eitaa logo
معاونت علمی حوزه علمیه خراسان
11.5هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
622 ویدیو
1.2هزار فایل
🏢 معاونت علمی حوزه علمیه خراسان 🏫 دفتر معاونت علمی حوزه علمیه خراسان: ☎️۰۵۱۳۲۰۰۸۴۱۰
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴بیانیه لشکر فاطمیون پیرامون تحولات افغانستان/آغاز جنگ نرم در افغانستان با خروج نظامیان آمریکایی ▪️بخش‌هایی از بیانیه لشکر فاطمیون: تحولات اخیر در جهان اسلام و کشورهای مسلمان منطقه بی‌شک یکی از تاریخی‌ترین دوران‌ها را بر ملت‌های مسلمان رقم زده است. ▪️ شکست آمریکا در افغانستان و خروج مفتضحانه و ذلیلانه استکبار جهانی و حامیان غربی او از کشور، قطعا و یقینا دل تمام مسلمانان از جمله مردم مسلمان افغانستان را شاد کرده است. ▪️این شکست سنگین حاصل مقاومت داخلی و خارجی تمام مردم مسلمان افغانستان بوده و پایان اشغال افغانستان، جشنی ملی و مردمی خواهد بود. ▪️خروج به‌ ظاهر نظامی آمریکا از افغانستان، حتما با تزویر و نیرنگ‌هایی همراه خواهد بود که در این ایام شاهد برخی از این حیله‌گری‌ها و مکرها هستیم. ▪️آمریکا و دلباختگان لیبرال‌ دموکراسی غرب هم در افغانستان و هم در خارج از کشور بلافاصله و همزمان با خروج نظامیان خود از افغانستان، جنگ نرم جدی را آغاز کرده‌اند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠فیلسوف عدالت 🔺برای شفای همه بیماران خصوصا استاد محمدرضا حکیمی دعا می کنیم . •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
💠مرحوم استاد که بود؟ ▫️برادر عزیزی را از دست دادم که شنیدن خبر فوتش در ظهر روز عید قربان 30 تیر 1400 شمسی، کمرم را خم کرد. فاضل ارجمند و طلبه حوزه علیه قم و محقق پرکار آقای دکتر محمدحسین فرج نژاد، از فعالان انقلابی حوزه قم بود. سالها در قم درس خارج شرکت می‌کرد. سالها قبل از اینکه او را بشناسم، با برادر کوچک‌ترش، دوست بودم. بعد که با جناب محمدحسین از نزدیک آشنا شدم، او را فاضل و بادغدغه و باطلاع و خوش فکر و انقلابی یافتم و خیلی زود صمیمی شدیم. به شدت متواضع و خوش‌برخورد بود و علی رغم اینکه یک دانشمند پرکار و محقق پرتکاپو بود، ولی هیچ وقت خودش را نمی گرفت و رفتارش برادرانه بود. حاج محمدحسین عزیز، متولد 1359 و اهل شهر ابرقو در استان یزد و به شدت فعال بود و یک لحظه آرام و قرار نداشت. یک نیروی حزب‌الهی که در مسیر ترویج انقلاب اسلامی و آرمان امام و شهیدان، لحظه‌ای آرام و قرار نداشت. با اینکه سالها در قم حضور داشت و مشغول درس طلبگی بود ولی زادگاهش را هم فراموش نمی‌کرد و مدام با یزد ارتباط داشت و رفت و آمد می‌کرد و در شهر یزد تشکیلات بزرگ تبلیغی و فرهنگی ایجاد کرده بود و جوانان دانشجو و طلبه را در آنجا آموزش می‌داد و برنامه‌های منسجم و اردوهای آموزشی و تفریحی داشت که برنامه های برای آموزش به جوانان تدارک دیده بود که خیلی مفید بود و اساتیدی را از قم و تهران دعوت می‌کرد و دوره های بسیار غنی ای برای جوانان بود. بنده هم در برخی از این دوره‌ها افتخار حضور داشتم و از نزدیک ثمره مجاهدت‌های او را دیده بودم. کارهای او با کمک فعالان فرهنگی یزد انجام می‌شد و هر کدام گوشه ای از کار را به عهده داشتند. درباره جریان زرسالار جهانی یهودی و رسانه‌های این جریان دغدغه جدی داشت و دراین زمینه دغدغه کار علمی کرده بود و مسلط بود. از تحقیقات استاد عبدالله شهبازی در کتاب زرسالاران و سایر آثارشان، در این زمینه متأثر بود و بخش عمده فعالیت‌های او حضور در جلسات تدریس و سخنرانی، برای دانشجویان و طلاب جوان و معرفی این جریانات و پاسخگویی به شبهات حول این موضوعات بود. زندگی بسیار زاهدانه و ساده‌هی داشت و علیرغم دانش و تحصیلات و سوابق علمی و حجم کار بالا، چون در بند پول نبود، طبعا وضع مالی‌اش هم بسیار معمولی بود و حقیقتا ساده‌زیست بود. با آنکه دوستان سال‌ها مدام به او می‌گفتند بخاطر خطر تردد با موتور، یک ماشین برای خود تهیه کند، بخاطر همین اوضاع سال‌ها نتوانسته بود ماشینی تهیه کند. هر چه هم پول به دستش صرف چاپ کتابهایش و کارهای فرهنگی‌اش در مسیر ترویج مبانی انقلاب اسلامی می‌کرد. ایشان از جمله محققین و پژوهشگران برتر کشور در حوزه رسانه بودند و آثار فاخری با موضوع رسانه‌های گروهی و صهیونیسم، از خود به یادگار گذاشت همچنین پروژه های پژوهشی بسیاری را نیز در مراکز علمی پژوهشی کشور تعریف کرد و نویسندگان دیگر زیر نظر و با راهنمایی و مشاوره او مطالعات را به ثمر رساندند. مهمترین تالیفات این کتابهاست: 1. اسطوره‌های صهیونیستی در سینما، محمدحسین فرج‌نژاد، تهیه‌کننده: موسسه فرهنگی هلال و مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما، ناشر: هلال‏ ‏، تهران، اول، ۱۳۸۸، ‏ ۳۳۶ص. (این کتاب در سال های ۱۳۹۵-۱۳۹۸ تجدید چاپ شده است.) 2. تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، تالیف: محمدحسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی، دانشگاه جامع امام‌حسین (ع)، موسسه چاپ و انتشارات‏ ، تهران، ‏ ۱۳۹۶، ۳۶۵ص. 3. دین در سینمای شرق و غرب؛ مکاتب شرقی (هندو، بودا، لامائیسم، ...)، محمدحسین فرج‌نژاد و دیگران، ناشران: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، و مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اول‏ ، ۱۳۹۶، ۷۵۱ص. دکتر محمدحسین فرج نژاد، عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه علمیه قم، از اساتید سواد رسانه و فعالان عرصه پژوهش در حوزه صهیونیسم پژوهی بود. وقتی خبر تصادف خونین دیشب قم را در کانالهای قم خواندم، حتی یک لحظه هم احتمال ندادم که این خبر می‌تواند مربوط به این برادر عزیز ما باشد. امروز ظهر در کمال تاسف از ماجرا مطلع شدم. ضایعه بزرگی برای جریان انقلاب اسلامی است. خداوند این داغ بزرگ را بر ما آسان کند‌. برادر مجاهد و زاهدی از میان ما رفت که وجودش وقف مردم، نظام، ولایت و حوزه علمیه بود. عروج او را به محضر امام عصر عجل الله تعالی فرجه‌الشریف، و مقام معظم رهبری تسلیت می‌گوییم. همچنین به خانواده های مرحومان تسلیت عرض می‌کنیم. از خدای متعال برای بازماندگان صبر جزیل و برای مرحوم فرج نژاد و خانواده اش رحمت و مغفرت و علو درجات الهی را مسئلت می‌کنم. میثم عبدالهی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 فیلمی از مراسم حج در حدود یکصد سال قبل •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
💠 همایش ملی ایران شناسی و میراث نوشتاری عربی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
💠آخوند در میدان 🔹دیشب اعتراضات مردم سوسنگرد واسه بی‌آبی شدت گرفت. کارشون به درگیری با نیروهای امنیتی کشیده شده.. خیلی اوضاع داشت وخیم می‌شد.. دوطرف داشتند زخمی می‌دادند 🔸این وسط چندتا طلبه با لباس روحانیت اومدند بین مردم و بچه‌های انتظامی قرار گرفتن و به قائله ختم دادن.. جون و سلامتشون در خطر بود اما اون رو کف دست گرفتن تا مبادا آسیبی به کسی برسه.. شاید یکی دوتا فحش و ناسزا هم خوردن، بهشون جسارت شد ... ولی آقا طلبگی همینه می‌گفت اومدی طلبه شدی که فحش بخوری، مث پیغمبر.. 🔹همه میدونن از ما روحانیت کاری ساخته نیست.. شعور ملت بالاست میدونن کشور سازوکار داره.. مسئول مربوطه رو میشناسن اما وقتی دلشون پره سرِ کی خالی کنه؟ جوون میاد پیش ماها از مشکلاتش بگه، یه خورده هم عصبانی بشه داد بزنه.. این یعنی ما روحانیون پناهگاه مردمیم. مردم درد دلشون رو به ما میگن.. با ما تسکین میشن 🔸دمتون گرم رفقای عزیزم طلاب حوزه علمیه‌ی سوسنگرد که دیشب فداکاری کردید این بحران هم مثل بقیه‌ مشکلات کشور تموم میشه ان‌شاءالله.. چیزی که میمونه همین معرفته آدم‌هاست. 🔹یکی از طلبه های اهوازی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
💠 دیدگاه مخاطبین 🔺با سلام و ادب و احترام خدمت خادمین محترم در معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان ضمن تبریک اعیاد ماه ذي الحجه از تمامی زحمات خالصانه شما برای سربازان امام زمان ارواحنافداه قدردانی مینمایم. دریچه پیشنهادات و انتقادات فرصت بسیار مغتنمی در جهت ارتقاست. پيشاپيش از زمانی که بابت مطالعه و ترتیب اثر صرف می‌کنید کمال تشکر را دارم. اگر بنده مسئول آموزش مرکز بودم سه اولویت کاری خود را پذیرش نخبگانی و آموزش نخبگانی و حمایت نخبگانی قرار میدادم. بدین صورت که در تمامی فرآیند پذیرش و تحصیل و تحویل، گزینش از بین نخبگان عرصه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی و فرهنگی و تبلیغی و... به عمل آید و کسانی وارد حوزه شوند که تمامی مراحل اعم از طی مسیر و خروجی کار از انتخاب خود رضايت خاطر داشته باشند. مهمترین انتقاد و اشکال بنده به سیستم آموزشی حوزه، مقررات سختگیرانه و گاها توزیع ناعادلانه آموزشی است بگونه‌ای که وجود مقررات آموزشی کنونی کسب ملکه تقوا را برای طلاب مشکل کرده است و با گرفتن استقلال طلاب وی را دچار انفعال کرده است که فقط در برابر بازدارنده‌های بیرونی نظم را رعایت می‌کند، در حالی که تقوا بازدارنده‌ای درونی است. کلیت آموزش حوزه به سمت تخصص گرایی پیش می‌رود که بسیار امیدبخش است ولیکن نباید از علامه پروری هم غافل بود. چه بسیار طلاب نابغه و نخبه هستند که توانایی کسب تخصص در زمینه‌های متعددی دارند و به بهانه تخصص در یک حوزه توانمندی خود را محدود می‌کنند. اشکال دیگر نظام جامع حوزه علمیه، یکسان سازی نظام آموزشی طلاب برادر و خواهر است که با نادید گرفتن نقش‌های جنسیتی فشارهای بسیاری بر طلاب خواهر تحمیل شده است. پیشنهاد میشود اداره سیستم آموزش خواهران به خبرگان خواهر همسو با آموزش برادران به ایشان واگذار شود که اختیارات کافی و وافی در اداره امور طلاب خواهر را داشته باشند. توصیه اکیدا برخی صاحب‌نظران با سابقه بالا بنای نظام ترمی واحدی سابق و اخذ امتحانات در پایان ترم می‌باشد که فواید و مزایای بسیاری نسبت به نظام سالی واحدی فعلی خصوصا برای طلاب خواهر دارد. تقاضامندیم در مجال تکریم اساتید محترم حوزه تا حد شایسته‌ای اعتماد به اساتید نخبه هر یک از مدارس در طرح و تصحیح امتحانات و ارزیابی شفاهی طلاب ضمن نظارت جدی بر عملکرد گنجانده شود که در جهت پیشبرد اهداف آموزشی و سهولت ارزیابی بسیار موثر است. مسئله بسیار مهم دیگر حمایت بیش از پیش از اساتید و طلاب نخبه از نظر مالی است تا دغدغه معیشت مانع از تحصیل و تدریس و تبلیغ مطلوب که حقیقتا دغدغه سربازان بی‌ادعای آقاست نشود. در ارتباط با محتوای آموزشی مقطع عمومی ناگفته پیداست که کارشناسی بسیاری صورت گرفته و محاسن قابل توجهی را داراست ضمن آنکه نقاط قابل تامل و اصلاحات نیز لازم است که طی سال‌های ابتدایی و مراحل آزمون و خطای نظام جامع اقدامات خوبی در جهت اصلاح عیوب ساختاری صورت گرفته است که جای تقدیر دارد. نظرات ارزشمند اساتید در این زمینه در تصمیم گیری‌های مرکز راهگشا خواهد بود. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
♦️الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : أحَبُّ إخواني إلَيَّ مَن أهدى إلَيَّ عُيوبي . 🔺 لطفا اشکالات و عیب های ما را متذکر شوید. 💠 اگر شما عهده دار مسئولیت بخش آموزش در حوزه علمیه خراسان بودید چه می کردید؟ سه اولویت اول کاری شما چه بود؟ 💠 مهم ترین انتقاد و اشکال شما به نحوه مدیریت و برنامه ریزی معاونت آموزش در دوره کنونی چیست؟ 🔺 دیدگاه های شما برای ما ارزشمند و راه‌گشاست. 🔺پیشنهادات و انتقادات در همین کانال منتشر می شود. 🔺از بهترین نظرات و انتقادات با هدایایی قدردانی می کنیم. 🔷 چند نکته: 🔺تقاضا داریم پیشنهادات در حیطه شرح وظایف و اختیارات معاونت آموزش باشد. 🔺بخش های جذب و پذیرش،برنامه ریزی و نظارت آموزشی،امتحانات و ارزشیابی،جذب و گزینش و ارتقاء اساتید،پایان نامه ها و صدور مدارک،مدارس پیش حوزوی،آموزش مدارس خواهران،مدارس _مراکز و رشته های تخصصی،تدوین متون ، گروهها علمی و قرارگاههای علمی آموزشی، آموزش مجازی، نخبگان و استعدادهای برتر و.... فعلا در حیطه کاری و برنامه ریزی معاونت آموزش قرار دارد. 🔺 مسائل مالی و پشتیبانی ،مدیریت مدارس ،سیاستگذاری های کلان،امور مرتبط با تهذیب و اخلاق و....متولی خاص خود را دارد ،البته بخش آموزش در ارتباط با آنهاست اما مستقیما در حیطه اختیارات و وظایف معاونت آموزش نیست. 🔺راهکار ارائه کنید 💠 توجه: 🔺دیدگاهها،پیشنهادات و انتقادات خود را به @khadem87 بفرستید. 🔺 اگر می خواهید نظرات با نام خودتان منتشر شود ،نام و نام خانوادگی و در صورت تمایل کدطلبگی و مدرسه را بنویسید. 🔺 جمع بندی کامل نظرات تا عید سعید غدیر اعلام و منتشر می شود @howzehamozesh
💠 دیدگاه شما / با اندکی ویرایش بسمه تعالی موضوع:(پیشنهادات و انتقادات ) 🔺انتقاد یک عمل دوستانه است، عمل خصمانه نیست؛ وقتی شما انتقاد می کنید یک عمل دوستانه است؛ همین«اَلمُؤمِنُ مِرآةُ المُؤمِن»، [یعنی] آنچه را در طرف مقابل وجود دارد که عیب در او است و مورد انتقاد شما است، شما آن را درمی‌آورید، به او می گویید، این بسیار کار خوبی است؛ انتقاد باید انجام بگیرد. گاهی اوقات انتقاد بایستی عمومی هم باشد؛ ما همیشه معتقد نیستیم که انتقاد بایستی درِگوشی باشد؛ نه، گاهی هم باید عمومی باشد، امّا اینکه ما به نحوی انتقاد بکنیم که آن شنونده‌ی انتقاد به تعبیر رایج بندِ دلش پاره بشود و بگوید «دیگر همه چیز از دست رفت، پدرمان درآمد»، این‌جوری نباید انتقاد بکنیم؛ ما گاهی اوقات اشتباه میکنیم در کیفیّت انتقاد کردن و این‌جوری کار میکنیم.15/06/1397 مقام معظم رهبری مد ظله العالی. 🔺ضمن عرض خداقوت وتشکر از حضرت عالی به خاطر استفاده از عقل وخرد جمعی  وتشکر ویژه بابت تمام زحماتی که در این مدت مسئولیت برای اعتلای حوزه های علمیه کشیده اید که الحق والانصاف در مسیر تحول قرار دارد.  جزاک الله خیرا فی الدنیا والاخره  حقیرنکاتی را خدمت حضرت عالی عرض می کنم.امید است که مورد مرضی امام عصر ارواحنا له الفداء قرار بگیرد. 🔹*واگذاری تمام امور آموزشی به مدارس علمیه . ونظارت دقیق مرکز محترم مدیریت 🔹*اعتماد کامل به مدارس علمیه. 🔹*تفکیک وظایف مدیر و معاونت ها( آموزشی ، پژوهشی ، فرهنگی ). 🔹*منشور حقوق طلبگی و نصب آن در مدارس علمیه و رعایت کامل حقوق طلاب. 🔹*ایجاد رقابت آموزشی بین مدارس علمیه. ادامه👇👇👇👇👇
🔹*اجرای طرح ولایت فقیه و منظومه فکری مقام معظم رهبری حفظه الله برای طلاب و اساتید. 🔺*ضمن تشکر از کارکنان حراست مرکز مدیریت حوزه علمیه ولی باید گفت ضعیف عمل می کنند چون تمام اطلاعات حراست بر اساس تلفن محور است ، اطلاعات میدانی ندارند. 🔺*مراجعه ماهیانه حراست به مدارس علمیه لازم وواجب است  و پرسش از اخلاق و نحوه رفتار مدیریت مدرسه ، اساتید و مسئولین مدرسه          🔺*در بحث پذیرش اولیه طلاب ورودی ، حوزه علمیه مشکل داردوباید گفت قوی عمل نمی کند. در بحث اساتید هم همینطور می باشد. یک کار گروه روانشناس وبا تجربه ومتخصصص این امر رابه عهده بگیرد.   🔺*بحث تست روانشناسی طلاب ورودی بسیار مهم است. 🔺*ایجاد دفتر مشاوره و هدایت تحصیلی دائم در مدارس علمیه توسط مرکز محترم مدیریت. با استفاده از ظرفیت نخبگان  حوزوی 🔹*جلسه با مقام معظم رهبری حفظه الله مخصوص طلاب و اساتید حوزه  علمیه خراسان و بیان نکته نظر ها.   🔹*تربیت کادر آموزش دیده, عالم بصیر و بروز برای مرکز مدیریت و حوزه های علمیه شهرستان ها بر اساس علمیت و شایسته سالاری وروحیه جهادی. 🔹*انتخاب مدیران مدارس ازبین اساتید مجتهد یا قریب الاجتهاد و انتخاب کادر آموزشی ، فرهنگی وپژوهشی از بین جوانان نخبه برای مدارس علمیه . 🔹*اهمیت دادن و زنده کردن درس اخلاق خصوصی و عمومی  درمدارس  وحوزه علمیه 🔹*تایید مدارک  حوزوی  درهر سطح بر اساس مولفه های  درون حوزوی 🔹*نقشه راه حوزه علمیه برای مدارس و عدم تغییر ناگهانی برنامه ها که این کار بر حوزه علمیه و پذیرش  حوزه لطمه زده ودر آینده نیز خواهد زد. 🔺*گسترش رشته های تخصصی و تخصصی کردن مجموعه کادر و اساتید آن ها. 🔺*توجه ویژه به سطح 1 مدارس و جلوگیری از دخالت سلیقه ها در تربیت طلاب. 🔺*ارتباط صمیمی مدیریت عالی حوزه با طلاب ، اساتید و مسئولین مدارس علمیه. 🔺*استاد محور کردن حوزه علمیه که سنت سلف حوزه علمیه بوده است و دادن اختیارات تام به اساتید محترم. *ارتباط حوزه با دیگر ارگان های نظام اسلامی ضعیف است در واقع حوزه بازار کار ندارد و تعامل کمی را با دیگر ادارات و ارگانها دارد. ( تاسیس بخش دانش آموختگان) 🔺*پیشنهاد یک دوره 12الی15 ساله برای تحصیل کامل طلبه( با دادن تمام امکانات، بیمه و شهریه و بعد از 15 سال قطع تمام مزایای طلبه ، در واقع حوزه علمیه حد یقف ندارد). 🔺*بحث ارزشیابی حوزه علمیه دچار مشکل است– امتحانات شفاهی سلیقه ای است – اساتید به توصیه و آموزش نیاز دارند.     🔺* برای ارزشیابی هر متن( محدوده ) باید با یک امتحان شفاهی و کتبی صورت بگیرد و فقط از همان محدوده باشد. 🔺*دروس حوزه علمیه از پایه 3 به بعد باید به سمت پژوهش محور حرکت کند و در2 سال اول طلبگی فقط تجوید,قرآن ، تفسیر وآیات الا حکام آموزش داده شود. 🔺*اساتید ، کادر و کارمندان مرکز  محترم مدیریت باید آموزش ضمن خدمت ببینند بعضی از اساتید و کادر نیاز مبرم به این آموزش دارند. 🔹*بحث پژوهش در بین اساتید ضعیف است.وقتی بعضی از اساتی حتی نمی توانند یک موضوع جزئی تحقیق به شاگردانشان بگویند چطور انتظار می رود طلبه پژوهش گر تربیت کنیم. 🔹*روند پایان نامه ها و برگزاری جلسات آن بسیار طولانی است ، یک طرح و پروپزال حدود6 ماه طول می کشد و خیلی ازطلاب خسته می شوند و پایان نامه را رها می کنند. 🔹*دروس خارج فقه و اصول باید تخصصی شود.چون سطوح  درسی ما دارند تخصصی می شوند 🔹*در رابطه با تلبس طلاب باید فرهنگ سازی شود و طلبه ای ملبس شود که توان علمی و پاسخگویی به کلیت مسائل اسلام وشبهات را داشته باشد. 🔹*کادر آموزشی مدارس باید ممحض در کار خود باشند متاسفانه بعضی از کادر آموزشی روزانه سه الی چهار درس دارند و این آفتی بزرگ برای بحث آموزش می باشد. 🔺*طرح صندوق بازنشستگی اساتید ، طلاب ، خادمین مدارس علمیه. 🔺*پرداخت حق بیمه اساتید و کادر مدارس علمیه توسط مرکز محترم مدیریت حوزه علمیه. 🔺*تکریم اساتید ، کارت شناسایی اساتید ، رتبه بندی اساتید ، حقوق ثابت اساتید ، بالا بردن کیفیت تدریس در اساتید با برگزاری دوره های دانش افزایی علمی. 🔺*بحث فروشگاه حوزه علمیه و استفاده از ظرفیت طلاب و خانواده ایشان. 🔺*بحث خانواده طلاب ، حمایت از فرزندان طلاب ، کادرسازی ، نیروسازی برای تمدن اسلامی توسط حوزه علمیه. 🔺*آسیب شناسی دقیق از وضعیت فعلی حوزه علمیه و رفع معایب و برطرف کردن مشکلات آن وآخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین شیخ قربانعلی دستجردی12/04/1400
اهمیت نواندیشی فقهی از منظر مقام معظم رهبری «مدظله العالی» : 🔻 محقّقِ امروز نباید به همان منطقه‌ای که مثلاً شیخ انصاری (علیه‌الرّحمه) کار کرده است، اکتفا کند و در همان منطقه‌ی عمیق، به طرف عمقِ بیشتر برود. این، کافی نیست. 🔹 محقّق، باید آفاق جدید پیدا کند. این کار در گذشته هم شده است. مثلاً شیخ انصاری حکومت را در نسبت بین دو دلیل کشف و ابداع کرده است. بعد دیگران آمدند و تعمیق کردند و آن را گستراندند و مورد مداقّه قرار دادند. 🔸 آفاق و گستره‌های جدید در امر فقاهت لازم است. چه دلیلی دارد که بزرگان و فقها و محقّقان ما نتوانند این کار را بکنند؟ حقیقتاً بعضی از بزرگانِ این زمان و نزدیک به زمان ما، از لحاظ قوّت علمی و دقّت نظر، از آن اسلاف کمتر نیستند. منتها باید این اراده در حوزه راه بیفتد. 💯 باید این گستاخی و شجاعت پیدا شود و حوزه آن را بپذیرد. البته این طور نباشد که هر کس هر صدایی را بلند کرد، حوزه آن را قبول کند. درعین‌حال، نباید حرف جدید در حوزه و در چارچوبهای مورد قبول، مستنکر باشد. 🔺 دیدار با نخبگان حوزوی 1374/9/14 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
روش اجتهادی ۵ (فهم متن).mp3
5.47M
✅ فایل صوتی «فرایند حل مسئله فقهی» (۵) 🔹ارائه: دکتر مجید (معاون پژوهشی و آموزشی حوزه و دانشگاه) ▫️کانال استاد: http://t.me/majidkafiresearch ▫️ارتباط با استاد: @Mkafi50 •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
روش شناسی اجتهادی آیت الله سبحانی.mp3
23.04M
✅ فرایند استنباط از منظر آیت الله سبحانی 🎙ارائه : استاد محسن محسنی‌فرد (معاون پژوهش مدرسه علمیه بقیة الله تهران) ▫️ارائه شده در: ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰ •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠نقش تربیت مادر واهتمام به دعا وذکر در تعالی روح فرزند •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
علوم قرآن.pdf
57.8K
💠 سؤالات امتحانات پایان سال تحصیلی مقطع عمومی حوزه علمیه خراسان 🔺 سال تحصیلی 1400-1399 🔹امتحان علوم قرآنی •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖
التمهید فی حکمه الالهیه.pdf
65.8K
💠 سؤالات امتحانات پایان سال تحصیلی مقطع عمومی حوزه علمیه خراسان 🔺 سال تحصیلی 1400-1399 🔹امتحان آشنایی با فلسفه اسلامی •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖
علوم قرآنی.pdf
271.2K
💠 سؤالات امتحانات پایان سال تحصیلی مقطع عمومی حوزه علمیه خراسان 🔺 سال تحصیلی 1400-1399 🔹امتحان علوم قرانی •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖