.
در آرزوی شنیدن پاسخ شفاف و روشن به پنج سوال
من در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اخیر، به سعید جلیلی رای دادم. دوستش دارم؟ خیر. سابقهٔ اجرایی داشت؟ در مقایسه با دیگران خیر. از منش و روش سیاسی و فرهنگیاش خوشم میآمد؟ خیر. اطرافیانش را قبول داشتم؟ خیر.
اما با عقلم به این نتیجه رسیده بودم که آن روز باید به او رای بدهم. حالا با همان منطق، اگر همین الان یا در هر روزی از روزهای پیشرو، سعید جلیلی از طرف رهبر در تیم مذاکرات نماینده یا مسئول اصلی شود، محکم و مطمئن از او دفاع خواهم کرد. چون کار تشکیلاتی اصولی دارد و وضعیت جنگی، منطق خود را. این از من.
اما!
کاش بزرگان و تئوریپردازان جبههٔ پایداری یا کسانی که این روزها دل مردم را خالی میکنند، جواب این چند سوال را به صورت اجرایی و #ایجابی بدهند. وگرنه مواجههٔ سلبیِ صرف با مسائل که بیدردسرترین و غیرمسئولانهترین کنش ممکن است.
اگر دوست داشتید متن کامل را در شعبهٔ بلهٔ هرنو بخوانید.
اینجا محدودیت تعداد کلمات پای عکس دارد.
@hornou هُرنو | روزنِ نورگیرِ سقف
.
از دیروز
در حاشیهٔ این برنامه
که در حکم قارچوپنیر اضافهٔ ساندویچ این روزهام بود :)
@hornou هُرنو | روزنِ نورگیرِ سقف
برای #فروش
قلم نوری اکس پی.پن مدل Deco Pro M
قیمت: ۲۰ میلیون تومان
قیمت این قلم الان در دیجیکالا، ۲۳.۹میلیون تومان است. کیف محافظ هم حدود ۲.۵ میلیون تومان.
یعنی قیمتی که برای فروش گذاشتهام، حدود ۶ میلیون تومان زیر قیمت بازار است.
و البته کاملا نو.
در صورت لزوم، به بنده پیام بدهید.
#موقت
@hornou هُرنو | روزنِ نورگیرِ سقف
زین همرهان سستعناصِر دلم گرفت
#شیر_خدا و #رستم_دستانم آرزوست
زین خلق پُرشکایتِ گریان شدم ملول
آن هایوهوی و نعرهٔ مستانم آرزوست
رستم دستان بودن هنر است؛ وگرنه امثالِ منِ خَلق پرشکایت که فراوانند...
#آهازآنرفتگانبیبرگشت...
@hornou هُرنو | روزنِ نورگیرِ سقف
[ هُرنو ]
. حافظ، قلم #شاه_جهان (نجف) مقسم رزق است از بهر معیشت مکن اندیشهٔ باطل... #رزق سیزدهم قرار است ب
تا امروز، پیشرفت کار منزل خانوادهٔ آبرومند و محترم، شامل شیب بندی کامل پشتبام و دیوارکشی کامل جلو رفته.
تا چهار روز دیگه باید ۱۰۰ میلیون تومان رو به دوستانمون در خراسان شمالی برسونیم.
از صد میلیون، کمتر ۱۰ میلیون دیگه باقی مونده.
از خیر جمعی این ماه جا نمونید خلاصه 🌱
[ هُرنو ]
. حافظ، قلم #شاه_جهان (نجف) مقسم رزق است از بهر معیشت مکن اندیشهٔ باطل... #رزق سیزدهم قرار است ب
اتوبوس داره ره میافته ها :)
من دستبوس و قدردان همهٔ شمایی هستم که از ۵ هزارتومان تا ۳۰ میلیون تومان کمک کردید...
قطعا تنها چیزی که مهم نیست، کمیته.
مهم اینه که تا چند ماه دیگه، یه خونوادهٔ آبرودار، زیر یه سقف مطمئن دعاگوی شمان...
تا چند روزْ دور، دور تهمت زدن، کنایه زدن و مسخره کردنه.
ایرادی نداره البته.
از دیشب در خصوصی و عمومی عزیزان شروع به عقدهگشایی کردن؛ که باز هم ایراد نداره. سر خم می سلامت :)
اونجایی ایراد داره که رفقای تندرو (که از دیشب به تندروی خودشون اذعان و مستقیما افتخار میکنن)، مسیر تکراری لوث و بیمعنا کردن واژگان رو در پیش گرفتن.
همون بلایی که سر واژگانِ دقیق و راهبردی #آتشبهاختیار، #جهاد_تبیین، #بصیرت و... از رهبر شهید آورده شده، حالا قراره بر سر واژهٔ دقیق #علیالاصول در پیام دیشب رهبر انقلاب آورده بشه.
وَ قَالَ (علیه السلام): لَا تَرَى الْجَاهِلَ إِلَّا مُفْرِطاً أَوْ مُفَرِّطاً...
پانوشت: قاعدتا توضیح واضحاته؛ اما باید عرض کنم که #هرنو یک کانال کاملا شخصیه. اگر حس میکنید آزارتون میده، خودتون رو اذیت نکنید. با نواختن من در خصوصی هم منو اذیت نکنید :)
@hornou هُرنو | روزنِ نورگیرِ سقف
بعضی وقتها هست که یک حرفی یک مسئلهای بسیار خوب است، لکن طرحش در یک موقعی خوب نیست. مثلاً فرض کنید نماز که از همه عبادتها افضل است... یک وقت زلزله آمده و یک عده از برادرهایمان زیر خاک هستند، و آن وقت ما جمع بشویم، بنشینیم راجع به مسئلۀ نماز صحبت کنیم؟! مسئله خوب است، وقتش خوب نیست. قضیۀ مطالبی که در این روزها هی ما میبینیم پیش میآید و موجب یک مثلاً، تشنجی، موجب یک ناراحتی میشود همین است. در یک همچه موقعی که کشور شما در سر راه یک خطر بزرگ واقع شده است، شما# غافلید که با چی مقابلید الآن؛ با آمریکا که مجهز به همۀ جهازهای درجۀ اول دنیاست. یعنی یک قوهای است که مقابل ندارد در دنیا...
شما بدانید این را که از هر اجتماعی که امروز بشود، و اجتماعی باشد که تویش یک تشنجی باشد حتی برای یک مطلب حقی، #باید_دست_برداریم و برویم سراغ آن #مسئله_اصلی. اگر اینطور نکنیم این به نفع آنهاست. آنها ازش استفاده میکنند. شیاطیناند آنها. از این جهت من آن چیزی را که به صلاح ملت است، به صلاح اسلام است، به صلاح شماست باید عرض کنم. و آن اینکه مسئله صحیح است، حق است، #اما_تشنج_صحیح_نیست.
قوای شما باید الآن همه مجتمع در یک راه باشد. قوای فکریتان و قوای غیرفکریتان همه باید در یک راه برود. امروز که ما مواجه شدیم با این مسئله، اگر منحرف بشویم، ولو به یک مطلب بسیار خوبی که فرض کنید که یکی از مسائل بزرگ اسلام است، اما الآن مسئلۀ درجۀ اول، #حفظ_اسلام است...
الآن در رأس همۀ مسائل اسلام این قضیۀ مواجهه با آمریکاست. اگر بخواهید قدرتها را جدا کنیم از هم، قوا از هم منفصل بشود، کشیده بشود از این طرف و از آن طرف، اینها همهاش به نفع امریکا تمام میشود.
و دستهایی در اینجا هست برای ایجاد یک همچه مسائلی. این مسائل را ایجاد می کنند. و گاهی هم استفاده از روح پاک جوانان می کنند. این جهت خیلی باید مورد نظر #همۀ_آقایان باشد، که الآن دشمن ما امریکاست و باید تمام تجهیزات ما طرف این دشمن باشد. #مبادا یک وقتی یک تبلیغات سوئی بشود و یک چیزهایی بشود که اسباب این بشود که نظرهای ما تشتت پیدا کند...
امروز هر سر و صدایی بلند بکنید که غیر از این مسیر باشد بدانید که بردش را آنها دارند. و بسیار احتمال بدهید که یک محرّکی، بدون اینکه آدم بفهمد، گاهی وقتها آدم را وادار می کنند به یک کاری که #خودش_هم_ملتفت_نیست دارد چه می کند.
شما با یک قدرتی مواجه هستید که اگر یک غفلت بشود مملکتتان از بین میرود. غفلت نباید بکنید. غفلت نکردن به این است که همۀ قوا، #هر_چه_فریاد_دارید_سر _آمریکا بکشید و هر چه تظاهرات دارید بر ضد آن بکنید.
#خمینیِ_عظیم گفته است؛ ۴۷ سال پیش...
🔗 متن کامل سخنرانی
پانوشت: مخاطب اول و آخرش خودم هستم. ✋🏻
@hornou هُرنو | روزنِ نورگیرِ سقف
.
اى اهل ايمان! #نبايد گروهى گروه ديگر را #مسخره_كنند، شايد مسخرهشدهها از مسخرهكنندگان بهتر باشند، و نبايد زنانى زنان ديگر را [مسخره كنند] شايد مسخرهشدهها از مسخرهكنندگان بهتر باشند، و از يكديگر عيبجويى نكنيد و #با_لقبهاى_زشت_و_ناپسند_يكديگر_را_صدا_نزنید؛ بد نشانه و علامتى است اينكه انسانى را پس از ايمان آوردنش به لقب زشت علامتگذارى كنند. و كسانى كه [از اين امور ناهنجار و زشت] توبه نكنند، خود ستمكارند.
حجرات؛ ۱۱
خداقوت بر این دو مرد و باقی مسئولانی که از سر #دلسوزی و با #حُسن نظر، تلاشهای زیادی را بهعمل آوردند. در روزهایی که (در سابقهٔ لااقل سیسال گذشته)، ایرانْ سختترین روزهایش را گذراند، کشور را به نحو درخشانی مدیریت و اداره کردند.
اگر اسم این کارْ مالهکشی است، من با افتخار مالهکش هر مسئول شجاع، انقلابی، زیرک و ولایتمداری هستم که این روزها مردانه پای ایران ایستاده است. چه #قالیباف باشد، چه #پزشکیان، چه #جلیلی، چه #عارف و #چه_هر_دلاور_ایرانی_دیگری.
به اندازهٔ همین بلندگوی لاغر و کمصدایی که دارم، نمیگذارم عدهای #بدسابقه همان روشی را که با شهیدان #لاریجانی، #سلیمانی، #باقری، #حاجیزاده و باقی امنای رهبر شهید داشتند، حالا با باقیماندهٔ امنای رهبر جدید در پیش بگیرند.
پانوشت: اگر جمهوری اسلامی انقدر مفلوک است که صدینودِ مسئولانش بیبصیرت، نالایق، واداده و ترسو هستند، باید فاتحهاش را بخوانید!
چیزی که در پنجههاتان فشار میدهید، یقهٔ دشمن نیست؛ ریشهٔ درخت انقلاب است. #تیشه را زمین بگذارید تا دیر نشده.
#و_لا_تنابزوا_بالالقاب
@hornou هُرنو | روزنِ نورگیرِ سقف
[ هُرنو ]
. حافظ، قلم #شاه_جهان (نجف) مقسم رزق است از بهر معیشت مکن اندیشهٔ باطل... #رزق سیزدهم قرار است ب
امروز، آخرین روز جمعآوری مالی این ماهه.
اولین ۱۰۰میلیون از چهارنوبت جمعآوری شده.
اما اگر دوست دارید بین همراهان این ماه باشید، لطفا تا آخر امشب مبلغ مدنظرتون رو واریز بفرمایید.