eitaa logo
هنر تبیین ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی و مطالبه گری
2.1هزار دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
10.9هزار ویدیو
507 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم #کانال_هنر_تبیین #نهضت_آگاه‌سازی_و_مطالبه_گری @honaretabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ما چهارتا لباس بیشتر از شما درآوردیم!! 🔻صحبت های بازیگر آمریکایی خطاب به مردم ایران: «آرزوهای شما خاطرات ماست؛ روسری تازه اول ماجراست!» 🔹مستند ایکسونامی را اینجا ببینید👇 https://tamasha.safirfilm.ir/product/%D8%A7
⭕️ مطالبه ایجاد «پلیس تخصصی» به بهانه انتشار فیلم چهره زنی خیابان ولیعصر 🔻روز گذشته شاهد انتشار فیلمی از ورود نیروهای ویژه مجهز به دوربین به بحث پوشش‌های نامناسب بودیم 🔻با وجود اینکه ماهیت نیروهای حاضر در فیلم مشخص نیست، به نظر میرسد این مانور صرفا برای نمایش قدرت چهره زنی دوربین های تشخیص چهره انجام شده است و هنوز وارد فاز اجرایی نشده است. 🔹با این وجود تربیت «پلیس تخصصی مجهز به دوربین» برای ورود به بحث معضلات فرهنگی از جمله پوشش نامناسب، از ضروریاتی است که باید نیروی انتظامی به سمت آن حرکت کند. حضور نیروهای میدانی میتواند به عنوان مکمل دوربین های مدار بسته، کارآمدی قابل قبولی داشته باشد. 🔻البته باید گفت «بسته ترکیبی» مقابله با برهنگی و پوشش های نابهنجار، علاوه بر «حضور میدانی پلیس تخصصی» نیازمند بخش های دیگری نیز هست؛ 🔻همچون «ممانعت از تردد و جلب» برخی افراد با پوشش های عجیب، جرم انگاری بازدارنده (غیرمالی) برای مراحل بعدی تکرار تخلفات، تقویت و توسعه دوربین های معابر، افزودن امکان گزارشات مردمی و... . 📍پینوشت: لایحه عفاف و حجاب، اکنون در کمیسیون های مجلس جلسات کارشناسی را میگذارند و لازم است نمایندگان مجلس با انجام اصلاحاتی جدی، کارآمدی و بازدارندگی را به لایحه برگردانند. 🚸جنس اول| رسانه زنان، خانواده و زیست جنسی ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
⭕️ عزیزم روسریت! مشاهدات میدانی از اجرای طرح حجاب پلیس 🔻با اخبار ضد و نقیضی که از بازگشت گشت ارشاد و... شنیدیم راهی بعضی از میادین و معابر مرکز تهران شدیم تا از نزدیک واقعیت را ببینیم. 🔻جالب بود که چندین تیم از نیروهای پلیس در میادین اصلی همچون میدان ولیعصر، میدان انقلاب و... قابل مشاهده بود. 🔻نزدیک تر رفتیم تا واکنش ها رو ببینیم. تقریبا در هر بخش یک تیم متشکل از دو، سه پلیس مرد و یک یا دو پلیس زن جوان در صحنه حاضر بودند. 🔹بنظر میرسید وظیفه فعلی مأمورین صرفا حضور میدانی و تذکر ساده به افراد بدپوشش باشد. این را گفتگو با یکی از مأموران پلیس نیز تأیید کرد. 🔹تأثیر همین تذکر ساده هم در صحنه قابل مشاهده بود. بعضی مسیرشان را عوض میکردند و بعضی قبل از رسیدن به پلیس خودشان را مرتب میکردند؛ صدای خانم جوانی که از کنار نیروها رد میشد به گوش میرسید که زیر لب غر میزد و با مرتب کردن لباسهاش میگفت «حال درگیری باهاشون رو ندارم!» 🔻بعضی ها فرمالیته جلوی پلیس روسری سر میکردند و بعد برمیداشتند! یکی از خانم‌ها در جواب تذکر پلیس میگفت «الآن سرم کنم جلوتر دربیارم خوبه؟!» و جواب شنید که «باشه، اینجا سرت کن» 🔻به ندرت افرادی هم بودند که به تذکرها توجه نمیکردند و بعضا با فحش و ناسزا به راهشان ادامه میدادند؛ از یکی از مأمورها راجع به دوربین روی لباس پلیس پرسیدیم و گفت «فعلا که ندادن، ولی امیدواریم زودتر بدن.» 🔹البته بعضی از افراد با پوشش های نامناسب هم بودند که با هیچ تذکری مواجه نمیشدند و مشخص نبود مبنای پلیس برای گزینش افراد برای تذکر چیست. 🔻تقریبا در همه مناطقی که ذکر شد اوضاع به همین منوال بود. 🔻البته در طول مسیر چند مورد از وَن های سفیدرنگ پلیس نیز به چشم میخورد که در مدت چندساعته حضور ما، کاملا خالی بود. 📌با دیدن وضعیت، ذکر چند نکته برای بهبود عملکرد نیروی انتظامی ضروری بنظر میرسید: استفاده از نیروی تخصصی که بداند با چه ادبیاتی با مخاطب صحبت کند، یا استفاده از دوربین روی لباس برای کاهش مواجهه مستقیم، یا مشخص کردن محدوده بدپوششی جهت جلوگیری از سلیقه ای عمل شدن. 🔻باید ببینیم در مناطق دیگر وضعیت به چه صورت است ... 🚸جنس اول| رسانه زنان و زیست جنسی https://eitaa.com/joinchat/1736638675C96dbe5b0e6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰مجرمین نامرئی 🔹در این مستند موشن به نظریه «بطالت اجتماعی و تواکل» پرداخته می شود که به نوعی بر مسئولیت پذیری مردم و عواقب بی تفاوتی نسبت به آن می پردازد. (امر به معروف) ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
🔰مجموعه پوستر «سقوط آزاد» 🔹سیر نمایشگاهی انقلاب جنسی آمریکا ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
⭕️ ! ❌مهم و قابل توجه جهت مطالبه از ادارات و دستگاه های دولتی‼️👆👆 )همراه با استنادات قانونی) _______________________ 📣 بی‌غیرتی برخی از مسئولین و اجرا نشدن قوانین مربوط به حجاب و عفاف 🔹این عنوان در کتاب امین، جلد دوم، صفحه ۱۵۶ آمده است. تاریخ چاپ جلد دوم کتاب امین، سال ۱۳۸۷ است. ♦️بنابراین مشکل اصلی در مسئله عفاف و حجاب چه در دهه هشتاد و دهه قبل از آن و بعد از آن، برخی از مسئولین بی‌غیرت هستند! 👈الغرض: تا زمانی که این طیف از مسئولین به زیر کشیده نشوند و به زباله‌دان تاریخ مدیریت جمهوری اسلامی افکنده نگردند ما در مسئله عفاف و حجاب توفیق و پیشرفتی نخواهیم داشت. والسلام یک سؤال👇 به نظر شما بی‌غیرتی برخی از مسئولین ریشه در چه چیز دارد؟ @efaf_amin Kanoon-amin.ir ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
اخراج سفرای سوئد از کشورهای اسلامی کمترین اقدام علیه سیاستمداران دغل‌باز و دولت‌های تاریک اندیش اروپایی است که در سایه پر نکبت‌شان دولت نااهلِ نابخردِ رسوای سوئد اجازه هتک قرآن عزیز را صادر می‌کند. محمدامین امامی @Hamneshin14
🔹ریاست قوه قضائیه: نگران خوشایند یا ناخوشی کسی نباشید ؛ قانون را اجرا کنیم... https://splus.ir/mahakem_theran ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
🔹 حجه الاسلام اژه‌ای: قانون باید فصل الخطاب باشد... و احترام به قانون https://splus.ir/mahakem_theran ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
یک روزی شهید بهشتی در جواب انگلیسی‌ها که گفتند شما واقع‌گرا نیستید این جملات را گفت: ما انقلاب کردیم تا را تغییر دهیم نه آنکه آنها را بپذیریم.انقلاب ما نه انقلاب واقعیت ها ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
معاون قوه قضائیه/ فضای مجازی: میزان/اعلام نظر نهایی دیوان عالی کشور در خصوص پرونده طبری/در خصوص حکم صادره از شعبه هم‌عرض با موضوع محکومیت اکبر طبری بابت هفت مورد ارتشاء به ۱۲ سال و نیم حبس و ۷۴ ضربه شلاق، ایراد و اشکالی وارد نیست و این حکم مورد تایید قرار گرفت/دادنامه صادره در خصوص بزه پولشویی با اصلاح مقدار و عوائد مشمول جریمه، مستندا به بند الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری نیز ابرام شد ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
تکمیلی-میزان/ به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه گفتنی است پرونده اکبر طبری اقسام دیگری از موارد اتهامی و محکومیت را نیز دارا است که این موضوعات در مرجع قضایی در حال رسیدگی است و به محض رسیدگی در مرجع قضایی در مورد آن‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
🟣 کشف حجاب حتی اگر با انگیزه سیاسی و هدایتگری معاندان هم نباشد خلاف قانون است رئیس دستگاه قضا: 🔹ضروری است در مقابل کسانی که با ناهنجاری اجتماعی می‌خواهند امنیت روانی مردم را مخدوش کنند و آب به آسیاب دشمن بریزند، مطابق قانون، اقدامات مقتضی را انجام داد. 🔹امروز ممکن است برخی از این کشف حجاب‌ها با انگیزه سیاسی و هدایتگری معاندان باشد؛ در اینجا باید وفق قانون، اقدامات لازم را ترتیب داد. 🔹همچنین باید توجه داشت که کشف حجاب حتی اگر با انگیزه سیاسی و هدایتگری معاندان هم نباشد، عملی خلاف شرع و قانون است؛ که در این موارد هم قانون تکلیف را مشخص کرده است. فارس ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
🔻از تحقیر تبلیغ تا استحالۀ فرهنگی 🖊 مهدی جمشیدی ۱. تأکید اخیر رهبر انقلاب بر امر «تبلیغ»، حاکی از این واقعیت است که نیروهای فکری و معرفتی، بیش از آن‌که «عرصۀ عمومی» را دریابند و در پی «ذهنیت‌پردازی اجتماعی» باشند، درگیر مطالعات تخصصی و فنی شده‌اند و جامعه را تا حد زیادی به حال حویش رها کرده‌اند. به بیان دیگر، علم و مقامات معطوف به آن، به هدف اصالی و و نهایی تبدیل شده و جامعه به فراموشی سپرده شده است. در نظام ذهنیِ بسیاری از کنشگران معرفتی، چه در حوزه و چه در دانشگاه، علم به یک امر خودبسنده و قائم به ذات تبدیل شده است که پرسش دربارۀ نتایج عینی و بیرونی آن، به حاشیه رفته است. در حقیقت، مراکز معرفتی به جای آن‌که به مسأله‌های اجتماعی و بیرونی بپردازند، مسأله‌های خویش را بر صدر نشانده‌اند و علایق انتزاعی و سلایق نظریِ خود را ترجیح داده‌اند. البته روشن است که باید پاره‌ای از مطالعات، جنبه‌های بنیادی داشته باشند و نباید به طور مطلق، به بنیان‌آفرینی و مبادی‌پردازی بی‌اعتنا بود، اما وضع کنونی به صورتی رقم خورده است که تعادل از دست رفته است. بدین جهت است که امر تبلیغ، تنازل کرده و منزلت فروتر و دوّمی یافته است. ۲. جامعه به «نیروهای فکریِ پیشران» نیاز دارد و همواره باید کسانی باشند که دستِ ذهن جامعه را بگیرند و اسباب هدایت آن را فراهم کنند. در غیر این صورت، نیروهای رقیب یا معارض، میدان‌داری خواهند کرد و در همین امتداد، ذهنیت جامعه تغییر خواهد کرد. اندیشۀ مردم در اختیار همین نیروهای پیشران است و آنها می‌توانند به افکار عمومی، جهت بدهند و به نظام ارزش‌ها تداوم ببخشند. ازاین‌رو، چنانچه اهمال شود و نیروهای فکری به گونه‌ای ناموزن و افراطی، علم را بر فرهنگ ترجیح بدهند و علم را نیز بر تأملات خودبسنده و منقطع از وضع تاریخی و تمدنی حمل کنند، جامعه در اختیار «دیگری‌های معرفتی و فرهنگی» قرار خواهد گرفت و از خود و اصالت‌های هویتی‌اش، بیگانه خواهد شد. این حالت در هنگامی رخ می‌دهد که نیروهای فکری، عرصۀ فرهنگ عمومی و ذهنیت‌ اجتماعی را سبک و سخیف انگاشته و سرگرم مطالعات عالی و فاخر گشته‌اند و سخنی برای مردم ندارند. ۳. حاصل نهایی این‌چنین وضعی «استحالۀ فرهنگی» است. استحالۀ فرهنگی به این معنی است که جامعه دچار جابجایی «ارزش‌ها» و «ضدارزش‌ها» می‌شود و به غیرخود و ناخود تبدیل می‌گردد. در مرحله‌های آغازین، رگه‌های از شکاف و گسست نمایان می‌شوند که شاید بیشتر جنبۀ عینی و رفتاری دارند، اما به‌تدریج، زاویه‌ها و فاصله‌ها به لایۀ اعتقادی و بینشی نیز راه می‌یابد و فرد از نظر فرهنگی و معنایی، دچار استحاله می‌شود. چنین جامعه‌ای که گرفتار سقوط فرهنگی شده، کار به‌سامان‌کردنش بسیار دشوار و دیریاب است. مرحلۀ استحالۀ فرهنگی، مرحله‌ای است که در آن، جامعه در جبهۀ مقابل قرار گرفته و دیگر تابع و هوادار ارزش‌ها نیست، بلکه ارزش‌های پیشین را ضدارزش قلمداد می‌کند. روشن است که بازگرداندن این‌چنین جامعه‌ای به وضع نخست، محتاج مقدّمات و زمینه‌های فراوانی است. از طرف دیگر، تا روند استحاله به نقطه‌های پایانی نرسد، بسیاری از آن مطلع نخواهند شد و وضع، حمل‌برصحت می‌شود و انحراف‌ها و لغزش‌ها، موردی و محدود انگاشته می‌شود. آن‌گاه نیز که کار به لایۀ قطعیّت رسید، دیگر باید آن را تمام‌شده انگاشت و معطوف به این حالت منجمدشده و نهایی‌گشته، چاره‌اندیشی کرد. ۴. امر «تبلیغ»، حلقه‌ای است که «علم» را به «فرهنگ» پیوند می‌دهد و «عالم» را در کنار «مردم» می‌نشاند و «مراکز معرفتی» را با «مسأله‌های جامعه»، دست‌به‌گریبان می‌کند. تبلیغ، همانند «نقطۀ تماس» عمل می‌کند و نیروهای معرفتی را از جهان ذهنیِ پیش‌ساخته و انتزاعی‌شان خارج می‌سازد و تعهدِ ایجاد تغییر در واقعیت عینی و بیرونی را در دل و جان آنها بیدار می‌گرداند. «مسأله‌ها» در میدان بیرونی و عرصۀ عمومی متولد می‌شوند و «پاسخ‌ها» در مراکز معرفتی؛ حال‌آن‌که در نگاه رایج، هم مسأله‌ها و هم پاسخ‌ها متعلق به مراکز معرفتی هستند. در این تصویر، جامعه هیچ شأن و مکانتی ندارد و هرکه عالم‌تر باشد بیشتر و بیشتر از عرصۀ عمومی فاصله می‌گیرد و در دغدغه‌های علمی و ذهنی خویش فرو می‌رود. ازاین‌رو، عزلت نسبت به جامعه و نپرداختن به عینیّت و سطح واقعیت روزمرّه، به «فضیلت علمی» تبدیل می‌شود و حتی به‌تدریج، تمام روح و شخصیت نیروهای معرفتی نیز از مردم و تعلقات اجتماعی، بیگانه می‌گردد و زبان مشترک و منطق واحد میان آنها و جامعه به زوال می‌رود. در اینجاست که نیروهای سخیف و بی‌مایه، جایگزین می‌شوند و کسانی به‌عنوان سلبریتی، پرچم جهت‌دهی به افکار عمومی را در دست می‌گیرند. 🔻از تحقیر تبلیغ تا استحالۀ فرهنگی 🖊 مهدی جمشیدی ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin