eitaa logo
حوزه‌علمیه‌امیرالمؤمنین‌(ع)تبریز
898 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.9هزار ویدیو
415 فایل
پایگاه رسمی اطلاع رسانی حوزه علمیه حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام) تبریز چارت اداری حوزه: مدیر= حجت‌الاسلام‌حاج‌روح‌الله‌بجانی آموزش= آقای خانزاده اجرائی= آقای داداشی تهذیب= آقای اصلی‌نژاد پژوهش= آقای ریاضی پایگاه‌بسیج= آقای مردمی و ۱۱ استاد تمام وقت
مشاهده در ایتا
دانلود
✅سوره مبارکه ، صفحه274، آیات 65تا 72 🗓1399/08/10 🌹 @nedaye_tahzib 💐 معاونت تهذیب مدرسه 🇮🇷 حوزه‌علمیه‌ انقلابی امیرالمؤمنین‌ع تبریز ➡️🆔 @howzeh_amir
274.mp3
532.6K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه274 🗓1399/08/10 🌻@nedaye_tahzib 💐 معاونت تهذیب مدرسه 🇮🇷 حوزه‌علمیه‌ انقلابی امیرالمؤمنین‌ع تبریز ➡️🆔 @howzeh_amir
200.pdf
122.4K
هر روز با قرآن و عترت 📚 ✅ تاثیر رحمت و فضل الهی در خودسازی 🗓1399/08/10 🌹 @nedaye_tahzib 💐 معاونت تهذیب مدرسه 🇮🇷 حوزه‌علمیه‌ انقلابی امیرالمؤمنین‌ع تبریز ➡️🆔 @howzeh_amir
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی 🔸قرآن در سیره علما، شماره 11 🌻 @nedaye_tahzib 💐 معاونت تهذیب مدرسه 🇮🇷 حوزه‌علمیه‌ انقلابی امیرالمؤمنین‌ع تبریز ➡️🆔 @howzeh_amir
به رنگ خدا / نقطه‌گذاری! دقت کرده اید؟! گاهی یک نقطه می تواند معنای یک جمله را کاملاً عوض کند؛ مثلاً «جدا» اگر نقطه اش برود بالا، می شود «خدا». یا در «رجیم» که به شیطان می گوییم، اگر نقطه جیم را برداریم، می شود «رحیم» که به خدا می گوییم! یا اگر بر روی «ح» در کلمه «حُر»، یک نقطه بگذاریم، می شود همان حیوان دوگوشی که گاهاً بعضی ها مانندش در گِل گیر می کنند؛ «خر»! یعنی فاصله میان «حُر» و «خر» فقط یک «نقطه» است! خلاصه که این «.» کارهای زیادی می کند و همین دایره ریزی که اصلاً به حساب نمی آید، می تواند برای کسی آبادانی یا ویرانی داشته باشد. به نظر می رسد تمام مشکلات بشر از نبودِ همین «.» در وجود بعضی آدم ها به وجود آمده است! اگر همین یک نقطه در وجود آدم ها و فقط بین تنها دو حرف قرار می گرفت، دیگر شاهد این همه مشکلات آدمی نبودیم. همه مفاسد عالم، ظلم ها، تبعیض ها، جنگ ها و خونریزی ها که در دنیا اتفاق می افتد، همه اموری که زندگی را بر بشر تلخ می کند و آدمی را از سعادت خود دور می کند، به خاطر نبودن همین «.» بین دو حرف است و مشکل از آنجا شروع شد که بین آن دو حرف، «نقطه» قرار نگرفت؛ «میم» و «نون». اگر نقطه بین «میم» و «نون» قرار گرفته بود، شکستگی را به ارمغان می آورد و وقتی کسی شکسته شود و خودش را «من» به حساب نیاورد، دیگر در مقابل فرامین خدا نمی ایستد. جدای از کاربرد فراوان «نقطه» در دستور زبان نوشتاری، جایی که «نقطه» بیش از همه کاربرد دارد، «دستور زبان بندگی» است و اساساً شروع «دستور زبان بندگی»، از همین «.» است. بیایید همین ابتدا بین «میم» و «نون» روحمان یک «.» بگذاریم و کلمه «من» را از دستور زبان مان حذف کنیم؛ چراکه این کلمه در فرهنگ لغت بندگی وجود ندارد و یک کلمه بیگانه محسوب می شود. کسی که بنده است، اساساً این کلمه را نمی شناسد و برایش همچون لغتی بیگانه است. فکر می کنم حالا فرمول شروع بندگی مشخص شده باشد. این فرمول از این قرار است: «م» + «.» + «ن» = «م.ن» «م.ن»؟ بله! درستش همین است. «من» در بندگی معنا ندارد و انسان باید «م.ن» باشد. باید یک چیزی بیاید و نگذارد که فکر کنیم کسی هستیم. باید خود را در مقابل خدا کوچک، حقیر و ناچیز ببینیم. باید «میم» و «نون» در روحمان از یکدیگر جدا باشند. وصل شدن این دو حرف به یکدیگر فرزندانی می دهد به نام های «غرور»، «خودپسندی» و «خودبرتربینی». قالَ ما مَنَعَک أَلاَّ تَسْجُدَ إِذْ أَمَرْتُک قالَ أَنَا خَیرٌ مِنْهُ خَلَقْتَنی مِنْ نارٍ وَ خَلَقْتَهُ مِنْ طینٍ. خداوند گفت: شیطان چه چیزی مانعت شد که وقتی فرمان دادم به آدم سجده کن، سجده نکردی؟ شیطان گفت: من از او بهترم، من را از آتش آفریده ای و او را از گل.( اعراف: 12) «هرکدام از ما در درون خودمان و از وجود خودمان شیطانی داریم که همان «من» ماست. قدم اول در راه خدا، شکستن خویشتن و خود را فقیر و تهیدستِ مطلق دیدن است».(بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم، 30/1/1369.) حالا کمی درباره شیطان فکر کنیم؛ اینکه که بود و عاقبتش چه شد؟ اینکه علل و عوامل این وضعیت در وی چه بوده است؟ اینکه چه چیزی در وجودش بود که باعث شد فرمان خداوند را زیر پای بگذارد؟ و اینکه به نظر شما اگر شیطان بین «میم» و «نون» وجودش یک «.» گذاشته بود و «م.ن» بود، شیوه و نتیجه زندگی اش چه می شد؟ 🌹 @nedaye_tahzib ☘️ tahzib-howzeh.com 💐 معاونت تهذیب مدرسه 🇮🇷 حوزه‌علمیه‌ انقلابی امیرالمؤمنین‌ع تبریز ➡️🆔 @howzeh_amir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنران: حجت الاسلام محسن قرائنی نگاه مثبت به مشکلات، توکل به خدا، شکر نعمات ما نبودیم، خدا ما را آفرید. می توانست ما را نیافریند. حالا هم که آفرید، انسان آفرید. می شد ما موجود دیگر باشیم. خدا در قرآن می گوید من می توانم همه چیز را زیر و رو کنم. بخواهم آب را تلخ می کنم. بخواهم درختان را خشک نگاه می دارم و سبز نمی کنم. خدا اگر بخواهد حافظه ما را از ما می گیرد به طوری که اسم خود را نیز فراموش می کنیم. خدا اراده کرد که ما باشیم. دز میان بودها نه جمادیم، نه نباتیم و نه حیوانیم. انسانیم و در انسان ها عاقلیم. اگر مشکلات را پیش مشکلات دیگر بگذارید، می بینید آسان می شود. همیشه و در همه حال خدا را شاکر باشید. در کنار تلخی ها، شیرینی ها هم هست. ضمنا شیرینی ها هم تلخی دارد. باید خدا را دوست داشته باشیم، چون خدا ما را دوست دارد. گاهی تلخی ها به خاطر این است که خدا ما را دوست دارد. 🌹 @nedaye_tahzib ☘️ tahzib-howzeh.com 💐 معاونت تهذیب مدرسه 🇮🇷 حوزه‌علمیه‌ انقلابی امیرالمؤمنین‌ع تبریز ➡️🆔 @howzeh_amir
🍂سلسله مباحث: شماره 44 موضوع: مراکز تخصصی 🌷مراکز تخصصی / قسمت اول🌷 آشنایی با مراکز تخصصی از جمله نیازهای مهمی است که در مقام تصمیم‌گیری باید بدان توجه داشت. دقت نظر تفصیلی در این گزاره‌ها بصیرت ما را در مقام تصمیم‌گیری و پس از آن افزایش می‌دهد: 1. غالب مراکز تخصصی برای دست‌یابی به غایت مطلوب خود دارای امکانات خوبی هستند. امکاناتی که می‌تواند ما را نیز در زودتر رسیدن و بهتر رسیدن به هدف کمک کند. مراد از امکانات تحصیلی علاوه بر امکانات ظاهری اموری نظیر استاد، برنامه درسی، کتابخانة تخصصی، هم‌درس و هم‌راه، فضای علمی و.. . است. این امکانات نوعا انگیزه و رغبت ما را افزایش می‌دهد و احتمال رسیدن به نتیجه را بالا می‌برد. به قوت می‌توان گفت بسیاری از مواد آموزشی با مطالعه و مباحثه شخصی قابل تحصیل است. اما نوع ما انسان‌های عادی تا در فضای علمی خاص قرار نگیریم، انگیزة لازم برای سرمایه‌گذاری زمان و توان خود در به‌دست آوردن آن دانش‌ها را نداریم. یکی از مهم‌ترین شاخص‌های موفقیت مراکز آموزشی همین انگیزه‌سازی و ایجاد شوق و طراوت تحصیلی در دانشجویان است. 2. برنامه‌های این مراکز متناسب با ظرفیت متوسط افراد تنظیم شده است. به دلایل کاملا منطقی در نظام‌های آموزشی نه ملاحظة استعدادهای ضعیف می‌شود و نه ملاحظة نوابغ. به همین جهت درصدی از افراد در مواجهه با برنامه‌ها احساس خستگی و سنگینی دارند و کسری از افراد نیز از سادگی و بی‌مایگی آن، دائم گلایه‌‌مند و شاکی‌اند. اما توده جمعیت با در نظر گرفتن متوسط استعداد ذهنی و نیز امکان اختصاص فرصت عادی می‌توانند با موفقیت از آن برنامه عبور کنند. اجرای قوانین حضور و غیاب و ایجاد محدودیت و کنترل در نظام‌های آموزشی ضامن اجرای بهینه برنامه‌ها و در راستای همان انگیزه‌سازی است. بر پایه این واقعیت نباید از برنامه‌های آموزشی انتظار داشت که بدون هیچ کم و زیاد به مطالب کاملا نو و مهم بپردازد. مقداری معطلی که به صورت طبیعی در این برنامه‌ها وجود دارد باید تحمل گردد. 3. انسان به صورت طبیعی از تکلیف و برنامه گریزان است و دوست دارد در آزادی کامل به سر برد؛ ساده‌ترین و عادی‌ترین فعالیت‌ها مانند تخمه خوردن نیز وقتی که به صورت برنامه و تکلیف در‌اید ملال‌انگیز می‌شود. اما تجربه قاطعِ هر کس بر او ثابت می‌کند که اگر این الزام و تکلیف و تحمیل ـ از خارج یا به صورت خودانگیخته ـ نباشد سستی و تنبلی و کاهلی رخ می‌دهد و اقدامی صورت نمی‌گیرد. به شهادت تجربه‌، نوع ما انسان‌ها در شرایط آزادی مطلق یعنی بدون نوعی اجبار بیرونی یا درونی نمی‌توانیم از همه توان و استعداد خود بهره گیریم. بسیاری از تصمیم‌ها و برنامه‌های مورد نظر ما به خاطر نداشتن قوه الزام بیرونی یا التزام درونی در معرض آسیب تسویف قرار گرفته و عملا اجرا نمی‌شود. جز صاحبان انگیزه‌های قوی و اراده‌های پولادین که انگشت‌شمار و نادرند نمی‌توانند از انرژی فراوان انسانی بهره گیرند و در دشواری‌ها پایدار بمانند. همه ما می‌دانیم که همواره توان ما، بیش از مقداری است که تصور می‌کنیم. درستی این مطلب را در شب‌های امتحان یا هنگامه خطر تجربه کرده‌ایم. در چنین شرایطی به صورت اعجازآمیزی احساس نیرو می‌کنیم و قدرت اراده انسانی را در وجود خود می‌یابیم. عشق به هدف نیز یک نیروی حرارت‌بخش و محرک فوق‌العاده است که جز در معدودی از افراد یافت نمی‌شود. با این وصف اگر بخواهیم برای توده طلاب ارشاد عامی داشته باشیم، باید وضع عموم را در نظر بگیریم و از شخصیت‌های انگشت‌شمار صرف نظر کنیم. برای توده طلاب با اراده و استعداد متوسط این گونه مراکز مفید و انگیزه‌ساز است یعنی همان منطقی که در انتخاب نظام آموزشی حوزه برای تحصیل معارف اسلامی وجود دارد، در استفاده از این مراکز تخصصی نیز حاکم است. ادامه دارد... 🌹 @nedaye_tahzib ☘️ tahzib-howzeh.com 💐 معاونت تهذیب مدرسه 🇮🇷 حوزه‌علمیه‌ انقلابی امیرالمؤمنین‌ع تبریز ➡️🆔 @howzeh_amir
💠 شهید آیت‌الله سیدمحمدعلی قاضی طباطبایی 🔹آیت‌الله سیدمحمدعلی قاضی طباطبایی، از علمای بنام و مبارز تبریز در دوران پهلوی و بعد از انقلاب اسلامی ایران بود. 🔸ایشان تحصیلات علوم اسلامی را در تبریز و قم و نجف گذرانیده و از محضر بزرگانی چون امام خمینی، سیدمحمد حجت کوه کمری و علمای دیگر بهره برده و در نهایت به زادگاه خویش در تبریز برگشته و به فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مذهبی پرداخته است. 🔹وی به علت مبارزات علیه حکومت پهلوی و حمایت از امام خمینی سال‌ها در زندان و تبعید بود و نقش تاثیرگذاری در انقلاب اسلامی ایران داشت و بعد از انقلاب اسلامی از طرف امام خمینی به عنوان اولین امام جمعه تبریز و نماینده ایشان در تبریز منصوب شد و بعد از عمری خدمت به انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ شمسی توسط گروهک فرقان ترور شد و اولین شهید محراب در جمهوری اسلامی ایران نام گرفت. 📌 کلمات کلیدی: 💐 معاونت تهذیب مدرسه 🇮🇷 حوزه‌علمیه‌ انقلابی امیرالمؤمنین‌ع تبریز ➡️🆔 @howzeh_amir
هدایت شده از Ale-hashem.ir
🔶️ ویدیو کنفرانس آئین ملی نکوداشت سالگرد شهادت اولین شهید محراب حضرت آیت الله قاضی طباطبایی با حضور و سخنرانی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و دکتر ولایتی رئیس هیئت امنا دانشگاه آزاد و مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری 🆔️ @ale_hashem
هدایت شده از Ale-hashem.ir
🔶️ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: منزل شهید قاضی طباطبایی، پناهگاه مردم بود 🔹️ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: رفتار کریمانه شهید قاضی خاری در چشم دشمنان و منزل این شهید محراب، پناهگاه مردم بود. 🆔️ @ale_hashem
هدایت شده از Ale-hashem.ir
🔻 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ، صبح شنبه در ویدئو کنفرانس آیین ملی نکوداشت سالگرد شهادت آیت الله قاضی طباطبایی افزود: ایشان فردی قاطع، محکم، شجاع و در عین حال مهربان بود و با حضور در راهپیمایی و رهبری راهپیمایی به خصوص برگزاری مراسم ختم برای آیت الله سید مصطفی خمینی در مسجد قزللی تبریز و برگزاری راهپیمایی تاسوعا و عاشورا نقش مهمی داشت و جزو اولین کسانی بود که برای خلع شاه از سلطنت اعلامیه داد. وی با بیان اینکه علمای شیعه، علمایی متعهد و وظیفه شناس هستند که در طول تاریخ مسئولیت سنگین الهی را به انجام می‌رسانند، اظهار کرد: آنان برای رهبری فکری جامعه اسلامی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند و دلی سرشار از عشق دارند که آنان را به سوی اهداف و ارزش‌های الهی سوق می‎دهد و به این وسیله از مرزهای عقیدتی و ایمانی مردم پاسداری کرده و از هجوم لشکر شیطان و خناسان وسوسه‌گر مراقبت می‌کنند. وی اضافه کرد: علمای شیعه مرزبانان شریعت هستند، حضرت آیت الله شهید قاضی طباطبایی هم از مرزبانان اعتقادی در سنگر علم اجتهاد و فقاهت بود، این عالم پرتلاش و مجاهد شب زنده‌دار در طول عمر بابرکتش خدمات شایانی را برای دنیای اسلام به ویژه فرهنگ اهل بیت (ع) انجام داد و تا سر حد شهادت در دفاع از ائمه پیش رفت. وی با ارائه‎ی نکاتی از زندگینامه‎ی شهید آیت الله قاضی طباطبایی، گفت: این شهید سرافراز در تبریز و در یک خانوده‌ی اصیل در تبریز دیده به جهان گشود و تحصیلات مقدماتی علم دینی را در محضر پدر و عمویش فرا گرفت، آیت الله قاضی به اتفاق پدرش توسط رضاخان به تهران تبعید شد و پس از پایان این مدت برای یک سال دیگر به مشهد تبعید شد، خانه‎ی ایشان را در طول این مدت به دستور رضا خان پهلوی با خاک یکسان و دوباره تبعیدشان کردند. امام جمعه تبریز اضافه کرد: ایشان پس از ماه‌ها دوری از وطن به تبریز برگشته و سپس به حوزه علمیه قم عزیمت کرده و مشغول تحصیلات حوزوی شده و در محضر مراجع عظام تقلید همچون آیت الله حجت بروجردی و حضرت امام (ره) کسب علم کرد و پس از 10 سال تحصیل علوم دینی در قم و کسب فیض از محضر مراجع، راهی نجف اشرف شده و در سال 1372 قمری به ایران و به تبریز بازمی‌گردند. وی با تاکید بر اینکه آیت الله قاضی طباطبایی در صحنه‌های مبارزه با رژیم پهلوی در جهت تحقق اهداف متعالی رهبر کبیر انقلاب گام‌های موثری برداشتند، تصریح کرد: همه‎ی این فعالیت‏‌ها باعث شد تا ایشان را در زندان قزل قلعه محبوس کرده و سپس به زنجان تبعید کنند، فشارهای روحی و جسمی رژیم بر ایشان باعث شد در بیمارستان بستری شوند، آیت الله قاضی پس از بهبودی به عراق تبعید شده و پس از پایان دوره تبعید به ایران بازگشته و در تبریز سکونت اختیار کرده و هرگز دست از مبارزه و فعالیت نکشید. وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب در مقام نمایندگی حضرت امام (ره) در آذربایجان و امامت جمعه تبریز به خدمات ارزنده‌اش ادامه داد و زحمات بسیاری را تحمل کرد در دهم آبان 1358 مصادف با روز عید قربان، قربانی اسلام و قرآن شد، آن شهید بزرگوار هنگامی که از نماز مغرب و عشا از مسجد شعبان عازم منزل بود به دست گروهک فرقان به شهادت رسید و یک جهان رسوایی برای دشمنانش بر جای گذاشت. نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با برشماری برخی از ویژگی‌های اخلاقی آیت الله شهید قاضی طباطبایی، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های شخصیتی آیت الله قاضی، وجود علم وافر در ایشان بود، گذشته از مقالات مفیدی که در برخی از مجله‎های دینی عرب زبان از خودش به یادگار گذاشت، صاحب تالیفاتی هم بود که تعدادی از آن‌ها هنوز هم به صورت خطی موجود هستند، از یادگار ارزشمند آن شهید محراب، آیت الله زاده‌ی عزیز درخواست می‌کنیم که نسبت به چاپ کتاب‌های خطی و کتاب‌هایی که از ایشان به یادگار مانده و هنوز به چاپ نرسیده است، اقدام کنند؛ هزاران کتاب در کتابخانه ایشان موجود است. وی خاطرنشان کرد: اخلاص و توسل ایشان و توجه به نسل جوان از دیگر ویژگی‌های شهید قاضی بود، این شخصیت فرزانه با الهام از رهبر بزرگ مکتب جعفری در ترقی و تعالی نسل جوان و در تحکیم مبانی مکتب جعفری نقش مهمی داشتند؛ زمانیکه تمام درهای شهر تبریز به روی مردم انقلابی به ویژه جوانان بسته بود، در خانه‎ی این مرد عظیم‌الشان باز بود و به همه‎ی جوانان انقلابی پناه داده بود، نسل جوان آن دوران خاطرات زیبایی از آن شهید دارند. وی افزود: امروز هم مقام معظم رهبری به جوانان اعتماد می‎کنند؛ در جریان هتاکی و اهانت رییس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر، رهبری به جوانان فرانسه پیامی دادند و گفتند «از رییس جمهور خود بپرسید که چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‎کند و آن را آزادی بیان می‎شمارد؟» یا در دیدار با اعضای ستاد مبارزه با کرونا جوانان و بسیجیان را خطاب قرار دادند که جوانان در این مرحله هم برای ضدعفونی کردن و کمک‌های معیشتی به میدان بیایند.
هدایت شده از Ale-hashem.ir
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: خطاب به رهبر انقلاب می‎گوییم که جوانان آذربایجان مانند مرحله‌ی اول، آمادگی خودشان را برای حضور در صحنه جهت یاری رساندن به بیماران کرونایی و جهت کمک به افردی که  از نظر معیشتی مشکل دارند به همراه خیران اعلام می‌کنند و در میدان حاضر هستند. حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش پایانی سخنانش، خاطرنشان کرد: غیرت و حساسیت دینی ایشان را گرامی می‌داریم و امیدواریم خداوند متعال روح این شهید بزگوار و شهید مدنی ، شهید آیت الله دستغیب شیرازی، شهید صدوقی و شهید اشرفی اصفهانی را با شهدای کربلا محشور بفرماید و توفیق عمل کردن به وصایای این شهدا را به ما عنایت کند. این همایش به صورت آنلاین در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار و در پایان این مراسم از سردیس آیت الله شهید قاضی طباطبایی در آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، رونمایی شد. 🆔️ @ale_hashem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲 مولای من ، حالم مانند کسی است که در قعر قبر مانده و تنها و غریب بر تنهایی طولانی اش گریه می کند 🌹 @nedaye_tahzib 💐 معاونت تهذیب مدرسه 🇮🇷 حوزه‌علمیه‌ انقلابی امیرالمؤمنین‌ع تبریز ➡️🆔 @howzeh_amir
💐 معاونت تهذیب مدرسه 🇮🇷 حوزه‌علمیه‌ انقلابی امیرالمؤمنین‌ع تبریز ➡️🆔 @howzeh_amir
✅سوره مبارکه ، صفحه275، آیات 73تا 79 🗓1399/08/11 💐 @nedaye_tahzib 💐 معاونت تهذیب مدرسه 🇮🇷 حوزه‌علمیه‌ انقلابی امیرالمؤمنین‌ع تبریز ➡️🆔 @howzeh_amir
275.mp3
438.7K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه275 🗓1399/08/11 🌹@nedaye_tahzib 💐 معاونت تهذیب مدرسه 🇮🇷 حوزه‌علمیه‌ انقلابی امیرالمؤمنین‌ع تبریز ➡️🆔 @howzeh_amir
201.pdf
116.3K
هر روز با قرآن و عترت 📚 ✅ اقسام نفس ✏️1. نفس اماره 🗓1399/08/11 💐 @nedaye_tahzib 💐 معاونت تهذیب مدرسه 🇮🇷 حوزه‌علمیه‌ انقلابی امیرالمؤمنین‌ع تبریز ➡️🆔 @howzeh_amir
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی 🔸موضوع: ملاک پیروی از دیگران روایات اخلاقی، شماره ۱9 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.com 💐 معاونت تهذیب مدرسه 🇮🇷 حوزه‌علمیه‌ انقلابی امیرالمؤمنین‌ع تبریز ➡️🆔 @howzeh_amir
شماره 8 آیت ا... بروجردی / قسمت سوم / ویژگی‌های اخلاقی آیت الله بروجردی در تمام دوران زندگی، ساده زیستی را اختیار کرده بود هرچند ایشان از خانواده ای ثروتمند بود و اموال پدری بسیار داشت ولی در زمان جوانی و پیری و حتی زمانی که در بروجرد به سر می برد و نیز هنگامی که یگانه مرجع شیعیان جهان بود، هیچ گونه تغییری در برنامه زندگی و خوراک و پوشاک ایشان پیدا نشد. لباس های ایشان همه ساده بود. غذای ایشان نیز ساده بود و بیشتر به خوردن سبزیجات و لبنیات بسنده می کرد. به گفته یکی از پزشکان ایشان، راز طول عمر و سلامت مزاج او نیز در همین غذای ساده نهفته بود. یکی از علما در حضور فرزندان آیت الله می گفت: روزی به خدمت ایشان رسیدم، دیدم مشغول صرف ناهار هستند و نان و آب دوغ خیار میل می کنند. عرض کردم: شما در این سن و با این همه کار، چرا غذای بهتر میل نمی کنید؟ فرمود: هشتاد سال است من این طور سر کرده ام. حالا شما می خواهید مرا عوض کنید؟ فرزندان آیت الله فقید ضمن تأیید این مطلب فرمودند ایشان اصولاً چنین بودند و اصلاً توجهی به دنیا نداشتند و ما نمی توانستیم تغییری در وضع ایشان بدهیم ( زندگانی آیت الله بروجردی، ص ص 177) ☘️یک روز پیش از رحلت آیت الله بروجردی، یکی از خبرنگاران معروف خارجی به نام «تنیا» به قم می آید و به وسیله پزشک مخصوص آیت الله به منزل ایشان راه می یابد، ولی چون آقا از ملاقات ممنوع بوده اند، توفیق ملاقات پیدا نمی کند. خبرنگار وقتی می بیند نمی تواند آقا را ملاقات کند، به آقای علوی، داماد ایشان می گوید: «اگر ممکن است چند کتاب انگلیسی که راجع به اسلام نوشته شده است، به من معرفی کنید تا مطالعه کنم.» آقای علوی جواب مثبت می دهد. کیفیت و سادگی و بی تکلفی منزل آیت الله که هیچ گونه تشریفات نداشته، طوری او را تحت تأثیر قرار می دهد که بی اختیار به در و دیوار آن می نگرد و قیافه تعجب آمیزی به خود می گیرد و در آخر می گوید: «اسلام تبلیغات نمی خواهد. بزرگ ترین تبلیغات برای اسلام همین زندگی ساده رهبران آن است؛ مردی که خبر کسالت او دنیا را متوجه قم و خانه او کرد. خانه او قدیمی و بسیار ساده است. وقتی انسان این خانه ساده را با خانه مجلل و تشکیلات مفصل و تشریفات دربار پاپ مقایسه می نماید، تعجب می کند که چگونه مردی با این همه نفوذ و قدرت در چنین خانه ساده ای زندگی می کند.» آن خبرنگار خارجی و شاید بیشتر کسانی که به خانه آیت الله بروجردی آمده اند، شاید نمی دانستند که خانه ایشان در عرض شانزده سالی که بر دنیای شیعه رهبری می کرد، استیجاری بود ( زندگانی آیت الله بروجردی، ص ص 187) 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.com 💐 معاونت تهذیب مدرسه 🇮🇷 حوزه‌علمیه‌ انقلابی امیرالمؤمنین‌ع تبریز ➡️🆔 @howzeh_amir
| هفته وحدت 🤝واعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا... سوره آل عمران، آیه ۱۰۳ 🇮🇷 حوزه‌علمیه‌‌انقلابی‌امیرالمؤمنین‌ع تبریز ➡️🆔 @howzeh_amir
مجموعه پوسترهای نمایشگاهی 🔸مجموعه تابلوی علما 🔹نکاتی اخلاقی، تربیتی و بصیرتی از علما، شماره 10 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.com 💐 معاونت تهذیب مدرسه 🇮🇷 حوزه‌علمیه‌ انقلابی امیرالمؤمنین‌ع تبریز ➡️🆔 @howzeh_amir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*سلسله مباحث: دروس اخلاق با محوریت نامه 31 نهج البلاغه / قسمت نهم استاد: حجت الاسلام و المسلمین همتیان موضوع: مربی خوب اول سراغ عیوب و کاستی های خود میرود 🌻 @nedaye_tahzib 🌿 tahzib-howzeh.com 💐 معاونت تهذیب مدرسه 🇮🇷 حوزه‌علمیه‌ انقلابی امیرالمؤمنین‌ع تبریز ➡️🆔 @howzeh_amir
«وحدت اسلامی» ؛ مسأله استراتژیک وحدت به معنای تمسک "جمعی" به حبل‌اللَّه است قرآن می‌فرماید: «واعتصموا بحبل اللَّه جمیعاً ولاتفرّقوا». اعتصام به حبل‌اللَّه برای هر مسلمان یک وظیفه است؛ اما قرآن اکتفا نمی‌کند به اینکه ما را به اعتصام به حبل‌اللَّه امر کند، بلکه به ما می‌گوید که اعتصام به حبل‌اللَّه را در هیئت اجتماع انجام بدهید؛ «جمیعاً»؛ همه با هم اعتصام کنید. و این اجتماع و این اتحاد، یک واجب دیگر است. بنابراین، علاوه بر اینکه مسلمان باید معتصم به حبل‌اللَّه باشد، باید این اعتصام را به همراه دیگرِ مسلمان‌ها و همدست با آن‌ها انجام دهد. ما این اعتصام را درست بشناسیم و آن را انجام دهیم. آیه‌ی شریفه‌ی قرآن می‌فرماید: «فمن یکفر بالطاغوت و یؤمن باللَّه فقداستمسک بالعروة الوثقی». این، اعتصام به حبل‌اللَّه را برای ما معنا می‌کند. تمسک به حبل‌اللَّه چگونه است؟ با ایمان باللَّه و کفر به طاغوت. امروز طاغوت اعظم در دنیا، رژیم ایالات متحده امریکاست. (بیانات‌ در دیدار شرکت کنندگان در همایش کنفرانس وحدت اسلامی‌ ۱۳۸۵/۰۵/۳۰) 🌻 @nedaye_tahzib 🌿 tahzib-howzeh.com 💐 معاونت تهذیب مدرسه 🇮🇷 حوزه‌علمیه‌ انقلابی امیرالمؤمنین‌ع تبریز ➡️🆔 @howzeh_amir
هدایت شده از ریحانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مجموعه نماهنگ «نیکوترین الگو» 1️⃣ قسمت اول: حادثه‌ی اِفک 🌷 به مناسبت هفته وحدت و میلاد حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم، بخش «ریحانه» به بازخوانی سیره‌ی اخلاقی و ایشان در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای میپردازد. 📅 این مجموعه برگرفته از بیانات رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهرا‌ن است که در تاریخ ۱۳۶۸/۰۷/۲۸ ایراده شده. دریافت کیفیت بالا aparat.com/v/aPGf7 زن، خانواده و سبک زندگی در نگاه رهبر انقلاب👇 ❣️ @Khamenei_Reyhaneh