eitaa logo
هنر لبخند
828 دنبال‌کننده
538 عکس
49 ویدیو
57 فایل
نشر مباحث استاد معظم حجت الاسلام دکتر شیروانی، مدرس حوزه و دانشگاه هنر لبخند...
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱 واحد فرهنگی و پژوهشی مدرسه علمیه صالحیه به مناسبت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار می نمایند؛ 🌿 واکاوی جنبه های معرفتی و عرفانی وصیت نامه شهید سلیمانی 🎤 با حضور حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر محمد شیروانی 🍃 دکترای فلسفه و عرفان 🍃 استاد حوزه و دانشگاه 📆 دوشنبه 12 دی ماه 1401 ⏰ ساعت 19 📲 در فضای اسکای روم به آدرس https://b2n.ir/s12128 @farhangi_salehiye
با سلام و عرض ادب جلسات تعاملات عقلانی در گروه زیر بارگذاری میشود. 🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/joinchat/1741226293C47a6c46187
بسمه تعالی چهاردهمین شماره مجله علمی ترویجی نسیم خرد، در قالب ۱۲ مقاله منتشر شد. مطالب این شماره به‌شرح زیر می‌باشد: سخن سردبیر http://nasim-e-kherad.ismc.ir/article_165530.html ۱. مبانی الهیاتی مدینۀ فاضلۀ سهروردی (نادیا مفتونی/ محمدمهدی داور) http://nasim-e-kherad.ismc.ir/article_157553.html ۲. نقش «تضاد و جاذبه» در «شدن انسان»؛ بررسی انتقادی دیالکتیک هگل و تبیین دیدگاه شهید بهشتی (محمدمهدی رفیعی) http://nasim-e-kherad.ismc.ir/article_157552.html ۳. تبیین مبانی نظریه حصر روشیِ فلسفه در «برهان إن به تلازم عام» و نقد آرای مخالف (قاسم بهلول‌زاده): http://nasim-e-kherad.ismc.ir/article_157551.html ۴. مبانی مکتب تفکیک از نظر محمدرضا حکیمی (محمدصادق فرزام): http://nasim-e-kherad.ismc.ir/article_158258.html ۵. نقش شهود قلبی در دستیابی به تصور صحیح از مسئله (مهدی ذوالقدر): http://nasim-e-kherad.ismc.ir/article_158908.html ۶. مکاشفه، وحی و معراج از دیدگاه ملاصدرا (احمد میرزایی): http://nasim-e-kherad.ismc.ir/article_158909.html ۷. بررسی تطبیقی جبر و اختیار در سعادت و شقاوت از دیدگاه ملاصدرا و آیت‌الله مجتبی قزوینی (علی‌رضا دهقان‌پور): http://nasim-e-kherad.ismc.ir/article_157555.html ۸. ارزیابی «مقام گردآوری و داوری» و «روش خاص و عام» در روش‌شناسی حکمت متعالیه (حسین عباسی): http://nasim-e-kherad.ismc.ir/article_157554.html ۹. حقیقت و ضرورت وحی از منظر ملاصدرا (حمید عرب‌مختاری): http://nasim-e-kherad.ismc.ir/article_157550.html ۱۰. ملاک اختیار از نظر علامه طباطبایی (یوسف معزز): http://nasim-e-kherad.ismc.ir/article_157549.html ۱۱. وجود رابط و مستقل از دیدگاه علامه طباطبایی، استاد مصباح یزدی و استاد جوادی آملی (رسول آلائی آلانق/ محمود دزفولی‌نسب): http://nasim-e-kherad.ismc.ir/article_165277.html ۱۲. بررسی رویکرد عرفانی به جریان عاشورا با تأکید بر منظومه زبدة‌الاسرار (محمد شیروانی): http://nasim-e-kherad.ismc.ir/article_159117.html کانال اطلاع‌رسانی مجله «نسیم خرد» @nasimekherad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انسان اگر نتواند با طبعیت مناجات داشته باشد نمی تواند مناجات درستی با خداوند داشته باشد🍀🍀🍀🍀🍀 @ostadshirvani
با سلام و عرض ادب جلسات تعاملات عقلانی در گروه زیر بارگذاری میشود. 🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/joinchat/1741226293C47a6c46187
📣 با سلام. ▫️عصر جمعه همگی بخیر ✅انشاءالله در صورت توفیق ✅خدمت استاد محمد شیروانی در اصفهان ✅در دهه اول ماه مبارک رمضان هستیم ♦️نظرسنجی ❓۱. آیا شما حتما در کلاس شرکت می کنید؟ ❓۲.کدام ساعت برای برگزاری کلاس بهتر است؟ ۱۶ یا ۲۲ نظرات خود را خدمت حجه الاسلام فقیهی ابلاغ بفرمائید۰۹۳۶۲۵۹۲۲۶۲ ایتا 📌کانال مدرسه حضوری اصفهان https://eitaa.com/joinchat/4209574047C81bb274f7a
📌دوره آموزشی: 💠 شرح ادعیه ماه مبارک رمضان 👤با تدریس حجةالاسلام شیروانی 🔹بصورت حضوری و مجازی 🗓زمان برگزاری: ۵ الی ۱۳ فروردین ساعت۱۶ بعد ظهر 📍مکان برگزاری دوره حضوری: اصفهان خیابان حکیم، مسجد حکیم، مدرسه علامه کلباسی ⏱مهلت ثبت نام: ۲۵ اسفند الی ۲ فروردین 🌿موسسه آوای توحید شعبه اصفهان 🌿 https://eitaa.com/joinchat/4209574047C81bb274f7a
با سلام انشالله ساعت ۸و۴۵ دقیقه امشب بصورت زنده در محضر فرمایشات استاد امامی حفظه الله خواهیم بود🌷
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 عزیزم می آید 💠 حضرت آقای (رَحِمَهُ الله): (ماه رمضان آمد / نور دل و جان آمد)*. گفت: عزیزم دارد می آید، دوستم دارد می آید. اینها چرا اینجورند؟! امّا وقتی بعضی می شنوند که دارد می آید، غصّه می خورند!! این دعای اوّل را _ حتماً یعنی حتماً _ ببینید که حضرت می گوید: آن کسی که شکر نکند، انسان نیست. فصل اخیر انسان (ناطق) نیست، (حمید) است! خیلی ها را می بینم دستپاچه می شوند که ماه مبارک دارد می آید!!! این آقای حسن زاده، چقدر آن قصیده اش بلند است؛ مثل اینکه انسان یک برادر و اسیر و آزاده ای در زمان جنگ دارد که چندین سال اسیر بود؛ حالا به او بشارت بدهند که این دارد می آید؛ چقدر خوشحال می شود! وقتی " ماه مبارک رمضان " می آمد ...، گرچه دو ماه رجب و شعبان را به ماه مبارک رمضان وصل می کردند و می گرفتند. (ماه رمضان آمد / نور دل و جان آمد).
هدایت شده از م کرمی
گروه فرهنگی مسجد بقیه الله سخنرانی عرفانی یک جلسه ای با موضوع دریافت های قرآنی با حضور استاد حوزه و دانشگاه حجة الاسلام محمد شیروانی مکان برگزاری :خیابان توحید میانی انتهای مهرداد شرقی سمت چپ مسجد بقیه الله زمان برگزاری: یکشنبه‌ چهارم ماه مبارک رمضان ساعت ۱۱ ظهر
اصفهان☝️
ramezan-dar-erfan-e-adabi.01.mp3
7.73M
🎼 رمضان در عرفان ادبی 🔸ماه رمضان که می شود بعضی چیزها روح اهالی ادب و هنر را تازه تر می کند. امسال "معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان" شرایطی فراهم کرده تا حجت الاسلام شیروانی در یک گفتمان ادبی، مبانی معرفتی این ماه مبارک را از زبان شعرای فارسی مورد واکاوی قرار دهد. 🎧 نوش گوش! ⏯ شماره نخست/5 دقیقه 📆 ششم فروردین ماه 1402 https://eitaa.com/ostadshirvani
باسلام طاعات وعبادات قبول باشد جهت اطلاع رسانی خدمت سروران عزیزدرکانال عارف حکیم حضرت استادامامی حفظه الله شروع کلاس های استادامامی درماه مبارک رمضان بصورت آنلاین طبق سالهای گذشته برگزارمیگردد برای دوستانی که مشتاق هستن این 15شب رااز اول شرکت بکنند وحتی دوستان خودتان رابرسرسفره معرفتی دعوت کنید لطفا قبل ازشروع کلاس ها برای ذخیره شماره همراهی که مربوط به ایتا باشداز دوستان خودتان را به پروفایل شخص بنده بااسم وفامیل ارسال بفرمائید تابنده قبل از کلاس ذخیره کنم وعضوکانال بشن تابتوانند از همان اول سرکلاس آماده باشند شماره ایتا👇👇 09364242258 کانال عارف حکیم استادامامی...
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🌻🌻🌻🌻🌻🌸🌸🌸🌸 یکی از اهداف و شعارهای اصحاب مایندفولنس(Mindfulness)این است: Walk  when  youre  walking وقتی در حال پیاده روی هستید راه بروید یعنی برای هر چیزی موضوعیت قائل بشوید و نه طریقیت ، در مواجه با هرچیزی به جنبه‌ی فعلیتش توجه کنید نه قوه اش. و چه بسیار زیبا چنین گفتمانی ،آیه‌‌ی مورد نظر را تفسیر معاصرانه و نوین می کند: وَتَرَاهُمْ يَنظُرُونَ إِلَيْكَ وَهُمْ لَا يُبْصِرُونَ و همچنین آیه‌ی: وَلَهُمْ أَعْيُنٌ لَّا يُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لَّا يَسْمَعُونَ برخی چنان در گذشته و آینده، صور ذهنی و احساسات، تعلقات و تعقلات،غرق و قاضی و متاثر اند، آنچه را که می‌بینند و می‌شنوند در واقع نمی‌بینند و نمی‌شنوند.... https://eitaa.com/ostadshirvani 🌿🌿🌿🌿🌿🍁🍁🍁🍁🌺💐💐💐💐💐
لطف یکی از یاران دلنشین و اندیشمند و معناگرای بنده در تحلیل نوشتار فوق: ‌✍️⁩رئالیسم(واقع گرایی) از این جهت برا بنده جذّابه که صحنه های که ما همه روزه از مقابلمون مثل برق رد میشند و ما با تصاویرِ ذهنی و میل به رفتنِ از این صحنه به صحنه بعد و دوباره بعد و بعد و ... با اونها مواجه میشیم رو روی صفحه میاره و به ما میگه تصاویری که از نگاهِ ما بسیار معمولی و بی ارزش و گذرا و یا حتّی رنج آور هستند،چقدر حرف داره!چقدر اعجاب برانگیزه!چقدر قابلِ نگاه کردن،دقّت کردن و لذّت بردند!چقدر همین صحنه های معمولی و تکراری،معمولی نیستند و نو و جدیدند.آدم رو از پراکندگی در زمانهای و مکانها و افکارِ مختلف میکشونه و به آستانِ اکنون،همین آن و الآن میکشونه واقعاً هر صحنه و هر لحظه ی زندگی،قابلیتِ تبدیل به یک قاب نقاشیِ چندصد هزار دلاری داره،بدون اغراق و ما چقدر از این صحنه ها با بی میلیِ تمام عبور میکنیم ولی اگه همون صحنه رو هومر،فرانسوا میلت یا گوستاو کوربت،با هزاران درجه بی کیفیت تر از نقشِ اصلی بکشه،ما با تمامِ وجود و ساعتها پای اون قاب می ایستیم و تماشا میکنیم. ‌✍️⁩تصوُّر کنید به یک انسانِ خداباور و خدا دوست بگند که خداوند قابِ نقاشی با دو دستِ جمال و جلالِ خودش کشیده و در فلان موزه قابلِ دیدنه.خدامیدونه با چه حالی کفش به سر میبندد و کلاه به پا میپوشد و خود را به آن موزه میرساند تا ببیند نقشِ خداوند را،همان پنهانِ از أبصار را. آیا واقعاً همین اتاق مطالعه ی به هم ریخته،همان کاسبِ کج خلقِ سر کوچه،همان استادِ مهربان،مادرِ دلسوز،همسر،بچه،داداش،آبجی،دوست و رفیق،محل کار،خیابان و بازار،کوه و دشت و رودخانه ی خشک زاینده رود و ...،همان قابِ درونِ موزه نیست؟قابی پر از حیات؟پر از غلغله ی سمع و بصر و هوش؟چرا تماشا نمیکنیم؟چرا اینقدر از لحظات و صحنه هایی که اکنون و در همین زمان موجود است فرار میکنیم و به خیالات و اندیشه های ماضی و مستقبل پناه میبریم؟ ماضی و مستقبلت پرده یْ خدا (مولانا) ‌✍️⁩اکهارت تله کتابی داره با عنوانِ «ملکی دیگر ملکوتی دیگر».تو قبل از خوندن خیال میکنی قرار است جهانی جدید پیشِ روت بذاره،همونطور که از اسمش پیداست.ولی موقع خوندن میفهمی که جهانِ جدید،دقیقاً همین دنیا و صحنه ها و پدیدهاییه که هست.ولی به خاطر غرق شدنِ ما در دنیای خیالات و اوهام و ذهن و اسارتِ در پشیمانیِ گذشته و پریشانیِ آینده،دیگر جهانِ ما جهانِ واقعی نیست،جهانی نیست که هست،بلکه ما در جهانِ خیالیِ خود اسیریم. https://eitaa.com/ostadshirvani 🍃🍃🍂🍂🍃🍃🍂🍂
در تبیین تفصیلی  نوشتار اول: 🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 باید دانست تا در مواجه با هر آنچه مواجه میشویم حضور به هم نرسانیم ،نمی توانیم در عبادات خود چون صلاه و تلاوت قرآن و... اهل حضور باشیم ... حضور یک حالت تماما هوشیارانه و هوشمندانه است که بدون هیجان و شتابزدگی ما را دعوت به دیالوگ با هر پدیده میکند... تعاملی تاملانه و متعادلانه، از مواجه با هر شی و شخص و رویدادی.... یکنواختی و روزمرگی و پیوستگی نباید کسالت و فسردگی را بر بدنه روان ما طبع کند... وراه برون رفت از این پندارهای کدر و تلخ تنها در این است که بدانیم اکنون ماست که آینده را خواهد ساخت.... همانگونه که در حال موضع گیری و قضاوت میکنیم در آینده هم همانگونه خواهیم بود.... اگر اکنون نگران نیست ها در آینده هستیم تا تبدیل به هست بشوند ،بدانیم که آینده هم بستر هست مطلق نیست، بلکه نیست های دیگری ما را در بر خواهند گرفت ... اگر قدرت لبخند در جوار نیست ها را اکنون پیدا نکنیم، در آینده هم نخواهیم توانست لبخند بزنیم ،حتی اگر برخی از نیست ها به هست ها تبدیل شوند... آنانی که میتواند رقص پیوسته ی درونی را تجربه کنند به مبدا آرامش نزدیک تر اند.... 🥰🥰🥰🥰🥰🍁🍁🍁🍁🍁🌿🌿🌿🌿🌿 https://eitaa.com/ostadshirvani