eitaa logo
خانه هنر طلاب
184 دنبال‌کننده
449 عکس
235 ویدیو
8 فایل
🔶 اخبار و اطلاعات #هنر و #رسانه_دینی @honaretollab
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مشفقون
مخدّرات در جامعه و مشارکت پایین در انتخابات... [قسمت ششم] 👈 فیلم و سریال! 🔸 یکی از عوامل مهم بی اعتنایی مردم‌ به مشارکت سیاسی و چه بسا رقم‌ خوردن نتیجه عجیب در آن، تأثیر مخدِّرات و رواج آن در جامعه است! 🔹 فیلم و سریال (اقسام گوناگون نمایش) 🔺 فیلم و سریال و به طور کلی نمایش با همه اقسام مختلفش، یکی از جذاب ترین و مؤثرترین رسانه ها برای انتقال مفاهیم است! 🔺 این موضوع، به همان اندازه که می تواند یک فرصت کم نظیر برای انتقال مفاهیم و معارف درست دینی و انقلابی باشد! یک تهدید بزرگ برای از بین بردن آن مفاهیم و‌ معارف هم هست! 🔺 گرچه تلخ ولی باید گفت: اگر روزی علما و دلسوزان فرهنگی، با ماهواره مخالفت می کردند! امروز محتوای همان ماهواره را (البته به صورت بومی شده و با شیب نسبتا تندی به سمت انحطاط فرهنگی و دوری از معارف ناب شیعی) در شبکه نمایش خانگی به خانواده هایمان عرضه می کنیم! به صورت رسمی و قانونی و با مهر نظارت ج.ا.ا !! 🔺 با ترویج چنین فیلم و سریال ها و نمایش های مختلفی که نشانه‌ ولنگاری فرهنگی است! و سازندگانش بعضا حتی کمترین دلبستگی را به معارف اسلامی و انقلابی ندارند! چگونه باید توقع نشر فرهنگ اسلامی و موضوعاتی مثل مشارکت سیاسی بالای مردم را داشته باشیم؟ 🔺 به عنوان نمونه این همه تریبون های مذهبی در ایام محرم برای ارتقای فرهنگ اسلامی تلاش می کنند، یک برنامه جوکر همه اش را می شورد و می برد! 🔺 بعضی مدیران هرچه در خنثی سازی تحریم ها موفق نبوده اند! اما به عکس در خنثی کردن تلاش های نهاد های مذهبی بسیار موفق بوده اند! ✅ باید به فکر باشیم و برای جلوگیری از رواج مخدرات در جامعه برنامه ریزی و‌ مطالبه بکنیم، و الا کاسه همین کاسه است و آش همین آش! ادامه دارد... یاعلی🌹 ✍ محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐 ویراستی
مدرسه علمیه مشکات انجمن فقه فرهنگ و رسانه قابل توجه طلاب، فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با فرهنگ، ارتباطات، سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه و علاقه‌مندان حوزه مسائل فرهنگ و رسانه انجمن فقه فرهنگ و رسانه برای دورۀ سطح 4 این رشته طلبه می‌پذیرد. اهداف این دوره: تربیت طلاب نظریه‌پرداز، آشنا با منظومۀ آموزه‌های دینی مرتبط با عرصه فرهنگ و رسانه و توان‌مند در زمینۀ طراحی ساختارها و نظام‌های فرهنگی‌-رسانه‌ای منطبق با آموزه‌های دینی نظام آموزشی: این دورۀ آموزشی بین 10 تا 12 ترم آموزش به طول خواهد انجامید. شرایط پذیرش: 1- احراز صلاحیت‌های عمومی و اخلاقی 2- دارابودن مدرک علمی سطح 3 3- قبولی در آزمون ورودی و مصاحبه علمی 4- تعهد به استمرار جدی دروس تخصصی فقه و اصول شرایط حضور در دوره: 1- طلاب محترم می‌بایست علاوه بر شرکت در دروس فقه، اصول، قرآن و روایت باید هر هفته در 4 کلاس شرکت داشته باشند. (8 واحد درسی) 2- ایشان می‌بایست برای فارغ‌التحصیل شدن رساله‌ای مرتبط با این دوره تدوین کنند. 3- واحد‌های تخصصی در یک روز آموزشی (4 کلاس در یک روز) یا دو روز (دو کلاس در دو روز) برگزار خواهد شد. 4- طلاب پذیرفته‌شده در صورت قبولی در آزمون ورودی مدرسه علمیۀ مشکات از شهریۀ این مدرسه بهره‌مند خواهند شد. ✏️علاقه‌مندان نهایتا تا ۲۴ مردادماه به آی‌دی mohsen_bisadi@ در پیام‌رسان‌های بله و ایتا رزومه‌ خود را ارسال کنند.
هدایت شده از بر پا
شوالیه اژدها 🔹کارتون پاندای کنگفوکار این بار با داستانی متفاوت در حال پخش برای کودکان است. آنچه این سریال طولانی را متفاوت می‌کند، در چند سطح قابل طرح است اول سطح تمایلات سیاسی، دوم سطح طرح کلان راهبردی و سوم سطح اعتقادی که هر سه را در ناخودآگاه کودکان تثبیت می‌کند. این اندیشه ها چیست؟ 🔹سطح اول: میدانید که انیمیشن پاندای کنگفو کار با تمرکز بر فرهنگ شرقی شناخته شد. اما حالا کل داستانش بر بستر رفاقت آن قهرمان چینی یعنی "پو" و دختری اهل انگلستان که پو عاشقانه تابع او است یعنی "شمشیری" رقم میخورد. همراه آنها به مرور تیمی میشوند که هر کدام نماد یک فرهنگند، نقطه هدف نیز شهری مرموز زیر لندن. پس قرار است سخنی جهانی را بشنوید و جهت گیری توجه و ذهن شما هم غرب است. 🔹در کل مسیر تا لندن شما علاقه دارید که سلاحهای فوق العاده قدرتمند و برتر را به چنگ آورید و از دست نیروهای جاهل و یا خبیث بگیرید که چه کار کنید؟ که آنها را ببرید به انگلستان، به غرب و آنجا اولا جمعش کنید و سپس نابودش کنید. یعنی حق میدهید از این سلاحها هیچ کس استفاده نکند به جز کانون غرب، چون آنجا می‌توانند این سلاحها را نابود کند. 🔹 سطح دوم اما ایده کلان راهبردی فیلم است برای اداره دنیا. آن ایده چیست؟ اینکه حکومت واحد جهانی خطا است و جمع شدن قدرت ها در یک نقطه قطعا به فساد می‌انجامد. در برابر این طرح، ایده موازی دیگری وجود دارد و آن اینکه همه دنیا تحت حاکمیت آن قدرت برتر، در وحدت و صلح زندگی کنند. شما از این ایده دوم متنفرید چون از جنس اجبار است و ایده اول را می‌پسندید که هویت فرهنگی تری دارد. جالب است در لایه اول حکم به جمع قدرت در غرب میکنید و در لایه دوم جمع قدرت را غلط میدانید. احساس تعارض هم نمی‌کنید چون فکر میکنید آنها می‌خواهند قدرت‌ها را جمع کنند که نابود کنند. این طرح کلان سیاسی برای دنیا، شما را به یک جامعه چند قطبی با کمرنگ کردن حکومت و قدرت مرکزی واحد، سوق می‌دهد. قدرت برتر متمرکز حاکم ولو جوشیده از همه کثرات باشد، ظلم و اجبار، نتیجه روشن آن است. 🔹 ثمره این اندیشه کثرت گرا ، خواه ناخواه غفلت از حکمرانی واحد است. اتفاقی که لیبرال دموکراسی غرب همین الان در کشورها شکل داده و مضراتش را میبینیم. اما می‌توان بین این دو طرح که یکی به شدت وحدت گرا و نافی کثرت است و دیگری کثرت گرا و نافی وحدت است و همان دعوای قدیمی شرق و غرب دنیای مادی را شکل داده، طرح سومی را تبیین کرد که جمع وحدت و کثرت است و پرچمدار این نرم افزار نوی جهانی ایران است با ساختار مردمسالاری دینی اش. سریال کارتونی در اینجا سخن نویی ندارد چون غرب اساسا در اینجا سخن نویی ندارد. بلکه همان تثبیت اندیشه لیبرالیسم است البته در اندازه جهانی. 🔹اما لایه سوم و بسیار خطرناک فیلم، اثر اعتقادی آن است درباره آینده تاریخ. کسی که ایده رقیب و منفور را می‌خواهد پیاده کند که برادر شمشیری است، کیست؟ او در طول سریال قهرمان الهام بخش و الگوی حماسه شما بوده. که غایب در شمشیر شما بوده و حالا ظهور می‌کند. او حالا صاحب همه قدرتهای ماورایی است که هر کدام را از یک قهرمان اساطیری در دست دارد. او می‌گوید من می‌خواهم با این قدرت‌های برتر، صلح را و وحدت را ایجاد کنم. لشکر او همه قهرمانان اساطیری اند که مرده بودند و حالا با او رجعت می‌کنند. شما اما هم از آن الگو متنفرید هم از همه قدرت‌های برترش و هم از لشکر رجعت کرده او و هم از طرح جهانی اش. همه این المانها شما را یاد داستان واقعی اعتقادی شیعی خود درباره آینده تاریخ نمیاندازد؟ 🔹 تقریبا این محتوای چهل قسمت از داستان است و من در تعجبم که آیا ما نباید روی چنین داستان مهم و پر نماد و حساسی که قطعا ذهن و دل کودکان ما را تسخیر میکند حساسیت داشته باشیم؟ @ali_mahdiyan
هدایت شده از mh.kargar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥وصیت تکاندهنده مرحوم فرج‌الله سلحشور: «اگر شهید شدم یا مُردم، من را در قطعه هنرمندان دفن نکنید» 🤲شادی روح بلندش صلوات 🎬 آنتی سلبریتی https://eitaa.com/joinchat/2067791886C00959371cb
هدایت شده از جشنواره هنر آسمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ پایگاه اینترنتی KHAMENEI.IR به مناسبت روز سینما | هنر؛ موهبت الهی 🎞️ رهبر انقلاب: سینما خیلی عنصر جذابی است، رسانه‌ی فوق‌العاده‌ای است، یعنی واقعاً الان هیچ‌چیزی مثل سینما نیست از لحاظ اثرگذاری. 🎬 گاهی اوقات این محاوره‌ای که در فیلم است، یک کلمه‌اش یک تاثیر بزرگ در مقابل می‌گذارد. 🔗 🔗 🔗 🔗 📡 دبیرخانه دائمی جشنواره هنر آسمانی 🆔 @Honareasemani
هدایت شده از محمد لسانی
امروز به بازدید نمایشگاه صوت و تصویر فراگیر رفتم خلوت و سوت و کور اما محتواسازان فضای مجازی تقریبا کنار هم آمده بودند فیلیمو و فیلم نت نیامدند مرکز مدیریت حوزه های علمیه سوپرفعال و پرجلوه در نمایشگاه حاضر بودند
هدایت شده از یونس قیاسوند
کسب رتبه برتر توسط غرفه حوزه علیمه (آفنداستودیو) در نمایشگاه صاترا
هدایت شده از یونس قیاسوند
هدایت شده از Masoud
«گردن زنی» در میلاد پیامبر مهر و رحمت! انتقاد شدید روزنامه جوان از تبلیغات پر حجم سریال گردن زنی در سطح شهر همزمان با ولادت پبامبر رحمت در کنار تبلیغات پرحجم شهری آنچه عجیب‌تر از همه به نظر می‌رسد این است که نام یک شرکت تاکسی اینترنتی معروف در کنار این تبلیغات خودنمایی می‌کند  جواد محرمی جوان آنلاین: حتی از عنوان سریال می‌توان حدس زد با چه اثری مواجه خواهیم بود. با این‌حال تبلیغات پرحجم شهری که از طریق بیلبورد‌های عظیم‌الجثه در پر رفت و آمدترین گذرگاه‌های شهری خودنمایی می‌کند حیرت‌آور و البته پرسش برانگیز است.  یک سریال با نام و تصویر و البته محتوایی حاوی خشونت افراطی در روز‌هایی که مصادف با میلاد پیامبر مهر و رحمت است به طرزی عجیب سرتاسر شهر را به خود اختصاص داده است.  در کنار تبلیغات پرحجم شهری آنچه عجیب‌تر از همه به نظر می‌رسد این است که نام یک شرکت تاکسی اینترنتی معروف در کنار این تبلیغات خودنمایی می‌کند. اعجاب‌آور بودن ماجرا از این حیث است که اساساً شرکتی که در طول شبانه روز با بخش قابل توجهی از مردم سروکار دارد و وجهه اجتماعی پررنگی برای آن متصور است چرا باید بکوشد نام خود را خرج فیلم یا سریالی کند که نه تنها جنبه‌ای خانوادگی ندارد بلکه به شکلی افراطی در حال بازتولید خشونت در جامعه است. شرکتی که به طور عادی با قشر رانندگان شهری سروکار دارد و باید مروج سبک زندگی و فرهنگ شهروندی باشد ترجیح داده حامی مالی ضدفرهنگ‌ترین جنس محتوا در شبکه نمایش خانگی باشد. سریال نمایش خانگی گردن زنی هم به لحاظ نام و هم به لحاظ تصاویر استفاده شده به شدت القای خشونت می‌کند. جالب است که آغاز تبلیغات این اثر با آغاز هفته وحدت و سالروز میلاد پیامبر مهر و رحمت همراه بوده است و وزارت ارشاد و شهرداری تهران هیچ کدام نسبت به این مسئله حساسیتی از خود نشان نداده‌اند.   خون‌پاشی، مواد مخدر و دیگر هیچ  خبرگزاری مهر درباره محتوای سریال نمایش خانگی که این روز‌ها تصاویر نه چندان آرامش‌بخش آن گستره پایتخت را پرکرده است چنین گزارش می‌دهد: قسمت اول «گردن زنی» این هفته در شبکه‌های اجتماعی پخش شد. سریالی که همان قسمت اول و در میانه یک عروسی مخاطب را بیشتر از لذت عروسی، مهمان دعوا، صحنه‌های خشن و خون و خون پاشی‌های یک قتل کرد و تقریباً از نمایش هیچ چیز هم ابا نداشت! از خشونت‌های فیزیکی و باز هم دعوا‌های نمایشی و نزاع‌های زیرزمینی تا تصویر مصرف مواد و دیگر خشونت‌های عیان.  اگرچه این سریال با رده بندی سنی ۱۶ سال ارائه شده بود، اما در کشوری که رده بندی سنی هنوز خیلی فرهنگ‌سازی نشده است نمایش این میزان از خشونت در سریال‌ها شاید چندان منطقی نباشد. حتماً انتظار نیست بدمن‌های سریال به سبک شخصیت منفی‌های سریال‌های تلویزیونی صرفاً چهره خلاف داشته باشند، اما این سریال تنها در یک قسمت پر بود از صحنه‌هایی که می‌توانست در جامعه پر التهاب و تنش زای امروز بیشتر به ترویج خشونت دامن بزند.  برخی در فضای مجازی به قسمت اول سریال واکنش‌های منفی نشان داده‌اند و در حالی که در انتظار یک سریال خانوادگی بوده‌اند از آزار روحی آن نوشته‌اند. حال باید دید سریالی که در شروعش با قتل و دعوای زیرزمینی و خون‌پاشی‌های غیرمتعارف کارش را شروع کرده است در ادامه چطور پیش می‌رود.   میل افراطی به بازتولید خشونت در آثار نمایشی ترویج خشونت از طریق آثار نمایشی موضوعی است که جامعه شناسان باید درباره آن سخن بگویند، اما موضوعی که به نظر می‌رسد نمی‌توان آن را انکار کرد حجم بالای آثار نمایشی است که در آن‌ها خشونت به اشکال مختلف خود را نشان می‌دهد. این موضوع در سریال‌های تلویزیونی به شکلی و در آثار شبکه نمایش خانگی به اشکالی دیگر بروز و ظهور می‌یابد. برای مثال در سریال‌های تلویزیونی بیشتر شاهد خشونت عاطفی و لفظی درون محیط خانواده هستیم. بی‌مهری و روابط سرد و بحرانی میان زوج‌ها و فرزندان موضوعی است که حجم وسیع آن در محتوای این آثار غیرقابل انکار است. در مقابل آثاری که در آن خانواده در حالتی عادی نشان داده شوند تقریبا در سینما، شبکه نمایش خانگی و تلویزیون به طور کلی به چشم نمی‌خورند. آخرین باری را که در یک سریال تلویزیونی شخصیت مادر تکریم شده باشد نمی‌توان به خاطر آورد. پدر خوب از گمشده‌های آثار نمایشی چند دهه اخیر کشور بوده است. با استثنائات کاری نداریم. درباره رویه‌ها صحبت می‌کنیم. خشونت جلوه‌های گوناگونی در آثار نمایشی دارد. ممکن است یک فیلم در ژانر ورزشی درباره یک ورزش رزمی باشد، اما به شدت احساسات و عواطف مخاطب را با خود درگیر کند و در آن شاهد جامعه‌ای متعادل و پویا باشیم و خشونت در دایره‌ای معقول که رقابت ورزشی است رقم بخورد، اما در عین حال سریالی که عنوان خانوادگی را یدک می‌کشد واجد رفتار‌هایی میان اعضای خانواده باشد و روابطی آنچنان سرد را به نمایش بگذارد که نوعی خشونت پنهان از دل آن القا شود.
هدایت شده از Masoud
حتی ممکن است اثری مشحون از صحنه‌های اکشن باشد، اما از معانی و فضایی فرهنگی برخوردار باشد.   کدام سینمای اجتماعی!  در واقع بخش عمده‌ای از آنچه را که در ایران بیش از سه دهه است با عنوان سینمای اجتماعی تولید و روانه اکران می‌شود آثاری تشکیل می‌دهند که به بازتولید خشونت می‌پردازند. این حجم از ضریب دادن به خشونت از سوی هنر‌های نمایشی به جامعه‌ای تزریق می‌شود که مبانی دینی و فرهنگی در آن از دیرباز مردمانش را به شدت عاطفی احساسی و آرام بار آورده است.   بازتولید خشونت در تولید آثار نمایشی به طور قطع از گرایشی افراطی در میان بخش قابل توجهی از سینماگران ایران خبر می‌دهد. گرایشی که کنکاش پیرامون چرایی آن می‌تواند مبحثی مهم برای اندیشکده‌های پژوهش محور کشور باشد. از منظری بدبینانه می‌توان گفت یک جریان و شبکه گسترده از چند دهه پیش در حال بازتولید خشونت و تزریق آن به آثار نمایشی هستند و از بالا بردن دوز خشونت در جامعه سود می‌برند، اما در حالتی واقع بینانه‌تر می‌توان حدس زد که بازتولید چرخه خشونت در سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی ناشی از غفلت مجموعه‌ای از نویسنده‌ها و تهیه کننده‌ها است و البته در کمال تاسف باید گفت مراکز فکری کشور همچون اندیشکده‌ها و دانشگاه‌ها و حتی رسانه‌های جمعی نیز آن‌طور که باید به وظایف خود در قبال تولید و تزریق خشونت در محتوای آثار نمایشی عمل نکرده‌اند و از این بدتر می‌توان گفت به بروز و ظهور این افراط گرایی نمایشی حتی آگاهی هم پیدا نکرده‌اند. آنچه واضح و غیرقابل انکار است اینکه زیرپوست جامعه ایرانی به طور قطع این حجم از خشونت که القا می‌شودنه تنها وجود ندارد بلکه جامعه ایران همچنان با وجود بی‌مهری محتوایی سینما و تلویزیون جامعه‌ای عاطفی، آرام و خانواده محور است.
هدایت شده از جشنواره هنر آسمانی
🔵 سلسله نشست‌های مجازی ویژه دهمین جشنواره هنر آسمانی 🔰 با حضور اساتید: 👤 محمدرضا قاسمی 👤حجت الاسلام و المسلمین سید امیر سخاوتیان ✍️ موضوع: کاربست هوش مصنوعی در هنر متعالی، با تأثیر بر جنگ شناختی ⏰ زمان: دوشنبه ۹ مهرماه ۱۴۰۳ ساعت ٢۰:٣۰ 🌐 پخش زنده: http://livehowzeh.ir/tv 🔗 🔗 🔗 📡 دبیرخانه جشنواره هنر آسمانی 🆔 @Honareasemani
هدایت شده از جشنواره هنر آسمانی
🔴 سلسله نشست‌های مجازی ویژه دهمین جشنواره هنر آسمانی 🔰 با حضور استاد: 👤 سیدمحمدعلی تقوی ✍️ موضوع: ضرورت حضور طلاب در عرصه‌های هنری؛ به ویژه هنرهای نمایشی ⏰ زمان: سه‌شنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ ساعت ٢۰:٣۰ 🌐 پخش زنده: http://livehowzeh.ir/tv 🔗 🔗 🔗 📡 دبیرخانه جشنواره هنر آسمانی 🆔 @Honareasemani
هدایت شده از جشنواره هنر آسمانی
🔴 سلسله نشست‌های مجازی ویژه دهمین جشنواره هنر آسمانی 🔰 با حضور استاد: 👤 دکتر سید ابوالقاسم صالحی‌زاده ✍️ موضوع: مقدمه بر نقد اثر در راستای درونی سازی ایده ناظر ⏰ زمان: شنبه ۱۴ مهرماه ۱۴۰۳ ساعت ٢۰:٣۰ 🌐 صفحه پخش زنده: http://livehowzeh.ir/tv ✅ تکرار این برنامه روز بعد ساعت ۱۵:۰۰ از همین آدرس پخش می‌شود. 🔗 🔗 🔗 🔗 📡 دبیرخانه جشنواره هنر آسمانی 🆔 @Honareasemani
هدایت شده از جشنواره هنر آسمانی
🔴 سلسله نشست‌های مجازی ویژه دهمین جشنواره هنر آسمانی 🔰 با حضور استاد: 👤 دکتر محمدرضا مهدی‌یار ✍️ موضوع: نسبت علوم شناختی و هوش مصنوعی و نقش هنرمندان حوزوی ⏰ زمان: سه‌شنبه ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳ ساعت ٢۰:٣۰ 🌐 صفحه پخش زنده: http://livehowzeh.ir/tv ✅ تکرار این برنامه روز بعد ساعت ۱۵:۰۰ از همین آدرس پخش می‌شود. 🔗 🔗 🔗 🔗 📡 دبیرخانه جشنواره هنر آسمانی 🆔 @Honareasemani
💠 اکـران فیلم سینمایی💠 📽 "سکـــوت" 🌊 Silence 2016 Director: Martin Scorsese 📝 تماشا و تحلیل فیلم سینمایی «سکوت» و گفتگوی کوتاه درباره «خیر و و سکوت خداوند دربرابر شرور» و اینکه خداوند چه زمانی سکوتش را دربرابر میشکند؟! 🗣 با حضور اساتید فلسفه و کلام ⏱️ چهارشنبه ۲ آبان؛ اکران فیلم | ساعت ۱۵ تا اذان مغرب تحلیل و گفتگو | ساعت ۱۸ الی ۱۹ 📌 حوزه علمیه مروی @Hoviat_howze
🔷کارگاه هوش مصنوعی🔷 🎓اساتید دوره: استاد محمد صادق حیدری 📚تعداد جلسات: 11 جلسه 🌐 جهت ورود به دوره از اینجا وارد شوید ┄┄┄┅═✧❁🥀❁✧═┅┄┄┄ 🔗 🔗 🔗 🔗 ┄┅┅❀💠❀┅┅┄ 📡 دبیرخانه جشنواره هنر آسمانی 🆔 @Honareasemani ✴️مهارت خانه طلاب 📧 http://karbordi.ismc.ir/ 📧 @MaharatKhaneh
عرض سلام و تبریک ایام باسر سعادت ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها خدمت هنرمندان و هنر دوستان عزیز🌺 ✅بحمدالله کارگاه اموزشی تولید آثار هنری با استفاده از ابزار هوش مصنوعی ضبط و در سایت مهارتخانه طلاب با آدرس karbordi.ismc.ir بارگزاری شد🥳🥳 ✍️طلاب و رفقای عزیزی که قصد شرکت در بخش ویژه جشنواره🎁 هنر آسمانی با موضوع هوش مصنوعی دارند میتونن با گذراندن دوره علاوه بر تولید اثر برای ارسال به جشنواره؛ مدرک پایان دوره را هم اخذ کنند.📨 🌐 جهت ورود به دوره از اینجا وارد شوید ┄┄┄┅═✧❁🥀❁✧═┅┄┄┄ 🔗 🔗 🔗 🔗 ┄┅┅❀💠❀┅┅┄ 📡 دبیرخانه جشنواره هنر آسمانی 🆔 @Honareasemani ✴️مهارت خانه طلاب 📧 http://karbordi.ismc.ir/ 📧 @MaharatKhaneh
رهبر انقلاب: مفاخر تاریخی ما مثل جومونگ خیالی نیستند 🔹در مورد ساخت فیلم هم، دوستان دفتر ما اینجا حضور دارند، بگویند به مسئولین صداوسیما؛ هم در مورد جناب حمزه،‌ هم در مورد جناب جعفر. اینها دنبال موضوع می‌گردند؛ به قول خودشان دنبال سوژه می‌گردند، کدام موضوع بهتر از اینها؟ 🔹اینها مفاخر تاریخی‌اند، واقعیّت هم دارند، وجود هم دارند، مثل جومونگ خیالی هم نیستند امّا مثل جومونگ جنگ کردند، مبارزۀ سیاسی کردند، مبارزۀ نظامی کردند. حضور داشتند، بعد هم شهید شدند.
﷽ 🌀 ببعی قهرمان؟! 📝 هویت‌زدایی بومی و هویت‌بخشی اروپایی 🖋 حسین محمودزاده 🔸 شب با بچه‌ها رفتیم سینما، از قبل ذوق دیدنش را داشتند و من هم به حساب این‌که برای «اوج» است و بالاخره آوازه‌ای به هم زده، خواستم هم با بچه‌ها وقتی گذرانده باشم و هم تماشا کنم. 🔺 نا امید شدم. گرچه الحمدلله در تکنیک پیشرفت کردیم، اما محتوا چه؟ یک «بچه گوسفند دختر» که آرزوی پرواز دارد و با همه می‌جنگد تا ثابت کند «غیر پرنده‌ها»‌ هم می‌توانند پرواز کنند. ⁉️ حالا پیام «تسلیم‌ نشو» را حتما باید در قالب جنگیدن با اصل خلقت و نفی تمایزهای ذاتی طبیعی نمایش بدهیم؟ مثلا نمی‌شد این گوسفند تلاش کند نسخه بهتری از خودش باشد (به قول همین غربی‌هایی که این‌ها ازشان کپی می‌کنند) تا این‌که بخواهد یک پرنده بشود؟!! 🔻 ما درون‌مایه‌ی حکمت‌آمیز در ادبیات خودمان کم داریم که حالا برویم یک درون‌مایه‌ی دستمالی شده‌ی غربی «دنبال رؤیایت برو»‌ را کپی ناقص بزنیم؟ اصلا از درون‌مایه و پیام گذشته، چرا سینمای معناگرای ما بومی نیست؟ چرا نمی‌توانیم مثل «پاندای کونگ‌فوکار»، درون‌مایه‌های حکمی خودمان را در قالب کودکانه نشان بدهیم؟ ♨️ سینمای مذهبی که هیچ، دیگر امیدی نداریم غیر از فیلم تاریخ مذهب چیزی به عنوان فیلم مذهبی ببینیم؛ انگار مذهب غیر از تاریخ چیزی برای گفتن ندارد. از این هم بگذریم. ‼️ حالا پویانمایی بومی ساختیم و خوشحالیم؛ اما دریغ از یک عنصر بومی!! هیچ چیزی نبود که آدم بگوید و بفهمد این پویانمایی در ایران ساخته شده، لباس و قیافه‌ی شخصیت‌ها و حرکات و سکناتشان، اروپایی؛ صحنه و لوکیشن، اروپایی؛ غذاها و محصول مزرعه،‌ اروپایی؛ موسیقی و آوازها، به شکلی افراطی اروپایی (حرکات رپ و ...) خیلی عجیب بود! ⛔️ خرد شده بودم کوچک‌ترین چیزی که ارتباط هویتی من و کودکی من و بچه‌هایم با کارتون را نشان بدهد پیدا نکردم. حتی در مواردی که خط و نوشتن را می‌دیدی، خط فارسی نبود، یک چیز من درآوردی مثل خط میخی، یا لاتین، مثل فارسی به هم پیوسته نبود. کتاب از چپ به راست بود. گویی سازنده شرمساری عجیبی داشته از هویت خودش، تمام تلاشش را کرده که بگوید ما ایرانی نیستیم. وسط کارتون یادم افتاد که چند وقت پیش انیمیشن «اینسایداوت ۲» را می‌دیدم و یک دختر با حجاب اسلامی در حاشیه داشت، این کارتون حتی همان عنصر حاشیه‌ای بومی را هم نداشت؛ با دقت و وسواس تمام، همه چیز را با جراحی بریده بود. 💢 یعنی آن غربی فهمیده حتی اروپامحوری هم نباید تک خطی باشد و در حاشیه حداقل تنوع را جا بدهد؛ اما این‌جا، نه؛ طرف خجالت می‌کشد از خودش و از هرچه به هویت خودش مرتبط است. هویت ایرانی‌ را چه به رنگ‌های شاد و کارتون با کیفیت؟ اروپایی با عناصری که در کارتون‌هایش جایگذاری کرده،‌ چنان رؤیای اروپایی در ذهن نسل نسل ما و بچه‌های ما کاشته که تا آخر عمر و وقتی همان بچه بزرگ شد و خودش کارتون ساخت، ناخودآگاهش این باشد که رؤیاسازی و رؤیاپردازی فقط با عناصر اروپایی و در دنیای اروپایی‌ است. همین رؤیاست که با بچه‌ بزرگ می‌شود و در جوانی در ناخودآگاهش فریاد می‌زند که من در دنیای خاکستری و سیاه سفید هستم، خوشبختی در عالم رنگ‌ها و زندگی میان آن عناصر نوستالژی کارتونی، فقط با به اروپا ممکن است. @Tanbiholomah
📚 کتاب لینالونا 🖊 نویسنده: کلر ژوبرت داستان لینالونا درباره‌ی ماجرای دوستی یک دختر خردسال با آدم کوچولویی به اسم لینالوناست. این داستان فانتزی به زبانی کودکانه از مسئله‌ی حجاب می‌گوید. دوستی دخترک و لینالونا و صحبت‌های آن‌ دو درباره‌ی حجاب با قلمی روان و زیبا این امکان را به مخاطب کم سن و سال خود می‌دهد تا بدون استفاده از کلمات قلمبه‌سلمبه با ارزش حجاب آشنا شود. فلسفه‌ی حجاب به سادگی و قابل فهم برای کودکان در این کتاب برای کودکان بیان شده است. نویسنده با تصویرهای زیبا و رویایی کتاب که با رنگ‌هایی متنوع و چشم‌نواز کشیده شده‌اند، بر جذابیت متن افزوده است. دفتر نشر فرهنگ اسلامی، ناشر این کتاب آن را برای گروه سنی ب منتشر کرده است. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
هدایت شده از اجتهاد
💢عده‌ای بنا دارند سخنان مراجع تقلید را پخش نکنند/ برخی از برنامه‌های صدا و سیما قطعاً خلاف شرع است ✔️آیت‌الله نوری همدانی در دیدار عده‌ای از علمای تهران: 🔹همه مراجع و شخص رهبری معظم اولین حرفشان حل مشکلات مردم است‌، ولی عده‌ای بنا دارند سخن آنها را پخش‌ نکنند و عده‌ای هم بنا دارند عمل نکنند. 🔸موضوع حجاب یک زمانی است‌ که ما فرهنگ سازی کرده باشیم و اهمیت موضوع را گفته باشیم و قانون را اعلام کرده باشیم ولی عده‌ای بنا دارند مخالفت کنند و خلاف قانون عمل نمایند که خود قانون مجازات آن را معین کرده‌است؛ اما یک موقع متولیان فرهنگی کشور هم مقصر هستند. 🔹امروز شما به یک بی‌حجاب می‌خواهید تذکر دهید عده‌ای می‌گویند: چرا تذکر می‌دهید؟! یک علت در معرض نامحرم بودند است، حالا شما تلویزیون را روشن می‌کنید فلان مسابقه در حال برگزاری زن و مرد نامحرم کنار هم بگو بخند دارند من معتقدم که بعضی از این برنامه ها قطعاً خلاف شرع است و در ترویج بی‌حجابی و از بین بردن قبح گناه مؤثر است حالا وظیفه چیست؟ آیا فقط باید به آن دختر بی‌حجاب در خیابان تذکر دهیم یا به صدا و سیما، کدام اثر منفی بیشتر دارند، طبیعی است که بی حجاب در خیابان که شاید از روی جهل باشد بگوید شما از خودتان شروع کنید بر این اساس باید اول ریشه را درست کرد. 👈 متن کامل: http://ijtihadnet.ir/?p=76460 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از اجتهاد
🔔 نشست «نسبت شناسی سینمای دینی با فقه هنر» 🎙ارائه: حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید میرخندان، دکترای فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم(ع)، استاد و پژوهشگر سینما و رسانه 🗓 زمان: چهارشنبه، ۲۳ آبان ماه، ساعت: ۱۶ الی ۱۷:۳۰ 🏢 مکان: قم، بلوار جمهوری اسلامی، کوچه ۲، فرعی اول سمت چپ، ساختمان انجمن‌های علمی حوزه علمیه 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از جشنواره هنر آسمانی
💠 حجت الاسلام والمسلمین قربانی دبیر علمی دهمین جشنواره هنر آسمانی: جشنواره هنر آسمانی توانسته طلاب حوزه علمیه را به سوی هنر متعالی سوق دهد. مدیر هنر و تبلیغ نوین معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه افزودند: جشنوارۀ هنر آسمانی، یکی از جشنواره‌های باسابقه، تخصّصی و ویژۀ طلاب حوزه‏ های علمیه اعم از برادران و خواهران و نیز طلاب ایرانی و غیر ایرانی است. ❇️ این جشنواره که از اواخر دهۀ ۶۰ آغاز به کار کرده است، با همکاری و همّت همۀ حوزویان به ‏ویژه نهادهای حوزوی فعالیت کرده و در طول بیش از سه دهه، وظیفۀ «ترویج و توسعۀ هنر دینی» در میان طلاب حوزه ‏های علمیه را به عهده داشته است. ❇️ ایشان جریان‌سازی در زمینه هنر حوزه را مهمترین رسالت این جشنواره دانست و بیان داشت: جشنوارهٔ هنر آسمانی در طول سال‏‌هایی که از فعالیت‌هایش گذشته، علاوه بر اجرای ۱۰ دوره مسابقۀ هنری در بین هنرمندان حوزوی، توانسته در زمینۀ «هنر» در حوزه‏‌های علمیه، جریان‌سازی کند و با فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی طلاب حوزه ‏های علمیه را به سوی هنر متعالی سوق دهد. 🌐 مشاهده متن کامل مصاحبه ┄┅┅❀💠❀┅┅┄ 🔗 🔗 🔗 🔗 ┄┅┅❀💠❀┅┅┄ 📡 دبیرخانه جشنواره هنر آسمانی 🆔 @Honareasemani