عزم، غیر از هَوَس است. هوسِ خوب شدن را همه دارند! این، راهگشا نیست. عزمِ بر خوب شدن مهم است.
ما با سیّدالشهدا(ع) در سرزمین کربلا نبودیم. اگر بودیم چگونه بودیم؟ باید اینگونه عزم داشته باشیم که: «سَلَامَ مَنْ لَوْ كَانَ مَعَكَ بِالطُّفُوفِ لَوَقَاكَ بِنَفْسِهِ حَدَّ السُّيُوف...».
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
🔻عاشورا و خواص بیخاصیّت
🖊 مهدی جمشیدی
۱. در نگاه نخست، به نظر میرسد که همۀ تحوّلات اجتماعی، وابسته به «امام جامعه» است و جامعه، آینۀ منعکسکنندۀ خودِ اوست و ازاینرو، باید «وضع جامعه» را هرچه که هست، به او ارجاع داد و برآمده از ارادۀ او دانست. چنین برداشتی از منطق تحوّلات اجتماعی نادرست است. اینکه امام در جامعۀ اسلامی، تعیینکننده است و سیاستها و جهتگیریهایش میتواند جامعه را به قلۀ تعالی یا درۀ انحطاط سوق بدهد، برداشت درستی است، اما همواره چنین نیست که او نقش اصلی را بر عهده داشته باشد یا در همۀ زمینهها بتوان رد پای او را یافت. ازآنجاکه قاعدۀ حکمرانی در جامعۀ اسلامی این است که امام باید جامعه را متقاعد سازد و به خواست و ارادۀ آنها، هویّت دینی بدهد، اینگونه نیست که جامعه همچون شیء شکلپذیر و منفعل در دست امام جامعه باشد و او بدون آنکه دغدغۀ «همراهی جامعه» را داشته باشد، نقش هدایتی خویش را ایفا نماید. پس امام جامعه از جهات بسیاری، «مقیّد» و «محدود» به خودِ جامعه است و باید اقتضاهای آن را در نظر بگیرد و در چهارچوب آنها سیاستگذاری و راهبری کند؛ چه اقتضاهای امکانی و چه اقتضاهای امتناعی. بدینسبب، جامعهای که دچار فقر امکانی باشد و بنمایههای قوی نداشته باشد و نتواند رویدادها و حوادث را فهم کند و به فهم امام جامعه نیز چندان گردن ننهد، خودش به عامل بازدارنده نسبت به غایات قدسیِ امام تبدیل میشود.
۲. آنچه که در عرض امام جامعه میتواند نقش مکمّل یا نقش ناقض ایفا کند، لایۀ سرآمدان و برجستگان جامعه هستند؛ کسانی که «خواص جامعه» نامیده میشوند و به دو گروه خواص اهل حقّ و خواص اهل باطل تبدیل میشوند. «خواص اهل حقّ» نیز در کنار امام جامعه، هویتپرداز و جهتبخش هستند و میتوانند ارادۀ امام جامعه را به تحقق نزدیک سازند یا آن را به زنجیر درآورند. این امر بدان سبب است که تودههای مردم در جامعه، اغلب گرفتار وضع «اثرپذیری» و «دنبالهروی» هستند و چشم به خواص دارند و از آنها تبعیّت میکنند؛ چنانکه انتخابهایشان، «تکرار انتخابهای خواص» هستند. بنابراین، ممکن است با توجه به محدودیّتهای گفتاری و صراحتیِ امام جامعه، خواص در مسیری قرار بگیرند که بتوانند همچون یک مجموعۀ نقضکننده یا معطلنگاهدارنده نسبت به امام جامعه عمل کنند. از جمله، «سکوت خواص» بسیار مؤثّر است؛ چه «سکوت گفتاری» و چه «سکوت عملی». در تاریخ، لحظههایی هستند که چرخشهای بزرگ میآفرینند و اتفاقهای بازگشتناپذیر پدید میآورند. در این لحظهها، هرچه هم امام جامعه بکوشد که به جامعه، جهت بدهد و آن را در مجرای غایات حقّ به حرکت درآورد، اما باز محتاج «همگفتاری» و «همعملیِ» خواص اهل حقّ است و بدون آنها، کار هدایت جامعه به پیش نخواهد رفت. اگر خواص اهل حقّ به دلیل «محافظهکاری» و «دنیاطلبی»، سکوت اختیار کنند و حقّ را کتمان نمایند، جامعه نخواهد توانست که حقّ و مسیر حقّ را بیابد و ازاینرو، در چالهها و چاهها فرو خواهد افتاد. جامعۀ مبتلا به «خواص ساکت»، روی سعادت را نخواهد دید و همواره گرفتار تکرار خطاها و بازتولید لغزشهایش خواهد شد. در چنین وضعی، امرِ امام جامعه نیز معطل و معوّق باقی خواهد ماند و رنگ تحقق را نخواهد پذیرفت.
۳. در تحلیل ریشۀ واقعۀ عاشورا باید خاموشی و انفعالِ خواص اهل حقّ را علت اصلی شمرد و انگشت اتهام را به سوی آنها چرخانید؛ چراکه امام جامعه را تنها نهادند و در مسیر تحقق غایات قدسی، به حمایت گفتاری و عملی از او برنخواستند. امام حقّ، محتاج «حمایت خواص اهل حقّ» است تا جامعه، یکپارچه و همصدا در مسیر هدایت معنوی قرار بگیرد و دین در قالب نظامهای اجتماعی، عینیّت یابد، اما اگر خواص در لحظههای تاریخساز، زبان در کام فروببرند و حاضر نباشند هزینۀ «اظهار حقّ» را بپردازند، جامعه رو به پیش حرکت نخواهد کرد، بلکه چهبسا آنچنان سیر قهقرایی و انحطاطی را تجربه کند که در مقابل دیدگانش، واقعهای به تلخی عاشورا رخ بدهد. خواص اهل حقّ که در این فروبستگی تاریخی دست دارند، حقّ را میشناسند و میفهمند، اما از «موضعمندی» و «صراحت» و «هزینهدادن» گریزان هستند و به همین دلیل، امام جامعه نیز تنها و بیطنین میماند و عوام نیز بر روی او شمشمیر جهالت میکِشند. سرنوشت جامعۀ اسلامی، وابسته به این است که آن دسته از خواص اهل حقّ که با مواضع خویش، تسهیلکننده و پیشبرندۀ حقیقت هستند، اکثریّت نخبگانی باشند تا بتوانند جامعه را در جهت ارادۀ امام جامعه، بسیج کنند.
🖇 منتشرشده در:
http://fna.ir/3dmv3n
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دکتر #حسن_عباسی
ایران ابر قدرت آینده جهان است. هموطن سرت رو با افتخار بالا بگیر زیرا ...
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
🏴شدّت عطش در خیمه های أباعبدالله علیه السلام🏴
آیةالله حاج سیّدمحمّدصادق حسینی طهرانی مدّظلّه العالی
▪️أمر عطش در روز عاشورا آنقدر شدید بود که حرّ بن یزید ریاحی را هم که شاید چند دقیقه بیشتر در لشکر حضرت نبود تحت تأثیر قرار داد.
▪️حرّ وقتی صدای أَمَا مِن مُغِیثٍ یُغِیثُنَا لِوَجهِ اللَهِ را از امام حسین علیه السلام شنید، سوار اسب بود، سپر را واژگون کرد و خدمت حضرت آمد و عرضه داشت: یَا ابنَ رسولِ اللَهِ هَل لِی مِن توبةٍ؟ «آیا راهی برای توبۀ من هست؟»
▪️حضرت فرمودند: نَعَم یَتوبُ اللَهُ علَیکَ فأَنزِل «بله خداوند توبه تو را می پذیرد، از اسبت پیاده شو.» حرّ گفت: یابن رسول الله سواره باشم بهتر است و بالأخره از اسب به زمین خواهم افتاد.
▪️شاید یک یا دو دقیقه بیشتر طول نکشید و راهی میدان شد.
▪️امّا این حرّ چه دید از مصیبت عطش فرزندان حسین علیه السلام که وقتی مقابل لشکر می ایستد و لشکر را موعظه می کند ... تا می رسد به اینجا که می گوید:
▪️شما زنان و فرزندان و خاندان او را از این آبی که یهود و نصارا و مجوس از آن می خورند و کِلاب و خَنازیر در آن غوطه ور می شوند، منع کردید، به طوری که بیهوش روی زمین افتاده اند؛ فَهَا قَد صَرَعَهُم العَطَشُ!
📚«بادۀ توحید در کربلای عشق» ۲۵۳
#امام_حسین
@maadshenasii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حسین جان
تو کیستی که در غم از دست دادنت
مردان ما شبیه زنان گریه میکنند
#محرم
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 امام حسین علیه السلام فرمودند:
بر هيچ چشم مؤمنى روا نيست كه ببيند خدا نافرمانى مى شود و چشم خود را فرو بندد ، مگر آن كه آن وضع را تغيير دهد...
📚أمالی شیخ طوسی ص ۵۵
#نشردهید
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چرا برای حجاب در قرآن فعل امر استفاده نشده است؟
#استاد_وکیلی
🔹امر و نهی صریح و مسئله ضروری در دین
🔹️#جهاد_تبیین
🔸️#به_وقت_حجاب
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دستگیری مرتبطین با شبکه های معاند در کاشمر توسط نیروهای امنیتی
🔸افرادی که به صورت سازمان یافته در شهر کاشمر بی حجاب بودند توسط نیروهای امنیتی و نظامی دستگیر شدند
🔹این افراد ضمن تبلیغ و رواج بی حجابی عکس و فیلم آمران به معروف را برای شبکه های خارجی ارسال میکردند...
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ویدئویی دیدنی از آمادهسازی جنگنده میگ۲۹ توسط آیندهسازان نیروی هوایی ارتش
#آینده_سازان
#نسل_فردا
#نیروی_هوایی
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
🔻رخنهی لیبرالیسم در جبههی انقلاب
🖊 مهدی جمشیدی
۱. برخی نیروهای تجدیدنظرطلب در جبههی انقلاب، با دیگران ملایم و منعطف و مداراییاند اما انقلابیهای اصیل را طرد و نفی و سرکوب میکنند. اگر آنها بگویند «سوپرانقلابی»، انشقاق ایجاد نکردهاند، ولی اگر انقلابیهای اصیل بگویند «صورتی»، برچسب وحدتشکن زدهاند. سیئات اینان، حسنات آنهاست.
۲. تعبیر من دربارهی اینان، «انقلابی نمایشی» است؛ چون انقلابیگریشان، از برخی ظواهر و صورتها فراتر نمیرود و عمق هویتی ندارد. وانمود میکنند که انقلابیاند، اما دچار چرخش و دگردیسی شدهاند.
۳. شاید اولین برچسب را به این جماعت، شهید بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدمهای دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفتهاند چه باشند.
۴. در دههی اخیر، عدهای رفتند زیر پرچم «اسلام رحمانی». آیتالله خامنهای هم در مقابلشان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأتگرفته از «لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمیبرند. من اینان را التقاطی میدانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و لیبرالیسم است.
۵. برخی از انقلابیها کوشیدند ادای اصلاحطلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالتها بریدند و به اصیلها گفتند تندرو. البته درباره صورت مشترک و مخرج مشترک داشتنشان با اصلاحطلبان، هیچگاه توضیح ندادند. نرمنرمک چرخیدند.
۶. دربارهی «برجام» و «فضای مجازی» و «حجاب»، مانند خاتمی و اصلاحطلبان فکر میکنند. فقط مشکل اینجاست که برخلاف اصلاحطلبان، تعبیر «حضرت آقا» را هم ضمیمهی استدلالهای اقتباسی خود میکنند.
۷. حاجقاسم را نیز از آن خود میدانند؛ همان کسیکه میگفت دختر شهید، فقط به قصد «هدایت» میتواند با دختر بدحجاب، ارتباط داشته باشد نه به قصد «رفاقت»؛ یعنی حتی رفاقت با اینان را نیز نمیپسندید. نمیدانند سیاست حاجقاسم، «سیاست هدایت» بود نه «سیاست تمایز». هم برجام را تصمیم نظام میدانستند و هم فتوحات منطقهای حاجقاسم را میطلبیدند.
۸. رهبر انقلاب از سه مرحله سخن گفتهاند: خودسازی، جامعهسازی و تمدنسازی. اینان چون در مرحلهی خودسازی، شکست خوردهاند، ارادهی انقلابی ندارند و بهجای جامعهسازی، در پی جامعهسنجی هستند تا مطابق ذائقه، حکومت کنند.
۹. در اغتشاش سال گذشته دیدید که «مواضع دوپهلو» داشتند. هرچه فریاد داشتند بر سر نظام کشیدند و نوع حکمرانی؛ مانند خاتمی. دوگانهی نظام/ مردم را پذیرفته بودند؛ همانند اصلاحطلبان.
۱۰. حداقل یک دهه است که کسانی در درون جبههی انقلاب، التقاطی شدهاند. کلیدواژههایی هم دارند: وحدت/ خلوص، همبستگی/ دوقطبیشدن، عقلانیت/ تندروی، فرهنگ/ امنیت، جذب حداکثری/ طرد، و ... . از همهی اینها روایت غلط دارند.
۱۱. از اصول بریدهاند اما انتظار دارند که همچنان در هستهی مرکزی گفتمان انقلاب باشند. به ما میگویند «تنگنظری» نکنید ولی مسأله این است که خودشان «تجدیدنظر» کردهاند. دایرهی انقلاب و خودی نیز باید متناسب با بازاندیشیهای دورهای آنها گشاد شود؛ چون معیار، اینانند نه ارزشها.
۱۲. به همان معنا که امام خمینی به بازرگان، «برچسب لیبرال» زد، من هم به اصولگرایی نسبت میدهم. روح بازرگان در بخش عمده اصولگرایان، حلول کرده است. «اسلام رحمانی»، فصل مشترک اصولگرایان و اصلاحطلبان شده است. اسلام رحمانی، یعنی لیبرالیسم و هر کس به مؤلفههای آن معتقد باشد، دچار التقاط شده است؛ چه اصلاحطلب و چه انقلابی.
۱۳. جالب اینکه میان «بدنه» و «بالاییها»، تفاوت آشکار وجود دارد؛ بدنهی انقلابی که در کف هستند، وفادارند اما هرچه فراتر میرویم و به نخبگان میرسیم، موارد استحاله بیشتر میشوند. گویا وضع اجتماعی (قدرت) و وضع فکری (حقیقت)، تا حدی با یکدیگر نسبت عکس دارند. ازاینرو، جماعت از راه انقلاب بازگشته و به تفکر اصلاحات پیوسته، اکثریت نیستند که «واسازی فکری»ام به «واگرایی اجتماعی» برسد.
۱۴. از هرچه که واسازیشان کند متنفرند؛ مثل همین متن! بیدرنگ، واکنش منفی نشان میدهند و برآشفته میشوند. نگرانند که مبادا نسبتهای فکری و هویتی پنهانشان با اصلاحطلبان آشکار شود. میگویند خودمان هستیم ولی تاریخ اصلاحات میگوید تکرار آنهایند. تجدیدنظرطلبی را از سطر نخست آغاز کردهاند.
۱۵. راه «بازسازی انقلابی» از «واسازی اصولگرایی» میگذرد. اینان برای تداوم قدرت خویش، امکانهای انقلاب را به زنجیر بستهاند و مردم را در انتظار جهش تاریخی، دلسرد کردهاند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا انقدر شیعه به عاشورا توجه داره؟
بشنویم نقل قول رهبری از یک عالم
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اون کاری که در اجتماع رخ میدهد یک تعلیم عمومی است ، حرام کوچک یا بزرگ در اجتماع برای حکومت مسئولیت ایجاد میکنه
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 "یکی از راهکارهای جلوگیری از بی حجابی"
🔸 قسمتی از بیانات #حضرت_آیت_الله_شب_زندهدار «دام ظله»
#روز_پنجم_محرم_الحرام
#دفتر_مقام_معظم_رهبری(مدظلهالعالی) قم
1402/05/01
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
🔴مـصـاف انـقـلاب بـا احـزاب
➖تلاش دولت برای تحقق مطالبه رهبر و مانع تراشی بخشی از مجلس!
#خرمشهر_استقلال_دولت
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هشدار دکتر میثم مطیعی
هیات ها رو کنسرت نکنید
حفظ عزاداری سنتی...
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
پاسخ حجت الاسلام عالم زاده نوری به نامه ۴ روانشناس
https://rasanews.ir/fa/news/738607/%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C
🔰نهادهایی که در حوزهٔ حجاب پاسخگو نیستند را بشناسید | نامه خبرگزاری فارس به نهاد ها و بازخورد سازمان های مختلف کشور
🔹اتفاقات تابستان پارسال بار دیگر این دغدغه را مطرح کرد که بحث حجاب در جامعهٔ ما چطور و چگونه توسط نهادها تبیین و نهادینه میشود؟ امری که قانون نیز آن را پیشبینی کرده اما آنچه از عملکرد نهادهای مخاطب قانون دیده میشود، این است که اکثر آنها در این زمینه عملکرد رضایتبخشی نداشتهاند.
🔹خبرگزاری فارس با ارسال نامه به این نهادها خواست تا عملکرد خود در حوزهٔ عفاف و حجاب را اعلام کنند.
🔹معاونت زنان و خانوادهٔ ریاست جمهوری اعلام کرد فعلا وقت نداریم. وزارت بهداشت مدعی شد خیلی کار کردیم اما نمیگوییم. حوزهٔ علمیه جوابی نداشت. وزارت راه و شهرسازی هم دنبال مسئول میگشتند.
🔹 اما ستاد امر به معروف، سازمان تبلیغات، وزارت کشور، اتاق اصناف تهران، شورای عالی اقلاب فرهنگی و... جوابهایی دادند که در مشروح خبر هست.
جواب ۲۴ نهاد مسئول در موضوع عفاف کشور را اینجا بخوانید.
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰درخواست امام جمعه پردیسان از گروههای مردمی در خصوص «تداوم مطالبهگری در موضوع حجاب»
🔹باید مرتب خواسته و گفته شود تا مسئولان دچار انفعال نشوند.
🔹اگر کف خیابان رها شود با هنجارشکنیهایی مواجه میشویم که امنیت روانی و اخلاقی و خانوادگی همه را به هم میزند
🔹آدرس اصلی هنجارشکنان جشنوارههای هنری و کنسرتها است.
۱۴۰۲٫۴٫۳۰
👆مطالبه گری #حجاب
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 روضه سوزناک حضرت قاسم بن الحسن علیه السلام توسط استاد عالی
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
🚫هیاتی سکولار/متن تلخ است!
⭕️هیاتی سکولار، سکولار هیاتی نیست. برخی فکر می کنند هیاتی سکولار جوان با کروات و هفت تیغ و یا زن بی حجاب یا غیره است. برخی دیگر فکر می کنند هیات سکولار طرفداران فلان روحانی اند که مورد حمایت انگلیسی ها هستند. برخی دیگر هیات سکولار را با انجمن خاک خورده حجتیه می شناسند؛ یا هیاتی که حرف سیاسی نمی زند. از این موارد بگذریم، نگران کننده نیستند.
اما تا به حال درباره "هیاتی سکولار" شنیدید؟
هیاتی سکولار نگران کننده تر و عمومیت بیشتر دارند. هیاتی سکولار شاید در هیات غیر سکولار باشد. راه دور نرویم. از خودمان حرف می زنیم...
هیاتی سکولار کسی است که محبت اش به اهل بیت از درب هیات فراتر نمی رود. تنها اثر اشک و ندبه اش حال خوب است و آرامش وجدان تخدیری.
هیاتی سکولار ممکن است عکس امام و آقا هم در هیاتش باشد و در انتهای مجلس هم انقلاب را دعا کند.
به خودمان رجوع کنیم ببینیم ثمره اشک را چه دانستیم. حضرت امام فرمود امام حسین به اشک ما نیاز ندارد. رهبر انقلاب فرمود اگر به اشک و ندبه است معاویه هم اهل مدح و مرثیه بر امیرالمومنین بود.
سید بن طاووس در لهوف نقل می کند که وقتی اهل بیت به کوفه رسیدند، اهل شهر به پهنای صورت اشک می ریختند.
پس اشک به تنهایی نشانه ولایت نیست.
هیاتی سکولار کسی است که محبتش به امام به منصه عمل نمی رسد. عمل؟ کدام عمل؟ هر عملی؟ خیر. عملی که نصرت امام و منطبق بر نقشه ولایت باشد نه تشخیص و اجتهاد شخصی.
برخی هیاتی و دیندارند و حتا اهل عمل. اما عمل شان نسبتی به خواسته و نصرت امام شان ندارد. نمونه تاریخی اش عبیدالله بن حر جعفی. گفت من نیستم اما اسب و شمشیرم برای شما.
برخی تلاش می کنند، خرجی می دهند، کار و فعالیت دیندارانه هم دارند، اما کار امام شان را پیش نمی برند. مثل اینکه امام در کربلا باشد و ما در مدینه اهل مجلس علم و خدمت رسانی به نیازمندان و سفره انعام و غیره باشیم؛ شوخی نیست؟ پس وقتی از صحنه حق و باطل زمان خویش غایب هستیم و طاغوت زمان خود را، در معیت ولایت نفی و تکفیر نمیکنیم این گریه و بکاء برای ما ذره ای تقرّب الی الله ندارد.
🔴نصرت امام در ایستادن مقابل دشمن است و آرایش جنگی دشمن امروز، در رسانه است. جنگ امروز، جنگ نهایی زینب کبری است؛ جنگ روایت ها؛ جهاد تبیین.
حرف تمام است؛ هیاتی سکولار، "انقلابی بدون عمل" یا "عمل ناانقلابی" است.
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸راهکار امام صادق (علیه السلام) برای ورود به بهشت...
از هم اکنون در بهشــت هستـید
قال الصادق(ع):وَ أنْتُمْ فِی الجَنَّه
🎙برشی از بیانات آیت الله میرباقری در هیات ثارالله قم
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin