eitaa logo
معاونت علمی حوزه علمیه خراسان
11.4هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
635 ویدیو
1.2هزار فایل
🏢 معاونت علمی حوزه علمیه خراسان 🏫 دفتر معاونت علمی حوزه علمیه خراسان: ☎️۰۵۱۳۲۰۰۸۴۱۰
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرازهایی از سخنان مرحوم آیت الله میرزا علی فلسفی(ره) رسول خدا (ص) می فرمایند: چند طایفه از مردم هستند که اینا دعا هاشون مستجاب نمیشه.... •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
📣 ♻️ مدرسه علمیه سلیمانیه سلسله کارگاه های دانش افزایی علمی فرهنگی 🔸دوره احکام تخصصی روزه " ویژه ماه مبارک رمضان" 🎤 استاد دوره : حجت الاسلام والمسلمین دارینی 🔵مزایای دوره: _دوره به صورت کارگاهی و پژوهش محور _اعطای مدرک پایان دوره‌ _برگزاری مسابقه از محتوای دوره _اعطای جوایز به برگزیدگان _امکان پرسش و پاسخ شرکت برای عموم‌طلاب آزاد است 📆 زمان: روز های زوج ⏰ ساعت: ١٣:٢٠ 💻 مکان مجازی: از طریق سامانه lms2 به نشانی: 🌐 https://soleimanie.lms2.hozehkh.com/ws/farhangi 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج» •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
♦️مدرسه علمیه نرجس فریمان سلام الله علیها در راستای جذب و پذیرش حوزه با همکاری دارالقرآن امام خمینی (رحمت الله علیه) شهرستان، اقدام به برگزاری مراسمی با حضور دانش آموزان متوسطه اول و دوم نمود . ♦️در این مراسم که با حضور مدیریت مدرسه، مسولین و چند استاد بزرگوار برگزار شد اهداف حوزه علمیه، فعالیتهای مختلف آن به مدعوین معرفی شد . ♦️همچنین به جهت آشنایی بهتر مهمانان با فعالیت های مدرسه، طلاب مستعد و توانمند در نشست صمیمی، انگیزه و احساس خود از تحصیل در حوزه را بیان نموده و با این برنامه، تلاش جهت بالا بردن انگیزه مدعوین صورت گرفت. ♦️از مکان های مختلف مدرسه «کتابخانه ،واحد آموزش و پژوهش،کانون شهدا ،کلاس های درس و....»بازدید صورت گرفت. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
🔹حماقت، حماقت، حماقت🔹 📣 شهید دکتر بهشتی (ره) این شعار تمام عمر من است. عمر من با این شعار سپری شده است. از وقتی که فهمیدم این شیوه های جنجالی جدالی طلبگی به جای اینکه هادی باشد مضل است، به توفیق الهی رها کردم. چون بنده از بحاث ترین و فریادکش ترین طلاب قم بودم، در مدرسه فیضیه، در بحث کفایه، وقتی با آقای آقا موسی شبیری با رفقا جلوی کتابخانه می نشستیم و بحث می کردیم، فریاد بنده در تمام مدرسه می پیچید. حماقت! حماقت! که چی؟ ما می خواهیم حرف همدیگر را بفهمیم. پس چرا داد سر هم بزنیم؟ توفیق الهی در یک مرحله شامل حال من شد که بتوانم این شیوه را رها کنم. ما باید آرام حرفمان را بزنیم، به حرف همدیگر گوش بدهیم، نه اینکه هنوز حرف من تمام نشده بگوییم حرفت را فهمیدم، جوابت را گوش کن، یا اگر کسی حرف زد او را ملامت کنیم که چرا حرف می زنی، تو هم جزو آدم ها بودی که حرف می زنی؟! هر کسی حق دارد حرف بزند. هر انسانی، آقایان! بنا را بر این بگذاریم که به سخن یکدیگر، به اندیشه یکدیگر، به عقیده یکدیگر احترام بگذاریم. •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
📚مقدمه‌اي بر فلسفه اسلامی معاصر ✍️کتاب «مقدمه‌ای بر فلسفه اسلامی معاصر» به قلم دکتر محمد فنائی اشکوری و به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در 448 صفحه و در قطع وزیری چاپ و منتشرشده است. ⬅️موضوع این کتاب جایگاه فلسفۀ اسلامی معاصر و دیدگاه‌های فیلسوفان اسلامی در ایران معاصر است که برای نخستین بار اندیشه‌های فلسفی دوازده تن از برجسته‌ترین فیلسوفان مسلمان معاصر را بررسی مي‌کند. ✅این فیلسوفان عبارتند از: امام خمینی، علامه سید محمد حسین طباطبائی، شهید مرتضی مطهری، مهدی حائری یزدی، سید جلال الدین آشتیانی، حسن حسن زاده آملی، عبدالله جوادی آملی، محمدتقی جعفری، شهید سید محمد باقر صدر، محمد تقی مصباح یزدی، سید حسین نصر، و سید احمد فردید. 🔸کتاب «مقدمه‌اي بر فلسفه اسلامی معاصر» شما را با جدیدترین اندیشه های بزرگترین فیلسوفان معاصر اسلامی آشنا می کند. 🔹مباحث این کتاب می تواند در انتخاب موضوع برای نگارش پایان نامه به دانشجویان رشته فلسفه نیز کمک کند. 👈🏼کتاب حاضر به زبان انگلیسی نیز ترجمه و منتشر شده است. Mohammad Fanaei Eshkevari, An Introduction to Contemporary Islamic. Philosophy, translated by Mostafa Hoda'i, London: MIU Press, 2012. 📚مرکز پخش: آدرس: قم، بلوار امي، بلوار جمهوري اسلامي، مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) تماس:32113629-025 eshop.iki.ac.ir آدرس فروشگاه الکترونیکی💠 •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
⚪️کارگاه مهارتی با موضوع: تربیت مربی کودک و نوجوان 🎓استاد : حجت الاسلام و المسلمین انجم شعاع ⏱ زمان: شنبه 28 فروردین الی چهارشنبه 1 اردیبهشت ساعت: 10 الی 11 آدرس وبیناردر اسکای روم: https://www.skyroom.online/ch/u09127515824/koodak ⚠️چند نکته : 1-بزرگواران برای ورود به سامانه از گزینه استفاده نمایید. 2-برای اتصال به وبینار از استفاده شود. ♻️ معاونت پژوهش موسسه دارالاعلام شعبه مشهد •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
🔹استدلال های متین🔹 ✍ آيت‌الله محمد محمدی ری شهری ابن ابى العوجاء يكى از كسانى بوده كه با صراحت، خدا را انكار مى نموده است. او بارها با امام صادق عليه السلام در مسئله وجود خدا و مسائل مذهبى ديگر، به بحث و گفتگو نشسته بود و با اين كه لجاجت عجيبى به خرج مى داد و حتى پس از بارها محكوم شدن، دست از عقيده خود بر نمى داشت، آزادانه در جامعه اسلامى زندگى مى كرد و كسى مزاحم او نمى شد. يك روز ، يكى از ياران امام صادق عليه السلام به نام مفضّل او را نزديك قبر پيامبر {صلى الله عليه و آله} ديد كه نشسته و براى يكى از ارادتمندانش كيفيت پيدايش موجودات را شرح مى دهد و مى گويد: موجودات، خود به خود و بدون آفريدگار و مدبّر، پديد آمده اند و جهان هستى، هميشه بوده و هميشه خواهد بود. مفضّل، از اين همه گستاخى به خشم آمد و با كمال تندى و عصبانيت به او گفت: دشمن خدا! كافر شدى و آفريدگارى را كه تو را با بهترين استعدادها و كامل ترين شكل ها آفريد و از حالات مختلفى گذراند تا به حال كنونى رساند، انكار كردى. اگر در نظام آفرينشِ خودت دقت كنى، دلائل كافي و روشنى بر وجود خدا مى يابى. ابن ابى العوجاء نيز گفت: چرا اين طور حرف مى زنى؟ اگر اهل بحث هستى، با تو بحث مى كنيم و چنانچه سخن خود را اثبات كردى، از تو پيروى مى كنيم؛ و اگر اهل بحث نيستى، حرف نزن؛ و اگر از ياران جعفر بن محمّد هستى، او اين گونه با ما حرف نمى زند و یا مانند دليل تو با ما بحث نمى نمايد. او پيش از تو، حرف هاى ما را شنيده؛ ولى هيچ وقت در صحبت، با ما بد زبانى نكرده و جز پاسخ حرف هاى ما، سخن اهانت آميزى نگفته است. او با كمال بردبارى و متانت به سخن ما گوش مى دهد و از ما مى خواهد كه هر چه دليل بر عقيده خود داريم، بياوريم. پس از اين كه حرف هاى ما تمام شد ـ در حالى كه ما به خيال خود، او را محكوم كرده ايم ـ او شروع به صحبت مى كند و با چند كلمه كوتاه تمام حرف هايى را كه زده ايم، باطل مى سازد و با استدلال هاى متين خود، راه هر گونه بهانه جويى را بر ما مى بندد، به طورى كه نمى توانيم پاسخ هاى او را رد كنيم. اگر تو هم از ياران او هستى، اين گونه با ما حرف بزن. 📚 مناظره و گفتگو در اسلام، ص ۱۳ •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
🔹طاغوتی بر مسند کبریائی🔹 🔰رهبر تشکیلات باید انتقادپذیر باشد(۱)🔰 در نظام اسلامی فقط يك مقام غیرمسئول است که آن هم خداست. اوست که: 《لَا يُسْأَلُ عَمَّا يَفْعَلُ وَهُمْ يُسْأَلُونَ》(انبیاء، ۲۳)؛ بقیه همه مسئول اند. پیغمبر و امام هم در آن درجاتی که غير مسئولند، به دلیل اعتقاد به عصمت آنهاست؛ اما این چه ربطی دارد به دیگران؟! بقیه همه مسئولند. 🔸هیچ زیربنای اجتماعی از آن زیربنای شوم خطرناك تر نیست که انسانی، یا انسانهایی، بتوانند هرچه می خواهند بکنند، بی آنکه بشود بر آنها خرده گرفت و بی آنکه بشود از آنها بازخواست کرد! مسوولیت متقابل است. همه نسبت به یکدیگر مسئولند: « کلم راع و كلكم مسئول عن رعية». 🔸بنابراین، آن عامی که به عالم خرده می گیرد و می گوید این کار شما خلاف به نظر می رسد، اگر در پاسخ انتقادش شنید که « برو ، عالم را با جاهل بحثی نیست !»، یک وظیفه بیشتر ندارد. به نظر من وظیفه اش این است که دیگر به دیده عالم به آن فرد ننگرد؛ چون او جاهلی است اصطلاحدان؛ نه عالمی رہ شناس! آن فرد مادون که زبان مافوقش در برابر هر انتقاد [ که ] می شنود این است که « من رئيس تو هستم . پس انضباط اداری و تشکیلاتی با حزبی کجا رفته ؟! » باید به او به دیده مافوق ننگرد. این طاغوتی است که بر مسند کبریایی تکیه زده و شایسته اطاعت و فرمانبری نیست. 📚 کتاب تشکیلات بهشتی، ص ۱۸۲. •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
🔹عالم را با جاهل بحثی نیست🔹 🔰رهبر تشکیلات باید انتقادپذیر باشد(۲)🔰 🔸جامعه اسلامی جامعه هوشیارها و زبان دارهاست. جامعه اسلامی جامعه مردم فضول است؛ نه از آن فضول های بیجا و زبان دار! به این معنا که بره نیست. جامعه بره ها نیست؛ جامعه آدمهاست. آدمی که انتقاد می کند و در کار همه دقت میکند؛ اما به خاطر چی؟ به خاطر پاسداری از محترم ترین چیزها: حق و عدل. حق و عدل از همه کس محترم تر است؛ پاسداری از آیین حق و آیین عدل، فضیلت و عدالت و حق پرستی و خداپرستی، نورانیت و روشنی، مبارزه با ظلمت و حمایت از نور. 🔸البته يك شرط اصلی در امربه معروف و نهی از منکر شناخت معروف و منکر است. کسی که اصلا خودش نمیداند معروف و منکر چیست ، به چه چیزدعوت کند؟! چه چیز را امر کند و نهی کند ؟! يك وقت است که اختلاف شما با آن عالم یا با آن مافوق ، برسراین است که آیا این کارمنکر هست یا منکر نیست. احراز این امر راه دیگری دارد. برای اینکه اگر آدم شك کرد در اینکه شناخت خودش درست است یا شناخت این عالم، می تواند بگوید عالم که منحصر به این آقا نیست؛ آدم عالم زیاد پیدا می شود. آدم سراغ ده عالم دیگر می رود و از آن ها می پرسد؛ ولی بعد از اینکه معلوم شد این کار منکر است، آن وقت دیگر بهانه «عالم را با جاهل بحثی نیست» را پیش کشیدن و یکه تاز میدان زندگی بودن و بی مدعی آن چنان عمل کردن که دل می خواهد، در جامعه اسلامی نیست. در جامعه اسلامی آن بهشتی که آزاری در آن نباشد و کسی را با کسی کاری نباشد، وجود ندارد. 🔸جامعه اسلامی جامعه ای است که همه با همدیگر کار دارند؛ چون سرنوشتشان به هم بسته و پیوسته است و همه دارای سرنوشت مشترکند. عرض کردم این حدیث را اول به گوش کسانی بخوانید که انتظار دارند، آنچه میکنند کسی بر آنها خرده نگیرد؛ بعد به گوش مردم عوام، یعنی توده ها که خیال میکنند فقط برای اطاعت و بارکشی و باربری و فرمانبری آفریده شده اند، بخوانید. انسانها فرمان می برند؛ اما از فرمانده ای که برای دیگران حق انتقاد نسبت به خود را محفوظ می داند. فرمان می برند؛ ولی با حفظ حق انتقاد با حفظ حق رسیدگی و پرسش. 📚 کتاب تشکیلات بهشتی، ص ۱۸۳. •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فیلم|| مناجات سوزناک امام خمینی(رحمت الله علیه) و دعا برای ایران اسلامی ••••✾•🌿🌼🌿•✾••• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
🔺 هم اکنون در حال برگزاری.... 💠کاربرد قاعده "شریعت سمحه" در استنباط ✔️استاد حسینی خراسانی 📅شنبه 28 فروردین ساعت 22 🌐به صورت آنلاین از سامانه LMS حوزه علمیه خراسان و اینستاگرام 🔉فایل صوتی در پیام رسان های تلگرام و ایتا 🔻مرکز تحقیقات اسلامی مشهد مقدس 🌐سامانه مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان: پخش زنده (ساعت 22) Lms2.hozehkh.com/ws/ircashrafi 🔸اینستاگرام: پخش زنده (ساعت 22) m_tahghigh_islami •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
2.mp3
13.61M
🎙 ❄️ 💫 🔰 مــــــناجـــــات و روضـــــــــــــه 🎤 حجت الاسلام نژاد محمد، از طلاب مدرسه علمیه حضرت (عج) مشهد ⬅️کاری از واحد فرهنگی تبلیغی مدرسه علمیه حضرت بقیه الله(عج) •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
💢بی رغبتی به ریاست ✔️آیت‌الله‌ سیدموسی شبیری زنجانی🔻 💠 مرحوم آقای خمینی نقل می‌كرد: وقتی انگلیسی‌ها در سال 1341ق علمای عراق (مرحوم آقای آسید ابوالحسن اصفهانی و آقای نائینی) را به ایران تبعید كردند، ایشان مدتی در اراك بودند و سپس به قم آمدند. قبل از ورود آنها به قم آقای آسید محمد تقی خوانساری به مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری اصرار می‌كند كه این چند روز درس‌ها را تعطیل كنید. آقای حاج شیخ به تعطیلی دروس تمایل نداشت و می‌گفت كه تعطیلی دروس در روز ورود آقایان كافی است. آقای آسید محمد تقی اصرار می‌كرد و آقای حاج شیخ هم زیر بار نمی‌رفت. سرانجام آقای آسید محمد تقی به حاج شیخ عرض كرد: آقا، مردم بر می‌گردند! آقای حاج شیخ ناراحت شد و گفت: آقا، شما تصوّر می‌كنید كه من برای گرفتن این منصب حرص می‌زنم و علاقه دارم كه رئیس بشوم؟ خدا شاهد است كه اگر در یكی از این روستاها زندگی كنم، طبع من مایل‌تر است از این كه متصدّی ریاست بشوم. من به این امور رغبتی ندارم. آقای آسید محمد تقی خیلی خجالت كشید و گفت: نه آقا، من نمی‌خواستم جسارت كنم و بگویم مردم از شما بر می‌گردند. منظورم این بود كه مردم از دین بر می‌گردند و عقایدشان سست می‌شود. 📚جرعه ای از دریا؛ ج4/ ص507 •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
▫️حفظ قرآن مهم است، من از نوجوان‌ها خواهش می‌کنم که قدر سنین فراگیری و حفظ را که الان در آن هستند بدانند و قرآن را حفظ کنند. بنده اگر از موجودی‌های معنوی چیزی داشته باشم که ندارم، اگر می‌داشتم حاضر بودم بدهم و حفظ قرآن را در مقابل بگیرم. •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
💠جبران کاهش ارزش پول و دلالت‌های فقهی ✔️اساتید مرتضوی، نعمتی 📅یکشنبه 29 فروردین ساعت 22 🌐به صورت آنلاین از سامانه LMS حوزه علمیه خراسان و اینستاگرام 🔉فایل صوتی در پیام رسان های تلگرام و ایتا 🔻مرکز تحقیقات اسلامی مشهد مقدس 🆔 تلگرام | ایتا 🌐سامانه مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان: پخش زنده (ساعت 22) 🔸اینستاگرام: پخش زنده (ساعت 22) 👤ارتباط با ما (تلگرام) (ایتا) •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
📣مدرسه علمیه سلیمانیه در راستای تقویت کیفی آموزش، و ارزیابی جدی و آمادگی بیشتر طلاب گرامی جهت امتحانات شفاهی و کتبی پایان سال، اقدام به برگزاری المپیاد علمی در دو مرحله نموده است. ♻️این المپیاد برای کلیه طلاب سطح یک و از تمامی دروس انتخاب شده برای هر پایه، برگزار می‌شود و 👈 در هر مرحله دارای 60 سوال تستی (تحلیلی و کاربردی)، و از هر درس 30 سوال، می‌باشد و دارای امتیازات آموزشی قابل توجهی در سطح مدرسه می‌باشد. 💫🔆💫🔆 💠یقینا همت اساتید محترم مدرسه در آموزش فعالانه و ایجاد جو رقابت علمی و طرح سوالات و 👈 همچنین مشارکت جدی طلاب عزیز در این آزمون‌ها، مایه خیر و برکت است و جای تقدیر دارد. 🙏امیدواریم این اقدام در راستای تقویت علمی طلاب مؤثر افتد و رضایت حضرت ولی عصر عليه السلام را بدنبال داشته باشد. 💠آزمون مرحله اول المپیاد علمی ویژه طلاب سطح 1⃣ مدرسه علمیه سلیمانیه ✅زمان: یکشنبه 29 فروردین 👈ساعت: 21 ❇️به صورت آنلاین 👈از طريق سامانه lms2 حوزه‌ علمیه خراسان 🔆💫🔆💫 با احترام وآرزوی موفقیت مدرسه علمیه سلیمانیه •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: @howzehamozesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠پذیرش مدرسه امام سجاد علیه السلام (شعبه بلوار سجاد مشهد) سال تحصیلی۱۴۰۱_۱۴۰۰ 💠روش ثبت نام حضوری با مراجعه به مدرسه مجازی از طریق ارتباط با ادمین @Mosavisharif ارتباط تلفنی 09379223883 09151671587 💠آدرس: بلوار سجاد، نبش سجاد۲۱، امین شرقی۲، انتهای بن بست اول •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
✨🌟السلام علیک یا اباصالح المهدی ( عج ) 🌟✨ 🔰همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان دیدار مدیریت و کادر مدرسه (آموزشی - فرهنگی - پژوهشی) با بعضی ازخانواده های طلاب و سرکشی تحصیلی و بررسی مشکلات فضای مجازی علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها آشخانه 🌹 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
1.mp3
8.51M
🎙 ❄️ 💫 🔰 مــــــناجـــــات و روضـــــــــــــه 🎤 حجت الاسلام نژاد محمد، از طلاب مدرسه علمیه حضرت (عج) مشهد ⬅️کاری از واحد فرهنگی تبلیغی مدرسه علمیه حضرت بقیه الله(عج) •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
✳️ هر راهی که می‌تواند مردم را به سمت خدا سوق دهد، تجربه کنید ❗️شأن جوانان مهمتر از شأن حوزویان است! حجت‌الاسلام شیخ محمود جلول مدیر مجتمع «التوحید الإسلامی» مستقر در پایتخت نروژ :🔻 ◻️ بزرگترین چالش طلاب در این زمان، نشان دادن تصویر واقعی اسلام است. امروز بزرگترین چالشی که مسلمانان با آن مواجه اند، تلاش برای تحریف اسلام و انحراف تصویر حقیقی آن توسط کسانی است که ادعای مسلمانی دارند، به علاوه حمله بزرگ رسانه‌ای که هدفش نابودی کامل اسلام است. ◻️ من ۳۰ سال است که در نروژ زندگی می‌کنم و یکشنبه‌ها لباس‌های معمولی خود را در می‌آورم و لباس فوتبال می‌پوشم و با جوانان، فوتبال بازی می‌کنم و بعد با هم می‌نشینیم و درباره مباحث دینی صحبت می‌کنیم و تجربه کرده‌ام که از طریق این رابطه‌ای که ایجاد کرده‌ام، می‌توان به قلب آنها رسید و بعد ذهنشان را باز کرد. ◻️ من با الهام از زندگی‌ام در غرب، فکر می‌کنم مهمترین چیزی که اکنون می‌توانیم روی آن تمرکز کنیم، «شئون جوانان» است، زیرا جوانان گروهی هستند که بیشتر مورد هجمه استکبار قرار دارند، اگر جوانان امروز را منحرف کنند، آینده ما را نابود کرده‌اند. باید به حرف‌هایشان گوش کنیم، به نیازهایشان توجه کنیم، چه می‌خواهند و مشکلشان چیست؟ ◻️ به تمام طلبه‌ها برادرانه توصیه می‌کنم که مطالعه کنند و حداقل با علم جامعه‌شناسی و روان‌شناسی آشنا شوند، این امر برای آنها در روند تربیت جوانان بسیار مفید است. بیشتر بخوانید:👇 https://hawzahnews.com/xb6Mq •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: @howzehamozesh
🔹اخلاق بزرگواری🔹 📣 متفکر شهید استاد مرتضی مطهری (ره) جمله‌ای‌ است از پیغمبر اکرم ، فرمود: 《انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق》 مکرر گفته‌ام گاهی در ترجمه فارسی، این جمله را غلط ترجمه می‌کنند، می‌گویند پیغمبر فرمود که من مبعوث شدم که اخلاق نیک را تکمیل کنم. نه، این ترجمه رسائی نیست، پیغمبر بیشتر از این گفت. اگر پیغمبر گفته‌ باشد من معبوث شدم که اخلاق نیک را تکمیل کنم، این چیز تازه‌ئی نیست. هر صاحب مکتبی، هر نوع اخلاقی آورده باشد، عقیده‌اش این است که اخلاق‌ نیک همین است که من می‌گویم. آن اخلاقی که اساسا دستور تدنی و پستی‌ می دهد هم معتقد است که اخلاق نیک همین است. آن دیگری مثل نیچه که اساسا می‌گوید بشر باید تکیه‌اش بزور باشد، گناهی بالاتر از ضعف نیست‌، به ضعیف ترحم نکنید و زیر بالش را نگیرید هم می‌گوید اخلاق نیک همین‌ است که من می‌گویم. پیغمبر نه تنها فرمود: اخلاق نیک، بلکه نیکی را هم‌ در مکتب خود تفسیر کرد، من تنها نمی‌گویم نیک، نیک را همه می‌گویند، این که چیز تازه‌ای نیست. 《بعثت لاتمم مکارم الاخلاق》 من معبوث شدم که‌ اخلاق را تکمیل کنم که در آن روح مکرمت هست، یعنی اخلاق بزرگواری، اخلاق‌ آقائی اما نه آقائی به معنای آن سیادتی که بر دیگری مسلط بشوم، بلکه آقائی ای که روح من آقا باشد و از پستی، دنائت، دروغ‌، غیبت، از تمام صفات رذیله احتراز داشته باشد، خودش را برتر و بالاتر از اینها بداند و در این زمینه بقدری ما در آثار اسلامی داریم که‌ الی ماشاءالله. 📚 آزادی معنوی (بزرگی و بزگواری روح)، ص 201 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: @howzehamozesh
پایان‌نامه سطح سه حجت‌الاسلام غلامرضا جهانفر با عنوان « دیدگاه جریان های مختلف اسلام سیاسی در مواجهه با طاغوت در عصر حاضر » در جلسه دفاعیه توسط اساتید داور حجج‌اسلام والمسلمین نوایی و کمیلی، موردبررسی و ارزیابی قرار گرفت. تدوینگر این پایان نامه با بیان اینکه چگونگی مواجهه با طاغوت، از جمله مسئله‌هایی است که جریان‌های اسلام سیاسی، در عصر حاضر با آن برخورد داشته‌اند، گفت: با بررسی آراء و تاریخچه عملکرد جریان‌های اسلام سیاسی فعال در ایران و پنج کشور متعلق به جهان عرب، مشخص گردید که ۴ روش، به عنوان پاسخ تا به حال از جانب این جریان‌ها داده شده که شامل روش‌های مسلحانه، مصلحانه، سازشگرایانه و اجتناب‌گرایانه می‌شود. ایشان ابراز کرد: این اثر پژوهشی از لحاظ ساختاری از ۴ بخش تشکیل شده، که در بخش اول به توضیح کلیات و مفاهیم، در بخش دوم به بررسی مفهوم طاغوت در منابع اسلامی، در بخش سوم به بررسی مهم‌ترین جریان‌های اسلام سیاسی فعال در دو منطقه ایران و جهان عرب و در بخش چهارم به بررسی و تحلیل روش‌های مواجهه با طاغوت، پرداخته شده است. حجت‌الاسلام جهانفر با اشاره به بررسی منابع کتابخانه‌ای و اسنادی به روش توصیفی ـ تحلیلی دراین پژوهش، در پایان گفت: سؤال اصلی این پژوهش بررسی پاسخ‌هایی است که این جریان‌ها برای چگونگی مواجهه با طاغوت، در عمل داده‌اند. گفتنی است، تدوینگر این پایان‌نامه از هدایت و راهنمایی حجج اسلام والمسلمین محمد معینی فر در مقام استاد راهنما و غلامنبی گلستانی به‌ عنوان استاد مشاور، بهره برده است. 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: @howzehamozesh