eitaa logo
مدیریت حوزه علمیه استان البرز
1هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
213 فایل
کانال رسمی مدیریت حوزه علمیه البرز ارتباط با ادمین: @Admin_modir شناسه کانال: @HowzehAlborz تلفن: 02632755601-3 نشانی: کرج-خ ذوب آهن-کوچه شهید منتظری-پلاک ۶۸ مسیریابی با نشان: https://nshn.ir/f2sbv1AE5xWtde
مشاهده در ایتا
دانلود
🔔🔔🔔 🔰مشاوره استعدادسنجی طلاب استان البرز 🌀ویژه طلاب پایه ۶ نظام جاری و پایه ۵ نظام جدید استان البرز 📌برای ثبت نام فرم زیر را تکمیل کنید: https://form.avalform.com/view.php?id=44891435 📌مهلت ثبت‌نام: تا 5 اردیبهشت ۱۴۰۲ 🔺توجه: تکمیل اول فرم به معنای ثبت نام اولیه داوطلبان بوده و مراحل اجرایی طرح، بعد از پایش اولیه از طریق مدارس، اطلاع رسانی خواهد شد. 💠 معاونت تهذیب و تربیت ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ مدیریت حوزه علمیه استان البرز @HowzehAlborz
🌱 ✍️ بیانیه حوزه‌های علمیه در موضوع عفاف و حجاب ◻️ عفاف و حجاب گرایشی فطری، نمادی دینی و تکلیفی الهی است که همواره شناسنامه زن ایرانی در طول تاریخ بوده است. «حجاب» در واقع بروز و نمودی از عفاف و حیاست. ◻️ اهتمام فرهنگ غرب، بر زدودن این سنت الهی‌ست تا از این طریق نفوذ فرهنگی خویش را تامین نمایند. ◻️ حجاب و عفاف افزون بر جایگاه شرعی خود، ابعاد مختلف سیاسی و اجتماعی دارد و یکی از عناصر مهم اصلی و راهبردی مواجهه تمدنی حق و باطل، بشمار می آید. ◻️ در کلان روایت از «زن» در گفتمان اسلام و انقلاب، پیشرفت جامع و متوازن زن ایرانی مورد توجه قرار گرفته است و شاخص های فراوان نشان دهنده این پیشرفت است. ◻️ با افتخار می‌توان زن و خانواده ایرانی را یکی از مترقی‌ترین، سالم‌ترین و پیشروترین زنان در دنیای کنونی معرفی نمود. ◻️ این دستاوردها و پیشرفت‌ها در کنار پایین بودن آمار آسیب‌های مرتبط و نیز سلامت اخلاق جنسی در ایران به نسبت آمارهای جهانی، در پرتو حفظ عفاف و حجاب اسلامی رقم خورده است. ◻️ باید با عوامل اصلی در گسترش سبک زندگی غربی و ترویج بی‌حجابی، چه در مقیاس نظریه سازی و برنامه‌ریزی تا مرحله اجراء و تحقق، با شیوهای حکیمانه، هدفمند و جدی مواجهه شده و رویکرد دینی و اسلامی در همه این مراحل جایگزین گردد. ◻️ حوزه‌های علمیه و روحانیت، ضمن آن که خود را نیز مسئول و پاسخگو می داند، مطالبه‌گری و پاسخ‌گویی مسئولانه برای اصلاح نظام تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی بر مبنای ارزش‌ها و معارف اسلامی را وظیفه خود می‌داند. ◻️ برخورد متناسب با پدیده بدحجابی و بیحجابی در دوره حاکمیت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و حضرت امیرعلیه السلام وجود داشته و سیره سایر اهل بیت(علیهم السلام) و اصحاب پیامبر(ص)هم بر همین منوال بوده است. ◻️ قانون مداری، فعالیت نظام‌مند و شبکه‌ای و و پرهیز از هرگونه برخوردهای سلیقه ای و افراطی، لازمه حل مسأله است و در این خصوص پرهیز از دو قطبی سازی و تاکید بر تعامل اخلاق مدار، هوشمندانه، دلسوزانه و جذب حداکثری و گسترش رأفت اسلامی، سیاستهای کلان، حرکت مردمی و جریان‌های خودجوش و آتش به اختیار می باشد. ◻️ مسئولین اسلامی باید تلاش کنند تا پوشاک عفیفانه و بسترها و محصولات و سازه‌های زندگی مؤمنانه به شکل راحت و مقرون به صرفه در جامعه عرضه شود. ◻️ روحانیت همچون گذشته باید با همه ظرفیت های خود در تبیین ابعاد مختلف مسئله عفاف و حجاب و ایجاد گفتمان در میان نخبگان و گروههای مرجع و توده های مردم در میدان حاضر بوده و به وظایف خود عمل کنند. ◻️ امید است با قیام همه آحاد مردم و مسئولین در تحقق این فریضه الهی و سیاسی ، نصرت الهی برای ایران اسلامی محقق گشته و به توفیق الهی زمینه تحقق حیات طیبه برای یکایک افراد جامعه بزرگ ایران و در نهایت تمدن نوین اسلامی در جهان فراهم گردد . و من الله التوفیق علیرضا اعرافی مرکز مدیریت حوزه های علمیه ۱۴۰۲/۰۱/۲۹ 📎 متن کامل ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ مدیریت حوزه علمیه استان البرز @HowzehAlborz 🌱
🌱 بسمه تعالی 🔶🔶 در روزهای اخیر نامه سرگشاده ای منتسب به یکی از اساتید مقیم خارج از کشور در موضوع توصیه به عدم الزام حجاب توسط حکومت در فضای مجازی منتشر شده است. در نقد محتوای این نامه مطالب ذیل قابل ذکر است: 1️⃣ اولا عدم رعایت حجاب، مخالف با دستور شرعی حجاب به عنوان یکی از احکام اجتماعی اسلام است و به جهت نمود بیرونی حجاب و بی حجابی نمی توان نسبت به چگونگی پوشش در انظار عمومی بی‌تفاوت بود. به تعبیر دیگر قیاس حجاب با برخی واجبات فردی قیاس مع الفارق است و ادعای نویسنده را ثابت نمی کند. مسلّم است که دولت حق تجسّس در امور شخصي و دخالت در خانه هاي مردم و حريم خصوصي آنان را ندارد ولي از آن جايي که بي حجابي بستر آن جامعه بوده و يک گناه آشکار محسوب مي شود دولت حق دارد به جهت مفاسدي که به دنبال دارد با جعل قوانيني از آن جلوگيري کند. شایان توجه است که حتی عدم رعایت واجبات فردی همچون نماز و روزه نیز اگر جنبه اجتماعی پیدا کند، می‌تواند عنوان مجرمانه یافته و جرم شناخته شود؛ چنانکه روزه خواری علنی اینچنین است. بنابراین انکار و نفی مطلق جواز الزام به حجاب از طریق مقایسه حجاب با واجبات فردی ناصواب است. 2️⃣ ثانیا ادعای عدم همراهی اکثریت با پوشش الزامی بانوان در مجامع عمومی ادعایی اثبات نشده‌است. بر فرض اثبات این ادعا نیز باید توجه داشت که معیار در شناسایی احکام اسلامی خواست مردم نیست. نکته ای که نباید از آن غفلت نمود، بحث عدم خلط بین مقبولیت و مشروعیت یک قانون شرعی است؛ با توجه به ادله شرعی مانند آیات 30 و 31 سوره مبارکه نور مشروعیت حجاب در جامعه اسلامی واضح می شود؛ اما اینکه یک قانون در مرحله‎ی اجرا با چه مشکلاتی روبرو شود و به هر‎دلیل مقبولیت اجتماعی کامل پیدا نکند، خللی به مشروعیت آن حکم وارد نمی کند! چه اینکه مشروعیت از مباحث حقوقی است ولی مقبولیت از مقوله‎ی جامعه شناسی است. آری اگر مخالفت عمومی با حجاب به حدی باشد که موجب شود الزام به حجاب حکم اهم دیگری را در معرض تضییع قرار دهد، از باب تزاحم و رعایت اهم و مهم ممکن است الزام به حجاب تا زمان بقای حالت تزاحم کنار گذاشته شود؛ اما به نظر نمی رسد در شرایط کنونی چنین حالت تزاحمی تحقق یافته باشد. 3️⃣ ثالثا حجاب به عنوان یکی از واجبات و یکی از ضروریات دین مورد پذیرش همه فقها و مذاهب گوناگون است. همچنین با توجه به اجتماعی بودن این حکم و با عنایت به نماد بودن حجاب برای جامعه اسلامی، نمی‌توان توصیه برخی از فقها به ترویج حجاب از طریق امور فرهنگی را توجیه کننده نفی مطلق الزام به حجاب دانست. 🔅 بنابر‌این الزام به حجاب خلاف آموزه‌های دینی نیست؛ اگرچه باید اذعان کرد که در این الزام اولویت با اقدامات فرهنگی است و جز در مواردی خاص نیاز به مداخله قوای انتظامی نیست. همچنان که ضرورت دخالت قوای انتظامی در مواردی خاص امری بدیهی است. 📌 در آخر ذکر این نکته ضروری است که، با توجه به حضور گسترده بانوان در جامعه و مصالح بسیار زیادی که از جنبه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اخلاقی، دینی بر حفظ حجاب مترتب می گردد و از طرف ترک حجاب نیز مفاسد بسیار زیادی را متوجه افراد، خانواده و اجتماع می نماید، طبیعی است که همان گونه که برخی از کشورهای سکولار مانند فرانسه برای رسیدن به اهداف لذت گرایانه دنیوی، به منع حجاب الزام حکومتی دارند، کشورهای اسلامی نیز برای رسیدن به اهداف دنیوی و اخروی به الزام حکومتی حجاب برای جلب مصالح فردی و عمومی تاکید کنند. ◄مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه‌های علمیه) ➡️ @spasokh ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ مدیریت حوزه علمیه استان البرز @HowzehAlborz 🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱 🙏 خداحافظ ای بهترین همراه 👈 وداع جانسوز آیت‌الله حاج‌آقا مجتبی تهرانی رحمة الله علیه با ماه مبارک رمضان. 🔷👌 از دست ندهید. 🆔لینک کانال👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ مدیریت حوزه علمیه استان البرز @HowzehAlborz 🌱
🍃🍃🍃 🔸نشست علمی با موضوع: 🔷 بررسی مبانی استهلال و شیوه رصد هلال🌒🌙 🔷 📅تاریخ: پنج شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ 🕤ساعت: ۹:۳۰ 🗣ارائه دهنده استاد محترم نجوم: سید محمد فائز میرسلیم مکان: سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه علمیه البرز 💠معاونت پژوهش حوزه علمیه البرز ____________________ 💠پژوهش حوزه علمیه البرز @pazhoohesh_alborz
🔻آیت الله العظمی خامنه‌ای: 🔹با جوانان گفتگو و گره‌های ذهنی آنها را باز کنید ▪️با حرف نو، بیان نو و منطق نو، با جوانان گفتگو و گره‌های ذهنی آنها را باز کنید؛ البته در برابر شبهاتی هم که پاسخ آنها را نمی‌دانیم بگوییم نمی‌دانم یا باید بررسی کنم. ◄مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه‌های علمیه) ➡️ @spasokh‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
•┈••✾•🍃🌺🍃•✾••┈• ﷽ 🙏 خدا حافظی نکن از این ماه ... 🌙 این ماه را با خود نگهدار بگذار در تو بتابد !! رسانه حوزه علمیه البرز http://eitaa.com/joinchat/1468596238C775c3cf341 •┈••✾•🍃🌺🍃•✾••┈•
🌸 جایگاه و عظمت روز عید فطر 🔻امام علی ‌عليه‌السلام: ألا و إنَّ هذا اليَومَ يَومٌ جَعَلَهُ اللَّهُ لَكُم عِيداً و جَعَلَكُم لَهُ أهلاً ، فَاذكُرُوا اللَّهَ يَذكُركُم وَ ادْعُوهُ يَستَجِب لَكُم ❇️ امروز (روز عید فطر) روزي است كه خداوند آن را براي شما عيد قرار داد و شما را نيز شايسته آن ساخت؛ پس به ياد خدا باشيد تا او نيز به ياد شما باشد و او را بخوانيد تا خواسته‌هايتان را اجابت كند. 📚 كتاب من لايحضره الفقيه، ج 1، ص 517 ‌ •┈┈••✾••┈┈• ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ مدیریت حوزه علمیه استان البرز @HowzehAlborz 🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ویژه عید فطر 💢 شرط مبارک بودن عید فطر 🎙 امام خمینی رحمه‌الله علیه 📎 📎 🌐 https://btid.org/fa/video/242273 ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ مدیریت حوزه علمیه استان البرز @HowzehAlborz 🌱
هدایت شده از مسلم مدیا
💠اقامه نماز عید فطر در چابهار 🔹امروز، شنبه مورخ ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ مردم چابهار به امامت مولوی عبدالرحمن چابهاری نماز عید فطر را اقامه کردند. 🔹به لحاظ نجومی امکان رؤیت هلال ماه شوال در شامگاه پنج‌شنبه، ۳۱ فروردین‌ماه وجود ندارد. به همین دلیل اگر کسی شهادت دهد که غروب پنج‌شنبه هلال ماه را رؤیت می‌کند این شهادت باطل است، زیرا امکان رؤیت ماه به لحاظ علمی وجود نداشته است.   🔹با این حال مولوی عبدالحمید روز جمعه را عید اعلام کرد و مدعی شد ما اشخاص حرفه‌ای داریم که چشمهایشان از تلسکوپ نیز بهتر می‌بیند!!! ◀️کانال اخبار اهل سنت ایران https://eitaa.com/sunninews
هدایت شده از مسلم مدیا
💠توضیح مولوی عبدالرحمن چابهاری در خصوص اعلام عید سعید فطر 🔹مولوی عبدالرحمن چابهاری در خصوص اختلاف عید مردم چابهار و دیگر مناطق بلوچستان مطالبی گفت که جالب توجه است. 🔹مطالب ذیل به نقل از کانال تلگرامی ایشان است: 🔹درمورد این مسئله که برخی مناطق دیروز عید بوده و امروز اینجا عید است همه دنیا اینگونه بوده. خیلی‌ از کشورها دیروز عید کردند عید رسمی ایران امروز بوده و پاکستان هم امروز عید کردند. 🔹این موضوع موضوعی فقهی است. برخی افراد به شر دامن می‌زنند. می‌شنوم که می‌گویند برخی در فضای مجازی من را دشنام می‌دهند مرا دشنام می‌دهید بدهید اما از سرانجام دشنام بترسید. 🔹احتیاط کنید دشنام مسلمان گناهی بزرگ است. کسی دلش برای عید سوخته که چرا عیدش به تأخیر افتاده پس چرا دشنام می‌دهد. 🔹در خصوص موضوع من و مولانا عبدالحمید این موضوع ربطی به کسی ندارد. شب جمعه تا ساعت دو من با مولانا در ارتباط بودم. اینکه چه چیزی رد و بدل شد بماند. مولانا می‌دانند که به ایشان چه گفتم و ایشان برادرانه و محترمانه از من چه تقاضایی کردند نهایتاً دعای خیر کردیم خداحافظی کردیم. 🔹من گفتم موازین فقهی این اجازه را به من نمی‌دهند سخن شما را قبول کنم. این مربوط به عامه مردم نیست. آنهایی که دیروز را عید کردند مبارکشان باد الله تعالی قبول کنند و هم آنهایی که امروز را عید کردند هم الله تعالی قبول کنند. ◀️کانال اخبار اهل سنت ایران https://eitaa.com/sunninews
🌱 🤝 دیداری پدرانه از فقیه شورای نگهبان بر بالین سربازی با عمامه سرخ جزئیات: https://hawzahnews.com/xcdqc ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ مدیریت حوزه علمیه استان البرز @HowzehAlborz 🌱