eitaa logo
"حوزه‌علمیه‌امیرالمؤمنین‌ع" تبریز
859 دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
1.6هزار ویدیو
399 فایل
پایگاه رسمی اطلاع رسانی حوزه علمیه حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام) تبریز ⬅ سایت: howzeh-amir-tab.ir ⬅ در فضاهای مجازی با آیدی= @howzeh_amir آدرس= خیابان‌شهیدمنتظری-کوی‌پرورش مدیر= حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌حاج‌روح‌الله‌بجانی
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جان من کجایی که از غمت شکستم بهر تو چه شبها که دیده ام نبستم دل بپرسد از من هماره به آه و گریه و فغان کی رسد بگوشم زکعبه صدای صاحب الزمان 🎤 ╭••┅───••───┅••╮   🆔️ @howzeh_amir 🇮🇷 ╰••┅───••───┅••╯
‌ ‌┅💠🍃🌼🍃💠┅ ✅ رزق چیست؟ 💠 زمانی که خواب هستی و ناگهان، به تنهایی و بدون زنگ زدن ساعت بیدار می‌شوی؛ این بیداری، رزق است، چون بعضی‌ها بیدار نمی‌شوند. 💠 زمانی که با مشکلی رو به رو می‌شوی، خداوند صبری به تو می دهد که چشمانت را از آن بپوشی، این صبر، رزق است. 💠 زمانی که در خانه لیوانی آب، به دست پدر یا مادرت می‌دهی، این فرصت نیکی کردن، رزق است. 💠 گاهی اتفاق می‌افتد که در نماز حواست با گفته‌هایت نباشد. ناگهان به خود می‌آیی و نمازت را با خشوع می‌خوانی. این تلنگر، رزق است. 💠 یکباره یاد کسی میفتی که مدتهاست از او بی‌خبری و دلتنگش می‌شوی و جویای حالش. این یادآوری، رزق است. 💠 رزق واقعی، رزق خوبی‌هاست‌. نه ماشین، نه درآمد. اینها رزق مال است که خداوند به همه‌ی بندگانش می‌دهد. اما رزق خوبی‌ها را، فقط به دوستدارانش می‌دهد. 💠 و در آخر... همین که عزیزانتان هنوز در کنارتان هستند و نفس‌شان گرم است و سلامت؛ این بزرگترین رزق خداوند است.* 🗣 علامه حسن زاده آملی ┅🌷🍃🌼🍃🌷┅ ╭••┅───••───┅••╮   🆔️ @howzeh_amir 🇮🇷 ╰••┅───••───┅••╯
حکمت بخشش فدک به فاطمه زهرا (س) توسط پیامبر (ص) چه بود؟ قسمت پنجم جهادتبیین : روحانی حسینی 🕋 در سال هفتم هجرى که ارتش اسلام دژهاى مستحکم خيبر را محاصره کرد، همه آنها با قدرت نظامى فتح گرديد، جز «فدک» که مردم آنجا از در صلح و مسالمت وارد شدند و اراضى آنان به صورت املاک خالصه درآمد و در اختيار رسول خدا | قرار گرفت، يعني اين سرزمين از «انفال» و در اختيار پيامبر | بود. 🟪آنچه گفته شد، مورد اتفاق فقيهان اسلامى و مطابق با حکم قرآن مجيد مى باشد، آنجا که مى فرمايد: {وَ ما أَفاءَ اللَّهُ عَلى‏ رَسُولِهِ مِنْهُمْ فَما أَوْجَفْتُمْ عَلَيْهِ مِنْ خَيْلٍ وَ لا رِکابٍ وَ لکِنَّ اللَّهَ يُسَلِّطُ رُسُلَهُ عَلى‏ مَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ عَلى‏ کُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ}: «و آنچه را خدا از آنان [يهود] به رسولش بازگردانده (و بخشيده) چيزى است که شما براى به دست آوردن آن (زحمتى نکشيديد،) نه اسبى تاختيد و نه شترى، ولى خداوند رسولان خود را بر هر کس بخواهد مسلّط مى‏سازد و خدا بر هر چيز توانا است!»(1) از سوى ديگر، قرآن پيامبر را موظف ساخت که حق «ذى القربى» را بپردازد. چنان که مى فرمايد: {وآتِ ذَا الْقُربى حقّه}: «حق خويشاوندان را بپرداز».(2) نزديک ترين فرد به رسول خدا | دخت گرامى او فاطمه (س)بود، از اين جهت «فدک» را به او بخشيد و تا زمانى که پيامبر (ص) زنده بود، کارگران حضرت زهرا آنجا را اداره مى کردند. اين کار علاوه بر اينکه دستور الهي و حقيّ اختياري براي پيامبر درباره فدک و در حق پاره تن و جگرگوشه اش بود، حکمتهايي نيز داشت. 1. پس از رحلت پيامبر اکرم |، طبق تصريحات مکرّر آن حضرت، زمامدارى مسلمانان از آنِ اميرمؤمنان (ع)بود و اداره اين مقام و منصب به هزينه سنگينى نياز داشت. حضرت على (ع) براى اداره امور وابسته به منصب خلافت مى‏توانست از در آمد فدک به نحو احسن استفاده کند. گويا دستگاه خلافت از اين پيش بينى پيامبر (ض)مطلّع شده بود که در همان روزهاى نخست، فدک را از دست خاندان پيامبر خارج کرد. 2. دودمان پيامبر (ص)، که مظهر کامل آن يگانه دختر وى و نور ديدگانش‏ حضرت حسن (ع) و حضرت حسين (ع) بود، بايد پس از فوت پيامبر (ص)به صورت آبرومندى زندگى کنند تا حيثيت و شرف رسول اکرم و خاندانش محفوظ بماند. براى تأمين اين منظور پيامبر فدک را به دختر خود بخشيد. 3. پيامبر اکرم (ص) مى دانست که گروهى کينه حضرت على (ع)را در دل دارند، زيرا بسيارى از بستگان آنها به شمشير علي (ع) در ميدان هاى جنگ با کفار کشته شده بودند يکى از راه هاى زدودن اين کينه اين بود که امام (ع) از طريق کمک هاى مالى از آنان دلجويى کند و عواطف آنان را به خود جلب نمايد. همچنين به کليه بينوايان و درماندگان کمک کند و از اين طريق موانع عاطفى که بر سر راه خلافت او بود، از ميان برداشته شود. پيامبر (ص)، هرچند ظاهراً فدک را به زهرا (س)بخشيد، ولى در آمد آن در اختيار صاحب ولايت بود تا از آن، علاوه بر تأمين ضروريات زندگى خود، به نفع اسلام و مسلمانان استفاده کند.(3) منابع 1. حشر/ 6. 2. اسراء/ 26. 3. راهنماى حقیقت، شیخ جعفر سبحانی، ص:419 - ╭••┅───••───┅••╮   🆔️ @howzeh_amir 🇮🇷 ╰••┅───••───┅••╯
مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام مدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین (ع) تبریز ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ یکشنبه ۲۶ آذر ماه مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) تشییع: ۱۰ الی ۱۲ ظهر میدان شهدا تدفین: ۱۲ ظهر ⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘ مراسم شام غریبان حضرت زهرا و این شهید گمنام ساعت ۳ تا ۵ بعد از ظهر در حسینیه سردار شهید سلیمانی برگزار خواهد شد. ╭••┅───••───┅••╮   🆔️ @howzeh_amir 🇮🇷 ╰••┅───••───┅••╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 دلشوره ندارم... ╭••┅───••───┅••╮   🆔️ @howzeh_amir 🇮🇷 ╰••┅───••───┅••╯
هدایت شده از خط انقلاب
🔰 شماره ۲۵۰ | هفته‌نامه‌ی سراسری با عنوان « ۱۰ هزار شهید استان و خیانت مدعیان شهادت » منتشر شد. 🔻امام خامنه ای: منطق امام خمینی ره در ایجاد بسیج را مقاوم سازی حداکثری ایران در مقابل تهدیدها و خطرات(ص۲) 🔻آیت الله اعرافی: محور مقاومت با قامت رشید، پرونده دهکده جهانی، عالم تک قطبی و خاورمیانه جدید را محو کرد(ص۲) 🔻در "به قلم مدیر مسئول" این شماره خواهید خواند: ▫️حجت الاسلام والمسلمین روح الله بجانی(مدیر مسئول هفته نامه): " ۱۰ هزار شهید استان و خیانت مدعیان شهادت  " 🔻 انتشار جزئیات جدید از پرونده تخلف واردات چای (ص۳) 🔻 جبهه اصلاحات: نمی‌خواهیم بال چپ نظام باشیم! (ص۳) 🔻 روایتی کوتاه از زندگینامه شهید محراب آیت الله سید عبدالحسین دستغیب(ص۴) 🔻 ۱۰ نکته در جهاد تبیین حضرت زهرا س بر اساس قرآن(ص۴) 🔻 حکم پرونده شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی صادر شد(ص۴) 🔻 درس اخلاق امام جمعه محبوب تبریز و اخلاقی برای طلاب علون دینی(ص۴) 📥🗞 "خط انقلاب" را از کانال رسمی نشریه دریافت نمایید:👇 🌐 @khatte_enghelab_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این فیلم مربوط به تعدادی از طلاب مدرسه علمیه حضرت امیرالمؤمنین ع تبریز است که در سالهای قبل در اثر استنشاق گاز اسپری فلفلی از ناحیه ریه آسیب دیده بودند و ساعاتی در بیمارستان سینا بستری شده بودند..... در این فیلم مدیر حوزه علمیه استان و مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین ع تبریز با طلاب ملاقات نموده و به آن ها دلداری می دهند
آیا مخفی بودن قبر حضرت فاطمه (س) با معلوم نبودن ظهور آقا امام زمان (عج) با هم ارتباطی دارد؟ : جهادتبیین :روحانی حسینی قسمت دوم ❤️بنابراين معلوم نبودن قبر حضرت زهرا (س) سندي محکم براي رفتار ظالمانه، حاکمان غاصب زمان نسبت به حضرت زهرا (س)است و در پرتو همين وصيت حکيمانه بي لياقت بودن جانشين هاي دروغين حضرت رسول | نيز روشن مي شود در حالي که براي معين نبودن وقت ظهور حضرت ولي عصر (عج) علل ديگري گفته اند که به بخشي از آنها اشاره مي کنيم: 🟪سرّي از اسرار است: در پاسخ گويي به اين سؤال همانند بسياري از سؤالات ديگر که از فکر بشر پنهان است، تنها مي توان از کلام کساني بهره جست که با نگاه نافذ خود آن سوي پردة غيب را نيز مي بينند. از اينرو دربارة معين نبودن زمان ظهور مي توان گفت همان طور که پنهان زيستي آخرين ذخيرة الهي به طور قطع از اسرار و رموزي است که طبق حکمت الهي تحقق يافته است و گفتار معصومين (ع) صريح در اين حقيقت است، مشخص نبودن زمان ظهور نيز سري از اسرار الهي است و احاديث معصومين صريح در اين مدعي است.[3] 🟩۲. معين نکردند تا سوء استفاده نشود: اگر وقت ظهور را معين مي کردند علاوه بر آن که از نظر تربيتي به سود منتظران نبود و آثار تربيتي نداشت «راه سوء استفاده باز مي ماند[5]» و مهدي هاي دروغين پيدا مي شد و تشويش اذهان را سبب مي شد. ۳. زمان ظهور را معين نکردند چون وقت ظهور امام زمان # از امور بدائيه است که امکان پيش و پس افتادنش هست و شايد جلو افتادن امر فرج به جديت و اهتمام اهل ايمان در دعا کردن براي تعجيل فرج آن حضرت مشروط باشد و دليل بر آن روايتي از امام صادق (ع) است که فرمود: «.... وقتي عذاب و سختي بر بني اسرائيل طول کشيد، به درگاه خداوند چهل روز گريه و ناله کردند پس خداوند به موسي و هارون وحي فرستاد که بني اسرائيل را خلاص کنند، و از صد و هفتاد سال صرف نظر کرد. امام صادق (ع) افزود: شما نيز همين طور اگر اين کار را بکنيد خداوند از ما فرج مي کند ولي اگر چنين نباشد اين امر تا آخرين حد خواهد رسيد.[6] 🟩۴. نظام هستي بر مبناي علت و معلول پايه گذاري شده است، و ظهور حضرت مهدي (عج) از اين قاعده کلي خارج نمي باشد يعني يک سري علل و عوامل بايد دست به دست هم دهند تا قضيه ظهور حضرت اتفاق بيفتد و از جمله عللي که نقش به سزايي در جلو افتادن امر فرج يا تأخير آن دارد عملکرد منتظران و توده بندگان خداست و چون انسانها در انجام دادن وظايف و يا ترک وظايف خود مختار هستند هرگز نمي توان تاريخ دقيقي را براي پيدايش همة عوامل و به تبع آن تاريخي را براي امر ظهور معين کرد از اينرو مي توان گف فقط خداي بزرگ از تاريخ امر ظهور خبر دارد و بعد از او کساني که به علم غيب راهي دارند و خداوند آنان را با خبر از علوم غيب مي کند. بنابر آنچه گفته شد هيچ گونه ملازمه اي بين معين نبودن وقت ظهور و معلوم نبودن قبر حضرت زهرا (س)وجود ندارد و هر چند هر دو معصومند اما معلوم نبودن قضيه ظهور و مخفي بودن قبر حضرت زهرا (س) دو مسأله غير مرتبط مي باشند. منابع [1] . طبرسی، ذخائر العقبی، قاهره، 1356،‌ص 53، و بلاذری، انسباب الاشراف، قاهره، دارالمعارف، چاپ سوم، ج1،‌ص 405،‌بحارالانوار، بیروت الوفاء، چاپ دوم، ج43، ص 192. [2] . شبلنجی، نورالابصار، بیروت، دارالجیل، 1409، ص 97. [3] . با کاروان مهدی (عج)، علی کیالها، ص 121، انتشارات اسلام، چاپ الهادی، اول تابستان 81، منتخب الاثر، ص 30، و الغیبه شیخ طوسی به نقل از خلاصة از مطالب دینی اسلام در احوالات امام زمان (عج)، سید محمد باقر نجفی یزدی، ص 262 مؤسسه انتشارات عصر ظهور، چاپ اول. [4] . کافی، ج1، ص 369، ح6، نعمانی، الغیبه،‌ص 198، ح14. [5] . امینی، دادگستر جهان، انتشارات شفق، چاپ قدس، نوبت چاپ 25، ص 218. [6] . سید محمد تقی موسوی اصفهانی،‌مکیال المکارم، ج اول،‌ترجمه مهدی حائری قزوینی، چاپ نگین، ص 410، بحارالانوار، ج52، ص 131. [7] . کمال الدین، ج 2، ص 239. ╭••┅───••───┅••╮   🆔️ @howzeh_amir 🇮🇷 ╰••┅───••───┅••╯