eitaa logo
هنر لبخند
828 دنبال‌کننده
538 عکس
49 ویدیو
57 فایل
نشر مباحث استاد معظم حجت الاسلام دکتر شیروانی، مدرس حوزه و دانشگاه هنر لبخند...
مشاهده در ایتا
دانلود
جلسه دوم استاد شیروانی~1.mp3
47.39M
دومین جلسه دوره آموزشی با تدریس حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «محمد شیروانی» معاون پژوهش مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی اسراء تهران https://eitaa.com/ostadshirvani
صدا ۰۱۹.m4a
18.62M
شب میلاد علی ع حضرت وصی https://eitaa.com/honarelabkhand
من نامه... مناجات کارل یونگ با خود: “روح من کجایی؟ صدامو میشنوی؟ دارم باهات حرف میزنم، اونجایی؟ من برگشتم. دوباره اینجام. خاک و از لباسم میتکونم، و نزد تو میام. من با توام. بعد از سالهای سال سرگردونی و آوارگی، دوباره به تو برگشتم. آیا لازمه بهت بگم چیا چشیدم، کشیدم، تجربه کردم؟ یا تو دلت نمیخواد از هیاهوها و سر و صداهای این زندگی چیزی بشنوی؟ اما یه چیزو باید بدونی: من اینو یاد گرفتم که آدم باید این زندگی رو زندگی کنه. هنوز منو میشناسی؟ چقدر این جدایی طول کشید! همه چی فرق کرده. ماجرای سفرم چقدر عجیب بود. از چه کلماتی باید استفاده کنم تا بتونم بهت بگم که تو کدوم جاده ی پرپیچ و خمی کدوم ستاره ای منو به سمت تو هدایت کرد؟ دستتو به من بده ای روح تقریبا فراموش شده ام. چه گرمای لذت بخشی داره دوباره دیدنت. زندگی دوباره منو به تو رسونده. بیا از زندگی تشکر کنیم به خاطر همه ی خوشحالی ها و ناراحتیامون، به خاطر همه ی دوره های شادی و غم مون. روح من، سفر من باید با تو ادامه پیدا کنه. من با تو سرگردون میشم و به خلوت تو صعود میکنم. https://eitaa.com/honarelabkhand
سلسله نشست های رنج پژوهی کارشناس : استاد شیروانی ۷بهمن (بعد از نماز ظهر) تا ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ برنامه آفتاب شرقی/ شبکه ۱ سیما https://eitaa.com/honarelabkhand
متن کلیپ فوق☝️ بسم الله الرحمن الرحیم 🕊 عرض ادب و احترام خدمت همه ی سروران گرامی در چند جلسه پیشین هم عرض شد . حضرات معصومین در دعاها ی کوتاه و روزانه ی ماه رجب علی الخصوص، به دنبال این هستند که نه تنها حال خوشی را به ما عنایت بفرمایند از مناجات با ذات "اقدس الهی " بلکه سبک زندگی ما را و نظام فکری ما را هم مُدَوَّ ن کنند . لذا : دقّت در همین ادعیه ی روان و مختصر و دلنشین ماه رجب می تواند چیدمان و سازه و ساختمانِ وجودی ما را تامین کند . " خداوند متعال " از زبان حضرات معصومین خودش را معرفی می فرماید ، می فرماید : 《 یا من یملک الحوائج السّائلین ویعلم ضمیر الصّامتین لکلِّ مسئله مِنک سمع حاضر و جواب عَتید 》 در واقع حضرات معصومین می فرمایند : راه مَثَلِ اعلی شدن راه خدا خو شدن ، مسیر را فرایند خدا خو شدن این است که انسان هم اینگونه باشد . انسان باید بتواند دست اولیا داشته باشد و نه دست سُفلی' ، اینکه آقا رسول اکرم فرمودند : دست اولیا برتر از دست سفلی' است به این معنا که انسانِ موزون ، انسان متعالی تلا شگر است . ساکن نیست ، فقط اهل آرزو نیست بلکه اهل فعالیّت است ، بلکه اهل خلاقیّت است ، اهل صدق است ، اهل کوشش است ، ویک همچین مسیری انسان را به یک جایگاهی می رساند که انسان هم رفع و دفع نیاز از خودش می کند و هم از دیگران ، لذا : " خداوند متعال " می فرماید : من فقط گیرنده هستم و نه دهنده ، و انسان تا آنجایی که می تواند باید سعی بکند که دهنده باشد . و بعد هم " خداوند متعال " می فرماید من منتظر در خواست نیازمند نیستم ، 《 فَیعلم ضَمیر الصّامتین 》 حالا ما هم همین گونه می توانیم باشیم از زبان بدن فرد مقابل خودمان از شرایط فرد مقابل خودمان می توانیم نیازهای فرد را تشخیص بدهیم . نباید فرد را به ارائه و ابرازِ نیاز بکنیم ، چرا که با یه ذلّت همراه خواهد شد ، به همین جهت ما با توجّه به اطرافیانمان باید سعی بکنیم که نیازهای آنها را بر طرف کنیم ، " و جواب عتید " یعنی یک ارائه ی مشخص داشته باشیم ، یک ارائه ی آماده داشته باشیم . دستانمان هم باز باشد . " و َایادیکَ الفاضله و رحمتک الواسعه" خداوند متعال می فرماید : هم نشینی با من ؛ لوازمش چنین مواجه ایی است . ان شاء الله" خداوند متعال به ما این مقام را و به ما این توانمندی را عنایت بفرماید . موفّق و پیروز و پایدار باشید . https://eitaa.com/honarelabkhand 🌹🍃
مشاوره فلسفی نه روان کاوی است و نه پند و نصیحت، بلکه هنرِ گفت و گوی کاملاً آزاد، با پایانی باز، و بدون مرزهای تعیّن یافته و تابوها است که در آن، مشاور تلاش می کند با تسهیل گری، فهم هم دلانه و تحلیل دیدگاه مُراجع و تفسیر فلسفی آزاد از مشکلات و پرسش هایش، به او کمک کند تا با تشخیص دقیق مشکل، کاهش فشارهای هیجانی، پرده برداشتن از خودفریبی، کشف ناسازگاری ها، شفّاف اندیشی، خودنگری، خودفهمی، و خودراهبری، و آزاد شدن از اندیشیدن جزمی و غیر عقلانی، تقویت توانایی های شناختی و قابلیّت های استدلال فلسفی شایسته، و دوری از خودمحوری و جامعه محوری، بتواند آزادانه ادراک، تفسیر و ارزیابی خود را از خودش و جهان تغییر دهد و در شبکه باور و معنای خود، بازیابی و اصلاح کرده و بدین ترتیب خود را بازپروی کند. https://eitaa.com/honarelabkhand
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمت پنجم ❇️" یا مَن یَملک حوائج السّائلین و یعلم ضمیر الصّامتین لکلّ مسئله مِنک سَمع حاضر و جَواب عَتید اللّهم و مواعیدکَ الصادقه " ❇️از خصیصه های ذاتی خداوند متعال این است که : در مواجهه ی وعده و وعیدهایی که می فرماید ، صادق است. ❇️هیجان بر خداوند متعال حاکم نیست اینکه در هنگامه ایی به سبب منافعی وعده و و عیدهایی بفرما ید . وبعد از اینکه مسئله ی او حل شد بخواهد از آنها عبور بکند بخواهد آنها را نادیده بگیرد ، اینگونه نیست . ❇️ ما اگر می خواهیم در مسیر خداگرایی ، در مسیر خدا خویی حرکت بکنیم باید مراقب وعده دادنهای هیجانی خودمان باشیم ...☘. https://eitaa.com/honarelabkhand
✨دومین دوره آموزشی مربیان توحیدی کانون های تربیت محور دارای کادر نوجوان 🔰ویژه : طلاب و روحانیون فعال در کانون های مساجد 📚با محوریت کتاب های بی نهایت موسسه جوانان استان قدس رضوی علیه السلام. ▫️مزایا : گواهی معتبر شرکت در دوره سابقه و گواهی تبلیغی 🕕زمان:۱۲ بهنن ساعت ۷ صبح تا ۱۲ 🔔جهت کسب اطلاعات بیشتر به آقای کارگر و خانم یاوری پیام ارسال فرمائید. 💠پاتوق بچه های مسجدی استان قم https://eitaa.com/joinchat/735903796C0b1ae30bb4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمت ششم ❇️《 خاب الوافِدون عَلی غیرِک وَ خَسِر المُتعرِّضونَ اِلاّ لَک وَ ضاعَ المُلِمّونَ الاّ بِک 》 حضرت می فرمایند : کسی که برغیر خداوند وارد می شود نا امید می شود ، کسی که از غیر خداوند طلب می کند اهل خسران می شود ، کسی که به غیر درگاه خداوند می رود تباه می شود ❇️ آیا به این معنا است که : ما از موجودات و اشخاص و اشیا چیزی طلب نکنیم؟ خیر ، حضرت نمی خواهند این را بفرمایند ؛ ❇️ حضرت می خواهند بفرماید :« خداوند متعال یعنی راستی، خداوند متعال " یعنی تبعیّت از فرایندها ، " خداوند متعال " یعنی تبعیّت از ضابطه مندی تلاش ها ❇️ اگر شما از این مسیرها برای تحقّق اهداف خودتون حرکت نکنید! بلکه بخواهید از میانبرها استفاده بکنید ؛ بلکه بخواهید خدای ناکرده از راههای فاسد استفاده بکنید ، از راههایی که منفعت های شخصی شما را تامین میکند ، ولی مَضرّت‌های جمعی و جهانی را به بار می‌آورد این مسیرها !! ❇️ لذّت بر آمده از ذلّت، لذّت ماندگار نیست https://eitaa.com/honarelabkhand
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمت هفتم ❇️ خَابَ الْوَافِدُونَ عَلَى غَیْرِکَ حضرت آقا امام صادق علیه السلام فرمودند : اگر از درستی اگر از صدق اگر از اعتدال، اگر از تقوی و استاندارد نخواهی به لذّت برسید، آن لذّت برای شما لذّت‌نما است. بلکه در عمق آن اضطراب وجود دارد، در عمق آن نارضایتی وجود دارد. ❇️ «بابُکَ مَفتُوح للرّاغِبین و خَیرُک مبذول لِلطّالبین و فضلک مباحُ للسائلین ونیلک مُتاحُ لِلامِلین ورِزقُک مَبسوط لمن عَصاک» می‌فرماید : راه برای آغوش خداوند متعال که همان درستی است !! که همان روشنایی است، که همان صدق و خرد و عشق و حضور است، باز است. این راه راهی نیست که بسته بشود ❇️ هر وقت خودتان را در میانه ی تعادل دیدید !! بدانید در آغوش من خواهید بود. https://eitaa.com/honarelabkhand
مواجه با انسان ساده فهم را( برای دست یابی به منافع شخصی) غنیمت مدانیم، آنچه از زبان هستی و الاهیات بر می آید، این مهم است که: جریان هستی و خداوند، حامی انسان های ساده اندیش و ضعیف است. زیرکی بفروش و حیرانی بخر زیرکی ظنست و حیرانی نظر عقل قربان کن به پیش مصطفی حسبی الله گو که الله‌ام کفی https://eitaa.com/honarelabkhand
🔻دومین جلسه آموزشی از دوره مربيان توحيدي با حضور روحانيون، طلاب و مربيان فعال در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم https://eitaa.com/honarelabkhand
جلسه چهارم 12 بهمن~1.mp3
37.57M
🔹حجت الاسلام و المسلمین شیروانی (جلسه دوم) 🔹دومین روز از دوره آموزشی مربيان توحيدي 💠https://eitaa.com/honarelabkhand
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمت هشتم ❇️ عَادَتُکَ الْإِحْسَانُ إِلَى الْمُسِیئِینَ وَ سَبِیلُکَ الْإِبْقَاءُ عَلَى الْمُعْتَدِینَ‏ اللَّهُمَّ فَاهْدِنِی هُدَى الْمُهْتَدِینَ وَ ارْزُقْنِی اجْتِهَادَ الْمُجْتَهِدِینَ وَ لاَ تَجْعَلْنِی مِنَ الْغَافِلِینَ الْمُبْعَدِینَ وَ اغْفِرْ لِی یَوْمَ الدِّینِ‏ آمده ام که تا به خود گوش کشان کشانمت / بی دل و بی خودت کنم در دل و جان نشانمت آمده ام که تا تورا جلوه دهم در این سرا / همچو دعا ی عاشقان فوق فلک رسانمت صید منی شکار من ،گر چه ز دام جَسته ای/ جانب دام باز رو ، ور نروی برانمت ازحَدِ خاک تا بشر چند هزار منزل است / شهر به شهر بُردمَت بر سر ره نمانَمت هنر لبخند https://eitaa.com/honarelabkhand