eitaa logo
هنر لبخند
817 دنبال‌کننده
536 عکس
49 ویدیو
57 فایل
نشر مباحث استاد معظم حجت الاسلام دکتر شیروانی، مدرس حوزه و دانشگاه هنر لبخند...
مشاهده در ایتا
دانلود
📋 🔻 ▪️به مناسبت ایام شهادت ┏━━▫️🏴▫️━━┓ 🆔 @ostadshirvani ┗━━━🍂━━
📋 🔻 ▫️ و زندگی شهرنشینی امروز ┏━━▫️🏴▫️━━┓ 🆔 @ostadshirvani ┗━━━🍂━━
📋 🔻 ┏━━▫️🏴▫️━━┓ 🆔 @ostadshirvani ┗━━━🍂━━
📋 🔻 ┏━━▫️🌺▫️━━┓ 🆔 @ostadshirvani ┗━━━🍂━━
کتاب «چیستی و پیوند قرآن، عرفان و برهان» اثر حجت الاسلام و المسلمین روح‌الله سوری از اساتید علوم عقلی در حوزه و دانشگاه، منتشر شد. این کتاب در ۶۰۵ صفحه از سوی انتشارات پژوهشکده ادیب فقه جواهری به قیمت ۷۰.۰۰۰ تومان به نشر رسید. 📚📚📚 در بخشی از این اثر می‌خوانیم: «رابطه گزاره‌های دینی، عرفانی و فلسفی چیست؟ آیا اختلاف روشی این سه لزوماً به اختلاف در محتوا نیز می‌انجامد؟ آیا این سه روش، مجزا و تطبیق‌ناپذیر هستند یا سه طیف از نوری واحدند و هدف یگانه‌ای را پی می‌گیرند؟ در پاسخِ پرسش‌های یاد شده گروهی به تفکیک گرویدند، اما صاحب‌نظران بر آنند که دین، عرفان و فلسفه از هم جدایی ندارند. عرفان از راه شهود و فلسفه از راه عقل، اگر درست و برابر موازین حرکت کنند جز به حقیقت نخواهند رسید. حقیقتی که وحی با روش فوق بشری خود بدان دست یافته و در قالب نقل از آن سخن می‌گوید». 📖📖📖 برای تهیه کتاب می‌توانید به کتابگاه مراجعه کنید: https://basalam.com/ketabeadib/product/195127?sh=copy-O3bN-product برای بهره‌مندی از تخفیف ۱۵۰۰۰ تومانی در خرید اول از کتابگاه، از طریق لینک پایین اقدام نمایید: https://basalam.com/ketabeadib/product/195127?ref=O3bN&sh=copy-O3bN-product-referral یا به آدرس قم، مجتمع ناشران، طبقه همکف، پلاک ۴۷، با شماره تماس (09197459063) مراجعه فرمایید. کانال کتابگاه http://eitaa.com/joinchat/1812398082C3c55400da3
🔻 دمی با ... ➖یقین بشنو از من که روز یقین ➖نبینند بد، مردم نیک بین 🔸 انسان نیک بین را نمی‌شود به جهنم برد... ➖کرا زشت خویی بود در سرشت ➖نبیند ز طاووس جز پای زشت 🔸 انسان بد بین را هم نمی‌شود به بهشت برد... 🔮 بهشت برای بهشتیان (نیک بینان) بهشت است و جهنم برای جهنمیان (بدبینان) جهنم است، از این رو جهنم معروف برای بهشتیان بهشت و بهشت معروف برای جهنمیان، جهنم است. ┏━━▫️🌺▫️━━┓ 🆔 @ostadshirvani ┗━━━🍂━━
🔻دمی با بیتی از ... ➖اول ز تحت و فوق وجودم خبر نبود ➖در مکتب غم تو چنین نکته دان شدم ▫️در گام های نخستین خرد، خود را یک وجود صرفا مادی، که نهایتا دارای دو متر طول است، میدانستم اما چون در مکتب غم شیرین تو درآمدم، دانستم که تحت و فوقِ وجودم، لایقفی است، تا آنجا کشیده می‌شوم، که در میانه های وجودت گم میشوم... ┏━━▫️🌺▫️━━┓ 🆔 @ostadshirvani ┗━━━🍂━━
🔸 (ع) فرمودند: اگر برای علم خود مردمی شایسته و لایق می یافتم، همانا توحید و اسلام و دین و شرایع را از کلمه "" آشکار می ساختم؛ ولی چگونه من چنین اشخاصی را بیابم با اینکه جدم (ع) کسی را نیافت که متحمل علم او گردد. ➖کاغذی جوید که آن بنوشته نیست ➖تخم کارد موضعی که کشته نیست ➖تو برادر موضع ناکشته باش ➖کاغذ اسپید نابنوشته باش ➖تا مشرف گردی از نون والقلم ➖تا بکارد در تو تخم آن ذوالکرم ┏━━▫️🌺▫️━━┓ 🆔 @ostadshirvani ┗━━━🍂━━
📩 کسانی که مایل هستند در مورد از منظر اسلامی-عرفانی مطالب استاد محترم را پی‌جویی کنند، به کانال @avaye_towheed رجوع کنند و هشتک و را وارد سازند. ┏━━▫️🌺▫️━━┓ 🆔 @ostadshirvani ┗━━━🍂━━
📩 🔸سوال از محضر حضرت استاد حفظه‌الله 📜 جهت ایمنی از بیماری تب چه دعایی موثّر است؟ 🖊 پاسخ: دعای حضرت صدیقۀ طاهره سلام‌الله‌علیها هر روز صبح و شب قرائت شود، ان شاء الله در امان خواهید بود. 🗓 تاریخ پرسش: 1398/12/4 ┏━━▫️🌺▫️━━┓ 🆔 @ostadshirvani ┗━━━🍂━━
🔰 ... ▫️کمال به صعود و رنگی و برجسته شدنِ یک بعد یا چند بعد از ابعاد انسانی نیست، چرا که موفقیت‌ها و پیشرفت‌های نقطه‌ای، حتی در عرصه های علمی و معنوی، خود حکایت از وارونگی خواهد کرد... ( چه رسد به ابعاد اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و...) کمال انسانی طولی نیست، بلکه عرضی و گسترده و پَهن گونه است... ▫️آنکه در بعدی از ابعاد، بر سر زبان‌ها و اذهان افتاد، نزد ملکوتیان مجهول الهویه خواهد بود... 🔮 هم سطحی و توازن و استواء در جمیع زوایای انسانی، حکایت از تکامل خواهد کرد... ┏━━▫️🌺▫️━━┓ 🆔 @ostadshirvani ┗━━━🍂━━
😊😊😊🌿🌿🌿😊😊😊 #و، ش مراجعه کننده: من زود خشمگین و برافروخته میشوم و بعد از مدتی کوتاه از طوفانی که براه اندخته ام پشیمان و سرافکنده میشوم ، چه کنم تا چنین لغزش های را کاهش دهم؟ مشاور : خشم علل متعددی دارد: ۱فکر میکنیم هر آنچه نزد ما بدیهی و واضح است ، نزد دگران هم بدیهی و واضح ست... در صورتی که همانطور که منطقیون گفته اند مسایل بدیهی برای افراد متفاوت است. ۲فکر میکنیم آنچه را ما توهین تلقی میکنیم، نزد دیگران هم توهینِ شناخته شده ی ست... در حالی فضای زندگی افراد ، توهین را نزدشان متفاوت معرفی میکند. ۳ زحماتی را که میکشیم، توقع تشکر داریم و با بی توجهی و یا اعتراض مخاطبمان منفجر خواهیم شد... روشن است که انسان باید به فعل نیک توجه کند و نه به مفعول... ۴فکر میکنیم با فریاد و خشم، بخاطر رعبی که ایجاد میکنیم ، بهتر به خواسته هایمان میرسیم .... در حالی رفته رفته پرخاشگری خوی پایدارمان خواهد شد ... ۵چون طرف مقابلمان را از حیثیت های مختلفی، از خود پست تر و ضعیف تر ، تلقی میکنیم، دلمان میخواهد غالبا از طرف مقابل کرنش و سرافکندگی ببینیم ... در حالی که شرافت انسانها بخاطر انسانیتشان است و انسانی که واجد انسانیت باشد، خودش را از همه نازل تر می یابد.... ۶ در جمیع تنش ها پیکانِ تقصیر را ، به سمت دیگران و پیکان حقانیت را به سوی خود گرفتن ... در حالی اخلاق و عقل دقیقا خلاف آن را میگوید ... ۷ گاها افراد بخاطر شرایط خاصی که دارند رفتارهای از آنها ظاهر میشود و ما هیچ توجهی به شرایط خاصشان نداریم فی الواقع نمیخواهیم درکی از عوامل پنهان رفتارهای غیر عادی افراد داشته باشیم.... در حالی که خودمان از اطرافیانمان انتظار داریم در شرایط خاص ما ، ما را کمی درک کنند... ۸نداشتن تمرینات روزانه ی چون تمرکز و توجه و سجده و... 🤗🤗🤗🌷🌷🌷🤗🤗🤗 @moshavertolab
⭕️ ▫️نوعا با افزایش وجه و جایگاه و عناوینِ اعتباری و پست های اجتماعی و ... اقبال ناس به سوی انسان برای بهره وری های متنوع، افزایش پیدا خواهد کرد و این اقبال و درخواست‌ها، "خداگونه" را در انسان رقم خواهد زد... ▫️لذا رفتاری را که واجب[حق تعالی] را سزا است، چون بر ممکن عارض شد، ممکن را، گونه بار می‌آورد، لذا... ➖نردبان خالق این ما و منیست ➖عاقبت زین نردبان افتادنیست هر که بالاتر رود ابله‌ترست که استخوان او بتر خواهد شکست ➖شرح این در آینهٔ اعمال جو ➖که نیابی فهم آن از گفت و گو ➖گر بگویم آنچ دارم در درون ➖بس جگرها گردد اندر حال خون ┏━━▫️🌺▫️━━┓ 🆔 @ostadshirvani ┗━━━🍂━━
، ، ... ⭕️ آمدن... ▫️از کجا آمده‌ایم؟ ▫️کی آمده‌ایم؟ ▫️چگونه آمده‌ایم؟ ▫️چه کسی ما را آورد؟ ▫️آیا آن آورنده، آوریده شده؟ ▫️آیا ما هم چون او می‌توانیم آورنده باشیم؟ ▫️برای چه آمده‌ایم؟ ▫️با کیان آمده‌ایم؟ ▫️چقدرمان آمده است؟ ▫️آیا اصلا آمده‌ایم؟ ⭕️ ماندن... ▫️اینجا کجاست؟ ▫️ما در اینجا هستیم، یا اینجا در ماست؟ ▫️اینجا برای ما آمد یا ما برای اینجا؟ ▫️برای بهتر بودن چگونه باید زیست؟ ⭕️ رفتن.... ▫️که ما را می‌برد؟ ▫️خود آن برنده کجاست؟ ▫️چرا ما را می‌برد؟ ▫️کجا می‌برد؟ ▫️تا کی ما را در آن موطن نگه می‌دارد؟ ▫️چرا و چگونه نگه می‌دارد؟ ▫️آیا برگشتی از آنجا هست؟ ▫️آینده در ما می‌رود یا ما در آینده می‌رویم؟ ▫️آیا کسی می‌تواند نرود؟ ▫️آیا می‌شود قبل از رفتن، رفت؟ ⭕️ آیا زمانی بود که نبودیم و الان هستیم و بعد زمانی خواهد آمد که نیست میشویم و سپس هست میشویم ...!! 🔮 یعنی واقعا فرایند موجودات به این شکل است؟... نبودیم و بود شدیم، نبود می‌شویم و بعد بود می‌شویم⁉️ ┏━━▫️🌺▫️━━┓ 🆔 @ostadshirvani ┗━━━🍂━━
⭕️ داوننده... 👈 میدواند و میداوند و میدواند ما را... ▫️عمری است از ترس عقب نماندن از دیگران، میدویم... به کجا❓ نمیدانم... چرا❓ نمیدانم... تا کی❓ نمیدانم... ▫️دغدغه‌ی کسب برای کسانی که ندار هستند و دغدغه‌ی حفظ و افزایش برای کسانی که دارا هستند، ما را از دیدن و لذت برند محروم کرده است... ⭕️ نکند علم آموزی های افراطی، ما را از درمان دردهای درونی مان غافل کند... ➖من بدم غافل بشغل قال و قیل ➖بود در باطن چنین رنجی ثقیل ➖چون بجد مشغول باشد آدمی ➖او ز دید رنج خود باشد عمی ┏━━▫️🌺▫️━━┓ 🆔 @ostadshirvani ┗━━━🍂━━
... ⭕️ انسانی که دائما در کثرت زیست کند، پوسیده و چروکیده میشود، نماز برای این است که انسان لَختی از کثرت فارغ و در وحدت غرق شود، و انسانی که عند القلب ندارد، عند الجسد دارد، و الجسد من عوارض الکثره. ➖ما ترا جوئیم و تو از دیده دور ➖نی غلط، ما کور و تو اندر حضور ➖یا گشا این پردهٔ اسرار را ➖یا بگیر این جان بی دیدار را ➖عقل دادی هم جنونی ده مرا ➖ره به جذب اندرونی ده مرا ➖علم در اندیشه می گیرد مقام ➖عشق را کاشانه قلب لاینام ➖بی تجلی مرد دانا ره نبرد ➖از لکد کوب خیال خویش مُرد ➖بی تجلی زندگی رنجوری است ➖عقل مهجوری و دین مجبوری است ┏━━▫️🌺▫️━━┓ 🆔 @ostadshirvani ┗━━━🍂━━
🔮 سیر الانسان، من العقل الی الماده و من الماده الی العقل... ▫️نبی و ولی، حلقه ی کامله را میسازد اما اکثر انسان ها هلال گونه زیست میکنند... ➖دو سر خط حلقهٔ هستی ➖از حقیقت به هم تو پیوستی ┏━━▫️🌺▫️━━ 🆔 @ostadshirvani ┗━━━🍂━━
▫️انسان باید همیشه در برزخ رفتن و ماندن، قدم بزند، گاهی از شدت غلبه‌ی مفرحات، آرزوی زندگی مستمر میکنیم و یا از شدت غلبه‌ی محزونات، آرزوی مرگ میکنیم، این هر دو، حکایت از هیجان و احولی میکند... ┏━━▫️🌺▫️━━ 🆔 @ostadshirvani ┗━━━🍂━━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صدا ۰۰۸.m4a
11.92M
🔻 🎵 ۱ 🎙 ╔══▫️.... 🌺 ....▫️══╗ 🆔 @ostadshirvani ╚══▫️.... 🔅 ....▫️══╝
صدا ۰۱۰.m4a
14.98M
🔻 🎵 ۲ 🎙 ╔══▫️.... 🌺 ....▫️══╗ 🆔 @ostadshirvani ╚══▫️.... 🔅 ....▫️══╝
صدا ۰۱۱.m4a
13.79M
🔻 🎵 ۳ 🎙 ╔══▫️.... 🌺 ....▫️══╗ 🆔 @ostadshirvani ╚══▫️.... 🔅 ....▫️══╝
صدا ۰۱۰(1).m4a
18.27M
🔻 🎵 ۴ 🎙 ╔══▫️.... 🌺 ....▫️══╗ 🆔 @ostadshirvani ╚══▫️.... 🔅 ....▫️══╝
🔻(عليه السلام) مي‌فرمايد: ▫️‌«قال رسول الله(صلّي الله عليه و آله و سلّم): لمّا اُسريَ بي إلي السماء بلغ بي جبرئيل مكاناً لم يطأه جبرئيل قطّ فكشف لي، فأراني الله عزّوجلّ من نور عظمته ما أحبّ‌» 👈 رسول خدا(صلّي الله عليه و آله و سلّم) فرمود: در شبي كه به آسمانها سفر كردم، جبرييل مرا به جايي برد كه خود هرگز به آنجا نزديك نشده بود. آن‌جا پرده‌ها كنار رفت و من نور عظمت خداوند والا را به آن اندازه كه خداوند دوست داشت مي‌ديدم. ( نه اندازه که من دوست میداشتم ...چرا که معلول حب دارد، تا با محبوب، به اندازه ی دارایی محبوب مرتبط شود اما قید معلولیت، او را در بند میکشد) ┏━━▫️🌺▫️━━ 🆔 @ostadshirvani ┗━━━🍂━━
🔻: ▫️رَقَّ الزُّجاجُ وَ رَقَّتِ الْخَمْرُ وَ تَشابَها فَتَشاکَلَ الامْرُ، فَکَأنَّما خَمْرٌ وَ لا قَدَحٌ وَ کَأنَّما قَدَحٌ وَ لا خَمْرُ      ▫️شیشۀ ظرف‌ شراب‌، لطیف‌ و رقیق‌ است‌ و شراب‌ نیز لطیف‌ و رقیق‌ است‌؛ لهذا این‌ دو تا با هم‌ مشتبه‌ گشتند و بنابراین‌ امر مشکل‌ آمد. ▫️بطوریکه‌ تو گوئی‌ فقط‌ تنها شراب‌ است‌ و کاسه‌ای‌ در میان‌ نیست‌؛ و تو گوئی‌ که‌ فقط‌ کاسه‌ای‌ در میان‌ می‌باشد و شرابی‌ نیست‌. ▫️چنان ماهیات در وجود تنیده شده اند، که انسان ها عاشق و خواستار ماهیات و ظروف میشوند و همچنین آثار را از خود ماهیات میپندارند... ┏━━▫️🌺▫️━━┓ 🆔 @ostadshirvani ┗━━━🍂━━