eitaa logo
مجمع طلاب خلخال و کوثر مقیم قم
106 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
410 ویدیو
43 فایل
با سلام و احترام لطقاً برای اطلاع رسانی و ساماندهی طلاب و علمای خلخال وکوثر مقیم قم، همکاری فرمایید ممنون از توجهتون. با تشکر علی‌پور ۰۹۱۲۳۵۳۲۷۷۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از استاد خیراندیش
11.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥💥💥 ۴ 🌹🌹🌹🌹🌹 الحمدلله و به اذن‌الهی ، برای این خانواده با مصرف بهبودی کامل ، پس از ظهور و بروز علائم کرونا، حاصل شد. 🤲🤲🤲🤲 👈👈👈 با معرفی و توصیه به یاری نیازمندان و هم میهنان عزیز بشتابیم و نجات بخش جانی باشیم . 👇👇👇👇👇 کانال را به همگان معرفی کنید. ایتا ، تلگرام و اینستاگرام @hakiim_kheirandish_110
🌹 امام مهدی عجل الله فرجه:... ان الله معنا فلا فاقه بنا الی غیره و الحق معنا فلن یوحش من قعد عنا... (...خدا با ماست و نیازمند دیگری نیستیم؛ حق با ماست و باکی نیست که کسی از ما روی بگرداند...) 📚الغیبه(للطوسی ره)، ص۲۸۵ 💐 سلامتی و تسریع در امر فرج صاحب الامر عج صلواتی اهدا می کنیم💐 📢کانال عکس نوشته ها: @acsnev ┈┈┈┈••✾🌿🌺🌿✾••┈┈┈┈
⬅️⬅️‼️محدوده ایام فاطمیه 🍁👇👇🍁 🔷سوال 5123: چه روزهایی به عنوان ایام فاطمیه(سلام الله علیها)رعایت شود؟ ✅جواب : 👇👇 مناسب است روز شهادت (۱۳ جمادی الاول و ۳ جمادی الثانی) و یکی دو روز قبل و بعد از آن را به عنوان ایام حزن و عزای صدیقه کبری (سلام الله علیها) مراعات کنند.🍁 📕منبع: leader.ir 🍁🍂🍃🍂🍁
عالم جاهل.mp3
1.64M
🔖منبر کوتاه🔖 🔻چه عالمانی که عاقبت به شر شدند 💠عالم واقعی کیست ؟ 👇کانال سخنرانی تاثیرگذار👇👇 👌رسانه دینی 👇💯 ╭┅─────────┅╮ 🌺 @mediamenbar ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از استاد خیراندیش
دستور مصرف قطره سینا ۱۹ ⬅️ برای پیشگیری روزانه ۱۹ قطره 👈 یک دوره ۴۰ روزه. که با یک دوره مصرف پیشگیرانه ، بدن به مدت ۴ - ۶ ماه ، نسبت به مبتلا شدن به خیلی از بیماری ها ، ایمن می شود. ⬅️ جهت درمان روزانه ۴۰ قطره ، به مدت ۱۴ - ۴۰ روز. ( که توصیه می شود ۴۰ روز مصرف تکمیل شود) 👈 از روز سوم به بعد علائم و اثرات قطره خودش را نشان می دهد. ✔ در صورت شدت داشتن بیماری ، همزمان با مصرف قطره سینا ۱۹ ، هر ۱۲ ساعت یک قاشق مربا خوری دوسین( ترکیبی از عسل و سیاهدانه ) نیز مصرف شود. ✅ جهت اثر بخشی بهتر و بیشتر بدون آب و نوشیدنی های دیگر میل نمایید. ⚠️ منع مصرف ندارد. بلکه به عنوان مکمل درمان در بیماری های 🌹 دیابت 🌹 دیالیزی ها 🌹سرطان 🌹 اعصاب و روان نیز استفاده‌ می شود. ✅ زنان باردار در سیکل درمانی ، هر روز به جای ۴۰ قطره در یک وعده ، در دو وعده و در هر وعده ۲۰ قطره میل نمایند. ✅ این قطره تداخل دارویی با داروهای شیمیایی ندارد ، و لذا توصیه می شود که به هیچ وجه ، سر خود داروهای مصرفی قطع نشود ، مگر افرادی که داروهای با مزاج خیلی گرم مصرف می کنند. فقط به جهت قوت زیاد قطره ممکن است برخی افراد دچار سردرد و سرگیجه بشوند که یک طبیعی است. 👌 مناسب جهت درمان انواع بیماری های ویروسی ، مزمن و صعب العلاج ، بهترین تقویت کننده سیستم ایمنی بدن.
هدایت شده از آدینه
1_556395693.pdf
4.69M
وصیت نامه تصویری شهیدحاج قاسم ‌ •┈┈••✾••┈┈• @adineh_hashjin
هدایت شده از عکس نوشته ها
🔸🔶 قالَ إِنِّي عَبْدُ اللَّهِ آتانِيَ الْکِتابَ وَ جَعَلَني‏ نَبِيًّا ترجمه: ( ناگهان عیسی زبان به سخن گشود و ) گفت: «من بنده خدایم او کتاب ( آسمانی ) به من داده و مرا پیامبر قرار داده است! آیه ۳۰ سوره مریم 🌷 فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت پیامبر بزرگ الهی حضرت روح الله، عیسی بن مریم علیه السلام نویدبخش و بشارت دهنده ظهور آخرین نبی خدا صلی الله علیه و آله بر اهالی توحید و ایمان گرامی باد 🌷 🆔 @hadisgraph
هدایت شده از استاد خیراندیش
دستور مصرف قطره سینا ۱۹ ⬅️ برای پیشگیری روزانه ۱۹ قطره 👈 یک دوره ۴۰ روزه. که با یک دوره مصرف پیشگیرانه ، بدن به مدت ۴ - ۶ ماه ، نسبت به مبتلا شدن به خیلی از بیماری ها ، ایمن می شود. ⬅️ جهت درمان روزانه ۴۰ قطره ، به مدت ۱۴ - ۴۰ روز. ( که توصیه می شود ۴۰ روز مصرف تکمیل شود) 👈 از روز سوم به بعد علائم و اثرات قطره خودش را نشان می دهد. ✔ در صورت شدت داشتن بیماری ، همزمان با مصرف قطره سینا ۱۹ ، هر ۱۲ ساعت یک قاشق مربا خوری دوسین( ترکیبی از عسل و سیاهدانه ) نیز مصرف شود. ✅ جهت اثر بخشی بهتر و بیشتر بدون آب و نوشیدنی های دیگر میل نمایید. ⚠️ منع مصرف ندارد. بلکه به عنوان مکمل درمان در بیماری های 🌹 دیابت 🌹 دیالیزی ها 🌹سرطان 🌹 اعصاب و روان نیز استفاده‌ می شود. ✅ زنان باردار در سیکل درمانی ، هر روز به جای ۴۰ قطره در یک وعده ، در دو وعده و در هر وعده ۲۰ قطره میل نمایند. ✅ این قطره تداخل دارویی با داروهای شیمیایی ندارد ، و لذا توصیه می شود که به هیچ وجه ، سر خود داروهای مصرفی قطع نشود ، مگر افرادی که داروهای با مزاج خیلی گرم مصرف می کنند. فقط به جهت قوت زیاد قطره ممکن است برخی افراد دچار سردرد و سرگیجه بشوند که یک طبیعی است. 👌 مناسب جهت درمان انواع بیماری های ویروسی ، مزمن و صعب العلاج ، بهترین تقویت کننده سیستم ایمنی بدن. لینک کانال استاد خیراندیش در ایتا https://eitaa.com/hakiim_kheirandish_110 لینک کانال استاد خیراندیش در تلگرام https://t.me/hakiim_kheirandish_110 آدرس ما در اینستاگرام https://www.instagram.com/p/CI7q_rjL5JS/?igshid=fz1ztpb45ezi آیدی سفارشات در ایتا و تلگرام https://eitaa.com/hakiim_kheirandish_110_110 https://t.me/hakiim_kheirandish_110_110
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرای پیرمردی که در مسیر حرکت رییس قوه قضائیه قرار گرفت @Farsna
◦•●◉✿ همیـن افـتخار براے شیـعـہ ے علے (علیه السلام ) کافـیـست کـہ ایـن پیـامبر اولوالعزم (حضرت عیـسے علیه السلام) طبق روایاتی در زمان ظهور حضرت تشریف میاره و به حضرت مهدی عج اقتدا کرده و پشت سرش نماز مے خواند ... ✿◉●•◦ 💫💖 🌠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
درس اخلاق موّرخه 19/09/1399 حضرت آیت الله العظمی سبحانی (دام ظلّه الوارف) در موضوع معرفت شناسی قال رسول الله (ص) : «أعرفکم بنفسه أعرفکم بربّه.» این حدیث، حدیث بسیار عالی است و این حدیث، غیر از آن حدیثی است که می فرماید: «مَنْ‏ عَرَفَ‏ نَفْسَهُ‏ فَقَدْ عَرَفَ رَبَّهُ» اعرفکم بنفسه اعرفکم بربّه: هر چه شناخت انسان، نسبت به خویشتن بالاتر باشد به همان مقدار معرفتش به خدا بالا می رود ،کأنّه یک رابطه تنگاتنگی بین معرفت النفس و معرفة الله است ، هر چه معرفة النفس از لحاظ درجه بالاتر رود به همان مقدار، معرفة الله، درجه اش بالا می رود. درمنطق می گویند حدّ تامّ آن است که مشتمل بر جنس و فصل باشد؛ مثلا در جوابِ "الانسان ماهو؟" گفته می شود: «حیوان ناطق»: می گویند "حیوان ناطق" حدّ تامّ است زیرا مشتمل بر جنس و فصل است؛ اگر از حکیم ابن سینا، از ارسطو، و از دیگر فلاسفه بپرسیم: «الانسان ما هو؟» میگوید: «حیوان ناطق» امّا اگر از علماءِ اخلاق مثل ملّا احمد نراقی و ملّا مهدی نراقی یا غزّالی یا مرحوم فیض بپرسیم که آیا "حیوان ناطق" حدّ تامّ است؟ می گوید: خیر، حدّ تامّ نیست بلکه این تعریف، تنها بخشی از حقیقت انسان که تعقّل و تفکّر است (ناطق به معنای تعقّل و تفکّر است) را بیان می کند، امّا بخشی دیگر از واقعیت انسان غرائز انسان است، چه غریزه های والا و عالی که میل درونی به عدالت و نیکی، به ماوراء طبیعت است و چه غرائز دانی و دنیا خواهی مثل مسائل جنسی؛ علماء حکمت می گویند حدّ تامّ انسان، "حیوان ناطق" است امّا علماء اخلاق مثل ابوسعید و دیگران، می گویند این "حیوان ناطق" حدّ ناقصی برای انسان است زیرا انسان، "حیوان ناطق" است به همراه قید دیگری و آن "دارای غرائز عالی و دانی بودن" است. قضاوت بین دو گروه: هر کسی از ظنّ خود شد یارِ من**از درون من نجست اسرارِ من . به نظر، هر دو گروه صائبند، زیرا هر کسی از عینک خودش به موضوع نگاه می کند، ابن سینا و ارسطو عینک تفکّر را به چشم زده و می گویند: «الانسان حیوان ناطق» امّا ملّا مهدی و ملّا احمد نراقی و فیض وغزالی عینک اخلاق را به چشم زده اند و غرضشان تربیت انسان عالی است فلذا به غرائز او توجّه کرده اند زیرا کار اخلاقی، تعدیل غرائز است نه سرکوب غرائز، سرکوب غرائز که معنی ندارد، این غرائزی را که خدا داده است می خواهند تعدیلش کنند تا موجب سعادت او شود. هر دو گروه راست می گویند و اتفاقا در قرآن کریم به هر دو اشاره شده است، هم به جنبه تفکّر و هم به جنبه غرائز، امّا در مسأله تفکّر: کلمه عقل با تمام مشتقاتش 49 بار در قرآن کریم آمده است و مادّه تفکّر با مشتقاتش در قرآن کریم 19 بار آمده است به علاوه معنای تعقّل و خِرَد با واژه های "اولی النُّهی" و "اولی الالباب" نیز در قرآن کریم آمده است. آیات قرآن به جنبه تفکّر اشاره نموده است از جمله: ﴿الَّذينَ يَذْكُرُونَ اللَّهَ قِياماً وَ قُعُوداً وَ عَلى‏ جُنُوبِهِمْ وَ يَتَفَكَّرُونَ في‏ خَلْقِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ رَبَّنا ما خَلَقْتَ هذا باطِلاً سُبْحانَكَ فَقِنا عَذابَ النَّار﴾ . همچنین قرآن کریم به آن طرف یعنی غرائز نیز اشاره نموده است از جمله: ﴿وَ نَفْسٍ وَ ما سَوَّاها فَأَلهْمَهَا فجورَهَا وَ تَقْوَئهَا﴾ در مکتب الهام، بشر با فسق و فجور و تقوا آشنا شده است حتّی قبل از آنکه تحت تربیت انبیاء قرار بگیرد قبل از آن، در آفرینش ما الهام قرار داده است، لذا هر بشری می فهمد کذب و دروغ زشت است و صدق و راستگویی خوب است، عدالت زیبا و ظلم نا زیبا است، معلوم می شود که هم به آن طرف (تفکر) توجّه کرده است و آیات تفکّر را نازل فرموده است و هم به این طرف (غرائز) توجّه کرده است و آیات « وَ نَفْسٍ وَ ما سَوَّاها فَأَلهْمَهَا فجورَهَا وَ تَقْوَئهَا » (از طریق الهام به او تقوا و مقابلش را آموخته است) را نازل فرموده است. از نظر قرآن هر دو تعریف ناقص است، هم تعریف فلاسفه و هم تعریف علماء اخلاق، حتّی اگر هر دو را هم جمع کنیم از نظر قرآن ناقص است که در جلسه بعد توضیح خواهیم داد. منابع: 1. شعيري، محمد بن محمد، جامع الأخبار(للشعيري)، 1جلد، مطبعة حيدرية - نجف، چاپ: اول، بى تا. 2. شيخ حر عاملى، محمد بن حسن، الجواهر السنية في الأحاديث القدسية (كليات حديث قدسى)، 1جلد، انتشارات دهقان - تهران، چاپ: سوم، 1380ش. 3. فتال نيشابورى، محمد بن احمد، روضة الواعظين و بصيرة المتعظين (ط - القديمة)، 2جلد، انتشارات رضى - ايران ؛ قم، چاپ: اول، 1375 ش. 4. مثنوی معنوی. https://hawzahnews.com/x9XrJ https://eitaa.com/e_sobhani