مستندی دیدنی 👇👇👇
امروز یکشنبه ساعت ۲۳:۴۵
شبکه ۳
✳️ سرانجام پس از چهار سال ممنوعیت پخش مستند «پرزیدنت آکتور سینما» از تلویزیون به دلیل مخالفت آقای حسام الدین آشنا، نماینده دولت آقای روحانی در شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما و عدم اعطای پروانه نمایش برای این مستند توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت آقای روحانی، این مستند امروز یکشنبه ساعت ۲۳:۴۵ از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.
❇️ این مستند روایت سال های پایانی شوروی در دوره میخائیل گورباچف می باشد و یکی از جنجالی ترین مستندهای موسسه سفیرفیلم در سال های اخیر میباشد.
🔶 گوشه ای از اخبار و اطلاعات «هنر و رسانه دینی»
@honaretollab
هدایت شده از عقلنوشتههای انقلابی
16.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹برخی آثار، فقط یک اثر نیست، بلکه نمایانگر فصل جدیدی از فرهنگ و هنر است؛
نشانه یک گشایش است؛
روایتگر مقیاس جدیدی از احساسات و حساسیتها است.
🔹حجم تلمیح و کنایه در این شعر، قابل توجه است. قدرت تصویرسازیاش، بسیار خوب است.
🔹شاعر به خوبی به جزییات مقتل علی اکبر مسلط است و شعرش مملو است از گریزهای حرفهای روضه.
🔹از همه مهمتر، زاویه دیدش در روایت شهادت حضرت علی اکبر علیه السلام از منظر حضرت عباس علیه السلام، رهاسازی ظرفیتی تمام نشدنی در روایت مصیبت عاشوراست؛ مانند آنچه که در سالهای اخیر در خواندن روضه اصحاب تجربه کردهایم که به یکباره صدها پرده جدید و صحنه تازه در روضههای اباعبدالله علیه السلام خلق گردید.
🔹اینکه شاعرها و روضه خوانها و نوحهسراها، روضه های متقابل قاسم بن الحسن و علی اکبر یا عبدالله بن الحسن و علی اصغر و غیره را بخوانند، شاید بتواند قدمی باشد، در فهم روابط مؤمنانه و ملکوتی یاران و اصحاب سیدالشهداء علیه السلام و زمینهای برای جامعهپردازی دینی.
پدرت، آیۀ نور است، ولی میشکند
عمهات، کوه غرور است، ولی میشکند
پای هر زخم تو هر لحظه، دل مادر من
گرچه از معرکه دور است، ولی میشکند
هیچکس از دل طوفانی عباس نگفت
دل عباس صبور است، ولی میشکند
🔹واضح است این شعر، اولین اثر در این خصوص نیست و بارها و بارها در سالهای گذشته، روضههای و دلگفته های حضرت رباب و حضرت زینب سلام الله علیهما و سایر اصحاب با یکدیگر را شنیده و گریستهایم.
اما پختگی این ارائه، شاید نشانه خوبی باشد، برای توسعه و بالندگی این زاویه دید در فهم مصیبت سیدالشهداء علیه السلام.
#هنر_انقلابی
#اعظم_حسینی
هدایت شده از بسیج رسانه قم
#دعوتنامه
#شما_هم_دعوتید
🚩 مراسم عزای حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) همراه با اهالی هیئت هنر و رسانه قم
🚩 از شنبه ۳۰ مردادماه به مدت سه شب
🚩 بلوار غدیر، کوچه ۸ مجتمع آموزشی هدایت
🏴 @brqom_ir
هدایت شده از عقلنوشتههای انقلابی
41.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢نماهنگ روضه خانگی💢
🔹وقتی شعر به عنوان پیشران بالندگی زبان و ادبیات، می آید و با ریتمگذاری و سبکسازی، در مراسمات روضه و نوحه مصرف می شود، یعنی زنجیرهی فعالیتهای فرهنگی به درستی به هم گره خورده و چرخهی محصولات فرهنگی به راه افتاده است.
🔹اینکه بر روی یک شعر فاخر، نماهنگ ساخته می شود، نشان از چهتگیری و موقف درست جبهه فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی است.
🔹بی تردید #فناوریهای_اجتماعی پیرامون فرهنگ عاشورا، امروز سرحالترین و قبراقترین فناوریهای اجتماعی کشور است...
#تمدن_نوین_اسلامی
#هنر_انقلابی
#عقلانیت_انقلابی
#فرهنگ_عاشورا
#کُوتاهِههای_مُحرَّمی
https://eitaa.com/alimohammadi1389/454
7.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 معرفی مستند
نام: بیتربیت
کارگردان :سید حسین امام جمعه
زمان : ۳۲ دقیقه
موضوع:
🔹بعد از انقلاب اسلامی دغدغه مندان کشور برای تغییر نظام تعلیم و تربیت غربی که در زمان پهلوی گسترش زیادی پیدا کرده تصمیماتی می گیرند و اقدام به نوشتن سندی برای تغییر و تحول در این حوزه میکنند.
🔸مستند بی تربیت در واقع هم گزارش کوتاهی از چگونگی رقم خوردن این تاریخ پرپیچ خم آموزش و پرورش در ایران قبل و بعد از انقلاب است و هم اهمیت بحث تربیتی که دیگر در مدارس دیده نمی شود و راه حلی که میشود از این مصیبت خارج شد است.
🔹درواقع مستند بی تربیت روایت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که راه حلی هست برای تمام مشکلات آموزش و پرورش اعم از غربی بودن و خالی از محتوای تربیتی.
🔸مقام معظم رهبری در بسیاری از جلسات و دیدارها نیز پیگیر به نتیجه رساندن این سند تحول بنیادین بوده اند ولی آنچه که در نهایت و در اجرا رقم خورده است اصلا مورد رضایت نبوده و نیست. ایشان جایگاه بسیار بالایی برای امر تربیت و مخصوصا نسل آینده قائل هستند و از طرفداران این سند هستند هرچند به گفته خود ایشان این سند هدف نیست ولی پلی است برای رسیدن به آنچه مد نظر است.
🔗دریافت مستند از لینک زیر👇
https://b2n.ir/bi-tar
🔶 گوشه ای از اخبار و اطلاعات «هنر و رسانه دینی»
@honaretollab
📛 مستند سیاسی «پرزیدنت آکتور سینما» با موضوع آخرین روابط سیاسی میان ایالات متحده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی
✅ این مستند، مستندی بسیار عالی است. بخشی از آن بسیار ناراحت کننده و تاسف آور است، اما بخش آخر آن، بسیار امیدوار کننده و امیدزا.
👌ارزش یک بار دیدن را دارد.
🌐 لینک دانلود مستند: mshrgh.ir/754284
🔶 گوشه ای از اخبار و اطلاعات «هنر و رسانه دینی»
@honaretollab
هدایت شده از بیات
⚠️ #مطالبه_گر باشیم
👈چند وقته صدا و سیما در یک اقدام بسیار ابتکاری و جالب وسط تبلیغات تلویزیونی بخشی رو به طرح برخی از احکام اختصاص داده .
👈در این بخش در قالب نقاشی و گرافیک با زبانی بسیار ساده اقدام به بیان احکام میشه.
این کار صدا و سیما جای تقدیر و تشکر داره
👈 چقدر خوبه که با 162 تماس بگیریم و یا به صورت پیامکی تشکر کنیم.
30000162
200064040
3000025
9.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅⛔️ بخشی از یک مستند در دست تولید باعنوان «نیوجرسی» را ببینید:
🔻 یکی از سرمایهداران اهواز تصمیم به ایجاد میدان ترهبار جدیدی در شهر میگیرد. میدان جدید مشتری کمی دارد، راهحل چیست؟! تعطیلی میدان سابق!
🔹 بگیرببندها شروع میشود و چند غرفهدار و کارگر که در برابر این تصمیم خارج صنفی مقاومت میکنند کارشان به دادسرا و زندان کشیده میشود.
🔻 کارگردان مستند، علی زهیری است که پیش از این با مستند جنجالی امیدیه، شناخته شده است.
🔶 گوشه ای از اخبار و اطلاعات «هنر و رسانه دینی»
@honaretollab
6.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آمده ام شاه پناهم بده...
🔶 گوشه ای از اخبار و اطلاعات «هنر و رسانه دینی»
@honaretollab
هدایت شده از پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی
سلسله نشستهای«جهان بازیهای رایانهای»
-نشست ششم : «سیاستگذاری بازیهای رایانهای در ایران
⏰زمان: سهشنبه ۹ شهریورماه، ساعت ۱۴:۰۰
باحضور:
- محمد امین حاجیهاشمی-کارشناس فضای مجازی و سیاستگذاری سرگرمی
-محمدحسن یادگاری-پژوهشگر حوزه مطالعات رسانه
*پخش زنده نشست از صفحه اینستاگرام پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی:
Www.Instagram.com/rcica_ir
17.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماهنگ «دهه هشتادیا» منتشر شد
با حضور عبدالرضا هلالی، محمدحسین پویانفر و علی رام نورایی
🔶 گوشه ای از اخبار و اطلاعات «هنر و رسانه دینی»
@honaretollab
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
🔻کلیپ «دهه هشتادیا» و عبور از کلیشه «جذب»
🔹لابد کلیپ جدید همخوانی نوجوانان دهه هشتادی را تا کنون دیدهاید و احتمالا دربارهاش هم چیزهایی به موافقت و مخالفت خواندهاید. آیا نمیشد شعر بهتری انتخاب کرد؟ آیا ملودی مناسب است؟ لوکیشن ضبط درست انتخاب شده یا فیلمبرداری عالی از آب درآمده؟ همه اینها میتواند درست یا غلط باشد اما به نظرم بهتر است که این اثر را فراتر از این جزئیات تحلیل کنیم. من میخواهم به بهانه این نماهنگ، درباره کلیشه «جذب» در میان فعالان فرهنگی چند کلامی بنویسم.
🔹به نظر من و بر خلاف منتقدان، این اثر نه میخواسته کسی را جذب کند، نه قرار بوده کلاس امامشناسی باشد و نه تلاش کرده تا تیپ نوجوانان داخل کلیپ را به عنوان استاندارد رسمی جامعه فعلی جا بزند و برای نوجوانان مذهبی و انقلابی ذائقهسازی کند. اگر بخواهم ساده و خلاصه بگویم، این اثر فقط یک پیام دارد و آن این که میخواهد به تعدادی از نوجوانان ایران بگوید «شما دیده میشوید».
🔹این کلیپ «ماقبل جذب» است و اساسا نقطه قوت این کار آنجاست که نه به دنبال جذب است و نه میخواهد سیاست فرهنگی تجویز کند و نه میخواهد شعار بدهد. فقط میخواهد بگوید که من شما را میبینم و میدانم که هستید و هر علاقه و سلیقهای که دارید از نظر من هیاتی و عاشق امام حسین(ع) هستید.
🔹نمیخواهم ژستهای برخی روحانیون و اصحاب فرهنگ را بگیرم و بگویم که مشکل امروز اختلاس است و نه لباس نوجوانان، بلکه برعکس؛ باید گفت که اگر امروز به نوجوان ایرانی امیدواریم برای نقشآفرینی در آینده انقلاب، بخاطر این است که دل او را در گروی ارزشها میدانیم. ما امروز نیاز داریم تا این باور را به نوجوانان منتقل کنیم و بگوییم اگر کسی در هر محیطی فهم مواجهه با شما را ندارد، هستند کسانی که بفهمند شما که هستید و چه ارزشهایی دارید، ولو لباس و تفریحتان با نسل قبلی خودتان فرق کرده باشد. افراد زیادی هستند که عرض ارادت نسل شما را بسیار قیمتیتر از مجلس روضه آن مفسد اقتصادی و آن مسئول خطاکار میدانند.
🔹همه ما آن عبارات طلایی حاج قاسم درباره خطکشیهای کاذب در جامعه را به یاد داریم که گفت «نگوییم این بیحجاب است و او باحجاب، همه اینها دختران ما هستند» و حتما همه یادمان هست رهبر انقلاب درباره آن بانویی که به استقبال ایشان آمده بود و ظاهر نامناسبی داشت فرمودند: «چه کار کنیم؟ ردش کنیم؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباختهی به این اهداف و آرمانهاست». آیا این عبارتها مذهبیها را به بیحجابی سوق داد یا شخص بیحجابی را باحجاب کرد؟ به جرات میتوان گفت که «خیر!». پس چرا این سخنان باید گفته شود؟ چون هدف اساسا نه «جذب» است برای خاکستریها و نه «الگوسازی» است برای انقلابیها. هدف تنها گفتن این است که همدیگر را ببینید، بشناسید و بپذیرید. اگر این نباشد که اساسا امر به معروفی و نهی از منکری آن چنان که باید اثر نخواهد کرد. که اگر این نشد به فرموده رهبر انقلاب نهی از منکر جز ایجاد نفرت نخواهد بود.
🔹در کار فرهنگی شما باید «قله» بسازید. تکثیر قلهها، وسعت دامنهها را زیاد میکند. اما همه کسانی که در دامنه هستند باید از ته دل به خیرخواهی کسی که در قله ایستاده ایمان داشته باشند. باید او را دوست داشته باشند و به دست دراز شده قله به سمت دامنه اعتماد کنند. بخشی از کار فرهنگی باید متمرکز بر این باشد که بین قله و دامنه اعتمادسازی کند. فضای تربیتی نوجوان امروز سخت نیازمند این اکسیر است تا ظرفیت خاموش آن برای اسلام و ایران فعال شود.
🔹با این چهارچوب تحلیل، کلیپ «دهه هشتادیا» بخشی از آن اعتمادی است که نوجوانان ایران برای گذار به تیپ «ز کودکی خادم این تبار محترمم...» لازم دارند. بچههای ما امروز نیاز دارند بدانند که مداح امام حسین(ع) مستمع خود را گلچین نمیکند، درست مانند خود او.
✍ محسن ترابی
✅ @Rajanews