فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰ارزیابی حوزه علمیه در 40 سال بعد از انقلاب از نگاه اپوزسیون خارج از کشور
🌙دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان
✅مدیریت حوزه علمیه البرز
@HowzehAlborz
🌱
🔹 اخبار خوش سخنگو برای طلاب سفیران هدایت؛ از تعمیق محتوای آموزشی تا اعتبار بخشی به مدارک
جزئیات:
https://hawzahnews.com/xbGxD
🌱
🌙دعای روز پانزدهم ماه مبارک رمضان
✅مدیریت حوزه علمیه البرز
@HowzehAlborz
❇️ ماجرای برخورد امام حسن مجتبی(ع) با غلامی که پای گوسفند را شکسته بود
◻️ امام حسن از نمونه های مشهور، به بردباری و نیکی در برابر بدکاران است. و الگوی حقیقی در مکارم اخلاق است. موفق بن احمد خوارزمی روایت کرده که امام حسن(ع) گوسفندی داشت که به آن علاقه داشت، روزی مشاهده کرد که پای آن گوسفند شکسته شده، به غلامش فرمود چه کسی پای این گوسفند را شکسته؟ پاسخ داد: من! فرمود چرا؟ گفت: می خواستم شما را غمگین کنم! امام فرمود: اما من تو را خوشحال خواهم کرد و تو در راه خدا آزادی!
◻️ روزی گذر امام به جمعی از گدایان افتاد که چند پاره نان خشک در پیش داشتند و مشغول خوردن بودند. چون نظر آنان به حضرت افتاد، تعارفش کردند. امام حسن از اسب فرود آمده و فرمود: خدا متکبران را دوست نمی دارد. آن گاه با آنان نشست و از غذایشان تناول کرد. به برکت وجود آن بزرگوار چیزی از غذا کم نیامد. آن وقت، حضرت آنان را به مهمانی دعوت کرده و ضمن دادن غذای خوب، لباسهای فاخری نیز به آنها هدیه داد.
سیره عملی امام حسن علیه السلام در ابعاد مختلف:👇
https://hawzahnews.com/xbGCz
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
🌙دعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان
✅مدیریت حوزه علمیه البرز
@HowzehAlborz
🌙دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان
✅مدیریت حوزه علمیه البرز
@HowzehAlborz
💠جذب مربی گروه های مادرانه💠
🌹از میان طلاب خواهر🌹
🔰شرایط:
تاهل و مادر بودن
توانایی جمع نمودن گروه های مادرانه در محلات
توانایی گروه داری
با موفقیت گذراندن دوره یک روزه آموزشی
گذراندن حداقل ۱۳۰ واحد حوزه علمیه
🔰مزایا:
پرداخت حق الزحمه
ثبت سابقه تبلیغی
اولویت در جذب مبلغین مدارس امین
پشتیبانی در اجرای گروه های مادرانه
☎️جهت کسب اطلاعات بیشتر
۳۲۷۵۵۶۰۱_ ۰۲۶ داخلی ۱۰۴
📌لینک ثبت نام:
https://form.avalform.com/view.php?id=30962029
جهت دریافت اطلاعات بیشتر لطفاً فایل زیر را تماشا بفرمایید👇👇
🌱
🗞فراخوان بیست و چهارمین همایش کتاب سال و ششمین جشنواره مقالات علمی حوزه
🔻ویژه:
▫️کتابهای چاپ اول حوزویان در سال ۱۴۰۰
▫️پایاننامههای سطح4(دکتری) دفاع شده در سال ۱۴۰۰
🔻مقالات علمی پژوهشی و علمی ترویجی حوزویان که در سال ۱۴۰۰ در نشریات علمی منتشر شده است
⏱ مهلت ارسال آثار:
پایان خرداد ماه ۱۴۰۱
🌐 ثبتنام اینترنتی:
http://bookr.ismc.ir/
💠💠💠💠💠💠
📞 تلفن:
۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۳
۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۴
۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۵
۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۹
📡 پایگاه اطلاعرسانی:
www.ketabehowzeh.ir
▫️▫️▫️▫️▫️▫️
@riismc I معاونت پژوهش
سایت | کانال ایتا | ارتباط باما
🔰سلسله نشستهای ایران آینده
▫️پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی برگزار میکند:
خط فاصله (بررسی واقع نمایی تجربیات نزدیک به مرگ)
▫️با حضور حجةالاسلام و المسلمین استاد علی امینینژاد.
▫️زمان: سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۸:۳۰
📱این نشست در پلتفرم اسکایروم به آدرس زیر قابل مشاهده است.
🏷https://www.skyroom.online/ch/pajooh/neshast
#زندگی_پس_از_زندگی
#نشست_مجازی
#استاد_امینی_نژاد
💢 نفحات را در فضای مجازی دنبال کنید؛
| ایتا | آپارات | تلگرام | اینستاگرام |
🔰نقد و بررسی برنامه تلویزیونی "زندگی پس از زندگی"
▫️استاد حجت الاسلام و المسلمین علی امینینژاد در نقد و بررسی برنامه تلویزیونی "زندگی پس از زندگی" به ارائه نظرات خویش نسبت به این برنامه پرداختند؛
- برنامه تلویزیونی "زندگی پس از زندگی" از برنامههای موفق صدا و سیماست که تاثیرات مثبت به روی مردم گذاشته است لذا توجه کنیم که نقد امروز ما، نشانه اهمیتدادن به برنامه و نقدی همدلانه است.
- ما از موضوع دینی و اسلامی باید فضا را روشن کنیم که چه موضعی در مورد تجربههای نزدیک به مرگ داشته باشیم لذا این که برخی عزیزان نقد کلی کردهاند و برنامه را تماما نفی کردهاند، درست نیست.
- حرف اصلی این برنامه را نمیشود انکار کرد. از لحاظ عقلی، دینی و عرفانی، اصل مسأله ثابت شده است.
- یکی از برکات برنامه این بود که توجه داد به این که انسان در این عالم ماده منحصر نشده است؛ انسان حقایق تجردی دارد، عالم غیب وجود دارد و هست.
- یکی از نکات مثبت دیگر برنامه، پرداختن به مساله غیب است که در دل این برنامه تواتر از غیب شکل گرفت.
- ایمان به غیب در بسیاری از مخاطبین این برنامه بیشتر شد. توجه کنیم که مسأله ازدیاد ایمان منحصر در قرآن و روایات نیست و همین برنامهها هم میتواند ایمان به آخرت را در مردم تشدید کند.
- در میان علمای ما هم افرادی بودند که به دنبال جمعآوری این قبیل مشاهدات از غیب بودهاند تا نتایج علمی از آن بگیرند مثل کاری که شیخ اشراق انجام میدهد. البته سطح کار شیخ اشراق بسیار بالاتر و عمیقتر است.
🔰نکته اصلی، انصراف از عالم ماده است که باعث میشود انسان بی آن که به مرگ طبیعی بمیرد، از عالم ماده خارج شود.
پیامبر اسلام صلیاللهعلیهوآلهوسلم فرمودند: "موتوا قبل ان تموتوا"
- تفاوت کسانی که مرگ اختیاری دارند با تجربهگرها در این است که اگرچه هر دو قیامت صغرای انفسی برایشان رخ میدهد اما در مرگ اختیاری شخص با اراده شخصی از عالم ماده منصرف میشود و نه به صورت قهر و اجبار.
- عالم مثال و برزخ، لایهها و مراتب بسیاری دارد؛ از لایههای نزدیک به عالم ماده تا لایههای نزدیک به عالم عقل. تجربهگرها لایههای نزدیک به عالم ماده و مرز ورود به عالم مثال را تجربه کردهاند.
- در تجربهگرها انصراف کامل از عالم ماده رخ نداده است لذا اساسا این مرگ نیست که بعد سوال شود پس حضرت عزرائیل را چرا ندیدند یا سکرات موت را چرا نداشتند؟
اینها به دلیل انصراف جزئی از عالم ماده، غیب را دیدهاند و مرگ به معنای انصراف کامل از عالم ماده برایشان رخ نداده است. پس توجه کنیم که اصلا در این جا مرگ رخ نداده است!
- هر کس با تهذیب نفس و سیر و سلوک میتواند به شکل اختیاری از عالم ماده منصرف شود و غیب را ببیند.
- پس تجربه تجربهگرها اولا کشف صوری است، ثانیا در طلیعه ورود به عالم مثال، ثالثا محدود به شخص است و نه همه انسانها، رابعا قهری و اجباری است و نه از سر سیر و سلوک، خامسا ناظر به وجهی از وجوه عالم مثال است و نهایتا این نوع از انصراف از عالم ماده کمال و سعادت محسوب نمیشود.
🔰در عین حال که برنامه "زندگی پس از زندگی" برنامه خوبی است اما مراقبتها باید باشد که منجر به پلورالیزم عملی، اخلاقی و اعتقادی نشود.
این که شخص مقید به شریعت نباشد و در عین حال ببیند در عالم غیب با او خوب برخورد شد و بعد نتیجه بگیرد که پس دلت پاک باشد، خطری است که متوجه همگان است.
در جواب باید گفت اولا مرگ رخ نداده است، ثانیا بحث اهل نجات و اهل حق خلط شده است.
- تفکیک اهل حق و اهل نجات مهم است. کافر هم ممکن است غیب را ببیند و با روی خوش با او برخورد کنند اما اگر چنین باشد از باب اهل نجات بودن اوست، نه این که او اهل حق و سعادت است.
ضمن این که باید مجددا توجه کنیم که مرگ رخ نداده است!
- استنتاج کلی از دریافتهای جزئی تجربهگرها ولو حق باشد، خطاست و ممکن است منجر به پلورالیزم اعتقادی، اخلاقی و عملی شود.
- در تجربه تجربهگرها خلیطها زیاد است. فرهنگ شخص، عقاید شخص، مزاج شخص، تفکرات و خیالات شخص همه تاثیرگذار است و حق و باطل در هم آمیخته است. این که مثلا شخص حضرت عباس علیهالسلام را در عالم برزخ بدون دست دیده است به خاطر همین است که در دنیا میدانسته که ایشان بیدست به شهادت رسیدهاند. لذا در آن جا هم ایشان را بدون دست دیدهاند، حال آن که حقیقت حضرت در عالم غیب فرای این مطالب است.
- باید استحکام علمی خاص در برنامه وجود داشته باشد و گروه علمی بزرگی از حوزه و دانشگاه پشت برنامه باشد که در برنامه، فضای نخبگانی ایجاد شود.
🌙دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان
✅مدیریت حوزه علمیه البرز
@HowzehAlborz
🌙دعای روز نوزدهم ماه مبارک رمضان
✅مدیریت حوزه علمیه البرز
@HowzehAlborz
✅فراخوان جشنواره آثار موضوع شناسی احکام فقهی در جهان اسلام؛ نیم قرن اخیر 1351 - 1400
✔️کتاب - پایاننامه - مقاله - صوت
🔹 مبانی نظری موضوع شناسی
🔸روش شناخت موضوعات
🔹موضوعات فقه مضاف
📎 ثبت نام و ارسال آثار: https://b2n.ir/k33809
☎️ تلفن: 32936045-025
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#مبانی_علوم_انسانی_اسلامی
#فراخوان
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
🔸نرمافزار رساله «توضیح المسائل» آیتاللهالعظمی شبیری زنجانی بهروزرسانی شد
این نرمافزار مطابق آخرین چاپ رساله عملیه معظم له (چاپ سی و یکم) ویرایش شده است و علاوه بر کتاب «توضیح المسائل» و دو جلد از کتاب «استفتائات»، کتاب «احکام کاربردی» را نیز در بردارد. این نرمافزار را میتوانید از طریق اپلیکیشن «بازار» دریافت نمایید.
🔗لینک دانلود نرمافزار :
https://cafebazaar.ir/app/ir.yasin.books.zanjaniapp.resale
@zanjani_net
🌙دعای روز بیستم ماه مبارک رمضان
✅مدیریت حوزه علمیه البرز
@HowzehAlborz