فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام زمان ( عج )فرمودند: برای تعجیل در فرج بسیار دعا کنید که آن فرج و گشایش شماست
بسم الله الرحمن الرحیم
إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عَاجِلاً قَرِيباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ
به جمع ما بپیوندید
#کانال_حفظ_سه_بعدی_قرآن
🆔@Hossein_qoran
حوصله حفظ کردن نیست فردا جبران خواهم کرد....! فردایی که هیچ وقت از راه نرسید و همچنان منتظر...!
خیلی ها با رنج سنی متفاوت در این مسیر قرار میگیرند تا در این هدف بزرگ و نورانی به موفقیت برسند و در اینده به خودشون افتخار کنند، در ابتدای مسیر تقریبا ۱۰۰ درصد از حافظان با انگیزه فوق العاده زیاد و انرژی وصف ناپذیر مشغول به انجام برنامه میشن، و به نوعی با امادگی بالا شروع میکنند و برنامه ها رو دقیق و عالی انجام میدن،
در نیمه های راه به دلایل مختلف از جمله مشکلاتی که در زندگی شخصی دارند و درگیری های ذهنی کم کم انگیزشون کم میشه برای انجام برنامه
همین که جرات داشتید و در این مسیر قرار گرفتید و برای خودتون اهدافی تعیین کردید گام مهمی برای موفقیت برداشتید، همینکه به عشق این هدف بزرگ به سمت این مسیر قدم برداشتید به شما تبریک میگویم
چرا که بسیار از افراد هم سن و سال شما فکر میکنند رسیدن به این هدف بزرگ امکان پذیر نیست و از این نعمت بزرگ الهی بی نصیب هستند و حتی جرات شروع حفظ قرآن رو هم ندارند، پس به خودتون افتخار کنید که از بین این همه، خداوند شمارو برای این مسیر برگزیده
شمایی که از مشکلات خسته شدید و به قول خودتون صبر به انتها رسیده، شمایی که منتظر ی اتفاقی هستی تا اوضاع خوب بشه و برگردی سر برنامه،
هیچکی برای شما دلش نمیسوزه و هیچکس مشکلات شما رو نمیبینه، فقط یک چیزی میگن و اونم اینه که، نتونست موفق بشه و تواناییشو نداشت..
کاش زندگی نامه حفاظ موفق رو میخوندی که با سختترین مشکلات و استعداد کم به موفقیت رسیدن، کم نبودن حفاظی با وجود رنج و سختی فراوان به موففیت رسیدن
حالا با این همه تفاسیر حتی با در نظر گرفتن اینکه تا الان موفق نبودی بهتر نیست از همین الان شروع کنید؟ کم کم به برنامه عادت کنی و تا دو هفته دیگه به جایی بهتر از الانتون برسید. یا ک میخوایید دست رو دست بذارید و فقط از نداشتن شرایط خوب و مشکلات گلایه کنید؟
@Hossein_qoran
:
✍دوستان حافظ توجه داشته باشند كه حفظ و تثبيت در كنار هم بايد انجام بگیرد و تفکر اینکه اول حفظ میکنم و بعد تثبیت میکنم بسیار اشتباه و خطرناک است.
❣حافظان عزیز اگر برنامههای حفظ خود را از ابتدا به صورت متقن، اصولی و استاندارد انجام دهند، اصلا نیازی به تثبیت نیست. تثبیت برای اجزائی است که کیفیت مناسبی ندارند و قابل ارائه نمیباشند. لذا سعی کنید گام به گام حفظ خود را به درستی انجام دهید و نسبت به محفوظات خود مسلط باشید.
❣اگر شما دو یا سه صفحه را از اول تثبیت نکنید و به بعد موکول کنید و حجم محفوظات بی کیفیت افزایش پیدا کند، بعداً چگونه توان تثبیت چند جزء را خواهید داشت.
👈 حفظ یک آیه با کیفیت از حفظ یک صفحه بدون کیفیت بهتر است
👈حفظ یک صفحه با کیفیت با ارزشتر از حفظ یک جزء بدون کیفیت است.
👈حفظ یک جزء عالی و متقن بسیار بهتر از حفظ کل قران بدون استحکام و بی کیفیت است
@Hossein_qoran
🌿یکی از سؤالات رایج برای کسانی که در ابتدای حفظ هستند، مربوط به حفظ شماره آیات می باشد. معمولاً افرادی که تازه شروع به حفظ کرده اند این سؤال برایشان ایجاد می شود که آیا حفظ شماره آیه، لزومی دارد یا نه؟
برای پی بردن به جواب این سؤال باید یک نکته بسیار مهم حل شود و آن این است که اصل و فرع در حفظ قرآن چیست؟ اهم و مهم در مقوله حفظ چه چیزی است؟ اولویت در حفظ با چه مواردی می باشد؟
در پاسخ به این سؤال می توان گفت که در حفظ قرآن، یک اصل وجود دارد و آن هم «تسلط بر الفاظ آیات» می باشد.
این اصل بیانگر این است که حافظ ، باید آیات قرآن را به خوبی به ذهن بسپارد و بتواند به راحتی الفاظ آیات را از حفظ، مرور کند و هم چنین اگر شخصی از او پرسشی داشت به سهولت بتواند آیات مورد پرسش را از حفظ بخواند.
در کنار این اصل، فروع دیگری وجود دارد که این فروع به دو دسته تقسیم می شوند:
دسته اول: فروعی که بسیار تأثیر گذار هستند و نقش کلیدی در جهت ماندگاری اصل را دارند و توصیه می شود که همه حافظان از آن استفاده کنند؛ مانند فرع تثبیت کردن و تصویر برداری از آیات و صفحات در ذهن. دسته دوم: فروعی که کمک کننده و یاری دهنده در جهت حفظ اصل هستند و این فروع برای برخی از حافظان توصیه می شود، نه برای همه آن ها. «حفظ شماره آیات» از این دسته می باشد. با توجه به این توضیحات آیا حفظ شماره آیات لزومی دارد یا نه؟
جواب : درباره حفظ کردن شماره آیات، نظرات کارشناسان و اساتید حفظ، متفاوت است. بعضی از آن ها تأکید بسیار زیادی بر حفظ شماره آیات دارند و عده ای دیگر حفظ شماره آیه را ضروری ندانسته، هر کدام از ایشان دلایل خاصی برای خود دارند. در این جا لازم است که چند نکته بیان شود : نکته اول- حفظ شماره آیات، یکی از فروع حفظ قرآن است و نه یک اصل در حفظ (اصل، حفظ خود آیات و داشتن تسلط عالی بر خود آیات می باشد.. ادامه دارد...
@Hossein_qoran
سلام وعرض ادب و احترام خدمت بزرگواران
عزیزانی که تازه به جمع ما پیوستید
خیلی خوش آمدید🌺🌱
انگیزشی
✨کافیست فقط به آیاتش نگاه کنی این قرآن را!
✨بابت تمام ثانیههای نگاهت، ثواب مینویسند برایت!
✨این تازه ثواب یک نگاه است! ببین تلاوت و همنشینی و حفظ قرآن چه ها میکند برایت.
يُقَالُ لِصَاحِبِ الْقُرْآنِ : اقْرَأْ وَارْتَقِ
به صاحب قرآن میگوید:بخوان و بالا برو
✳️ مرحله اول/یادگیری درس ✳️
قرآن پـژوهان گـرامی، لطـفاً کلیپ تصـویری این درس را به دقت تماشا، و مطالب درسی مربوطه را به خاطر بسپارید.
@Hossein_qoran
✳️ مرحله دوم/تمرین عملی ✳️
قرآن پژوهان عزیز و گرامی، برای تفهـیم هر چـه بهـتر مطالـب درسی، تلاوت یک صفحه از قرآن کریم کـه در زیـر بـارگـزاری گـردیده را با صدای اسـتاد خـلیل الحصری، استـماع نمایید. بهتر است برای این تمـرین ارزشـمند تصویر صفحه مورد نظر در مقابل شما بــاز بـوده، همزمان بـا نـگـاه کـردن به کلـمـات و خطوط قرآن به تلاوت صحیح استاد خلیل الحصری گوش کنید.
089.mp3
1.76M
تلاوت تدویر خلیل الحصری صفحه٨٩
🌷وارث مُلک تبسم ، کاظم است
🌷عشق عالمتاب هفتم ، کاظم است
🌷آفرینش ، سوره ای از مهر او
🌷بر لب هستی ، تبسّم کاظم است
🌷مصحف اخلاص و قاموس یقین
🌷بحر عرفان را تلاطم ، کاظم است
#میلاد_امام_کاظم (ع)🌹💖
#مبارڪ_باد🌷💖
#کانال_حفظ_سه_بعدی_قرآن
@Hossein_qoran
💢مشغول به هر کاری که هستی،
یادت نـرود کاتبانـی آسـمانی، دارند
مینـویـسـند اعـمـالـت را، مـو بـه مـو 📝
👈🌹«وَ إِنَّ عَلَيْكُمْ لَحافِظِينَ ،
كِراماً كاتِبِينَ ، يَعْلَمُونَ ما تَفْعَلُون »
«مطمئن باشید فرشتگانی بر شما
گمارده شده اند که نگهبان اعـمالتـان هستند،
که محـترمـند و مینویـسند خـوب و
بـدتان را کـه میدانند تمـام کـردارتـان را...»🌹
💫سوره انفطار 10تا12💫
⚠️مراقب باشیم که مراقبمان هستند و ثبت
میکنند ریزِ تمام ثانیه هایمان را، بی کم وکاست❌
👈🌹«لایُغادِرُ صَغیرةً ولاکَبیرةً إلّا أحصاها»
💫سورهکهف آیه ۴۹
@Hossein_qoran
#دانستنیهای_قرآنی
کلمه شتر ۱۸ بار در قرآن کریم به ۱۰ گونه ذکر شده است.
🐫اِبِل (شتر): ۲ بار در قرآن کریم ذکر شده است.
🔸️سوره انعام آیه ۱۴۴
🔸️سوره غاشیه آیه ۱۷
🐪بَحيرَة (ماده شتری که پنجمین حمل مادر خود باشد): ۱ بار در قرآن کریم ذکر شده است.
🔸️سوره مائده آیه ۱۰۳
🐪بُدْن جمع بَدَنَة (شتران فربه): ۱ بار در قرآن کریم ذکر شده است.
🔸️سوره حج آیه ۳۶
🐫بَعير (شتر): ۲ بار در قرآن کریم ذکر شده است.
🔸️سوره یوسف آیه ۶۵ و ۷۲
🐪جَمَل (شتر): ۱ بار در قرآن کریم ذکر شده است.
🔸️سوره اعراف آیه ۴۰
🐫جِمالَت جمع جَمَل (شتران): ۱ بار در قرآن کریم ذکر شده است.
🔸️سوره مرسلات آیه ۳۳
🐪حام (شتر نری که ده شتر از او پدید آمده): ۱ بار در قرآن کریم ذکر شده است.
🔸️سوره مائده آیه ۱۰۳
🐫سائِبَة (شتری که ده ماده از او پدید آمده): ۱ بار در قرآن کریم ذکر شده است.
🔸️سوره مائده آیه ۱۰۳
🐪عِشار (شتر): ۱ بار در قرآن کریم ذکر شده است.
🔸️سوره تکویر آیه ۴
🐫ناقَة (شتر ماده): ۷ بار در قرآن کریم ذکر شده است.
🔸️سوره اعراف آیه ۷۳ و ۷۷
🔸️سوره هود آیه ۶۴
🔸️سوره اسراء آیه ۵۹
🔸️سوره شعراء آیه ۱۵۵
🔸️سوره قمر آیه ۲۷
🔸️سوره شمس آیه ۱۳
#آموزش_حفظ_قرآن
#آموزش_تجوید
#امام_زمان
✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾
🆔اکنون شما هم به کانال
✨#کانال_حفظ_سه_بعدی_قرآن» ✨
بپيونديد:
👉@Hossein_qoran👈
#حفظ_موضوعی۱۵
معرفت و شناخت خداوند
#صفات_الهی #صفات_سلبی
۲. نفی رؤیت پروردگار
سوره انعام آيه ۱۰۳
#آیه
لَّا تُدرِكُهُ ٱلأَبصَٰرُ وَهُوَ يُدرِكُ ٱلأَبصَٰرَۖ وَهُوَ ٱللَّطِيفُ ٱلخَبِيرُ
#ترجمه
چشم ها او را در نمى يابند، ولى او چشمها را درمى يابد، و او لطيف و آگاه است.
#تفسیر
در آخرين آيه مورد بحث براى اثبات حاكميت و نگاهبانى او نسبت به همه چيز و همچنين براى اثبات تفاوت او با همه موجودات مىگويد:" چشمها او را نمىبينند، اما او همه چشمها را ادراك مىكند و او بخشنده انواع نعمتها و با خبر از تمام ريزهكاريها و آگاه از همه چيز است "مصالح بندگان را مىداند و از نيازهاى آنها با خبر است و به مقتضاى لطفش با آنها رفتار مىكند ( لاٰ تُدْرِكُهُ اَلْأَبْصٰارُ وَ هُوَ يُدْرِكُ اَلْأَبْصٰارَ وَ هُوَ اَللَّطِيفُ اَلْخَبِيرُ ). در حقيقت كسى كه مىخواهد حافظ و مربى و پناهگاه همه چيز باشد بايد اين صفات را دارا باشد. به علاوه اين جمله دليل بر آن است كه او با همه موجودات جهان تفاوت دارد، زيرا پارهاى از آنها هم مىبينند و هم ديده مىشوند مانند انسانها، پارهاى نه مىبينند و نه ديده مىشوند، مانند صفات درونى ما، بعضى ديگر ديده ميشوند اما كسى را نمىبينند مانند جمادات، تنها كسى كه ديده نمىشود اما همه چيز و همه كس را مىبيند ذات پاك او است.*** در اينجا به چند نكته بايد توجه كرد. ۱ - چشمها، خدا را نمىبيند. دلائل عقلى گواهى مىدهد كه خداوند هرگز با چشم ديده نخواهد شد، زيرا چشم تنها اجسام يا صحيحتر بعضى از كيفيات آنها را مىبيند و چيزى كه جسم نيست و كيفيت جسم هم نمىباشد، هرگز با چشم مشاهده نخواهد شد و به تعبير ديگر، اگر چيزى با چشم ديده شود، حتما بايد داراى مكان و جهت و ماده باشد، در حالى كه او برتر از همه اينها است، او وجودى است نامحدود و به همين دليل بالاتر از جهان ماده است، زيرا در جهان ماده همه چيز محدود است. در بسيارى از آيات قرآن از جمله آياتى كه در مورد بنى اسرائيل و تقاضاى رؤيت خداوند سخن مىگويد با صراحت كامل، نفى امكان رؤيت از خداوند شده است (به طورى كه شرح آن در تفسير آيه ۱۴۳ سوره اعراف بخواست خدا خواهد آمد). عجيب اين است كه بسيارى از اهل تسنن معتقدند كه خداوند اگر در اين جهان ديده نشود در عالم قيامت ديده مىشود! و به گفته نويسنده تفسير المنار هذا مذاهب اهل السنة و العلم بالحديث:" اين عقيده اهل سنت و دانشمندان حديث است " و عجيبتر اينكه حتى محققان معاصر و به اصطلاح روشنفكران آنها نيز تمايل به اين موضوع نشان مىدهند و حتى گاهى سرسختانه روى آن ايستادگى مىكنند! در حالى كه بطلان اين عقيده به حدى روشن است كه نياز به بحث ندارد، زيرا دنيا و آخرت (با توجه به معاد جسمانى) هيچ تفاوتى در اين مساله نخواهد داشت، آيا خداوند كه وجودى ما فوق ماده است در قيامت تبديل به يك وجود مادى مىشود و از آن مقام نامحدودى به محدودى خواهد گرائيد، آيا او در آن روز تبديل به جسم و يا عوارض جسم مىشود؟ و آيا دلائل عقلى بر عدم امكان رؤيت خدا هيچگونه تفاوتى ميان دنيا و آخرت مىگذارد؟ با اينكه داورى عقل در اين زمينه تغييرناپذير است. و اين عذر كه بعضى از آنها براى خود آوردهاند كه ممكن است در جهان ديگر انسان درك و ديد ديگرى پيدا كند، عذرى است كاملا غير موجه، زيرا اگر منظور از اين درك و ديد، درك و ديد فكرى و عقلانى است كه در اين جهان نيز وجود دارد، و ما با چشم دل و نيروى عقل جمال خدا را مشاهده مىكنيم و اگر منظور، چيزى است كه با آن جسم را مىتوان ديد، چنين چيزى در مورد خداوند محال است خواه در اين دنيا باشد، خواه در جهانى ديگر، بنا بر اين گفتار مزبور كه انسان در اين جهان خدا را نمىبيند ولى مؤمنان در قيامت خدا را مىبينند، يك سخن غير منطقى و غير قابل قبول است. تنها چيزى كه سبب شده آنها غالبا از اين عقيده، دفاع كنند اين است كه در پارهاى از احاديث كه در كتب معروف آنها نقل شده امكان رؤيت خداوند در قيامت آمده است، ولى آيا بهتر اين نيست كه باطل بودن اين موضوع را به حكم عقل دليل بر مجعول بودن آن روايات و بى اعتبار بودن كتابهايى كه اين گونه روايات در آنها آمده است، بدانيم مگر اينكه اين روايات را به معنى مشاهده با چشم دل تفسير كنيم.؟ آيا صحيح است از حكم خرد و عقل به خاطر چنين احاديثى وداع كنيم و اگر در بعضى از آيات قرآن تعبيراتى وجود دارد كه در ابتداى نظر مساله رؤيت خداوند را مىرساند مانند ( وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ نٰاضِرَةٌ إِلىٰ رَبِّهٰا نٰاظِرَةٌ ) : "صورتهايى در آن روز پرطراوت است و به سوى پروردگارش مىنگرد" اين تعبيرات مانند يَدُ اَللّٰهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ :" دست خدا بالاى دست آنها است " مىباشد كه جنبه كنايه دارد زيرا مىدانيم هيچگاه آيهاى از قرآن بر خلاف حكم و فرمان خرد نخواهد بود.
@Hossein_qoran
جالب اينكه در روايات اهل بيت ع شديدا اين عقيده خرافى نفى شده و با تعبيرات كوبندهاى از معتقدين آن انتقاد گرديده است از جمله اينكه يكى از ياران معروف امام صادق ع به نام" هشام "مىگويد: نزد امام صادق ع بودم كه معاويه بن وهب (يكى ديگر از دوستان آن حضرت) وارد شد و گفت: اى فرزند پيامبر چه مىگويى در مورد خبرى كه در باره رسول خدا ص وارد شده كه او خداوند را ديد؟ به چه صورت ديد؟! و همچنين در خبر ديگرى كه از آن حضرت نقل شده كه مؤمنان در بهشت پروردگار خود را مىبينند، به چه شكل خواهند ديد؟! امام صادق ع تبسم (تلخى) كرد و فرمود: اى معاوية بن وهب! چقدر زشت است كه انسان هفتاد، هشتاد سال عمر كند، در ملك خدا زندگى نمايد و نعمت او را بخورد، اما او را درست نشناسد، اى معاويه! پيامبر ص هرگز خداوند را با اين چشم مشاهد نكرد، مشاهده بر دو گونه است مشاهده با چشم دل و مشاهده با چشم ظاهر، هر كس مشاهده با چشم دل را بگويد درست گفته و هر كس مشاهده با چشم ظاهر را بگويد دروغ گفته و به خدا و آيات او كافر شده است، زيرا پيامبر ص فرمود: هر كس خدا را شبيه خلق بداند كافر است . و در روايت ديگرى كه در كتاب توحيد صدوق از اسماعيل بن فضل نقل شده مىگويد: از امام صادق ع پرسيدم آيا خدا در قيامت ديده مىشود؟ فرمود: منزه است خداوند از چنين چيزى و بسيار منزه است... ان الأبصار لا تدرك الا ما له لون و الكيفية و اللّٰه خالق الالوان و الكيفيات :" چشمها نمىبيند جز چيزهايى را كه رنگ و كيفيتى دارند در حالى كه خداوند آفريننده رنگها و كيفيتها است" جالب اينكه در اين حديث مخصوصا روى كلمه "لون" (رنگ) تكيه شده و امروز اين مطلب بر ما روشن است كه خود جسم هرگز ديده نمىشود، بلكه همواره رنگ آن ديده مىشود، و اگر جسمى هيچگونه رنگ نداشته باشد هرگز ديده نخواهد شد. (در جلد اول تفسير نمونه صفحه ۱۵۶ ذيل آيه ۴۶ سوره بقره نيز بحثى در اين زمينه كردهايم) ...(تفسیر نمونه)
@Hossein_qoran
⭕برنامه های نمازجمعه
شهرستان عنبرآباد🔰
🔵خطیب:
حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری
امام جمعه محترم شهرستان عنبرآباد
🔶بیان احکام :
حجت الاسلام عابدی
🎤 مجری و مکبر:
آقای محمدجواد سنجری
🕌 قاری و موذن:
آقای حسین خالصی
🗓️ تاریخ: ۸ / تیرماه / ۱۴۰۳
🖨 میزخدمت اداری:
➖اداره ثبت اسناد و املاک
🎨مهد آدینه در قسمت ورودی خواهران جهت خدمات رسانی به کودکان و نونهالان شما نمازگزاران نمازجمعه دایر می باشد .
🕰️ زمان: ساعت ۱۱:۳۰
📌 مکان:
مصلی بزرگ الغدیر شهرستان عنبرآباد
🚦بازگشایی دربهای ورودی مصلی:
یک ساعت قبل از شروع برنامه ها
#کانال_حفظ_سه_بعدی_قرآن
🔻👇🔻👇
@Hossein_qoran
🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷
ستاد نماز جمعه شهرستان عنبرآباد