💠 امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف فرمودند:
💎 أَتَقَرَّبُ إِلَيْكَ بِخِيَرَةِ اَلْأَخْيَارِ وَ أُمِّ اَلْأَنْوَارِ اَلْإِنْسِيَّةِ اَلْحَوْرَاءِ اَلْبَتُولِ اَلْعَذْرَاءِ فَاطِمَة اَلزَّهْرَاء،
💧من به تو (خداوند متعال) تقرّب می جویم به وسیلهٔ (حضرت زهرا سلام الله علیها با اوصاف ذیل):
👈به وسیلهٔ بهترین برگزیدگان،
👈مادر امامانی که همگی نور هدایتاند،
👈انسانی همچون حورالعین،
👈قطع شده از عادات زنانگی،
👈دوشیزه و باکره بودن،
👈نجات یافته از آتش دوزخ،
👈درخشان و نورانی.
📚 بحار الأنوار، ج۹۲، ص۳۸۱
#اَلسَّلامُ_عَلَيْكِ_يا_بِنْتَ_رَسُولِ_اللهِ
#اَلسَّلامُ_عَلَيْكِ_يا_زَوْجَةَ_وَلِيِّ_اللهِ
#اَلسَّلامُ_عَلَيْكِ_يا_اُمَّ_الْحَسَنِ_وَ_الْحُسَيْنِ
#اَلسَّلامُ_عَلَيْكِ_اَيَّتُهَا_الصِّدّيقَةُ_الشَّهيدَةُ
🏴🏴حوزه علمیه بابل🏴🏴
صلوات بر حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الصِّدِّيقَةِ فَاطِمَةَ الزَّكِيَّةِ حَبِيبَةِ حَبِيبِكَ وَ نَبِيِّكَ
وَ أُمِّ أَحِبَّائِكَ وَ أَصْفِيَائِكَ الَّتِي انْتَجَبْتَهَا وَ فَضَّلْتَهَا وَ اخْتَرْتَهَا عَلَى نِسَاءِ الْعَالَمِينَ
اللَّهُمَّ كُنِ الطَّالِبَ لَهَا مِمَّنْ ظَلَمَهَا وَ اسْتَخَفَّ بِحَقِّهَا وَ كُنِ الثَّائِرَ اللَّهُمَّ بِدَمِ أَوْلاَدِهَا
اللَّهُمَّ وَ كَمَا جَعَلْتَهَا أُمَّ الْأَئِمَّةِ الْهُدَى وَ حَلِيلَةَ صَاحِبِ اللِّوَاءِ وَ الْكَرِيمَةَ عِنْدَ الْمَلَإِ الْأَعْلَى
فَصَلِّ عَلَيْهَا وَ عَلَى أُمِّهَا صَلاَةً تُكْرِمُ بِهَا وَجْهَ مُحَمَّدٍ (أَبِيهَا) صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ
وَ تُقِرُّ بِهَا أَعْيُنَ ذُرِّيَّتِهَا وَ أَبْلِغْهُمْ عَنِّي فِي هَذِهِ السَّاعَةِ أَفْضَلَ التَّحِيَّةِ وَ السَّلاَمِ
هدایت شده از حوزه علمیه شهید امیری ره بندپی بابل
🔻🔻🔻کانون علمی🔻🔻🔻
🔰با موضوع : کلام اسلامی
🔰تاریخ ۱۴۰۳/۸/۲۰ یکشنبه
🔰با حضور:حجت الاسلام والمسلمین استاد علیرضا غلامیان
🔰خلاصه ای از مطالب مطرح شده در کانون:
در این جلسه بحث سر این موضوع شده که هر یک از اعضا بتوانیم 20 سوال پیرامون موضوعات خود مطرح کنیم که در اصطلاح به ان بارش های فکری می گویند سوالات بعد از طرح به اصلی وفرعی تقسیم شدند ما با همفکری سوالات مختص به موضوعات را طرح وسپس بر سر انها بحث و گفت وگو کردیم به طور مثال اقای سید ابادی که در مورد موضوع کفارات حج از نظر فقهی سوالات خود را بیان فرمودند به اینکه :تعریف و انواع کفارات حج -شرایط و احکام کفارات حج - علل وجوب کفارات جح
در ادامه استاد به پاسخی پیرامون این سوالات پرداختند برای ایجاد انگیزه وراه گشایی برای طلاب در زمینه ی طرح وپاسخ به این گونه سوالات به اینکه : حال اصل وجوب حج را بررسی میکنیم و میبینیم خداوند برای حج عظمت وبزرگی خاصی وصف کردند و آنرا از فروعات و واجبات قرار داده است و از طرفی در مورد کفارات باید اینگونه به قضیه نگاه کرد که خداوند در یک سیر تکاملی انسان را به لزوم شرکت در حج وادار کرده (البته با داشتن شرایط ذکر شده در کتب فقی) که اگر این عمل انجام نشود یا که در حین ان دستورات آنگونه که خداوند فرموده پیاده نشود موجب ایجاد کفارات می گردد و سبب میشود مکلف مجبور به تکرار عمل عبادی خود شود که خود این مسئله جای بسی تامل وتفکری عمیق دارد و میتوان با پرداختن به این موضوعات دیدگاه های نوینی راتولید کرد
🔺🔺🔺معاونت پژوهش حوزه علمیه شهید امیری شهر گلیا منطقه ویژه بابل🔺🔺🔺
https://eitaa.com/research_amiri
هدایت شده از حوزه علمیه شهید امیری ره بندپی بابل
[ عکس ]
🔻🔻🔻کانون علمی🔻🔻🔻
🔰با موضوع : ادبیات عرب
🔰تاریخ ۱۴۰۳/۸/۲۰ یکشنبه
🔰با حضور: حجت الاسلام والمسلمین استاد ابراهیمیان
🔰خلاصه ای از مطالب بیان شده در این کانون:
در این جلسه اعضا به انتخاب خود طبق موضوعاتی که انتخاب کرده بودند با به کارگیری معلومات دوره های مقاله نویسی برگزار شده در حوزه سوالاتی را مطرح کردند و با کمک استاد سوالات اصلی را از فرعی تمییز داده و مامور به پاسخ به این سوالات شدند تا بتوانند سرفصل های مناسب با موضوع خود را انتخاب کنند
در ادامه به بررسی جایگاه هایی که انَّ را باید به فتح خواند پرداخته شد که طبق مواردی که ذکر شد مثالهایی را نیز گفتند و به تبیین دقیق دلایل و ایجاد فرضیه های ذهنی دقیق تری پرداخته شد
🔺🔺🔺معاونت پژوهش حوزه علمیه شهید امیری شهر گلیا منطقه ویژه بابل🔺🔺🔺
https://eitaa.com/research_amiri
هدایت شده از حوزه علمیه شهید امیری ره بندپی بابل
[ عکس ]
🔻🔻🔻کانون علمی🔻🔻🔻
🔰با موضوع : تاریخ
🔰تاریخ ۱۴۰۳/۸/20 یکشنبه
🔰با حضور:حجت الاسلام والمسلمین استاد مجتبی داداشپور
🔰خلاصه ی موضوعی که در این کانون به آن پرداختند:
در این جلسه در مورد زیر فرزند امام سجاد صحبت به میان امد اینکه او در همان زمان به شهادت رسید زیرا بر علیه خلیفه ی اموی قیام کرده بود و گروهی نیز با او بیعت کردند و در جنگی که در شهر کوفه میان او و نیرو های خلیفه در گرفت کشته شد و پس از وی فرزندش یحیی که بر خلیفه ی اموی ولید بن یزید قیام کرد وکشته شد به جای وی نشست و پس از وی نیز محمد بن عبدالله و ابراهیم بن عبدالله که بر خلیفه ی عباسی و منصور دوانیقی شوریدند وکشته شدند برای امامت برگزیده شدند پس از ان تا زمانی امور زیدیه غیر منظم بود تا اینکه ناصر اطروش که از اعقاب برادر زید بود در خراسان ظهور کرد و دراثر تعقیب حکومت محل از انجا فرار گرده . به سوی مازندران که هنوز اهالی ان اسلام را نپذیرفته بودند رفت و پس از سیزده سال دعوت جمع کثیری را مسلمان کرده وبه مذهب زیدیه اورد سپس به دستیاری انها ناحیه ی طربستان را مسخر ساخته و به امامت پرداخت و پس از وی اعقاب او تا مدتی در ان سامان امامت کردند.
🔺🔺🔺معاونت پژوهش حوزه علمیه شهید امیری شهر گلیا منطقه ویژه بابل🔺🔺🔺
https://eitaa.com/research_amiri
هدایت شده از کانال خبری بابل نیوز📢
🚨آیین رونمایی از سامانه جهادگران حوزوی
🔺حضور حجت الاسلام گلی کریمی مسئول گروههای جهادی و حوادث غیر مترقبه حوزه علمیه بابل در آیین رونمایی از سامانه جهادگران حوزوی با حضور حضرت آیت الله اعرافی مدیر حوزههای علمیه کشور
گزارش امیرحسین عسکریان فیروزجا
🚨کانال خبری بابل نیوز عضو شوید
https://eitaa.com/joinchat/442172360Cc6bf46
هدایت شده از مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام"
تاریخ شهادت حضرت زهراء سلام الله عليها
بین عوام ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهراء عليها السلام فاطمیه اول است.
یعنی سیزدهم جمادي الاول، ولي اخيراً فاطميه دوم يعني سوم جمادي الثانيه شهرت یافته و شاید منشأ آن حاجی نوری با شاگردان او باشند.
وجهی که برایش ذکر میکنند آن است که ۷۵ روز در نسخ مختلف کتب تاریخی تصحیف ۹۵ روز است و چنین تصحیفی بین دو کلمه «سبعین» و «تسعین» امری رایج و شایع است.
من به یاد ندارم که در کتب تاریخی و اختلاف نسخه ها این دو کلمه به یکدیگر اشتباه نشده باشد در نسخ مختلف کتب تاریخی یا سبعین را به تسعین و یا بالعکس اشتباه میکنند و چون تجربه نشان داده که غالباً در این کلمه خطا رخ میدهد. اصل اصالة عدم خطا هم جاری نیست .....
آقایان در خصوص شهادت حضرت زهرا ۷۵ را تصحیف شده ۹۵ میدانند و ۹۵ روز را ترجیح داده و به روز سوم جمادي الثانيه منطبق ساخته اند.
علی ای حال شهادت آن حضرت هر روزی باشد باید به قصد رجاء توسل کرد و به حسب روایات همان ثوابی که وعده داده شده به توسل به قصد رجاء اعطاء می شود.
در محاسن برقی آمده که حضرت می فرماید روایاتی که حروریه - که خوارج اند نقل میکنند طرح [رد] نکنید احتمال دارد که این روایات صادر شده باشد. چون قطعي الكذب نیست و چون محتمل است رجاء آنها را حفظ کنید، چنانچه قاعده تسامح و امثال آن اقتضا میکند.
به حسب روایات وعده ثواب به توسل داده شده و باید حفظ شود، چه فاطمیه اول و چه فاطمیه دوم
🔰مدرسه علمیه امام حسین "علیه السلام"
#شهرستانبابل
https://eitaa.com/safirn_gatab
🇮🇷🏴