eitaa logo
مهندسی ذهن استاد نیلچی زاده
10.8هزار دنبال‌کننده
22.8هزار عکس
20.2هزار ویدیو
391 فایل
وارث عاشورا
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶مروری بر نوآوری های مجموعه «علم دینی؛ از چیستی تا چگونگی»🔶 ✅تا به حال، آثار متعددی در زمینه «علم دینی» منتشر شده و صاحب نظران متفاوتی در این عرصه اقدام به نظریه ‏پردازی کرده اند. برخی از وجوه تمایز مجموعه «علم دینی؛ از چیستی تا چگونی» با آثار مشابه را می توان در فهرست زیر به نظاره نشست:‏ ‏1-‏ تبیین جدید از محل نزاع در مسأله «علم دینی» در جمهوری اسلامی ایران ‏2-‏ ارائه تعریفی جدید از «دین» در اصطلاح «علم دینی»‏ ‏3-‏ تبیین جدید از «قلمرو دین» در مسأله «علم دینی» (علاوه بر این، مباحث جدید دیگری در این بخش قابل ‏ملاحظه می‌باشد از جمله: تحلیل مفاد ادله کمال قرآن، نقد و بررسی قاعده لطف، نقد و بررسی تلقی رائج ‏از دیدگاه علامه طباطبایی در مورد قلمرو دین و ...)‏ ‏4-‏ تبیین جدید از ملاک اعتبار «تجربه» و بررسی نمونه‌های عینی خلط «تجربه» با «تجربه نما» در فضاهای ‏علمی و رسانه ای ‏5-‏ ارائه تعریفی جدید و راهگشا از «علم دینی»‏ ‏6-‏ تقریر جدید و قابل دفاع از مدّعای «طب اسلامی»‏ ‏7-‏ تولید یک الگوریتم جدید در حل تعارض گزاره‌های عقلی و نقلی ‏8-‏ ارائه مبتکرانه مدل «تعذیری-تربیتی» در تولید «علم دینی»‏ ‏9-‏ ارائه لوازم «رویکرد معرفت‌شناسانه به منابع دینی» از قبیل محوریت «ظنون شخصی» و جایگاه ویژه روش ‏‏«باب انسداد»‏ ‏10-‏ ارائه تحلیلی از تفاوت «تزاحم» و «شبه تزاحم» و تغییر رویکرد «منفعل» به «فعال» در مواجهه با انواع ‏تزاحمات ‏11-‏ تبیین جدید از تفاوت «موضوع شناسی قانونی» و «موضوع شناسی مصداقی»‏ ‏12-‏ تبیین الگوریتم مواجهه فقهای قدیم با «موضوع شناسی مصداقی»‏ ‏13-‏ تبیین جدید از ضرورت مداخله فقها در «موضوع شناسی مصداقی عام» (در قالب سه استدلال)‏ ‏14-‏ تحلیل نقادانه نظریه «وضع الفاظ برای معانی عامه» از حیث استفاده در توسعه مدالیل الفاظ ‏15-‏ تبیین قاعده «اصل در قضایا بر خارجیه بودن است و حقیقیه بودن نیاز به دلیل دارد» (هیچ اصل عقلایی ‏مبنی بر اینکه متکلم از جمیع جهات در مقام بیان است وجود ندارد)‏ ‏16-‏ ارائه ابتکاری و منسجم ضوابط و قرائن تشخیص «قضایای حقیقیه» (راه‌های احراز «مقام بیان» در ‏گزاره‌های دینی)‏ ‏17-‏ تبیین اقسام «گزاره‌های مولوی» و «ارشادی» و ارائه ضوابط تشخیص آن‌ها از یکدیگر ‏18-‏ ارائه مبتکرانه اعتبار روش شناختی و حجیت منطقی «توسعه عرضی ادله شرعی»‌ یا «قیاس» (تنقیح مناط ‏ظنی)‌ در تولید «علم دینی»‏ ‏19-‏ ارائه مبتکرانه اعتبار روشن شناختی و حجیت منطقی «توسعه طولی ادله شرعی» در تولید «علم دینی» ‏‏(استفاده از مقدمات ظنیه امور مطلوب و نامطلوب در نزد شارع)‏ ‏20-‏ تبیین قاعده «ربّ مستحبّ أوجب من الواجب» (جایگاه استراتژیک بایسته‌های فرهنگی در تمدن سازی) ‏ ‏21-‏ ارائه طرحی منسجم در وجوه «تقدّم عقل مستقل ظنی بر اباحه اقتضائی» از سه طریق ‏22-‏ تبیین نقادانه نسبت به رویکرد متعارف در تحلیل «ملاک فقهی استحباب و وجوب» (شدت و ضعف ‏مصلحت مجعول)‌ و ارائه تحلیلی جدید از آن (‏برایند شدت و ضعف مصلحت جعل و مجعول)‏ ‏23-‏ ارائه طرحی منسجم در روش «تولید مدل علم دینی» بر پایه سه مرحله «وضعیت موجود»، «وضعیت ‏مطلوب»‌ و «حرکت از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب» ‏ ‏24-‏ ارائه ابتکاری «الگوی فعل اختیاری» بر پایه سه عنصر «آگاهی»، «تمرکز» و «تمایل».‏ ‏25-‏ ارائه مبنای «لذت محوری شبکه ای» به عنوان پایه فلسفه اخلاق (حد وسط بدیهی فعل اختیاری در عالم ‏اثبات)‏ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 💠پایگاه رسمی اطلاع رسانی حجة الاسلام و المسلمین محمدحسن وکیلی 🆔 @mhva_ir
✴️ آقا عنایت سلبریتی نیست! 📺 | عنایت آزغ دستفروش میدان تجریش تهران است که در ماجرای انفجار کلینیک سینا در ابتدای تیر ماه امسال یازده زن و یک کودک را از میانه آتش نجات داد. کاری که قبلا در روستای هم‌جوار محل زندگی‌اش نیز انجام داده بود. او اکنون بعد از اقدام قهرمانانه‌اش کلی مشهور شده است. مجری از او می‌پرسد: «آیا خوشحالی که رسانه‌ای شده‌ای؟» آقا عنایت پاسخی می‌دهد که مجری رو به دوربین کرده و بعد از مکث معناداری گفت «بعضی اوقات فقط باید سکوت کرد» ... ⏱ پیشنهاد می‌کنم این چند دقیقه را ... 🎥 https://www.aparat.com/v/GR8bu ❇️ سلبریتی از دیده شدن خوشحال می‌شود، اما یک قهرمان واقعی، نه. 👤 مجری با آب و تاب در دوازده دقیقه، جزییاتی از ماجرا را با سرعت از او می‌پرسد چون وقت دارد تمام می‌شود! اما ریتم صحبت آقا عنایت تند نیست؛ دهاتی است و لحن رسانه‌ای ندارد. مجری چند بار به کمک او می‌آید. چندین بار به او می‌گوید تو قهرمان هستی، قهرمان! اما آقا عنایت عرق کرده و با کف دست عرق‌های پیشانی‌اش را پاک می‌کند. او هنوز یاد نگرفته ژست قهرمان‌ها چیست! چند برنامه و مصاحبه دیگر لازم دارد تا یواش یواش یاد بگیرد او هم سلبریتی باشد. تا وقتی از او می‌پرسند: ❓هیچ وقت فکر می‌کردی این گونه رسانه‌ای شوی؟ ❓آیا الان خوشحالی که رسانه‌ای شده‌ای؟ و سریع پاسخ دهد: من عاشق مردمم هستم! 🤗 ❕البته او پاسخی متفاوت می‌دهد ... ✅ می‌گوید: «خوشحال هستم که آن‌ها را نجات دادم، و ناراحت که چرا دیگران را نتوانستم.» مجری رو به دوربین کرده و بعد از مکثی معنادار می‌گوید: «بعضی اوقات فقط باید سکوت کرد.» ✅ آقا عنایت در آن لحظه فقط به مسؤولیتی که در قبال انسان‌های حادثه دیده داشته فکر می‌کرده نه چیز دیگر. هنوز هم البته همین حس مسؤولیت را دارد و همان‌طور که در همین مصاحبه گفت، تا حالا به این فکر نکرده که الان رسانه‌ای شده و بیشتر دیده می‌شود. ذهن انسان رسانه‌ای شده ⁉️ اما چرا این دیده شدن برای خیلی‌ها مهم است؟ چون حکایت از ساختاری حاکم بر ناخودآگاه «انسان رسانه‌ای شده» می‌کند. ساختاری که به این ذهن رسانه‌ای شده، تحمیل می‌کند که باید از دیده شدن ‹خوشحال› شوی. ⚠️ چرا باید از بیشتر دیده شدن خوشحال شویم؟ چرا باید این سوال از آقا عنایت دستفروش پرسیده شود؟ چرا برای اهالی رسانه این گونه جا افتاده که از دیده شدن خوشحال باشند؟! ✓ مسؤولیت‌پذیرترین افراد جامعه باید بیشتر دیده شوند و اهالی رسانه اینان باشند. امروزه مسؤولیت‌پذیرترین افراد جامعه معمولا از رسانه فراری هستند. مدیر رسانه‌ای تراز جمهوری اسلامی کسی است که بیفتد دنبال مسؤولیت‌پذیرترین آدم‌های جامعه و آن‌ها را پشت تریبون رسانه‌اش بنشاند. شَرفُ المَکانِ بِالمَکیٖن؛ با این کار به رسانه‌اش آبرو می‌دهد. چون هر کاری نخواهد کرد برای دیده شدن. چنان انسانی، اصلا دنبال دیده شدن نیست؛ او فقط به دنبال هر چه بهتر انجام دادن مسؤولیتش است. یکی از مولفه‌های رسانه دینی در نظر گرفتن همین مؤلفه ‹حس مسؤولیت› در اهالی رسانه به جای ‹حس دیده شدن› است. اگر این انقلاب رسانه‌ای صورت گیرد، بساط سلبریتی‌بازی‌ها جمع می‌شود. 🖋✍ مشق استراتژی | حسام الدین حائری‌زاده
💢 دانشجویان یک دانشگاه در ایالت آلاباما "کرونا پارتی" برگزار کردند !😐 📍 مقامات مسؤول گفته‌اند که در این پارتی از یک شخص مبتلا به کرونا دعوت می‌شده و همه مهمانان پولی را پرداخت و در نهایت نخستین شخصی که پاسخ آزمایش کرونای او مثبت شود، کل پول را تصاحب می‌کند. 📛 + بشر دیگه داره مرزهای خل بودن رو جابه‌جا می‌کنه !🤦‍♂🤦‍♀
🔔 ⚠️ ‼️ برای مظلومیتِ 😔 همین بس که خدا باید قسم بخوره که این کتاب جدّیه و نیست!!! 👇👇 🕋 وَالسَّمَاءِ ذَاتِ الرَّجْعِ، وَالْأَرْضِ ذَاتِ الصَّدْعِ، إِنَّهُ لَقَوْلٌ فَصْلٌ، وَمَا هُوَ بِالْهَزْلِ. ☝️ سوگند به آسمانِ پر باران، و سوگند به زمین پر شکاف که گیاهان از آن می‌رویند... ✅️ که این سخنی است که حق را از باطل جدا می‌کند، ❌ و هرگز نیست. 🌴سوره طارق، آیات ۱۱ تا ۱۴🌴 🦋🧚‍♀🧚‍♀🦋 ‎‎‌‌‎‎
🌸🍃🌸 🍃🌸 🌸 🌸رسول خدا (ص) خداوند عید قربان را برنهاد تا مستمندان از گوشت سير شوند؛ پس از گوشت قربانی به ايشان بخورانيد. ‌ 📚ثواب الأعمال، ص ۵۹ ‌ 🌸 📢📢📢📢📢 سلام علیکم💐 بزرگواران قربانی برای سلامتی و فرج امام زمان علیه السلام 💫🌟 برای دفع بلا و بیماری از بلاد مسلمین ویژه شیعیان امیرالمؤمنین علیه السلام 👌 صدقه سر سلامتی حضرت سلامتی همه مومنین و مومنات 🙏🙏 👇👇👇👇 👈 ان شاالله قربانی روز جمعه ،10مرداد (مصادف با روز عید قربان ) انجام می شود . عزیزان ! بیمه کنید خودتان واهل بیتتان را👌 ولو به اندکی 👉 یاری کنید مارا سهم خود را به این شماره ی کارت واریز فرمایید: 6037 9973 5313 3474 خدیجه مولوی 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 ✅واریز تا 6 صبح روز جمعه
🔴اشک گرسنگی در اسرائیل
19.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از خدمات رضاشاه چه می‌دانید؟! ۴ مرداد، سال‌مرگ رضا شاه ملعون
هدایت شده از موسسه مصاف
🔻 حدود ۳۰ درصد از کشته‌شدگان منافقین در عملیات موسوم به فروغ جاویدان، «محکومان به زندان با جرایم تروریستی» بودند که عمدتاً بین سال‌های ۶۰ تا ۶۶، به دلایلی از جمله توبه یا پایان محکومیت از زندان‌ آزاد شدند! این یعنی رسم خیانت، در منافقین امری نهادینه و غیرقابل تغییر است! ✍️ آسید ✅ @Masaf
هدایت شده از موسسه مصاف
📝 سایت مشرق، در ۱۷ مهر ۱۳۸۹ : 🔻اعزام مديران مدارس به انگليس 🔸مديران مدارس زنجيره اي سلام اواخر ماه جاري با انگيزه استفاده از تجارب آموزشي و آگاهي از شيوه هاي تعليم و تربيت کشور انگليس توسط مالک اين مدارس به اين کشوراعزام مي شوند. 🔹به گزارش خبرنگار اجتماعي مشرق، مدارس سلام در سال 1380 توسط سعد حجاريان از بستگان سعيد حجاريان - که سابقه حمايت انگليس براي فتنه گري اش در مسايل بعد از انتخابات براي وي موجود است- راه اندازي شد و با استفاده از رانت دوم خردادي بودن آن زمان اين مدارس به شکل مضاعفي در تهران، تبريز و مشهد گسترش يافت بطوريکه طي مدتي تعداد اين مدارس به عدد 17 رسيد که 13 باب آن تنها در شهر تهران اداره مي شود. 🔹فعاليت آموزشي سعد از سال 56 به عنوان آموزگار آغاز شد و در سال 64دبيرستان نمونه دولتي رشد را پايه گذاري کرد. سعد از سال 1372 به عنوان مدير دبيرستان انرژي اتمي انتخاب شد و امسال ضمن اداره 17 مدرسه زنجيره اي سلام خود هفدهمين سال مديريت خود بر اين مدرسه کاملا دولتي را آغاز کرد. 🔹جالب اينکه در تبليغات مدارس سلام از نام دبيرستان انرژي اتمي به عنوان پشتوانه اي براي اين مدارس غير دولتي استفاده مي شود. به عنوان مثال :"سلام صادقيه سلامي برتر در آموزش و تربيت - کادر و سيستمي مشترک با دبيرستان انرژي اتمي" 🔺شايان ذکر است سلام برگرفته از نام روزنامه سلام است که سعيد حجاريان عضو شوراي سردبيري آن بود. 🔹دبيرستان هاي دخترانه سلام سبز! سلام رسالت، سلام ونک و دبيرستان هاي پسرانه سلام تجريش ، سلام ديباجي، ، سلام زين الدين، سلام صادقيه،سلام يوسف آباد، نجم الثاقب، سلام فرمانيه، سلام ايران زمين، سلام اسلام و نيز مدرسه راهنمايي دخترانه رسالت دانش و مدرسه راهنمايي پسرانه سلام سهروردي، همچنين دبيرستان هاي پسرانه و دخترانه سلام نور تبريز و دبيرستان دخترانه سلام طوس مشهد همه از مدارس زنجيرهاي تحت مديريت حجاريان است. 14 مدرسه سلام تهران در بهترين مناطق اين شهر يعني يک تا 6 واقع شده است. 📚مشرق ✅ @Masaf
12.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تقدس زدایی از مقام مادر و حیا زدایی ماموریت ویژه جمعیت امام علی
نماینده مبتلا به کرونا می‌گوید داروی طب سنتی به دادش رسیده است حاجی دلیگانی نماینده مبتلا به کرونا در گفتگو با خبرفوری: 🔹داروی امام کاظم(ع) در مبتلا نشدن به نوع سخت کرونا کمک کننده بود 🔹دولت قرنطینه را فراموش کرده است 🔹درباره مدیریت کرونا، در خانواده دولت اختلاف وجود دارد