28.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
برنده و بازنده❗️❌
این ویدیو رو همه ببینید حتی اگه
طرفدار پزشکیان هستید...
💠 #کانال_هنر_تبیین، #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
هواداری ، مصونیت نمیاورد.mp3
810.6K
🔴بشنوید؛ هواداری، مصونیت قضایی نمی آورد
♦️برخی متهمان سیاسی واقتصادی که در انتخابات، خود را به آقای پزشکیان چسبانده وابراز هواداری کردند بیش از حد، ابراز خوشحالی می کنند
♦️اینها به اشتباه فکر می کنند این هواداری باعث مصونیت قضایی برای آنها خواهد شد و یا برخی دیگر خواب وزارت می بینند
♦️رسیدگی به تخلفات به عهده دستگاه قضایی و رسیدن به وزارت، از راه مجلسِ تازه نفس انقلابی می گذرد....
@ebratha_ir
@ebratha.org
📍پزشکیان: رهبری در انتخابات مجلس مرا مدیون خودشان کردند
❌اما در میان نامزدهای تأیید شده، از جمله نام مسعود پزشکیان دیده میشود؛ نماینده چند دوره مجلس که صلاحیت او در انتخابات اسفند ماه گذشته مجلس، از سوی هیئتهای اجرائی تأیید نشده بود، اما از سوی شورای نگهبان تأیید شد. پزشکیان، ۱۸ دیماه سال گذشته در اینباره خبر داد: «اگر دخالت رهبری نبود امکان رد صلاحیت من وجود داشت». او افزوده بود: «از زمانی که خودمان را شناختیم، سعی کردیم برای انقلاب و نظام کار کنیم و صادقانه رفتار کردیم. حضور من برای این است که عدهای را پای صندوقهای رأی بکشانم و از طرفی سخنگوی مردمی باشیم که مشکل دارند... در رسانهها و از جاهای مختلف شنیدم که مقام معظم رهبری، اسم مرا آوردند و سؤال کردند که به چه دلیل در هیئت اجرائی اینطور شده، و مرا مدیون خودشان کردند. نهایتاً اگر توصیههای رهبری نبود، تصور نمیکنم آنها میخواستند مرا تأیید کنند».
پزشکیان همچنین ۸ فروردین ۱۴۰۳، درباره روند تأیید صلاحیت خود در انتخابات مجلس و اینکه با توصیه رهبری تأیید شده، گفته بود: «بنده از جاهای مختلف این را شنیدم. در یک جلسه غیر علنی فرموده بودند که چرا این کار را کردید؟ شورای نگهبان هم اعلام کرد که ما هیچ وقت این کار را نکردیم و همیشه (آقای پزشکیان) را تأیید کردیم، بلکه هیئت اجرائی رد کرده بود».
💠 #کانال_هنر_تبیین، #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
9.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تبدیل شدن ایران به یک قدرت جهانی به اعتراف نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال
🔷پروفسور «جان مرشایمر» دانشمند علوم سیاسی:
🔺اسرائیل نمیتواند به ایران حمله کند و فقط فریبکاری میکند، ایران این روزها در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد، از آنجایی که ایران جایگاه خود را در جهان بهبود بخشیده و به یک قدرت جهانی تبدیل شده است.
🔴 #نیمه_پنهان_غرب 👇
https://eitaa.com/joinchat/3959554299C7b558c3f51
🔴 سخنگوی شورای نگهبان: صحت انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به تایید شورای نگهبان رسید
💠 #کانال_هنر_تبیین، #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1720329331641160881
🗒 «ناآگاهی افراد جامعه»، یک خطر بزرگ برای جامعه است؛ زیرا دشمن اگر زیرک باشد، از همین «افراد ناآگاه» برای پیشبرد هدفهای خود استفاده میکند و مردم جامعه را بر ضدّ مصالح آن جامعه، بسیج مینماید(مرتضی مطهری، آشنایی با قرآن، ج۴، صص۳۵-۳۶).
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻مناظره با موضوع:
رویکرد فرهنگی دولت آینده
🖇با حضور:
تقی آزادارمکی
مهدی جمشیدی
🖇 در اینجا ببینید:
https://tv.ut.ac.ir/video#!/search
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻ادبیّات انتقادی و انتخاب ناموجّه
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. «منتقد اجتماعی»، صریح و شفاف و حتی گاه گزنده، نقد میکند؛ چه حاکمیّت را و چه جامعه را. او به ساختارها وابسته نیست که بخواهد محتاطانه و محافظهکارانه سخن بگوید و اگر غیر از این باشد، قادر نخواهد بود که حقایق را بیان کند و رنجها و زخمها را عیان کند. هم باید گفت و هم باید صریح گفت. نقادی، فضیلت است و نقادیِ صریح و ارزیابی آشکار، فضیلتی فزونتر دارد؛ چراکه بهتر میتواند ریشهها و سرچشمههای نقصانها را روایت کند. روایت محافظهکارانه، روایت سربسته و نهفته است و راه به جایی نخواهد برد. صراحت، خصوصیّتی نیست که فقط در مقابل «حاکمیّت»، پسندیده باشد، بلکه باید «جامعه» را نیز همینگونه نواخت و به نقد کشید. این در حالی است که بسیاری از اصحاب تفکّر و معرفت، خود را در مقابل جامعه تعریف نمیکنند و زبان به انتقاد نمیگشایند تا بدنۀ اجتماعی و هواداران مردمیِ خویش را از دست ندهند. بهاینترتیب، نوعی ملاحظۀ نامعرفتی و احتیاط مصلحتاندیشانه بر ادبیّات آنها حاکم است که خواهناخواه، بر منطقِ نظری آنها نیز سایه خواهد افکند. از نظر تأثیر اجتماعی، گاهی حتی باید از صراحت هم پا فراتر نهاد و در پی ادبیّاتی بود که آیتالله مصباح، آن را «شوکدرمانیِ اجتماعی» میخواند. آیتالله مصباح دربارۀ مواضع تند و صریحش، تعبیر شوکدرمانیِ اجتماعی را به کار میبرد و میگفت گاهی باید جامعه را اینگونه از خواب بیدار کرد؛ یعنی باید به وضعِ فکریِ مستقر، تلنگر زد و تکانه وارد کرد تا ساختارشکنیِ ذهنی، ممکن شود. وقتی فضای عمومی و جوّ غالب، سمتوسوی یکسان دارد و سخن انتقادی، شنیده نمیشود، باید نقد را به صورت غلیظ و صریح و برجسته بیان کرد تا دچار گمگشتگی نشود. حاکمیّت و جامعۀ ما، سخت محتاج «تحوّل» است و تحوّل نیز جز از طریق نقادیِ صریح، ممکن نیست.
[دوّم]. کارگزار رسمی یا عالِم دینی، ملاحظات متعدّدی دارد، اما یک منتقد اجتماعی مانند من، میتواند بیپرده و صریح بنویسد. این امر به دلیل آن است که «گفته» باید با «موقعیّت اجتماعی»ای که فرد در آن قرار گرفته است، تناسب داشته باشد؛ چنانکه هر فردی باید تناسب گفتهاش را با موقعیّت اجتماعیاش بسنجد و تقارن و تناسب ایجاد کند. دراینباره، آیتالله مصباح نکتههای تاریخیِ روشنگری را مطرح میکرد که در واقع، پاسخ ایشان به اشکالاتی بود که به ادبیّات ایشان وارد میشد. ایشان میگفتند حضرت امیر و جناب ابوذر، هم دو در یک وضع سیاسی بودند و دیگریشان نیز یکسان بود، اما مواضع جناب ابوذر، بسیار تندتر و صریحتر و گزندهتر بود؛ درحالیکه هیچ روایتی نداریم که حضرت امیر، جناب ابوذر را از این غلظت و درشتی، نهی کرده باشند، بلکه ایشان تا لحظۀ پایانی، حامی و مؤیّد جناب ابوذر بودند. همچنین آیتالله مصباح، این مثال تاریخی را مطرح میکرد که حضرت امیر و حضرت زهرا نیز در آن واقعۀ تلخ، از نظر شدّت و غلظت و صراحت، متفاوت رفتار کردند؛ چراکه یکی از این دو بزرگوار، صاحب حقّ غصبشده بودند و دیگری، یک منتقد بیرونی. این نیز نشان میدهد که ادبیّات انتقادی، وابسته به موقعیّت اجتماعی است و هر کسی باید بکوشد مقام و موقع خویش را بیابد و بشناسد و درخور و همساز با آن، موضعگیری کند.
[سوّم]. من در یادداشت اخیرم، به نقد انتخاب کسانی پرداختم که به پزشکیان رأی دادهاند. این نقد، برخاسته از سوگیری سیاسی نبود، بلکه سخن از «عقلانیّت» آمده بود و چون این انتخاب، دستکم در نسبت با نامزد دیگر، بسیار ناروا و نابجا بود، زبان به صراحت و غلظت گشودم. ما در این انتخابات، همچنان با یک «پرسش جدّی» مواجه هستیم و آن، عبارت از این است که رأیدهندگان به پزشکیان، چه فضیلتی در وی دیدند؟! او نه گفتار سیاسی میداند؛ نه برنامهای برای اقدام دارد؛ نه چندان به آداب گفتگو پایبند است؛ نه اطرافیان موجّهی در کنار وی هستند؛ نه تجربۀ درخشانی در کارنامه دارد و ... . با وجود این حجم انبوه از «فقدانها» و «فقرها»، چرا باید بخشی از مردم از وی حمایت کنند؟! ما با یک «انتخاب ناموجّه» روبرو هستیم که خودش، پرسشانگیز است. بهحتم، انتخابهای مبتنی بر «فقدان حافظۀ تاریخی» - یعنی بازگشت به نسخۀ برجام که خسارت محض بود - و «فقدان رویکرد ملّی» - یعنی رأیدهی در چهارچوب انگیزههای قوممدارانه - به معنی نابالغی سیاسی هست و باید چنین انتخابکنندگانی را نقد کرد تا خطاهای جمعی عیان شوند. من میدانم که محافظهکاری، رسم رایج شده است، ولی مسأله این است که انقلاب، چوب نگفتنها را میخورد.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🏴 امام کاظم(ع) و ماه محرم
در بیان امام رضا علیهالسلام
📖 «كانَ أبي صَلَواتُ اللّهِ عَلَيهِ إذا دَخَلَ شَهرُ المُحَرَّمِ لا يُرى ضاحِكاً، وكانَتِ الكَآبَةُ تَغلِبُ عَلَيهِ حَتّى يَمضِيَ مِنهُ عَشَرَةُ أيّامٍ، فَإِذا كانَ يَومُ العاشِرِ كانَ ذلِكَ اليَومُ يَومَ مُصيبَتِهِ وحُزنِهِ وبُكائِهِ، ويَقولُ: هُوَ اليَومُ الَّذي قُتِلَ فيهِ الحُسَينُ صَلَواتُ اللّهِ عَلَيهِ».
«پدرم - كه درودهاى خدا بر او باد - وقتى ماه محرّم مىرسيد، خندان ديده نمىشد و اندوه، بر او چيره مىشد تا اين ده روز به پايان برسد. وقتى روز دهم مىرسيد، آن روز، روز عزا و اندوه و گريهاش بود و مىفرمود: «اين، همان روزى است كه حسين - كه درودهاى خدا بر او باد - در آن، كشته شد».
📕 دانشنامه امام حسین علیهالسلام بر پایه قرآن، حدیث و تاریخ، ج ۹، صفحه ۳۹۰ و ۳۹۱.
🌐 صفحات مجازی
13.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ چرا برخلاف خواسته نتانیاهو، ژنرالهای مطرحی در ارتش اسرائیل خواهان آتشبس در غزه هستند؟
💠 #کانال_هنر_تبیین، #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
هنر تبیین ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی و مطالبه گری
بسماللهالرّحمنالرّحيم 🔴 علت و هدف قیام سیدالشهدا علیه السلام: "....اُرید ان آمُرَ بالمعروف و اَنه
🔴 #امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
💠 امام خامنه ای:
یک قلم از #حقوق_عامّه همین مسئلهی امر به معروف و نهی از منکر است.
البتّه متأسّفانه این #واجب آن چنان که باید و شاید در جامعهی ما #جاری نیست امّا گوشه و کنار هستند کسانی که آمر به معروف و ناهی از منکرند؛ اینها را نباید تنها گذاشت، باید از اینها #حمایت کرد.
البتّه بنده هم میدانم که بعضی هستند به نام امر به معروف و نهی از منکر بیخودی هیاهو میکنند و مقاصد دیگری را دنبال میکنند، خیلی خب، تشخیص بین آمر به معروف و ناهی از منکر واقعی و غیر واقعی هم باز با چه کسی است؟ باز با قوّهی قضائیّه است دیگر؛ باید [کار] آن کسی را که واقعاً میفهمید آمر به معروف و ناهی از منکر است دنبال کنید.۱۴۰۰/۰۴/۰۷
بیانات در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه
✨سایر بیانات درباره امر به معروف و نهی از منکر👇👇
https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=1170
💠 #کانال_هنر_تبیین، #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin