طرح انجماد در برابر انجماد
پرده سوم:
آقای روحانی پنجشنبه 10مرداد 98 در تبریز : امروز هم با برخی از کشورها «در حال مذاکره هستیم» و آنها پیشنهاداتی ارایه کردند که «متوازن نمیدانیم»، لذا آن پیشنهادات را نپذیرفتیم. البته «ممکن است در هفتههای آینده به نتیجه قابل قبول دست پیدا کنیم» و امکان دارد که به این نتیجه نرسیم و اگر به نتیجهای نرسیم مرحله بعدی کاهش تعهدات را انجام خواهیم داد.
طرح انجماد در برابر انجماد
پرده چهارم:
در همین راستا امانوئل بون، فرستاده امانوئل مکرون، دو بار و به فاصله دو هفته در تیرماه 98 به تهران آمد و پیام کتبی رئیس جمهوری فرانسه را که حاوی پیشنهاد وی بود تحویل حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان داد. روحانی نیز پاسخ مکتوب خود را به وسیله عراقچی به عنوان فرستاده ویژه به پاریس تحویل داد.
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
⁉️مظلوم کیست؟!
🖊جوابی به جوابیه جناب زیباکلام
◀️پنجم مرداد #روزنامه_جوان به مصاحبه با رئیس بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی نشست که بخشی از آن مربوط به تبلیغ آقای زیباکلام برای #حکومت_منحوس_پهلوی؛ و تعامل نظام با ایشان بر اساس #مروت_انقلابی بود.
◀️ محتوای کامل این مصاحبه پیش از این منتشر شد:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/602
🔴جناب آقای زیباکلام با انتشار بخشی از این مصاحبه تلاش کردند جوابی به این گفت و گوی شفاف بدهند. البته ظاهرا در این زمینه کمی عجله داشتند و حتی تاریخ جوابیه خود را به اشتباه «سیزدهم مرداد» درج نمودهاند.
در هر صورت فارغ از این حواشی بنیاد تاریخپژوهی جوابیه آقای زیباکلام را بررسی میکند:
🔹ابتدای این نوشته؛ جوابیه به حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی یا شخصیتهای انقلابی دیگر نبود بلکه مظلوم جلوه دادن و تطهیر دو دیکتاتور بود که با «سرنیزه استبداد» و «نیش قلم شبهروشنفکران» بیش از نیم قرن ایران را به خاک سیاه نشاندند.
🔸البته این مظلومنمایی تعجبانگیز نیست چراکه جریان شبهروشنفکری و غربزدگی ایران در #دربار زاده شد؛ در دربار بزرگ شد و تا آخرین لحظه پیروزی انقلاب به دربار وابسته ماند و امروز هم شبهروشنفکرانی چون ایشان گهگاهی وفاداری خود به سلطنت و دیکتاتوری را بروز میدهند که این سطح از عقبافتادگی تاریخی جای تأسف دارد.
🔹در بخش دوم جوابیه آقای زیباکلام کلیشه ثابت جریان شبهروشنفکر را میبینیم که با وجود همه پستها و مناصبی که در طول چهل سال اشغال کردهاند باز هم از زمین و زمان طلبکارند و مسؤولیت اشتباهات خود را نیز نمی پذیرند.
◀️در پاسخ به این بخش از سخن ایشان باید گفت:
جناب آقای زیباکلام! شما و دیگر دوستان مدعیتان چهل سال است که یاد گرفتهاید بر گرده ملت سوار شوید؛ در پستها و مناصب مختلف شیره جان آنها را بکشید و بعد از خرابکاریها و بریز و بپاشهایتان موضع طلبکاری و مظلومیت بگیرید و مخالفان خود را مسؤول هر حادثهای جلوه دهید.
🔻جناب آقای زیباکلام! اگر قرار است کسی بعد از چهل سال مدعی باشد؛ این #جریان_مظلوم_انقلابی است که باید ضربهها و ظلمهای چهل ساله جریان سکولار و منحط غربزده علیه خود را فریاد بکشد.
اگر قرار است کسی از تیغ سانسور برنجد این #نویسندگان_انقلابی و حزباللهی هستند که باید از فشارها یا سانسورهای سلیقهای دولت اعتدال و اصلاحات؛ از هاشمی تا خاتمی و روحانی فغان به آسمان بلند کنند.
⭕️جناب زیباکلام! شما از ابتدای انقلاب در #سیستم_سیاسی و دولتی تعریف شدهاید و اکنون هم طرفدار دو آتشه دولت هستید و حتی در فیلم تبلیغاتی آن همچون یک هنرپیشه بازی کردید.
◀️شما با این پیشینه لابد میدانید که سانسورچیهای دولت اعتدال چه سلاخی با کتاب #روزگار_قائممقامی کردند و در مقابل؛ کتاب #الف_لام_خمینی را که غلطها و تحریفات فاحش علمی و تاریخی داشت بدون مجوز چاپ کردند و به آن جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی هم دادند.
❓حقیقتا آیا عنایت ویژه دولت به این خاطر نیست که نویسنده «الف لام خمینی» ارتباط نزدیک فکری یا حتی سیاسی با دولت محبوب شما داشته است؟
🔹به علاوه؛ در خصوص چاپ نشدن کتاب شما باید وزارت فرهنگ و ارشاد #دولت_اعتدال (که با حمایت شما و امثال شما رأی آورد) توضیح بدهد. شاید کتاب شما لابلای دعواهای اصلاحطلب و اعتدالی گم شده است و ربطی به محتوای آن نداشته باشد در ثانی اگر کتاب شما هم چاپ بشود بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی که پیشگام نقد کتب تاریخی تحریفآمیز است؛ استقبال میکند و بار دیگر عیار علمی حضرتعالی را بر همگان روشن مینماید.
⁉️البته همه اینها بر فرض پذیرش ممنوع بودن چاپ کتاب شماست که البته تا کنون ادعایی بدون سند است و شما برای اثبات آن می بایست متن ابلاغیه مرتبط با این ادعا را منتشر کنید.
🔸در هر صورت جناب زیباکلام! فراموش نکنید که بررسی « #نگاه_تاریخی » تخصص ماست بنابراین حتی اگر دولت اعتدال کتاب شما را چاپ نکرد آراء خود را از طریق رسانههای همسو با خود (مثل BBC، VOA و...) که از قضا گستره رسانهای بیشتری نسبت به چاپ کتاب دارند منتشر کنید و مطمئن باشید ما با معیارهای فنّی منتظر صحبتهای تاریخی شما هستیم.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🔆مکتبزدگی در تاریخ نگاری انگلیسی؛ ادعا یا واقعیت؟!
✳️نگاهی به جوابیه دوم جناب زیباکلام خطاب به استاد سیدحمید روحانی
جناب زیباکلام در بخش اول پاسخ خود به مظلومنمایی (کلیشه دائمی جریان غربزده) و تطهیر ضمنی پهلوی پرداختند که بررسی تفصیلی آن به مخاطبان محترم ارائه شد:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/616
❇️ایشان در بخش دوم جواب خود به ذکر اتهاماتی علیه حجتالاسلام و المسلمین #سیدحمید_روحانی پرداختند که البته تهمتزنی غیرعلمی و غیراخلاقی جریان همسو با آقای زیباکلام به ایشان مسبوق به سابقه است و پرداختن به آن به علت عدم پشتوانه علمی ارزش چندانی ندارد. و اما آنچه به آقای زیباکلام میتوان گفت:
🔵جناب آقای زیباکلام! بیایید کمی واقعبینانه و به دور از شعارهای ژورنالیستی به صحنه نگاه کنید: شما و سایر دوستانتان در هنگام نقل تاریخ سردمدار #نگاه_مکتبزده و ایدئولوژیک به معنای منفی کلمه هستید و #جریان_انقلابی هم در نقل تاریخ چارچوبهای مکتبی؛ علمی و فنّی خود را دارد پس تفاوت ما و شما در چیست؟
🔹خلاصه تفاوت در این است که امثال شما پیش و بیش از آنکه شخصیتها و جریانات را در صحنه #واقعیات_تاریخی ببینند؛ نسبت آنها را با #جهان_غرب میسنجند و اگر آنها را در دایره #سلطه_جهانی ببینند به مدیحهسرایی برایشان میپردازند و اگر آنان را مستقل و خارج از دایره سلطه بیگانه ببینند به هر وسیله و ابزاری تلاش میکنند که نام و یاد او را از عرصه تاریخ حذف کنند.
🔵جناب زیباکلام! شما طبق گفته خودتان با بند بند وجودتان و با تکتک سلولهایتان #لیبرال هستید! و کسی که تا این حد؛ از نوک پا تا فرق سر لیبرال است حتی اگر بخواهد هم نمیتواند #واقعیت_پهلوی را درک کند که حب الشیء یعمی و یصم!
آری! کسی چون شما نمیتواند جلادی #رضاخان_میرپنج و خونخواری پسرش را بفهمد چراکه او خوب میداند آنچه به پای رضاخان چکمه پوشاند و آنچه سرنیزه را دست محمدرضا داد؛ انگلیس استعمارگر و آمریکای لیبرال بود.
🔹جناب زیباکلام! بیایید کمی صادق باشیم! نگاه شما به تاریخ، جامعه، انسان، روابط بینالملل و...، به تمام معنا ایدئولوژیک است و تفاوت ایدئولوژی شما با #ایدئولوژی_اسلامی این است که اسلام به هیچ تاریخنگاری اجازه خلافگویی و نقل بیسند نمیدهد امّا در مقلدان ایدئولوژی استعماری و لیبرالیستی چطور؟ آیا جز این است که به هیچکس اجازه نقد غرب و شخصیتها و جریانهای غربزده را نمیدهد؟ در مکتب شما غرب پرستان مصونیت ابدی دارند؛ حتی اگر آن شخص دیکتاتور متوحشی مثل رضاخان و محمدرضا پهلوی باشد.
◀️اگر جنابعالی در ادعای پرطمطراق خود صادق هستید، بفرمایید در کدام کتاب و مقاله و مصاحبه تان به نقد رژیمهای سارق بین المللی چون #انگلیس و #آمریکا و رژیم جعلی و کودککش صهیونیستی پرداخته اید؟ در کدام سطر و صفحه کتاب های پرتیراژتان، گوشه ای از لحاف خیانت دیکتاتورهای وابسته پهلوی را کنار زده اید؟! آیا جز این بوده که تمام همت تان بر آن قرار گرفته که از حاکمان خونریز و سفاک و مستبد پهلوی، انوشیروان عادل بسازید؟!
🔻نسل پرسشگر فعلی، برخلاف برداشت غلط امثال شما، هوشمند و به شدت حقیقتجو است؛ پرسش این نسل آن است که چرا یک استاد دانشگاه که از شدت زیست مجازی، به یک #سلیبریتی_سیاسی بدل شده، تلاش می کند از وابسته ترین و بی عرضه ترین و تاریک اندیش ترین پادشاهان ایران، قدیس و اسطوره بسازد؟!
🔸آیا جناب زیباکلام واقعا عیب و نقصی در پهلویها ندیده یا آنکه با یک پروژه و سناریو مواجهیم که قرار است نتیجه از پیش تعیین شده و سفارشی را در پوشش ادبیات علمی و تاریخی به مخاطبان ایرانی عرضه کند؟
🔗جوابیه آقای زیباکلام-بخش دوم:
🔹🔸https://www.instagram.com/p/B0uUpA4n8kV/?igshid=194prsdkoyng4
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔹امروز مسیر صحیح و منطقی مذاکرات هسته ای دکتر جلیلی بر همگان آشکار شد. ایشان در عمل اثبات کرد، زبان گفت وگو با دنیا را بلد است و هسته ای 20درصد دستاورد آن دوران بود و وضعیت معیشت مردم در آن دوران، علی رغم تحریم ها قابل تحمل بود.هم چنین مسیر مذاکرات ایشان در چارچوپ گفتمان مقاومت و عدم اعتماد به غرب بود.
🔹اما روحانی و ظریف و طیف آنان آیا از تجربه خسارت بار برجام درس عبرت گرفتند؟!! یا به دنبال مذاکرات جدید با اروپایی ها با پشت صحنه ای آمریکایی ها در مذاکرات میباشند؟!!! شش سال فرصت سوزی در عرصه اقتصاد کشور و ویرانی معیشت مردم چیز کمی است؟!!! باید چه اتفاقی برای کشور بیفتد که برای آقایان عدم اعتماد به غرب عیان و روشن شود؟!!
#گفتمان-مقاومت-عزت
#اعتماد-غرب-ذلت
@howzehenghelabi
♨️فوری و مهم
در پی سؤالات مکرّر مقلدین و مؤمنین از دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی (مدظلّه العالی) معظم له،
در جلسۀ هفتگی پاسخ به استفتائات شرعی، به این سؤالات اینگونه پاسخ فرمودند:
سوال اول: آیا حضرت عالی به شخص یا اشخاصی از تلامذۀ خود یا غیر آنها، توصیه فرمودید (ولو اشاره) که رسالۀ عملیه چاپ نمایند؟
جواب: باسمه تعالی أبداً حتی إشارةً، اگر کسی هم ادعا کرد نفی کنید ما خودمان در کار خودمان گیر هستیم تا برسد به کار دیگران.
سوال دوم: آیا حضرت عالی، احتیاطات خودتان را به کسی از تلامذه خودتان یا غیر آنها، ارجاع فرموده اید؟ وظیفه مقلدین حضرت عالی در احتیاطات چه میباشد؟
جواب: باسمه تعالی أبداً ما به کسی ارجاع ندادیم خود مقلدین به فالأعلم رجوع کنند.
سوال سوّم: آیا حضرت عالی در أمور اعتقادی، شخصی از شاگردان خود یا غیر آنها را معین فرمودهاید که مؤمنین به ایشان رجوع نمایند؟
جواب: باسمه تعالی أبداً ما به کسی إرجاع ندادیم.
سوال چهارم: آیا حضرت عالی به کسی از شاگردان خود یا غیر آنها اجازۀ اجتهاد شفاهاً دادهاید؟ یا کسی از شاگردان خودتان یا غیر آنها را مجتهد خطاب کردهاید؟
جواب: باسمه تعالی أبداً.
سوال پنجم: اگر کسی ادعای اجازۀ اجتهاد کتبی از حضرت عالی داشته باشد در چه صورتی مورد تایید شما میباشد؟
جواب: باسمه تعالی اگر خط و امضاء ما باشد و جعلی نباشد معتبر است و إلّا فلا.
سوال ششم: بعضی از اشخاص مطالبی را به حضرت عالی نسبت میدهند که مدعی هستند در جلسات خصوصی مطرح فرمودید که این مطالب با آنچه حضرت عالی در بحث و مجالس عمومی بیان نموده اید، مطابقت ندارد، مرجع در صحت و سقم این مطالب چیست؟
جواب: باسمه تعالی مرجع مطالبی است که در جلسات بحث و عمومی مطرح نموده ایم و اگر کسی چنین ادعائی داشته باشد برای صحت و سقم آن به خود ما رجوع کنند و اگر دسترسی به ما نبود به مؤسسهای که تحت عنوان مؤسسه نظارت و تنظیم و نشر آثار تأسیس گردیده است رجوع کنند.
سوال هفتم: مؤسسهای که تحت عنوان، (موسسه نظارت، تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی) به دستور حضرت عالی تأسیس گردیده است، مورد تأیید و تصدیق کامل شما در جهات تألیف و تصنیف، تحشیه، تقریرات درس، تنظیم و تدوین مطالب اعم از شرح حال، اجازات، وکالت نامه ها، ملاقاتها و خاطرات و ... میباشد؟
جواب: بله مورد تأیید است.
@khabarehowzeh
🔻🔻🔻
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336