eitaa logo
هنر تبیین ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی و مطالبه گری
2.1هزار دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
10.9هزار ویدیو
507 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم #کانال_هنر_تبیین #نهضت_آگاه‌سازی_و_مطالبه_گری @honaretabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امشب شب قدره، اینارو خاموش کنید 🌷 بشنوید دعای شب ۲۱ رمضان را که بر دستان او بوسه زد و درباره او می‌گفت: «اگر در قیامت من را به عنوان نوکر آقای ردانی‌پور در محشر حاضر کنند و بگویند به صدقه سر آقای ردانی‌پور تو را آمرزیده‌ایم، افتخار می‌کنم.» 🔺چقدر این چند دقیقه به دل میشینه‌، چقدر دلمون برای این ناله های خالصانه تنگ شده.. ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
🔰 ‏در چنین روزهایی بود که امیرکبیر شهید فرمان تاریخی کفتارکشی (اعدام بهائیان) را صادر کرد. 🔹‌لخت شدن و حیا زدایی، شیعه ستیزی و اعتقاد زدایی، هر دو از تخصص‌های فرقه بهائیته، که در محرم تلاقی پیدا میکنه و به اوج میرسه 🔹‌رحمت خدا بر امیر کبیر ... 🔸کانال اخبار عفاف و حجاب کشور https://eitaa.com/goharshad1_ir
📕کتاب پرتوی از خورشید 🔰این نوشتار از طریق نقل خاطره ها و گفتار های مستند از زبان دانشورانی که مدتها با مقام معظم رهبری در ارتباط بوده اند، می کوشد عموم مردم را نسبت به الگوهای اخلاقی و رفتاری این بزرگوار آشنا سازد. ✅این نوشتار در 16 بخش، به معرفی الگوهای اخلاقی و رفتاری رهبر معظم انقلاب پرداخته است. عناوین این بخش ها از این قرارند: علم و آگاهی، لیاقت و شایستگی، ساده زیستی، معنویت و عرفان، تواضع، توجه به خانواده های شهدا، رابطه با مردم و جوانان، دقت ها و ظرافت ها، مبارزه و شجاعت، جنگ و جهاد، بی توجهی به دنیا، رعایت بیت المال، تدبیر، امر به معروف و نهی از منکر، نظم و انضباط و ورزش. 📚سفارش کتاب از طریق آیدی روابط عمومی مجموعه شناخت رهبری در ایتا ↙️ 👉 @Mosafer1424 ⭕️ @book_khamenei
آموزش ریپورت و شکایت از دیجی کالا ❌من دیجی کالا را از روی گوشی ام حذف کردم و به دیگران هم پیشنهاد می کنم آنرا حذف کنند چون👇❌ ⛔️دیجی کالا به مادر ما فاطمه زهرا سلام الله علیه توهین کرد. ⛔️دیجی کالا کارمندانش را تشویق به کشف حجاب کرد و به آنها بابت کشف حجابشان تقدیر نامه داد. ⛔️دیجی کالا رژ مدارس را به بازار محصولات فرزندان ما وارد کرد. ⛔️دیجی کالا به هویت من بعنوان زن ایرانی با فروش قلاده سگ توهین کرد. ⛔️دیجی کلا به ترویج همجنسگرایی با عرضه تصاویر مربوطه روی کیف جوانان ما پرداخت. ⛔️دیجی کالا توهین به مقدسات دینی ما نمود و زیر لیوانی هایی با نام ائمه عرضه کرد. ⛔️دیجی کالا با عرضه زیر لیوانی تصویر امام خامنه ای توهین به مقام رهبرعزیزمان کرد. ⛔️مدیر دیجی کالا با توئیت( جای کسانی که در کنار مردم هستند زندان نیست) توهین به قوانین حکومت اسلامی و به تضعف قوه قضائیه پرداخت خلاصه اینکه امروز دیجی کالا تبدیل به ابزار قانون شکن حرفه ای و تشویق این قانون شکنی ها شده و بایست جلوی اورا بگیریم چون معلوم نیست چه خوابهای برای از بین بردن امنیت و آرامش ما گرفته و اینکه چه هدفی پشت اینکار دارد آیا تطمیع شده توسط دشمنان ما است؟؟؟ 🤔 علاوه بر حذف و عدم خرید از این مجموعه فاسد با شماره های زیر تماس گرفته و شکایات خود را به گوش مسئولین امر برسانید 👇👇 سازمان بازرسی کل کشور👇 02161361 02188341093 02121864444 info@136.ir روابط عمومی دادستانی کل کشور 02133917006 اداره امور قضایی : 02138582298 https://eitaa.com/ADLEMOLA
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 تداوم تحصن جلوی ساختمان قوه قضائیه | امروز بعد از نماز جمعه 🔹بحمدلله این تجمع با استقبال متدینین روز به روز پر شورتر شده است. 👈 تحصن مردمی بصورت خانوادگی و ۲۴ ساعته برقرار است جمعه ۳۰تیر۰۲ روز ۱۹ تحصن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدای متعال رو شاکریم که با مطالبه مردمی پلیس امنیت اخلاقی بازگشت و دشمنان ما مانند من و تو بی بی سی و غیره بسیار ناراحت هستند ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
🔴رئیس دادگستری کرمان: هرگونه کشف حجاب از نظر قضایی قابل برخورد و تکلیف قضات در این زمینه مشخص است ♦️ابراهیم حمیدی:برخی از کشف حجاب‌ها به انگیزه اشاعه فحشا و حرمت شکنی انجام می‌شود که این موارد مصداق ماده ۶۳۹ است و مجازات سنگینی را در پی دارد. ♦️هرگونه کشف حجاب از نظر قضایی قابل برخورد و تکلیف قضات در این زمینه مشخص است و این پرونده‌ها باید بر اساس موازین قانونی مورد رسیدگی قرار گیرد. ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
🟣 خبرگزاری قوه قضائیه: تشکیل پرونده قضایی در رابطه با عدم رعایت حجاب توسط کارمندان خانم دیجی‌کالا 🔹در پی انتشار تصاویری در فضای مجازی منتسب به کارمندان یکی از بخش‌های دیجی‌کالا، مبنی بر عدم رعایت حجاب از سوی کارمندان خانم در محیط کار، در این رابطه پرونده قضائی تشکیل شد./میزان ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عزم، غیر از هَوَس است. هوسِ خوب شدن را همه دارند! این، راهگشا نیست. عزمِ بر خوب شدن مهم است. ما با سیّدالشهدا(ع) در سرزمین کربلا نبودیم. اگر بودیم چگونه بودیم؟ باید این‌گونه عزم داشته باشیم که: «سَلَامَ مَنْ لَوْ كَانَ مَعَكَ بِالطُّفُوفِ لَوَقَاكَ بِنَفْسِهِ حَدَّ السُّيُوف...‏». ☑️ @mirbaqeri_ir
🔻عاشورا و خواص بی‌خاصیّت 🖊 مهدی جمشیدی ۱. در نگاه نخست، به نظر می‌رسد که همۀ تحوّلات اجتماعی، وابسته به «امام جامعه» است و جامعه، آینۀ منعکس‌کنندۀ خودِ اوست و ازاین‌رو، باید «وضع جامعه» را هرچه که هست، به او ارجاع داد و برآمده از ارادۀ او دانست. چنین برداشتی از منطق تحوّلات اجتماعی نادرست است. این‌که امام در جامعۀ اسلامی، تعیین‌کننده است و سیاست‌ها و جهت‌گیری‌هایش می‌تواند جامعه را به قلۀ تعالی یا درۀ انحطاط سوق بدهد، برداشت درستی است، اما همواره چنین نیست که او نقش اصلی را بر عهده داشته باشد یا در همۀ زمینه‌ها بتوان رد پای او را یافت. ازآنجاکه قاعدۀ حکمرانی در جامعۀ اسلامی این است که امام باید جامعه را متقاعد سازد و به خواست و ارادۀ آنها، هویّت دینی بدهد، این‌گونه نیست که جامعه همچون شیء شکل‌پذیر و منفعل در دست امام جامعه باشد و او بدون آن‌که دغدغۀ «همراهی جامعه» را داشته باشد، نقش هدایتی خویش را ایفا نماید. پس امام جامعه از جهات بسیاری، «مقیّد» و «محدود» به خودِ جامعه است و باید اقتضاهای آن را در نظر بگیرد و در چهارچوب آنها سیاست‌گذاری و راهبری کند؛ چه اقتضاهای امکانی و چه اقتضاهای امتناعی. بدین‌سبب، جامعه‌ای که دچار فقر امکانی باشد و بن‌مایه‌های قوی نداشته باشد و نتواند رویدادها و حوادث را فهم کند و به فهم امام جامعه نیز چندان گردن ننهد، خودش به عامل بازدارنده نسبت به غایات قدسیِ امام تبدیل می‌شود. ۲. آنچه که در عرض امام جامعه می‌تواند نقش مکمّل یا نقش ناقض ایفا کند، لایۀ سرآمدان و برجستگان جامعه هستند؛ کسانی که «خواص جامعه» نامیده می‌شوند و به دو گروه خواص اهل حقّ و خواص اهل باطل تبدیل می‌شوند. «خواص اهل حقّ» نیز در کنار امام جامعه، هویت‌پرداز و جهت‌بخش هستند و می‌توانند ارادۀ امام جامعه را به تحقق نزدیک سازند یا آن را به زنجیر درآورند. این امر بدان سبب است که توده‌های مردم در جامعه، اغلب گرفتار وضع «اثرپذیری» و «دنباله‌روی» هستند و چشم به خواص دارند و از آنها تبعیّت می‌کنند؛ چنان‌که انتخاب‌های‌شان، «تکرار انتخاب‌های خواص» هستند. بنابراین، ممکن است با توجه به محدودیّت‌های گفتاری و صراحتیِ امام جامعه، خواص در مسیری قرار بگیرند که بتوانند همچون یک مجموعۀ نقض‌کننده یا معطل‌نگاه‌دارنده نسبت به امام جامعه عمل کنند. از جمله، «سکوت خواص» بسیار مؤثّر است؛ چه «سکوت گفتاری» و چه «سکوت عملی». در تاریخ، لحظه‌هایی هستند که چرخش‌های بزرگ می‌آفرینند و اتفاق‌های بازگشت‌ناپذیر پدید می‌آورند. در این لحظه‌ها، هرچه هم امام جامعه بکوشد که به جامعه، جهت بدهد و آن را در مجرای غایات حقّ به حرکت درآورد، اما باز محتاج «هم‌گفتاری» و «هم‌عملیِ» خواص اهل حقّ است و بدون آنها، کار هدایت جامعه به پیش نخواهد رفت. اگر خواص اهل حقّ به دلیل «محافظه‌کاری» و «دنیاطلبی»، سکوت اختیار کنند و حقّ را کتمان نمایند، جامعه نخواهد توانست که حقّ و مسیر حقّ را بیابد و ازاین‌رو، در چاله‌ها و چاه‌ها فرو خواهد افتاد. جامعۀ مبتلا به «خواص ساکت»، روی سعادت را نخواهد دید و همواره گرفتار تکرار خطاها و بازتولید لغزش‌هایش خواهد شد. در چنین وضعی، امرِ امام جامعه نیز معطل و معوّق باقی خواهد ماند و رنگ تحقق را نخواهد پذیرفت. ۳. در تحلیل ریشۀ واقعۀ عاشورا باید خاموشی و انفعالِ خواص اهل حقّ را علت اصلی شمرد و انگشت اتهام را به سوی آنها چرخانید؛ چراکه امام جامعه را تنها نهادند و در مسیر تحقق غایات قدسی، به حمایت گفتاری و عملی از او برنخواستند. امام حقّ، محتاج «حمایت خواص اهل حقّ» است تا جامعه، یکپارچه و هم‌صدا در مسیر هدایت معنوی قرار بگیرد و دین در قالب نظام‌های اجتماعی، عینیّت یابد، اما اگر خواص در لحظه‌های تاریخ‌ساز، زبان در کام فروببرند و حاضر نباشند هزینۀ «اظهار حقّ» را بپردازند، جامعه رو به پیش حرکت نخواهد کرد، بلکه چه‌بسا آنچنان سیر قهقرایی و انحطاطی را تجربه کند که در مقابل دیدگانش، واقعه‌ای به تلخی عاشورا رخ بدهد. خواص اهل حقّ که در این فروبستگی تاریخی دست دارند، حقّ را می‌شناسند و می‌فهمند، اما از «موضع‌مندی» و «صراحت» و «هزینه‌دادن» گریزان هستند و به همین دلیل، امام جامعه نیز تنها و بی‌طنین می‌ماند و عوام نیز بر روی او شمشمیر جهالت می‌کِشند. سرنوشت جامعۀ اسلامی، وابسته به این است که آن دسته از خواص اهل حقّ که با مواضع خویش، تسهیل‌کننده و پیش‌برندۀ حقیقت هستند، اکثریّت نخبگانی باشند تا بتوانند جامعه را در جهت ارادۀ امام جامعه، بسیج کنند. 🖇 منتشرشده در: http://fna.ir/3dmv3n
🏴شدّت عطش در خیمه های أباعبدالله علیه السلام🏴 آیةالله حاج سیّدمحمّدصادق حسینی طهرانی مدّظلّه العالی ▪️أمر عطش در روز عاشورا آنقدر شدید بود که حرّ بن یزید ریاحی را هم که شاید چند دقیقه بیشتر در لشکر حضرت نبود تحت تأثیر قرار داد. ▪️حرّ وقتی صدای أَمَا مِن مُغِیثٍ یُغِیثُنَا لِوَجهِ اللَهِ را از امام حسین علیه السلام شنید، سوار اسب بود، سپر را واژگون کرد و خدمت حضرت آمد و عرضه داشت: یَا ابنَ رسولِ اللَهِ هَل لِی مِن توبةٍ؟ «آیا راهی برای توبۀ من هست؟» ▪️حضرت فرمودند: نَعَم یَتوبُ اللَهُ علَیکَ فأَنزِل «بله خداوند توبه تو را می پذیرد، از اسبت پیاده شو.» حرّ گفت: یابن رسول الله سواره باشم بهتر است و بالأخره از اسب به زمین خواهم افتاد. ▪️شاید یک یا دو دقیقه بیشتر طول نکشید و راهی میدان شد. ▪️امّا این حرّ چه دید از مصیبت عطش فرزندان حسین علیه السلام که وقتی مقابل لشکر می ایستد و لشکر را موعظه می کند ... تا می رسد به اینجا که می گوید: ▪️شما زنان و فرزندان و خاندان او را از این آبی که یهود و نصارا و مجوس از آن می خورند و کِلاب و خَنازیر در آن غوطه ور می شوند، منع کردید، به طوری که بیهوش روی زمین افتاده اند؛ فَهَا قَد صَرَعَهُم العَطَشُ! 📚«بادۀ توحید در کربلای عشق» ۲۵۳ @maadshenasii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 امام حسین علیه السلام فرمودند: بر هيچ چشم مؤمنى روا نيست كه ببيند خدا نافرمانى مى شود و چشم خود را فرو بندد ، مگر آن كه آن وضع را تغيير دهد... 📚أمالی شیخ طوسی ص ۵۵ ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دستگیری مرتبطین با شبکه های معاند در کاشمر توسط نیروهای امنیتی 🔸افرادی که به صورت سازمان یافته در شهر کاشمر بی حجاب بودند توسط نیروهای امنیتی و نظامی دستگیر شدند 🔹این افراد ضمن تبلیغ و رواج بی حجابی عکس و فیلم آمران به معروف را برای شبکه های خارجی ارسال میکردند... ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
🔻رخنه‌ی لیبرالیسم در جبهه‌ی انقلاب 🖊 مهدی جمشیدی ۱. برخی نیروهای تجدیدنظرطلب در جبهه‌ی انقلاب، با دیگران ملایم و منعطف و مدارایی‌اند اما انقلابی‌های اصیل را طرد و‌ نفی و سرکوب می‌کنند. اگر آنها بگویند «سوپرانقلابی»، انشقاق ایجاد نکرده‌اند، ولی اگر انقلابی‌های اصیل بگویند «صورتی»، برچسب وحدت‌شکن زده‌اند. سیئات اینان، حسنات آنهاست. ۲. تعبیر من درباره‌ی اینان، «انقلابی نمایشی» است؛ چون انقلابی‌گری‌شان، از برخی ظواهر و صورت‌ها فراتر نمی‌رود و عمق هویتی ندارد. وانمود می‌کنند که انقلابی‌اند، اما دچار چرخش و دگردیسی شده‌اند. ۳. شاید اولین برچسب را به این جماعت، شهید بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدم‌های دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند چه باشند.‌ ۴. در دهه‌ی اخیر، عده‌ای رفتند زیر پرچم «اسلام رحمانی». آیت‌الله خامنه‌ای هم‌ در مقابل‌شان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأت‌گرفته از «لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمی‌برند. من اینان را التقاطی می‌دانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و لیبرالیسم است. ۵. برخی از انقلابی‌ها کوشیدند ادای اصلاح‌طلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالت‌ها بریدند و به اصیل‌ها گفتند تندرو. البته درباره صورت مشترک و مخرج مشترک داشتن‌شان با اصلاح‌طلبان، هیچ‌گاه توضیح ندادند. نرم‌نرمک چرخیدند. ۶. درباره‌ی «برجام» و «فضای مجازی» و‌ «حجاب»، مانند خاتمی و اصلاح‌طلبان فکر می‌کنند. فقط مشکل اینجاست که برخلاف اصلاح‌طلبان، تعبیر «حضرت آقا» را هم ضمیمه‌ی استدلال‌های اقتباسی خود می‌کنند. ۷. حاج‌قاسم را نیز از آن خود می‌دانند؛ همان کسی‌که می‌گفت دختر شهید، فقط به قصد «هدایت» می‌تواند با دختر بدحجاب، ارتباط داشته باشد نه به قصد «رفاقت»؛ یعنی حتی رفاقت با اینان را نیز نمی‌پسندید. نمی‌دانند سیاست حاج‌قاسم، «سیاست هدایت» بود نه «سیاست تمایز». هم برجام را تصمیم نظام می‌دانستند و هم فتوحات منطقه‌ای حاج‌قاسم را می‌طلبیدند. ۸. رهبر انقلاب از سه مرحله سخن گفته‌اند: خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی. اینان چون در مرحله‌ی خودسازی، شکست خورده‌اند، اراده‌ی انقلابی ندارند و به‌جای جامعه‌سازی، در پی جامعه‌سنجی هستند تا مطابق ذائقه، حکومت کنند. ۹. در اغتشاش سال گذشته دیدید که «مواضع دوپهلو» داشتند. هرچه فریاد داشتند بر سر نظام کشیدند و نوع حکمرانی؛ مانند خاتمی. دوگانه‌ی نظام/ مردم را پذیرفته بودند؛ همانند اصلاح‌طلبان. ۱۰. حداقل یک دهه است که کسانی در درون جبهه‌ی انقلاب، التقاطی شده‌اند. کلیدواژه‌هایی هم دارند: وحدت/ خلوص، همبستگی/ دوقطبی‌شدن، عقلانیت/ تندروی، فرهنگ/ امنیت، جذب حداکثری/ طرد، و ... . از همه‌ی اینها روایت غلط دارند. ۱۱. از اصول بریده‌اند اما انتظار دارند که همچنان در هسته‌ی مرکزی گفتمان انقلاب باشند. به ما می‌گویند «تنگ‌نظری» نکنید ولی مسأله این است که خودشان «تجدیدنظر» کرده‌اند. دایره‌‌ی انقلاب و خودی نیز باید متناسب با بازاندیشی‌های دوره‌ای آنها گشاد شود؛ چون معیار، اینانند نه ارزش‌ها. ۱۲. به همان معنا که امام خمینی به بازرگان، «برچسب لیبرال» زد، من هم به اصول‌گرایی نسبت می‌دهم. روح بازرگان در بخش عمده اصول‌گرایان، حلول کرده است. «اسلام رحمانی»، فصل مشترک اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان شده است. اسلام رحمانی، یعنی لیبرالیسم و هر کس به مؤلفه‌های آن معتقد باشد، دچار التقاط شده است؛ چه اصلاح‌طلب و‌ چه انقلابی. ۱۳. جالب اینکه میان «بدنه» و «بالایی‌ها»، تفاوت آشکار وجود دارد؛ بدنه‌ی انقلابی که در کف هستند، وفادارند اما هرچه فراتر می‌رویم و به نخبگان می‌رسیم، موارد استحاله بیشتر می‌شوند. گویا وضع اجتماعی (قدرت) و وضع فکری (حقیقت)، تا حدی با یکدیگر نسبت عکس دارند. ازاین‌رو، جماعت از راه انقلاب بازگشته و به تفکر اصلاحات پیوسته، اکثریت نیستند که «واسازی فکری‌»ام به «واگرایی اجتماعی» برسد. ۱۴. از هرچه که واسازی‌شان کند متنفرند؛ مثل همین متن! بی‌درنگ، واکنش منفی نشان می‌دهند و برآشفته می‌شوند. نگرانند که مبادا نسبت‌های فکری و هویتی پنهان‌شان با اصلاح‌طلبان آشکار شود. می‌گویند خودمان هستیم ولی تاریخ اصلاحات می‌گوید تکرار آنهایند. تجدیدنظرطلبی را از سطر نخست آغاز کرده‌اند. ۱۵. راه «بازسازی انقلابی» از «واسازی اصول‌گرایی» می‌گذرد. اینان برای تداوم قدرت خویش، امکان‌های انقلاب را به زنجیر بسته‌اند و مردم را در انتظار جهش تاریخی، دلسرد کرده‌اند. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi