♦️از افراطیهای وحشی داعشی حمایت کردید، حالا بهایش را میپردازید!
🔹سید حسننصرالله: به جای اینکه جنایتها را به گردن مسلمانان بیندازید، ببینید که شما کجا ایستادهاید؟ افکار افراطی را شما اروپاییها و آمریکاییها حمایت کردید، شما راه برای گروهکهای تروریستی باز کردید و به آنها سلاح و اطلاعات لجستیکی دادید. شما چه اندازه مسئولید در این جنایتها؟ شما سر بریدن رو قبلا تو منطقه ندیدید که خود شما حمایت میکردید.
🔹هرچه در سوریه و عراق لبنان انجام دادند روزی در کشورهای خودتان انجام خواهند داد. غرور شما را فراگرفته بود. شما تروریستها را به منطقه ما آوردید، تاریخ را مرور کنید. آنهایی که سر میبریدند همپیمان شما بودند و ما در مقابل آنها بودیم، چرا از افراطیهای وحشی داعشی حمایت کردید؟ حالا بهایش را میپردازید!
🔹وقتی آن مجله خبیث آن تصویر را چاپ کرد، مسلمانها حق دارند اعتراض کنند. گفتند میخواهیم این کاریکاتورها را بیشتر پخش کنیم، پیام این کارتان برای جهان اسلام چیست؟ چرا میخواهید اینگونه تمام قد پشت این توهینها به پیامبر اسلام (ص) بایستید به بهانه آزادی بیان؟
🔹ادعای آزادی بیان شما دروغی بیش نیست، هزاران دلیل و شاهد داریم که در فرانسه جلوی آزادی را گرفتهاید.
✅کانال اخبار 20:30👇
http://eitaa.com/joinchat/1684144128C592f3e217d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نصرالله: مسلمانان اهانت به پیامبر را تحمل نمیکنند
🔹دبیرکل حزب الله: مسلمانان نمیتوانند توهین و هتکی به رسول اعظم صلیاللهعلیهوآله را تحمل کنند.
🔹مسلمانان ساحت مقدس پیامبرشان را در راس اولویتهایی میدانند و بر تمام منافع و محاسبات دیگر ارجحیت دادهاند.
✅کانال اخبار 20:30👇
http://eitaa.com/joinchat/1684144128C592f3e217d
حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ما امروز با جریان پنجم اخباری گری مواجهیم که با تقلید هم مشکل ندارند، کتاب اصول هم می نویسند، در غیرفقه نیز این رویه اخباری گری را دارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله ابوالقاسم علیدوست در ششمین پیش همایش کنگره بین المللی بزرگداشت علامه میرحامد حسین با موضوع معرفی مؤسس مدرسه لکهنو در هند مرحوم علامه غفرانمآب که در سالن اجتماعات بنیاد فرهنگی امامت در قم برگزار شد بیان داشت: اخباری گری در جامعه تشیع را می توان در پنج دوره تقسیم بندی نمود.
وی گفت: در دوره دوم اخباری گری که دیگر شیعیان وارد عصر غیبت شده بودند بزرگانی که علم خود را از مکتب ائمه علیهم السلام گرفته اند مانند شیخ مفید بدنبال ایجاد تعادل بین اخباری گری و عقل گرایی هستند.
آیت الله علیدوست اظهار داشت: شیخ مفید از یک طرف رساله بر رد ابن جنید داشته است که بخاطر اجتهاد به رأی و قیاسش مورد رضایت وی نیست؛ از آن طرف در رد استاد حدیث گرای خودش شیخ صدوق هم رساله دارد و از شیخ صدوق در نوع رفتار با روایات گلایه می کند که باید شما با کمک عقل ابزاری-به تعبیر ما-روایات را مدیریت می کردید.
وی افزود: در چند قرن بعد، یعنی در دوره سوم اخباری گری، در قرن دهم امثال محقق اردبیلی حاضر بودند و آنها را به عنوان اخباری نمی شناسند اما رگه های غلیظی از حدیث گرایی در اندیشه ها و آثار علمی آنان مشاهده می شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در آن ایام بزرگانی را داریم که به مشهور سخت می گیرند و در مواردی اگر یک خبر را می دیدند آنرا بر قول مشهور علما مقدم می داشتند و این نشانه ای مهم از اخباری گری یا بهتر بگویم حدیث گرایی در آن دوره است؛ این حالت در فقه اردبیلی پررنگ است.
وی افزود: مرحوم محمدامین استرآبادی که در رأس اخباری گری است می گویند در مکتب صاحب معالم بزرگ شده ولی بعداً از رویکرد او اعراض کرد و به اخباری گری روی آورد؛ بنده این حرف را مورد تأیید نمی دانم زیرا صاحب معالم هم شاگرد محقق اردبیلی بود و این اخباری گری را در منشورات صاحب معالم هم می توان دید.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: در دوره چهارم، اخباری گری به یک بسته با لوازم مختلف تبدیل می شود؛ به طور مثال مبارزه با تقلید، وجوب عینی اجتهاد، یعنی اینکه همه باید مجتهد شوند، مبارزه بدون تعارف با فقها از لوازم اخباری گری در این دوره شد.
وی خاطرنشان کرد: در این دوره یک بسته با لوازمی به وجود آمد که هواداران اخباری گری که بیرحمانه گاهی حتی خون خود را روی حرفشان می گذاشتند نسبت به گذشتگان و تراث شیعه حمله و به آنها توهین می کردند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان داشت: باید اگر حرف جدیدی داریم برای آن دلیل بیاوریم و آنرا به صورت علمی اثبات کنیم و از حمله به تراث بپرهیزیم؛ بیشترین میزان حمله به تراث شیعه در عصر کنونی است و نه به صورت سخت و با جنگ فیزیکی بلکه به صورت نرم این حملات در حال وقوع هستند.
وی افزود: دوره پنجم اخباری گری، عصر ماست؛ بسیاری از فقهای این عصر با وجود اینکه می گویند بر اساس اصول اجتهاد میکنند، اما با روحیه اخباری گری این کار را پیش می برند.
آیت الله علیدوست تصریح کرد: مرحوم آیت الله خویی رحمة الله علیه در اوایل اصولی بودند و در اواخر عمر شریفشان به حدیث گرایی دچار شدند.
وی گفت: ما امروز با جریان پنجم اخباری گری مواجهیم که با تقلید هم مشکل ندارند، کتاب اصول هم می نویسند، در غیرفقه نیز این رویه اخباری گری را دارند.
استاد حوزه اظهار داشت: اخباری گری توسط مرحوم وحید بهبهانی به محاق رفت اما در گذر زمان دوباره احیاء شد.
وی گفت: هرچند اخباری ها به فقها حمله کرده اند، اما خدمات بسیاری نیز داشته اند؛ چه در دوره های اول و دوم و در دوران شیخ کلینی ها و چه در دوره چهارم و در زمان امثال علامه مجلسی خدمات بسیاری داشته اند.
آیت الله ابوالقاسم علیدوست خاطرنشان کرد: همایش های اینچنینی باید به سمت گرامیداشت و پاسداری از تراث شیعه بروند؛ چرا که این تراث مورد حمله هستند.
15.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☘ کلیپ زیبای تصویری
🔹 میلادیه نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم
👌 شاعر آئینی: صابرخراسانی
📣 برسد به گوش جهانیان دو جهان به نام محمد است
به مقام شاهی اگر کسی برسد غلام محمد است
.
🔺 سر و سرّ خلقت عالمی شده جا میان دو ابرویش
سر سوزنی نکند خطا کفه ی تراز ترازویش
.
🔸 قد و قامتش چه قیامتی نظرش چه حُسن و ملاحتی
من و ذکر او چه عبادتی چه عنایتی چه سعادتی
.
🔻شده ذکر هر شب انبیا همه ی ملائک و انس و جن
بمحمّدٍ بمحمّدٍ بمحمّدٍ بمحمّدٍ
.
▪️به خدا قسم اگر عاشقش نشود کسی به خطا رود
به گدایی در خانه اش نرود گدا به کجا رود ؟
.
💫 دل حیدر و دل فاطمه گره خورده بر سر گیسویش
حسنین و عرش دو شانه اش ؛ حسنین و منبر زانویش
.
☀️ نرسد خیال کسی به پلّه ی اول درجات او
به خدا در آل محمد است همه حکمت صلوات او
☘
8.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☘
🌐 سخن مهم پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم درباره :
🔺 سرنوشت مردم بیتفاوت نسبت به فسادها در جامعه
☘
☘
🔻به مناسبت هفته وحدت؛
❓ پیامبر خدا یا پیامبر اسلام؟ کدام عبارت درست است؟
حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی به سؤالی پیرامون رسولخدا پاسخ داده است که تقدیم نگاه شما خواهد شد.
◻️پیامبر خدا یا پیامبر اسلام؟
تقریباً در این صد سال اخیر اشتباهی در کتابهای فرهنگی ما رخ داده که گفته میشود پیغمبر اسلام؛ اما تا قبل از این قرن اخیر هر کتابی چه عربی و چه فارسی در مورد پیغمبر اکرم نوشته شده همه تعبیرها، رسول خداست، قرآن کریم هرجا از پیامبر اکرم یاد میکند بعنوان رسول الله یاد میکند و روایات نیز همیشه میگوید #رسولالله. در واقع پیغمبرِ خداست.
◻️ حضرت محمد (ص) پیامبر همه جهانیان است و تنها پیامبر مسلمانان نیست و بهکاربردن تعبیر #پیامبر_اسلام درست نیست و این واژه ساخته غربیها است.
◻️ انگلیسیها چون پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) را قبول نداشتند و نمیخواستند ایشان به عنوان پیامبر همه بشریت معرفی شود این تعبیر را درست کردند و در یک قرن اخیر بر سر زبانها انداختند؛ در حالی که پیغمبر برای همه بشریت آمده است و مسلمان و غیر مسلمان ندارد.
◻️در طول ۱۳ قرن بعد از اسلام در هیچ نوشتهای از بزرگان دین و یا تعابیرشان، تعبیر پیامبر اسلام به کار نرفته و مسلمانان همه حضرت محمد(صلیاللهعلیهوآله) را با عنوان رسولالله و پیامبر خدا میشناسند، اما انگلیسیها برای پیش برد اهداف ضد اسلامی خود این تعبیر را درست کردند و متأسفانه در میان ما هم رواج یافته است.
☘
Tamadon_aslam_va_arab.pdf گوستاو لوبن.pdf
44.3M
☘
فایل کتاب " تمدن اسلام و عرب" اثر نویسنده فرانسوی گوستاولوبون
ترجمه: سید محمدتقی فخر داعی گیلانی
انتشارات علمی چاپ سوم سال ۱۳۱۸ هجری شمسی
حجم فایل ۴۲ مگابایت
تعداد صفحات: ۸۶۵ صفحه
☘