eitaa logo
هنر تبیین ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی و مطالبه گری
2.1هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
10.8هزار ویدیو
505 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم #کانال_هنر_تبیین #نهضت_آگاه‌سازی_و_مطالبه_گری @honaretabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
‌قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی https://press.farhang.gov.ir/fa/rules/laws ** ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰رهبرانقلاب‌اسلامی: اگر زن ها با مأنوس شوند، بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد. چون زنِ آشنای با قرآن می‌تواند در تاثیرات زیادی داشته باشد. ** ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مگر زمان پیامبر اصلا داشتیم!؟ ❌ دستور پیامبر به والی شهر درمورد 👆 بهمراه پاسخ اجمالی برخی سوالات در رابطه با حجاب 🎙 ** ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی https://eitaa.com/honaretabyin
بحران هویتی عامل ناهنجاری در حجاب و عفاف.pdf
444.8K
📂 بیانیه راهبردی واحد خواهران حسینیه اندیشه به‌مناسبت روز «عفاف و حجاب» ✔️ عناوین اصلی این بیانیه: ۱. بحران هویتی ناشی از حاکمیت ساختارهای نظام سرمایه‌داری و سرگردانی هویتی زنان در کشور ۲. عدم ملاحظه منزلت اجتماعی الهی برای زنان در فرهنگ سنتی و انحصار وظایف آنها به خانواده ذیل روابط مادی حاکم بر مردان ۳. باز تعریف معنای «حجاب» بعد از انقلاب به «لباس زنِ مؤثر در ایجاد حکومت و تمدن اسلامی»؛ علت هجمه تمدن غربی به حجاب زن ایرانی ۴. ارائه راهکارهای پیشنهادی برای کاهش بدحجابی: 🔹الف) تعریف رابطه مقنن بین زن و مرد در هماهنگی با وضعیت فعلی جامعه و الگوی مشارکت نظام سرمایه‌داری 🔹ب) تبیین رابطه حجاب و عزت‎مندی زن محجبه با مشارکت در ضربه زدن به مظالم عالم و کمک به ساختارسازی اجتماعی برای تمدن اسلامی 🔹ج) تعریف نقش اجتماعی «سیاسی، فرهنگی و اقتصادی» زنان در سازمان‌های خاص زنانه به جهت ارتقاء جایگاه آنان در موازنه‌ قدرت اجتماعی و جلوگیری از اختلاط ✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔰هندسه‌ی جدیدی از وظایف جامعه زنان در عصر غیبت 🔸اگر مولفه اصلی در شخصیت زن، به «عطوفت و رحمت» و محور اساسی در شخصیت مرد، به «استحکام و قدرت» شناخته شود، خانواده نیز به نهادی تعریف خواهد شد که این دو خصوصیت را به یک «ترکیب متعادل» برساند. یعنی ازدواج نه فقط کشش بین دو جنس مخالف، بلکه ترکیب دو خصوصیت روحی متفاوت برای دستیابی به یک برآیند تعادلی است: آرام‌گرفتنِ «قدرت» در دامن «مهربانی» و پناه‌بردن «عاطفه» به آغوش «اقتدار». 🔹طبعاً این ترکیب به خانواده منحصر نمی‌شود و در جامعه نیز ظهور و بروز پیدا می‌کند. در این صورت است که جامعه زنان در منصب مهمّی به نام «مدیریت عواطف اجتماعی» قرار می‌گیرند تا در کنار فعالیت جامعه مردان در جهت «مدیریت قدرت و إعمال اقتدار در جامعه»، یکدیگر را بهینه و اصلاح کنند و به جامعه، وضعیتی متوازن و متعادل ببخشند. 🔸بر این اساس، برخلاف الگوی «زن شرقی» هم گامی ابتدایی اما اساسی برای تعریف نقش اجتماعی زنان برداشته شده و هم برخلاف الگوی «زن غربی»، این نقش از تحصیل و اشتغالِ مشابه با مردان فاصله گرفته و مختص و مخصوص به زنانگی است. 🔹به نظر می‌رسد تحلیل دقیق از رفتار محارمِ انبیاء و اوصیاء الهی نیز، تصویر فوق را تأیید می‌کند. یعنی محور فعالیت این مخدّرات، هماهنگ‌سازی عواطف اجتماعی با مأموریت اولیاء الهی مبنی بر «دفاع از پرستش خدای متعال در درگیری با پرستش طواغیت» بوده است. کما این‌که جامعه زنان در دوران انقلاب و دفاع مقدس، تجاربی از این سنخ را رقم زده که هنوز تئوریزه نشده است. 🔸با این توضیحات می‌توان گمانه جدیدی پیرامون روایات معدودی که درباره زنان مهدی‌یاور نقل شده ـ و تعداد آنها از 13 نفر تا 50 نفر ذکر شده ـ مطرح کرد: از آنجا که متعادل‌ترین حالت جوامع و خانواده‌ها و انسان‌ها در دوران ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) رقم می‌خورد، قهراً مدیریت زنان پیشرو و پرهیزکاری ضرورت پیدا می‌کند که تنظیم و توازن‌بخشی به روابط بین «قدرت و عاطفه» را موضوع تمرکز خود قرار دهند و بر محور «پرستش خدای متعال از طریق اراده امام معصوم»، بیشترین امکان و مناسب‌ترین محیط را برای تعادل ایمانی، در اختیار بشریت بگذارند. 🔹البته روشن است که پرورش چنین عناصری، در خلأ یا به صورت ناگهانی و همزمان با ظهور رقم نمی‌خورد و از اینجاست که می‌توان هندسه‌ی جدیدی از وظایف برای جامعه زنان در عصر غیبت را تخمین زد: ایجاد یک ساختار اجتماعی که هم عواطف جامعه زنان را بر محور «توسعه دستگاه ایمان» هماهنگ کند و هم با تسرّی آن به «قدرت سیاسی و فرهنگی و اقتصادی»، در جایگاه مدیریت عواطف اجتماعی قرار گیرد. این روند در تکامل خود می‌تواند به «دولتِ زنان» تبدیل شود که بر محور «دفاع از پرستش اجتماعی خدای متعال در برابر دستگاه کفر»، با «دولتِ مردان» به یک ترکیب هماهنگ منتهی می‌شود تا از این طریق، آمادگی واقعی برای ظهور را بدست بیاورد. 🔸چرا که دوران ظهور، دوران بهره‌مندی بشریت از مدیریت معصوم (ع) و دستیابی به بالاترین تعادل‌های ایمانی در مقیاس جهانی است که ظرفیت پذیرش این مسأله و مشارکت در آن، جز با تمرین و تجربه‌ی پیچیدگی‌های «تعادل‌بخشی به خصوصیات روحی» در مقیاس اجتماعی ممکن نخواهد بود. ✍️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری (عضو هیئت علمی حسینیه اندیشه) ✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
‍ ‍ ‍ بسم الله الرحمن الرحیم 📋 حجاب زنان، یک الزام قرآنی؛ به طور کلی حجاب زنان یکی از پرچالش ترین احکام اسلام برای مسلمانان این روزگار است. به طوری که برخی از مسلمانان اصلا قبول ندارند که حجاب بخشی از دین است! برخی قبول دارند، ولی آنرا کم اهمیت می دانند و عمل نمی کنند. آنهایی هم که عمل می کنند، تقریبا هر کدام تعریف خاص خودشان را از حجاب دارند و در سطحی دلخواه به آن عمل می کنند! نحوه برخورد حاکمیت با آنهم البته چالش بزرگی است، هم برای حاکمیت و هم برای مردم! به هر حال از این آیه مشخص می شود که دستور حجاب در قرآن آمده است و حدود آن نیز تقریبا به طور دقیق در قرآن تعیین شده است. استثناء های رعایت حجاب هم به طور مفصل در این آیه ذکر شده است. یعنی خداوند برای روشن کردن مرزهای حجاب، آیه نازل کرده است. خودش مستقیما ورود کرده است. پس کسی نمی تواند ادعای مسلمانی و از آن بالاتر، ادعای مومن بودن داشته باشد و در این حکم قرآنی تشکیک کند. پس در اینکه حجاب حکمی قطعی و با اهمیت است و باید نسبت به آن در جامعه اسلامی حساس بود، شکی نیست. این حکم واقعی است. وجود دارد. اینکه حجاب را دستاویزی برای مطالبات سیاسی قرار دهند، هم در مخالفان دیده شده است و هم در موافقان آن! اینکه آنقدر که روی آن تکیه می شود روی دیگر احکام اجتماعی و سیاسی اسلام تاکید نمی گردد، هم نکته ای است. مثلا حکم ربا! آنقدر که خدا در قرآن برای ربا آیه دارد، برای حجاب ندارد. حتی ربا را جنگ با خدا معرفی نموده است. چه بسا ربا (ورود مال حرام به زندگی) عاملی باشد برای گسترش ناهنجاری های مختلف اخلاقی و اجتماعی از جمله بی حجابی! 🔷 آیه روز وَ قُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَ يَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُولِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَى عَوْرَاتِالنِّسَاءِ وَ لَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (نور / آیه ۳۱) 🔶 ترجمه و به زنان با ايمان بگو چشمهای خود را (از نگاه هوس آلود) فرو گيرند، و دامان خويش را حفظ كنند، و زينت خود را جز آن مقدار كه ظاهر است آشكار ننمايند، و (اطراف) روسريهای خود را بر سينه خود افكنند (تا گردن و سينه با آن پوشانده شود) و زينت خود را آشكار نسازند مگر برای شوهرانشان يا پدرانشان يا پدر شوهرانشان يا پسرانشان يا پسران همسرانشان يا برادرانشان يا پسران برادرانشان، يا پسران خواهرانشان، يا زنان هم كيششان يا بردگانشان (كنيزانشان) يا افراد سفيه كه تمايلی به زن ندارند يا كودكانی كه از امور جنسی مربوط به زنان آگاه نيستند، آنها هنگام راه رفتن پايهای خود را به زمين نزنند تا زينت پنهانيشان دانسته شود. (و صدای خلخال كه بر پا دارند به گوش رسد) و همگی به سوی خدا بازگرديد ای مؤمنان تا رستگار شويد. ** ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴بیانات ایت الله جوادی آملی؛ درباره لزوم تمکین مسلمان و غیر مسلمان به قانون حجاب، حتی هیچ کافری حق ندارد بگوید چون من کافرم . حالا میخواهم روسری ام را در جامعه اسلامی بردارم ** ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹نظر خانم دکتر علم الهدی درباره حجاب اجباری 🔸نخستین جشنواره ملی پوشش اصیل ایرانی اسلامی گوهرشاد ** ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸جهاد تبیین چگونه ؟ 🔹تخاطب واقعی: میزگرد، سخنرانی، نشریه، بحثهای دونفره و سه نفره، جلسه تحلیل، این ها لازم است. با مخاطبین بنشینید. فضای مجازی کافی نیست...🍃🌸🍃 ** ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی https://eitaa.com/honaretabyin
دوره‌ۍ آمـوزش مجـازۍ 📱 امــر به معــروف و نهــی از منڪـر (عمومـی،تکمیـلی،کاربـردی،بصیـرتی،تربیـت مربـی) با تدریس استاد توانمند کشوری 🌟 🌟 🗓طول‌ دوره : ۲۵ روز ⏰ با صرف روزی : ۱۵ دقیقه 🔔شروع دوره : ۱۵ ام هرمـاه ثبـت نام با ارســال ڪلمـه‌ۍ معــروف به👇🏼 @vajeb123 در یڪی از پیام رسانهاۍ 🌼ایتا 🌼گپ 🌼آی‌گپ 🌼سروش 🌼روبیکا 🌼بله🌼 هزینه‌ۍ دوره در ازاۍ👇🏼 ✨ارائه محتوای آموزشی ✨بهره مندی ازپشتیبان آموزشی ✨ارائه گواهی الکترونیکی معتبر ✨عضویت در باشگاه کاربران ✨شرکت در جلسات آنلاین استاد ✨اپلیکیشن(برنامه کاربردی) رایگان آموزشی ✨دریافت فایل کتاب دوره فقط 0⃣5⃣ هزار تومان🤩 و طرح 👇🏼 فقط ارائه‌ۍ محتواۍ آموزشی 💥گواهی به عنـوان دوره ضمـن خدمـت در ادارات قابل پذیـرش است. 💎مرکز تخصصی آموزش و احیای واجب فراموش شده... ‌╔═💎💫═══╗ @aamerin_ir ╚═══💫💎═╝ به کانال آمرین بپیوندید👆
📝 متن کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور منتشر شد. 🔍 بخوانید👇 https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=50689
-1742397696_291160481.mp3
14.27M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور 📥 khl.ink/f/50688 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 آیت‌الله تهرانی: گرفتگی روح با شرکت در عزای ابی‌عبدالله(ع) برطرف می‌شود ۲ شب تا محرم
31.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨امــام باقــر علیــه السلام: جزء نمازخوان هاۍ تازه به دوران رسیده‌ٔ احمــق نباشیــد😱 😨ڪلیپ رو ببینیــم👆🏼 💎مرکز تخصصی آموزش و احیای واجب فراموش شده... ‌╔═💎💫═══╗ @aamerin_ir ╚═══💫💎═╝ به کانال آمرین بپیوندید👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ عاشورا و مسئله دوقطبی‌سازی 🔹برخی از اندیشمندان مشهور (مانند غزالی، ابن‌خلدون و ...) در بحث عاشورا، حق را با یزید دانسته و امام حسین را مقصر و مستحق مجازات عنوان کرده‌اند!! آن هم با این استدلال که قیام سیدالشهداء (ع) موجب دوقطبی‌سازی در جامعه مسلمین و بر هم زدن وحدت شده است! (این عده از تعبیر "شق عصای مسلمین" به معنای ایجاد فاصله و دو دسته کردن جامعه، برای توصیف نتیجه قیام عاشورا استفاده کرده‌اند.) 🔹 سنت الهی، دوقطبی‌سازی تاریخ است! هابیل و قابیل، ابراهیم و نمرود، موسی و فرعون، پیامبر اسلام و مشرکین، امیرمومنان و خلفای غاصب، سیدالشهداء و یزید و ... و طبیعی است که هر کدام از این دو طرف، هواداران و پیروانی داشته‌اند و در بیشتر اوقات طرف باطل، رهبر جریان حق را به ایجاد شکاف در جامعه و دوقطبی کردن آن متهم کرده است! (علاقمندان جهت مطالعه بیشتر به کتب قصص انبیا مراجعه کنند.) 🔹 جنگ دائمی حق و باطل بهترین نماد دوقطبی سازی جوامع بشری است و طبیعی است که در جامعه ما هم این سنت الهی جاری باشد: طاغوتی و انقلابی، سازشکاری و مقاومت، حزب‌اللهی و ضدانقلاب، اسلام ناب و اسلام آمریکایی، خط امام و لیبرالیسم و ... ▪️بدون تردید پایبندی به شریعت در جامعه نیز موجب بروز دوقطبی دیگری خواهد شد: الف) وفاداران به احکام الهی ب) افراد لاابالی و بی‌اعتنا به شریعت و دقیقا به همین دلیل است که حکومت اسلامی وظیفه دارد افرادی که علنی به احکام الهی بی‌حرمتی می‌کنند را مجازات کند: روزه‌خواران علنی و شرابخواران متجاهر را "حد" بزند، مرتکبین اعمال منافی عفت را سنگسار کند و مانع بروز اجتماعی معاصی شود. ❇️ سیدالشهداء فلسفه قیام خود را احیای امر به معروف و نهی از منکر و برپایی احکام الهی دانسته‌اند! از نظر امام، یزید به علت شرابخواری، سگ‌بازی، ارتکاب علنی اعمال منافی عفت و ترویج فساد در جامعه مصداق "باطل" است و باید بر علیه او قیام کرد و جامعه را بر خلاف خواست حکومت باطل، دوقطبی کرد: جبهه حسینی و جبهه اموی! 🔹 اندیشمندان و متفکران محترمی که با الزامی شدن رعایت امور شرعی (مانند حجاب) و برخورد قانونی با متجاهرین به حرام (افراد بی‌حجاب) آن هم به بهانه دوقطبی شدن جامعه مخالفند باید با قیام عاشورا و نهضت حضرت امام هم به همین علت مخالف باشند! (چون این قیام‌ها جامعه را به شدت دوقطبی کرد و حتی اعضای خانواده‌ها را در برابر هم قرار داد!) 🔹 هیچ مومنی مخالف دعوت اهالی باطل و گمراهان و غافلان، به جبهه حق نیست و البته که دعوت افراد بی‌اعتنا به رعایت احکام شرعی (مانند بی‌حجابان) به صف معتقدان به شریعت، بسیار لازم و از جمله وظایف حکومت اسلامی است (و البته که ماهیت "دعوت"، مهربانی و کلام نرم و دوستانه است) اما اجرای شریعت در جامعه و حفاظت از حرمت احکام الهی با قاطعیت و قدرت قانونی هم از وظایف و الزامات اصلی نظام اسلامی است و نمی‌توان به بهانه دوقطبی شدن جامعه این وظیفه را تعطیل کرد! ▪️شهروندان عادی و حکومت در مقام "دعوت" از افراد بی‌حجاب، شراب‌خوار، روزه‌خوار و ... باید مهربانی و لبخند پیشه کنند و فرد متخلف را عضو خانواده و دوست خود بدانند ... اما در جایگاه حفاظت از حرمت احکام الهی باید قاطعانه و با اقتدار عمل کنند و نگران دوقطبی شدن جامعه نباشند چون: مقصر دو قطبی شدن جامعه، جبهه باطل است و جبهه حق نمی‌تواند به خاطر ترس از دوقطبی شدن جامعه، وظایف شرعی خود در امر به معروف، نهی از منکر و مقابله محکم با متجاهرین به فسق را کنار بگذارد! ❇️ چرا اهالی باطل روش غلط خود را کنار نگذارند تا جامعه دوقطبی نشود؟ @pas_kouchehaie_enghelab
279584513_1774350120.mp3
18.01M
🎙 بشنوید | صوت کامل سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی در دومین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) در حسینیه امام خمینی(ره). 🏴 ◾️ Farsi.Khamenei.ir