هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
◼️سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (قدس سره) تسلیت باد.
امام خمینی در نامه به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام:
«... #حکومت، فلسفه عملی برخورد با شرک و کفر و معضلات داخلی و خارجی را تعیین میکند و این بحثهای طلبگی مدارس، که در چارچوب تئوریهاست نه تنها قابل حل نیست که ما را به بنبستها میکشاند که منجر به نقض ظاهری قانون اساسی میگردد... باید تمام سعی خودتان را بنمایید که خدای ناکرده اسلام در پیچ و خمهای اقتصادی، نظامی، اجتماعی و سیاسی متهم به عدم #قدرت_اداره_جهان نگردد...»
۸ دیماه ۶۷
☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
🔹بخشهایی از وصیتنامه حضرت امام خمینی:
🏴باید بدانند که اگر این جمهوری اسلامی شکست بخورد، بهجای آن یک رژیم اسلامی دلخواهِ بقیه الله روحی فداه یا مطیع امر شما آقایان تحقق نخواهد پیدا کرد، بلکه یک رژیم دلخواه یکی از دو قطب قدرت به حکومت میرسد و محرومان جهان، که به اسلام و حکومت اسلامی رو[ی] آورده و دل باختهاند، مأیوس میشوند و اسلام برای همیشه منزوی خواهد شد؛ و شماها روزی از کردار خود پشیمان میشوید که کار گذشته و دیگر پشیمانی سودی ندارد.
🏴و شما آقایان اگر توقع دارید که در یک شب همه امور بر طبق اسلام و احکام خداوند تعالی متحول شود یک اشتباه است و در تمام طول تاریخ بشر چنین معجزهای روی نداده است و نخواهد داد و آن روزی که ان شاءالله تعالی مصلح کل ظهور نماید، گمان نکنید که یک معجزه شود و یکروزه عالم اصلاح شود؛ بلکه با کوششها و فداکاریها ستمکاران سرکوب و منزوی می شوند..
🏴یک مرتبه دیگر در خاتمه این وصیتنامه، به ملت شریف ایران وصیت میکنم که در جهان حجم تحمل زحمتها و رنجها و فداکاریها و جان نثاریها و محرومیتها مناسب حجم بزرگی مقصود و ارزشمندی و علوّ رتبه آن است، آنچه که شما ملت شریف و مجاهد برای آن بپاخاستید و دنبال میکنید و برای آن جان و مال نثار کرده و میکنید، والاترین و بالاترین و ارزشمندترین مقصدی است و مقصودی است که از صدر عالم در ازل و از پس این جهان تا ابد عرضه شده است و خواهد شد و آن مکتب الوهیت به معنی وسیع آن و ایده توحید با ابعاد رفیع آن است.
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔰 #تعادل_قوا
🏴 این روزها،
ذهنم مدام میدوَد طرف تو
و هی دارم به این فکر میکنم که الان در چه حالی هستی
و تخیّلات میکنم که جایی در آن بالاها
به حالتی شبیه همین عکس
بر ارائک بهشتی ِ برزخ تکیه زدهای
و از پشت آن ابروهای پرپشتات
با لبخندی ملیح داری به نتیجهی دسترنج هایت نگاه میکنی
حالا دیگر آن غیرتی که در رگهایت جوشید
خیلی از جوانهای منطقه را هم به خروش درآورده وحتی اگر هنوز خیلی از حقائق را بلد نباشند
بر وحشت از مرگ غلبه کردهاند و یاد گرفتهاند که آزادگی و کرامت، از زنده ماندن مهمتر است و دیگر یقین کردهاند که بقول خودت، دوران بن بست و ناامیدی و تنفس در منطقه کفر بسر آمده است
خیالت راحت که آن نظم لعنتی که دائما نگرانش بودی، بدجور بهم ریخته و
نفَست، از دالانهای زمان گذشته و تاریخ را درنوردیده و بعد از سالها، تعادل قوا را در جهان به هم ریخته؛ #خمینی!
🏴 کاش بلد بودم بگویم و لفظها قدرتش را داشتند برسانند که چقدر دلم را ربودهای...
همیشه پیش خودم میگویم اگر پیرغلام ِاربابم، عظمت غیرتش و پولادین بودن ِ یقینش اینطور معجزه میکند،
پسای دل! دریاب ارباب را
✍️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
☑️https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
▪️بمناسبت سالگرد رحلت جانسوز بنیانگذار انقلاب اسلامی▪️
🔹مرحوم علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی:
🏴«شدّت موضعگیری رهبر» در برابر موضوعات اصولی است كه امكان تحرک در عموم را ایجاد میكند. شدّت موضع #امام_خمینی در طول مبارزهای كه در برابر طاغوت پهلوی و سپس در برابر آمریكا داشتند، کاملاً در نوشتههای ایشان منعکس است. شما خیال نكنید هر كسی که تمرین نویسندگی بكند، میتواند عباراتی مثل عبارات حضرت نائبالامام امام خمینی را بنویسد. این شدّت روحی ایشان بود كه در یک صفحه اعلامیه به ظهور میرسید و جمعیتها را به حرکت در میآورد. یعنی اگر یک استراتژی برای انقلاب ترسیم شود، فقط کسی میتواند آن را محقق کند که به هیچ وجه و در هیچ مرحلهای، هیچ تردیدی در او پیدا نشود.
🏴 اگر ایشان میخواست در «موضوعشناسی» به نظریه كارشناسان اعتماد کند، هیچ گاه به پیروزی نمیرسید. شما تصور میکنید تردیدهایی که كارشناسان وارد كردند، کم بود؟! پیش از پیروزی انقلاب، كارشناسهای «مبارزه» عبارت بودند از آقای بازرگان و اتباعش که تابع نظریات غرب بودند و همچنین امثال مجاهدین خلق که تابع نظریات شرقی در مبارزه بودند. هر دو گروه، در مسیر انقلاب دچار تردید شدند. حتی بزرگان مذهبی هم كه مُشرف بر زمان و مكان نبودند، ایستادند و تردید كردند. كسی كه به هیچ وجه دچار تردید نشد، خود امام خمینی بود.
🏴 بعد از پیروزی انقلاب هم ایشان در راهی كه انتخاب کرده بود، ابداً به تردید نیافتاد. کما اینکه در طول هشت سال جنگ خیلی از این گزارشهای کارشناسی را خدمت امام فرستادند اما امام به همین راحتی نمیپذیرفت بلکه میتوانست به گزارشگران وضعیت و کارشناسها در تحقیقشان خط بدهد. بله، یک وقتی است كه معلوم میشود كسانی كه باید همراه باشند، در یک سطوحی همراهی نمیكنند. در این صورت، از این باب که جامعه دیگر ظرفیت و کشش ندارد، جام زهر را مینوشد. اما در همان پیام قطعنامه هم هیچ مطلبی که دالّ بر تردید باشد، وجود ندارد بلکه مینویسد: «خدایا تو شاهد باش که ما قصد سازش با کفر نداریم».
🏴 لذا فتوای قتل سلمان رشدی انصافاً حادثهای بود كه ایشان به نحو بسیار زیبایی در موضوع ولایت كفار تصرف کرد. آنها شرائطی را ایجاد كردند كه امام قطعنامه را بپذیرد تا از ایشان نسبت به سازمان ملل و چارچوب آن، امضاء گرفته باشند که در نتیجه، کفر به اعتراف رهبر مسلمین، حق قضاوت بر اسلام پیدا کند. اما امام گرچه قطعنامه را امضاء کرد اما فوراً با فتوای قتل سلمان رشدی، آن را پارهپاره کرد. پاره کردنش هم به این صورت نبود که آتشبس را نقض کند و دوباره فرمان آغاز جنگ را آغاز بدهد. بلکه با «عواطف عمومی نسبت به دین»، اصول دموکراسی غربی را نقض کرد و شکست. یعنی فرهنگ ولایت غرب، بر ادعای عدم دخالت در امور دیگر کشورها [و آزادی بیان تکیه داشت] اما امام خمینی(ره) فرمود دین میگوید كسی كه به پیامبر صلیاللهعلیهوآله اهانت کرده، باید کشته شود گرچه در کشور دیگر باشد. معنای آن این است كه ایشان در یک وجه، چنان حادثهای ایجاد كرد كه آنها به انفعال افتادند. در ابتدا هم سفرایشان را فراخواندند اما بعداً مجبور شدند با سرافكندگی خاصی آنها را برگردانند.
🏴 البته بعضی از مقامات داخلی هم در ابتدا بسیار نگران بودند و میگفتند كه چرا امام این دستور را داده است. ولی توجه نداشتند که سیاستهای سطح «كلان» همیشه رهین سیاستهای سطح «توسعه» است. یعنی تصمیمگیری درباره پول، درباره تولید، درباره بازار كار و... رهین این است كه شما قدرت داشته باشید. پس محال است که بدون عنصری که محور قرار بگیرد و شدّت داشته باشد، بتوان برنامه تغییر را محقق کرد. در واقع جریان جزمیّت در مراتبی که بیان شد، ضابطهای عقلی در تعیین ولیفقیه است.
📘سلسله مباحثی پیرامون ولایت مطلقه فقیه
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔰«اصحابالفیلِ» مدرن و «عبدالمطلب»های دوران
《صفحه اول》
🔹خدا در سوره «صد و پنجم» وقتی میخواهد سپاه ابرهه را معرفی کند، از آنها به «اصحابالفیل» تعبیر میکند. انگار فیل، محور بوده و لشگر به تبع او شکل گرفته و انسانها را صحابی خودش کرده. گویا همگی به امید آن فیل بودند که دور هم جمع شدند و به خودشان جرأت نابودی کعبه دادند. تاریخ ـ وقتی در بیان مشکلگشای جعفربنمحمد (ع) آمده ـ هم همین را تایید میکند: «آن فیل را به همهی زینتهای زیبا آراسته بودند و خرطومهایش با انواع درّ و گوهر، جواهرنشان و مرصّع شده بود و ابرهه با آن فیل، به پادشاهان زمین مباهات میکرد.» ابرهه بیشترین قدرت و بهترین ابزار را بدست آورده بود و باید آن را بکار میگرفت تا توازن قدرت بین «حبشه و یمن و روم مسیحی» با «حجاز و مکّهی ابراهیمی» را تغییر دهد و محوریّت «خانهی خدا» در بین اعراب را از بین ببرد.
🔸حتی وقتی خدا صحنه را مدیریت کرد تا با مصادرهی آن گلّهی شتر، ابرهه در برابر عبدالمطلب ـ «آیهی انسانی خدا» در برابر «قدرت مادّی اهل دنیا» ـ قرار گیرد، باز هم دستور داد تا فیل بزرگش را بیاورند تا عبدالمطلب را بشکند. اما این هیبت نورانیِ نوادهی ابراهیم بود که ابرهه را شکست: «پس به صورت عبدالمطلب نگاه کرد و زیبایی و نور جمالش او را شگفت زده کرد و وقتی فهمید پدران او هم چنین جمالی داشتهاند، گفت: شما از نظر فخر و شرف، بر پادشاهان فائق شدهاید.» بعد سریعاً خودش را جمع کرد و به عبدالمطلب پیشنهاد مذاکره داد تا با بدون جنگ و با کمترین هزینه، مکّه را از دور خارج کند. اما عبدالمطلب از شترانش گفت و نشان داد که وارد بازی قدرت مادّی نمیشود و «امنیت کعبه» را با فروش «مرکزیت و تقدس مکّه» تاخت نمیزند. غضب بود که وجود ابرهه را فراگرفت و دستور داد پیرمرد را به مکه برگردانند و حمله را آغاز کنند. آنجا فیلی مانده بود که هر چقدر «مایهی مباهات بر قدرتمندان دنیا» شده بود، به همان میزان در اجبار عبدالمطلب به «مذاکره با دشمن توحید» شکست خورده بود.
🔹اما معجزهای که از نور پیامبر برمیخاست به همین جا ختم نشد؛ که امتداد پیدا کرد. عبدالمطلب در راه بازگشت و در نزدیکی حریم حرم، با فیل همصحبت شد و سوالهای سهمگینی از او پرسید: «آیا میدانی چرا تو را به اینجا آوردهاند؟ فیل سرش را تکان داد که نه! عبدالمطلب گفت: تو را آوردهاند تا خانهی پروردگارت را نابود کنی. آیا چنین خواهی کرد؟ فیل سرش را تکان داد که نه!»
🔸 وقتی صدای توحید در فطرتِ طبیعت پیچید، هر چقدر تلاش کردند تا فیل را از هر یک از ورودیها وارد حریم حرم کنند، مینشست و وارد نمیشد و هر گاه رهایش میکردند، هرولهکنان از حرم دور میشد. افتضاح را نمیشد رها کرد و معجزه باید نابود میشد: «پس به فیل حمله بردند و آن را قطعهقطعه کردند.» شاید اصلا خدا بخاطر این اسم سوره صد و پنجمش را «فیل» گذاشته که ابرقدرتها گرچه باور نکنند اما بدانند که چطور مبهوتِ قدرت خدا خواهند شد. یعنی خدا با عبدالمطلباش، محور قدرت و تکیهگاه توانِ کفار را به بزرگترین معجزه توحید تبدیل کرد و فقط وقتی این اتمام حجت بزرگ رقم خورد و سپس انکار شد، «ابابیل» در افق مکّه آشکار شدند. همان موقع بود که عبدالمطلب پسرش عبدالله را صدا زد و گفت: به بالای کوه برو و به طرف دریا نگاه کن و خبر بده که چه میبینی...
❗️ادامه دارد👇👇
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🔰«اصحابالفیلِ» مدرن و «عبدالمطلب»های دوران
《صفحه دوم》
...همان موقع بود که عبدالمطلب پسرش عبدالله را صدا زد و گفت: به بالای کوه برو و به طرف دریا نگاه کن و خبر بده که چه میبینی...
ـــــــــــــــــــ
🔸چند قرن گذشته از دوران «استعمار سخت»؛ که ابرهههای مدرن به «علم جدید» و «تسخیر طبیعت» رسیدند و توانستند سلاحها و جنگافزارهای جدید بسازند و با تکیه بر آنها، سرزمینها و منابع ملتها را درو کردند و و از هند و آسیای غربی تا افریقا و امریکای لاتین را به بند استعمار و اشغال کشیدند. حالا چند دهه است که تغییر رویّه دادهاند و سراغ «تحول نرمافزاری» رفتهاند و همان ظلمها را پیچیده کردهاند و به «علوم اجتماعی و انسانی» تعمیم دادهاند و با فرمولهکردن «ادبیات توسعه» در «دانشگاهها»، نیروی انسانی جدید تربیت میکنند. پس دیگر به زحمت «استعمار علنی» نمیافتند و فرمانداران نظامی منصوب نمیکنند بلکه با تربیت تحصیلکردگان بومی که ظاهراً منتخب مردم هستند، منابع و منافع ملتها را به تاراج میبرند و «استعمار پنهان» را رقم میزنند.
🔹اما خدا هم بیکار ننشسته و با انقلاب اسلامی و به دست خمینی، دندان فاسدِ «ترس از ابرقدرتهای مادی و ابزار پیچیدهشان» را از دهان ملت ایران و امت اسلام کشیده و دفاع در برابر استعمار پنهان را تا جایی تشدید کرده که «طوفانالاقصی» رقم بخورد و اسرائیل به اوج عصبانیت برسد و وحشیانهترین آدمکشیها را جلوی چشم بشریت بیاورد و به همه بفهماند که ابرهههای مدرن، روی حیوانات درنده را هم سفید کردهاند.
🔸 حالا «علم و دانشگاه»ی که محور استعمار پنهان بوده و «اصحابالفیل» جدید را به دور خودش جمع کرده بود، به محلّی برای اعتراض به ستم و حفاظت از انسانیت تبدیل شده. همانهایی که باید فرمولها را یاد میگرفتند و ظلم پیچیده را به جهان صادر میکردند و به لطائفالحیل، «فلسطین»ها را همانند لقمهی چربی در دهان «اسرائیل»ها میگذاشتند، در برابر ظلم عریان فریادگر شدهاند. حالا وجدان عمومی در دانشگاههای دشمن بیدار شده و موقع آن است که صدای توحید در گوش فطرت بپیچد و همانند عبدالمطلب، سوالهای سهمگین بپرسد و با ابزار قدرت کفر، به تخاطب و گفتگو بنشیند و تبدیل آن به قدرت اسلام را آغاز کند:
«جوانان عزیز دانشجو در ایالات متّحدهی آمریکا! شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستادهاید. شما اکنون بخشی از جبههی مقاومت را تشکیل دادهاید، و در زیر فشارِ بیرحمانهی دولتتان مبارزهای شرافتمندانه را آغاز کردهاید. جبههی بزرگ مقاومت در نقطهای دور، با همین ادراک و احساسات امروز شما، سالها است مبارزه میکند. هدف این مبارزه، توقّفِ ظلمِ آشکاری است که یک شبکهی تروریست و بیرحم به نام «صهیونیستها»، از سالها پیش بر ملّت فلسطین وارد ساخته و پس از تصرّف کشورشان، آنها را زیر سختترین فشارها و شکنجهها گذاشته است! آیا ملّتی که در سرزمین متعلّق به خود در برابر جنایتهای اشغالگران صهیونیست از خود دفاع میکند، تروریست است؟ و آیا کمک انسانی به این ملّت و تقویت بازوان او کمک به تروریسم به شمار میرود؟»
♦️ تقدیم به سید علی خامنهای در سیوپنجمین سال پرچمداریاش برای توحید و مبارزه خالصانه و هوشمندانهاش با ابرهههای مدرن؛ به امید آن که حجاب معاصرت با این بزرگمرد، رهزن روح و فکر ما نشود و به شفاعت جدش، لیاقت کمک و یاری او نصیبمان گردد و در روز قیامت و هنگامهی «لتُسئلنّ یومئذ عن النعیم»، شرمساری و بیعملی عایدمان نشود و پایان دنیای ما را به شهادتمان قبل از رفتن او و ندیدنِ دنیای بی او ختم کند؛ لا ارانا الله ذلک الیوم ابداً...
✍حجتالاسلام محمدصادق حیدری
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
🔘 یومالله ۱۵ خرداد گرامی باد 🔘
🔆 حضرت امام خمینی(قدس سره):
☑️ سالروز [۱۵] خرداد ۴۲ خمیرمایۀ نهضت مبارک ملت بزرگ ایران و روز بذر انقلاب بزرگ اسلامی ماست... ملت بزرگ ایران سالروز ۱۵ خرداد را که یوم الله است زنده نگه میدارد... ۱۵ خرداد و دیگر ایام الله را که در پی داشت و از نور الهی عاشورا فروغ و از شمس جمال حسینی گرمی و از پرتو هدایت او معرفت به وظیفه و از استقامت او در مقابل باطل استواری فرا گرفت، ارجمند می دارد. (۱۵ خرداد ۱۳۶۱)
☑️ من روز ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می کنم. (۱۲ خرداد ۱۳۵۸)
✅ @HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
🔰بهمناسبت سی و پنجمین سال رهبری حضرت آیتالله العظمی خامنهای🔰
🎙مرحوم علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی:
🔹«اَعدل بودن» [برای ولایت و مرجعیت] به عدالت فردی در موضوعات جزئی توصیف نخواهد شد، بلکه توسعه یافتهتر میشود. مثلاً اگر کسی سؤال کند که «أعدل» مقام رهبری است یا یک عالم درجه یک خوبی که زهد دارد و در قم است (در عین حال که شرافت و مقام این بزرگواران خیلی زیاد است. من نمیخواهم خدای ناخواسته تنقیص و تضعیف کنم بلکه میخواهم مثال بزنم) اگر بگویند فلان مرجع عارف، اعدل است یا آقای «خامنهای»؟ میگویم ریسک خطری را که آقای خامنهای از اول عمر خود تا به حال کرده، خیلی عظیم بوده است.
🔸شاید کسی بگوید که «ریسک خطر را که (بلا نسبت حضرت آیةالله خامنهای) مبارزین کمونیست هم کردهاند؛ خوب این چه ربطی به عدالت دارد؟!» میگوئیم آنها در جهت کفر، عادل هستند و حضرت ایشان در جهت ایمان، عادل است. دلخوشی ایشان به این نبوده است که معروف شود بلکه دلخوشی ایشان به این بوده است که در برابر جدش چگونه کار کرده است. الان مخاطراتی که روبروی ایشان قرار دارد، مسأله کوچکی نیست. بهرحال خبرهای جزئی، من و شما را تکان میدهد اما به ایشان خبرهای مهم میرسد. اینکه دشمنان حملات سختی دارند اما ایشان از جا تکان نخورد [مساله عظیمی است].
🔹من معذرت میخواهم از اینکه اینگونه مثالها را مطرح میکنم اما اگر همسر شما بر علیه شما ادعای تندی کند، حداقل یک ساعت در فکر میروید (حالا چه جواب به او بدهید چه جواب ندهید) حالا کسانی به سوی مقام معظم رهبری توپ بسته و ایشان را تهدید میکنند که مثل کلینتون و امثال آن، در موضوع کار خودشان صاحب قدرت هستند؛ یعنی فشارهایی که بر علیه ایشان وارد میشود فشارهای زیادی است. از داخل حوزه گرفته (که پشتیبانها و دوستهای اسلام هستند) تا آنهایی که ضد اسلام هستند. در این فشارهای جهانی و داخلی، وقتی ایشان استعانت خود را به خدای متعال محکم نگه میدارد، از نظر عقلی عدالت خیلی بیشتری دارد از کسی است که صرفاً اهل مراقبت نسبت به خطورات ذهنیهی خودش است.
🔸آیتالله خامنهای نیز طبیعی است که خطورات ذهنیه شخصیه خود را مراقبت کند. ولی این خطورات برای ایشان در موضوعات و برخوردهایی است که شعاع و توسعه و موضوعات آن بسیار متنوعتر و گستردهتر است. در این صورت، چگونه میتوان گفت ایشان در مقایسه با کسی که چنین فشارهایی روی او وجود ندارد، اعدل نیست؟!
🔹علاوه بر این، با وجود اینکه حوزه نتوانسته «اصول فقه احکام حکومتی» را تولید کند و در اختیار نظام بگذارد، آیتالله خامنهای مجبور است که موضعگیری کند و تصمیم بگیرد و این برای کسی که اهل توحید باشد، سختی زیادی دارد.
📘جلسه ۲۶ مبادی علم اصول فقه احکام حکومتی، ۱۳۷۴/۲/۲۳.
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔸رفت و برگشتی بین «روز جشن و شادی» و «دعای ندبه و زاری»
❇️ وسط «اعمال روز عید قربان»، یکیشان هست که خیلی توی چشم است؛ چون خیلی سریع این سوال را به ذهن میآورَد که: «عید قربان و دعای ندبه؟! روز شادی و دعای زاری؟»
نمیدانم. شاید هم یکی از حکمتهایی که باعث شده حضرت باقر خودش «عبداللهبندینار» را صدا بزند و این حدیث را به او هدیه کند، پاسخدادن به همین سوال بوده:
«ای عبدالله! هیچکدام از عیدهای مسلمانان _ چه قربان و چه فطر _ نیست مگر اینکه حزن و غم آل محمد را تازه میکند... چون حق خودشان را میبینند که به دست دیگران افتاده»
❇️نمازهایی که باید به امامتِ امامان حق برپا میشده، به دست «عن صلاتهم ساهون»هایی افتاده که نمونه بارز «هم یراءون» هستند و نماز را به دکان تقدسشان تبدیل کردهاند و خطبههایی که باید هدایت را با زبان ائمه هدی به کام مردم میگذاشته، بلندگوی منافقینی شده که با «یحرفون الکلم عن مواضعه» مشغول توسعه مرزهای بدعت و تأویلاند و با «اخوانهم الذین کفروا» نرد عشق میبازند و با ابرقدرتهای دنیاپرست، بر سر «بهرهمندی بیشتر از لذات دنیا» تقسیم کار میکنند و به آنها چشمکِ "لئن اخرجتم لنخرجنّ معکم" می زنند.
❇️ انگار عیدهای مسلمین که ابزاری ایمانی برای تشکّل و تجمّع مومنین و فرصتی اجتماعی برای همدل و همفکر و همکار کردنشان بوده، به آلتدستی برای قدسیّت حکومت منافقین و رفاقت با مشرکین تبدیل شده. همینجاست که حزن بر حاکمیت الهی و دریغ بر غصب نرمافزارهایش تجدید میشود. گویا عیدهای خدا نه از جنس شادمانیهای عادی در خردهفرهنگهای قومی، که جشنهای حکومتی و تجمعهای سیاسی برای قدرتهای ایمانی هستند که میخواهند «پرستش اجتماعی خدا» را به رخ بکشند.
❇️ اصلا هر وقت خداپرستان جامعه تشکیل میدهند و «پرستش دستهجمعی» را ابراز میکنند، درگیر شدن دنیاپرستان با آنها حتمی است و اینجاست که «سیاست الهی» متولد میشود و رشد میکند تا با برقراریِ «توازن قدرت» بین «پرچمداران ایمان و مهندسین طغیان» به بلوغ برسد...
♥️ تقدیم به جمهوری اسلامی ِ عزیزتر از جان که با همه تنگناها و فشارها و کاستیها، پرچم «پرستش اجتماعی خدای متعال» بر روی کره زمین را به دوش میکشد و بعد از حضور در توازن قدرت جهانی در بُعد «سیاسی»، باید در جستجوی توازن قدرتِ «فرهنگی و اقتصادی» در هماوردی با «بتپرستی مدرن» باشد تا بلوغ شیعه و آمادگی عملی برای ظهور معنادار شود...
✍️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
جلسه با حجتالاسلام روحالله صدوق ۱.mp3
8.66M
#انتخابات_ریاست_جمهوری
🔰 رشد نظام اسلامی در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات
🎙حجتالاسلام روحالله صدوق (سرپرست حسینیه اندیشه)
🕌 کانون فرهنگی تبلیغی سوده همدانی ــ مشهد مقدس
🗓 ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
جلسه با حجتالاسلام روحالله صدوق 2.mp3
3.25M
#انتخابات_ریاست_جمهوری
🔰 ضرورت تکثر گفتمانی نیروهای انقلابی در کنار وحدت سیاسی برای ایجاد شاخصهای تمدن اسلامی
🎙حجتالاسلام روحالله صدوق (سرپرست حسینیه اندیشه)
🕌 کانون فرهنگی تبلیغی سوده همدانی ــ مشهد مقدس
🗓 ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
جلسه با حجتالاسلام روحالله صدوق 3.mp3
26.01M
#انتخابات_ریاست_جمهوری
🔰 تحلیل نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری براساس اصول و پیشفرضهای اولیه فردی و شاخصههای گفتمانی
🎙حجتالاسلام روحالله صدوق (سرپرست حسینیه اندیشه)
🕌 کانون فرهنگی تبلیغی سوده همدانی ــ مشهد مقدس
🗓 ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
📣یادآوری
🔰اجلاسیه تخصصی رئیس جمهور و الگوی پیشرفت اسلامی روز یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ از ساعت ۷ صبح در شهر قم آغاز به کار میکند.
✔️ سخنرانی حجتالاسلام روح الله صدوق
با موضوع: چگونگی اصلاح در نظام برنامهریزی
✔️ سخنرانی حجتالاسلام محمدصادق حیدری
با موضوع: نگاهی نو به عوامل گرانی و تورم
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
🔰تشریع لوازمات تحقق تمدن الهی در روز غدیر
🔸حجتالاسلام و المسلمین مرحوم استاد مسعود صدوق:
مأموریت دیگر آن پیامبر گرامی، ختم نبوت به معنای «تعیین تکلیف دربارهی راه تکامل بشریت» بود که احکام و تناسباتِ این تکامل برای افراد، خانوادهها، اصناف، امتها، حکومتها، تمدنها در قرآن کریم تشریع شده و لوازمات تحقق آن در روز «غدیر» بیان گردید. یعنی زندگی آرمانی و حیات طیّبهای که با ظهور حضرت ولیعصر(عج) و پس از آن در عالَم رجعت محقق میشود، در دوران بعثت نبیاکرم(ص) تشریع شد اما بدلیل عدم پذیرش مردم و سلطهی منافقین تحقق نیافت.
📗کتاب «بررسی سه تئوری تولید «قدرت، اطلاع، ثروت» در سبک زندگی غربی و سبک زندگی اسلامی»؛ فصل دوم، گفتار ۶
✅http://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #تیزر | «گعده انتخاباتی»
🎙 با حضور اعضای هیئت علمی حسینیه اندیشه
🔺در انتخابات ریاست جمهوری به چه کسی رأی دهیم؟؟
🔺آیا سعید جلیلی قدرت اجرایی برای اداره کشور دارد؟
🔺آیا تجربه کشورهای توسعهیافته میتواند الگوی برنامههای رئیس جمهور باشد؟؟
🔺آیا قالیباف گزینه کارآمدتری برای ریاست دولت چهاردهم است؟
🔸شاخصهای انتخاب براساس نیاز امروز کشور و انقلاب چیست؟
🔺چرا بین اصولگرایان اینقدر اختلاف وجود دارد؟؟
🔺بهتر نیست نامزدهای اصولگرا به وحدت برسند؟
📣جزئیات این گفتگوی شنیدنی بزودی در همین کانال منتشر خواهد شد
#انتخابات
🏷 #حسینیه_اندیشه | دنبال کنید👇🏻
✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh
🌐 www.hosseiniehandisheh.ir
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 «گعده انتخاباتی» | قسمت اول
🎙 با حضور اعضای هیئت علمی حسینیه اندیشه
🔺شاخصهای انتخاب اصلح بر اساس نیاز امروز کشور و انقلاب چیست؟ و این شاخصهها در کدامیک از نامزدها بیشتر وجود دارد؟
ادامه دارد...
#انتخابات
🏷 #حسینیه_اندیشه | دنبال کنید👇🏻
✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh
🌐 www.hosseiniehandisheh.ir
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
31.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 «گعده انتخاباتی» | قسمت دوم
🎙 با حضور اعضای هیئت علمی حسینیه اندیشه
🔺شاخصهای انتخاب اصلح بر اساس نیاز امروز کشور و انقلاب چیست؟ و این شاخصهها در کدامیک از نامزدها بیشتر وجود دارد؟
🔺آیا قالیباف گزینه کارآمدتری برای ریاست دولت چهاردهم است؟
🔺آیا تجربه کشورهای توسعهیافته میتواند الگوی برنامههای رئیس جمهور باشد؟؟
🔺آیا ضرورتی دارد نامزدها تیم اصلی هیئت دولت خود را معرفی کنند؟
ادامه دارد...
#انتخابات
🏷 #حسینیه_اندیشه | دنبال کنید👇🏻
✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh
🌐 www.hosseiniehandisheh.ir
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
30.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 «گعده انتخاباتی» | قسمت سوم
🎙 با حضور اعضای هیئت علمی حسینیه اندیشه
🔺شاخصهای انتخاب اصلح بر اساس نیاز امروز کشور و انقلاب چیست؟ و این شاخصهها در کدامیک از نامزدها بیشتر وجود دارد؟
🔺آیا آقای قالیباف با مدیریت جهادی خود میتواند مشکلات معیشتی مردم را براساس عدالت (نفی فاصله طبقاتی) حل کند؟
🔺اگر نامزدی بتواند براساس الگوهای توسعه متداول در دنیا، مشکلات معیشتی مردم را حل کند و جلوی افت مداوم ارزش پول ملی را بگیرد چه اشکالی دارد؟!
ادامه دارد...
🔹لینک قسمتهای قبل👇👇
✔️قسمت اول
✔️قسمت دوم
#انتخابات
🏷 #حسینیه_اندیشه | دنبال کنید👇🏻
✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh
🌐 www.hosseiniehandisheh.ir
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 «گعده انتخاباتی» | قسمت چهارم
🎙 با حضور اعضای هیئت علمی حسینیه اندیشه
🔺شاخصهای انتخاب اصلح بر اساس نیاز امروز کشور و انقلاب چیست؟ و این شاخصهها در کدامیک از نامزدها بیشتر وجود دارد؟
🔺شاید آقای جلیلی همانند حضرت ابوذر، از لحاظ تقوا و ایمان و صفات انقلابی کمنظیر باشد اما آیا قدرت مدیریت امور کلان کشور را دارد!
🔺آیا جلیلی را میتوان به عنوان «گزینه مطلوب ریاست جمهوری» برای حل مشکلات اساسی کشور معرفی کنیم؟
ادامه دارد...
🔹لینک قسمتهای قبل👇👇
✔️قسمت اول
✔️قسمت دوم
✔️قسمت سوم
#انتخابات
🏷 #حسینیه_اندیشه | دنبال کنید👇🏻
✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh
🌐 www.hosseiniehandisheh.ir
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 «گعده انتخاباتی» | قسمت پنجم
🎙 با حضور اعضای هیئت علمی حسینیه اندیشه
🔺شاخصهای انتخاب اصلح بر اساس نیاز امروز کشور و انقلاب چیست؟ و این شاخصهها در کدامیک از نامزدها بیشتر وجود دارد؟
🔺بعضی کسانی که از نزدیک در جریان مدل حکمرانی اقای جلیلی بودند، اعتقاد دارند ایشان قدرت مدیریت جذب منابع را ندارد...!
🔺آیا مدل مدیریتی آقای جلیلی (به دلیل رویکرد بسته نسبت به نخبگان سیاسی) باعث قفل شدن کشور نمیشود؟
ادامه دارد...
🔹لینک قسمتهای قبل👇👇
✔️قسمت اول
✔️قسمت دوم
✔️قسمت سوم
✔️قسمت چهارم
#انتخابات
🏷 #حسینیه_اندیشه | دنبال کنید👇🏻
✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh
🌐 www.hosseiniehandisheh.ir
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 «گعده انتخاباتی» | قسمت آخر
🎙 با حضور اعضای هیئت علمی حسینیه اندیشه
🔺چرا غالبا در انتخابات، بین جریانهای انقلابی اینقدر اختلاف وجود دارد اما همیشه در جبهه مقابل، وحدت گفتمانی و کار تشکیلاتی است؟؟
🔺آیا ضرورت ندارد نامزدهای اصولگرا به وحدت برسند؟
🔺بین کسی که «به الگوهای توسعه غربی برای اداره کشور بیاعتماد نیست» و «کسی که حل مشکلات کشور را در گرو ارتباط با امریکا میداند» کدام ارجحیت دارد؟
🔺آیا آقای قالیباف به مذاکره و رابطه با امریکا برای حل مشکلات اقتصادی کشور اعتقاد دارد؟
ادامه دارد...
🔹لینک قسمتهای قبل👇👇
✔️قسمت اول
✔️قسمت دوم
✔️قسمت سوم
✔️قسمت چهارم
✔️قسمت پنجم
#انتخابات
🏷 #حسینیه_اندیشه | دنبال کنید👇🏻
✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh
🌐 www.hosseiniehandisheh.ir
هدایت شده از واحد خواهران حسینیه اندیشه (کریمه ولایت)
محتوای پیشنهادی گروه تجلی کوثر برای انتخابات ریاست جمهوری.pdf
269.7K
محتوای پیشنهادی «مؤسسه کریمه ولایت» به مناسبت انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری ایران با عنوان
«ادامه راه شهیدجمهور با انتخاب آگاهانه بر اساس شاخصههای اصلح»:
🔹این محتوا در سه بخش تنظیم شده است:
✔️ بخش اول: سه رویکرد درباره جایگاه «مشارکت و رأی مردم» در نظام اسلامی
✔️ بخش دوم: پیشفرض و شاخصههای اصلی برای انتخابات رئیس جمهور
✔️ بخش سوم: ضرورت «تکثر» گفتمانی نیروهای انقلاب در کنار «وحدت سیاسی»
#انتخاب_آگاهانه
#ادامه_شهید_جمهور
✅https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
🏴فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی ۱🏴
🔹حضرت اباعبدالله (ع) برای جلوگیری از خطر اعتقادی بزرگ، دست به قیام زدند. آن خطر اعتقادی بزرگ این بود که یزید بر خلاف همه اسلاف خود و دیگر خلفائی که بعد از او به خلافت رسیدند، تصمیم داشت که جامعه و حاکمیت اسلامی را به کفر علنی و بت پرستی آشکار برگرداند. یعنی در صدد نابودی تمام زحمتهای نبیاکرم (ص) بود
◾️در واقع دفاع از اسلام برای جلوگیری از تسلط کفر مشروط به عِدّه و عُدّه نیست؛ برخلاف قیام در مقابل نفاق که به عدّه و عُده مشروط شده و لذا بقیهی ائمهمعصومین(ع) در مقابل خلفای منافق دست به قیام نزدند و هنگامی که بین بیعت و شهادت مخیر شدند، بیعت تحمیلی را پذیرفتند.
🔹اجماع فقهای اسلام (اعم از شیعه و سنّی) نیز بر همین مطلب است که در مقابل حملهی کفر و اشغال دارالاسلام و تهدید کیان اسلام، همه باید بدون هیچ شرطی دفاع کنند.
◾️با شکلگیری رنسانس، قدرت جهانی به تدریج به غرب منتقل شد و کفار در شکل جدیدی (سبک زندگی کفرآمیز) به جوامع اسلامی حملهور شدند و لذا فقهای شیعه به تدریج در معرض امتحان و آزمون و شرایطی قرار گرفتند که مشابه آن، برای امام حسین(ع) پیش آمده بود.
🔹چقدر طول کشید و چه خون دلها و زحمتها کشیده شد و چه جانها فدا شد و چه تبعیدها و شکنجهها انجام گرفت تا از دوران مشروطه و شکستهای ناشی از آن عبور کنیم و «اصل حاکمیت» با انقلاب اسلامی از تسلط کفر (یعنی حکومت پهلوی بهعنوان نماینده تام نظام کفر در ایران) رها شود.
◾️بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی، اصل حاکمیت اسلام بالنسبه تثبیت شده اما خطر تسلط کفر بر «نحوه حاکمیت و روش اداره» وجود دارد و پیام عاشورا برای امروز ما نیز همین مطلب است.
🔹 درواقع مساله امروز این است که ادارهی کشور (که اقتصاد یکی از مهمترین ابعاد آن است) و موضوعات مختلفی که تمام وزارتخانهها مسئول آن هستند و با آن یک کشور را اداره میکنند، چه نسبتی با اسلام و کفر دارد؟ آیا نحوه حاکمیت، الهی و الحادی دارد؟
📗گزیدهای از کتاب تبلیغی «فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی» (جلد یک)
☑️http://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
🏴فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی ۲🏴
🔹 درست است که امتداد پیام امام حسین(ع) در زمان ما، جلوگیری از تسلط کفر در نحوه اداره کشور اسلامی است اما از سوی دیگر، موضوع ادارهی کشور یک موضوع پیچیده و چند بُعدی و مرکب است. حال اسلام و احکامش چگونه بر این موضوع پیچیده تطبیق میشود؟
◾️به همین علت، بعضی میگویند کیفیت ادارهی کشور و نحوهی حکمرانی، یک امر عقلایی است و شارع مقدس به جز اوامر و نواهی که در رسالهها آمده، نص خاصی ندارد و لذا تأمین معاش و امثال آن باید به نحو عقلایی انجام شود.
🔹اما مقام معظم رهبری این نحوه ادارهی کشور را که در جهان جاری است، مصداق تسلط کفر میداند و لذا میفرماید: «توسعه، دارای بار ارزشی است.»
◾️اگر سادهاندیشی کنیم و یک کالا مانند ماشین شخصی را از همهی امور مربوط به آن تفکیک کنیم و سیاستهای صنعتی حاکم بر کارخانههای یک کشور و استراتژی صنعتِ حاکم بر دنیا و آثار این امور بر سرنوشت بشر را در نظر نگیریم، ملاحظه اوصاف مادی یا الهی در آن بسیار سخت است.
🔹 سوره فجر به عنوان سوره امام حسین (ع) و سایر آیات و روایات مرتبط با آن به ما نشان میدهد که شهر و زندگی شهری و مدیریت ابعاد حیات بشری و محیط حاکم بر آن، با کفر و اسلام و حیات و ممات و طغیان و طاعت کاملاً ارتباط دارد.
◾️به طور نمونه، کیفیت رفع نیاز به مسکن، یکی از مظاهر روبنایی و چشمگیر زندگی و حاکمیتهاست که در زندگی روزمره مورد توجه است و گمان میشود که امری مشترک بین کافر و مسلم است.
🔹 اما خداوند متعال درباره کیفیت ساخت مسکن توسط کفار اینگونه توصیف میفرماید: «أَلَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِعَادٍ؛ إِرَمَ ذَاتِ الْعِمَادِ» (فجر/۶ و ۷) «وَثَمُودَ الَذِينَ جَابُوا الصَخْرَ بِالْوَادِ» (فجر/۹). در واقع تراشیدن کوه برای ساخت خانه توسط این قوم، مورد تقبیح و مذمت خداوند قرار گرفته که در این سوره مبارکه به آن اشاره میشود.
◾️در تفاسیر نقل شده که قوم عاد زندگی پر زرق و برق و تمدن پر رونق و پر تحرکی داشتند. هم از نظر کشاورزی قوی بودند ـ که آیات سوره شعراء نیز به آن اشاره میکند ـ و هم از نظر ساخت مسکن و شهرسازی بسیار ماهر بودند.
🔹پیامبر آنها نیز مأمور میشود تا از طرف خداوند متعال، قوم عاد را به همین مظاهر زندگی (که مشترک بین کافر و مومن پنداشته میشود) توبیخ فرماید:
«أَتَبْنُونَ بِكُلِّ رِيعٍ آيَةً تَعْبَثُونَ * وَتَتَخِذُونَ مَصَانِعَ لَعَلَكُمْ تَخْلُدُونَ * وَإِذَا بَطَشْتُمْ بَطَشْتُمْ جَبَارِينَ * فَاتَّقُوا اللَهَ وَأَطِيعُونِ * وَاتَّقُوا الَّذِي أَمَدّكُمْ بِمَا تَعْلَمُونَ * أَمَدَكُمْ بِأَنْعَامٍ وَبَنِينَ * وَجَنَاتٍ وَعُيُونٍ» (شعراء/۱۲۸ تا ۱۳۴)
📗گزیدهای از کتاب تبلیغی «فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی» (جلد یک)
✔️قسمت اول گزیده
☑️http://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
🏴فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی ۳🏴
🔹اگر بخواهیم پیام حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام و مقابله با کفر و تحقق اخلاق حمیده را در دنیای امروز تشخیص بدهیم، باید ببینیم ماشینی که امروزه جوامع را حرکت میدهد و اخلاق اجتماعی میسازد، چه وضعی دارد و به چه سمتی میرود؟
◾️باید توجه داشت بحث پیرامون «اخلاق اجتماعی»، صرفاً یک امر فردی نیست تا فرد از طریق کتب اخلاقی، راههای درمان اخلاق رذیله و رسیدن به اخلاق حمیده را فهمیده و سپس روی حالات روحی و فکری و جسمی خودش کار کند تا به نتیجه مطلوب برسد.
🔹 اما اکثریت مردم این گونه نیستند بلکه تحت تأثیر جوّ جامعه، روابط اجتماعی، فضا و محیط جمعی هستند. متناسب با همین واقعیت است که خدای متعال هم خطابها و عبارات متعدد و مختلف و متکثری دارد که در آنها، یک وصف اخلاقی را به یک جامعه ـ و نه تکتک افراد ـ نسبت میدهد.
◾️عبارات قرآن کریم را ملاحظه بفرمایید: «قَوْمٌ طاغُون» (ذاریات/53 و طور/32)؛ «قَوْمٌ لا يَعْقِلُون» (مائده/58 و حشر/14)؛ «قَوْمٌ مُسْرِفُون» (اعراف/81)؛ «قَوْمٌ تَجْهَلُون» (اعراف/138)؛ «قَوْمٌ لا يَفْقَهُون» (انفال/65 و حشر/13 و اعراف/179)؛ «قَوْمٌ لا يَعْلَمُون» (توبه/6)؛ «قَوْمٌ يَفْرَقُون» (توبه/56)؛ «قَوْمٌ عادُون» (شعراء/144)؛ «قَوْمٌ تُفْتَنُون» (نمل/47)؛ «قَوْمٌ يَعْدِلُون» (نمل/60)؛ «قَوْمٌ خَصِمُون» (زخرف/58)؛ «قَوْمٌ لا يُؤْمِنُون» (زخرف/88)؛ «لِقَوْمٍ يُؤْمِنُون» (انعام/99، قصص/3، اعراف/52 و عنکبوت/51)؛ «قَوْمٌ مُجْرِمُون» (دخان/22)؛ «قَوْماً فاسِقين» (توبه/53، زخرف/57، ذاریات/46 و نمل/12)، «قَوْماً جَبَّارين» (مائده/22)؛ «قَوْماً عَمين» (اعراف/64)؛ «قَوْماً صالِحين» (یوسف/9)؛ «قَوْماً عالين» (مؤمنون/46)؛ «قَوْماً ضالِّين» (مؤمنون/106)؛ «قَوْماً لُدًّا» (مریم/97)؛ «قَوْماً بُورا» (فرقان/18 و فتح/12) و...
🔹 اگر جامعه صرفاً یک سری افرادِ کنار هم چیده شده باشند، این عبارات قرآنی معنای روشنی پیدا نمیکنند اما اگر توجه کنیم که جامعه علاوه بر افراد، روابطی بین آنها ایجاد میکند که باعث شکلگیری یک هویت جدید به نام جامعه میشود، در این صورت نسبتدادن وصفی خاص به یک جامعه معنادار خواهد شد.
◾️حال ابزاری که با آن یک جامعه را به یک سمت میبرند، چیست؟ این اوصاف ارزشی و اخلاقی که روی منابر گفته میشود، امروز بر چه ابزاری تطبیق پیدا میکند؟ سرنوشت حرکت جامعه به سمت کفر یا اسلام و اخلاق رذیله یا حمیده، بیش از هر مقولهای در این ابزارهای اجتماعی رقم میخورد. باید این ابزار به دقت شناخته شود
🔹در واقع طغیانها و گناهان عظیمی مانند کشتن امام حسین(ع) هیچ وقت نمیتواند تنها ناشی از میل یک شخص باشد. چون میل و توانایی یک فرد، دایره محدود و دامنه تأثیر کمی دارد اما زمانی که جامعه با همکاری اقشار مختلف اتوبانهایی از جنس اخلاق رذیله بسازند، آنگاه افراد هم میتوانند با ماشین شخصی، سرعتهای بالایی مثل دویست کیلومتر در ساعت را تجربه کنند.
◾️فراعنه و طواغیت امروز همانند گذشته با ابزارهای دستور و تهدید و تیغ شمشیر مردم را به تبعیت از خود وادار نمیکنند بلکه ابزار اجتماعی به نام «مدل اداره» طراحی کردهاند و ملتها و حاکمیتها نیز به اسم بهرهمندی از علوم کاربردی و زندگی خوب، التماس این طواغیت را کرده تا آنها را اصطلاحاً «توسعهیافته» کنند.
📗گزیدهای از کتاب تبلیغی «فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی» (جلد یک)
✔️قسمت اول گزیده
✔️قسمت دوم گزیده
☑️http://eitaa.com/HossiniehAndisheh