1907760898_-721470441.pdf
1.17M
#نمایه سخنان رهبر انقلاب در دیدار خانواده های شهدا ۴ تیر ۱۴۰۲،
کاری از «گروه زیارت و فرهنگ رضوی رادیو زیارت»
#رادیو_زیارت
#زیارت_با_رادیوزیارت
@RadioZiyarat
Www.RadioZiyarat.ir
تاملی در باب نقش کافه ایسم در پیشرفت کشور
🔹فرقی نمیکند دختران بزک کرده حوزه استارتاپی باشی که با آقایانی با لباس های مدرن رنگ های خنثی در حال ایده زدن و تیم ورکینگ! هستندیا تعدادی ریشو که تیمی هم جنس زده ای که ایده هایت را عملیاتی کنی... وگاها کارت به یک خانم کمی تا قسمتی مدرن ولی مذهبی برسد.
🔹فرقی نمیکند در باکس شریف هستی، یا ساختمان نوآوری دانشگاه آزاد، پارادایس هاب فلان نهاد نظامی و یا پارک فناوری ایکس، حتی فرقی نمیکند در خانه اندیشه ورزان هستی یا هرجای دیگر.
〽️نورپردازی مشخص، صدای موسیقی ملایم، معماری مدرن و ترکیبی از چوب و پارچه و آهن.
🍹بالاخره باید چیزی سفارش بدهی... لاته باشد یا دمنوش چای کوهی، در ظرفهای مدرنی جلویت سبز می شود.
🔸و تو در این محیط لابد با نیتی متفاوت مشغول شبکه سازی غربی یا اسلامی اش هستی!!!
🗣🗣از ساعات بالای زیاد بحث کردن از شیر مرغ تا جان آدمیزاد و صمیمیت فضا و هیجان موسیقی و محیط به وجد میایی و منتظر نتیجه ای...
❌و نتیجه چیست؟
نتیجه لابد اگر یک کمپین تجاری فروش روی سکوی فلان نیست و نیت خدایی تر است، فکر کردن به داشتن یک واتساپ بومی است، یک آمازون داخلی و قص علی هذا...
🔰 درست وسط همین گیرکردن بین سنت و مدرنیته طرف یادداشت مینویسد و میگوید اروپا یعنی کافه، و شبکه اجتماعی بازنمایی همان کارکرد است در همان فرهنگ
🔸این کافه است که بازنمایی فیزیکی آن قلب زیست بوم نوآوری ماست چنانکه گویا بدون محیط های آن چندانی مردم نوآوری شأن نمیآید...
🔹روزگاری دوستانی به اعتکاف علمی در مسجد فکر میکردند و امروز همانها ناچار یا ارادی در حال شیک زدن با محرم و نامحرم برای چاره سازی پیشرفت کشورند...
🔸این کافه است که باز نمایی مجازی آن شده است سکوهای فعلی که پدر فرهنگ و سبک زندگی ما را داورده...
-مرگ بر کافه ایسم پوچ
-مرگ بر زیست بوم نوآوری که چهارخط کد زدن را در یک محیط سالم تاب نمیآورد و اولین کارش شیشه های بزرگ ساختن و محیط های فلت و صمیمانه ساختن است..
و آخرش چون چیز خاصی بدست نمیآورد به سمت اغراق در دستاوردها می رود...
- مرگ بر توسعه غربی در شریف ترین محیط های علمی فناوری کشور...گرچه شبکه های هم بسازد .
مرگ بر هضم شدن فرهنگ مان به بهای کافه ایسم
🆔@cultural_governance
🔴 ضرورت شفاف سازی؛
♻️ این سه متن و لایحه را چه کسانی در دولت نوشته اند؟!
🔰 کارشناسان زبده و دغدغه مند، وقتی به سند #تحول دولت و یا لایحه برنامه #هفتم_توسعه می نگرند و همچنین لایحه #عفاف و #حجاب را مرور می کنند، این پرسش برایشان به وجود می آید که
🔻 اساساً در دولت سیزدهم – که انتظار رویکرد انقلابی از آن داریم – چه کسانی این اسناد و لوایح را نوشته اند؟
🔻 گفتمان فکری این افراد مبتنی بر چه اصول و مبانی ای است؟
🔻 چرا نشانه های جدی از سکولاریسم و مبانی غربی در این متون مشاهده می شود؟!
🔴 کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی
https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
_حضور لوگو سکوت ممنوع در کلیپ
دفاع از جریان رسانه حزب اللهی
با صحبت های حضرت آقا #ببینید
---------------
🔰امام خامنه ای:بعضی وقتی میگویند تندروی، جریان حزباللّهی و مؤمن مورد نظرشان است؛ نه، جریان مؤمن را، جریان انقلابی را، جوانان حزباللّهی را متّهم نکنید به تندروی؛ اینها همان کسانی هستند که با همهی وجود، با همهی اخلاص در میدان حاضرند، آنجایی هم که دفاع از مرزها لازم باشد، دفاع از هویّت ملّی لازم باشد، مسئلهی جان دادن و خون دادن مطرح باشد، همینها هستند که به میدان میآیند.
🔻منکرات سطح شهر غصه ناکه
- 🔻سکوت مومنان غصه ناک تر..
✊پایگاه مردمی سکوت ممنوع
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴قالیباف:مجلس مصمم است در کمترین زمان ممکن لایحۀ عفاف و حجاب را نهایی کند/در پیشگاه شهدا و امام شهدا مسئولم که در تصویب لایحه حجاب تأخیر نیفتد
دکتر قالیباف رئیس مجلس:
🔹 برخی گفتند که چرا مجلس دوفوریتی لایحۀ عفاف و حجاب را یکفوریتی کرد. آیا مجلس ارادهای بر تصویب لایحۀ عفاف و حجاب ندارد؟ یا نمیخواهد در وقت خودش و با اولویت آن را تصویب کند؟ هرگز. مجلس مصمم است در کمترین زمان ممکن لایحۀ عفاف و حجاب را نهایی کند. در پیشگاه شهدا و امام شهدا و فردای قیامت مسئولم که در نهاییشدن لایحۀ عفاف و حجاب تأخیر نیفتد.
🔹 اما درعینحال معتقدیم اگر این لایحه پخته و بادقت پیگیری نشود و اگر همۀ ساحتهای مربوط به عفاف و حجاب را نبینیم و فقط حوزۀ جرمانگاری را ببینیم و حتی در جرمانگاری آن دقت کافی نداشته باشیم، رفع تکلیف میشود اما مشکل پیچیدهتر میشود و فرصت برای دشمن فراهمتر میشود و دل خانوادۀ شهدا را میشکنیم.
🔹 همه میدانیم تلاش اصلی کار فرهنگی و اجتماعی است. البته با کسانی که به تعمد و بهخاطر دشمنی با حکم خدا به خیابان میآیند و پردهدری میکنند، باید چنان محکم عمل کنیم که نقش بازدارندگی این قانون مشخص شود و این افراد ادب شوند.
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای رییسی ، کی پشت این فرمون نشسته؟
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
❇️ بسمه تعالی
... ارائه چند راهکار پیشنهادی ، جهت برطرف کردن قانونی ناهنجاری های فرهنگی، قانون شکنی ها، و قبح شکنی ها از سطح جامعه :
💠 1 : ایجاد محدودیت های شدید در گرفتن هر گونه خدمات دولتی (ادارات، آموزشگاه ها، مراکز خدمات درمانی و....)
برای شخص هنجار شکن
{بعنوان مثال دفعه اول بمدت 3 ماه، دفعه دوم تا 6 ماه همراه با جریمه نقدی و.......}
💠 2 : ایجاد سامانه ای فعال ، جهت ارسال گزارشات تصویری مردمی با قابلیت اطلاع از پیگیری گزارش و نتیجه آن، در همان سامانه و
اینکه چه فیلم و عکس، از طریق دوربین های چهره زنی در خیابان ها چه از طریق ارسال های مردمی دریافت شده باشد، شخص خاطی مجازات و بدلیل قانون شکنی آشکار، مجبور به پرداخت مالیات سنگین به دولت اسلامی شود..
💠 3 : بجای گرفتن مالیات سنگین از تمامی اصناف و گاه اشخاص،
مالیات های سنگین، از اصناف هنجارشکن و یا حامی هنجار شکنی و فسق علنی، چه در مجازی چه حقیقی، از اشخاص لاقید لا ابالی که اقدام به نقض قوانین کشور و هنجارشکنی اهانت به مقدسات و یا آمران و هتک حرمت مؤمنان میکنند، گرفته شود
اعم از ( شهروندان عادی، کارمندان دولتی، خصوصا سلبریتی های هنری و ورزشی و....)
و در مقابل از سایرین مالیات کمتری دریافت شود و
حتی در قالب یک طرح تشویقی به کارمندان یا اصنافی که به طرق مختلف به حفظ حجاب و عفت عمومی و رعایت اخلاق اجتماعی، کمک کرده و از
در محل کار یا کسب از آن حمایت کرده اند، تشویقی داده شود..
💠 4 : تنظیم قوانین صحیح اسلامی برای سینماگران و خانه سینما، شبکه ی سینمای خانگی و همچنین صدا و سیما با حضور مسؤولان ستاد امر بمعروف و تشکل های فرهنگی و ارگان های فعال در زمینه فرهنگ و حجاب و عفاف، مبنی بر اینکه هیچکس اجازه ساخت و تهیه و انتشار هیچگونه فیلم، سریال، گزارش، کارتون، پیام بازرگانی و برنامه های مغایر با شریعت اسلام، که مبلغ فرهنگ منحط غرب و مروج ناهنجاری های اجتماعی و خانوادگی باشد را نداشته باشد همچنین
خرید و پخش فیلم و سریالهای خارجی فساد پراکن نامناسب از شبکه های تلویزیون، مثل شبکه نمایش، نسیم و...
که آموزه های ضد دینی و اخلاقی و صحنه ها و پوشش های نامناسب در آنها وجود دارد.. و
برای خاطیان در این موارد، مجازات های درخور و بازدارنده تعیین شود،
برکناری از مسؤولیت یا ممنوع الکار شدن خاطی عرصه سینما، تأتر و تلویزیون، برای مدت زیاد و در صورت تکرار برای همیشه...
💠 5 : ایجاد طرح ناظر مردمی، از بین فعالان فرهنگی، تشکل های فرهنگی سرتاسر کشور که آموزش دیده بوده و کارت فعالیت داشته باشند و
مانند همیار پلیس، در سطح شهرها
مرتکبین به جرم را شناسایی و گزارش این افراد یا اصناف را ارسال کنند...
و همچنین امکان مطلع شدن از روند دریافت گزارش، پیگیری و رسیدگی به گزارشات ارسالی در همین
سامانه...
6 : افرادی که مایل به استفاده از شبکه های ماهواره ای هستند (آزاد هستند اما بعنوان مثال با این شرایط) ؛
🔺1)بدلیل حاکمیت قوانین اسلامی در ایران، موظف به پرداخت مالیات ماهانه به دولت شوند، البته بر اساس میزان درآمد هر شخص یا خانواده ی استفاده کننده، که با هر میزان درآمد، برایشان سنگین در بیاید و متضرر شوند....
🔺2) افراد دارای ماهواره، اجازه استخدام و فعالیت در مراکز، ادارات، مجموعه ها، آموزشگاه ها، درمانگاه ها و هیچکدام از مکانهای دولتی را نداشته و در صورت
دارا بودن فرزند، فرزندانشان هم اجازه تحصیل در مدارس و دانشگاه های دولتی را نداشته باشند و
به این شکل بدون برخورد و تنش و...
خود بخود درصد زیادی از افراد خودشان عطای آن را به لقاءش خواهند بخشید
(مثل قانون جریمه عدم بستن کمر بند ماشین و...)
و به این شکل بدون هزینه دولت این جرثومه های فساد (که باعث رواج بسیاری از فسادها و جرم و جنایت ها و تحمیل هزینه و مشکل به جامعه هستند) رو براحتی از کشور جمع میکنه و حتی
مالیات هم به صندوق دولت واریز خواهد شد...
💠 7 : اقتدار پلیس برگردانده شود و هرگونه اعتراض به دستور پلیس و اعمال قانون در صحنه و اهانت به نیروهای نظامی و
یا اهانت و تعرض به نیروهای بسیج، طلاب، آمران و بانوان محجبه و ....
مجازات و جرائم سنگین و بازدارنده در بر داشته باشد..
💠 8 : افرادی که فیلم و عکس تهیه و در اختیار شبکه های معاند قرار داده و امنیت کشور را به خطر می اندازند، حکم جاسوس داشته و مجازات یک جاسوس برایشان در نظر گرفته شود
💠 9 : تعیین اشد مجازات برای بلاگرها، آن ها که در کانال ها و گروه های داخل پیام رسان ها و در کل در فضای مجازی، اقدام
به هنجار شکنی، انتشار محتواهای مبتذل و هنجارشکنانه و غیر اخلاقی، تبلیغ فرقه های انحرافی و ابزار و مراسمات آنها میکنند و..
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
🏴🕋🏴🕋 به نام خدا 🕋🏴🕋🏴
صلوات خاصه امام باقر علیه السلام
«اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ بَاقِرِ الْعِلْمِ وَ إِمَامِ الْهُدَى وَ قَائِدِ أَهْلِ التَّقْوَى وَ الْمُنْتَجَبِ مِنْ عِبَادِكَ اللَّهُمَّ وَ كَمَا جَعَلْتَهُ عَلَما لِعِبَادِكَ وَ مَنَارا لِبِلادِكَ وَ مُسْتَوْدَعا لِحِكْمَتِكَ وَ مُتَرْجِما لِوَحْيِكَ وَ أَمَرْتَ بِطَاعَتِهِ وَ حَذَّرْتَ مِنْ مَعْصِيَتِهِ فَصَلِّ عَلَيْهِ يَا رَبِّ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ ذُرِّيَّةِ أَنْبِيَائِكَ وَ أَصْفِيَائِكَ وَ رُسُلِكَ وَ أُمَنَائِكَ يَا رَبَّ الْعَالَمِينَ.»
«خدايا درود فرست بر محمّد بن على،شكافنده دانش،و پيشواى هدايت،و رهبر اهل تقوا،و برگزيده از بندگانت.خدايا چنانكه او را قرار دادى براى بندگانت نشانه،و براى كشورهايت مشعل نور،و محلّ سپردن حكمتت و تفسيرگرت وحىات،و به فرمان بردن از او فرمان دادى،و از نافرمانىاش برحذر داشتى،پس بر او درود فرست،اى پروردگار برترين درودى كه بر يكى از فرزندان پيامبرانت و برگزيدگانت،و رسولانت و امينهايت فرستادى،اى پروردگار جهانيان.»
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ٔقال الامام ابو جعفر محمد بن علی الباقر علیه السلام:
«انما یداق الله العباد فی الحساب یوم القیامة علی قدر ما اتاهم من العقول فی الدنیا.»
حضرت امام محمد باقر علیه السلام فرمودند:
«خدا در روز قیامت نسبت به حساب بندگانش به اندازه عقلی که در دنیا به آنها داده است باریک بینی می کند.»
(غررالحکم، جلد ۲ - حدیث ۳۲۶۰)
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
سلام ما به بقیع و بُقاع ویرانش
به آن حریم که باشد مَلَک نگه بانش
سلام ما به بقیع، آن تجسم غربت
گواه بر سخنم تربت امامانش
بقیع تربت پاک چهار معصوم است
چهار نور خدا می دَمَد ز دامانش
یکی است حضرت باقر از آن چهار امام
که داغ او زده آتش به قلب یارانش
غریب اوست که در موسم زیارت حج
مدینه و آن هم زایرکه هست مهمانش
شب شهادت او یک نفر نمی ماند
که اشک غم بفشاند به قبر ویرانش
شهید شد زجور هشام، آن مظلوم
ز زهر تَعْبِیه در زین که آب شد جانش
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
تعزیت و تسلیت بمناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت جانسوز و غریبانه شکافنده علم نبوی، مظهر حلم علوی،
فاحِصُ عَنْ دِینِ اللّهِ، مُبَیِّنُ لِحُکمِ اللّهِ، قائِمُ بِقِسْطِ اللّهِ، ناصِحُ لِعِبادِ اللّهِ، پنجمین اختر تابناک و ستاره فروزان آسمان امامت و ولایت، حضرت امام محمد باقر علیه السلام .
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
🔰 نامه حجه الاسلام مرتضی آقاتهرانی به مردم غیور: پیگیر مطالبه مردمی از عفاف و حجاب هستم
🔹دیروز، روز شنبه بود و مجلس تعطیل.
به لطف الهی اول صبح برای حضور و همفکری با دوستان نماینده کمیسیون فرهنگی به تهران بازگشتم.
در کمیسیون با آقای نقد علی که از اصفهان آمده بودند و خانم لاجوردی، برای اضافه کردن دو ماده الحاقی و دو تبصره بر لایحه دولت موفق شدم.
بعدازظهر هم به کمیسیون قضائی رفتم و دو ماده و سه تبصره خوب و مفید به لایحه دولت زده شد.
🔹حدود ساعت ۱۸ بود که از درب مجلس میگذشتم، که ناگاه چشمم به جمعیت خانمها و آقایانی افتاد که پلاکاردها به دست داشتند. فوراً پیاده شده و به جمع آن غیوران وارد شدم. این عزیزان بدرستی با من کار داشتند.
🔹همه ناراحت و نگران:
- آقا این لایحه ضعیف عفاف و حجاب را به دولت و قوه برگردانید!
- قبولش نکنید!
- مجلس کجاست؟
- بیدار است؟
- ما به برخی نمایندگان اعتماد نداریم.
- شما نمیتوانید این لایحه را جمع کنید.
- گویا برخی نمایندگان دنبال جلب رضایت بیحجابها هستند، که از آنها نظر میخواهد.
- گویا از حکم خدا و تلاش بیگانه در این امر بی خبر هستند!
- و گلایه از دولت، گویا حجاب و عفاف مسئله ایشان هم نیست.
و به قوه قضائیه هم نقد داشتند.
🔹در جمع بر این باور بودند که ارادهای بر امر به معروف، عفاف و حجاب در بین مسئولین از دادستانی گرفته تا... دیده نمیشود، که از آثار بد این سکوتها، کمکاریها و ترک فعلها حملات گستاخانه و وحشیانه برخی اغتشاشگر به حریم با حجابها و آزار و اذیت اهل شرع و شریعت و قانونمداران است.
🔹طبیعی بود که قدری طرح نقدها و پیشنهادات طول بکشد، بنده تلاش کردم صحبتهای آن غیوران و دلسوختگان را با بردباری، خوب گوش بدهم، که یعنی ما نماینده این مردمیم. اعلان امادگی برای حضورشان در صحن هم داشتم.
🔹خدا میداند احساس شرم میکردم، که در آن گرما، صورتها برافروخته، چادرهای مشکی و گرم خانمها، کلمات تند و داغ، گاه جسورانه و پردغدغه، گاه همه با هم دوست داشتند بگویند، ولی میفهمیدم که تلاش میکنند با طمانیه همه حرفها را منتقل کنند، شاید گوش شنوائی باشد، باید صحبت میکردند، ولی با آن همه عجیب ادب را رعایت میکردند و این من بودم که در برابر بزرگواری این محترمین کم میآوردم.
🔹بچههای فراجا هم بودند، و آنها هم، چه خوش برخورد! بیگانگان ببینند! و باور کنند که ما به همدیگر نقد داریم، ولی با رعایت اصول و قواعد، نه چون دیگران که به روی هم اسلحه میکشند و متکبرانه دست خود را به خون هم آلوده میکنند.
🔹شرمنده این مردم، پاک، متدین، انقلابی و حزباللهی هستیم. بنده شاید از بسیاری دنیادیدهتر باشم، خدا گواه است به خوبی مردمانمان در عالم سراغ ندارم. از همه شون عذرخواهیم که در تراز آنها نیستیم.
🔹در پاسخ همه حق را به مردم دادم، و از طرح دو فوریت، یک فوریت، تلاش کمیسیون قضائی، فرهنکی، ورود این پیشنویس، اصلاح آن، فرصتهای به دست آمده، می توانیم، مجلس از ماست، نمایندگان بیدارند و از جنس شما، گرچه برخی قصور و یا تقصیر داشته باشند، صحبت شد.
🔹قولی که از رئیس گرفتهام، انشاالله، اواخر تیرماه لایحه اصلاحشده را به فوریت به صحن میآوریم. صحبتها مأیوس کننده نباشد، چرا که ما از فرصت تعطیلی ده روزه تابستانی مجلس به نفع اتقان این طرح استفاده خواهیم کرد. از جلسات با گروه تحقیقات مجلس، علما، پیشنهادات مردمی و نخبگانی استقبال خواهیم کرد تا که لایحه ای درخور به شورای نگهبان تحویل دهیم.
🔹این کار شدنی و با حمایت شما مردم به سرعت محقق خواهد شد. مواظب باشید بیگانه از این حضور مفید و مطالبه گرانه سوءاستفاده نکند. بنده به مسئول محترم فراجا هم سفارش خواهم کرد و البته به عهدم وفا کردم. همه به قوانین و ضوابط پایبند باشیم تا که امنیت، عدالت و حق و حقوق رعایت گردد.
ارادتمند رهبری و همه میدانداران مردمی
مرتضی آقاتهرانی
و الحمدلله اولا و آخرا
۳ تیر ۱۴۰۲
👆مطالبه گری #حجاب
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
▪️مقام دستنیافتنی
◾️ امام خمینی (ره): ما مفتخریم که «باقر العلوم» بالاترین شخصیت تاریخ، که کسی جز خدای تعالی و رسول (صلی الله علیه و آله) و ائمه معصومین ( علیهم السلام) مقام او را درک نکرده و نتوانند درک کرد، از ما است.
📆 شهادت امام محمد باقر علیهالسلام را تسلیت عرض میکنیم
✅ @Sahifeh_noor
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
رفته رو مین
تخریبچی بوده با ۱۵ سال سن!
آیا دردی یا زجر کشیدنی در چهره اش می بینید؟؟
در چشمانش غروریست به عظمت نام ایران
اینان فرزندان این سرزمین وانقلاب هستند فرزندان خمینی کبیر(ره)
ومدافعان واقعی اسلام
🆔 @hamiz_t
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 روایت امام باقر درمورد
#نقش_ایرانیان_در_ظهور
استاد #عالی
⭕️ حکومت زمینه ساز ظهور
الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
https://virasty.com/Mahdijamshidi
،،،،،،،،،
۱. حجتالاسلام سرلک، متعلق به جبههی انقلاب است و هیچ زاویه و شکافی با آن ندارد.
۲. اظهارنظر اخیر ایشان، از منظر خاصی بود که با توضیح بعدی ایشان، مسألهی برآمده از سوءتفاهم، حل شد.
۳. انتظار جبههی انقلاب از ایشان که هویت فرهنگی و اصالت انقلابی دارند، حضور هرچه بیشتر در عرصهی تبیین و روشنگری است.
،،،،،،،،،
🖇 تعلیقه:
باید از حاجآقای سرلک بخواهیم که؛
۱. در بزنگاهها و بحرانها، بیشتر و پررنگتر باشند،
۲. صریحتر و شفافتر سخن بگویند،
۳. در پی تربیت آدمهای منحط و شیطانی نباشند،
۴. جنبهی غلظت و قاطعیت اسلام را بیشتر در نظر داشته باشند.
در عین حال، نقش میانجیگری صمیمانه و مهربانانهی خود را نیز ادامه بدهند.
،،،،،،،،،
میتوان و میباید در چهارچوب ارزشها و خطوط قرمز انقلاب، «توقعهای متنوع» از نیروهای فرهنگی داشت، چراکه «طبایع» و «سلایق»، یکسان نیستند: برخی «جلالی»اند و برخی «جمالی»؛ برخی «خوفی»اند و برخی «رجایی».اگرچه مؤمن انقلابی، هم «جاذبه» دارد و هم «دافعه»، اما ضرایب و درجات این دو در افراد، یکسان نیست.
«بدنهی انقلابی»، گلایهمند است از «رؤس انقلابی». میگویند چرا در تلاطم اخیر، تأخیر و تعلل داشتند و میدانداری نکردند و هزینه نپرداختند؟! بر اساس معیار و ادبیات رهبر انقلاب نیز داوری میکنند و چون شکافها و فاصلهها با مطالبههای رهبر انقلاب را میبینند، برافروخته و ناخشنود میشوند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi
،،،،،،،،
مجلس در پارهای جهات، گرفتار «تعارض منافع» است؛ تعبیری که رهبر انقلاب در دیدار با مجلس به کار بردند. «تعهد ارزشی» نیز در نقطهی تعارض منافع، آشکار میشود؛ آنجاکه که نماینده باید از «سود شخصی»اش درگذرد و «خیر عمومی» را برگزیند. وگرنه در جایی که تعارض منافع نیست، هر نمایندهای جانب مردم را میگیرد.
،،،،،،،،،
🖇 تعلیقه:
۱. اگر نیروهای فکری انقلاب، پرده از عطش «تداوم قدرت» در مجلس برمیداشتند، شاهد تهدید آشکار وزارت کشور از سوی مجلس نمیبودیم.
۲. از «انضباط سیاسی» میگریزند چون «ساختار مناسبات پنهان» که در سه سال گذشته ایجاد کردهاند، فلج میشود؛ آن هم اکنون که در آستانهی انتخابات، باید میوهاش را بچینند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi
،،،،،،،،
حضور روحالله مؤمننسب در ستاد امربهمعروف و نهیازمنکر، دو جریان سیاسی را غضبناک کرده:
۱. «اصولگرایی لیبرال» در روزنامههای «صبح نو» و «فرهیختگان» که ریشه در قالیباف و ولایتی دارند.
۲. «اصولگرایی محافظهکار» که ماهیت محفلی دارد.واکنش منفی اینان، مرا به «اصالت انقلابی مؤمننسب»، مطمئنتر کرد.
،،،،،،،،
🖇 تعلیقه:
۱. امام خمینی، «بازرگان مسلمان نمازشبخوان» را لیبرال نامید! مواضع اینان دربارهی «فضای مجازی» و «حجاب»، تکرار حرفهای پدر لیبرالیسم کلاسیک است؛ مرحوم جان لاک! این بخش از اصولگرایان، دچار «انحراف فکری» شدهاند. بهشدت عملگرا و مایل به مداهنه و مخالف قاطعیت انقلابی و تداوم ارزشها است.
۲. از الک اینان «انقلابیها» رد نمیشوند و از الک من، «لیبرالها و محافظهکاران»!حمله دستهجمعی به انتصاب یک فرد انقلابی، حذف و قلعوقمع و دفع نیست؟! جهتگیری اینان، ماهیت لیبرال دارد. نسل جدیدی از «مهندس بازرگان»ها پدید آمدهاند. درباره این آدمها و مخالفتهایشان و پدران فکریشان تحقیق کنید. قرار نیست طوری «ارزشها» را تعریف کنیم که «جریانها» بمانند یا نمانند. این جریان، عقبهی شبهروشنفکری دارد.
۳. پس از ایشان «حمایت» کنیم که به دلیل فشار این بخش از رسانههای اصولگرا، ستاد دچار تزلزل نشود. میخواهند با تحریف و ترور شخصیت، بازیسازی کنند. هر اندازه بدنهی انقلابی، قویتر ظاهر شود، این «جریانهای قدرتنشین» زودتر جابجا خواهند شد. میهراسند که ستاد به کانون حمله به آنها تبدیل شود.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi
،،،،،،،،
۱. فرزند شهید بهشتی گفته است برخی جملهها از شهید بهشتی که در تابلوهای شهرداری تهران درج شدهاند، بیسند هستند.
۲. خیر! مشکل این است که پس از چهل سال، همچنان فرزندان شهید بهشتی، چهار سخنرانی ایشان را که در نقد «آزادی لیبرالی» و شامل توصیه به «مواجههی قاطع با بیحجابی» است چاپ نمیکنند! عجیب نیست؟!
،،،،،،،،،
🖇 تعلیقه:
۱. در دورهی اصلاحات، انتشارات «بقعه» که ناشر خانوادگی آثار شهید بهشتی است، برای تضعیف موقعیت اجتماعی علامه مصباح، بیدرنگ کتاب «شریعتی؛ جستجوگری در مسیر شدن» را چاپ کرد تا از ظرفیت بهشتی برای ترور شخصیت مصباح، بهرهبرداری کند. بهشتی نباید برای «تثبیت حجاب» خرج شود اما خرج او برای «تخریب مصباح»، رواست!
۲. باید بر این پرسش اصرار ورزید که چرا فرزند شهید بهشتی میکوشد با چاپنکردن بخشهای «ضدلیبرالی» از تفکر فرهنگی شهید بهشتی، او را بایکوت و به نوعی، سانسور کند؟! نباید تیغ سانسور خانوادگی از «بهشتی انقلابی»، یک «بهشتی لیبرال» بسازد. گویا نزدیکان بهشتی میخواهند ما را از اصالتهای انقلابی او دور کنند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻بازسازیهای درونی در جبهۀ تبیین-۱
🖊 مهدی جمشیدی
۱. دشمن، بخش هر چند کوچکی از مردم را نسبت به نظام، بدبین و دچار سوءظن کرده است. نوعی «بیماری ذهنی» در لایهای از مردم ایجاد شده که در اثر آن، همهچیز را «مختل» و «معیوب» فرض میکنند و علتالعلل را نیز «نظام» میدانند. بهواقع، در یک جنگ شناختیِ تمامعیار قرار داریم و «کجروایتها»، در حال ربودن «حقیقتها» هستند. جامعه، زیر آتش مستمر و متراکم دشمن قرار گرفته. دشمن بهطور مستقیم و با هدف مبتنی بر گرای نفوذیها، آتش میریزد. گویا تمام مهمّات تمدنیاش را فقط برای ما خرج میکند. پارهای از جامعه نیز نسبت به عملیات شناختیِ دشمن، دچار حالت «استسباع شناختی» شده است؛ منفعلانه و طوطیوار، فقط «تکرار» میکند و ترجیح میدهد که «فکر» را کنار بگذارد و گوشش به دهان بیگانه باشد. از هر امری بدتر این است که «وضع معیشتی»، به کمک جبهۀ دشمن آمده و تهاجم شناختی را تسهیل کرده است.
۲. در الگوی تحلیلی آیتالله خامنهای، تحول فرهنگی دارای سه ضلع است: «امام»، «خواص»، «امّت». خواص اهل باطل میتوانند هم «مصلحت» را بر «امام» تحمیل کنند و هم «اغوا» را بر «مردم». تعبیر «حجاب اجباری» را نیز «خواص» آفریدند و برای نفی آن دلیل تراشیدند، و آنگاه بخشی از «عوام» را با خود همراه کردند. ازاینرو، رهبر انقلاب از ما خواستند که دربارۀ گفتههایشان، «فکر» و «بحث» کنیم و آنها را «امتداد» و «بسط» بدهیم و به «فهم عمیق» و «راهکارهای عینی» دست بیابیم. اگر این توقع را برآورده کنیم، هم «ادبیات معرفتی» و هم «گفتمان اجتماعی» ایجاد میشود. نقشۀ راهِ عملیّات فرهنگی در موضع رهبر انقلاب چنین است: ثروت اجتماعیِ انقلاب با «جهاد تبیین» حفظ میشود؛ و این یعنی «گفتگوی معطوف به گشودن گره ذهنی»؛ باید «حرف نو» یا «منطق نو» داشت؛ «بیان منطقی و اقناعی»، کارساز است؛ و باید فضلای جوان و صاحبفکر، «حلقههای معرفتی» تشکیل بدهند. «تبیین»، امکانی برای «دفاع عقلانی» از دین است. پس تبیین، «طرح عقلانیت» است و عقلانیت، مدار «گفتگو» است و گفتگو، زمینۀ «تبیین» است و تبیین، شکنندۀ «کجروایتها» است. البته اصرار چندبارۀ رهبر انقلاب بر «جهاد تبیین»، به معنی «غفلت از واقعیّت» نیست، بلکه به معنی «غلبۀ روایت بر واقعیّت» است. در جهانِ روایتزده، هر واقعیّتی در چهارچوب «گفتمانِ مسلّط»، معنا میشود. واقعیّت، «صامت» شده و روایت، آن را به دلخواه خویش، «تفسیر» میکند. پس علاج واقعیّت، شرط کافی نیست. باید بودنمان را در کنار انقلاب، «اظهار» کنیم؛ باید «نشان» بدهیم که انقلابی هستیم. مسأله، «تجلی هستی انقلابیمان» در برابر چشمهایی است که تشنۀ مشاهدۀ گسست مردم از انقلاب هستند. راهحل، جزیرهایشدنما نیست؛ ما از جامعه گریختیم و میدان را برای ظهور و تجلی فاسقان، خالی کردیم.
۳. چرا واکنش نیروهای فکری جبهۀ انقلاب نسبت به روایتهای جبهۀ مقابل، اندک و حداقلی است؟! از برخی از بدنۀ خودی شنیدم که دچار شبهه و اشکال شدند؛ پاسخ میخواستند. هم ایمان داشتند و هم اشکال. روایتبازی دشمن، موریانهوار میجود و میفرساید. در جبهۀ انقلاب، نیروی فکری کم داریم که واکنشها، اینچنین ناچیز هستند؟! یا نیروها کافیاند و مبارزان اندک؟! یا ساماندهی نداریم و جبهه نیستیم؟! مسأله ما چیست؟! چالشها میآیند و میروند و در هر مورد، با ضعف مواجهه در سرآمدان جبهۀ انقلاب روبرو میشویم. واکنشها اندک هستند؛ چه رسد به واکنشهای کیفی و کارساز. چرا چریکهای خط مقدم، احساس تنهایی میکنند؟! لیبرالهای داخلی، دیگر حتی بیپروا به شخص رهبر انقلاب حمله میکنند؛ مکرر و آشکار. و ما اغلب نیز نظارهگر. این کجروایتها هرچه متراکمتر و فشردهتر شوند، کار دشوارتر خواهد شد. دیر نشود؟! تاریخ را همین کجروایتها به زنجیر میکِشند. در این اغتشاش چندماهه دیدیم که در میان نیروهای فکری و فرهنگی، بعضی «اندیشۀ غنی» و «تفکر خلّاق» ندارند و تهیمایه هستند؛ بعضی «محافظهکار» و «ترسو» هستند؛ بعضی فقط در برابر «پول» و «قرارداد»، تبیین میکنند و سفارشی میجنگند؛ و بعضی «لیبرال» و «دگراندیش» شدهاند و با دشمن، مخرج مشترک دارند. در معرکۀ «جنگ روایتها»، حوزویان که باید «میدان» را دریابند، مشغول «درسوبحث» هستند. موقع ابتلا و هزینه که میرسد، اهل خوف و مصلحت و حملبرصحت و تقیّه، به سوراخ سکوت پناه میبرند و اگر هم بهناچار، زبان باز کنند، جز سخن دوپهلو نمیگویند. به حلقههای میانی محتاجیم، اما همه به دولت و مجلس و شهرداری مهاجرت کردهاند. حس تکلیف در اینجاها که هوای بهاری دارد گُل میکند، نه در زمستان جنگ میدانی. در دانشگاهها و پژوهشگاهها نیز طمع ارتقا و ترفیع، ایمانسوزی کرده است؛ اهل علم، کارمندان مطیع نان شدهاند و با استادیاری و دانشیاری و استادی و ... تجدید میثاق میکنند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻بازسازیهای درونی در جبهۀ تبیین-۲
🖊 مهدی جمشیدی
۴. نکتۀ دیگر اینکه در جریان گفتگوهای مردمی و اجتماعی دریافتم اشکالها و شبهههایی که بخشی از روحانیت در همین چند ماه گذشته دربارۀ حجاب بیان کردند از زبان مردم، تکرار میشود، از قبیل اینکه حجاب در زمان ائمه، اجباری نبوده است، یا حجاب، خاص زنان مؤمنان هست، و... . در حقیقت، بخشی از روحانیت به «نیروی مولّد سکولاریسم» تبدیل شده است و در کنار روشنفکری سکولار، در حال ایفای نقش همافزا است. بهخصوص دربارۀ مسألههای دینی، سکولارهای حوزوی میتوانند با شواهد و دلایل شبهدینی، ذهن عوام را نسبت به دین، دچار تحریف کنند. یکی از دلایل متزلزلشدن مقولۀ حجاب در جامعه، دستکم از نظر فکری و معرفتی، همین بخش از روحانیت هستند. این بخش، مانند خوره به جان دین افتاده و ذرهذره، در حال فرسودن ارزشهای دینی به نفع سکولاریسم هست؛ چنانکه داغتر و آتشینتر از جریان روشنفکری سکولار، روند سکولاریسم را توجیه و نظری میکند و از آنجا که جامۀ دین نیز بر تن دارد، کار را بر ما دشوار کرده است. این در حالی است که بخش دیگر روحانیت، اغلب در حاشیه و اهل سکوت هستند.
۵. شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز فاعلیت ندارد، در قدرت، مرکزنشین است و در جامعه، شبیه حاشیۀ زائد. نیست و هست. بزرگترین نزاع بر سر سبک زندگی (حجاب) در این هشت ماه رخ داد، اما دریغ از حرارت و حرکتی از سوی شورا. هزینهها، نصیب نیروی میدانی میشود، و شورانشینان عالیمقام، آرام و آسودهاند. «آرمان» و «روحالله» در کف خیابان، جان دادند و در خون غلتیدند، اما دریغ از فریادی که از این «جمع محافظهکار» شنیده شود. باید یقۀ غیرت چاک میدادند. انقلاب به شورا نیاز دارد ولی «شورای انقلابی» نه «شورای انفعالی». هر چند همۀ اعضا یکسان نیستند، اما فضای غالب، سکوت و بیزبانی و هراس و محافظهکاری است. شورا، خودش بیمار است؛ سالهاست. ذهنشان جولانگاه «معادلات محافظهکارانه» است. حس کردهاند دچار «بنبست» شدیم. اگر «ماهیانه»، شورای انقلاب فرهنگی به چالش کشیده بشود که چه میکند و چه طرحی دارد و دهها سوال دیگر، شاهد این وضع نمیبودیم. کسی نمیپرسید طرح فرهنگی شورای انقلاب فرهنگی کجاست؟! چرا پاسخگو نیست؟ چرا شفافسازی نمیکند؟ میگوییم تقدم کار فرهنگی، و میگوییم تقدم نهیازمنکر به مسئولان، اما شورای انقلاب فرهنگی را فراموش کردهایم. سرچشمه اینجاست. چرا پذیرفتهایم که شورا باید صوری و خنثی باشد؛ هست اما نباید باشد. تحول را از همین نقطه آغاز کنیم.؛ پاسخ بخواهیم و هزینه مسئولیت را بالا ببریم. چیزی که ما از جلسات شورا میشنویم «تعداد جلساتشان» است؛ جلسات بسته، محفلی، ناگفتمانی و ... . ضروری است گزارشی از «کارنامۀ عملکرد فردی اعضای شورا» در هشت ماه گذشته، تهیه و منتشر بشود تا آشکار شود که چه کردهاند. به نظرم از «اعضای حقیقی» شروع کنیم؛ یک به یک. معنی «مردمسالاری دینی» چیست؟! شعار و تعارف است؟! فقط انتخاباتی است؟! خیر! ما «حق» و «تکلیف» داریم که بر قدرت، نظارت کنیم و پاسخ بخواهیم. جبهۀ فکری انقلاب، بسیج و تجهیز بشود برای حسابرسی انقلابی از «شورای خاموشان بیخطر».
۶. لازمۀ حلقۀ میانی، جمعی هماندیش و همنظر است. افسوس که آفت اختلاف، در تاروپود ما نفوذ کرده است. عدهای چریک تنها و بیادعا، در میدانند و تیر و ترکش دشنام و ترور شخصیت به جان میخرند. وقتی به صورت طبیعی، حلقۀ میانی تشکیل نشده و شمشیری از نیام برنیامده، یعنی گرهی وجود دارد. چه کسی باید علاج کند؟! «پدر معنوی» نداریم. مصباح که پَر کشید. رحیمپور و کچویان و ... پدری کنند برای جماعت اندک دهه شصتی و هفتادی که پرچم تبیین فکری و تولید اجتماعی را نگاه داشتهاند. نسل پیشین ما کجایند؟! و صدالبته حوزه. از هر جا قطع امید کنیم از بزرگان حوزه نمیتوان برید. اینان همه تاریخ ما هستند؛ هویتند. چرا خاموش نشستند؟! مشروطه را از یاد بردهاند یا انقلاب را؟! صد شکر که عامه مردم، دیانت فطری و هویتی دارند و گوششان به زبان جریان روشنفکری، بدهکار نیست، وگرنه بیش از اینها از دست داده بودیم. تعلقات دینی خود مردم، نجاتبخششان بوده، نه آنچنان فاعلیت نیروها. کمفروشی کردهایم. رشدها و رویشها را باید دید و ستود، اما در نسبت با خلاءهای بزرگ و نیازهای فوری باید چارهاندیشی کرد. یک جبهۀ وسیع، روبروی ماست که با تمامیت تمدنش به جنگ روایتی و نزاع معنایی آمده است. بهقطع باید چارهای دیگری برای این رویارویی تاریخی و تمدنی اندیشید. کار و کنش ما با حجم تهاجم و تعدی دشمن، تناسب ندارد.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
مساله پردازی راهبردی برای حجاب.pdf
466.6K
🔰مسالهپردازی راهبردی حجاب و عفاف
🔸۳۰ سرفصل و ۱۸۰ نکته درباره مقوله حجاب و عفاف در جامعه امروز ایران
✍ علیرضا معاف
🔹کلان مساله پیچیده، چندوجهی، چندمنبعی و چند ضلعی حجاب و عفاف، بی شک به یکی از اصلی ترین موضوعات، چالش ها، مشکلات، مستحدثات و مسائل نظام جمهوری اسلامی در ماه های اخیر تبدیل شده است. نگارنده معتقد است ابر مساله و کلان مساله حجاب، عفاف، پوشش و مسائل پیرامونی آن قابل حل و قابل تدبیر است و امکان عبور از این چالش سخت و پیچیده برای نظام اسلامی وجود دارد؛ به شرط آنکه به جامعیت، تضلع، تنوع، تلوّن و تکثرِ موضوع، توجه و تفتن لازم صورت گیرد.
🔹در ادامه ۳۰ سرفصل مختلف در ابعاد متنوع و متکثر مساله حجاب و عفاف مطرح شده و ذیل هر یک از نکات، مبتنی بر آیات قرآن، روایات اهل بیت و اسناد بالادستی نظام و مطالعات معرفت شناختی و مردم شناسانه گزاره های راهبردی و زیرشاخه های عمده هر یک شرح داده شده است.
🔹مساله (Problem) حجاب و عفاف قابل تدبیر و قابل حل است؛ به شرط آنکه برنامه راهبردی و راهکنشی متناسب با پیچیدگی و اضلاع متکثر این مساله طراحی و با جدیت اجرا شود.
📃متن کامل یادداشت را در فایل بالا بخوانید👆
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin