👆👆
‼️ بسی آشکار است که این رزمایش و امداد باید به فراتر از تامین نیازهای روزمره و به مسائل پسا کرونا و پیامدهای آن و به نیازهای بلند مدت و میان مدت آسیب دیدگان و به همه نیاز های فردی و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و روحی جسمی بپردازد و حوزه و روحانیت نیز باید با این رویکرد به مدد مسئولان و مردم برخیزند و آسیبهای پسا کرونا را به حداقل برسانند و جلوی گسترش بیکاری و عواقب روحی و روانی و اجتماعی این بلای مدرن را بگیرند.
3️⃣ بهرهگیری گسترده و موفق از فناوری های نوین و فضای مجازی برای فعالیت های علمی و آموزشی و پژوهشی و تربیتی و تبلیغی و خدماتی غیر حضوری در ستاد ودرمدارس و مراکز حوزوی در مقاطع و سطوح گوناگون و ایجادزیرساختهای سخت افزاری و نرم افزاری برای آن تجربه ای نو و مبارک بود، ضمن تقدیر و سپاس از همه مدیران و استادان و و همکاران و طلاب ارجمند، لازم است این دستاورد مهم صیانت و توسعه یابد و با ملاحظه سنت های حوزوی بازسازی و اصلاح و تکمیل شود، حوزه ازدیرباز دراین میدان وارد شده است و اکنون شایسته است باآن کوله بار تجربه به آفاق جدید بیاندیشد و بازنمایی تمام ظرفیت های حوزه در فضای مجازی و بهره گیری از فضای مجازی و هوش مصنوعی را دنبال کند.
البته نباید از مجازی سازي مطلق و سیطره آن و فناوری ها بر حیات بشر استقبال کرد و دست از عواطف انسانی و ارتباطات روحی و ارزش های اسلامی و اجتماعي دست شست.
4️⃣ همه ما وامدار آحاد مردم و بسیجیان سرافراز و گروه های جهادی از طبقات و اصناف گوناگون و دانش آموزان و دانشجویان ارجمند و طلاب و فضلا و اساتید و گروه های جهادی و تبلیغی حوزوی هستیم که در این ایام، مانند همه مقاطع حساس و پرخطر، درکنار پرستاران و بهورزان و کادر پزشکی و درمانی و پزشکان و مسوولان بهداشت و درمان و سلامت کشور دل به دریا زدند و حماسه خلق کردند و افتخار آفریدند، بویژه دربرابر طلاب جوان و گروه های جهادی طلبگی و همه مجاهدان حوزوی نقش آفرین در عرصههای گوناگون پیشگیری و مبارزه با کرونا و پیامدهای آن، اعم از مدیران و مسئولان نهادها و مدارس و مراکز حوزوی و استادان و پژوهشگران و استادان بزرگوار و امامان جماعت و جمعه و مبلغان و خطیبان معززوکارکنان محترم، سر تعظیم فرو می آورم و خدمات آنان را می ستایم واز همه کاستی ها پوزش می خواهم، این جماعت عزیز خودجوش و آتش به اختیار با سختی های فراوان و تنگناهای جدی معیشت، که مواردی از آن قابل وصف و بازگویی نیست، خطر کردند و ازخدمت صادقانه به مردم و مسئولان و بیماران و مبتلایان دریغ نورزیدند و شبانه روز تلاش کردند و محنت و ملامت را به جان خریدند ودر روزهای وحشت و رعب نهراسیدند و مجاهدانه به میدان آمدند، مدیریت حوزه و نهادهای حوزوی و مدارس و مراکز حوزوی تنها تلاش می کنند درحدتوان خود خادمی برای این عزیزان باشند.
این سرمایه بزرگ ملی و مذهبی و اجتماعی و حوزوی باید انسجام بیشتر یابد و در عصر پسا کرونا و در همه عرصه های مورد نیاز جامعه و حل مشکلات و چالش ها و آسیب های اجتماعی ودرخدمت به اسلام و انقلاب و مردم عزیز حضور عالمانه و حکیمانه و شجاعانه و مجاهدانه داشته باشد.
5️⃣ کرونا اهمیت ارزش های اسلامی و اخلاقی و انقلابی را نشان داد و مشخص ساخت که خودکفایی و استقلال و مقاومت و بردباری و معنویت گرایی و فرهنگ و اقتصاد مقاومتی و پژوهش و تحقیق و فناوری و مدیریت ملی ودانش بنیان ودرون زا چه اندازه در تاب آوری و همبستگی اجتماعی موثر است و جهان دید که در اوج تحریم و تهدید و تخریب متوجه ایران مدیریت و مقاومت ایران مطلوب و قابل تحسین است.
درکنار همه این ها ضعف هايي هم به چشم می آید که باید آن را جبران و اصلاح کرد ودراین میان اهمیت توجه به شبکه اینترنت ملی و تقویت زیر ساخت های داخلی فضای مجازی و حمایت از پیام رسان های داخلی روشن تر شد و انتظار میرود شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات برخی از عقب ماندگی و کوتاهی ها را دراین زمینه جبران کنند و به ندای رهبری معظم و مراجع عظام و دلسوزان میهن پاسخ سریع دهند و راه را برای پیشرفت شبکه های ملی وداخلی و شکوفایی استعداد های ناب و سرمایه های ملی در این زمینه بگشایند.
این ها درس های مهم کرونا است که مسئولان و همگان باید بدان توجه کنند و در همه زمینه ها آن را بکار گیرند.
6️⃣ گرچه نظریات و تؤری ها در جهان پس از کرونا دارای طیف وسیعی است و همه درهاله ای ازابهام قراردارد و تاحدود زیادی تابعی از متغیر عملکرد این ویروس و توان مقابله با آن است اما بدون تردید این اتفاق سرآغاز تغییراتی درسبک زندگی جامعه بشری در ساحت های معرفتی، علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خواهد بود و هشدار وبیدارباشی برای بشر است و
👇👇
ادیان الهی و اسلام و انقلاب اسلامی و حوزه و روحانیت می توانند متناسب با شرایط جدید، معارف ناب الهی و اسلامی و حقایق نورانی قرآن کریم و سنت نبوی و معارف اهل بیت علیهم السلام را باحکمت و هوشمندی و خردورزی و بصیرت و شجاعت به بشریت معاصر عرضه نمایند، ازاین نکته هم نباید غفلت کرد که بسیاری از ارزشهای اخلاقی و اجتماعی و خانوادگی و سبک های زندگی نیز در معرض چالش قرار می گیرد و برای حل آن ها باید تحقیق و تدبیر کرد.
🌷 اندیشه متعالی اسلام و فلسفه و کلام اسلامی در تفسیر و تبيين منطقی و گره گشا ازهستی، انسان، تحولات و حوادث طبیعی و اجتماعی سر آمد و پاسخ گو است، این اندیشه و فلسفه باید بدرستی تحقیق و تعمیق و ترویج شود.
✅ حوزه باید به سهم خود و متناسب با مأموریت های خویش به تحقیقات گسترده در این زمینه و خلق مناهج و شیوه های نوین بپردازد و برای صیانت از ارزش ها و سبک زندگی اسلامی و تقویت ارتباطات اجتماعی و خانوادگی چاره اندیشی نماید.
7️⃣ تبلیغ، بمثابه رسالت اساسی و غایه القصوای همه برنامه ها و فعالیتهای حوزوی، نیازمند به اهتمام فزون تر و رویکردهای نوین است، انتظار میرود مبلغان و خطیبان و گروه های تبلیغی و حوزه های علمیه با ابداع و ابتکار خود راه ها و شیوه های نوین خلق و اجرا نمایند و از ارتباط علمی و فرهنگی و عاطفی با مردم و جامعه و جهان واستمرار این سنت دیرپای روحانیت به هیچ بهانهای دست برندارند و پیشگام توجه و رعایت و تبلیغ اصول و قواعد و دستورالعمل های بهداشت و سلامت جسمی و روحی و روانی و اجتماعی و فرهنگی و معنوی جامعه باشند.
تبلیغ در سبک زندگی عالمان و بزرگان و مبلغان ما برآمده از دل و جان و اعتقاد و جلوه گر در کردار و رفتار و آمیخته با ذوق و شوق و ابتکار و دارای شیوایی و جذابیت بوده و در آن حکمت و شجاعت و شکیبایی موج می زده است، اکنون باید حوزه های علمیه برای تربیت خطیبان و مبلغان کارآمد و روزآمد طراحی و اقدام کنند و همه روحانیون و حوزویان تبلیغ را از وظایف خود بشمارند.
8️⃣ حوادث کرونایی نشان داد که بشریت اندام واره ای به هم پیوسته است ودرد ها و رنج ها و خوشی و شادی های مشترک دارد و بخاطر زروزوروتزویر و منطق مادی و فزون خواهی و طبیعت ستیزی و ستم پیشگی و استکبار جهانی در معرض خطر ها و چالش های بزرگ قرار گرفته است و بشریت باید به گفتمان اخلاقی و معنوی و الهی بازگردد، اینجا است که وظيفه همه ما سنگین می شود و لازم است که حوزه و روحانیت به آفاق کلان و بین المللی بیاندیشند و از نقش خود درهدایت جهان به سمت اهداف و معارف الهی و اسلامی و کاهش آلام و رنج های انسان معاصر و آسیبهای اجتماعی و جهانی غفلت نورزند، حوزه و روحانیت انقلابی حوزه ای اجتماعی و جهانی و بین المللی است و طلاب و فضلا و اساتید و مدیران جوان اعم از ایرانی و غیر ایرانی و برادر و خواهر و تشکل های بین المللی حوزوی می توانند پیشگام این راه نو باشند، دراین مقطع زمانی فصلی نو در مکاتبه و گفتگو با متفکران و رهبران فکری و دینی گشوده شد و امید است تداوم یابد و به دستاوردهای خوبی بیانجامد.
‼️ دوستان و طلاب و فضلای غیر ایرانی را به تلاش و کوشش مضاعف و خیزش و جهشی جدی درایفای نقش بهتر و والاتر در تثبیت و تعمیق هویت ایمانی و رسالت حوزوی و تبلیغ رسالات الله فرا می خوانم و توفیقات آنان را درپیمودن این مسیر نورانی خواهانم.
❤️ درپایان خودم و همگان و بویژه طلاب و فضلای جوان را به بهره گیری از فرصت های ناب و سرمایه های جذاب و لحظه ها و سحر های زلال شهر الله و ربیع القرآن و الدعائ و الفقراؤ و شهر المواساه و ماه مبارک رمضان فرا می خوانم و امیدوارم بااغتنام این فرصت بتوانیم به وظایف خود عمل کنیم.
علی رضا اعرافی
۴ اردیبهشت ماه ماه ۱۳۹۹
۲۹ شعبان ۱۴۰۱
📹 #ببینید
🔰 بهار دلها (قسمت اول)
🔻 با توجه به فرارسیدن ماه رمضان، ماه شناخت و بهرهبرداری فکرى و عملى از قرآن، حضرت آیتالله حسینی همدانی در ایام ماه مبارک رمضان هرروز به تفسیر و شرح یک آیه از کلامالله مجید میپردازند که قسمت اول آن به شرح ذیل است:
▫️آیه ۱۸۶ سوره بقره
🔸 بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
🔹 وإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ ۖ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ ۖ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ
🔸به نام خداوند بخشنده مهربان
🔹 و چون بندگان من (از دوری و نزدیکی) من از تو پرسند، (بدانند که) من به آنها نزدیکم، هرگاه کسی مرا خواند دعای او را اجابت کنم. پس باید دعوت مرا (و پیغمبران مرا) بپذیرند و به من بگروند، باشد که (به سعادت) راه یابند.
⬜️ تفسیر آیه
🔺 بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
🔺 الحَمدُالله رَبِّالعالَمینَ.
🔸 آیهی ۱۸۶ سورهی مبارکهی بقره به تعبیر بزرگان از مفسرین یکی از لطیفترین آیات قرآن کریم هست که در آنجا خدای تعالی نام خودش را هفت مرتبه بهکاربرده است.
🔹 «إِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ ۖ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ» نکات بلند و معارف عمیقی در این آیه شریفه موجود هست که کلمهی «عِبَادِي» حاکی از مالکیت علی الاطلاق خدای تعالی بر بندگانش هست و اینکه او صاحباختیار همهی بندگان است و هیچ عملی بدون اجازه او در عالم واقع نمیشود.
🔸 و نکتهی دیگری که در آیهی شریفه وجود دارد این است که خدای تعالی اجابت دعا را به خودش نسبت داد بهشرط اینکه دعاکننده و داعی حقیقتاً خواهان باشد و بخواهد.
🔹 دعا وقتی به اجابت میرسد که دعاکننده مستر به درگاه الهی شده باشد تا انسان به حالت اضطرار نیافتد دعا به اجابت نخواهد رسید لذا اینجا خدای تعالی فرمودند: «أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ ۖ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي»
🔸 خدای تعالی همه ما را از دعاکنندگان واقعی و درخواستکنندگان و طلب کنندگان واقعی قرار دهد. انشاءالله.
✔️ کانال اطلاعرسانی دفتر امامجمعه کرج
🖥 @EmamJomeKaraj_ir
⬇️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹🍒🌹🍒🌹🍒🌹🍒🌹
✅ گزیده ای از بیانات رهبر انقلاب درباره
وظائف طلبگی
┈••✾•🌸🌻🌸•✾••┈┈
@Howze_paziresh
🖊اطلاعيه:
🌷 قابل توجه طلاب وروحانيون وگروه هاي جهادي:
💠 طي هماهنگي معاونت تبلیغ استان با برخي از مجموعه های پشتیبان ، مقداري اقلام غذایی بصورت بسته حمايتي جهت توزیع بین محرومين و فقرای منطقه تبلیغی خود به صورت يارانه اي ونيم بها تهيه شده است .
💧در صورت تمايل به تهيه واستفاده از اين بسته هابا شماره تماس 09354589777 آقای خیری پور هماهنگ فرمايند.
🌸 لیست اقلام بسته های غذایی :
۱. برنج هندی ۵ کیلو
۲. روغن مایع ۲ عدد (فامیلا/ اویلا)
۳. ماکارونی ۲ بسته (مانا / زر)
۴. رب گوجه ۱ قوطی (صابری مشهد)
۵. پنیر ۱ بسته (پگاه/ میهن)
۶. رشته پلویی ۱ بسته
۷. شکر ۱ بسته
۸. قند ۱ بسته
۹. چای کیسه ۱ بسته (دبش/ دوغزال)
۱۰.سویا ۲ بسته (سبحان)
۱۱. لپه ۱ بسته (۷۰۰گرمی)
۱۲. عدس ۱ بسته (۷۰۰گرمی)
۱۳. نخود ۱ بسته (۷۰۰گرمی)
۱۴.عسل ۱ شیشه، ۱کیلو(خوانسار)
مي باشد
💯 قيمت بسته 100هزار تومان است .
لازم به ذکر است : طبق بررسی انجام شده قیمت عمده ای این اقلام حدود 200 هزار تومان می باشد .
🌀تخفيفات فوقالعاده 🌀
✳️ فروش ويژه محصولات نرم افزاری مرکز پژوهشي دائرةالمعارف علوم عقلي اسلامي:
💽 نزم افزارها در لوح فشرده، ۳۰ درصد؛
⬅️ فايل نرمافزارها، ۶۰ درصد؛
⬅️ مجموعه فايل کل نرمافزارها، ۸۰ درصد؛
📀 💿 💾 💽
📞 با ما تماس بگيريد:
۰۲۵_۳۲۱۳۷۲۴۳
۰۲۵_۳۲۱۳۷۷۰۷
يا
۰۹۱۲۷۴۷۵۳۳۹
مرکز پژوهشي دائرةالمعارف علوم عقلي اسلامي
🔸جامعه بشری نیاز به منجی را احساس میکند
🔸طلاب برای جهان پس از کرونا مطالعه و برنامهریزی کنند
🔹مدیر حوزههای علمیه در پیامی خطاب به طلاب، فضلا، مدیران حوزههای علمیه نقاط مختلف جهان بر لزوم تداوم حرکت علمی حوزههای علمیه از طریق ابزارهای ممکن و همچنین مطالعه و برنامه ریزی طلاب و محققان دینی برای جهان پس از کرونا تاکید کرد.
🆔 @rasanewsagency
🔻پژوهشگر آینده پژوهی مطرح کرد؛
🔸گرایش به مفاهیم و فرقه های معنویت گرا در پساکرونا
حجت الاسلام #کوهی پژوهشگر آینده پژوهی در نشست علمی مجازی «آینده معنویت و حوزه های علمیه در جهان پسا کرونا»:
🔹کرونا در همه سناریوها در نوع برنامه ریزی و سبک زندگی و تغییراتی گسترده ایجاد کرده است.
🔹در این شرایط از یک سوی مفاهیم و فرقه های معنویت گرایی به میدان آمده اند و توانسته اند جذب گسترده ای از هواداران خود داشته باشد.
🔹همچنین رویکرد دین های سنتی هم در حال عوض شدن است و یک نوعی از گرایش به احساسات درونی و معنوی مشاهده می شود.
🌐 rasanews.ir/002j8Y
🆔 @rasanewsagency
🔸مطالبه اساتید حوزه از رئیس دستگاه قضا درباره فضای مجازی
🔹مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، شورای هماهنگی گروههای فرهنگی حوزه و بیش از ۴۰۰ نفر از اساتید، طلاب و فضلای حوزههای علمیه از ۶۵ شهر کشور طی نامهای خطاب به رئیس قوه قضائیه خواستار محاکمه عاملان ولنگاری فاجعهبار فضای مجازی کشور شدند.
🔻در بخشی از این نامه آمده:
🔹با توجه به موارد ذکر شده ، ازجنابعالی به عنوان رئیس قوه قضائیه تقاضا مندیم در راستای عمل به وظیفهی قانونی خود که همانا حمایت از حقوق عامه است، در اسرع وقت با عوامل ولنگاری فضای مجازی کشور برخورد قاطعِ قضایی صورت دهید؛ آنها را بازداشت و محاکمه کنید.
🔹بدیهی است شخص آقای فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و آقای آذری جهرمی وزیرارتباطات، متهم ردیف اول این پرونده هستند.
🔹این دو فرد مکررا، به نفع سرویسهای خارجی وقت کشی کرده و تعهدات خود را طی ۵ سال اخیر نقض کرده و به دستورات و منویات رهبر انقلاب عمل نکرده اند.
🔹اسناد و مدارک تخلف های فراوان نامبردگان از قوانین کشور در اختیار است که در صورت صلاحدید در اختیار حضرت عالی قرار خواهدگرفت.
🆔 @rasanewsagency
💧 حسین حاج فرج دباغ پنهان شده در پشت نام جعلی عبدالکریم سروش هر دهه با طرح دستی یک #بازی جدیدی را آغاز می کند تا فراموش نشود. شرح این ماجرا در #آیت_افسونگری آمده است.
❗️ او هر چند سال یکبار که با گسترش عقلانیت و بصیرت مردم راز طنازی های او برملا می شود و دروغ هایش آشکار و از ذهنها حذف می شود بازی جدیدی را آغاز می کند و حرفهایی را که ده ها بار از اول انقلاب زده است و بارها هم جواب علمی و منطقی شنیده است را با الفاظ جدید و دست آویز اشعار مولوی و کلمات غزالی دوباره تکرار می کند.
‼️ هر دفعه یک بهانه ای را پیدا می کند تا بر موج رسانه ها سوار شود یکبار غرب و توسعه، یکبار چاپ کتابی از پوپر، یکبار فقه پویا، یکبار اصلاحات و یکبار فتنه ۸۸ و یکبار دفاع از زنای با محارم و این بار هم #کرونا.
❓ کاسبانی کرونا از شبکه های ضد انقلاب پناهنده به آمریکا و انگلیس خبیث و منافقین ساکن آلبانی همه یک هدف را نشانه گرفتند #دین_مردم.
اما غافل است از اینکه خداوند متعال فرموده است:
💧 أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَسَالَتْ أَوْدِيَةٌ بِقَدَرِهَا فَاحْتَمَلَ السَّيْلُ زَبَدًا رَّابِيًا وَمِمَّا يُوقِدُونَ عَلَيْهِ فِي النَّارِ ابْتِغَاءَ حِلْيَةٍ أَوْ مَتَاعٍ زَبَدٌ مِّثْلُهُ كَذَٰلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْحَقَّ وَالْبَاطِلَ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَيَذْهَبُ جُفَاءً وَأَمَّا مَا يَنفَعُ النَّاسَ فَيَمْكُثُ فِي الْأَرْضِ كَذَٰلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ
ﺧﺪﺍ ﺍﺯ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺁﺑﻲ 💧 ﻧﺎﺯﻝ ﻛﺮﺩ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺩﺭّﻩ ﻭ ﺭﻭﺩﻱ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮔﻨﺠﺎﻳﺶ ﻭ ﻭﺳﻌﺘﺶ [ ﺳﻴﻠﺎﺑﻲ ] ﺟﺎﺭﻱ ﺷﺪ ، ﺳﭙﺲ ﺳﻴﻠﺎﺏ ، ﻛﻔﻲ ﭘُﻒ ﻛﺮﺩﻩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭﻭﻱ ﺧﻮﺩ ﺣﻤﻞ ﻛﺮﺩ ، ﻭ ﻧﻴﺰ ﺍﺯ ﻓﻠﺰﺍﺗﻲ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﺯﻳﻨﺖ ﻭ ﺯﻳﻮﺭ ﻳﺎ ﻛﺎﻟﺎ ﻭ ﻣﺘﺎﻉ ، ﺁﺗﺶ ﺑﺮ ﺁﻥ ﻣﻰ ﺍﻓﺮﻭﺯﻧﺪ ، ﻛﻔﻲ ﭘُﻒ ﻛﺮﺩﻩ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺳﻴﻠﺎﺏ ﺑﺮ ﻣﻰ ﺁﻳﺪ ; ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺧﺪﺍ ﺣﻖ ﻭ ﺑﺎﻃﻞ ﺭﺍ [ ﺑﻪ ﺍﻣﻮﺭ ﻣﺤﺴﻮﺱ ] ﻣَﺜَﻞ ﻣﻰ ﺯﻧﺪ . ﺍﻣﺎ ﺁﻥ ﻛﻒِ [ ﺭﻭﻱ ﺳﻴﻞ ﻭ ﺭﻭﻱ ﻓﻠﺰ ﮔﺪﺍﺧﺘﻪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻛﻨﺎﺭﻱ ﺭﻓﺘﻪ ] ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺘﻲ ﻣﺘﻠﺎﺷﻲ ﺷﺪﻩ ﺍﺯ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﻰ ﺭﻭﺩ ، ﻭ ﺍﻣﺎ ﺁﻧﭽﻪ [ ﭼﻮﻥ ﺁﺏ ﻭ ﻓﻠﺰ ﺧﺎﻟﺺ ] ﺑﻪ ﻣﺮﺩم ﺳﻮﺩ ﻣﻰ ﺭﺳﺎﻧﺪ ، ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﻣﻰ ﻣﺎﻧﺪ . ﺧﺪﺍ ﻣَﺜَﻞ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺑﻴﺎﻥ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ [ ﺗﺎ ﻣﺮﺩم ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺍﻣﻮﺭ ﺣﻖ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﺎﻃﻞ ﺑﺸﻨﺎﺳﻨﺪ . ]( رعد ١٧)
🔹 متن نامه اخیر سروش و توهین های مکرر او به فقه، حوزه و روحانیت کاملا بدون هرگونه نوآوری تکرار همان نامه نگاری های دهه ۶۰ و دهه ۷۰ است. تمام این حرفها بدون کم و کاست فقط با تغییر نام های دشمنانش و عاریه گرفتن برخی اشعار، در کتاب سیاست نامه او ( مجموعه ای از نامه ها و شکوائیه های او) آمده است.
⁉️ چرا سروش بعد از ۳۰ سال هنوز همان حرفها را تکرار می کند؟
😜 ماجرای او ماجرای برادر حاتم طلایی و رمز ماندگاری او در تاریخ است.
🆔 @porseman_andisheh
🖊اطلاعيه:
🌷 قابل توجه طلاب وروحانيون وگروه هاي جهادي:
💠 طي هماهنگي معاونت تبلیغ استان با برخي از مجموعه های پشتیبان ، مقداري اقلام غذایی بصورت بسته حمايتي جهت توزیع بین محرومين و فقرای منطقه تبلیغی خود به صورت يارانه اي ونيم بها تهيه شده است .
💧در صورت تمايل به تهيه واستفاده از اين بسته هابا شماره تماس 09354589777 آقای خیری پور هماهنگ فرمايند.
🌸 لیست اقلام بسته های غذایی :
۱. برنج هندی ۵ کیلو
۲. روغن مایع ۲ عدد (فامیلا/ اویلا)
۳. ماکارونی ۲ بسته (مانا / زر)
۴. رب گوجه ۱ قوطی (صابری مشهد)
۵. پنیر ۱ بسته (پگاه/ میهن)
۶. رشته پلویی ۱ بسته
۷. شکر ۱ بسته
۸. قند ۱ بسته
۹. چای کیسه ۱ بسته (دبش/ دوغزال)
۱۰.سویا ۲ بسته (سبحان)
۱۱. لپه ۱ بسته (۷۰۰گرمی)
۱۲. عدس ۱ بسته (۷۰۰گرمی)
۱۳. نخود ۱ بسته (۷۰۰گرمی)
۱۴.عسل ۱ شیشه، ۱کیلو(خوانسار)
مي باشد
💯 قيمت بسته 100هزار تومان است .
لازم به ذکر است : طبق بررسی انجام شده قیمت عمده ای این اقلام حدود 200 هزار تومان می باشد .
🌷
🥗🦋اگه سر سفره افطار به کسی که کنارمان نشسته بگوئیم : روزه ات قبول باشه ، اون چی جواب میده ؟
حتما میگه: ازشمام قبول باشه و ممنونم و کلی بهمون محبت میکنه .
حالا اگه سر افطار سرمون رو بالا بگیریم و به امام زمان (عج) عرض کنیم : آقاجون روزه تون قبول ، مطمئن باشید آقا هر جوابی بدهند ، دعاشون در حقمون مستجابه .
من سر سفره افطار میگم: آقاجون روزتون قبول باشه و امید دارم به اینکه آقا بفرمایند: از شمام قبول باشه ، عاقبت بخیر بشی .
این پیام رو اینقدر منتشر کنین که همه سر افطار با امام زمان حرف بزنن و به یاد حضرت مهدی علیه السلام باشن و برای ظهورش دعا کنن.
🌷
✍️آیتالله اعرافی در نامهای به وزیر ارتباطات:
✅ تکمیل و تقویت شبکه ملی اطلاعات مطالبه مراجع تقلید و حوزویان است
🔹پیامرسانهای داخلی حمایت شوند
متن نامه آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه به آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این شرح است:🔻
hawzahnews.com/news/897370
🌷
⚡️پنج پرسش فقه المكاسب درباره بورس
👌کارگروه پژوهش شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی برای ارزیابی حجیت امضای عدم مخالفت قطعیه بورس و بازار سرمایه با شرع پنج پرسش مطرح کرده است. بررسی بورس بر اساس این پرسش ها ابعاد جدیدی از آفت های این الگو را واضح می کند:
👌۱- تقویت بورس چه تأثيري بر طبقه بندی مشاغل دارد؟ طبقه بندی صحیح مشاغل بر اساس معیارهای مطرح در جدول ثبت مشاغل صورت می پذیرد. (بررسی آثار بورس بر طبقه بندی مشاغل در افکار عمومی اولین حوزه بررسی این پدیده است.)
👌۲- تقویت بورس چه تأثیری بر روند تغییرات الگوی تولید جامعه دارد؟ (به دلیل تعارض الگوی تولید صنعتی با محیط زیست، غذای سالم، عدالت و خانواده؛ الگوی تولید غیر متمرکز توصیه شده است.)
👌۳- تقویت بورس چه تأثيري بر عمومی شدن تجارت دارد؟ (عمومی شدن تجارت، بخشی از الگوی تفصیل یک جامعه و مهمترین پیشنهاد فقه المکاسب برای فقر زدائی است.)
👌۴- ارکان پنج گانه مبادله (شامل: ۱-تسعیر اختیاری، ۲-پول غیر اعتباری، ۳-عقود مبادله، ۴-الفقه ثم المتجر و ۵-عبرت ) در صورت گسترش بورس به عنوان بازار اصلی سرمایه چه وضعیتی می یابند؟ (ارکان خَمس مبادله؛ ضمانت تنظیم صحیح روابط انسانی از پایگاه مکاسب است.)
👌۵- پذیرش ساختار بورس به عنوان بازار اصلی سرمایه؛ چه تأثیری بر تجارت بین الملل و اصل عدم تقویت کفر از طریق تجارت دارد؟ (تقویت کفر به گسترش استضعاف و اصطکاک در روابط انسانی ختم می شود.)
کارگروه پژوهش- سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - قم مبارک
#بررسی_فقهی_بورس
#فقه_المکاسب
@olgou4
🔴آغاز #ثبت_نام دوره طرح ولایت طلاب
🔻فرآیند ثبت نام:
🔸ورود به سامانه پیشخوان حوزههاي علمیه، انتخاب "ثبت نام دوره طرح ولایت"
لینک ثبت نام:
http://login.ismc.ir
🔻جهت اطلاع رسانی و پاسخگویی به سوالات:
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
لینک ارتباط با ادمین:
🆔 @T_V_T1399
🌷
🌷 باسلام محضر طلاب محترم جهادی(مبارزه باکرونا) که تا کنون اطلاعات خود را جهت ثبت فعالیت جهادی خود در سامانه حوادث ارائه نکرده اند ؛ نظر به بسته شدن دسترسی استان ها به سامانه حوادث و نیز عدم تضییع حق طلاب جهادی که وضعیتشان ثبت نشده است ؛
❤️ لطفا تاظهر امروز با شماره 09123669828 تماس حاصل فرمایند .
🌷
کانال #پذیرش_حوزه_البرز
🌺 این یک تبلیغ کانال نیست! بلکه یک فرصت است که به شما داده می شود. با عضویت در کانال ما از جدیدترین و به روز ترین مطالب در زمینه پذیرش حوزه علمیه و آشنایی با حوزه علمیه و طلبگی اطلاع یابید.
✅اهداف طلبگی، راهنمای پذیرش حوزه های علمیه ، کلام بزرگان در مورد حوزه علمیه ، دوران طلبگی و ... را در کانال ما بیابید. مطمئن باشید که با عضویت در کانالی که ما برایتان تهیه کرده ایم، نه تنها چیزی را از دست نمیدهد، بلکه چیزی را هم به دست خواهید آورد.
لینک عضویت:👇👇👇
🌺👉@howze_paziresh
🌺👉@howze_paziresh
🌺👉@howze_paziresh
🌷
✅ نامه پر محتوای حاج آقای قرائتی به امام خامنه ای :
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین، اللهم صل على محمد وآل محمد
🌹محضر مبارک حضرت آیتالله العظمی خامنهای رهبر عزیز انقلاب اسلامی (دامت برکاته)
سلام علیکم اگر احساس وظیفه نمیکردم، با توجه به وقت عزیز شما و مشکلات بسیار مهم و پیچیده این مقدار از وقت شما را نیز نمیگرفتم. آنچه مرا به نوشتن این چند سطر وادار کرد، چند آیهی قرآن بود:
🔹۱. پیامبر در قیامت از مظلومیت و شهید شدن اهل بیت علیهم السلام سخنی نمیگوید، ولی از #مهجوریت_قرآن گله میکند. «و قال الرسول یا رب إن قومی اتخذوا هذا القرآن مهجورا» (فرقان، ۳۰)
🔸٢. دومرتبه سفارش شده است که کتاب آسمانی را جدی بگیرید. «خذ الکتاب بقوة» (مریم، ۱۲)
🔹٣. در سخنرانی پیامبر مأمور میشود که از وحی بگوید، «لتبین للناس ما نزل إلیهم» (نحل، ۴۴) در حالی که امروز بسیاری از سخنرانیها از شعر، رؤیا، تاریخ، حکایات و نظرات این و آن پر است، ولی سخنرانی با محوریت قرآن کم است.
🔸۴. قرآن عالم ربانی را عالم قرآنی میداند. «کونوا ربانیین بما کنتم تعلمون الکتاب و بما کنتم تدرسون» (آل عمران، ۷۹)
🔹۵. اساس همهی حوزههای علمیه یک توبیخ قرآنی است که فرمود: «فلولا نفر من کل فرقه...» (توبه، ۱۲۲) در حالی که تدبر در قرآن با دو توبیخ مطرح شده است:
الف) «أ فلا یتدبرون القرآن»
ب) «أم على قلوب أقفالها» (محمد، ۲۴)
🔸۶. مشکل حوزههای علمیه این است، که با اینکه خوشبینانه ده درصد طلاب فقیه میشوند، ولی عمدهی مغزهای حوزوی برای تربیت این ده درصد زحمت میکشند، که البته این زحمت لازم است زیرا شاید ما به تعداد فرمانداریها فقیه نداشته باشیم و برای نود درصدی که قدرت اجتهاد ندارند، برنامهی چشمگیری نظیر شیوهی پاسخ به سؤالات، شیوهی کلاسداری، شیوهی بیان تفسیر و حدیث، شیوهی جذب جوانان به نماز و... وجود ندارد. گرچه در این سالها تخصصهایی به راه افتاده است، ولی خروجی آنها چشمگیر نیست و جای بعضی از تخصصها خالی است.
🔹۷. ای کاش همانگونه که پیامبر فرمود: نباید بین کتاب الله و عترتی جدایی باشد «لن یفترقا»، ما باید تعداد جلسات قرآن را به تعداد جلسات عزاداری محرم و جشنهای نیمه شعبان برسانیم.
🔸۸. گرچه امروز در سایه انقلاب تحولاتی در حوزهها پیدا شده است، لکن کم نیستند کسانی که قرآن و نهجالبلاغه را علم نمیدانند، در حالی که امام رضا علیهالسلام فرمود: «من أراد العلم فلیثور القرآن» (مجمع البحرین، ج ۳، ص ۲۳۸)
🔹۹. با اینکه قرآن، کتاب تزکیه و تهذیب است، در حوزهها معاونت تهذیب هست، در حالی که قرآن مهمترین سرچشمهی تهذیب است، و میتوان آیات اخلاقی را در همان معاونت تهذیب مطرح کرد.
🔸۱۰. بحمدالله امروز حفظ قرآن و تلاوت و مسابقات قرآنی با گذشته قابل قیاس نیست، اما نسبت به آنچه میتوانیم انجام دهیم، فاصلهها داریم. سزاوار است اقامهی قرآن دوشبهدوش اقامهی نماز باشد. زیرا کلمهی أقیموا، هم برای نماز آمده «أقیموا الصلاة» و هم برای کتب آسمانی آمده است «أقاموا التوراة و الإنجیل و ما أنزل».
🔹۱۱. با اینکه شب قدر شب نزول قرآن است ولی در شب قدر انواع ادعیه، سخنرانیها، مراسم و عزاداریها مطرح است ولی در کمتر مسجدی در شب نزول قرآن از قرآن گفته میشود.
🔸۱۲. با اینکه هدف قرآن بیشتر عموم مردم است، «بیان للناس» (آل عمران، ۱۳۷۸) ولی اکثر تفاسیر «بیان للخواص» است.
🔹۱۳. با اینکه قرآن کتاب تذکر است، « فَذَکِّرْ بِالْقُرْآنِ» (ق، ۴۵) ولی بیشتر موعظهها از دیگران است.
🔸۱۴. با اینکه از آیه «أَفَلَا یَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ» (نساء، ۸۲) (که خداوند توبیخ میکند) استفاده میشود تدبر واجب است، زیرا خداوند برای ترک کار مستحب توبیخ نمیکند، اما ما تفسیر را مستحب میدانیم.
🔹۱۵. با اینکه برای هر رشتهی دانشگاهی در کنار معارف عمومی، باید آیات و روایات همان رشته جزء کتب درسی شود، ولی چنین نیست. در ادعیه میخوانیم که اولیای خدا برای هر عضوی یک دعا داشتند، و میگفتند: «و اکف أیدینا عن الظُلم و السرقه، طَهِّر بُطوننا من الحَرام والشُبهة». و بعد از اعضا، برای هر قشری و صنفی یک دعای خاصی داشتند. «و على الشباب بالانابة والتوبة و على النساء بالحیاء والعفة و على مشایخنا بالوقار و السکینة»
🔸۱۶. با اینکه در قیامت درجات معنوی بر اساس قرآن است، «اقْرَأْ وَارْتَقِ»(مکاتیب الائمه، ج ۲، ص ۲۰۶) ولی شهریههای حوزهها بر اساس قرآن نیست.
🔹۱۷. با اینکه قرآن و اهلبیت علیهمالسلام در کنار هم هستند، ولی بحمدالله برای اهلبیت موقوفات هست، ولی برای قرآن و تفسیر موقوفات نیست.
.
✅✅پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه حاج آقای قرائتی:
«بعدالسلام خداوند به جنابعالی توفیق عطا فرموده است و امیدواریم آن را افزایش دهد. حقیر با کار برای #ترویج #قرآن و#تفسیر #کاملاً_موافقم.»
🌷🌷🌷