eitaa logo
معاونت علمی حوزه علمیه خراسان
11.4هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
637 ویدیو
1.2هزار فایل
🏢 معاونت علمی حوزه علمیه خراسان 🏫 دفتر معاونت علمی حوزه علمیه خراسان: ☎️۰۵۱۳۲۰۰۸۴۱۰
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 احکام و آداب مربوط به پرداخت فطریه ✔️ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح زاده، کارشناس مطرح مسائل فقهی، به بررسی احکام و آداب مربوط به پرداخت فطریه پرداخته است و به سؤالات زیر پاسخ گفته است🔻 🔹 کسانی که باید فطریه بپردازند 🔹 معافی‌های فطریه 🔹 تعریف دین اسلام از فقیر چیست؟ 🔹 فطریه جنین و نوزاد 🔹 فطریه مهمان شب عید فطر 🔹 مقدار فطریه 🔹زمان پرداخت فطریه 🔹 فطریه سادات و غیر سادات 🔹 محل اصلی مصرف فطریه 🔹موارد استثنا در مصرف فطریه 🔹 فطریه دختری که به خانه شوهر برود تفصیل مطلب👈 https://b2n.ir/486653 🌐 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: 📚 http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
🔻 ضرورت رسمیت یافتن علوم جدید در حوزه‌های علمیه ✔️ حجت‌الاسلام ‌والمسلمین قائمی‌نیا، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی: مطالعات علوم انسانی با متدهای نوین و تحقیقی فقهی امروزی باید در حوزه‌های علمیه نهادینه شوند. 🔹 تلاش‌ها و پژوهش‌های علمی می‌بایست در تعامل با نیازهای جهان کنونی و عصر نوین اجتماعی تشریح شوند. 🔹 شهید مطهری(ره) در یکی از یادداشت‌های خود بیان کردند: مسائلی وجود دارد که حوزه‌های علمیه می‌بایست در آینده، در باب آن‌ها ورود داشته باشد. 🔹 نیاز و مشکل حوزه‌های علمیه در حال حاضر ناشی از دو مسئله و موضوع مهم و اساسی است، یکی ... 👈 متن کامل مصاحبه: http://www.shorakh.com/news/read/2760 🌐 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: 📚 http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
✅ علت اختلاف عید فطر، مساله ای فقهی است ✅ حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی،‌ امروز در پایان درس خارج فقه خود فرمودند: نامه‌ای در خصوص مسأله عیدفطر به من نوشتند که ناچارم این مسأله فقهی را امروز بیان کنم. می‌گویند در مسأله عیدفطر چه شد که اختلاف بوجود آمد و حتی با این که رهبر بزرگوار انقلاب حکم کرده بود بازهم جمع زیادی از مراجع این روز را عیدفطر اعلام نکردند. ایشان افزودند: جواب این مساله را خود رهبر معظم انقلاب دادند که سرچشمه آن اختلاف فتواست برخی فتوایشان این بود که رؤیت هلال با چشم مسلح کافی است و بعضی آن را کافی نمی دانستند. معظم له اظهار داشتند: مستند حکم رهبری هم چشم مسلح بود حال اگر این مستند برای فقیهی قابل قبول نباشد و بگوید هلال باید با چشم عادی دیده شود آن حکم چون مستند به مدرکی است که برای این فقیه حجت نیست آن حکم برای این فقیه حجیت ندارد. حضرت آیة‌الله العظمی مکارم شیرازی یادآور شدند: برخی به ما ایراد می گیرند شما که با مسائل روز بسیار آشنا هستید خوب بود رویت با چشم مسلح را کافی می‌دانستید. ✅ متن کامل سخنان معظم له را در پست بعدی مطالعه بفرمایید. ✅ 🌐 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: 📚 http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
✅ علت اختلاف عید فطر، مساله ای فقهی است حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی،‌ امروز در پایان درس خارج فقه خود فرمودند: نامه‌ای در خصوص مسأله عیدفطر به من نوشتند که ناچارم این مسأله فقهی را امروز بیان کنم. می‌گویند در مسأله عیدفطر چه شد که اختلاف بوجود آمد و حتی با این که رهبر بزرگوار انقلاب حکم کرده بود بازهم جمع زیادی از مراجع این روز را عیدفطر اعلام نکردند. ایشان افزودند: جواب این مساله را خود رهبر معظم انقلاب دادند که سرچشمه آن اختلاف فتواست برخی فتوایشان این بود که رؤیت هلال با چشم مسلح کافی است و بعضی آن را کافی نمی دانستند. معظم له اظهار داشتند: مستند حکم رهبری هم چشم مسلح بود حال اگر این مستند برای فقیهی قابل قبول نباشد و بگوید هلال باید با چشم عادی دیده شود آن حکم چون مستند به مدرکی است که برای این فقیه حجت نیست آن حکم برای این فقیه حجیت ندارد. حضرت آیة‌الله العظمی مکارم شیرازی یادآور شدند: برخی به ما ایراد می گیرند شما که با مسائل روز بسیار آشنا هستید خوب بود رویت با چشم مسلح را کافی می‌دانستید. ایشان در پاسخ خاطر نشان کردند: اگر شما وسایل جدید را در رویت هلال کافی بدانید باید این وسائل را همه جا کافی بدانید یعنی در تمام مسائلی که در فقه رؤیت در آن لازم است استفاده از دوربین، تلسکوپ و میکروسکوپ باید کافی باشد و آن را حجت بدانید و این موضوع نباید تنها در رؤیت هلال ماه منحصر شود. معظم له با اشاره به هفت موضوع فقهی در این راستا فرمودند: اولین مساله حد ترخص است، اگر شما از ده فرسخی با دوربین، دیوارهای شهر را دیدید و با وسایل امروزی صدای اذان مؤذن شهر را شنیدید؛ آیا قائل به این می‌شوید که حد ترخص در ده فرسخی است. یا اینکه با چشم و گوش عادی لازم می دانید. ایشان تأکید کردند: تمام بحث ما در این است که آیا اطلاقات رؤیت عام است و شامل رؤیت با وسیله یا بدون وسیله می‌شود، یا اطلاق، هر دو را در برمی‌گیرد و یا این‌که اطلاقات رؤیت منصرف به رؤیت عادی و معمولی است، ما معتقدیم اطلاق منصرف است. مسأله دوم، در بسیاری از موارد وجود ذرات بسیار ریز خون در شیر است که تنها با میکروسکوب دیده شود؛ اما با چشم عادی قابل رؤیت نیست. آیا در اینجا حکم به نجاست و حرمت می‌شود یا باید حکم به پاکی شود. معظم له ادامه دادند: مساله سوم زوال عین نجاست برای طهارت کافی است، اگر عین خون و نجاست زائل شود ولی رنگ آن باقی بماند، فقها می‌گویند وجود رنگ مضر به طهارت نیست؛ در حالی که اگر این رنگ زیر ذره بین قرار گیرد ذرات بسیار کوچک چسبنده خون در شیئ دیده می‌شود، آیا در این صورت حکم به نجاست می‌‌شود. مساله چهارم خونی است که مثلاً از دندان می آید و در آب دهان مستهلک می‌شود، در این صورت حکم به پاکی آن می‌شود؛ اما اگر با میکروسکوپ آب دهان بررسی شود ذرات بسیار ریز خون در آن دیده می‌شود. حال در چنین صورتی می توان حکم به نجاست آن داد؟ معظم له ادامه دادند: مساله پنجم به قول برخی فقها، عرق جنب از حرام نجس است و یا با آن نمی‌توان نماز خواند، حال اگر شخصی جنب از حرام است و عرقش ظاهراً خشک شده آیا می‌تواند با آن نماز بخواند، در حالی که گاهی اگر با میکرسکوب نگاه کنیم ذرات عرق روی بدن دیده می‌شود. ایشان در ادامه فرمودند: مسأله ششم در مورد خسوف و کسوفی که تنها با تلسکوپ قابل دیدن است و با چشم عادی دیده نمی‌شود آیا باید قائل به وجوب نماز آیات بود. مسأله هفتم درباره مساله زلزله‌هایی است که ما آن را تشخیص نمی‌دهیم؛ اما زلزله‌سنج ها می توانند آن را تشخیص دهند، حال آیا اگر زلزله را مردم تشخیص ندادند و ابزار زلزله سنج آن را تایید کرد، آیا قائل به وجوب نماز آیات برای چنین کسانی هستید؟ به یقین نه. اینها و امثال اینها فروعی است که نمی توان با آن موافقت کرد پس چگونه تنها در رؤیت ماه آن را بپذیریم. معظم له در پایان فرمودند: اضافه بر اینها در زمان پیامبر(صل الله علیه وآله) و ائمه معصومین(علیه السلام) هرگاه ماه رمضان ظاهراً سی روز بود همه روزه می گرفتند چون ماه با چشم غیر مسلح دیده نمی شد و چه بسا اگر دوربین داشتند روز اول ماه بود و روزه اش حرام ، اما همه آن را روزه گرفته بودند آیا باید گفت همه آنها خطا می کردند و معذور بودند یا تنها رؤیت با چشم عادی معیار بود. به یقین پذیرفتن این لوازم بسیار دشوار است. 🌐 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: 📚 http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
✅ برگزاری دوره‌ی آمادگی برای امتحانات ✅ (نمونه کار یک مدرسه علمیه) 🔹شرط ورود به دوره با اخذ رضایت نامه از ولی محترم مقدور میباشد.🔹 🔸دوستانی که دسترسی به پرینت دارند رضایت نامه را چاپ و پدرگرامی امضا فرمایند. 🔹آن دسته از طلاب که به پرینتر دسترسی ندارند : ❇️ تمام مطالب را در برگه A 4 نوشته و امضاء و اثر انگشت شود. عکس از رضایت نامه را برای ادمین @khadem_saqalein ارسال نموده و در شروع دوره به همراه خود بیاورید. 🔸مهلت ارسال رضایت نامه ها تا پنجشنبه ۹۹/۳/۸ است🔸 🌐 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: 📚 http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
❇️ ثبت نام حوزه علمیه خراسان تا 6 تیرماه تمدید شد ❇️ ✅ متقاضیان می توانند برای ثبت نام همانند سنوات قبل، از طريق سايت حوزه علميه خراسان و لینک ثبت نام به نشاني http://hozehkh.com/Reception/default.aspx اقدام کنند. 🔰 توضیحات بیشتر در خصوص تمدید و نحوه‌ی ثبت نام👇👇 http://172.16.16.2/OneEntry?entryID=37447 🔰 اعلام منابع آزمون پذیرش حوزه علمیه خراسان ویژه مقاطع کاردانی و بالاتر 👇👇 http://172.16.16.2/OneEntry?entryID=37593 🌐 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: 📚 http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ❇️
❇️ شروع مجدد دروس خارج فقه و اصول و سطوح عالي از شنبه 10 خرداد به صورت حضوری ✅ به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، كلاس هاي دروس خارج با هماهنگي و مشورت اساتيد معظم از شنبه 10خردادماه 99 مصادف با 7 شوال به صورت حضوري با رعايت شیوه نامه های بهداشتي برگزار مي گردد. ⬅️ بر این اساس، با توجه به شرايط كنوني همه گیری ویروس کرونا و لزوم رعایت نکات بهداشتی، برای برگزاری كلاس ها، طلاب با رعايت موازين بهداشتي اعم از داشتن ماسك و رعايت فاصله هاي فيزيكي در كلاس، می بایست راس ساعت در درس حضور يافته و بعد از كلاس مدرسه را ترك و از هر گونه تجمع در فضاي مدرسه پرهيز کنند. 🔰 متن کامل گزارش 👇👇 http://172.16.16.2/OneEntry?entryID=37847 🌐 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: 📚 http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
🌐 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: 📚 http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
🔰🔰 رهبر معظم انقلاب طی پیامی، آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را تبریک گفتند و ریل گذاری قانونی برای رسیدن کشور به قله ها را، از وظایف آنان برشمردند. متن کامل پیام 👇👇 http://172.16.16.2/OneEntry.aspx?entryID=37852 🌐 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: 📚 http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
✅✅ رهبر معظم انقلاب با تاکید بر خواسته های مردمی از مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به موضوع اقتصاد مقاومتی را مهمترین اصل برای گذر از مشکلات معیشتی جامعه دانستند. 🔰 متن کامل پیام رهبر معظم انقلاب به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی👇👇 http://172.16.16.2/OneEntry.aspx?entryID=37852 🌐 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: 📚 http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
💠برگزاری هشتاد و ششمین دوره اصول و فنون پایان نامه نویسی بصورت مجازی 🔷 مدیر ترویج و گسترش پژوهش معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان، اعلام کرد: هشتاد و ششمین دوره اصول و فنون پایان نامه نویسی بصورت مجازی و از طریق سامانه lms برگزار می شود. مراحل شرکت در دوره: 1- مراجعه به سایت حوزه علمیه خراسان بخش ثبت نام ها و ثبت نام در دوره 2- سه روز پس از ثبت نام مراجعه به سامانه lms و شرکت در دوره بصورت مجازی (صفحه اصلی سایت حوزه) لینک سامانه : http://lms.hozehkh.com/panel/panel/lms/base/courses/update/723 3- ارسال خلاصه مطالب دوره به آیدی @mho_mohammadi (به جهت ارزیابی ) 4- پس از تایید محتوای ارسالی مراجعه به بخش آموزش پورتال طلبگی، بخش مدارج علمی و انتخاب گزینه درخواست پایان نامه علاقمندان در صورتی که سوالی داشتند با تلفن 32008464 تماس حاصل فرمایند. دوستانی که در دوماه گذشته در سایت ثبت نام کرده اند برای شرکت در دوره به سامانه lms بر روی سایت حوزه علمیه خراسان مراجعه و در دوره شرکت فرمایند. متن کامل خبر: http://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=37658 🌐 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: 📚 http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠صحبت های افسر ارشد سابق ارتش امریکا 🔺هر چند بار که این سخنرانی را ببینیم سیر نمی شویم! 🔷ما در خاورمیانه چه غلطی می کنیم 🔷ما ارتش اشغالگریم 🔷ایا ارتش آمریکا تروریست است یا قاسم سلیمانی؟ 🌐 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: 📚 http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸 چرا خوب درس نمی خوانیم؟ چرا درس هایی که می خوانیم، زود فراموش می کنیم؟ 🌐 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: 📚 http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
💢 آیت الله شبیری زنجانی: تقریباً همه مصادر، منابع فقهی و حدیثی یک مسئله را بررسی می‌کنند ✔️ حجت الاسلام والمسلمین رضا مختاری، از شاگردان نزدیک آیت الله شبیری زنجانی می گوید: 🔹 آیت الله شبیری، در ریشه یابی مسائل فقهی و بررسی تاریخی و شأن صدور روایات همچنین در توجه به علم رجال و مسائل رجالی و تتبع کافی در اقوال فقهای شیعه و سنی، بیشتر از آیت الله بروجردی تاثیر پذیرفته‌اند. متن کامل در پست بعدی 👇👇 🌐 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: 📚 http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
💢 آیت الله شبیری زنجانی: تقریباً همه مصادر، منابع فقهی و حدیثی یک مسئله را بررسی می‌کنند ✔️ حجت الاسلام والمسلمین رضا مختاری، از شاگردان نزدیک آیت الله شبیری زنجانی می گوید: 🔹 آیت الله شبیری، در ریشه یابی مسائل فقهی و بررسی تاریخی و شأن صدور روایات همچنین در توجه به علم رجال و مسائل رجالی و تتبع کافی در اقوال فقهای شیعه و سنی، بیشتر از آیت الله بروجردی تاثیر پذیرفته‌اند. 🔹 خیلی از فتاوی ایشان با مشهور معاصرین تفاوت دارد و این نتیجه ی توجه ویژه به حدیث و تتبع در همه احادیث است. آن مقدار که دیگر بزرگان می‌خواهند همه چیز را با قواعد اصولی حل کنند، آیت الله شبیری این چنین نیستند و درست مثل مسلک آیت الله بروجردی، قبل از هر چیزی، روایات و شواهد را در نظر می‌گیرند و در نهایت اگر نشد، دست به دامن اصول عملیه می‌شوند و اصول را آن قدرها به عرش نمی‌برند که شأنش اجل از همه علوم باشد. 🔹 ایشان در اصول نظریات نو و ابتکاری دارند و خیلی وارد عمق مطلب می‌شوند و برخی از طلبه‌ها که سطحی اند، متوجه نکات دقیق علمی نمی‌شوند لذا اینطور نیست که درس شان خیلی شلوغ باشد بر خلاف درس‌هایی که لایه ای عادی از مباحث را مطرح می‌کنند. 🔹 مسلک ایشان در مسائل علمی و سیاسی و اجتماعی، مسلک اعتدالی و پرهیز از افراط و تفریط است. 🔹 ایشان نمی‌گویند یک فقیهی در قرن پنجم حرفی زده چه کار به ما دارد؛ حضرت استاد همه ی این‌ها را بررسی و جمع آوری می‌کنند و از راه جمع قرائن و شواهد به یک نتیجه فقهی یا اصولی می‌رسند و اینطور نیست که با مراجعه به یکی دو روایت یا نقل قول یکی دو نفر از فقها مثل جواهر و مفتاح الکرامه، این‌ها را بگذارند کنار یکدیگر و بگویند به فلان نتیجه رسیدم. ایشان تقریباً همه مصادر و منابع فقهی و حدیثی یک مسئله را بررسی میکنند، در روش فقهی، مطمئن ترین راه برای استنباط، همین راه است که از همه قرائن استفاده می‌کند و حتی از یک قرینه جزئی تاریخی هم نمی‌گذرد و برای فهم نظر شرع یا استنباط احکام فقهی حتی به نسخه‌های چاپی کتاب‌ها هم بسنده نمی‌کند. 🌐 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: 📚 http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
◼️ انا لله و انا الیه راجعون ◼️ پدر بزرگوار، مدیریت محترم مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها آسمانی شد. ▪️ رحلت این عزیز پدر را خدمت مدیریت محترم مدرسه سرکار خانم پارسایی راد و خانواده محترمشان تسلیت عرض می کنیم. از خداوند متعال برای این عزیز تازه سفر کرده رحمت و مغفرت بیکران و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل مسئلت داریم. 🌐 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: 📚 http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
✅ ثبت نام سطح سه خواهران در 6 رشته تخصصی آغاز شد ❇️ مسئول اداره آموزش خواهران معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: ✅ جذب و پذیرش طلاب خواهر در 6 رشته تخصصي " فقه و اصول"، " تفسير و علوم قرآن"، " تبليغ"، " فلسفه و كلام اسلامي"، " اخلاق و تربیت اسلامی" و " ادبیات عرب" در مقطع سطح سه برای سال تحصیلی 1399-1400 مهیا شد. هاشمی اعلام کرد: ثبت نام این مقطع تحصیلی از اول خرداد تا پایان تیرماه 99 خواهد بود و آزمون های کتبی هر رشته به صورت مجزا در بازه ی زمانی 7 تا 9 مرداد برگزار می شود... ⬅️ 🔰 متن کامل خبر http://172.16.16.2/OneEntry?entryID=37859 🌐 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: 📚 http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
❇️ "احنف بن قیس" نقل می کند: روزی به دربار معاویه رفتم و دیدم آنقدر طعام مختلف آوردند که نام برخی را نمی دانستم. پرسیدم این چه طعامی است؟ معاویه جواب داد: مرغابی است ، که شکم آنرا با مغز گوسفند آمیخته و با روغن پسته سرخ کرده و نِیشکر در آن ریخته‏اند. بی اختیار گریه ‏ام گرفت. معاویه با شگفتی پرسید: علّت گریه ‏ات چیست؟ گفتم به یاد علی ابن ابیطالب افتادم. روزی در خانه او میهمان بودم؛ آنگاه سفره‏ای مُهر و مُوم شده آوردند. از علی پرسیدم: در این سفره چیست؟پاسخ داد نان جو. گفتم شما اهل سخاوت می‏ باشید، پس چرا غذای خود را پنهان می ‏کنید؟ علی فرمود این کار از روی خساست نیست، بلکه می‏ ترسم حسن و حسین‏، نان ها را با روغن زیتون یا روغن حیوانی، نرم و خوش طعم کنند. گفتم مگر این کار حرام است؟ علی فرمود نه، بلکه بر حاکم امت اسلام لازم است در طعام خوردن، مانند فقیرترین مردم باشد که فقر مردم، باعث کفر آنها نگردد تا هر وقت فقر به آنها فشار آورد بگویند: بر ما چه باک، سفره امیرالمؤمنین نیز مانند ماست. معاویه گفت: ای احنف! مردی را یاد کردی که فضیلت او را نمی توان انکار کرد. 📚الفصول العلیه ، صفحه ۵۱ 🌐 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: 📚 http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 واکنش امام خمینی(ره) به تعابیر تمجید آمیز آیت الله مشکینی در مورد ایشان 🌐 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: 📚 http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
🌀 مطالبات رهبر معظم انقلاب، طی ادوار مختلف از شورای عالی حوزه‌های علمیه 📌 سنجه‌ای برای تحلیل میزان موفقیت شورای عالی 🔰 ، وظایف و مأموریت‌های عدیده و سنگینی بر دوش خواهد داشت. 🌐 خبرگزاری رسا 〰️〰️〰️〰️〰️ 🗂 🌐 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: 📚 http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
🔻پیام تبریک مدیر حوزه علمیه خراسان حضرت آیت‌الله عاملی به رئیس مجلس یازدهم دکتر محمد باقر قالیباف ✅ متن پیام مدیر حوزه علمیه خراسان بدین شرح است : بسم الله الرحمن الرحیم صدیق ارجمند جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف (زید عزه) رئیس محترم مجلس شورای اسلامی 🔸انتخاب جنابعالی بعنوان رئیس مجلس یازدهم با رای اکثریت قاطع نمایندگان ملت را تبریک عرض میکنم. 🔸رجاء واثق دارم روحیه والای جهادی و انقلابی، همت بلند و تجارب ارزشمند مدیریتی جنابعالی با همدلی و همراهی نمایندگان امین ملت، مجلسی بااقتدار رقم خواهد زد و مطالبات رهبری معظم انقلاب مد ظله العالی را در عرصه قانونگذاری و نظارت تحقق خواهد بخشید. در کنار مضجع نورانی ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام دعاگویتان هستم. سید مصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان 🌐 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: 📚 http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
«بی طرف ماندن در مسائل چالشی اساسی، موجب نمیشود که روحانیت و دشمن دین هم بی طرف و بماند؛ «و من نام لم ینم عنه». اگر روحانیت در مقابل حوادث خصمانه ای که برای او پیش می آید، احساس مسئولیت نکند، وارد میدان نشود، ظرفیت خود را بروز ندهد، کار بزرگی را که بر عهده ی اوست، انجام ندهد، این موجب نمیشود که دشمن، دشمنی خود را متوقف کند؛ بعکس، هر وقت آنها در ما کردند، جلو آمدند؛ هر وقت احساس انفعال کردند، به فعالیت خودشان افزودند و پیش آمدند. غربی ها ظرفیت عظیم فکر شیعه برای مواجهه ی با و را از مدتها پیش فهمیده اند؛ از قضایای ، از قضایای ؛ لذا آنها ساکت بشو نیستند؛ آنها به تجاوز خود، به پیشروی خود ادامه میدهند. سکوت و بی طرفی و و به هیچ وجه نمیتواند دشمنی دشمن را متوقف کند. بنابراین حوزه های علمیه، بی طرف نماندن حوزه های علمیه در قبال ، در قبال مسائل چالشی و یک ضرورتی است که نمیشود از آن غافل شد.» بیانات در دیدار ، فضلا و 29/7/1389 🌐 کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: 📚 http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe