eitaa logo
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
535 دنبال‌کننده
229 عکس
56 ویدیو
132 فایل
مباحث و یادداشت‌هایی هم‌سو با حسینیه اندیشه در موضوع جبهه مقاومت ✔️آدرس وب سایت: http://hosseiniehandisheh.ir ✔️آدرس کانال رسمی حسینیه اندیشه: https://eitaa.com/HossiniehAndisheh ✅ ارتباط با مدیر کانال: @azn1360
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 اطلاعیه 🔅با توجه به سخنان اخیر ریاست محترم جمهور (26 دی 98) درباره ارتباط منطقیِ بین «روابط خارجی حسنه با قطب های توسعه» و «شکوفایی اقتصاد ملی»، باید در نظر داشت این تحلیل برآمده از عقلانیت و معادلات کاربردی علم اقتصاد رایج و «الگوی توسعه پایدار و همه‌جانبه» می‌باشد و «حسینیه اندیشه» ضمن آنکه همگان را به کنارگذاشتنِ برخوردهای سیاسی و جناحی با این نوع سخنان دعوت می‌کند، در پاسخ به مطالبه ریاست محترم جمهور(ارائه مدل اقتصادی بدون "محوریت" ارتباط با قطبهای توسعه جهانی)، جزوه «کلیات طرح پیشنهادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با تعریف جدید از درون‌زایی و برون‌گرایی» را منتشر می‌نماید.👇👇👇 @hoseiniyehandisheh
«اقتصاد مقاومتی«با تعریف جدید از درون‌زایی و برون‌گرایی ـ حسینیه اندیشه.pdf
992.9K
📒جزوه «کلیات طرح پیشنهادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با تعریف جدید از درون‌زایی و برون‌گرایی» (قطع وابستگی به اقتصاد نظام سرمایه‌داری) @hoseiniyehandisheh
💢حضرت امام خمینی (ره): «این به عهده و محققین و است که برای جایگزین کردن سیستم ناصحیح حاکم بر جهان اسلام، طرحها و برنامه‌های سازنده و دربرگیرنده منافع محرومین و پابرهنه‌ها را ارائه دهند و جهان مستضعفین و مسلمین را از تنگنا و فقر معیشت به درآورند. البته پیاده کردن مقاصد اسلام در جهان و خصوصاً برنامه‌های اقتصادی آن و مقابله با بیمار و ، بدون حاکمیت همه جانبه اسلام میسر نیست و ریشه کن شدن آثار سوء و مخرب آن، چه بسا بعد از استقرار نظام عدل و حکومت اسلامی همچون جمهوری اسلامی ایران نیازمند به زمان باشد...» 📚(صحیفه امام؛ ج20، ص340) ✅ @hoseiniyehandisheh
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
📒جزوه «کلیات طرح پیشنهادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با تعریف جدید از درون‌زایی و برون‌گرایی» (قطع واب
📎فهرست جزوه « کلیات طرح پیشنهادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با تعریف جدید از «درون‌زایی و برون‌گرایی» » : 🔻برگرفته از تولیدات پژوهشی و پژوهش‌های تطبیقی 🔸الف) تحليل آكادميك از رفتار گذشته اقتصاد ايران 1️⃣ قرارگرفتن «توزيع» به -عنوان قطب توسعه به‌مثابه¬ رابطه غيرعلمي در دوران قبل از انقلاب 2️⃣ تداوم نقش «توزيع» به¬عنوان قطب توسعه، به دليل تغيير در «تعريف نیاز ضروری و فقر» بر مبنای شعار عدالت انقلابی، در دولت دفاع مقدس 3️⃣ تداوم نقش «توزيع» به‌عنوان قطب توسعه، به دلیل تنازع بین «متغیّر کار» با «متغیّر سود سرمایه» (چالش «گستاخی انقلابی» با «الگوی تولید سرمایه‌داری») در دولت سازندگی 4️⃣ تداوم نقش «توزيع» به‌عنوان قطب توسعه به دلیل ادامه نزاع بین «متغیر کار» و «متغیر سرمایه»؛ علی¬رغم اتخاذ استراتژی «توسعه¬ی همه‌جانبه» و الزامات آن در حذف «عدالت اقتصادی» در دولت اصلاحات 5️⃣ تداوم نقش «توزيع» به‌عنوان قطب توسعه به دلیل تداوم نزاع بین متغیرهای اقتصاد کلان از طریق تعمیم رفاه و طرح هدفمندی یارانه‌ها و «تئوريزه نشدن» عدالت اقتصادي در دولت نهم و دهم 6️⃣ تداوم نقش «توزیع» به عنوان قطب توسعه علی‌رغم تلاش برای هماهنگ‌کردن اقتصاد ملی با اقتصاد جهانی در دولت یازدهم و دوازدهم ادامه دارد:👇👇
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
📒جزوه «کلیات طرح پیشنهادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با تعریف جدید از درون‌زایی و برون‌گرایی» (قطع واب
ادامه 👈 🔸ب) ارائه راهکار: تئوریزه‌کردنِ «اقتصاد مقاومتی» بر اساس شعار «عدالت» 1️⃣ دستیابی به درک آکادمیک از هجمه دشمن به اقتصاد جمهوری اسلامی، زمینه ضروری برای تحقق «اقتصاد مقاومتي» و قوی‌شدن نظام اسلامی در عرصه اقتصادی 2️⃣تئوریزه‌کردنِ «اقتصاد مقاومتی» بر مبنای قید زدنِ «رفاه روزافزون» به «عدالت اقتصادی»؛ تنها راه برون‌رفت از چالش‌ها در کوتاه‌مدت 3️⃣خروج از سلطه «الگوی تولید سرمایه‌داری» و طراحی الگوی تولید جدید متناسب با انگیزه‌های انقلابی و مذهبی ملت ایران در گام دوم 4️⃣جمع‌بندی: اهمّ سياست‌هاي پيشنهادي براي اقتصاد مقاومتي ✅ @hoseiniyehandisheh
🔅اعلام برنامه ✅ قرائت زیارت جامعه کبیره 💠گفتگوی بصیرتی با عنوان تحلیلی بر شکست ۴۰ ساله اقتصاد لیبرالی در نظام اسلامی (ناظر به سخنان ریاست محترم جمهوری در مجمع عمومی بانک مرکزی) ◀️زمان: چهارشنبه ۹۸/۱۱/۲ ساعت ۱۹:۳۰ ◀️مکان: پردیسان، بلوار مسلم، خ شهید احمد گلی، ک ۶، پ ۱۴، طبقه اول، صدوق ◀️ برادران و خواهران ✅ هیئت گفتمان انقلاب اسلامی ✅@Goftemane_enghelab_eslami
🔶باید دید که چگونه می توان «» منفی موجود در جامعه را که نسبت به محصولات مصرفی صورت گرفته ... مورد ارزیابی و آسیب شناسی قرار داد؟ اما برای مبارزه با این معضل و استفاده صحیح از اهرم چه باید کرد؟ [به نظر ما باید] سهم تبلیغ کالهای از حجم کل 1/49 [باشد]....اگر بنابر چنین تقسیمی باشد آیا دیگر می توان از تبلیغ فلان تکنولوژی در مکانی عمومی همچون سالن انتظار فرودگاه مهرآباد به راحتی گذشت؟ آیا غیر از این است که چنین حرکتی باعث بینندگان وطنی و تحبیب آنها نسبت به قدرت شده و مفاسدی همچون و...را به ارمغان می‌آورد؟ چنین حرکاتی با زبان بی زبانی فریاد می کنند که پیرو اخلاق و فرهنگ باشد! یعنی همان جایی که مادرِ چنین است. بله استفاده از تکنیک خوب است اما برای آزمایشگاه متناسب با آن تکنیک؛ نه این که مثلا تبلیغ سقف سبک را در جائی مثل فرودگاه بیاوریم تا نهایتا آن مفاسد را به دنبال داشته باشد. تبلیغ این نوع کالاها و یا دیگرکالاهای با طمطراق و هیاهو در اماکن(عمومی) آیا باعث غرب دوستی می‌شود و یا علم دوستی؟ آیا چنین حرکاتی، آنالیز وضعیت روانی و روحی افراد جامعه و نهایتا خرد کردن یک ملت را به دنبال نخواهد داشت؟ اگر از اهرم برای معرفی غیر، به عموم مردم استفاده کردید و آن ها را در کارآمدی‌های رفاهی به رخ مردم کشیدید باید منتظر آن عواقب نیز باشید. چرا که تنها چیزی را که باید به رخ مردم کشید قضایایی چون حسین فهمیده است. باید به آنها نشان داد که اگر این عزتها نبود اخلاق توحش آمریکایی یک نفر را سالم نمی گذاشت. باید مظالم و قدرتمندی آنها را نشان داد تا عمومی نسبت به آنها تحریک شود. 📚منبع: بحث «خاستگاه وزارت اطلاعات در نظام ولایت» ✅ @hoseiniyehandisheh
🏴 مراسم عزاداری فاطمیه ( به مدت 5 شب از جمعه 11/4 تا سه شنبه 11/8) 💠سخنران: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری همراه با روضه و سینه زنی ▪️موضوع: «بررسی عوامل فراموشی در گذر تاریخ» 🕰ساعت شروع جلسه : ساعت 19:30 🔸مکان: بلوار الغدیر، کوچه ششم پلاک ۲۱ منزل آقای عبدالزهراء سیستانی 🔸ویژه برادران ✅ @hoseiniyehandisheh
13981104-Shab01-Fatemieh2-02Sokhanrani_Heydari_0.mp3
30.09M
🎙صوت ☑️ سخنرانی روضه فاطمیه؛ توسط: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری تهرانی ▪️با موضوع: «بررسی عوامل فراموشی در گذر تاریخ» 🗓جمعه، 4 بهمن ماه 1398 ✅ @hoseiniyehandisheh
13981105-Shab02-Fatemieh2-03Sokhanrani_Heydari_0.mp3
24.96M
🎙صوت ☑️ سخنرانی روضه فاطمیه؛ توسط: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری تهرانی ▪️با موضوع: «بررسی عوامل فراموشی در گذر تاریخ» 🗓شنبه، 5 بهمن ماه 1398 ✅ @hoseiniyehandisheh
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
🎙صوت ☑️ سخنرانی #شب_اول روضه فاطمیه؛ توسط: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری تهرانی ▪️با موضو
🔰 📝چکیده سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حیدری تهرانی ▪️ / قسمت 1️⃣ 🔹مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه خویش، به ضرورت یادآوری و جلوگیری از فراموشی آن در غبار اتفاقات دیگر تأکید فراوانی نمودند. روزهای ظهور غلبه‌ی دستگاه خدای متعال است که در آن دست قدرت خداوند دیده می‌شود. با این معیار نیز - به عنوان عیدالله الاکبر- یوم الله به شمار رفته و فراموشی آن از جمله‌ی فراموشی به حساب می‌آید؛ خصوصا با همه‌ی تأکیدهای مکرّر و اتمام حجّت‌های متعدد بر حق جانشینی ایشان. و البته ابلاغ ولایت توسط پیامبر(ص) در روز ، یکی از این اتمام حجتها به شمار می‌آید و باید معجزات تکوینی‌ای چون فرود آمدن ستاره‌ی آسمان در منزل امیرالمومنین(ع) را نیز به چنین اتمام حجت‌هایی افزود. روایاتی که در توضیح شأن نزول سوره نجم در مصادر روایی شیعه و اهل سنت وارد شده است، اشاره به چنین معجزه تکوینی‌ای دارد. چطور این فراموشی به جایی می‌رسد که بلافاصله بعد از رحلت نبی اکرم(ص)، غصب خلافت صورت می‌گیرد و به آن اکتفا نشده بلکه آن چنان مصائب سنگینی را نیز بر سر حضرت زهرا(س) درمی‌آورند؟ درس گرفتن از حوادث پس از رحلت پیغمبر(ص)، برای جلوگیری از تکرار آن در «عصر غیبت» و جلوگیری از فراموشی بسیار بااهمیّت است. 🔹در برخی روایات پاسخ سوال فوق را می‌توان یافت. مثلا از حضرت باقر(ع) نقل شده است که فرمودند: «زمانی که پیامبر اکرم(ص) روح از پیکرشان جدا شد، گویا اهل بیت پیامبر اکرم در طولانی ترین شب عمرشان قرار گرفتند به نحوی که گمان کردند نه آسمان بر آنان سایه می‌اندازد و نه زمین آنان را حمل می‌کند»؛ یعنی هیچ پناهگاهی ندارند و گویا تنهای تنها هستند، چرا که رسول اکرم(ص) در نهضت خود برای آن که کلمه را محقق کنند و را برای خداپرستی و توحید فراهم نمایند، با همه صاحبان مناصب اجتماعی-چه نزدیک و چه دور-درگیر شدند و وقتی سرشان را بر زمین گذاشتند همه کسانی که صاحبان این بودند و منتفع از آن بودند، آماده بودند که انتقام کامل و تمام عیاری از نزدیک‌ترین افرادِ به این نهضت و به این شعار بگیرند. 👈ادامه دارد: ✅ @hoseiniyehandisheh
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
🔰#گفتار_ها_ی_فاطمیه 📝چکیده سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حیدری تهرانی ▪️#شب_اول / قسمت 1️⃣ 🔹مقام م
🔰 📝 چکیده سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حیدری تهرانی ▪️ / قسمت 2️⃣ 🔹مظهر درگیری با آن قدرتها پس از نبی اکرم(ص)، حضرت امیرالمومنین(ع) بودند. در نظام ، اگر فردی از قبیله‌ای کشته می‌شد تمام آن قبیله خون خواهش می‌شدند و عظمت و اقتدار قبائل اساسا به چنین امری تعریف می‌شد، به همین دلیل کسی جرئت درگیری و قتال با مشرکین را نداشت و تنها کسی که با شجاعت پا در میدان می‌گذاشتند امام علی(ع) بودند. ایشان از آنان که دشمنان خدا و پیغمبر(ص) بودند تعداد زیادی را کشته بودند و به همین دلیل از او کینه بر دل داشتند و تمایل نداشتند که او ولی و خلیفه پس از پیغمبر گردد و البته این حس نفرت فقط نسبت به او بود نه دیگران؛ چرا که دیگران سابقه امیرالمومنین(ع) را در جنگ با مشرکان را نداشتند. به همین دلیل پس از رحلت پیغمبر(ص) افرادی با تکیه بر جامعه‌شناسی دقیق، بر موج این کینه و نفرت ِحاصل از به هم خوردن هویت‌ها و مناصب و ، سوار شدند و فضای اجتماعی را به گونه ای مدیریت کردند که حضرت ولایت جامعه را به عهده نگیرند. البته این امت نفاق یک شبه حاصل نشد بلکه از زمان حیات پیغمبر تلاشها برای تشکیل آن شروع شده بود. 🔹و نکته ی دقیق تر آن که این فقط برای حجاز نبوده است؛ بلکه از اول خلقت تا قبل از حاکمیت بر بشر داشته است همان طور که امیرالمومنین(ع) در خطبه قاصعه می فرمایند: ««فالله الله فی کبر الحمیّه و فخر الجاهلیه التی خدع بها الامم الماضیه و القرون الخالیه» با این اخلاق که مظهر دنیاپرستیِ روسای قبائل بود و با آن حاکم و محکوم و درست شده بود، قرنهای متمادی امم مختلفی فریب خورده بودند اما پیامبر اکرم(ص) به همراه امیرالمومنین(ع) در 13 سال این رابطه جهانی- و نه فقط - را شکستند و توانستند حکومتی را تأسیس کنند. 🔹 به رهبری حضرت امام(ره) و با همراهی ملت ایران، توانست با تمسک به راه نبی اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) ، روابط سیاسی مدرن مادی و دوگانه «یا شرقی یا غربی» را شکسته و اسلام را از خرده فرهنگ به یک طرف معادلات جهانی تبدیل کند و دوگانه «اسلام و استکبار» را در عالم جایگزین نماید و توانسته است با وجود -به تعبیر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم- « وسوسه‌هایی که غیرقابل مقاومت به نظر می‌رسیدند» 40 سال مقاومت کند و باقی بماند. اما خطر آن وسوسه ها همچنان ما را تهدید می‌کند؛چرا که روابط سیاسی،فرهنگی،اقتصادی مادی جهانی همچنان به صورت همه جانبه ما را در معرض تغییر سیرت انقلابی مان قرار می دهد و می‌تواند را به فراموشی بسپارد و این گونه آن قدرت الهی‌ای که ایجاد شده است در معرض خطر قرار بگیرد. تفصیل این مطلب در جلسات آینده ان شاء الله توضیح داده خواهد شد. ✅ @hoseiniyehandisheh
13981106-Shab03-Fatemieh2-02Sokhanrani_Heydari_0.mp3
17.89M
🎙صوت ☑️ سخنرانی روضه فاطمیه؛ توسط: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری تهرانی ▪️با موضوع: «بررسی عوامل فراموشی در گذر تاریخ» 🗓یک شنبه 6 بهمن ماه 1398 ✅ @hoseiniyehandisheh
1_180226208.pdf
724.5K
📝عنوان‌گذاری محتوایی برای «فهم قاعده‌مندِ» بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه 27 دی 98 🔆 یادآوری « » در حوادث اخیر از طریق: ، ، ، در مقیاس و ✍ حسینیه اندیشه 🔴🔴🔴 هرگونه بهره‌برداری، انتشار، تکثیر و استفاده از این متن، با نام هر شخص و هر سازمان و هر نهادی بلامانع است (با رعایت امانت‌داری در حفظ محتوای آن) در صورت لزوم به فایل word آن به مدیر کانال پیام ارسال نمایید. ✅ @hoseiniyehandisheh
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
🎙صوت ☑️ سخنرانی #شب_دوم روضه فاطمیه؛ توسط: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری تهرانی ▪️با موضو
🔰 📝چکیده سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حیدری تهرانی ▪️ 🔹نبی اکرم(ص) بوسیله کمک و حمایت امیرالمومنین(ع) با مادی حاکم درگیر شد. لذا همه کسانی که با نهضت نبوی مناصب و مشتهیات خود را از دست داده بودند، احساس می‌کردند با این انقلاب، فرمانشان دیگر جریان نمی‌یابد و کم کم زیردستانشان جرئت مقابله با آنان پیدا می‌کنند. لذا مدتها قبل از رحلت پیامبر(ص)، برای تشکیل امت نفاق تلاش کردند و پس از رحلت ایشان، از فرصت پیش آمده استفاده خود را نمودند و میوه مد نظر خود را چیدند و سقیفه را رقم زدند و درنتیجه نه تنها همه اتمام حجتها و مظاهر قدرت الهی فراموش گردید بلکه تا جنایت شهادت حضرت زهرا(س) نیز پیش رفتند. 🔸اساسا سقیفه بنی ساعده، صرفا یک سایه‌بانی که زیرش چند نفر جمع بشوند نبود بلکه مظهر بود. «سقیفه» مرکز تصمیم‌گیری فرهنگِ نسبت به اوضاع «مدینه» بود. در برخی از روایات منقوله ائمه معصومین(ع)، آمده است که مردم پس از رحلت پیامبر(ص) به جاهلیت بازگشتند و حتی انصار به هنگام بیعت با «سعدبن عباده» در «سقیفه بنی ساعده»، همان رجزها و شعارهای دوران جاهلیت را در تجلیل او می‌خواندند.* 🔹انقلاب اسلامی نیز به رهبری امام خمینی(ره) و همراهی ملت ایران، «یا شرقی،یا غربی» شکست و دوگانه «اسلام و استکبار» در جهان حاکم کرد؛ لذا همان گونه که پس از نهضت نبوی جنگ‌های متعدد ایجاد شد، دشمنان انقلاب نیز بحرانهای امنیتی و جنگ تحمیلی را بر کشور ایران تحمیل نمودند. 🔸پس برای دعوت به توحید، باید شکسته شود تا منطقه تنفسی برای پرستش خداوند ایجاد گردد و از آن جا که حاکم، صاحبانی دارد قطعا به مقابله می‌پردازند و جنگ هایی به پاخواهند کرد. 🔹اگر به گفت و گوهای برخی اصحاب با نبی‌اکرم (ص) پیش از جنگ بدر مراجعه کنیم می‌بینیم که عده ای از آنان نیز پس از تصمیم نبی اکرم برای جنگ با سپاه قریش ترسیدند و به پیامبر(ص) می‌‎‌گفتند که در مقابل ما قبیله قریش با تمام عظمت و قدرتش است که تا کنون ذلیل نشده است. در جنگ تحلیلی نیز این شبهات به نحو پیچیده‌تری مقابل ما قرار گرفت و عده ای بر اساس عقلانیت کلاسیک نظامی می‌گفتند: «چطور با ارتش صدام بجنگیم که از نظر قدرت نظامی، بر ما غالب است؟! تمام قدرتهای جهانی از او حمایت می‌کنند، جنگ افزارهای سنگین و مختلفی در اختیارش قرار داده‌اند و همچنین از جهت اطلاعاتی، قوی‌ترین سرویس‌های جاسوسی دنیا او را پشتیبانی می‌نمایند. اما در مقابل، ارتش ما فروپاشیده است، فرماندهان ارشدش رفته‌اند و استفاده از ابزارهای جنگی را نیز بلد نیستیم. چرا که تا کنون ارتش وابسته به مستشاران آمریکایی بوده است». 🔸در این فضا با توجه به دستور امام راحل که باید زمین‌های از دست رفته باز پس گرفته شود، در نیروهای مومن انقلابی شجاعتی ایجاد شد که توانستند در معادلات جنگ و علم جنگیدن به صورت تجربی و میدانی تغییراتی انجام دهند. لذاست که در نوشته‌های امثال شهیدحسن‌باقری می‌بینیم که می‌گوید: «این نحوه جنگیدن فایده ای ندارد و باید استراتژی جنگ را عوض کرد». این همان شجاعتی است که در عقلانیت و روابط کلاسیک نظامی دست می‌برد و عقلانیت جنگی و طراحی عملیات را بر محور شهادت‌طلبی عملا تغییر می‌دهد.** 🔹پس رقم خوردن ی چون فتح خرمشهر ــ که امام گفتند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» ــ به خاطر آن بود که جلوی قدرت عینی روش مرسوم جنگیدن در جهان تسلیم نشدیم بلکه در آن تغییراتی صورت گرفت؛ نه این که صرفا با شعار یا حسین و با اخلاص پیروزی‌ها رقم بخورد؛ بلکه همان طور که رهبری معظم انقلاب برای فرمودند، این شجاعت روحی و اخلاص با« » ترکیب شده بود. یعنی به این نتیجه برسیم که برای آن شهادت طلبی چه لوازم عقلی و تخصصی و علمی‌ و تجربی و میدانی باید ایجاد بشود. این با جنگیدن برای حفظ جان که در جنگ‌های کلاسیک رائج است، خیلی تفاوت دارد. ـــــــــــــــــــــــ پی نوشت: *برای دیدن اصل روایت: ر.ک الکافي , ج 8 , ص 296 **در صوت جلسه می‌توانید تفصیل بیشتری از نمونه‌های تصرف رزمندگان اسلام در مدل های جنگی، بشنوید. ✅ @hoseiniyehandisheh
13981107-Shab04-Fatemieh2-03Sokhanrani_Heydari_0.mp3
15.24M
🎙صوت ☑️ سخنرانی روضه فاطمیه؛ توسط: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری تهرانی ▪️با موضوع: «بررسی عوامل فراموشی در گذر تاریخ» 🗓دوشنبه 7 بهمن ماه 1398 ✅ @hoseiniyehandisheh
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
🎙صوت ☑️ سخنرانی #شب_سوم روضه فاطمیه؛ توسط: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری تهرانی ▪️با موضو
🔰 📝چکیده سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حیدری تهرانی ▪️ 🔹در روایتی منقول از امیرالمومنین(ع) وقتی سائل از علت کنار گذاشته شدن ایشان و حاکم شدن خلیفه سوم پرسش می‌کند و از حضرت می‌خواهد تا تلاش نماید که حکومت را به دست بگیرد؛ حضرت پاسخ می‌دهند: «آیا فکر می‌کنی که اگر مردم را به خود دعوت کنم 10 درصد آنان با من بیعت می‌کنند؟! من امید ندارم حتی 2 درصد آنان بیعت بکنند. چنین اتفاقی به این دلیل است که مردم به قریش می‌نگرند و قریش می‌گوید: اهل بیت(ع) خودشان را افضل از دیگران و اولیای امر می‌دانند و برای ما هیچ سهمی از قدرت قائل نیستند لذا اگر آنان به قدرت برسند به هیچ کس سهمی از قدرت داده نمی‌شود ولی اگر در غیر آنان باشد قدرت بین آنان می‌چرخد.» 🔸اصحاب سقیفه همانند همه منافقین در ابتدای امر روابط کفرآمیز را به صورت علنی و صریح مطرح نکردند بلکه آن روابط را در پوششی دینی یعنی «شورای مسلمین» مطرح نمودند و همین شورا وسیله تبدیلی برای آشکار شدن گردید. و آن گاه که مبنا و اساس قرار گیرد طبیعی است که بعد از مدتی، بنی امیه- به عنوان قوی ترین عشیره و قبیله- و امثال معاویه و یزید حاکم شوند. 🔹پس از رنسانس تقریبا دیگر اثری از جز در بخشی از مناطق جهان وبه صورت اندک، دیده نمی‌شود. بلکه بر خلاف آن دوره گفته می‌شود:«انسان‌ها صاحبان حق هستند و دولتها منتخب مردم و خدمت‌گزار آنان هستند». اما به تعبیر «شرق و غرب مادی، جهان را به خود تقسیم کرده بود» و قدرت،آیات الهی و حقانیت دین را به انزوا برده و آن را خرده فرهنگ قرار داده بود. چرا که تأمین حتی ساده‌ترین نیازهای زندگی مردم مثل نان و آب محتاج « ، و » فراوان شده بود و تنها ابرقدرتهای شرق و غرب از آن بهره مند بودند. در تأمین این نیازمندی‌ها نیز تجربه بشری محور قرار گرفته و وحی صرفا توجیه گر وحاشیه‌ی آن به شمار می‌رفت. 🔸اما حضرت امام(ره) با تکیه به قدرت الهی و مردم ایران و با طرح شعار «نه شرقی و نه غربی»، این الزام عینی و ادبیات علمی‌اش را شکستند. شعار «نه شرقی و نه غربی» حضرت امام رحمه الله علیه بدین معنا بود که ما حاضر نیستیم برای تأمین زندگی مادی، به «شرق و غرب مادی» متکی گردیم. بله؛ حکومت اسلامی نیز موظف است نیاز مادی مردم را تأمین کند ولی آیا زندگی مادی «محور» است یا «تابعی» است از پرستش خدای متعال و قدرت مؤمنین در مقابل قدرت کفر؟ 🔹قدرتهای استکباری جهان پیش بینی می‌کردند انقلاب اسلامی بیشتر از 6 ماه دوام نمی‌آورد چون می‌دیدند که برای تأمین نیازمندی‌های مردم، بهره‌مندی از و و ضروری است و نظام اسلامی نیز با صاحبان این ضروریات درافتاده، بنابراین تاب مقاومت نخواهد داشت. ولی همان طور که در آمده است: نظام اسلامی «در برابر همه وسوسه‌هایی که غیرقابل مقاومت به نظر می‌رسیدند از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرد» و اساسا کارآمدی نظام هم با همین امر معنا می‌یابد. 🔸به نظر می‌رسد شهادت ، حجت الهی بر حقانیت نظام اسلامی بود چرا که با وجود همه‌ی این وسوسه‌ها و الزام‌های عینی برای زندگی در قرن حاضر، به گونه‌ای در پی‌گیری آرمان‌هایش مصر بوده و با نظام استکباری درگیر شده است که آنان مجبور شدند علنا یک مقام رسمی کشور را ترور کنند. این بیانگر اوج و رهبری از یک طرف و اوج و ملت ایران از طرف دیگر است. 🔹 و ایمان مقام معظم رهبری یک و ایمان ساده فردی نیست بلکه عظمتش به میزان عظمت کثرات موضوعاتِ است که در همه این موضوعات به ایشان فشار می‌آورند تا از این آرمانها دست بردارد، ولی ایشان با صداقت و بدون پشتیبانیِ دستگاه های علمی کشور، بر آنها ایستادگی کرده و نتیجه‌اش تولید قدرتی شده است که دشمنان مجبور شدند برای مهار این قدرت، آن جنایت بزرگ را مرتکب گردند و «فضاحت آمریکایی» را در جهان به بار آورند و البته دیگری برای امت محمد و آل محمد(ص) رقم بخورد. ✅ @hoseiniyehandisheh
13981108-Shab05-Fatemieh2-03Sokhanrani_Heydari_0.mp3
14.92M
🎙صوت ☑️ سخنرانی روضه فاطمیه؛ توسط: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری تهرانی ▪️با موضوع: «بررسی عوامل فراموشی در گذر تاریخ» 🗓سه شنبه 8 بهمن ماه 1398 ✅ @hoseiniyehandisheh
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
🎙صوت ☑️ سخنرانی #شب_چهارم روضه فاطمیه؛ توسط: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری تهرانی ▪️با مو
🔰 📝چکیده سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حیدری تهرانی ▪️ 🔹گفته شد که « » (به عنوان روابط سیاسی حاکم بر جهان در آن دوران) نقشی اساسی در فراموشی و به انزوا بردن ی همانند غدیر داشت و موجب هجوم به خانه وحی و در نتیجه شهادت حضرت زهرا(س) شد. در تایید این مهم، وقتی یکی از جوانان ایرانی از «حذیفه» ــ استاندار مدائن در زمان حکومت امیرالمومنین(ع) ــ می‌پرسد: «این اصحاب رسول خدا که صحیفه ملعونه را نوشتند چه خصوصیتی در آنها بود که همه مردم به سبب اینان نظرشان عوض گردید و دگرگون شدند؟» حذیفه پاسخ داد: «آنان رؤسای قبائل بودند که عده زیادی از مردم با آنان بودند و اطاعتشان می‌کردند». 🔸در زمانی که روابط سیاسی حاکم بر جهان به دست شرق و غرب مادی و دنیاپرست افتاده بود، 22 بهمن رقم خورد و این را شکست و لذا «فرعون‌های آرمیده در تخت قدرت» احساس خطر کردند و بر حذف فیزیکی انقلاب از طریق روابط و و علمِ حاکم بر «جنگ» متمرکز شدند که سخت‌افزارهای نظامی پیچیده و گران‌قیمت در آن محوریت داشت. 🔹اما با وجودِ عدم بهره‌مندی ایران از سخت افزارهای نظامی پیچیده، توانستیم انگیزه‌های را به منشأی برای تغییر در روابط نظامی و جنگی موجود تبدیل کنیم و آن را عامل پیروزی خود قرار دهیم. البته این بدان معنا نیست که با وجود به ابزار نیاز نداریم بلکه ابزار جدیدی برای خود تعریف می‌کند؛ به عنوان مثال وقتی عنصر با ابزار ساده‌‌ی «موتورسیکلت همراه آرپی‌جی‌زن» ترکیب شد، توانست کارآمدی یک تانک پیشرفته را خنثی کند. 🔸تغییر در نیز از جمله عناصر دیگر رقم زننده موفقیت‌های ما در جنگ تحمیلی بود به عنوان مثال: به جای حمله به خط اول دشمن، خط دوم و سوم او را مورد هجوم قرار دادیم. البته این کار بسیار پر ریسک، نیازمند به اطلاعات دقیق از جغرافیای تحت تسلط دشمن بود و به همین دلیل خود فرماندهان در اطلاعات عملیات و بررسی خطوط دشمن حضور پیدا می‌کردند تا در این عملیات‌های بی‌سابقه و پرخطر، شخصا هدایت نیروهای خودی را به عهده بگیرند. البته این نوآوری‌های معجزگون، برخاسته از تجارب میدانی بود و تبیین آن، نیازمند بررسی‌های عمیق و مدیریت صدها پایان‌نامه است. 🔹علی‌رغم تحقق در جنگ تحمیلی با مکانیزم فوق، نظام اسلامی در نهایت ناچار به قبول شد و حضرت امام را نوشید. به نظر می‌رسد علت محوری پذیرش این بود که تجربه‌های موفق ابتدای جنگ، در مقابل دانش نظامی و کلاسیکِ متداول که هم استدلالش، هم ساختارهایش و هم سخت‌افزارهای متناسب با آن موجود بود، نتوانست خود را تئوریزه کند و پایدار بماند و قابل انتقال به سطوح مختلف رزمی بشود. لذا در قالب ابداعات و تجربیات شخصی فرماندهان باقی ماند و بعضا با شهادت آن فرمانده از بین می‌رفت. 🔸بالاتر از آن، سایر عرصه‌های اداره نظام در اقتصاد و فرهنگ را نیز با این نحوه جنگ هماهنگ نکردیم. لذا سازمان برنامه و بودجه به عنوان مرکز محاسبات کشور اعلام کرد هزینه برای ادامه جنگ نداریم! یعنی وقتی نرم‌افزار اداره کشور، مادی بود و حوزه و دانشگاه نتوانستند نسخه‌ای متناسب با آرمانها در اختیار نظام قرار دهند، وجود موارد زیادی از اخلاص و ساده‌زیستی مسئولین و فرماندهان ما در دهه 60 نیز نتوانست مانع قبول و نوشیدن توسط امام(ره) شود. 🔹با توضیحات فوق، تفسیری نخبگانی از تاکید رهبری بر « توام با حاج قاسم» و همچنین « » شکل می‌گیرد. در واقع مکتبِ حاج قاسم سلیمانی، شکستنِ معادلات کلاسیک جنگ و حفظ و ارتقای آن تجارب میدانی موفق و تکیه بر آنها بود؛ آن هم در زمانی که به دلیل تئوریزه نشدن آن تجارب، بسیاری از همرزمان او مبتلا به متداول جنگی شدند. آن بزرگوار با سازماندهی نیروهای مردمی شهادت‌طلبِ در منطقه، مهندس و در بعد امنیتی و نظامی شد و توانست با هزینه‌ای ناچیز، ابهت امریکا و هزینه‌های چند تریلیون دلاری آن در نقاط مختلف منطقه را به صورت همزمان ناکارآمد کند. 🔸البته این تجارب هنوز به علم و فرمول و قاعده تبدیل نشده و قابلیت بالایی برای انتقال و تعمیم پیدا نکرده و قائم به اشخاص محدودی است. به همین دلیل شهادت چنین ارکانی، آسیب‌های جدی وارد می‌سازد و لذا باید گفت بخش اصلی ادامه راه حاج قاسم، تجربیات بی‌نظیر او و همرزمانش و سپس تعمیم آنها به سایر عرصه‌های اداره کشور است؛ به نحوی که شکستن معادلات و و طراحی محاسبات و در و را نتیجه دهد و بعدی را محقق کند. ✅ @hoseiniyehandisheh
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
🎙صوت ☑️ سخنرانی #شب_پنجم روضه فاطمیه؛ توسط: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری تهرانی ▪️با موض
🔰 📝 چکیده سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حیدری تهرانی ▪️ (شب آخر) 🔹عبدالله بن عمر در یکی از گفت و گوهایش با امیرالمومنین(ع) خطاب به حضرت می‌گوید: «قریش چطور تو را دوست بدارد در حالی که در جنگ بدر و احد 70 نفر از بزرگان و اشرافشان را به قتل رسانده‌ای؟!» و این گونه با صراحت به آن دوران اشاره می‌کند. حضرت نیز در پاسخ شعری می‌خواند: «ما ترَکت بدرٌ لنا مَذیقاً / و لا لنا من خلفنا طریقاً». به تعبیری می‌فرمایند جنگ بدر همه پل‌های پشت سر ما را خراب کرد تا به جاهلیت برنگردیم. همچنین از امام سجاد(ع) پرسیدند که چرا قریش با امیرالمومنین(ع) دشمن بود؟ حضرت پاسخ داد: «امیرالمومنین(ع) کسانی از قریش را که وارد جنگ شدند، کشتند و آنان که در جنگ نبودند را به عاری و ذلّت کشاندند.» این روند تا آن جا پیش رفت که یزید ملعون گفت: «کاش بزرگانم که در بدر کشته شدند بودند و می‌دیدند چه انتقامی گرفتیم؟» پس حضرت به تبعیت از نبی‌اکرم(ص) به جنگ و سیاسی جهانی رفتند و از صاحبان آن روابط خون بر گردن گرفتند. 🔸بیان شد که انقلاب اسلامی نیز توانست روابط سیاسی مادی قرن حاضر را بشکند. سپس با ایجاد فرهنگ جدید جنگیدن، به تمام مردم جهان نشان داد که «شرق و غرب» خواستند این نظام را نابود کنند ولی نتوانستند. هرچند به علت حاکم شدن عقلانیت کلاسیک، 598 پذیرفته شد؛ اما فرهنگ جنگ تحمیلیِ ما به تدریج، باعث در جهان شد. 🔹البته بعد از جنگ تحمیلی و تثبیت نظام، به دلیل سر برآوردن در آن فضا، سائر امورات جاری کشور بیشتر متاثر از محاسبات کارشناسی موجود شد که در آن درگیری با کفر معنا نداشت بلکه هزینه‌زا و غیرعقلائی محسوب می‌شد. اما نظام اسلامی توانست از طریق سپاه قدس درگیری خود با کفرجهانی(آمریکا) را ادامه دهد؛ درگیری با ابر قدرت با کم ترین هزینه و برپایه شهادت‌طلبی. سپس با حمله اسرائیل به لبنان و پیروزی حزب‌الله، حمایت از مسلمین و درگیری با کفر رونق بیشتری یافت. در واقع تجلّی همان درگیری با کفر و دفاع از اسلام در کف صحنه است. 🔸امریکا در طول این مقاومت مداوم، از کشتن علنی رعب داشت؛ اما چه شد آنان جرأت یافتند سردار سلیمانی که مظهر هویت جمهوری اسلامی در مبارزه با کفر بود را «رسماً و علناً» به شهادت برسانند؟ به نظر می‌رسد همان عوامل انزوای ، سبب وقوع این مصیبت گردید: وقتی دشمن مشاهده کرد که بخشی از مردم با فاصله 2 سال در سال 96 و 98، در اعتراض به ناکارآمدی‌های اقتصادی به خیابان آمدند، احساس کرد که پایگاه مردمی نظام آسیب دیده است. البته آنان تحلیلشان از واقعیت کشور قطعا درست نبود؛ چون مردم معترض به ناهنجاری‌های اقتصادی، همان مردمی هستند که به برکت انقلاب، ظلم ستیزی و کفرستیزی در وجدان آنها نهادینه شده است. اما چالش بین و در درون کشور، موجب ناهنجاری اقتصادی شده و ضعف درونی را ایجاد کرده و مایه امید دشمن شده است. 🔹از طرف دیگر، وضعیت داخلی کشور عراق و نحوه‌ی موضع‌گیری نخبگان دینی_سیاسی عراق پس از هجوم امریکا به پایگاه حشد الشعبی و همچنین پس از ورود نیروهای مردمی به سفارت آمریکا، زمینه ی دومی برای چنین جنایتی فراهم کرد و گویا رژیم تروریستی آمریکا ابتدا حساسیت نخبگانی عراق را با حمله به پایگاه حشد آزمود و از سطح واکنش‌ها نسبت به آن، مشاهده کرد که از پایگاه دین و دین‌داری، جلوی مبارزه با امریکا و پاسخ به جنایات آن گرفته می‌شود. 🔸پس ادامه مسیر حاج قاسم(ره)در مبارزه با کفر و و تحقق ، وابسته به رفع موانع ذکر شده و جریان درگیری با کفر در سائر عرصه های اداره کشور و محاسبات کارشناسی است و الّا و برجام‌ها مجددا رقم خواهد خورد و ها را به فراموشی خواهد کشاند و عناصر دخیل در تحقق (غلبه بر قدرت باطل) را به مسلخ خواهد برد. در واقع اگر ما این موانع را خودمان کنار نزنیم، دوباره چنین هزینه‌های بزرگی و چنین خونهای پاکی بر زمین ریخته خواهد شد. ✅ @hoseiniyehandisheh
🔰 مصاحبه امام خمینی با نشریه آمریکایی تایم ( ۱۳۵۸/۹/۹) ❓سوال خبرنگار: شما زندگی خیلی داشتید، شما جدید و حقوق را مطالعه نکرده‌اید. تحصیل شما مربوط به علوم الهی است، شما در سیاست و گرفتن و دادنِ یک زندگیِ اجتماعی درگیر نبوده‌اید، آیا این در ذهن شما این شک را به وجود نمی‌آورد که ممکن است عواملی در این معادله باشد که شما نمی‌توانید درک کنید؟ 🔆 امام خمینی(ره): ما و معیارهای اجتماعی و سیاسی که تا به حال به واسطه آن تمام مسائل جهان سنجیده می‌شده‌است را شکسته‌ایم. ما خود ساخته‌ایم که در آن را ملاک دفاع و را ملاک حمله گرفته‌ایم، از هر عادلی دفاع می‌کنیم و بر هر ظالمی می‌تازیم. حال شما اسمش را هرچه می‌خواهید بگذارید. ما این سنگ را بنا خواهیم‌گذاشت. امید است کسانی پیدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان ملل و شورای امنیت و سایر سازمان‌ها و شوراها را بر این پایه بنا کنند، نه بر پایه نفوذ سرمایه‌داران و قدرتمندان که هر موقعی که خواستند هر کسی را محکوم نمایند بلافاصله محکوم کنند. آری با ضوابط شما من هیچ نمی‌دانم و بهتر است که ندانم. 📚صحیفه نور ، جلد ۶ ، صفحه ۳۳۸ ✅ @hoseiniyehandisheh
🔅اعلام برنامه 💠 قرائت دعای کمیل 💠 سخنران: حجت الاسلام والمسلمین حیدری ◀️زمان: پنجشنبه ۹۸/۱۱/۱۷ ساعت ۱۹:۳۰ ◀️مکان: پردیسان، بلوار مسلم، خیابان شهید احمد گلی، کوچه شش، طبقه اول ◀️ برادران و خواهران ✅ هیئت گفتمان انقلاب اسلامی ✅ @Goftemane_enghelab_eslami
تحلیلی نوین از مکتب سلیمانی2 ـ حسینیه اندیشه.pdf
316.1K
🔆 بمناسبت و شهادت سردار سپاه اسلام، حسینیه اندیشه منتشر کرد: 📄 تحلیلی نوین از « » ☑️در صورت لزوم به فایل word آن به مدیر کانال پیام ارسال نمایید ✅ @hoseiniyehandisheh