eitaa logo
نویسندگان حوزوی زنجان
256 دنبال‌کننده
79 عکس
29 ویدیو
0 فایل
✍️یک نویسنده، بی تردید نخبه است اینجا فضایی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزوی استان زنجان است. #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای ارسال نشانی صفحه شخصی فضلا👇 دریافت یادداشت👇 @S_f_70 #جهاد_روایت
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چند نکته در باب قانون حجاب و عفاف 1_ این قانون تمام مراحل تصویب در مجلس و تایید شورای نگهبان را گذرانده و مطابق قانون اساسی یک قانون رسمی تلقی میشود و تبعیت از آن برای تمام دستگاه ها الزامی است. 2_ این قانون بیشترین تمرکز را بر فرهنگ سازی و مسئولیت اجتماعی دستگاه های دولتی و غیر دولتی داشته و مطالبه جدی در زمینه بسط فرهنگ حجاب و عفاف دارد تا به صورت دقیق و مشخصی هر دستگاهی وظایف خود را در این مورد بشناسد و با نظارت های پیشبینی شده در قانون، موظف به اجرای آن باشد. جالب اینکه همه در مورد لزوم کار فرهنگی در مورد حجاب سخن میگویند ولی مگر بدون قانون و الزامات آن و مشخص شدن وظایف دستگاه ها میتوان در یک جامعه بالا 80 ملیونی سخن از فرهنگ سازی زد؟ 3_ آنچه از این قانون در فضای مجازی مورد توجه واقع شده مربوط به تبصره ای در ماده 31 است که مربوط به وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر است که در آن افراد دارای تابعیت رسمی را از شرط ایرانی بودن موسسین گروه های مردمی امر و نهی استثنا کرده است. علی رغم جنجال هایی که در این مورد ایجاد شد و در مجازی نیز وایرال شد، به گفته آقای بانکی پور عضو شورای انقلاب فرهنگی، اتباع صرفا در مورد خود اتباع میتوانند تذکر حجاب دهند و در دستور العمل اجرایی این مساله لحاظ خواهد شد. 4_ حمایت از تولید کنندگان پوشاک حجاب و عفاف و معافیت های مالیاتی و تخفیف ها در تبلیغات رسمی به آنها و همچنین مقابله با تولید و عرضه پوشاک منافی عفت و فرهنگ ایرانی اسلامی از دیگر مفاد مهم این قانون است که میتواند در صورت اجرا بازار آشفته این روزهای پوشاک را سامان دهد. 5_ به نظر میرسد یکی از مهم ترین ادله حملات علیه این قانون، سازوکاری جدی پیشبینی شده در زمینه تولیدات فرهنگی و مخصوصا فیلم و سریال است که علاوه بر صداسیما مسئولیت های شبکه خانگی را نیز مشخص و نسبت به آن پاسخ گو کرده است. به همین دلیل شبکه نمایش خانگی در استفاده از بازیگران هنجار شکن و مروج بی حجابی و همچنین تولید محتوای ضد خانواده و فرهنگ _ که اکنون به صورت عمده انجام میشود_ ممنوعیت خواهد داشت. گفتنی است در سال های اخیر فضای نمایش خانگی به حیات خلوتی برای جریان ضد فرهنگ تبدیل شده که هم مراوردات مالی مشکوک در آن به چشم میخورد و هم بستری برای ترویج خشونت و روابط ضد فرهنگی و مصرف مواد و مشروبات الکی و... شده است که این قانون قطعا موجب سروسامان دادن به این فضا خواهد شد. 6_ جریمه های در نظر گرفته شده در این قانون بیشتر متوجه سلبریتی ها و شخصیت های رسانه ای و موثر و افراد مرتبط با جریان های ضد حجاب و مروج بی حجابی است که به لحاظ مصداق درصد بسیار ناچیزی از جامعه را شامل میشود. در سال های اخیر یکی از نقدهای مهم در زمینه گشت ارشاد، برخورد با افراد عادی و تسامح با سلبریتی ها بود که قانون جدید دقیقا سراغ منشا ترویج مسائل ضد فرهنگی رفته است. 7- به نظر میرسد برخی از منتقدین قانون حجاب، بدون آنکه متن قانون را بخوانند به مخالفت با آن برخاسته اند و عمده دلیل آن، تلاش برای جا انداختن بی حجابی در کشور است و الا اگر مخافل اصل بی حجابی بوده و این قانون را نارسا میدانستند باید با نقد علمی متن و ارائه نظرات خود در زمینه چگونگی بهبود وضعیت حجاب قدمی برمیداشتند نه اینکه با هر چیزی که دنبال بسط حجاب باشد مخالفت کنند. ✍️سعید فتحی @howzavian_zanjan
رهبر انقلاب: میرزا، یک واحد مینیاتوری از جمهوری‌اسلامی را بنیان گذاشت 🔹میرزا کوچک خان یکی از مصادیق شاخص روحیه مقاومت ملت ایران در طول تاریخ معاصر است. ◾️فرهنگ ایرانی، روحیه مقاومت را از اسلام آموخته است و در سالهای متمادی در برابر تهدید، ایستادگی کرده است. 🔹و امروز راهبرد اساسی جمهوری اسلامی نشأت گرفته از پیوند روحیه مقاومت با فرهنگ عموم مردم است. 🔹و به عبارت دیگر، جمهوری اسلامی همان خوی اصیل ایرانی است که پیوند اسلام و فرهنگ ایرانی را به مدل حکمرانی تبدیل کرده است. ◾️هر نوع تحلیل و راهبردی که بنام جمهوریت و خواسته مردم مطرح شود که بوی سازش و یا انفعال دارد نشأت گرفته از عدم شناخت مردم ایران اسلامی است. وقطعا با منافع و خواسته مردم هم مطابقت ندارد. 🔹یاد میرزا کوچک خان جنگلی، بزرگداشت فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است و انقلاب اسلامی عصاره فضایل ملت ایران و نتیجه تلاش مبارزان راه حقیقت بود که در عصر حاضر ظهور کرد. ✍️ سعید غفاری @howzavian_zanjan
فاطمه'س' و گریه‌کنان بی‌مسئولیت! 🔹دلیل رنج‌ها‌ی فاطمه'س' و محل منازعه‌ی اسلام سقیفه‌ای و اسلام محمدی را که ندانیم، اشک‌مان نه‌ تنها معرفتی نخواهد داشت، بلکه حجابی خواهد شد که روضه‌ی فاطمیه را خصوصی دانسته و خود را نیز در زمره‌ی خواص قلمداد کنیم‌. و این عزاداری‌ها و گریه‌کردن‌ها جز ارضای احساسات و عاطفه که صرفا ماست‌مالی وجدان‌مان است، ثمره‌ای ندارد. تاریخ را که بنگریم خواهیم دید که شیرازه‌ی دین همیشه به‌دست دین‌داران "کتوم" از هم پاشیده است؛ بی‌خردانی که بر مسند سلیقه نشسته‌‌ و حقایق دین را کتمان کرده‌‌اند. 🔹باید دانست که بی‌دینی هرگز نمی‌تواند روبه‌روی دین بایستد، و این جنسی غلط، ناصواب و دست‌کاری شده از دین است که در مقابل‌ش قد علم می‌کند. همانطورکه مسئله‌ی حجاب از بلاگرهای محجبه‌ی مجازی ضربه می‌خورد تا ضعیف‌الحجاب‌ها، در فاطمیه نیز از ناآگاهانی زخم می‌بینیم که صدیقه‌طاهره'س' را یک کنش‌گر سرمایه‌دار معرفی می‌کنند تا اسوه‌ای برای بشریت. 🔹تا به‌حال از خود پرسیده‌ایم که آن شورای شوم با کدام پشتوانه‌ی "زور" و "زر" بنای سقیفه را گذاشته و بر خانه‌ی وحی هجوم بردند؟ مگر لشکری ۳۰هزار نفره در مدینه وجود داشت؟ مردم کجای این ماجرا بودند؟ چه بلایی بر سر مردمی که تا دیروز در رکاب پیامبر'ص' بدرها، خیبرها، احدها و احزاب‌ها دیده بودند آمده بود؟ در این مدت کوتاه چگونه لباس دین‌شان کهنه شده است؟ مردمی که خطبه‌ی غرّا و منطق گیرای فاطمه'س' را می‌شنوند، اما به‌جای بیداری، گریه کرده و در خواب غفلت خود خفته می‌مانند. گریه‌کنان بی‌مسئولیتی که هیچ کنشی نسبت به "سیاست" و "حاکمیت" نشان نداده و به گفته‌ی قرآن[آل عمران_۱۴۴] انقلاب بر اعقاب خود کرده و به‌عصر و مشی جاهلیت خود برگشتند‌. مردمی که با زیستی سکولار بر ابوسفیان‌ها سواری می‌دادند و کک‌شان هم نمی‌گزید، این‌بار با گشادی بیشتر مورد تحمیق و تحمیر سقیفه واقع شدند. 🔹و سقیفه تکّه‌ای ناقص و معیوب از دین بود که امام را در احکام و قضاوت‌ها خلاصه نمود و خود به حاکمیت سکولار و سلیقه‌ای خود با پشتوانه‌ی مردم بی‌خیال ادامه داد. و فلسفه‌ی غلبه‌ی لعن‌های قومی بر فردی در زیارت‌عاشورا اینجا نمایان می‌شود که تابعین و سکوت‌کنندگان کم‌تر از غاصبین و قاتلین نیستند. حال به‌خود رجوع کنیم که در کدام سمت تاریخ و جامعه ایستاده‌ایم؟ آیا گریه می‌کنیم و باز پشت سقیفه‌‌ایم؟:یا آتش‌ به‌اختیار رهنمودهای امام جامعه را پیاده می‌کنیم؟ کدام‌یک؟ شاید اگر ۴۰نفر سراغ علی'ع' می‌رفتند، تاریخ طور دیگری رقم‌ می‌خورد. ✍امیرحسن اوصالی @howzavian_zanjan
سقوط فرجام اعتماد ●بار دیگر به چشمان خود دیدیم که کشوری به وعده و وعید های کشورهای غربی و عربی دلخوش کرد و طولی نکشید که سقوط کرد. ● این سقوط قطعا برای سوریه و به طریق اولی برای منطقه غرب آسیا اصلا خوب نیست. ●اسرائیل بعد از اینکه خیالش از سوریه جمع شود به سراغ عراق و لبنان خواهد رفت و سعی در این خواهد کرد که در داخل ایران شورش راه بیاندازد. ● ای کاش وعده صادق۳ رو به تاخیر نمی انداختیم، امروز برگ برنده دست کسی است که سرعت عمل داشته باشد نه کسی که تعلل بکند اما نمی‌دانم شاید باز وعدۀ داده شده که جواب حمله به کشورمان به تاخیر افتاده است. اما جدا از همه اینها سر خم می سلامت شكند اگر سبوئی، همه دلخوشی ما آقا جانمان هست . ✍️حسین پیامی @howzavian_zanjan
درس‌های سقوط بشار اسد : اهمیت اتحاد در جبهه مقاومت ▪️سقوط بشار اسد را نمی‌توان تنها به تغییر رفتار او در قبال ایران و حزب‌الله نسبت داد، اما این مسئله یکی از عوامل کلیدی تضعیف جایگاه او بود. بشار تا زمانی که در محور مقاومت و در کنار ایران و حزب‌الله ایستاده بود، توانست در برابر فشارهای بین‌المللی و تهدیدات منطقه‌ای مقاومت کند. حمایت‌های مستشاری ایران و توان عملیاتی حزب‌الله، پایه‌های قدرت او را تقویت کرد و توانست معادلات نظامی و سیاسی را در منطقه به سود خود تغییر دهد. اما تغییر رویکرد او و تمایل به تعامل با کشورهای ارتجاعی عربی و قدرت‌های غربی، موجب تزلزل در موضعش شد. این اقدام نه تنها اعتماد حامیان اصلی او را کاهش داد، بلکه مخالفانش را نیز جسورتر کرد. ▪️از سوی دیگر، اتکای بیش از حد به دیپلماسی و نادیده گرفتن توان میدان، شکاف بزرگی در ساختار قدرت او ایجاد کرد. تاریخ منطقه نشان داده است که مقاومت در برابر تهدیدات خارجی نیازمند ایستادگی و اتکا به نیروهای محلی و منطقه‌ای است. بشار اسد، با کاهش ارتباط و همکاری با حزب‌الله و ایران، از مهم‌ترین حامیان خود فاصله گرفت و در برابر فشارهای خارجی آسیب‌پذیرتر شد. این در حالی است که حزب‌الله، حتی در شرایط دشوار و بدون حضور رهبران کلیدی خود، توانسته است در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت کند و از دستاوردهای میدانی خود دفاع کند. 🔹 بنابراین ، سقوط بشار اسد یادآور اهمیت و ثبات در مسیر است. تجربه او نشان می‌دهد که پشت کردن به جبهه‌ای که برای امنیت و استقلال منطقه تلاش می‌کند، هزینه‌های سنگینی دارد. ایران و حزب‌الله، به عنوان نمادهای مقاومت در منطقه، بارها ثابت کرده‌اند که اتکا به آن‌ها ضامن پایداری در برابر تهدیدات خارجی است. اما بشار اسد، با تضعیف این اتحاد و تلاش برای جلب رضایت قدرت‌های خارجی، جایگاه خود را از دست داد و سقوط کرد. این تجربه باید درسی برای دیگر کشورها و رهبران منطقه باشد که وحدت در جبهه مقاومت و ایستادگی در برابر فشارهای خارجی، کلید پایداری و اقتدار است. ✍️ موسی آقایاری @howzavian_zanjan
ترور عالم دینی شیخ توفیق و دانشمند شیمی آلی دکتر حمدی اسماعیل در دمشق جالبه بدونید یازده سال پیش عمليات ترور و حذف دانشمندان عراقی از روز دوم سقوط بغداد شروع شد سناریوی مشابه عراق مو به مو در حال وقوع هست و بازیگردان همان که بود! 📌پ ن؛ اینرو بزارید کنار بمباران تاسیسات سوریه توسط اسراییل.. نکته چیه: انهدام تجهیزات فیزیکی و حذف عناصر شاخص انسانی برای بحران آفرینی و در نهایت تن دادن به وابستگی عناصر خارجی و تمام.. مرتضی توکلی ☑️ @masir110
گام بعدی دشمن در این چند روز که حکومت بشار اسد و دولت مرکزی سوریه سقوط کرده است، تحلیل ها و اخبار مختلفی را شنیده ایم. 🔹به این اتفاق از چند زاویه میتوان نگریست یک زاویه میتواند ویژگی های اسد و اشتباهات آن و مشکلاتی که به واسطه این برخوردها در بلند مدت در سوریه رقم خورده بود که باعث شد این اتفاق بیافتد. زاویه بعدی می‌تواند بررسی نقش کشور های منطقه در این رویداد باشد. 🔹زاویه دیگر میتواند بررسی ابعاد شخصیت و ویژگی های گروه تحریر الشام و فرمانده اش باشد. 🔹زاویه دیگر میتواند نگاه تاریخی باشد که این زد و خوردها بین جبهه حق و باطل نه اولین است و نه آخرین خواهد بود. چرا که روزی ما منطقه را از دست جبهه باطل خارج کردیم و امروز بخشی از منطقه را جبهه باطل از ما گرفته است. 🔹زاویه بعدی این است که آینده این کشور از جهت ساختار سیاسی چگونه خواهد شد. مثل افغانستان خواهد بود یا مثل لیبی و برنامه جمهوری اسلامی در قبال هرکدام چگونه خواهد بود. و زوایای دیگر. ✅اما آنچه به نظر مهم است دو زاویه دید است که مختصراً به آن میپردازیم: ۱. پیدا کردن طراحان اصلی این طرح و برنامه و یافتن گام های بعدی نقشه آنان و به تبع اقدام برای درهم شکستن آن نقشه. ۲. ناامید نشدن و پرداختن به مبارزه علیه دشمن و دشمنی هایش. 📌برای مطالعه ادامه یادداشت از طریق کلیک بر نام نویسنده وارد کانال نویسنده محترم بشید👇 ✍محمد جواد طهماسبی @howzavian_zanjan
تحلیلهای کوتاه از بیانات امروز امین امت /امتداد مقاومت در سوریه 🔹از بیانات حضرت آقا استفاده می‌شود بزودی ان شاالله بفضل الهی حشد الشعبی یا جیش الوطنی یا به هر نام دیگری مقاومت سوریه شکل خواهد گرفت. 🔹زمینه ها هم بحمدالله موجود است بسیج مردمی سوریه وجود داشته با بی عقلی مقامات سوریه منحل شده است. بقایای شیعی و علوی ارتش سوریه و جوانان شیعه و علوی سوریه که با حماقت رژیم نامشروع و تکفیری‌ها حتما انگیزه شان تقویت شده و خواهد شد. نیروهای حزب الله لبنان و حشد الشعبی عراق و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و انصار الله یمن برای آموزش و پشتیبانی آنان حتما بفضل الهی آماده هستند و مصمم و‌ پرانگیزه. لذا زمینه های توسعه مقاومت به جد وجود دارد. 🔹سرنوشت سوریه و شیعیان و اعتاب مقدسه آن و همسایگی آن با لبنان و فلسطین اشغالی و ارتباط تنگاتنگ آن با امنیت ملی ما و منطقه اسلامی چیزی نیست که اجازه بی تفاوتی به ما بدهند. 🔹البته بی تردید ما اگر مثل قبل سراغشان نرویم آنان سراغ ما خواهند آمد و شکی در آن نیست و طبق فرمایش حضرت امیر علیه السلام که در بیانات امروز حکیم امت اشاره شد هیچ قومی در درون خانه خود درگیر نشد مگر اینکه خوار و ذلیل گردید و امت ما بفضل الهی زیر ذلت نخواهد رفت ▫️البته به نظر می رسد باید از کید برخی مسوولین بی خرد و خیانتکار که به جهل و حماقت یا خیانت عملا به نفع دشمن کار می‌کنند مردم را آگاه کرد. ✍محمد نظری @howzavian_zanjan
سخنی در باب جلسات تدریس آقای عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در قم(صفائیه) درباره اسلام رحمانی! اینجانب یکی از مدافعین جدی گفتگوی علمی با دیدگاه های گوناگون هستم و مواجهه و برخورد سخت را تا میزان زیادی در مباحث علمی کارآمد نمی دانم، اما خیلی برایم عجیب است که در همین قم و در چندمتری بیوتات مراجع عظام تقلید و موسسات کلامی شیعه؛ جلساتی برای تشکیک در اهل بیت علیهم السلام و گفتگو درباره تاریخی(نفی عصمت و علم حضرت) برگزار می شود و هیچ کسی وارد گفتگو با این فرد نمی شود! برخی از مبانی ایشان مطابق قرآن بسندگان است. اگر کسی با ایشان ارتباط دارد، بنده آماده مناظره با ایشان در باب برخی مسائل مربوط به امامت و ولایت فقیه هستم. ✍️علی محمدی هوشیار @howzavian_zanjan
علل عدم شکست جمهوری اسلامی 🔹علل عدم شکست جمهوری اسلامی را می‌توان در چارچوبی جامع و چندلایه بررسی کرد که هرکدام از این عوامل، در بزنگاه‌های تاریخی، همانند ستون‌هایی استوار، بقای نظام را تضمین کرده‌اند. این عوامل نه تنها ریشه در واقعیت‌های سیاسی و اجتماعی دارند، بلکه به فرهنگ و باورهای عمیق مردم نیز گره خورده‌اند. 🔹یکی از دلایل مهم این است که جمهوری اسلامی برخاسته از یک انقلاب مردمی با ریشه‌های عمیق دینی و اجتماعی است. مردم ایران، با شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»، نه‌تنها در پی تغییر نظام سیاسی بودند، بلکه آرمان‌های دینی و عدالت‌خواهانه‌ای داشتند که در شعارهایشان موج می‌زد. این پیوند عمیق، جمهوری اسلامی را به یک نظام مردمی تبدیل کرد که توانست در دوران‌هایی مانند جنگ تحمیلی، با اتکا به حمایت همین مردم، از طوفان‌های سخت عبور کند. به عنوان مثال، در دوران جنگ هشت‌ساله، هنگامی که ارتش بعثی عراق به پشتوانه قدرت‌های جهانی به ایران حمله کرد، مردم از اقشار مختلف، حتی در محروم‌ترین نقاط کشور، داوطلبانه در جبهه‌ها حضور یافتند. این روحیه برخاسته از اعتقادات دینی و آرمان‌گرایی بود که جمهوری اسلامی را از بحران نابودی نجات داد. 🔹دلیل دیگر، نقش رهبری منسجم و مقتدر در هدایت بحران‌ها بوده است. زمانی که دشمنان خارجی تصور می‌کردند تحریم‌های اقتصادی کمر نظام را خواهد شکست، رهبری نظام با تأکید بر اقتصاد مقاومتی، مسیرهایی برای حفظ کشور باز کرد. مردم در سخت‌ترین شرایط اقتصادی، با اینکه گله‌مند بودند، اما از جمهوری اسلامی به دلیل استقلال‌طلبی و مقاومتش حمایت کردند. این مقاومت را می‌توان در لحظه‌هایی چون تشییع باشکوه شهید حاج قاسم سلیمانی دید، جایی که مردم نه فقط یک فرمانده نظامی، بلکه نماد استقلال و مقاومت کشور را گرامی داشتند. 🔹از دیگر علل بقا، ساختارهای امنیتی و نظامی قدرتمندی است که جمهوری اسلامی در طول سال‌ها ایجاد کرده است. به عنوان نمونه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانست در جنگ تحمیلی، دفاع از مرزها و حتی در مدیریت بحران‌های داخلی، نقش کلیدی ایفا کند. امروز نیز این ساختارها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر تهدیدات خارجی و داخلی، همچنان کارآمد باقی مانده‌اند. 🔹اما شاید مهم‌تر از همه، انعطاف‌پذیری نظام در مواجهه با تغییرات زمانی و مکانی است. در مقاطعی، جمهوری اسلامی توانست با تغییر تاکتیک‌های خود، از بحران‌هایی عبور کند که بسیاری تصور می‌کردند پایان آن نزدیک است. به عنوان مثال، در دوره تحریم‌های فلج‌کننده، با تمرکز بر تولید داخلی و گسترش روابط با کشورهای همسو، از فشار اقتصادی غرب عبور کرد. 🔹در کنار این موارد، فرهنگ شهادت و عاشورا، به‌عنوان سرمایه‌ای معنوی، همواره در متن حرکت‌های مردمی بوده است. زمانی که دشمنان می‌کوشند مردم را از دین و نظام دور کنند، این فرهنگ، همانند چراغی روشن، مسیر بازگشت به ارزش‌ها را نشان می‌دهد. قیام عاشورا و شخصیت‌هایی چون امام حسین (ع)، برای مردم ایران فقط یک واقعه تاریخی نیست، بلکه الگویی زنده است که در برابر ظلم و استکبار مقاومت می‌کند. ✅ بنابراین ، جمهوری اسلامی با تمام مشکلات و نارضایتی‌ها، به دلیل توانایی‌اش در پیوند دادن مسائل معنوی با امور دنیوی، تاکنون از بحران‌های داخلی و خارجی عبور کرده است. بقای این نظام، به رغم تمامی انتقادات و کم کاریهای برخی مسئولین ، نشان‌دهنده این است که توانسته است در قلب ملت ایران ریشه بدواند، هرچند برای ادامه مسیر، نیازمند اصلاحات جدی و بازنگری در برخی از رویکردهای خود و در واقع یک نحوه حجامت است. ✍️ موسی آقایاری @howzavian_zanjan
نهم دی ؛ فریاد ملت برای پاسداری از ولایت و شکست فتنه‌گران 🔹نهم دی‌ماه یکی از روزهای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که به‌عنوان نماد بصیرت، هوشیاری و میثاق امت با ولایت در خاطره جمعی مردم ثبت شده است. این روز نشان‌دهنده اتحاد ملت ایران در دفاع از ارزش‌های انقلاب و ولایت فقیه و پاسخی قاطع به دشمنان داخلی و خارجی بود که قصد خدشه وارد کردن به پایه‌های نظام اسلامی را داشتند. 🔹در حماسه نهم دی سال 1388، مردم ایران با حضور میلیونی خود در خیابان‌ها و میادین، نشان دادند که هرگز اجازه نخواهند داد دشمنان با سوءاستفاده از ناآرامی‌ها و اختلافات داخلی، استقلال و هویت ملی را تهدید کنند. این حرکت تاریخی در واقع تبلور پیوند عمیق ملت با آرمان‌های انقلاب و نقش محوری ولایت فقیه بود که نظام اسلامی را از فتنه‌های پیچیده عبور داد. 🔹این روز به‌عنوان نمادی از بصیرت و آگاهی ملت ایران شناخته می‌شود، چراکه مردم با درک صحیح از شرایط حساس آن زمان، فارغ از گرایش‌های سیاسی، با وحدت و انسجام ملی، صف خود را از دشمنان جدا کردند. یادآوری این روز اهمیت آگاهی و شناخت صحیح از فتنه‌ها و توطئه‌های دشمن را به ما گوشزد می‌کند؛ امری که همواره در تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی اهمیت داشته است. ✅ گرامیداشت این روز نشان‌دهنده اهمیت هوشیاری و بصیرت در حفظ انقلاب و ارزش‌های آن است. حماسه نهم دی در واقع نماد پایداری مردم ایران در دفاع از ولایت و پاسداری از ارزش‌های دینی و ملی است. امروز نیز با توجه به تلاش‌های دشمنان برای ایجاد تفرقه و انحراف افکار عمومی، بزرگداشت این روز می‌تواند به‌عنوان درسی از تاریخ برای تقویت وحدت، آگاهی و مقاومت در برابر توطئه‌ها مورد توجه قرار گیرد. موسی آقایاری @howzavian_zanjan