشت می‌افتند! نجیب باروَر به آنها فهماند که در عصر بیداریِ فارسی‌زبانان، با گفتمان این رهبر فرهیخته‌، نقش تمدنی زبان شناخته شده، رابطه ادبیات و انقلاب درک شده، نسبت بین دین و زبان فهمیده ‌شده، زبان فارسی به آواز علن، زبان دوم جهان اسلام معرفی شده و نهایتا افق آینده زبان فارسی نیز به عنوان یکی از مهمترین زبانهای علمی جهان طراحی شده است! حالا جالب این است که رهبر این گفتمان، زبان مادری‌اش اصلا فارسی نیست بلکه ترکی است! یعنی گفتمان این رهبر، از ذاتیات یک «فضیلت ضداستعماری» است نه از عوارض یک «رذیلت قوم‌گرایانه»! ✅ آری چون با خویشتن خلوت کنند، به سبب خشمی که از شما بر دل دارند، انگشتان خودشان را به دندان می‌گزند! بگو از این خشم بمیرید (و إِذَا خَلَوْا عَضُّوا عَلَيْكُمُ الْأَنَامِلَ مِنَ الْغَيْظِ ۚ قُلْ مُوتُوا بِغَيْظِكُم)! ✍️محمد عشایری منفرد حوزه علمیه قم 10 فرودین 1403 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
🔰 اولین توزیع وعده افطار پویش 🗓 یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ رمضان) 📌 جنوب غزه به لطف خداوند و کمک‌های شما، اولین مرحله از تهیه و توزیع غذا، میان روزه‌داران غزه انجام شد. ✅ شماره کارت جهت کمک:
5041721113532122
🔸بنیاد خیریه جامعه‌ایمانی‌مشعر (برای کپی روی شماره کارت ضربه بزنید) ⚠️ به جز برنامه "آپ" که برای حساب‌های حقوقی محدودیت در تعداد واریزهای روزانه دارد، از هر برنامه دیگر بانکی و... واریز کنید مشکلی نخواهید داشت. 💠 احرار | هیأت و جهانی‌اندیشی@ahrar1542
📌به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی 💻 کارگاه تخصصی پوستر ✨ کارگاه انتقال تجربه با نگاهی به کارکرد زیست بوم در هنر 👤 با حضور حسن علی‌پور دبیر جبهه هنرمندان انقلاب اسلامی حرا ⏳زمان؛ چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹ الی ۱۲ 📍مکان؛ ساری بلوار دانشگاه، سالن اجتماعات حوزه هنری مازندران ♥️⃟🇮🇷 ╭─┅─🍃🌸🍃─┅─╮ سایت | اینستاگرام | تلگرام | بله | روبیکا | ایتا | سروش | واتساپ ╰─┅─🍃🌸🍃─┅─╯
25.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 🔹 رویداد ملی سفینة‌النجاة 🔸 مشهد مقدس - آستان مقدس امام رضا(علیه‌السلام)-مردادماه ۱۴۰۱ ... ‌ ‏🌐 Honareheyat.ir
35.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 🔹 رویداد ملی سفینة‌النجاة 🔸 مشهد مقدس - آستان مقدس امام رضا(علیه‌السلام)-مردادماه ۱۴۰۱ ... ‌ ‏🌐 Honareheyat.ir
🚩 «دومین رویداد ملی سفینةالنجاة» گرافیک | تصویرسازی | حروف‌نگاری | عکاسی | نقاشی | گرافیک متحرک | تولیدات ویدیویی | تولیدات صوتی 🔸 مشهد مقدس|حرم رضوی|۲۴تا۲۶خرداد۱۴۰۳| ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیش‌تر: Www.honareheyat.com 🚩 آستان قدس رضوی؛ مرکز ارتباطات و رسانه 🚩 آفتاب؛ مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی 🚩 حرا؛ جبهه طراحان انقلاب اسلامی 🚩 حلقه هنری مثال 🚩 خانه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی 🚩 خیمه بانوان هنرمند هیأتی 🚩 رسم؛ مجمع طراحان 🚩 رواق؛ مجمع طراحان گرافیک 🚩 سدر؛ اجتماع هنرمندان 🚩 سقاخونه؛ خانه طراحان امام‌رضایی 🚩 صبح امید؛ اهالی هنر و رسانه 🚩 فیروزه؛ خانه طراحان 🚩 قطره؛ مجمع هنرمندان 🚩 ماهور؛ مرکز اصحاب هنر و رسانه استان 🚩 مرکز رسانه تبلیغات 🚩 موج؛ مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی 🚩 نگارستان؛ مجمع طراحان انقلاب اسلامی 🚩 هما؛ هنرمندان متعهد ایران 🚩 هنرهیأت 🚩 هیأت هنر شبکه هنرمندان فعال در عرصه هیأت 🔰@honareheyat
21.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 🔹 رویداد ملی سفینة‌النجاة 🔸 مشهد مقدس - آستان مقدس امام رضا(علیه‌السلام)-مردادماه ۱۴۰۱ ‌ ‏🌐 Honareheyat.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«دومین رویداد ملی سفینةالنجاة» 🔸 مشهد مقدس|حرم رضوی|۲۴تا۲۶خرداد۱۴۰۳| @honareheyat
تو در کوه‌های ورزقان، در نقطه صفر مرزی چه کار می‌کنی مرد؟ صندلی نهاد ریاست جمهوری خار داشت که پشت آن ننشستی تا این شب عیدی، پیام تبریک برای این و آن ارسال کنی؟ می‌خواستی مثلا بگویی مردمی هستی؟ خب سوار تویوتا لندکروز ضدگلوله می‌شدی و چند نفر آدم را پیدا می‌کردی و از بین‌شان ردی می‌شدی و صدای شاتر دوربین‌ها و تمام. به جهنم که پیرمرد روستای دیزج ملک از زمان رضاخان تا الان، یک فرماندار را از هم نزدیک ندیده. به جهنم که روستای کهنه‌لو به ورزقان یک جاده درست و حسابی ندارد. به جهنم که روستای کیغول یه درمانگاه ندارد و همین ماه پیش یک زن جوان، قبل از اینکه به زایشگاه شهرستان برسد، بچه‌اش سقط شد. اقلا یک جای نزدیک با دسترسی هموار می‌رفتی سید! عدل رفتی سراغ نقطه‌ای که کل مملکت بسیج شده‌اند برای پیدا کردنت؟ انصافت را شکر. می‌گویند آن‌جا باران گرفته. زیر باران دعا مستجاب است. دعا کن برای خودت دعا کن برای ما؛ پیرمرد روستای کهنه‌لو را که یادت نرفته؟ همان که هنوز یک فرماندار را هم از نزدیک ندیده؟ دعا کن سید! شب عید است... | @mabnaschoole |
🚩 شهید جمهور رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی(ره) @honareheyat
🚩 خادم الرضا در آغوش امام رضا 🔸 رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی(ره) اثر محمد بیات @honareheyat
خادم الرضا در آغوش امام رضا.pdf
441.7K
🚩 خادم الرضا در آغوش امام رضا 🔸 رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی(ره) اثر محمد بیات @honareheyat
🚩 خادم الرضا 🔸 رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی(ره) @honareheyat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
1⃣2⃣6⃣ 🎧 دعا کن سید تو در جنگل‌های ورزقان در نقطه صفر مرزی چه می‌کنی مرد؟! گویندگان: سمیه‌سادات‌حسینی هما جباری - ماجده شهربانویی تدوین: محمدرضا پارسیان ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📻 @RadioMaVa @honareheyat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
1⃣2⃣7⃣ 🎧 از باد صبا تورا ببویند مگر و ناگه آن پرنده‌ی سرگردان تو را کجا برد؟ تو به دنبال گمشده‌ی ما بودی و ما تو را گم کردیم! هوا مه آلود است و دل‌های ما از غمت غبارآلود شعر: محمدرضا ترکی متن: محمدجواد محمودی گویندگان: سمیه‌سادات‌حسینی سمیه مه‌آبادی - ماجده شهربانویی روح‌الله سلیمانی - النا حبیبی مینا اسدزاده تدوین: روح‌الله دهنوی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📻 @RadioMaVa @honareheyat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
1⃣2⃣8⃣ 🎧 در میانه‌ی میدان ای‌مرد؛ در میانه‌ی میدان چه‌می‌کنی؟! در لابه‌لای جنگل و باران چه‌می‌کنی؟! گویندگان:سیدمحمد‌حسین ترابی و محمدرضا راد تدوین: محمد رضایی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📻 @RadioMaVa @honareheyat