eitaa logo
هنر تبیین ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی و مطالبه گری
2.1هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
10.8هزار ویدیو
505 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم #کانال_هنر_تبیین #نهضت_آگاه‌سازی_و_مطالبه_گری @honaretabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰اسلام و جمهوری اسلامی در دست شما و ما و همه ملت ایران است، چنانچه خلاف بکنیم، خلاف مصالح جمهوری اسلامی، خلاف مصالح اسلام، به این امانت خیانت کردیم، و در پیشگاه مقدس حق تعالی مُجرم و هستیم. 📚صحیفه نور، جلد ١٩،صفحه ۶٢ 💠 @honaretabyin
🔰 پزشکیان حدود و ثغور وفاق را شفاف کند 🔻فضائلی؛ عضو دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری: 🔹اگر دکتر پزشکیان چارچوب وفاق را شفاف بیان نکند و مفهوم وفاق همچون توپی سرگردان وسط میدان سیاست رها شود، هرکس از راه برسد به آن ضربه‌ای وارد خواهد کرد و به سرگردانی آن خواهد افزود. 🔹تکرار واژه وفاق بدون تحدید آن، هرکسی را از ظن خود یار آن خواهد کرد و در این حالت نه‌تنها وفاقی شکل نخواهد گرفت، بلکه اختلاف برداشت‌ها خود ضدوفاق عمل خواهد کرد! 🔹پس از رأی اعتماد کامل مجلس شورای اسلامی به کابینه دکتر پزشکیان که سطح بالایی از همدلی مجلس با رئیس‌جمهور به‌رغم داشتن گرایش سیاسی متفاوت را به نمایش گذاشت، شاهد برخی مواضع از سوی برخی چهره‌های سیاسی جریان موسوم به اصلاحات و انتصابات در برخی دستگاه‌ها هستیم که بیانگر سوءتفاهم در مفهوم وفاق است. 💠 @honaretabyin
 " مثل شهیدها زندگی کنید" رهبر انقلاب: در همین زمان معاصر شما شهید حججی، مصطفای صدرزاده، آرمان علی‌وردی، روح‌الله عجمیان. اینها برجسته‌اند، نقطه‌های واقعاً برجسته‌اند...همه‌ی شما، یکایک شما، باید این‌جوری باشید. نمیگویم شهید بشوید، امّا مثل شهیدها زندگی کنید... 💠 @honaretabyin
🔴فرمانده‌ کل سپاه: درباره انتقام از رژیم صهیونیستی گفته‌ایم که به‌موقع انجام خواهد شد. نمی‌شود درباره جزئیات آن صحبت کنیم اما انتقام حتمی است ان‌شاءالله. 💠 @honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بایکوت جنایات اسرائیل در رسانه‌های غربی، صدای نخست وزیر فرانسه را هم درآورد؛ صحبت از غزه به یک تابو تبدیل شده! 🔶 "دومینیک دو ویلپن"، نخست وزیر اسبق فرانسه: 🔺ما غزه را داریم که بدون شک بزرگترین رسوایی تاریخی است؛ من دیگر مرجعی برای اخبار غزه پیدا نمی‌کنم؛ دیگر کسی در این کشور از آن صحبتی نمی‌کند؛ همه سکوت کرده‌اند، رسانه‌ها دیگر در مورد آن صحبت نمی‌کنند! 🔺متاسفانه این واقعیت روزمره در غزه است؛ بدن‌ها، قلب‌ها، روح‌ها و سرها تکه‌تکه می‌شوند. 💠 @honaretabyin
🔴آستین: تهدید ایران جدی است، آمریکا و اسرائیل باید آماده باشند وزیر دفاع آمریکا: 🔹تهدید ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی را باید جدی گرفت و لازم است که ما و اسرائیل همچنان آماده باشیم. 🔹ما آنچه را که لازم است برای ادامه کمک به اسرائیل برای محافظت از خود انجام خواهیم داد. 💠 @honaretabyin
🍃🌸🍃 خدیجه و کجاست مثل خدیجه؟ او مرا تصدیق کرد آنگاه که مردم مرا تکذیب نمودند و با مال خود مرا بر دین خدا کمک و یاری کرد🍃🌸🍃 🎊 سالروز ازدواج پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) بر عموم مسلمین جهان مبارک‌باد 💠 @honaretabyin
🔻حجاب و قدرت سیاسی -۲ مفاهیم فرهنگیِ دولت‌ها: اعتدال 🖊مهدی جمشیدی ۱. باید مسألۀ حجاب را به قدرت سیاسی ارجاع داد و مراد از قدرت سیاسی، دولت‌هایی هستند که در دهه‌های گذشته، سیاست‌های فرهنگیِ خود را به اجرا نهادند. چه از لحاظ ایجابی و چه از لحاظ سلبی، حجاب از سوی این دولت‌ها، ضربه‌های جبران‌ناپذیر خورده و وضع امروز، حاصل اهمال‌ها و انحراف‌های دیروز است. در هر دولتی، مفهومی مطرح شد و در سایۀ آن مفهوم، مسألۀ حجاب نیز صورت‌بندی شد. ازاین‌رو، باید به گذشتۀ دولتی و مفاهیمی که هر یک در عرصۀ عمومی مطرح کردند رجوع کرد و ریشه‌ها و سرچشمه‌های چالش را شناسایی نمود. در دولت سازندگی، هاشمی‌رفسنجانی از آغاز، مفهوم «اعتدال» را بیان کرد و بر روی آن اصرار ورزید. مقصود او از اعتدال، موقعیّتی در میانۀ دو جریان سیاسیِ آن روز بود. او می‌خواست از طریق تلفیق و ترکیب، سیاستِ خاصِ خویش را صورت‌بندی کند و این منطق را در همۀ زمینه‌های حکمرانی به کار گرفت. افزون بر این‌که فرهنگ برای او، هیچ منزلتی نداشت و اقتصاد و توسعۀ اقتصادی، همۀ ذهن او را به تسخیر درآورده بود، روحیۀ «عمل‌گراییِ» دیرینه‌اش سبب شده بود که ارزش‌ها در منطق او، صوری و بی‌خاصیّت و تزیینی باشند. او به‌راستی، یک روحانی عمل‌گرا بود که اصول و قواعد مشخصی نداشت. وی به‌شدّت، «اقتضایی» و «موقعیّتی» می‌اندیشید و رفتار می‌کرد و دربارۀ فرهنگ و از جمله حجاب نیز، می‌کوشید در میانه بنشیند و از خود، چهره‌ای که در ذیل گفتمان تهاجم فرهنگی قرار می‌گیرد، نسازد. ۲. اسلام‌شناسیِ هاشمی‌رفسنجانی، لغزنده و سیّال بود و وضع کنونی و شرایط حاکم، روایت وی را از اسلام تعیین می‌کردند. او همه‌چیز را به «شرایط» و «موقعیّت»، ارجاع می‌داد و اسلام را در چهارچوب پسند اجتماعی، تفسیر می‌کرد. روشن بود که برای وی، «قدرت» یک بنیان تعیین‌کننده است و هیچ امری نباید به گونه‌ای تعریف شود که تداوم قدرت را با دشواری روبرو سازد. باید با شرایط ساخت و ارزش‌ها را متناسب با آنها خوانش کرد؛ اگر روزی جامعه، مایل به ارزش‌ها بود و آنها را طلبید، باید همراهی کرد، و اگر روزی نیز، بخش‌های مهمی از جامعه، تجدّد را بر تدیّن ترجیح ‌دادند، نباید اصرار و حسّاسیّت ورزید، بلکه باید تفسیری از ارزش‌ها ارائه کرد که با گرایش جامعه، سازگار باشد. مقصود وی از اعتدال نیز در حقیقت، همین عمل‌گراییِ موقعیّت‌زده بود که ارزش‌ها را برای تداوم قدرت، می‌فرسود و به حاشیه می‌راند. او بر اساس «میل» و «ارادۀ» خویش، برای همه‌چیز، دو حد افراط و تفریط تعیین می‌کرد و آن‌گاه میان این دو حد، یک نقطۀ میانی در نظر می‌گرفت و خود را ساکن این نقطه معرفی می‌کرد. به‌این‌ترتیب، هر دو جریان مقابل خویش را ملامت و نفی می‌کرد و خود را مدار و محور عقلانیّت وانمود می‌کرد. این در حالی بود که «حد وسط»‌های او، دلخواهانه و سلیقه‌ای بودند و پیوستاری که او تعریف کرده بود، بین‌الاذهانی نبود. او پس از استقرار اصلاح‌طلبان، بسیار بیشتر از گذشته دریافت که باید در ارزش‌های اسلامی و انقلابی، تجدیدنظر کند تا بتواند بدنۀ اجتماعی به دست آورد و به قدرت خویش، استمرار ببخشد. اگر آنچه وی می‌خواست در حوزۀ فرهنگ رخ می‌داد، نتیجۀ مستقیم آن، رقم‌خوردن ترمیدور فرهنگی بود. ۳. شانزده سال پس از دولت سازندگی، حسن روحانی که مطیع و تابع هاشمی‌رفسنجانی بود و به سبب ماهیّت تکنوکراتیش، جزو اصحاب اصلی هاشمی‌رفسنجانی به شمار می‌آمد، قدرت را به دست گرفت و همان اندیشۀ هاشمی‌رفسنجانی را تکرار کرد؛ او از «اعتدال» سخن گفت و برای مسأله‌ها، دو حد افراط و تفریط ساخت و نقطۀ بینابینی را معقول و موجّه جلوه داد. در نظر او نیز، فرهنگ امر حاشیه‌ای و فرعی بود که باید به خدمتِ قدرت سیاسی گمارده شود و از آن در راستای تثبیت قدرت، استفاده شود. او چونان هاشمی‌رفسنجانی، هرگز شخصیّتی فرهنگی نبود و تنها درکی که از فرهنگ داشت، این بود که باید از امیال تجدّدی در جامعه، اهرمی برای فشار سیاسی بسازد و قدرت خود را محکم گرداند. تکنوکرات‌ها در طول شانزده سال حاکمیّت خویش، هرچه توانستند در جهت مقتضیات عالَم تجدّد پیش رفتند و جامعه را از لحاظ هویّتی، به آن وابسته و شیفته کردند. بااین‌حال، اعتدال، هرگز به یک «نظریه» تبدیل نشد و راه به عرصۀ معرفت نبرد، جر این‌که بهانه و توجیهی برای ولنگاری بیشتر در سیاست فرهنگی را فراهم کرد و جامعه را به آغوش تجدّد فرهنگی افکند. گذشته از سیاست فرهنگیِ عمل‌گرایانه و شبه‌لیبرالی این دو دولت، اشرافی‌گری آنها و مفاسدی که در درون‌شان شکل گرفت، خسارت‌های فراوانی به فرهنگ وارد کرد و بدبینی‌ها و فاصله‌ها و گسست‌های متعدّدی آفرید. 💠 @honaretabyin
🌼 رهبر معظم انقلاب: ما نباید تصوّر بکنیم که حتماً بایستی یک نفری یک خانه مِلکی داشته باشد، یک شغل درآمد داری داشته باشد، بعد ازدواج بکند؛ نه! «إِن یَکُونُواْ فُقَرَآءَ یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ» (اگر فقیر و تنگدست باشند، خدا از فضل خود آنها را بی نیاز می‌کند) این قرآن است [که] با ما دارد این جور حرف میزند. ۱۳۹‌۲/۰‌۸/۰‌۸ 💠 @honaretabyin
💠شکست هژمونی آمریکا دیگر رویا نیست! ⬅️ حدود ۱۱ ماه از استقرار ناوگان نیروی دریایی امریکا در دریای سرخ و نزدیکی سواحل یمن و ۸ ماه از آغاز حملات هوایی این کشور با همراهی بریتانیا به مناطقی در خاک یمن می‌گذرد. در این مدت بیش از 800 موشک آمریکایی به یمن اصابت کرده است که هیچ موفقیتی در کاهش حملات یمنی‌ها نداشته است، تنها ناو آیزنهاور حدود۱۳۵ موشک کروز به قیمت هرکدام ۲ میلیون دلار شلیک کرده است! 👌 در زمانی نه چندان دور، حرکت یک ناو آمریکایی به سمت کشور دیگر موجب فروپاشی و تسلیم آن می‌شد اما الآن با شلیک هزاران موشک، یمن خم به ابرو نیاورده است! 📎 📎 📎 📎 💠 @honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستانی زیبا از توکل در زندگی ‼️ ازدواج به شرط چک سفید امضاء! ♨️ با این داستان معنای روشن می‌شود 🔰 برشی از سخنرانی به مناسبت سالروز ازدواج نبی مکرم اسلام با حضرت خدیجه 💠 @honaretabyin
┄┅═༅﷽༅═┅┄ ◈ آن کسی می‌تواند راه خدا را تا آخر بپیماید، به سرمنزل و هدف منظور و مقصود نائل آید، که مطمئن باشد حالت اطمینان و سکون در او باشد. اطمینان به این معناست؛ یعنی جاذبه‌ای او را بکشاند. جاذبهٔ ایمان، جاذبهٔ علاقه به خدا، جاذبهٔ علاقه به هدف، آن‌‌چنان او را مجذوب کند و به‌سوی خود بکشاند که همهٔ جاذبه‌های دیگر برای او هیچ‌وپوچ و مسخره بیایند، هیچ‌وپوچ و مسخره. 💠 @honaretabyin
📣استرالیای انقلابی! ♨️استرالیا هم به صف اطاعت کنندگان از مقام معظم رهبری درباره‌ی لزوم حکمرانی قانونی در فضای مجازی میپیوندد. البته طبق قوانین خودش🤦 ❌اما ایران گویا هنوز تصمیم جدی برای قانونمند سازی فضای مجازی خود ندارد و فعلا پس از بیست سال که از ورود اینترنت به کشور گذشته، در حال ارزیابی مسئله است🔍🤦 💠 @honaretabyin
🔴بارداری انگیزه‌‌ای جدی برای اصلاح و تربیت نفس مادر ◾️آنچه که غربی‌ها بدان نتیجه رسیده‌اند این است که تجربه‌ی بارداری موجب خود تنظیمی انگیزشی برای بهبود کیفیت زندگی و اصلاح رفتارهای غلط در زنان می‌شود که تاثیر مستقیم آن در افرایش سلامتی عمومی بانوان مشهود است. خیلی از زنان غربی به انگیزه مادری رفتارهای پرخطر مثل مصرف سیگار را ترک می‌کنند، ورزش می‌کنند تا سلامت جسمانی بهتری برای مراقبت از فرزند خود داشته باشند. همچنین مادران در این دوران تلاش میکنند از برنامه‌ی سالم تغذیه پیروی کنند. ▪️اما کنترل رفتارهای پرخطر برای جامعه‌ی غربی است که زنان بهره‌ای از زندگی معندی ندارند؛ در فرهنگ اسلامی زنان در دوران بارداری تلاش مضاعفی برای انس با قرآن و اهل بیت دارند؛ کتاب ریحانه‌ی بهشتی که حقیتا تمرین زیست ریحانگی برای زنان است از پرفروش‌ترین کتب بانوان ایرانیست. این ارتقای توام سبک زندگی و معنویت هم از برکات وجود فرزند است و هم تمرینی است برای مراقبت دائمی بانوان از فرصت عبودیت و تقرب به خداوند . ▪️حقیقتا تکرار این چرخه باروری می‌تواند بستری برای تحول اجتماعی و ساخت جامعه‌ی معنوی توسط بانوان باشد. ✍عالیه سادات 💠 @honaretabyin
🔻ملاک وحدت، وحدت حول حق است؛ نه هر وحدتی. باید حق را شناخت و بعد دانست چطور دور او حلقه زد. ▫️کسانی که می‌خواهند بر مسند قدرت تکیه بزنند، طوری شعار می‌دهند که به نفع خودشان باشد. اگر می‌گویند اتحاد، می‌گویند بیایید تابع ما شوید! ✍️علامه مصباح یزدی 💠 @honaretabyin