eitaa logo
حسینیه اندیشه
480 دنبال‌کننده
218 عکس
50 ویدیو
130 فایل
مباحث و یادداشت‌هایی از اساتید حسینیه اندیشه ✔️آدرس وب سایت: http://hosseiniehandisheh.ir ✔️آدرس کانال رسمی حسینیه اندیشه: https://eitaa.com/HossiniehAndisheh ✅ ارتباط با مدیر کانال: @azn1360
مشاهده در ایتا
دانلود
record۲۰۲۱۰۸۱۶۲۱۰۵۳۲.amr
4.37M
🎙 سخنرانی ۱۴۰۰ با موضوع: ▪️«فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» ▪️ ☑️ حجةالاسلام محمدصادق حیدری 🗓 دوشنبه؛ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ 🔹مشهد مقدس🔹 ☑️ @hosseiniehandisheh
🏴🏴سوره قیام🏴🏴 «و ما رمیت اذ رمیت و لکن الله رمی»  🏴 در زیارت عباس‌بن علی، فرازی هست که در آن شهادت می‌دهیم او در دفاع از اولیاء خدا مثل مجاهدین بدر کار کرده و کم نگذاشته: «اشهد الله أنک مضیت علی ما مضی علیه البدریون». این فراز، ذهن آدم را به سمت سوره انفال می‌برد که یکی از کارهایش، توصیف وضعیت جنگ بدر است: «و لیبلی المومنین منه بلاء حسنا... [خدا صحنه‌ی بدر را به راه انداخت] تا مومنین را به شکل زیبایی امتحان کند و بیازماید.» و بعد همین آیه است که ذهن آدم را به سمت حدیث امام صادق می‌برد: «کان عمّی العباس... ابلی بلاء حسنا» و با خودم می‌گویم ابالفضل کاری کرده که برای همه‌ی انسان‌های بعد از خودش، بساط آزمایش به راه انداخته و رفتارش این‌قدر عظمت داشته که به کشیدگی تاریخ، «امتحان‌سازی»کرده... 🏴 حتماً می‌گویید «معلوم است دیگر؛ وفاداری به امام را تا جایی پیش برده که وقتی امامش را تشنه دیده، لب به آب تَر نکرده» من هم می‌گویم قبول! اما کسی که به قول زیارتنامه‌اش «بالغت فی النصیحه و اعطیت غایه المجهود» بوده و در خیرخواهی برای حسین به بالاترین بلوغ رسیده و آخرین حد توانش را خرج سیدالشهدا کرده، نباید فقط به نفی (چون حسین تشنه بود، آب نیاشامید) محدود شود. کسی مثل عباس که یک‌تنه چهار هزار نگهبان شریعه را در هم شکسته و آبرویی برای آنها باقی نگذاشته و در موج آب و اوج آبرو قرار گرفته، باز هم خودش را مرزوق حسین می‌بیند. پس به او نگاه می‌کند و فقاهتش را بر محور عمل امام به کار می‌گیرد: ▪️ مولایم تشنه است و آب به عنوان بدیهی‌ترین نیاز زندگی از او دریغ شده اما انگار از همیشه زنده‌تر و قوی‌تر و برافروخته‌تر است. پس حی قیوم قدیر دارد بزرگترین نشانه و آیه‌اش را در وجود حسین می‌ریزد و چون او به صاحب آب تکیه کرده، اثر آب بدون اینکه آبی در میان باشد، به تسخیر او درآمده. توحید دارد می‌درخشد و اسباب و آثار جلویش تحقیر شده‌اند. بشتاب که تمام خیر همان‌جایی است که حسین ایستاده؛ زیر باران حیات و رحمت و قدرت خدا. مگر خودش نبود که در عرفه به خدایش می‌گفت: «امرت بالرجوع الی الآثار فارجعنی الیک...مصون السر عن النظر الیها و مرفوع الهمّه عن الاعتماد علیها. تو دستور دادی که به آثار رجوع کنم پس مرا به خودت برگردان... در حالی که نگاهم به آثار نباشد و به آنها تکیه نکنم» مثل همه خوبی‌های دیگر، عرفه هم در عاشورا به جریان افتاده؛ بشتاب عباس... 🏴 آب را روی آب ریخت تا مثل حسین شود و از بند آثار در بیاید و به خالق آثار تکیه کند و توحید را در ظریف‌ترین وجه و درخشان‌ترین صورت به نمایش بگذارد... رمی الماء علی الماء... شاید همان‌جا بود که سوره انفال دوباره نازل شد: «و ما رمیت اذ رمیت و لکن الله رمی» تو نبودی که آب را روی آب ریختی... خدا بود که در عباس جلوه کرد تا مثل حسین شود و آب را روی آب بریزد تا نشان دهد همه اسباب و آثار، ابزار اراده‌ی خدا هستند و اگر نباشند، صاحب آنها هست که به او تکیه کنی تا نیازت را برطرف کند... 🏴 آیه، عظمت غیرقابل‌تحملی داشت، آبروی آب را برده بود. تدبیر دشمن برای تشنگی‌دادن به عاشوراییان تحقیر شده بود و رفتار حسین داشت تکثیر می‌شد. عباس مشغول ترجمه فرازهای آخر دعای عرفه بود: «محقت الآثار بالآثار و محوت الاغیار بمحیطات افلاک الانوار... آثار [آب] را بوسیله آثار [عباس] نابود کردی و با کسانی که به آسمان‌های نور احاطه دارند، اغیار را محو فرمودی» سیراب‌شدن با آب، از بین رفته بود و ابالفضل را تبعیت از حسین سیراب کرده بود. اغیار از دور حسین محو شده بودند این‌قدر که عباس به او مقرّب شده بود و برای بقیه تاریخ، امتحان ساخته بود. آسمان‌های نور به احاطه و تصرف «ماه بنی‌هاشم» درآمده بود و قمر بدجور داشت می‌تابید. پس عمود بالا رفت تا ماه پایین بیاید و زمین‌گیر شود... اُثخن بالجراح... از شدت جراحت زمین گیر شد...    🖤 تقدیم به مرحوم استاد که این روضه را از او یاد گرفتم؛ همو که می‌گفت: مقام «نصرت» به معصوم در برابر انواع هجمه‌های کفر و نفاق، بالاترین درجه برای غیر معصوم در نظام درجات ایمانی است که تنها از طریق تمسک به سلوک حضرت اباالفضل و توسل به ساحت آن حضرت، قابل تحقق است : «فنعم الأخ الصابر المجاهد المحامی *الناصر* ... و السلام علیک یا ناصر الحسین الشهید» ✍️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری ☑️ @hosseiniehandisheh
record۲۰۲۱۰۸۱۷۲۱۰۹۰۵.amr
4.03M
🎙 سخنرانی ۱۴۰۰ با موضوع: ▪️«فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» ▪️ ☑️ حجةالاسلام محمدصادق حیدری 🗓 سه شنبه؛ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ 🔹مشهد مقدس🔹 ☑️ @hosseiniehandisheh
🏴🏴سوره قیام🏴🏴 «لا قوّة الا بالله»(کهف/39) 🏴 یادتان هست که چند آیه قبل و موقعی که می‌خواستم معجزه‌ی اصحاب حسین را توضیح دهم، چه گفتم؟ گفتم باید ماشین‌حساب دست گرفت و هفتاد و دو نفر یار حسین را بر سی هزار نفر سرباز سپاه کوفه تقسیم کرد تا به عدد اعجاز آمیز 416 برسیم و معلوم شود که هر یک یار اباعبدالله به طور متوسط در مقابل چهارصد و شانزده نفر ایستاده و جنگیده؟ 🏴 اما برای این آیه، نیازی به این ‌حساب‌کتاب‌ها نیست و اعجاز خیلی واضح‌تر از این حرفهاست. عصر عاشورا وقتی حسین مجبور شد عباس را در علقمه جا بگذارد، تاریخ به اوج خودش رسیده بود: تنها مردی که حاضر شده بود یک‌نفره در مقابل بیست‌سی هزار نفر بایستد و بجنگد، داشت به مسندِ «حاکمیت بر تاریخ» می‌نشست و به موحدین می‌آموخت که چطور می‌شود به قدرت خدا تکیه زد و شمشیر را مغلوب خون کرد. من که نمی‌توانم حتی اصل «مواجهه و ایستادن یک نفر در روی بیست هزار نفر» را تصور کنم چه برسد به این‌که درباره جنگ بین آنها حرف بزنم. اما بُرندگی یقینِ حسین، کاری به این محاسبات شکست‌خورده نداشت و اعجاز جدیدش را شروع کرده بود:  «پس مردم را به مبارزه طلبید و هر کسی به جنگش می‌رفت را می‌کشت تا کشتار بزرگی به راه انداخت و در میانه‌ی این پیکار می‌گفت: الموت اولی من رکوب العار/و العار اولی من دخول النار.»  🏴 و این قدر ادامه داد که خطوط مقتل را با نور آیات قرآن ترکیب کرد و قدرت خدا را به رخ زمین و زمان کشید و راوی دشمن هم برای باوراندن معجزه او به آیندگان، به قسم و آیه متوسل شد: «به خدا قسم هیچ مرد محاصره شده‌ای را ندیدم که فرزندان و خاندان و یارانش کشته شده باشند و دلدارتر و پابرجاتر از حسین باشد. چون لشگر پیاده به او حمله می‌بردند، با شمشیر به آنان حمله می‌کرد و آنان همانند گله گوسفندی که از شیر فرار می‌کند، از چپ و راستش می‌گریختند. سپس به مرکزش باز می‌گشت و می‌گفت: لا حول و لا قوّة الا بالله»   🏴 شاید بپرسید پس اباعبدالله چطور شهید شد؟ حداقل من یکی که دوست ندارم روضه مکشوف بخوانم اما کسی که با جنگیدن معجزه‌گون اش، قدرت خدا را دوباره اثبات کرده، به خاک‌افتادنش هم یکی دیگر از اوصاف خدا را ثابت می‌کند و باز هم راوی را مجبور کرده تا به قسم و آیه بیفتد: «به خدا قسم هیچ کشته‌ای را از او نورانی‌تر ندیدم تا جایی که نور صورتش و زیبایی ِ حالتش مرا از فکرکردن درباره کشته‌بودنش غافل کرده بود» 🏴 آن روز، وسط گودال صوت قرآن می‌وزید و صورت پر خون اباعبدالله جلوی وحشی‌گریِ شمر و سنان بیکار ننشسته بود و داشت «الله نور السماوات و الارض» را برای بشریت تلاوت می‌کرد... 🖤 تقدیم به معجزه دوران، «خمینی کبیر» که با دست خالی و بدون حزب و رسانه و بی سلاح و چریک، همه قواعد مبارزه‌ی مادّی را زیر پای جرأت روحی خود و غیرتش برای پرستش خدای متعال لِه کرد و ملت ایران را به اعجازهای الهی عادت داد و با اقتدا به مولایش حسین، قدرت خدا را با پیروزی خون بر شمشیر اثبات کرد. و تقدیم به «حججی بزرگ» که در غیاب کسانی که باید بر حقانیت انقلاب «احتجاج» می‌کردند، شعاعی از نور حسین را در صورت نورانیش انعکاس داد و چشمانش این‌قدر نور و طمانینه داشت که ما را از شهادتش غافل کرد و دل یک ملت (و حتی قلب هنرپیشه‌های غرب‌دوست) را تکان داد و نشانه‌ای برای عظمت ِ «منزلت نیابت عامّه‌ی حضرت ولی‌عصر» و «حجتی» بر حقانیت ِ«خامنه‌ای عزیز» شد. ✍️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری ☑️ @hosseiniehandisheh
record۲۰۲۱۰۸۱۸۲۱۲۰۱۰.amr
3.7M
🎙 سخنرانی ۱۴۰۰ با موضوع: ▪️«فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» ▪️ ☑️ حجةالاسلام محمدصادق حیدری 🗓 سه شنبه؛ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ 🔹مشهد مقدس🔹 ☑️ @hosseiniehandisheh
🏴🏴سوره قیام🏴🏴 آیه دهم: .... ▪️بخش اول▪️ 🏴 «معجزه‌ها» بی‌سر شده بودند و تکه‌پاره. «انکار» کار خودش را کرده بود و داشت عجزهای مکرّرش در برابر اعجازهای گوناگون را دفن می‌کرد و روی پیکر آیه‌ها می‌دوید تا دیگر دیده نشوند و آخرین پرده‌ از پیروزیِ پرقدرت و چیرگیِ بی‌چون و چرا و غلبه‌ی بی‌قیدش را به نمایش بگذارد. اما خدا گفته بود: «لأغلبنّ أنا و رسلی... من و فرستادگانم حتماً پیروز می‌شویم» پس تازه باید تدبیرهای جدیدش را رو می‌کرد. به تعبیر دقیق‌تر، وقتش رسیده بود که زینب معجزاتش را شروع کند و آیه‌های مردانه به اعجازهای زنانه تبدیل شود.  🏴 [حتی بعضی از مَردها، وقتی جسد خمینی را _که دین‌داری و خداپرستی‌شان را به او گره زده بودند_ دیدند، جان دادند. جسد نائب عامّی که نه پرچم عصمت بر دوش داشت و نه خون و زخم و جراحت بر تن. پس] خیلی واضح بود: زنی که در اوج تعلق به امام معصومش بود و تجسم توحید و خداپرستی را با صدها زخم بر تنِ بی‌سرش می‌دید، باید جان بدهد و قالب تهی کند. اما زینب باید معجزاتش را شروع می‌کرد و به میدان می‌آمد تا به جای آن‌که بخاطر عاطفه‌اش جان بدهد، با همان عاطفه، جان لشگر دشمن را بگیرد. بخاطر همین، صحنه را هم خودش مدیریت کرد: _ بحق الله الّا ما مررتم بنا علی مصرع الحسین... شما را به خدا که ما را از کنار قتلگاه حسین بگذرانید... 🏴 برای دشمن بهترین موقعیت بود تا بعد از درو کردن سرهای مردان اهل‌بیت، قلب زنان‌شان را هم تار و مار کند.... اما خدا گفته بود: «فبُهت الذی کفر»... پس زینب به یقین حسین تکیه زد و کاری کرد که راوی دشمن مبهوت شود و به قسم و آیه بیفتد تا شاید آیندگان، معجزات دختر علی را باور کنند: «به خدا قسم فراموش نمی‌کنم زینب را که با صدایی غمگین و قلبی آتشین فریاد می‌زد: وا محمّداه صلّی علیک ملیک السماء هذا حسین بالعراء...» و بعد دوباره قسم خورد: «[زینب این قدر روضه خواند تا] به خدا قسم که همه ی دشمنان را به گریه انداخت»  🏴 عاطفه‌ی الهی زینب، قلب‌های شقی‌ترین اشقیاء را هم ذوب کرد و بی‌رحم‌ترین جمعیت بشری را به عجز کشاند و مردمی را که بزرگترین جنایت تاریخ را به خشن‌ترین وجه ممکن رقم زدند و تکان نخوردند، به گریه انداخت. زینب داشت معجزه‌ی شمشیر حسین را به اعجاز عاطفه‌اش تبدیل می‌کرد و در اعماق تاریکی‌، نقب می‌زد و سدّهای ظلمات را می‌شکست و دل‌های فتح‌نشدنی را به تصرف در می‌آورد و قرآن را تفسیر می‌کرد: «ثم قست قلوبکم من بعد ذلک فهی کالحجاره... و انّ من الحجاره لما یشّقق فیخرج منه الماء بعضی از دل‌های سنگ هم هستند که شکاف بر می‌دارند و ترک می‌خورند و آب از لابه‌لای آنها جاری می‌شود» 🏴 لشگری که به بالاترین هماهنگی جمعی رسیده بود تا از هیچ آیه و معجزه‌ای منفعل نشود، در مقابل معجزه عاطفه نه فقط کم آورده بود؛ که داشت گریه می‌کرد. وحدت کلمه‌ی اشقیاء به خطر افتاده بود. سکینه‌خاتون، ضربه بعدی را زد و به خوبی معجزه زینب را تکمیل کرد و پیکر پدرش را به آغوش کشید. ترکیب خطرناکی بود. درست است که عمرسعد مثل نمرود در مقابل کلام ابراهیمی ِ زینب مبهوت شده بود و «فبهت الذی کفر» داشت تکرار می‌شد، اما بالاخره باید تفاوتش را با نمرودها نشان می‌داد. اگر نمرود بعد از آن شکست فضاحت‌بار کلی تدبیر کرد و وقت گذاشت و زحمت کشید تا آن آتش بزرگ را به پا کند، عمرسعد خیلی سریع تدبیر کرد و بلافاصله آتش بزرگتری به راه انداخت تا لشگرش بیشتر از این به هم نریزد و مردانش بیشتر از این مقهور معجزه زینب نشوند: «فاجتمع عدة من الاعراب فجرّوها عنه گروهی از الواط بادیه‌نشین جمع شدند و کشان‌کشان او را از جسد حسین جدا کردند» 🏴 زینب اما... ادامه 👇👇
🏴🏴سوره قیام🏴🏴 ▪️بخش دوم و پایانی▪️ 🏴 زینب اما با این آتش‌ها کنار نمی‌کشید؛ که همه آنها را گلستان می‌کرد. وقتی به کوفه رسید و صدای علی و محتوای خطبه‌های پدرش در همه جا پیچید، اشک‌ها به قدرت عاطفه‌اش ایمان آوردند و شهادت دادند که دختر علی دارد «جعلناها... آیه للعالمین» و «ننزّل علیهم آیه من السماء فظلّـت اعناقهم لها خاضعین.... آیه‌ای از آسمان می‌فرستیم که گردن‌های‌شان در برابر آن خاضع شود» را تفسیر می‌کند:  «[بعد از خطبه زینب] پیرمردی را دیدم که کنارم ایستاده بود و از گریه، محاسنش خیس بود و می‌گفت: فدای‌تان شوم که پیران شما بهترین پیران و جوانان تان بهترین جوانان و زنان تان بهترین زنانند... که خوار نمی‌شوند و قد خم نمی‌کنند و شکست‌ناپذیرند.... لایخزی و لایبزی»   🖤 تقدیم به شما خانم جان؛ که بخاطر معجزه‌ی روضه‌های‌تان در کنار گودال، مسلمان شدم. تقدیم به شما که این همه از آیات قرآن را معنا کردید و نمی‌دانم کدام آیه را از بین‌شان انتخاب کنم. تقدیم به شما که عاجزم در برابر شما... کی می‌شود شما را بدون این روضه‌ها تصور کنیم؟ جز در بهشت؟ و جز به امید موقعی که جملات قرآنی ِ بهشتی‌ها را بخوانید: «الحمدلله الذی اذهب عنّا الحزن إن ربنا لغفور شکور» البته می‌گویند زبان اهل بهشت، عربی است ولی شاید خضوع در برابر عاطفه شما حساب جداگانه‌ای داشته باشد. مثلا همه علما و شهدا دور شما جمع شوند و به فارسی بخوانند «چادرت را بتکااااان روزی ما را بفِرست» و بعد از یقینی که شما به آنها صله می‌دهید، مملوّ شوند. کاش آن گوشه کنارها هم به برکت «موذن زاده اردبیلی» ما را هم راه بدهید تا بخوانیم: «غم‌قهرمانی... زهرانشانی... ای روح با ایمان... جانِم سنه قربان...» و بعد با دیدن عظمت و شوکت شما هی از شوق بمیریم و زنده شویم... و تقدیم به شهید یک و بیست دقیقه‌ی همه‌ی شب‌های جمعه که به لطف شما، مفتخر به افتخار ابدیِ دفاع از حریم شما و سلسله‌جنبانی ِ فداییان شما شد... ✍️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری ☑️ @hosseiniehandisheh
▪️زلزله در کاخ امپراتور▪️ 🏴عبدالملک مروان داشت از خوشحالی بال در می‌آورد و با خودش می‌گفت: عجب خبطی کرده پسر حسین! شکستن ابهتش در میان مردم را آسان کرده؛ وقت عرض اندام من را جلو انداخته با این کارش. یادم باشد برای این جاسوس مان در مدینه، خلعتی گرانبها بفرستم. بعد کاتب دربار را صدا کرد و با صدایی ذوق زده انشاء کرد: شنیده‌ام که شوی کنیزکان شده ای! کنیزت را آزاد کرده‌ای و سپس او را به همسری گرفته‌ای؛ با اینکه کفو تو در قریش فراوان است و با دامادی شان و فرزندآوری از آنها مجدت افزون گردد. پس نه جایگاه خودت را در نظر گرفته‌ای و نه آبرویی برای فرزندانت گذاشته‌ای. والسلام ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• نامه را پرت کرد به سمت پسرش و با غیظ، چشمان قرمز شده‌اش را تنگ کرد و گفت: بخوان. سلیمان بن عبدالملک زمزمه کرد: نامه ات در سرزنش من به دستم رسید و گمان کرده‌ای که در زنان قریش کسی هست که من به دامادی‌اش افتخارش کنم. بدان که کسی در مجد و کرم از رسول خدا بالاتر نیست و او با کنیزش ازدواج نمود. من کنیزم را به اراده الهی آزاد کردم و سپس بر اساس سنت او را به همسری گرفتم. کسی که در دین خدا پاک باشد، هیچ چیز بر او خلل وارد نمی‌کند خصوصا که خداوند پستی و نقص را با اسلام از بین برد و بر هیچ انسان مسلمانی اعم از آزاد و برده، پستی و سرزنشی نیست و پستی و سرزنش، تنها مربوط به دوران جاهلیت است و ناشی از آن. والسلام؛ علی بن الحسین. ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• نگاهی بهت زده انداخت به پدر و گفت: عجب فخری کرده بر تو‌ای پدر!  عبدالملک آه عمیقی کشید و گفت: این طور نگو! او سخنورترین بنی هاشم است که صخره‌ها را می‌شکافد و دریا را با یک مشت در بر می‌کشد. امپراطور ورشکسته،خوب که ریش هایش را جوید و چندتا از آنها را که با دندان کند، صدایش را کمی بلندتر کرد و گفت: خبر دهید به من! چه کسی است که وقتی کارهای موجب تحقیر در میان مردم را انجام می‌دهد، جز شرافت چیزی به او افزوده نمی‌شود؟ درباریان یکصدا گفتند: کسی را نمی‌شناسیم که اینگونه باشد جز امیرالمومنین عبدالملک مروان! گفت: نه به خدا قسم! من چنین کسی نیستم؛ او علی بن الحسین است؛ دقیقا از همان جایی شرافتش افزون می‌شود که مردم از همان موضع تحقیر می‌شوند... ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• پی‌نوشت: به فدای امامی که با کوچکترین افعالش در مدینه، پایه‌های یک امپراطوری در شام را می‌لرزاند... ✍️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری ☑️ @hosseiniehandisheh
📣 واحد خواهران «حسینیه اندیشه» برگزار می‌کند: 🇮🇷سلسه کارگاه‌های گفتمان انقلاب 🇮🇷 📖 کتاب بررسی سه تئوری«قدرت،اطلاع،ثروت» در سبک زندگی غربی و سبک زندگی اسلامی 🔶اهداف کارگاه سبک زندگی: ✔️۱- تحلیل سبک زندگی غربی در سطح تمدن، از طریق تبیین سه تئوری «تولید ثروت، تولید قدرت و تولید اطلاع» به عنوان شکل جدید از دنیاپرستی ✔️۲- ترسیم نمایی کلی از سه تئوری «تولید قدرت، اطلاع و ثروتِ» سبک زندگی اسلامی در «دوران مطلوب (تمدن نوین اسلامی)» و مبانی عقلی و دینی آن ✔️۳- طراحی سه تئوری «تولید ثروت، قدرت و اطلاعِ» سبک زندگی اسلامی در «دوران گذار»؛ به عنوان نقشه‌ای همه جانبه برای خروج از وضع موجود 🗓یکشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها 🕓 ساعت ۱۶ ◀️ شروع: از ۲۱ مهرماه ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر: https://eitaa.com/T_vahdat@hosseiniehandisheh
📣 سلسله جلسات پژوهشی تطبیقی «فقه» از روز یکشنبه 23 آبان 1400 در حسینیه اندیشه آغاز گردید. ✔️ دوره اول: «نقد و بررسی تطبیقی کتاب المکاسب» 🗓هر هفته؛ یکشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها ⏰ساعت 10 صبح 🏠شهرک قدس، خیابان حضرت ولیعصر (عج)، کوچه 5، پلاک 12 ✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📣 واحد خواهران حسینیه اندیشه با همکاری کانون فرهنگی خانواده و تمدن اسلامی برگزار می‌کند. 📘 سومین کارگاه (حضوری و مجازی): بررسی کتاب گفتمان انقلاب اسلامی استاد: سرکار خانم خندق آبادی 🔹 اهداف برگزاری کارگاه: ✅ تبیین خاستگاه انقلاب اسلامی در فرهنگ انبیا و ضرورت شکل گیری تمدن مقاومتی دینی قبل از ظهور حضرت ولی عصر (عج)؛به عنوان وظیفه امت اسلامی در دوران غیبت ✅ تشریح ریشه چالشهای انقلاب اسلامی در سه بعد «سیاسی، فرهنگی، اقتصادی»؛ ناشی از درگیری ساختارهای مدرن با فرهنگ انقلاب اسلامی ✅ ارائه سه راهکار «کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت» برای برون رفت نظام اسلامی از چالش های «اقتصادی، فرهنگی، سیاسی» 📅 زمان برگزاری کارگاه: از ۲۹ آبان ماه شنبه ها و سه شنبه ها از ساعت ۱۶ الی ۱۷ 📋 ثبت نام: ارسال پیام به شناسه ذیل در پیام رسان ایتا👇👇👇 @Kanoon_admin1@hosseiniehandisheh
کتاب گفتمان انقلاب-چاپ جدید پاییز 1400.pdf
3.4M
📘فایل چاپ جدید کتاب «گفتمان انقلاب اسلامی» 📣 ویرایش سوم کتاب «گفتمان انقلاب اسلامی»؛‌ اثر مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین استاد مسعود صدوق چاپ شد. ✔️در این ویرایش و چاپ جدید، برای تسهیل بیشتر مباحث، «فصل اول» مورد ویرایش محتوایی و ادبی قرار گرفت و سپس علاوه بر بهینه عنوان اصلیِ هر مبحث، عنوان‌گذاری بر روی متن مباحث نیز انجام شد که إعمال این روند نسبت به فصل‌های دیگر کتاب، در دستور کار است. همچنین، جدولی از اغلاط ادبیِ موجود در فصل دوم و سوم و تصحیح آنها، تنظیم گردید. ❇️ تهیه کتاب چاپی از طریق پیام‌رسان ایتا: @saaleyasin ✅ https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
SabkZendeg-پاییز 1400.pdf
5.44M
📘فایل چاپ جدید کتاب «سبک زندگی اسلامی» 📣 کتاب «بررسی سه تئوری تولید قدرت، اطلاع، ثروت در سبک زندگی غربی و سبک زندگی اسلامی»؛‌ اثر مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین استاد مسعود صدوق تجدید چاپ شد. ✔️در این چاپ جدید، فهرست اجمالی به ابتدای کتاب اضافه شده است. ❇️ تهیه کتاب چاپی از طریق پیام‌رسان ایتا: @saaleyasin ✅ https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
📣 اطلاعیه 🔶با عرض تبریک روز «بسیج مستضعفین» به تمام بسیجیان و مجاهدان ایران و جهان، «وب سایت حسینیه اندیشه» راه اندازی شد. ✔️محتوای این سایت با محوریت مباحث «انقلاب فرهنگی برای تحقق تمدن نوین اسلامی» (تحول در علوم حوزه، تحول در علوم دانشگاه و تحول در الگوها و مدل‌های اداره نظام) است که در قالب «تولیدات پژوهشی، تحلیل‌های راهبردی، مباحث گفتمانی و چند رسانه‌ای» منعکس می‌گردد. آدرس وب سایت: www.hosseiniehandisheh.irhttps://eitaa.com/hosseiniehandisheh
📣 برگزاری نمایشگاه پژوهشی «حسینیه اندیشه» در استان کرمان 📸 گزارش تصویری: www.hosseiniehandisheh.irhttps://eitaa.com/hosseiniehandisheh
📣 برگزاری نمایشگاه پژوهشی «حسینیه اندیشه» به‌مناسبت هفته «مکتب انقلاب اسلامی» در شهر تهران ✔️پیرو دعوت ستاد گرامیداشت «هفته مکتب انقلاب اسلامی» از حسینیه اندیشه، نمایشگاه پژوهشی حسینیه اندیشه با عنوان: 🔅«پنجاه سال پژوهش در مسیر انقلاب فرهنگی؛ بستر تحقق تمدن نوین اسلامی»🔅 برای بازدید نخبگان، اساتید، فعالان انقلابی، طلاب و دانشجویان از جمعه ۱۲ (عصر)‌ تا پنجشنبه ۱۸ آذرماه ۱۴۰۰ در مجتمع فرهنگی فاطمه الزهرا (س) تهران (میدان سپاه، خیابان پادگان ولیعصر) برگزار می‌گردد. ✅ https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
📣 نشست تخصصی با موضوع: «روش فهم قاعده‌مند بیانات امامین انقلاب و نمونه آن» 🔰در حاشیه نمایشگاه پژوهشی حسینیه اندیشه در تهران، این نشست تخصصی توسط حجت‌الاسلام محمد صادق حیدری برگزار می‌گردد. 🗓 دوشنبه 15 آذر ⏱ ساعت 9 تا 11 صبح 🕌تهران، میدان سپاه، سپاه حضرت رسول (ص)، مجتمع فرهنگی و حسینیه فاطمه الزهرا (س) ✅ https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
استاد حیدری15 آذر.MP3
27.95M
🎙 🔰با عنوان: «روش فهم قاعده‌مند بیانات امامین انقلاب و نمونه آن» 👤حجت الاسلام محمدصادق حیدری 📆دوشنبه 1400/9/15 🕌تهران، میدان سپاه، مجتمع فرهنگی و حسینیه فاطمه الزهرا (س) ✅ https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
📣 برگزاری نمایشگاه پژوهشی «حسینیه اندیشه» در دانشگاه تهران 🔰همزمان با روز «وحدت حوزه و دانشگاه»، حسینیه اندیشه در اولین نمایشگاه تخصصی «تمدن نوین اسلامی» که در دانشگاه تهران برگزار می‌گردد، شرکت خواهد کرد. ☑️ قابل ذکر است غرفه حسینیه اندیشه با بیش از 350 عنوان پژوهشی در دو بخش: روند «تئوریزه‌شدن ولایت فقه» و روند «تئوریزه‌شدن ولایت مطلقه فقیه» (تحول در حوزه، تحول در دانشگاه و تحول در الگوهای اداره) تحت عنوان: 🔹نیم قرن پژوهش در مسیر انقلاب فرهنگی؛ بستر تحقق تمدن نوین اسلامی🔹 پذیرای بازدید نخبگان، اساتید، فعالان انقلابی، طلاب و دانشجویان است. 🏢مکان: تهران، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران، باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران 🗓زمان: از شنبه 27 تا سه‌شنبه 30 آذرماه 1400 ـ از ساعت 9 تا 16 ✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🏴 شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت باد🏴 📣 افتتاح اولین نمایشگاه تخصصی «تمدن نوین اسلامی» و حضور محصولات پژوهشی «حسینیه اندیشه» در این نمایشگاه تحت عنوان: 🔹نیم قرن پژوهش در مسیر انقلاب فرهنگی؛ بستر تحقق تمدن نوین اسلامی🔹 🏢مکان: تهران، خیابان 16 آذر، روبروی دانشگاه تهران، باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران (پارکینگ اختصاصی خودرو داخل کوچه ادوارد براون مهیا است) 🗓زمان بازید: از شنبه 27 تا سه‌شنبه 30 آذرماه 1400 ـ از ساعت 9 تا 16 ☑️http://hsnand.ir/mtvhhttps://eitaa.com/hosseiniehandisheh
📣 برپایی نمایشگاه محصولات پژوهشی «واحد خواهران حسینیه اندیشه» (موسسه کریمه ولایت) در اولین نمایشگاه تخصصی «تمدن نوین اسلامی» تحت عنوان: 🔰منزلت زن و خانواده در سطح حاکمیت و تمدن اسلامی🔰 🔅قابل ذکر است در غرفه «واحد خواهران حسینیه اندیشه» تولیدات پژوهشی در موضوعات: ✔️ نگاه قاعده‌مند و تخصصی به فرامین مقام معظم رهبری در موضوع «زن و خانواده» برای جلوگیری از تاویل نخبگانی ✔️طرح سرفصل‌های جدید مدیریت تحقیقات تولید علم به نمونه عینی زن و خانواده ✔️منزلت زن و خانواده در نظام اسلامی ✔️ اسناد کارگاه‌ گفتمان انقلاب ✔️اسناد کارگاه‌ سبک زندگی (نقد و بررسی سه تئوری تولید قدرت، اطلاع و ثروت در سبک زندگی غربی و سبک زندگی اسلامی) ✔️و... ارائه می‌گردد. 🏢مکان: تهران، خیابان 16 آذر، روبروی دانشگاه تهران، باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران 🗓زمان بازید: از شنبه 27 تا سه‌شنبه 30 آذرماه 1400 ـ از ساعت 9 تا 16 ☑️http://hsnand.ir/yj1bhttps://eitaa.com/hosseiniehandisheh
📣 تدوین و پردازش جدید «نقد مقدمات سیزده‌گانه» کتاب کفایه‌الاصول 📗کتاب «نقد و بررسی کفایه‌الاصول» از آثار ارزشمند مرحوم استاد حجه‌الاسلام‌والمسلمین صدوق است که جهت‌گیری تطبیقی آن، امکان تفاهم با اساتید و فضلای حوزه نسبت به نواقص «اصول فقه موجود» را افزایش می‌دهد و حرکت علمی به سوی تولید «اصول فقه احکام حکومتی» را تسهیل می‌کند اما اقتضائات پژوهش در این سطح، باعث شده بود تا پردازش و تدوینِ این کتاب ضرورت پیدا کند. ✔️ برای جزئیات بیشتر این خبر به آدرس ذیل مراجعه کنید 👇👇 http://hsnand.ir/ab66https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🏴🏴سلسله مباحث «امتداد نهضت فاطمی در جنگ اقتصادی»🏴🏴 🏴به مناسبت ایام عزای حضرت صدیقه الزهرا سلام الله علیها، سلسله مباحث «امتداد نهضت فاطمی در جنگ اقتصادی» باز نشر می‌شود. ☑️جهت دریافت صوت و متنِ خلاصه این مباحث به آدرس ذیل مراجعه نمایید👇👇 hsnand.ir/0znehttps://eitaa.com/hosseiniehandisheh
📣 اطلاعیه 📕کتاب «قیام حسینی در برابر جاهلیت اولی؛ قیام خمینی در برابر جاهلیت مدرن» و کتاب «ساختارهای اجتماعی قاتل امام(ره)؛ ساختارهای اجتماعی برانداز نظام» به زبان انگلیسی ترجمه شد ◀️ جزئیات خبر: hsnand.ir/6e8yhttps://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🔰 مصاحبه امام خمینی با نشریه آمریکایی تایم (۱۳۵۸/۹/۹) ❓سوال خبرنگار: شما زندگی خیلی منزوی‌ای داشتید، شما اقتصاد جدید و حقوق روابط بین المللی را مطالعه نکرده‌اید. تحصیل شما مربوط به علوم الهی است، شما در سیاست و گرفتن و دادنِ یک زندگیِ اجتماعی درگیر نبوده‌اید، آیا این در ذهن شما این شک را به وجود نمی‌آورد که ممکن است عواملی در این معادله باشد که شما نمی‌توانید درک کنید؟ 🔆 امام خمینی(ره): ما و و سیاسی که تا به حال به واسطه آن تمام مسائل جهان سنجیده می‌شده‌است را . ما خود ساخته‌ایم که در آن را ملاک دفاع و را ملاک حمله گرفته‌ایم، از هر عادلی دفاع می‌کنیم و بر هر ظالمی می‌تازیم. حال شما اسمش را هرچه می‌خواهید بگذارید. ما این سنگ را بنا خواهیم‌گذاشت. امید است کسانی پیدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان ملل و شورای امنیت و سایر سازمان‌ها و شوراها را بر این پایه بنا کنند، نه بر پایه نفوذ سرمایه‌داران و قدرتمندان که هر موقعی که خواستند هر کسی را محکوم نمایند بلافاصله محکوم کنند. آری با ضوابط شما من هیچ نمی‌دانم و بهتر است که ندانم. 📚صحیفه نور، جلد ۶، صفحه ۳۳۸ ✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh