eitaa logo
مهندسی ذهن استاد نیلچی زاده
10.8هزار دنبال‌کننده
21.9هزار عکس
18.9هزار ویدیو
383 فایل
ما ملت شهادتیم وفات شهادت گونه ام البنین ع تسلیت
مشاهده در ایتا
دانلود
اَعْظَمَ اللهُ اُجُورَنا وَاُجورَكُمْ بِمُصابِنا بِالْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلامُ،
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عمری برام سوال بود چرا 😭
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جاده ایلام به مهران در اربعین ۴ بانده می‌شود 🔹رئیس ستاد مرکزی اربعین: برای اربعین امسال ۵ میلیون زائر پیش بینی می‌شود. قبل از شروع اربعین جاده ایلام به مهران چهار بانده خواهد شد. 🔹مرز خسروی، تمرچین و باشماق در اربعین امسال فعال خواهد شد. @Farsna
مردی که وقتی در محاصره قرار میگرفت سجده شکر میکرد / کابوس وطن فروشها را بیشتر بشناسید شهید صیاد شیرازی را میتوان یکی از نترس ترین فرماندهان ایرانی دانست. درباره او میگویند : زمانی که در محاصره جمع کثیری از دشمنان قرار میگیرد خوشحال شده و خدا را شکر میکند و میگوید : ما منتظر بودیم دانه دانه آنها را پیدا کنیم و حالا جمع کثیری از آنها به سمت ما آمده اند و محاصره راهی جز نبرد تمام عیار برای ما باقی نخواهد گذاشت ...
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 بازخوانی ماجرای خطبه‌خوانی تاریخی آیت‌الله خامنه‌ای در شب عاشورای ۱۳۵۷ در حرم مطهر امام‌رضا علیه‌السلام به نام امام‌ خمینی ▪️ آذرماه ۱۳۵۷؛ چند ماهی مانده بود تا پیروزی انقلاب. فرا رسیدن ماه محرم هم مبارزات ضدطاغوتی مردم را در سراسر ایران از جمله مشهد پرحرارت کرده بود. ۱۹ آذرماه مصادف با روز تاسوعا، مردم مشهد راهپیمایی عظیم چندصدهزارنفری برگزار و با شعارهای «مرگ بر شاه» و «این شاه آمریکایی اعدام باید گردد» موضع خود را نسبت به رژیم طاغوت نشان دادند. در پایان تجمع اعلام شد که مراسم خطبه‌خوانی شب عاشورا در حرم‌ امام رضا علیه‌السلام توسط آیت‌الله خامنه‌ای برگزار می‌شود و قرار است به نام امام‌ خمینی(ره) خطبه خوانده شود. ▪️ «خطبه‌خوانی» مراسمی تشریفاتی و حکومتی بود که سالی دو بار برگزار می‌شد: شب عاشورا و شب شهادت امام‌ رضا علیه‌السلام. در این مراسم مقامات دولتی استان هم حضور داشتند. خطبه‌خوان می‌ایستاد و با ذکر اسم شاه و رژیم سلطنتی، خطبه‌ قرائت می‌کرد. آن سال نیز مثل هر سال استاندار و نائب‌التولیه‌ی آستان قدس از مقامات دولتی دعوت کرده بودند در این مراسم حضور یایند. پیشنهاد خطبه‌خوانی به نام امام خمینی(ره)، همان روز توسط آیت‌الله خامنه‌ای به‌طور محدود با چندتن از دوستانشان مطرح می‌شود: «پیش از راهپیمایی چیزی به ذهنم رسید که آن را برای برخی برادرانم گفتم و خواستم اگر موافق هستید خبرش را پوشیده بدارید تا زمان آن برسد... فکر کردم که چنین خطبه‌ی رسمی آن هم با یادکرد شاه متناسب جو انقلابی مشهد نیست. باید زمام امور را به دست بگیرم و موضوع باید پنهان می‌ماند. زیرا اگر آشکار می‌شد درهای حرم را روی ما می‌بستند.» ▪️ با هماهنگی جمع محدودی از اطرافیان، قرار می‌شود آیت‌‌الله خامنه‌ای نه در جای همیشگی خطبه‌خوان، بلکه در فضای جلوی طبقه‌ی دوم که مشرف به صحن است سخنرانی کنند. جایی که کمتر کسی از وجود درگاه ورودی سیستم صوت در آنجا خبر داشت: «در راه‌پله بودیم که سیدغفوری از روبرو آمد و یک دوشاخه را گذاشت کف دست من و گفت آنجا یک پریز است. این را به آنجا بزنید.» مقامات استانی در اطاق‌های موزه نشسته‌اند و انتظار دارند طبق رسم همه‌ساله خطبه به نام شاه خوانده شود. آیت‌الله خامنه‌ای خطبه‌ را با نام حضرت امام(ره) شروع می‌کنند. 🏴 ◾️ Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 استوری کلیپ 🕯 | کای عنان گیر من آیا زینبی یا که آه دردمندان در شبی ◾️ اشاره رهبر انقلاب به شعر عمان سامانی از گفتگوی حضرت زینب(س) با امام حسین(ع) 🏴 ◾️ Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دختر بچه مجروح شده فلسطینی خطاب به صهیونیست‌ها: «اسرائیل هرگز یک کشور نخواهد بود، اسرائیل زیر کفش‌های ماست، آشغال زیر پای ماست، اونها قاتلند و بچه‌ها را بمباران می‌کنند»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اونایی که میخوان تکفیر کنن و بگن تو محرم فقط باید تو هیات از امام حسین علیه السلام خوند سید رضا نریمانی از نابودی اسرائیل خونده دست بکار بشید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*سخنان بی‌نظیر دکتر طاهر القادری عالم بزرگ اهل تسنن پاکستان در مورد اشک بر امام حسین علیه السلام: سنی که بر امام حسین (ع) اشک نریزد سنی نیست!* *🇮🇷
*شعر عبدالرحمن جامی در مورد زیارت امام حسین علیه‌السّلام* عبدالرحمن جامی از *عرفای سنی‌مذهب جهان اسلام،* نسبت به اهل‌بیت پیامبر صلی الله علیه و آله از جمله منقبت امام حسین علیه‌السلام و عزاداری و زیارت آن حضرت از هیچ کوششی فروگذار نکرد و آن را منافی پیروی خویش از اهل سنت و مذهب جماعت نمی‌دانست. *جامی در سال‌های آخر عمر به عتبات عالیات شتافت و برای زیارت مرقد امام حسین علیه‌السلام به کربلا رفت.* وی داستان این زیارت را این گونه سروده است: کردم زدیده پای سوی مشهد حسین هست این سفر به مذهب عشاق فرض عین خدام مرقدش به سرم گر نهند پای حقا که بگذرد سرم از فرق فرقدین کعبه به گرد روضه او می‌کند طواف رکب‌الحجیج این تروجون این این از قاف تا به قاف پراست از کرامتش آن به که حیله جوی کند ترک کید و شین آن را که بر عذار بود جعد مشکبار از موی مستعار چه حاجت به زیب و زین جامی گدای حضرت او باش تا شود با راحت وصال مبدل عذاب بین می‌ران زدیده سیل که در مشرب کریم باشد قضای حاجت سائل ادای دین این تنها نمونه‌ای از جلوه بزرگداشت شهادت امام حسین و توجه به مصیبت وارده از شهادت ایشان در بین مسلمانان اهل‌سنت است.
از فرازهای واقعه عاشورا که مورد توجه واقع نشده حضور همسران امام حسین علیه السلام در این صحنه عشق و دلدادگی به ابی عبدالله علیه السلام بوده است. در سفر امام از مدینه به مکه و از آنجا به سوی کربلا رُباب مادر سکینه و علی اصغر، لیلی مادر علی اکبر، شهربانو مادر امام سجاد علیه السلام و امّ اسحاق مادر محسن بنابر اختلاف نقل های تاریخی به عنوان همراه امام در سفر کرب و بلا نام برده شده اند. البته نقل تاریخی موثَّق فقط حضور رُباب و امّ اسحاق را در این مسیر قطعی می داند. در این میان حضور بانو امّ اسحاق مورد بی توجهی قرار گرفته است. او از ابتدای حرکت امام از مدینه تا مکه و در ادامه تا کربلا حضور داشت و این در حالی بوده که ایشان به فرزندی به نام محسن باردار بوده اند. او بعد از به شهادت رسیدن امام و یارانش همراه کاروان اسرا عازم شام شد. نویسنده کتاب " معجم البلدان بر این اعتقاد است که «هنگامی که اهل بیت امام حسین علیه السلام را به سوی شام به اسارت میبردند در طرف غربی«حلب» در کنار کوهی به نام«جوشن» یکی از همسران امام علیه السلام فرزند خود را سقط کرد. بعد از سقط شدن محسن، کاروانیان ایشان را در کنار همان کوه دفن نمودند و در طول تاریخ، مقبره محسن فرزند امام حسین علیه السلام در حلب زیارتگاه عاشقان اهلبیت علیهم السلام بوده اما متاسفانه اهل منبر توجه لازم را به این امر نداشته اند. نقل است در این کوه معدن مسی قرار داشت که اهالی آن جا از آن مس سرخ استخراج کرده به اطراف میفرستادند و از این طریق صاحب ثروت فراوانی میشدند. این بانو پس از شهادت فرزندش محسن به سبب سقط جنین، از صاحبان معدن آب و نان طلب کرد؛ اما آنان نه تنها از دادن آب و نان به ایشان امتناع کردند بلکه لب به دشنام نیز گشودند. پس آن بانو با دلی دردمند در حق آنان نفرین کرد. از آن پس، معدن مس از کارآیی افتاد و دیگر سودی عاید صاحبانش نکرد.» 🌺
مَشهَدالسِّقْطْ یا مشهد مُحْسن بن الحُسَین از اماکن زیارتی شیعیان در حلب. این بنا در ۳۰۰ متری مشهدالنقطه قرار دارد و نخستین بار در سال ۳۵۱ق به دستور سیف الدوله حمدانی ساخته شده است. این مرقد به فرزندی از امام حسین(ع) به نام محسن منسوب است که مادرش او را در این مکان سقط کرده است. ولی در منابع تاریخی فرزندی به این نام به امام حسین(ع) نسبت داده نشده است.
صاحب مرقد این بنا به محسن بن حسین(ع) منسوب است. به گفته یاقوت حموی، در هنگام استراحت کاروان اسیران کربلا در این مکان، فرزند یکی از همسران امام حسین(ع) سقط شده[۱] یا فرزند همراه آنان که در حلب از دنیا رفته، در همین مکان دفن کرده‌اند[۲] که محسن‌السقط نام گرفته است. ابن عدیم گفته است کودک سقط‌شده را محسن بن حسین(ع) نامیدند ولی این نام‌گذای منبع تاریخی ندارد[۳] و منابع تاریخی فرزندی با نام محسن به امام حسین(ع) نسبت نداده‌اند. ماجرای کشف قبر این مکان در اصل چوب بستی بود که سیف‌الدوله حمدانی در آنجا می‌نشست و مسابقه اسب‌دوانی تماشا می‌کرد و آن را مشهدالدکّه و مشهدالطرح می‌گفتند.[۴] غزی از تاریخ ابن ابی طی نقل می‌کند: «در سال ۳۵۱ق سیف الدوله در نقطه‌ای از شهر نوری دید، پس از حفاری آن مکان، سنگی را یافتند که بر آن نوشته شده بود: «هذا قبر محسن بن الحسین بن علی علیه‌السلام» او علویان را گرد آورد و از آنان پرسید که آیا امام حسین(ع) فرزندی به نام محسن داشته است؟ برخی از آنان گفتند: ما خبر نداریم. شنیده‌ایم حضرت فاطمه(س) باردار بود و پیامبر(ص) از جنین در شکم او به محسن یاد کرده است. محسن در حمله به خانه علی(ع) سقط شده است. برخی دیگر گفتند هنگامی که اسیران کربلا را از آنجا عبور دادند، یکی از همسران امام حسین (ع) در آنجا سقط جنین کرد.»[۵] سپس سیف الدوله گفت: «خداوند اذن داده است که این مکان آباد شود و من آن را به نام اهل بیت آباد می‌کنم». و دستور داد تا مزار و مرقدی بر روی آن ساختند و به خط کوفی بر آن نوشتند: «عَمَرَ هذا المَشهدَ المُبارکَ ابتِغاءً لِوَجهِ اللهِ و قُربَةً اِلی اللهِ، عَلی اسمِ مولانا المُحسنِ بنِ الحسینِ بن علیٍّ بن ابی طالب رَضی اللهُ عَنهم، الامیرُ الاجل، سیف الدوله ابوالحسن علی بن عبدالله بن حمدان سنة ۳۵۱ه.»[۶]
موقعیت این زیارتگاه که در گذشته در دامنۀ کوه جوشن در غرب حلب قرار داشت[۷] امروزه در خیابان مشهد شهر حلب واقع شده و نزد اهالی این شهر، به شیخ محسن شناخته می‌شود. در نزدیکی این زیارتگاه، مشهدالنقطه و قبور برخی علمای شیعه مانند ابن زهره (۵۸۵ق)، ابن شهرآشوب و احمد بن منیر طرابلسی (۵۴۸ق) قرار دارد.[۸] برخی مورخان، علت نام‌گذاری کوه جوشن را منزل کردن شمر بن ذی الجوشن همراه اسیران و سرهای شهدای کربلا در آنجا ذکر کرده‌اند. به گفتۀ یاقوت در اینجا معدنی بود که از آن مس استخراج می‌شد. معدن‌کاران در اثر برخورد بد با اسیران، مورد نفرین آنان قرار گرفتند و معدن از بین رفت.[۹] تاریخچه بنا این زیارتگاه نخستین بار در سال ۳۵۱ق به دستور سیف الدوله حمدانی ساخته شد.[۱۰] فربخ در سال ۵۱۸ بر حلب مسلط شد و این قبر را نبش کرد و چون چیزی در آن نیافت، آن را آتش زد.[۱۱] در قرن هفتم، برقرق بن رضی آن را تجدید بنا کرد و برای آن متولی، مؤذن و امام جماعت قرار داد.[۱۲] شیخ عباس قمی در سال ۱۳۴۲ق مرقد شیخ محسن را زیارت کرده و از استحکام بنای آن در آن زمان سخن گفته است. به گفته وی در کتاب نفثة المصدور، این بنا بر اثر جنگ در حلب تخریب شده و در هنگام نگارش این کتاب مخروبه بوده است.[۱۳] ساختمان شامل یک صحن مرکزی است که در اطرافش بخش‌های مختلف بنا، از جمله شبستان، رواق‌ها و مقبره محسن بن حسین قرار دارد. روی هر یک از این بخش‌ها گنبدهای نیم کره کوچکی وجود دارد. در ضلع شمالی صحن، کتیبه‌ای حاوی صلوات بر چهارده معصوم از دوره پادشاهان ایوبی به چشم می‌خورد.[۱۴] این مرقد در ۲۴ اوت ۲۰۱۲ در اقدامی تروریستی منفجر شد.[۱۵] پانویس ↑ یاقوت حموی، معجم البلدان، ۱۹۹۵م، ج۲، ص۱۸۶. ↑ یاقوت حموی، معجم البلدان، ۱۹۹۵م، ج۲، ص۲۸۴. ↑ ابن عدیم، بغیة الطلب، دار الفکر، ج۴، ص۴۱۱. ↑ حلبی غزّی، نهرالذهب، ۱۴۱۹ق، ج۲، ص۲۱۰. ↑ حلبی غزّی، نهرالذهب، ۱۴۱۹ق، ج۲، ص۲۱۰. ↑ حلبی غزّی، نهرالذهب، ۱۴۱۹ق، ج۲، ص۲۱۰. ↑ یاقوت حموی، معجم البلدان، ۱۹۹۵م، ج۲، ص۱۸۶. ↑ حسینی جلالی، مزارات اهل البیت و تاریخها، ۱۴۱۵ق، ص۲۳۴-۲۳۵. ↑ یاقوت حموی، معجم البلدان، ۱۹۹۵م، ج۲، ص۱۸۶. ↑ حلبی غزّی، نهرالذهب، ۱۴۱۹ق، ج۲، ص۲۱۰. ↑ ابن عدیم، بغیة الطلب، دار الفکر، ج۴، ص۴۱۲. ↑ حلبی غزّی، نهرالذهب، ۱۴۱۹ق، ج۲، ص۲۱۰. ↑ قمی، نفس المهموم، ۱۴۲۱ق، ص۶۱۲. ↑ خامه‌یار، تخریب زیارت‌گاه‌های اسلامی، ۱۳۹۱ش، ص۶۲. ↑ خامه‌یار، تخریب زیارت‌گاه‌های اسلامی، ۱۳۹۱ش، ص۶۳.