eitaa logo
هنر تبیین ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی و مطالبه گری
2.1هزار دنبال‌کننده
11هزار عکس
11.3هزار ویدیو
520 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم #کانال_هنر_تبیین #نهضت_آگاه‌سازی_و_مطالبه_گری @honaretabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
پیام مخاطبین: لایحه از پای بست ویران است... چرا اینقدر روی انهدام معیشت مردم متخلف با جریمه های سنگین متمرکز شده و سیستم از مواجهه و تعامل و ارتباطات انسانی با افراد بی حجاب هراسان است؟ چرا کاری کرده تا حکومت مثل یک تک تیرانداز ترسو با مردمی که از قشر ها و عقاید و سلایق و پیرنگ ها و روحیات گوناگون و مختلف هستند ، به تقابل برخاسته و آنها را با تیر بی رحم جریمه از پای در بیاورد؟ به راستی باید با یک دختر جوان پر از عاطفه که از روی غفلت یا بی توجهی شال از گردنش افتاده ، با زبان جریمه مالی سنگین که معلوم نیست وسع و توان پرداخت آن را هم دارد و بدون هیچ پیوست توضیحی و تبیینی مواجه شد؟ چرا از ظرفیت تعاملات و گفتگوهایی از جنس هشدار و اخطار قانونی یا چینش زمینه هایی که فرد متخلف را با اراده ی خود وادار به اصلاح وضعیت بکند ( مثل ارائه خدمات مشروط به رعایت حجاب یا یکسری محرومیت های اجتماعی خفیف تر و خاص) ، استفاده نمیشود؟ وانگهی مگر فشار مالی و اقتصادی در شرایط فعلی ، ضرب و زور کمتری از دستگیری گشت ارشاد بر این قشر از مردم وارد می‌کند که احتمال یک اعتراض عمومی گسترده در پی آن منتفی گردد؟ تدوین کنندگان خیال کرده اند اگر بساط برخورد فیزیکی و جیغ و داد دختران در حال انتقال به ون گشت ارشاد یا درگیری با ماموران ، جمع شود ، اعتراض و آشوب اجتماعی به دلیل حجاب دیگر رخ نخواهد داد. این تصور خام و ساده ای است.
هر چه درندگی بی حجاب های مهاجم و معاند بیشتر می شود قوانین نظام شل تر می‌شود. در خونین ترین ایام کشف حجاب، لایحه جرم زدایی از کشف حجاب را می خواهند تصویب کنند. تا دیگر احدی قدرت توقف بی حجاب ها را نداشته باشد. https://virasty.com/Almahdiyar/1691272968654595592
مرحوم کل احمد آقا، برخورد صحيح و انساني با زن و فرزند را، امري موثر در سلوک قلمداد کرده و ناکامي بسياري از سالکان را در راه و بيراهه هاي مسير، معطوف به اين موضوع مي دانستند. لذا در جلساتشان اين نکته را بسيار تأکيد مي کردند که: « مراقب باشيد تا در منزل، توهين و يا بي ادبي از شما صادر نشود. زيرا زن و فرزند، در برابر شما قدرت مقاومت ندارند، لذا چون نيروي مردي شما به آنان غلبه دارد، بسيار دل شکسته و غمگين مي شوند.» ✍️منبع : کتاب رند عالم سوز  @Asemani_bashim
🔴 آنچه به عنوان "لایحه عفاف و حجاب" در مجلس آماده ارجاع به صحن شده حاوی اشکلات ونواقص مهمی است ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
🔴نماز عباس بابایی و احترام ژنرال آمریکایی ♦️خود عباس ماجرای فارغ‌التحصیلی از دانشکده خلبانی آمریکا را چنین تعریف کرده است: «دوره خلبانی ما در آمریکا تمام شده بود، اما به خاطر گزارشاتی که در پرونده خدمتم درج شده بود، تکلیفم روشن نبود و به من گواهینامه نمی‌دادند تا این که روزی به دفتر مسئول دانشکده که یک ژنرال آمریکایی بود، احضار شدم. به اتاقش رفتم و احترام گذاشتم. او از من خواست که بنشینم. پرونده من در مقابلش و روی میز بود. ژنرال آخرین فردی بود که می‌بایستی نسبت به قبول و یا رد شدنم اظهارنظر می‌کرد. ♦️او پرسش‌هایی کرد که من پاسخش را دادم. از سؤال‌های ژنرال برمی‌آمد که نظر خوشی نسبت به من ندارد. این ملاقات ارتباط مستقیمی با آبرو و حیثیت من داشت زیرا احساس می‌کردم که رنج دو سال دوری از خانواده و شوق برنامه‌هایی که برای زندگی آینده‌ام در دل داشتم همه در یک لحظه در حال محو شدن است و باید دست خالی و بدون دریافت گواهینامه خلبانی به ایران برگردم. در همین فکر بودم که در اتاق به صدا درآمد و شخصی اجازه خواست تا داخل شود. او ضمن احترام، از ژنرال خواست تا برای انجام کار مهمی به خارج از اتاق برود، با رفتن ژنرال، من لحظاتی را در اتاق تنها ماندم. ♦️به ساعتم نگاه کردم، وقت نماز ظهر بود. با خود گفتم، کاش در اینجا نبودم و می‌توانستم نماز را اول وقت بخوانم. انتظارم برای آمدن ژنرال طولانی شد. گفتم که هیچ کار مهمی بالاتر از نماز نیست، همین جا نماز را می‌خوانم. ان‌شاالله تا نمازم تمام شود، او نخواهد آمد. به گوشه‌ای از اتاق رفتم و روزنامه‌ای را که همراه داشتم به زمین انداختم و مشغول نماز خواندن شدم. در حال خواندن نماز بودم که متوجه شدم ژنرال وارد اتاق شده است. با خود گفتم چه کنم؟ نماز را ادامه بدهم یا بشکنم؟ بالاخره گفتم، نمازم را ادامه می‌دهم، هرچه خدا بخواهد همان خواهد شد. نماز را تمام کردم و در حالی که بر روی صندلی می‌نشستم از ژنرال معذرت‌خواهی کردم. ژنرال پس از چند لحظه سکوت، نگاه معناداری به من کرد و گفت: چه می‌کردی؟ گفتم: عبادت می‌کردم. گفت: بیشتر توضیح بده. ♦️گفتم: در دین ما دستور بر این است که در ساعت‌های معین از شبانه‌روز باید با خداوند به نیایش بپردازیم و در این ساعت زمان آن فرا رسیده بود، من هم از نبودن شما در اتاق استفاده کردم و این واجب دینی را انجام دادم. ♦️ژنرال با توضیحات من سری تکان داد و گفت: همه این مطالبی که در پرونده تو آمده مثل این که راجع به همین کارهاست، این طور نیست؟ پاسخ دادم: بله همین طور است. لبخند زد. از نوع نگاهش پیدا بود که از صداقت و پایبندی من به سنت و فرهنگ و رنگ نباختنم در برابر تجدد جامعه آمریکا خوشش آمده است. با چهره‌ای بشاش خودنویس را از جیبش بیرون آورد و پرونده‌ام را امضا کرد. سپس با حالتی احترام‌آمیز از جا برخاست و دستش را به سوی من دراز کرد و گفت: به شما تبریک می‌گویم. شما قبول شدید. برای شما آرزوی موفقیت دارم. من هم متقابلاً از او تشکر کردم. احترام گذاشتم و از اتاق خارج شدم. آن روز به اولین محل خلوتی که رسیدم به پاس این نعمت بزرگی که خداوند به من عطا کرده بود، دو رکعت نماز شکر خواندم.» 🌍 @ebratha_ir
🌹شهید بابایی:نمی خواهد شما خودتان را برای انقلاب فدا کنید. انقلاب راه خودش را می رود؛ شما خودتان را بسازید و اصلاح کنید. 🌷سالروز شهادت شهید عباس بابایی /شادی روح بلندش صلوات ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
🌹 «قل لا اسئلكم علیه اجراً الا المودةَ فی القربی» «بگو من بر اجر رسالتم چیزی از شما جز مودت و دوستی با اهل بیتم و خویشانم نمی‌خواهم»؟ سوره شوری_ آیه ۲۳ ♦️در خبرها آمده که ابن زیاد بعد ازآنکه یک روز (یا چند روز بنا به روایتی) سرها را در کوچه‌ها و محله‌های کوفه گردانید، آن‌ها را به شام نزد یزید بن معاویه فرستاد و بعد از آن اسرا را در ۱۹ محرم به سرپرستی مخضّر بن تعلبه عائذی و شمر بن ذی‌الجوشن به شام روانه کرد. دستور داد که امام سجاد را با غل جامعه، دست‌ها را بر گردن بستند و سوار بر شتر بی‌جهاز به‌سوی شام حرکت دادند. نقل‌شده که اهل‌بیت ـ علیهم‌السلام ـ را سه روز پشت دروازه‌های دمشق نگه داشتند تا شهر را آذین‌بندی کنند و آماده برای جشن و شادی نمایند. در بیشتر منابع نقل‌شده که روز اول صفر سر امام حسین ـ علیه‌السلام ـ را همراه کاروان اسرا وارد دمشق کردند. ♦️وقتی از امام سجاد ـ علیه‌السلام ـ پرسیدند در سفر کربلا، سخت‌ترین مصیبت‌های شما کجا بود، سه بار فرمودند: «الشام، الشام، الشام».در شام نیز اسرای آل محمّد ـ صلی‌الله علیه و آله ـ را درحالی‌ که به ریسمان بسته‌شده بودند، به مجلس یزید وارد کردند، وقتی بدان حال در پیش روی یزید ایستادند، سر امام را در برابر یزید می‌گذارند و یزید ملعون بر سر امام توهین کرده و با قرائت اشعاری، خود را پیروز میدان می‌داند و به مردم اجازه حضور می‌دهد و در آن مجلس، به لب‌های مقدس امام، جلوی چشم اسرا خیزران می‌زند اسرا در مدتی که در شام بودند بنا بر روایتی در یک خرابه صورت زندانی نگهداری می‌شدندو در این مدت یزید ملعون چندین مرتبه خواست که امام سجاد ـ علیه‌السلام ـ را شهید کند که خانم زینب مانع می‌شدند. ♦️در مقاتل آمده که یزید خطیبی خواست که در اجتماع مردم صحبت کند و از یزید و معاویه ستاش کند و به امام علی و فرزندان آن حضرت جسارت کند و در رابطه با پیروزی ظاهری یزید به‌ اصطلاح سخنرانی کند و خطیب ایراد سخن کرد و اوامر یزید را اجرا نمود و سپس به اصرار مردم، امام به منبر رفت و خطبه‌ای خواند. بعد از حمد و ثنای خدا خود را معرفی کردند که اصل و نسبشان کیست به ماجرای کربلا و اسیری خود اشاره فرمودند. در مجلس غوغائی بر پا شد و همه علیه یزید همهمه می‌کردند یزید از مؤذن خواست که اذان بگوید. ولی امام از این اذان هم علیه یزید استفاده کرده و یزید را رسوا نمود. ♦️ازجمله وقایعی که برای اسرای اهل‌بیت در شام اتفاق افتاد، شهادت دختر سه‌ساله امام حسین ـ علیه‌السلام ـ است. از کامل بهایی نقل‌شده اهل‌بیت ـ علیهم‌السلام ـ شهادت پدران را از کودکان خردسال پنهان می‌داشتند؛ و به آن‌ها می‌گفتند که پدر شما سفرکرده؛ تا اینکه شبی دختری از امام حسین ـ علیه‌السلام ـ به نام رقیه از خواب بلند می‌شود و بهانه بابا را می‌گیرد و ضجه و ناله می‌کند و همه اهل خرابه با این کودک هم‌نوا می‌شوند تا اینکه سر امام را در طشتی می‌آورند خانم رقیه سر را به بالین گرفته و با آن سر، درد دل می‌کند. پدر بعد از تو محنت‌ها کشیدم بیابان‌ها و صحراها دویدم.بعد از مدتی دیدند که سر به یک‌طرف افتاد و کودک هم طرف دیگر او را حرکت دادند. دیدند که جان به جان‌آفرین تسلیم کرده است ⚫️ ۱۹ محرّم حرکت کاروان کربلا به سوی شام ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
44.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 دیدار شماری از تشکل های عفاف و حجاب با معاونت فرهنگی ستاد امربمعروف ونهی ازمنکر ⬇️ حجه الاسلام والمسلمین تاتلاری: ما می‌توانیم بلندگوی مطالبات شما باشیم... ⬇️ ایشان فرمودند ارتباط شما با ستاد می تواند گره گشا باشد... 🔗 به کانال خبرگزاری زنان عفیفه جهان مُحصَنات بپیوندید 🆔 @mohsanat_ir
🌷 ( ۱۳ مرداد ۱۳۶۰): مدارکی دارم که نشان می دهد «میر حسین موسوی فراماسون» است و فردا مدارکم را به مجلس خواهم آورد! (۸ صبح ۱۴ مرداد ۱۳۶۰): آیت با ۶۰ گلوله ترور و اسناد ربوده شد! هنوز هیچ آثاری از آن مدارک بدست نیامده است! ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
🌪 آقایان مسئول به بهانه عدم دو قطبی سازی شکاف و درگیری اجتماعی درست نکنید. ⛈ متأسفانه ضرب و شتم وحشیانه زنان محجبه در اراک، قم، تهران، مشهد، شیراز و مراکز دیگر توسط هنجارشکنان ادامه دارد و استحاله ای فرهنگی در حال وقوع است. ⛈ شورای عالی امنیت ملی و بعض مسئولین برای کم کردن حساسیت رسانه های معاند و مثلا جلوگیری از دو قطبی و تحریک هنجارشکنان از یک طرف اعمال قانون و امور انتظامی و امنیتی را رها کرده‌اند؛ و از طرفی به متدینین هم توصیه به عدم برخورد با هنجار شکنان به بهانه عدم دو قطبی سازی می کنند و صحبت های گزینشی از حضرت آقا و حاج قاسم سلیمانی عزیز میآورند و اگر آمرین مورد تعدی و هتک حرمت واقع شوند بی سر و صدا از کنار آن عبور میکنند ⛈ ادامه این سیاست منفعلانه نه تنها دو قطبی های اجتماعی را کم نکرده بلکه بخشی از جامعه احساس درستی کرده که حاکمیت، حجاب و ارزش ها و حمایت از آمرین را از دستور کار خود خارج کرده و فقط گاهی اوقات برخوردهای ویترین گونه ای برای بستن دهان قشر مذهبی انجام می دهد به همین دلیل ضرب و شتم آمرین و دهن کجی به مقدسات با سرعت زیادی در حال شیوع و فراگیری است. ⛈ لیکن از این طرف هم مؤمنان جامعه به هیچ وجه من الوجوه در مقابل گناه و قانون شکنی سکوت نمیکنند و این یعنی شدت یافتن دو قطبی های اجتماعی و قرار دادن مردم در مقابل یکدیگر. ⛈ لذا تنها راه حل برای کم کردن این دو قطبی ها تمرکز بر اجرای قانون حجاب و عفاف و استفاده از همه ابزارهای فرهنگی، انتظامی، قضایی و حقوقی و همچنین استفاده از ظرفیت بزرگ مردم مؤمن و مذهبی در قالب فعال کردن هسته های بسیج مردمی و نشان دادن اقتدار اسلامی در مقابل هنجار شکنانی که امروز بدون هیچ تردیدی تبدیل به پیاده نظام دستگاه سلطه برای به تاراج بردن بزرگترین سرمایه های جامعه ایرانی شده اند. 💡و این، فقط اراده دستگاه های حاکمیتی است که علی رغم تلاش رسانه های دشمن می تواند در کم کردن دو قطبی های اجتماعی موثر باشد وگرنه این قصه سر دراز دارد و این فیلم های تعرض به بانوان قله کوه یخی در زیر دریا است.. کانال سحاب | مطالبه 🆔@sahab_motalebe
https://virasty.com/Mahdijamshidi ،،،،،،،، ۱. نباید «حذف پلیس از خیابان» را قانونی کرد و تقدیر حجاب را به تدبیر دوربین سپرد؛ آن به نام هوشمندسازی. ۲. باید ضعف‌های فراجا در مواجهه با کشف حجاب را از طریق ایجاد «پلیس تخصصی» برطرف کرد، نه جایگزینی آن با «دوربین». ۳. طرح حکیمانه، «عملیات ترکیبی» است؛ باید از چند جبهه‌ی موازی و هم‌افزا تاخت. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
💠 قدرت نظام بایستی جلوی فحشا و فساد را بگیرد/ آقایان مسئول چرا مرحله سوم امر به معروف را اجرا نمیکنید؟!! اینکه راحت به آمرین به معروف جسارت میشود چون هنجارشکنان پالس عقب نشینی از مسئولین گرفته اند... متدینین فرامین حضرت آقا را گوش میدهند و وظیفه خود یعنی تذکر لسانی را انجام میدهند. ولی مسئولین برای حفظ صندلی فرامین رهبری را اطاعت نمیکنند و مرحله عملی امر به معروف که در زمان ما برعهده حکومت است را اجرا نمیکنند این باعث میشود چوب بی عملی مسئولان را مردم و آمرین که تذکر لسانی می‌دهند بخورند!! ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحيمبرسد به گوش سردار رادان فرمانده محترم نیروی انتظامی و سایر فرماندهان و سرداران ‼️ ❌ مهم و ضروری ‼️ اوامر و فرامین فرمانده کل قوا ، مناسب جهت وضعیت فعلی جامعه و جمع کردن ولنگاری ها! مطالبه جدی خانواده شهدا و مردم نجیب، متدین ، انقلابی و ایران دوست 💠 قسمتی از بیانات امام خامنه ای : (زید عِزُّه و دامت برکاته) در جمع فرماندهان نیروی انتظامی ⭕️ چه مرکزی باید جلوی اهانت به حیثیتهای دینی مردم و هتاکی به آن را بگیرد؟؟ 🔹 در جامعه‌ی اسلامی اجازه داده نمیشود و نباید داده بشود که در ملأ عام، کسانی به حیثیتهای دینی مردم اهانت کنند و آن را هتک نمایند. چه مرکزی باید جلوی اینها را بگیرد؟ نیروی انتظامی . 🔹 در جامعه‌ی اسلامی اجازه داده نمیشود و نباید داده بشود که از مقررات زیستی و شهری و روستایی و صحرایی جمهوری اسلامی انجام بگیرد؛ کسانی فضا را کنند و را از بین ببرند. چه مرکزی باید جلوی اینها را بگیرد؟ نیروی انتظامی. 🔹در جامعه‌ی اسلامی و نظام اسلامی، هر آنچه که طبق قوانین شرعی و قوانین مجلس شورای اسلامی و مقررات رایج کشور، در بخش آشکار زندگی مردم - خفا، کار دیگران است - ممنوع است و مجاز نیست که تحقق پیدا کند، اگر دیده شد، دست قوی و قدرتمندی باید بیاید و جلوی این را بگیرد. آن چیست؟ دست نیرومند نیروی انتظامی. 🔹 نیروی انتظامی محبوبیت خود را باید در چه چیزی به‌دست بیاورد؟ در بر اساس قانون و بر اساس همان چیزی که در مقررات از او طلب شده است؛ نه در ملاحظه‌ی کسی، ملاحظه جمعی، رعایت میل قشری یا گروهی؛ ابداً. اگر چنین کاری بشود و چنین رعایتهای خارج از قانونی انجام بگیرد، شده است. 🔹تنها رعایتی که نیروی انتظامی باید بکند، عبارت است از رعایت قانون و رعایت اخلاق در اجرای قانون. البته در ، دو گونه میشود عمل کرد: یکی با بداخلاقی و کج‌خلقی و عبوس بودن و تکبر و نخوت و امثال اینها؛ یکی هم با خوش‌اخلاقی و مهربانی، اما . این نوع دوم باید معمول باشد؛ اِعمال قاطعیت، باضافه‌ی اخلاق خوب. 🔹 گاهی به این‌جا تلفن میکنند، یا نامه مینویسند و شکایت میکنند که سرِ فلان محله، کسانی پیدا شده‌اند که به نوامیس مردم تعرض میکنند. ما در این امور به کجا خواهیم کرد؟ ؛ معلوم است که شماست. 🔹گاهی تلفن میکنند، شکایت میکنند که مثلاً فلان خانه را به محل فساد تبدیل کرده‌اند و نمیگذارند استراحت کنیم و بخوابیم؛ سر و صدا و های و هوی راه میاندازند و از لحاظ اخلاقی، ناامنی ایجاد میکنند. ما واقعاً در این‌گونه امور به کجا باید مراجعه کنیم؟ به نیروی انتظامی. 🔹 گاهی شکایت میکنند که افرادی میآیند و موادی را در فلان کوچه توزیع میکنند، یا خرید و فروش انجام میدهند. در این‌گونه موارد ما به کجا باید مراجعه کنیم؟ به نیروی انتظامی. 🔹 فراموش نکنید که ، جامعه‌ی اسلامی و انقلابی است. اگر جامعه‌یی اسلامی و انقلابی نیست، نیروی انتظامی حساسیتهای مناسب آن جامعه را دارد؛ اما در جامعه‌یی که معیار و ملاک اسلام است، نیروی انتظامی باید متناسب با آن چیزی باشد که در این جامعه مورد نظر است. 🔹 حساسیتهای این جامعه چه چیزهایی است؟ حفظ و و عمل بر طبق این حساسیتها، بدون هیچ ملاحظه‌یی، به شما که نیروی انتظامی هستید، برمیگردد. این کارِ سخت و سنگینی است، اما کار بسیار مؤثری است. 🔹 فقط به این نیست که دزد به خانه‌ها یا مغازه‌ها یا بازار یا خیابان بیابد - این یکطور ناامنی است؛ ناامنی مالی است - ما هم داریم؛ جلوی آن را هم شما باید بگیرید. هم داریم؛ در آن‌جا هم شما باید وارد میدان بشوید. 🔹 البته ناامنی اخلاقی، یک مرحله‌ی کار فرهنگی دارد، یک مرحله‌ی کار مخفی دارد، یک مرحله‌ی ریشه‌یابی دارد؛ آنها کار دستگاههای دیگر است؛ اما آن‌جایی که قرار میگیرد و موجب عدم امنیت اخلاقی جامعه میشود، آن‌که بشود،↘️ است. نباید کاری بشود که کسی بگوید بعد از ادغام نیروهای انتظامی، این حساسیتها کم شده... بیانات در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی ۱۳۷۰/۱۱/۰۲ 👇👇 https://khl.ink/f/2561 ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
🌪 اراده ای که نیست... ⛈ دلیلی که میگوییم در رده بالای تصمیم گیری کشور یعنی شورای عالی امنیت ملی و رئیس آن اختلال در دستگاه محاسباتی وجود دارد و به بهانه امنیتی نشدن فضا و عدم دو قطبی سازی در کشور قضیه حجاب را رها کرده اند؛ وجود همین صحنه های زننده هرزگی و برهنگی علنی است. آن هم در محیط های دولتی و رسمی!! ⛈ به فرض میگوییم در خیابان نمیتوانند_ که میتوانند_ ولی وقتی چنین صحنه های فجیعی در محیط های دولتی رغم میخورد میفهمیم نمیخواهند و قانونی از بالا وجود دارد که با این موج فساد و فحشا مقابله جدی نشود. ⛈ با این رویه آقایان که نمیخواهند غیر از بعضی اقدامات ویترینی برای ساکت کردن مومنین کاری انجام شود، و اراده ای که برای مقابله جدی وجود ندارد بی حجابی که هیچ، باید منتظر صحنه های شنیع جنسی در ملأ عام باشیم. 💡آقایان رها کنید این حال بنی صدر گونه را... کانال سحاب | مطالبه ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
🔻حجاب و حاکمیت؛ گزینه‌ی معقول 🖊 مهدی جمشیدی ۱. جریان اغتشاش در طول یک سال گذشته، دچار «ریزش» و «افول» شده و نه‌فقط از لحظۀ انفجاری عبور کرده، بلکه بخش مهمی از داشته‌ها و اندوخته‌هایش را نیز از دست داده است. این جریان، سیر صعودی و تقویت‌شونده نداشته، بلکه تثبیت هم نشده است؛ نوعی زیست «معلق» و همراه با «تظاهر به جاافتادگی» داشته است. در واقع، همواره چشم به حاکمیت داشته که نسبت به او چه سیاستی را در پیش می‌گیرد. ما با یک جریان ضعیف‌شده و مردّد روبرو هستیم که بخش عمدۀ آن در مرحلۀ تصمیم نهایی نیست و رفتارهایش به‌شدت «واکنشی» و «بازتابی» است. این روند، قوی و اجتماعی‌شده نیست. ۲. متأسفانه حاکمیت نیز در اثر تردید و تزلزل، هم دچار فرصت‌سوزی شد و هم «پیام ضعف» ارسال کرد. آنچه جریان اغتشاش را پیش برد، این بود که از اندرونی نظام، زمزمۀ عقب‌نشینی و انفعال شنیده شد. چنانچه گفتارها و سیاست‌ها، رنگ قاطعیت داشت، وضع به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد. البته اکنون نیز دیر نشده است؛ می‌توان با قاطعیت گفت که همه‌چیز به یک متغیّر اصلی وابسته است و آن «بازیابی اقتدار حاکمیت». حاکمیت باید به جریان اغتشاش نشان بدهد که مقتدر و سرپا و جدی و مصمم است و هیچ‌گونه مماشات و سستی‌ای در میان نیست. اگر این احساس ایجاد و القا شود، نیاز بسیار اندکی به کاربست «قدرت» خواهد بود. هر اندازه از اقتدار (هیبت) کاسته شود، حاجت به قدرت (حمله)، فزونی خواهد گرفت. ۳. خوشبختانه «ظهورات برهنگی» در این مدت، موجب روشنگریِ طبیعی در مردم نسبت به ماهیت جریان اغتشاش شده است. بخشی از مردم که گمان می‌کردند مسأله، فقط کشف حجاب یا واکنش لجوجانه به مرگ مهسا امینی است، اینک دریافته‌اند که با «زنجیره‌ای از ولنگاری» در پوشش و رفتار روبرو هستند و جریان اغتشاش در حال سوق‌دادن جامعه به سوی فساد اخلاقی است. این امر، مرزبندی گذشتۀ مردم با جریان اغتشاش را بیشتر کرده است. جریان اغتشاش نیز می‌داند که نمی‌تواند با تکیه بر شعار «نه به حجاب اجباری»، مردم را با خود همراه کند و نیاز به زمینه‌ها و انگیزه‌های دیگری دارد. ۴. افزون بر تضعیف‌شدن اقتدار حاکمیت در این مدت، یک عنصر بسیار مهم و تعیین‌کنندۀ دیگر نیز وجود دارد و که چالش‌ساز است و آن «وضع معیشتی مردم» است. «نه به حجاب اجباری»، اجماع‌ساز نبود و نتوانست بیش از دویست هزار نفر را به خیابان‌ها سوق بدهد، اما «نه به فقر» چنین ظرفیتی دارد و اگر جریان اغتشاش، زیرک باشد از این «زمینۀ پیشبرنده» بهره خواهد گرفت و خلاء‎‌‌هایش را در زمینۀ فرهنگ و سبک زندگی، با تکیه بر اقتصاد جبران خواهد کرد. اکنون اقتصاد، به «چشم اسفندیارِ نظام» تبدیل شده است و بزرگ‌ترین تهدید از این ناحیه است. زندگی معیشتیِ روزمره، «زبان نظام» را در همۀ عرصه‌ها دچار لکنت و کُندی کرده است و چون وضع معیشتی در سالیان اخیر، روند نزولی داشته و تورم به اوج رسیده، باید نگران واکنش اجتماعی بود. آنچه که در ماه‌های آینده می‌تواند بسیج اجتماعی ایجاد کند، حادثه‌ای همچون مرگ مهسا امینی نیست، بلکه این‌چنین حادثه‌ای می‌تواند فقط «نقطۀ آغاز» برای حضور دوبارۀ جریان اغتشاش و آن‌گاه همراهی بخشی از مردم با آنها باشد. در واقع، «دو انگیزۀ متفاوت» در کنار یکدیگر می‌نشینند و یک شبه‌جنبش اجتماعی را صورت‌بندی می‌کنند. سیاست حداقلی در این باره، بازگرداندن ثبات به معیشت مردم و سیاست متوسط، گشایش‌های اقتصادیِ موردی است. ۵. یکی از ظرفیت‌های پیشبرنده برای جریان اغتشاش، «درگیری‌های خیابانی میان مردم دربارۀ حجاب» است. این خُرده‌واقعیت‌ها، معطوف به مناسبات حاکمیت با مردم (همانند سال گذشته) نیستند، بلکه در لایۀ مناسبات درونیِ خود مردم قرار دارند و عمق اجتماعی یافته‌اند. صورت مسأله نیز این نیست که جامعه، دوقطبی و دوپاره شده است، بلکه این است که در شریط «فقدان حکمرانی» نسبت به حجاب قرار داریم و متدینان در عین مطالبۀ اِعمال قانون و مداخله از سوی حاکمیت، کنش‌های آتش‌به‌اختیار نیز دارند. این شرایط، فتنه‌خیز است؛ چون به «نزاع‌های مهارنشده» و «مواجهات توده‌ای» منجر می‌شود. «خیابان» از «حاکمیت»، تهی شده و متدینان احساس می‌کنند که نظام، آنها را رها کرده است. جریان اغتشاش نیز بی‌پروا، تعدی و تعرض می‌کند. عموم مردم نیز یا تماشاگر این معرکه‌ها هستند و یا به دلیل تنگناهای معیشتیِ خویش، ثبات اجتماعی را ترجیح می‌دهند. کم‌هزینه‌ترین راهکار، حضور واقعی و جدّی حاکمیت در این میدان است. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
💠 رهبر حکیم وفرزانه انقلاب اسلامی: (زید عزه)/ نظام جمهوری اسلامی، آن وقتی سربلند است که بتواند حدود الهی را حفظ کند. من به شما - در هر شأنی که هستید - نصیحتی عرض میکنم. البته این نصیحت، در درجه‌ی اول، به خود من متوجه است و آن، حفظ حدود الهی است. اصل قضیه، این است. بعد از ایمان آوردن به اسلام، آنچه که مطرح میشود، حفظ خط کشیهای اسلام است. «و من یتعدّ حدوداللَّه فاولئک هم الظّالمون»(4). تعدی از حدود الهی، جایز نیست. حکومت اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، آن وقتی سربلند است که بتواند حدود الهی را حفظ کند. ... حدود را بشناسید و طبق آن عمل کنید. هرچه که حد الهی است، آن درست است. سلایق شخصی باید دخالت نکند. من به برادران کمیته مکرر توصیه میکردم و حالا هم همین توصیه را میکنم که حد رعایت بشود؛ هرچه که هست. با کسی رودربایستی هم که نداریم. یک وقت ممکن است حد الهی، زید را عصبانی کند؛ بکند. یکی خوشش نیاید؛ نیاید. نباید ملاحظه کرد. یک وقت هم ممکن است حد الهی، خود من را راضی نکند. من که میخواهم عمل بکنم، باید بدانم حد الهی که باید رعایت کرد، همیشه آن نیست که دیگری را ممکن است خوش نیاید؛ یک وقت هم حد الهی آن است که من را خوش نمی‌آید. مرد آن است که در این‌جا هم بگوید، بیخود کرده‌ام که خوشم نیامده؛ حد الهی مقدم است. نباید زیاده‌روی کرد، کم هم نباید گذاشت؛ دقیق روی مرز باید حرکت کرد. این، آن توصیه‌ی من است. کارهای حساسی در دستتان است. مبارزه‌ی با منکرات، حساس است. مبارزه‌ی با مواد مخدر، حساس است. مبارزه‌ی با ضد انقلاب، حساس است. مواجهه‌ی با انسانها، حساس است. هر انسانی، دنیایی است. اینها خیلی حساس و مهم است. اگر در نظرمان، قاعده‌ی شرعی را روشن و مسلّم فهمیدیم و به آن اتکا کردیم، هرکه هرچه میخواهد بگوید، بگوید؛ هر کس بدش می‌آید، بیاید؛ هر کس خوشش می‌آید، بیاید. «انّ رضی النّاس لایملک»(8). مگر میشود همه‌ی دلها را دانه دانه به دست آورد؟ باید دید حق چیست و حکم خدا کدام است. اعتقادم این است که مهمترین خصلت امام بزرگوار ما این بود که خویش و بیگانه و دوست و آشنا، برایش فرقی نداشت آن مرد، اگر میفهمید که تکلیف است، عمل میکرد. نگفت که اگر من تنها بمانم، راه حق را خواهم پیمود؟ او، این را راست میگفت. آن روزی که او به مردم خطاب کرد و مبارزه را شروع نمود، در بین علما و بزرگان و شخصیتهای برجسته و انسانهای لایقی که بودند، انصافاً هیچ‌کس گمان نمیکرد که مردم پشت سر کسی که صاحب این دعوت و فریاد است، راه بیفتند. البته امام به مردم ایمان داشت و معتقد بود که میآیند؛ اما در عین حال، آن دریادلی از توکل به خدا و این‌که من تکلیفم را عمل میکنم، میخواهند بیایند، میخواهند نیایند، مهم بود. خدای متعال هم قاعده‌یی دارد: «من کان للَّه کان اللَّه له»(9). «من اصلح فیما بینه و بین اللَّه اصلح اللَّه فیما بینه و بین النّاس»(10). هر کس بین خود و خدا را درست و اصلاح کند، خدا بین او و مردم را درست خواهد کرد... شما در آن‌جایی که باید طبق تکلیف شرعی عمل کنید، هیچ ملاحظه نکنید که کسی خواهد گفت، برو تند عمل کن، این چه ملاحظه‌یی است که میکنی. ابداً. در میدان جنگ هم وقتی با دشمن طرفید، آن‌جایی که باید خشونت بکنید، به تکلیف شرعی خود عمل کنید و ملاحظه نکنید که کسی شما را بر تندی ملامت بکند؛ باید حد را بشناسید. ... قانون جمهوری اسلامی، جزو حدوداللَّه است که باید به بهترین وجه رعایت بشود. بیانات در دیدار فرماندهان و جمعی از پاسداران کمیته‌های انقلاب اسلامی ۱۳۶۹/۱۰/۱۰ https://khl.ink/f/2400 ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
🌪 اعتراض حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان به لایحه حجاب/سکه لایحه عفاف روی دیگری هم دارد! (یادداشت روز) ⛈ نزدیک به ۱۰ ماه از پیدایش پدیده پلشت کشف حجاب می‌گذرد و متاسفانه در این مدت شاهد مقابله چندانی با آن نبوده‌ایم! انفعال مسئولان محترم در قبال پدیده کشف حجاب در حالی است که به وضوح می‌دانند‌، کشف حجاب علاوه‌بر آنکه حرام شرعی و حرام قانونی است، پدیده‌ای عفت‌سوز و خانواده‌ برانداز نیز هست. اکنون سؤال این است که ا‌نفعال ده ماهه با چه توجیه قانونی و منطقی صورت پذیرفته است؟! و آیا این ا‌نفعال در اجرای نص صریح قانون، مصداق روشنی از «‌ترک فعل‌» نیست و مرتکبان مشمول بازخواست نمی‌باشند؟! ⛈ کجای این توجیه را می‌توان قابل قبول و منطقی دانست که اجرای قوانین موجود را متوقف کنیم تا لایحه جدید به تصویب مجلس برسد؟! اگر قوانین موجود را ناکافی و یا ناقص می‌دانیم، این نقیصه احتمالی با افزودن یک یا چند تبصره قابل حل بوده و هست. بنا‌بر‌این تهیه و تدوین لایحه‌ای بلند بالا با ۷۰ ماده و ۸۸۳۶ کلمه چه ضرورتی داشته است؟! ⛈ موانع پیش‌ روی دشمن[در اجرای پروژه کشف حجاب] الف- یکی از اصلی‌ترین موانع پیش روی دشمن (و اصلی‌ترین آنها‌) در مسیر اجرای پروژه یاد شده، باورهای اسلامی توده‌های عظیم مردم است که بارها نشان داده‌اند برای دفاع از اسلام و انقلاب و احکام الهی آن تا پای جان ایستاده‌اند. مردم کشف حجاب را حرام شرعی و حرام سیاسی می‌دانند و بدیهی است که بی‌حجابی را برنمی‌تابند. ب- نیروهای بسیج، سپاه و پلیس از دیگر موانع اصلی پیش روی دشمن تلقی می‌شوند. نیروهای جان برکف و پاکباخته‌ای که بارها ثابت کرده‌اند، مرد میدان‌های سخت هستند و برای دفاع از جان و مال و نوامیس مردم و کیان جمهوری اسلامی هیچ مانعی را غیر قابل عبور نمی‌دانند. ⛈ بسترهای مورد نیاز دشمن؛ الف- اصلی‌ترین نیاز دشمن «‌بی‌هزینه» و یا «کم هزینه‌» کردن کشف حجاب است. ب- حساسیت‌زدایی از پدیده عفت‌سوز کشف حجاب و عادی جلوه داده آن و... . ❌ در لایحه عفاف و حجاب، نقش مردم برای مقابله با کشف حجاب یعنی فریضه امر به معروف و نهی از منکر، حذف شده و دست‌کم آن که بسیار کم‌رنگ و در حد و ‌اندازه نزدیک به صفر رسیده است! به بیان دیگر اصلی‌ترین مانع پیش روی دشمن را که ترس از واکنش مردم بوده و هست، برطرف کرده است! ❌ وظیفه مقابله با جرم مشهود کشف حجاب از نهادهای ضابط قضایی مانند بسیج و سپاه گرفته شده است. به بیان دیگر لایحه عفاف و حجاب دومین نگرانی دشمن را هم از میان برداشته است! ❌ با تساهل و انفعال ده ماهه در مقابله با کشف حجاب، این هنجارشکنی و عبور از قانون برای کشف حجاب‌کنندگان بی‌هزینه و یا کم‌هزینه قلمداد شده است! تأمین دیگر نیاز دشمن. ❌ بیش از ده ماه انفعال در مقابل پدیده کشف حجاب برای کشف حجاب‌کنندگان به این توهم دامن زده که اقدام پلشت آنها چندان هم غیر‌عادی نیست! یعنی تامین یکی دیگر از نیازهای دشمن! 💡 و بالاخره در صداقت و دلسوزی تهیه‌کنندگان لایحه عفاف و حجاب و نیز نمایندگان محترم مجلس تردیدی نیست و دقیقاً به همین علت، از آن عزیزان انتظار می‌رود از روی دیگر این سکه نیز غافل نباشند و خدای نخواسته به جای مقابله با کشف حجاب، دشمن را در اجرای این طرح خزنده و خسارت‌بار، یاری نکرده باشند! حسین شریعتمداری ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin