eitaa logo
[ هُرنو ]
1.2هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
62 ویدیو
123 فایل
📖خواندنی‌ها، شنیدنی‌ها، و خرده‌ریزهایم. مصطفا جواهری معلم و سردبیر مجلهٔ مدام @mim_javaheri
مشاهده در ایتا
دانلود
دلتون جنگ می‌خواد؟ بسم الله... @hornou هُرنو | روزنِ نورگیرِ سقف
دلتون جنگ می‌خواد؟ بسم الله... @hornou هُرنو | روزنِ نورگیرِ سقف
دلتون جنگ می‌خواد؟ بسم الله... @hornou هُرنو | روزنِ نورگیرِ سقف
دلتون جنگ می‌خواد؟ بسم الله... آخرش مشخصه. دیر و زود داره؛ ولی سوخت‌وسوز نداره. عمربن‌عبدود خودش به میدان ما آمد، ما او را دعوت نکرده بودیم اما حالا که آمد دیگر برگشتن ندارد. ایشالا آخرش شبیه لبخند سیریوس بلک تموم بشه برامون :) @hornou هُرنو | روزنِ نورگیرِ سقف
امروز شد یک سال. یک سال که دیگر شوخی و تعارفی در کار نیست و روی نظامی و جدی‌تر جنگ، عیان شده. اولین روز جنگ ۱۲روزه برای من به اندازهٔ روز شنیدن شهادت آقا، دردآور و بهت‌آور بود. دانه‌دانهٔ سرداران و فرماندهان شهید می‌شدند و خبر شهادت‌ها اعلام می‌شد. برای من اما قسمت سوزناکش فقط شهادت این مردان خدا نبود. همان سوزی بود که برای حاج‌قاسم هم وجود داشت. آدم‌هایی شهید می‌شدند که تا چند وقت قبل‌ترش، آماج حملات کلامی و رسانه‌ای عده‌ای تندرو بودند. عده‌ای که سال‌هاست برچسب را برای خودشان مصادره کرده‌اند. همان‌ها که به در زمان حیاتش تاختند، به و در ماجرای عملی‌نشدن وعدهٔ صادق۳ تاختند و تهمت‌ها زدند و شایعه‌ها پخش کردند، سال‌ها پروژه‌ داشتند برای تخریب شخصیت و این مسیر ادامه دارد. عده‌ای که در خوش‌بینانه‌ترین حالت، چوب نادانی و وقت‌نشناسی و کم‌تقوایی زبان‌شان را باید مردم کف جامعه بخورند؛ در حالت بدبینانه هم... بگذریم. ان‌شاءالله که فقط نادانند و وقت‌نشناس. همان‌ها که ترجیح می‌دادند از آقای شهید تصویر رهبری بسازند که نمی‌تواند حرفش را بزند و توسط عده‌ای غربگرا و ضدانقلاب محاصره شده و استخوان‌درگلو، ناظر سقوط ارزش‌های آرمانی است. حالا همان‌ها مسیرشان را ادامه می‌دهند. از آقاسیدمجتبی هم می‌خواهند همین تصویر را بسازند. و البته که مسیر «ضدانقلاب‌سازی امنای رهبر شهید و رهبر جدید» را با قوت پیش می‌برند. در تمام این سال‌ها، هم بلندگو داشته‌اند و هم زور. حالا هم که شب‌به‌شب و میدان‌به‌میدان مشغول خالی کردن دل مردمند. امروز داشتم صوتی از استاد اصغر طاهرزاده گوش می‌دادم در نقد اظهار نظر اخیر آقای نبویان؛ (چون به صورت عمومی منتشر نشده، اجازهٔ انتشارش را ندارم و عذرخواهم.) همزمان با یکی از پیام‌های کانال حسین دارابی مواجه شدم و دیدم چقدر مسیر، تکراری و آشناست. کاش این عزیزان، برای این پیام‌های چرند و نامربوطی که منتشر می‌کنند، در روز قیامت پاسخ داشته باشند. اعصاب مردم و تاب‌آوری آدمهایی که بیشتر از سه ماه است هر شب در خیابان هستند، خیلی گران‌بها است. پانوشت: بدیهی است. اما گاهی باید بدیهیات را هم توضیح داد؛ من نمی‌دانم در نهایت چه اتفاقی بر سر توافق خواهد افتاد. اما دو مسیر بیشتر ندارم. یا اینکه نسبت به این فرایند انقدر بی‌اعتماد هستم که قالیباف را خودفروخته و عراقچی را مزدور آمریکا می‌دانم و... که باید فاتحهٔ جمهوری اسلامی را بخوانم. یا به ساختاری که (با تمام نقایصی که دارد) توانسته صد روز جلوی شقی‌ترین، زورگوترین و پلیدترین موجودات روی زمین بایستد، اعتماد کنم و بگذارم آنهایی که توسط رهبر مسئولیت به عهده‌شان است، کارشان را بکنند. و طبیعتاً بین «کنش‌گریِ انقلابی» و «تهمت‌زدن‌های سریالی» فرسنگ‌ها فاصله است. خدا آخر و عاقبت‌ همه‌مان را بخیر کند. @hornou هُرنو | روزنِ نورگیرِ سقف
. در آرزوی شنیدن پاسخ‌ شفاف و روشن به پنج سوال من در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اخیر، به سعید جلیلی رای دادم. دوستش دارم؟ خیر. سابقهٔ اجرایی داشت؟ در مقایسه با دیگران خیر. از منش و روش سیاسی و فرهنگی‌اش خوشم می‌آمد؟ خیر. اطرافیانش را قبول داشتم؟ خیر. اما با عقلم به این نتیجه رسیده بودم که آن روز باید به او رای بدهم. حالا با همان منطق، اگر همین الان یا در هر روزی از روزهای پیش‌رو، سعید جلیلی از طرف رهبر در تیم مذاکرات نماینده یا مسئول اصلی شود، محکم و مطمئن از او دفاع خواهم کرد. چون کار تشکیلاتی اصولی دارد و وضعیت جنگی، منطق خود را. این از من. اما! کاش بزرگان و تئوری‌پردازان جبههٔ پایداری یا کسانی که این روزها دل مردم را خالی می‌کنند، جواب این چند سوال را به صورت اجرایی و بدهند. وگرنه مواجههٔ سلبیِ صرف با مسائل که بی‌دردسرترین و غیرمسئولانه‌ترین کنش ممکن است. اگر دوست داشتید متن کامل را در شعبهٔ بلهٔ هرنو بخوانید. اینجا محدودیت تعداد کلمات پای عکس دارد. @hornou هُرنو | روزنِ نورگیرِ سقف
. از دیروز در حاشیهٔ این برنامه که در حکم قارچ‌وپنیر اضافهٔ ساندویچ این روزهام بود :) @hornou هُرنو | روزنِ نورگیرِ سقف
برای قلم نوری اکس پی.پن مدل Deco Pro M قیمت: ۲۰ میلیون تومان قیمت این قلم‌ الان در دیجی‌کالا، ۲۳.۹میلیون تومان است. کیف محافظ هم حدود ۲.۵ میلیون تومان. یعنی قیمتی که برای فروش گذاشته‌ام، حدود ۶ میلیون تومان زیر قیمت بازار است. و البته کاملا نو. در صورت لزوم، به بنده پیام بدهید. @hornou هُرنو | روزنِ نورگیرِ سقف
زین همرهان سست‌عناصِر دلم گرفت و آرزوست زین خلق پُرشکایتِ گریان شدم ملول آن های‌وهوی و نعرهٔ مستانم آرزوست رستم دستان بودن هنر است؛ وگرنه امثالِ منِ خَلق پرشکایت که فراوانند... ... @hornou هُرنو | روزنِ نورگیرِ سقف
[ هُرنو ]
. حافظ، قلم #شاه_جهان (نجف) مقسم رزق است از بهر معیشت مکن اندیشهٔ باطل... #رزق سیزدهم قرار است ب
تا امروز، پیشرفت کار منزل خانوادهٔ آبرومند و محترم، شامل شیب بندی کامل پشت‌بام و دیوار‌کشی کامل جلو رفته. تا چهار روز دیگه باید ۱۰۰ میلیون تومان رو به دوستان‌مون در خراسان شمالی برسونیم. از صد میلیون، کمتر ۱۰ میلیون دیگه باقی مونده. از خیر جمعی این ماه جا نمونید خلاصه 🌱
. شاید بعدترها اینجا خبری باشد.