eitaa logo
🌹ضیافتِ اندیشهِ ولایت
123 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
19 فایل
با سلام؛ این کانال در صدد ادای دِین به آرمانهای انقلاب اسلامی و برداشتن گامی هر چند کوچک در راستای تبیین وقایع و حقایق و ترویج گفتمان رهبری است. درصورت تمایل میتوانید از طریق #آدرس_زیر وارد شوید. 🙏🌹🙏 👇👇👇👇👇
مشاهده در ایتا
دانلود
🤔🤔🤔 چرا اقلام ضروری جامعه صادر می شود؟ همانطور که می‌دانیم صادرات محصولاتی مانند سیب‌زمینی به دلیل آب‌بری بسیار بالایی که دارند صرفه اقتصادی چندانی _جز برای دلالان_ ندارد. استفاده از اقلیم خشک سرزمین ایران و انواع یارانه‌های دولتی برای تهیه و حمل و نقل این محصولات، صادرات این گونه محصولات را برای کشور به صرفه نمی‌کند. از سوی دیگر بر اساس گفته‌های فرهاد دژپسند - وزیر امور اقتصادی و دارایی - از ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی که انجام شده است فقط ۱۰ میلیارد دلار از آن به کشور برگشته و ۷۵ درصد از آن به کشور برنگشته است؛ این یعنی برخی از همین محصولاتی که حتی صادرات و ارزآوری از محل آنها به صرفه نیست، هم صادر شده و هم دلارش به کشور نیامده است! از همه اینها گذشته کمبود برخی از محصولات کشاورزی اساسی در بازار مسأله‌ای است که در ماه‌های گذشته تقریباً به امری عادی تبدیل شده است. بعد از جهش قیمت ارز از اوایل سال گذشته تقریباً هیچ ماهی نبوده که در آن خبری از جهش قیمت یکی از محصولات کشاورزی را نشنویم. در این بین محصولاتی مانند سیب‌زمینی، گوجه فرنگی و پیاز به دلیل سهم زیادی که در پر کردن سفره اقشار ضعیف‌تر دارند، دارای حساسیت بالاتری هستند. واقعیت این است که بعد از تحولات اخیر و حادث شدن تورم ۳۰ درصدی در اقتصاد، تأمین معیشت نیز برای برخی از اقشار ضعیف‌تر، سخت شده است. اقشاری که شاید بتوانند با کمترین هزینه، با سیب‌زمینی و گوجه فرنگی و ترکیب آنها با برخی اقلام ساده مانند تخم مرغ در این اوضاع سخت اقتصادی روزگار خود را بگذرانند. بر اساس آمارهای تجارت خارجی گمرک ایران، تا ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۷ معادل ۱۹۵ هزار و ۶۹۲ تن سیب‌زمینی از گمرکات ایران خارج شده است. این حجم ۲۰۲ میلیون و ۹۱۳ هزار دلار معادل ۱,۳۲۶ میلیارد تومان بوده است. همچنین میزان صادرات بادمجان در این مدت حدود ۱۴۰ هزار و ۸۴۱ تن معادل ۴۹ میلیون و ۳۶۱ هزار دلار، برابر با ۳۸۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است. صادرات گوجه‌فرنگی تازه یا سرد کرده نیز در همین مدت ۵۷۲ هزار و ۸۵۵ تن بوده که معادل ۲۴۴ میلیون دلار به ارزش ریالی ۱۳۶۹ میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان است. همچنین صادرات گروه کالایی "پیاز و موسیر" که در ماه‌های بعد از عید دچار افزایش قیمت در بازار شده است تا پایان بهمن ماه سال گذشته معادل ۱۲۴ میلیون دلار و به میزان ۳۴۲ هزار و ۶۷۱ تن بوده است. کوچک بودن رقم صادراتی این اقلام، زمانی برجسته می‌شود که آن را با هزینه‌ای که بابت واردات موز انجام شده است مقایسه کنیم. بر اساس آمارهای واردات گمرک ایران، تا پایان بهمن ماه سال گذشته ۳۹۰ هزار و ۲۷۸ تن معادل ۱۳۶۶ میلیارد و ۶۱۸ میلیون تومان و به ارزش دلاری ۳۲۶ میلیون و ۷۸۳ هزار دلار بوده است. با این شرایط صادرات مایحتاج اساسی مردم و همچنین با صرف منابع آب و یارانه‌ای، با توجیه کسب دلار امری است که نیازمند بررسی بیشتر است. آن هم در شرایطی که به گفته وزیر اقتصاد از مجموع صادرات غیرنفتی تنها ۲۵ درصد از آن به کشور برمی‌گردد و عمده آن نیز مربوط به محصولات پتروشیمی و فولادی است. مجموع این مقدمات ما را به این سوال می‌رساند که در شرایط فعلی که گاهاً از اصطلاح جنگ اقتصادی هم برای توصیف آن استفاده می‌شود، چرا باید اجازه داد محصولاتی که قوت غالب ضعفا را تشکیل می‌دهند، در این حجم صادر شوند؟ در این میان انتظار می‌رود دستگاه‌های اقتصادی مانند وزارت صنعت و وزارت اقتصاد نهادهایی هستند که در این شرایط باید پاسخگو باشند. 🤔🤔🤔
تصویر میمونی که بدست شکارچیان هدف شلیک قرار می گیرد و پیش از مردن به بچه اش برای آخرین بار شیر می‌دهد ! #مقایسه با بعضی ها !!! #عاطفه خدمت به ۲۴ میلیون رأی!!!
عده ای را بنزها بلعیده اند شعری از محمد حسین جعفریان بیاد خواننده جوان، مرحوم بهنام صفوی نمی دانم قصد شاعر از سرودن این شعر چه بوده ولی می دانم که مفاهیمش به امروز ما بسیار نزدیک است. از حسین (ع) پرسیدند برای شهادت می روی یا خلافت؟ فرمود: برای هیچ یک، برای (امر به معروف و نهی از منکر) می روم. 🌹🌹🌹 ( ) فصل های پیش از این هم ابر داشت بر کویرم بارشی بی صبر داشت پیش از اینها آسمان گلپوش بود پیش از اینها یار در آغوش بود اینک اما عده‌ای آتش شدند بعد کوچ کوه ها آرش شدند از بلند از حلق آویزها قلب‌های مانده در دهلیزها بذرهایی ناشناس و گول و گند از میان خاک و خون قد می‌کشند بعضی از آنها که خون نوشیده‌اند ارث جنگ عشق را پوشیده‌اند عده‌ای حسن القضاء را دیده اند عده‌ای را بنزها بلعیده اند بزدلانی کز هراس ابتر شدند از بسیجی‌ها بسیجی تر شدند ای بی جان ها! دلم را بشنوید اندکی از حاصلم را بشنوید توچه می‌دانی تگرگ و برگ را غرق خون خویش،‌ رقص مرگ را تو چه می‌دانی که رمل و ماسه چیست بین ابروها رد قناسه چیست تو چه می‌دانی سقوط "پاوه" را "عاصمی" را "باکری" را "کاوه" ‌را هیچ می دانی"مریوان" چیست؟‌ هان! هیچ می‌دانی که "چمران" ‌کیست؟ هان! هیچ می‌دانی بسیجی سر جداست؟ هیچ می‌دانی "دو عیجی"‌ در کجاست؟ این صدای بوستانی پرپر است این زبان سرخ نسلی بی سر است با همان‌هایم که در دین غش زدند ریشه اسلام را آتش زدند پای خندق‌ها احد را ساختند خون فروشی کرده خود را ساختند زنده‌های کمتر از مردارها با شما هستم، غنیمت خوارها بذر هفتاد و دو آفت در شما بردگان سکه! لعنت بر شما باز دنیا کاسه خمر شماست باز هم شیطان اولی الامر شماست با همانهایم که بعد از آن ولی شوکران کردند در کام علی باز آیا استخوانی در گلوست؟ باز آیا خار در چشمان اوست؟ ای شکوه رفته امشب بازگرد! این سکوت مرده را درهم نورد از نسیم شادی یاران بگو از "شکست حصر آبادان" بگو! از شکستن از گسستن از یقین از شکوه فتح در "فتح المبین" از "شلمچه"، "فاو"‌ از "بستان" بگو! از شکوه رفته! از "مهران"‌ بگو! از همانهایی که سر بر در زدند روی فرش خون خود پرپر زدند شب شکاران سحر اندوخته از پرستوهای در خود سوخته زان همه گلها که می بردی بگو! از "بقایی" از "بروجردی" بگو! پهلوانانی که سهرابی شدند از پلنگانی که مهتابی شدند عشق بود و داغ بود و سوز بود آه! گویی این همه دیروز بود اینک اما در نگاهی راز نیست تیردان پرتیر و تیرانداز نیست نسل های جاودان فانی شدند شعرها هم آنچه می دانی شدند روزگاران عجیبی آمدند نسل های نانجیبی آمدند ابتدا احساس هامان ترد بود ابتدا اندوهامان خرد بود رفته رفته خنده ها زاری شدند زخم هامان کم کمک کاری شدند خواب دیدم دیو بیعار کبود در مسیل آرزوها خفته بود خواب دیدم برفها باقی شدند لحظه‌های مرده ام ساقی شدند ای شهیدان! دردها برگشته اند روزهامان را به شب آغشته‌اند فصل هامان گونه‌ای دیگر شدند چشمهامان مست و جادوگر شدند روحهامان سخت و تن آلوده‌اند آسمانهامان لجن آلوده‌اند هفته ها در هفته ها گم می‌شوند وهم‌ها فردای مردم می‌شوند فانیان وادی بی سنگری! تیغ ها مانده در آهنگری حاصل آغازها پایان شده است؟ میوه فرهنگ جبهه نان شده است؟ شعله ها! سردیم ما، سردیم ما رخصتی، ‌شاید که برگردیم ما "یسطرون" ‌هم رفت و ما نون مانده‌ایم بعد لیلا باز مجنون مانده‌ایم بحر مرداب است بی امواج،‌آی ! عشق یک شوخی است بی حلاج، آی! یک نفر از خویش دلگیر است باز یک نفر بغضش گلوگیر است باز زخمی‌ام، اما نمک... بی فایده است درد دارم، نی لبک... بی فایده است عاقبت آب از سر نوحم گذشت لشگر چنگیز از روحم گذشت. 🌹🌹🌹
11.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 بیاد خواننده جوان، مرحوم #بهنام_صفوی 📹 ببینید: 👈عده‌ای حسن القضاء را دیده اند 👈عده‌ای را بنزها بلعیده اند 👈بزدلانی کز هراس ابتر شدند 👈از بسیجی‌ها بسیجی تر شدند ✍شعر از: محمد حسین جعفریان 🌹🌹🌹
12609.mp3
12.45M
🌹 بیاد خواننده جوان، مرحوم 🎼 لطفاََ بشنوید(): ✍شعر از: محمد حسین جعفریان 🌹🌹🌹
هدایت شده از بر پا
⚫️به بهانه تعرض به دانشجوی محجبه ⚪️دو سه جمله با چادری ها... ▫️تذکر: حجاب در اسلام منحصر به چادر نیست. چه بسیار زنان عفیفه ای که بدون چادر حجاب دارند و حریم شان پاک و شریف است؛ ولی غرض این متن اساسا حجاب نیست. ◾️و اما... چند جمله با دختران چادری. ▪️اگر چادر را میراث قوم و تبار دانسته اید؛ سلمنا. اما قصه امروز، کهنه سنت گذشته گان نیست. ▪️اگر چادر را مصونیت دانسته اید؛ حق است. اما ماجرا ازین نیز فراتر است. ▪️اگر چادر را حجاب برتر دانسته اید؛ الحمدالله. اما باز هم کم گذاشته اید. 🔻متعالی ببینید. چادر امروز، نماد ایدئولوژی است. نشانه زندگی مومنانه است. هویت زن انقلابی است. چادر را فراتر از حجاب ببینید. چادر امروز ابزار مبارزه است. سیاهی چادر امروز، کراهت که هیچ؛ تقدس رزم سیاسی است و جبهه ای را مدد می دهد. باید قدر دانست و نسبت به این هویت انقلابی معرفت داشت. بروز اجتماعی دختر چادری با همه لوازم و شرایط حیاگونه اش، ذکرست و عبادت. همانطور که قانون دَری اباحه گرها، حیا و عفاف این مردم را هدف گرفته است، گام های استوار دختران چادری فراتر از حجاب شخصی، یک جامعه را به حجاب می کشد. 🔻دقیقتر ببینیم. ماجرا اصلا حجاب و غیرحجاب نیست. داستان یک هجمه تمام عیارست که یک وجهش آرایش جنسیتی علیه دین و دنیای این مردمست. حجاب و البته چادر راه و مسیر مبارزه زنان ماست و البته هزینه هم دارد...چه آنکه سیاهی اش بر خناسان داخلی و خارجی، چشم خراش است. طبیعی است که آنچه درین سطور از ظاهر حجاب رفت، به پشتوانه باطن ایمانی و معرفت انقلابی زنان ماست که قدرت ساز می شود. ▫️تعرض به دختر چادری در تجمع دوشنبه سیاه دانشگاه تهران را حالا دقیق تر یافتیم. ▫️و این داستان ادامه دارد... @mahdian_mohsen
هوالحکیم 📢جریان و در دانشگاه مولود استفاده ابزاری از دانشجویان برای مقاصد زشتی است، بدون این که اکثریت گرفتار در این دام از نیت مسببین آن آگاه باشند. در هشت سال دوره همه هم و غم سردمداران معطوف به استفاده ابزاری از دانشجویان بود که ابتدا با بهره کشی از تشکل های دانشجویی بویژه انجمن های اسلامی آغاز شد و با افول این جریانا‌ت در ابتدای دهه هشتاد، ادامه این بهره کشی از طریق انجمن های علمی و گروه‌های فوق برنامه بطور سازمان یافته بوسیله مسئولان دانشجویی و فرهنگی وزارت علوم برنامه ریزی و عملیاتی شد. 🔷خستگی مفرط و سرخوردگی بخشی از جریان دانشجویی که خود را قربانی امیال گروه های حرفه ای سیاسی می دیدند سبب شد که جریان در دانشگاه ها رشد پیدا کند.از این ظرفیت بی بندوباری چهار گروه بهره می برند. اول کسانی که رسالت های دانشگاه و دانشجوی ایرانی را فراموش کرده و به دنبال خوشگذرانی و شهوترانی هستند، این افراد در حقیقت قربانی امیال نفسانی خود و اغراض سه گروه بعدی هستند. این عزیزان نیازمند ارشاد برای درک رسالت عظیم خویش و ایجاد زمینه های ازدواج آسانند تا نیازهای غریزی خود را به بهترین وجهی تامین نمایند. 🔷 بدنبال کسب قدرت از هر طریق و قربانی کردن هر ظرفیتی از جمله جوانان این مرز و بوم برای رسیدن به اغراض سیاسی خود هستند، ایشان نه باوری به اسلام دارند و نه درد مملکت و همه تلاششان گل آلود کردن آب و ماهی گیری و رفع عطش قدرت طلبیشان است. راه مواجهه با این گروه روشنگری و ایجاد زمینه در دانشگاه هاست تا مطاع هر کس به نظر و محک دانشگاهیان برسد و آنها را در برابر درندگان سیاسی مصون دارد. 🔷 بدنبال آشوب و بلوا در لبیک گویی به ترامپ و دشمنان ایران هستند تا در اوج ضعف بیگانگان محملی برای کمک به آنها فراهم کنند، ایشان اگر غافلند باید آگاهشان کرد و اگر جاهلند باید بیدارشان نمود اما اگر عامدانه و آگاهانه آشوب گری می کنند باید با مواجهه انتظامی درون دانشگاهی ریشه مفسده گری شان را خشک نمود و البته با خارج از دانشگاه نیز برخورد امنیتی کرد. 🔷 با هدف گسترش بی بند و باری در دانشگاه ها، کند نمودن رشد علمی کشور، از بین بردن زمینه معرفت بخشی و ساختن انسان های موثر برای جامعه و ایجاد مانع در برابر پیشرفت ایران اسلامی هستند. این گروه مرموزترین دشمنان استقلال و سربلندی ایران اسلامی می باشند که شناخت شبکه آن ها و بویژه برخورد دقیق با سران آنها بعنوان پیاده نظام آمریکا وظیفه اصلی مسئولان کشور است. مسئولین دانشگاه ها نیز یا خود را مسئول می دانند و یا خود را متصدی تولید علم و ترویج دانش قلمداد کرده یا لااقل حفظ امنیت و آرامش و تامین نیازهای مادی دانشجویان را وظیفه خود بر می شمرند، به نظر هر سه مسئولیت متوجه هیات رئیسه دانشگاه ها و بویژه روساس محترم آنها است اما اگر به هر سطحی از سطوح سه گانه ذکرشده معتقد هستند. باید توجه داشته باشند که دانشگاهداری قواعد و نظم خاص خود را دارد که در آن می بایست به گفتگو و آزاد اندیشی ارج بی نهایت دهند ولی نسبت به نظم و انظباط این محیط مقدس هم اهتمام بورزند. 🆔 @zakani_ir
⚫️ دهم رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) بر شما تسلیت باد! 🔸استاد مطهری: این زن واقعاً مصداق یار غمگسار بود. مالش، جانش، هستی اش، خوشی و همه چیز خود را به پای رسول اکرم (ص) ریخت. با اهداء حمد و سورۂ توحید ، به روح پاکش عرض ادب کنیم. 🌹🌹🌹
🌹ضیافتِ اندیشهِ ولایت
✏وحید یامین پور ✳ نظام جمهوری اسلامی، ، کالبد انحصاری انقلاب هم نیست، انقلاب اسلامی بزرگتر از نظام جمهوری اسلامی است ، انقلاب یک ایده تمدنی و تاریخی است که در یک جغرافیا نمیتوان محدود و محصورش کرد ؛ انقلاب اسلامی شهروندانی در لبنان، سوریه، عراق، یمن و حتی خود آمریکا دارد، انقلاب اسلامی و است که در یک مقطع تاریخی ما توفیق داشتیم تا حامل آن باشیم. ✳ نظام جمهوری اسلامی، کالبد این معناست، این کالبد برازنده این معنا نباشد، مثلا دولتهایی سر کار باشند که توفیق حمل آن ایده و معنا را نداشته باشند و در این راه ابن سبیل شوند. ✳ در این جاست که فرق نیرو و جبهه انقلاب با دیگران مشخص میشود. و با دست اندازها و چاله ها سر منزل را فراموش نمیکند، او قطار این حرکت است. اند و باید اجتماع داشته باشند، باشد و سرزنده باشند، اینکه حضرت آقا برای این نیرو ها حساب باز میکنند به خاطر این است که اینها قطار حرکت به سمت نقطه نهایی و تمدن اسلامی هستند و اگر این موتور خاموش شود، کل حرکت ما متوقف خواهد شد و یک حرکت تاریخی متوقف خواهد شد و این فرصت طلایی برای تمدن طاغوت است که خودش را توسعه دهد، و آن وقت یک خیانت تاریخی اتفاق می افتد. این نیست که ما باید فقط جوابگوی مردم خودمان باشیم، ما باید به تاریخ پاسخ بدهیم. ✳بعد از غیبت کبری، یک فقیهی به نمایندگی از اهل بیت علیهم السلام حکومت تشکیل داده تا حرکت تاریخیِ حق را بتواند پایه ریزی کند که مقدمه سازی برای ظهور باشد، کم گذاشتن در این مسیر و پرت شدن حواس، ما را نسبت به تاریخ مسئول خواهد کرد، ما این نگاه تمدنی را 👆، هم باید مدام به خودمان تذکر بدهیم و هم برای مردم تبیین کنیم. 🌹🌹🌹🌹
انشاء یک دانش آموز با موضوع آیا تلگرام خوب است؟ به نظر من تلگرام چیز خوبی است. در تلگرام همه آدم ها خوبند. همه چیزهای خوب و با مزه می نویسند. من فامیل های تلگرامى خود را بیشتر از فامیل های واقعی ام دوست دارم. مثلا دایی عزت که به قول بابایم اخلاقش خیلی گند است و زورکی جواب سلام ما را می دهد کلی جوک های خنده دار در تلگرام می گذارد و ما را می خنداند یا عمه اقدس که چشم دیدن هیچکدام ما را ندارد یک پا شاعر شده است و مرتب از مهربانی و گذشت حرف می زند. من نوشته های عمه اقدس را خیلی دوست دارم. زن عمو خدیجه همش از طبیعت و حفظ اون میگه اما مامانم میگه پس چرا پوست پفک رو تو خیابون میندازه ! دایی محسن هم حرفای قشنگ واسه حیوونا میزنه و میگه باید به اونها غذا بدیم و نازشون کنیم .. اما خودم دیدم با لگد یه گربه رو زد . زهرا خانم همسایه بالاییمون خانم جلسه ایه و حدیث و دعاهای خوبی توی تلگرام میذاره و همش از خدا تشکر میکنه اما پیش مامانم که میاد همش شوهرشو نفرین میکنه و غیبتشو میکنه. به نظر من بهشت جایی مثل تلگرام است همه با هم خوبند و حرف های خوب می زنند. وقتی بزرگ شدم می خواهم با یکی در تلگرام عروسی کنم و صبح تا شب با او در تلگرام زندگی کنم. ای کاش همه بتوانیم با هم در جایی مثل تلگرام زندگی کنیم پایان