🎯 نفوذ در روحانیت
منشور روحانیت
پیام خمینی
📛 استکبار وقتی که از نابودی مطلق روحانیت و حوزهها مأیوس شد، دو راه برای ضربهزدن انتخاب نمود
⭕️ یکی راه ارعاب و زور
⭕️و دیگری راه خدعه و نفوذ در قرن معاصر.
📛 وقتی حربه ارعاب و تهدید چندان کارگر نشد، راههای نفوذ تقویت گردید.
اولین و مهمترین حرکت، القای شعار #جدایی_دین_از_سیاست است که متأسفانه این حربه در حوزه و روحانیت تا اندازهای کارگر شده است تا جایی که دخالت در سیاست دون شأن فقیه و ورود در معرکه سیاسیون تهمت وابستگی به اجانب را به همراه میآورد،
💡یقیناً روحانیون مجاهد از نفوذ بیشتر زخم برداشتهاند.
3 اسفند سالروز انتشار #منشور_روحانیت
#گام_دوم_انقلاب
@howzehenghelabi
این مدت اخیر افرادی در فضای مجازی تکه هایی از صحبتهای آقای خامنهای در خبرگان رو پخش کردند و همین رو دستمایه این شبهه قرار دادند که از همون ابتدا هم انتخاب ایشون بعنوان رهبر نه مشروع بوده و نه قانونی... لذا صدا و سیما شبکه یک، مستند سه قسمتی رو پخش کرد که امشب هم قسمت اخرش بود که در اون مشروح جلسات خبرگان و مطالب دیگه ای که تو این مدت چهل سال پخش نشده بود رو برای اولین بار نشون داد و از جمله صحبتهای تقطیع شده رهبری رو بطور کامل با قبل و بعدش نشون داد... که دیدنش برای اشخاصی که در رهبری ایشون از این بُعدش شبهه دارن، سبب رفع شبهه میشه لذا اگر علاقه مند بودید دانلود کنید و ببینید.
تشکر
Amin: http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=41750
Amin: لینک دانلود هر سه قسمت 👆👆
هدایت شده از روزنه
💥فوری
#لیبرال_های_معمم و #سکولارهای_معمم در حوزه علمیه قم را بشناسیم
سخنان صریح سید صمصام الدین قوامی (زید عزه) امام جمعه محترم پردیسان قم نسبت به تحرکات جریان غیرانقلابی حوزه قم در خطبه های نماز جمعه 3 اسفند 1397
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸همین الان حوزه انقلابی در تهدید است، عده ای کورس گرفته اند #مرجع بشوند، یک زمانی (علما) از مرجعیت می گریختند٬ چه خبر شده؟ فرهنگ عوض شده؟
🔹این ها می خواهند حوزه علمیه را از انقلاب تهی کنند، 19 دی خدمت امام خامنه ای بودیم، فرمودند که: «یک انگیزه های وجود دارد که حوزه انقلابی نباشد»
ولی کور خواندید؛ این دشمنان بدانند، دشمنان حوزوی بدانند، #لیبرال_های_معمم، #سکولارهای_معمم که دارند زیاد می شوند. اخیرا یک نغمه شومی از این حوزه بلند شده؛ این #مارها گویا از خواب زمستانی گویا بیدار شده اند، دوباره نیش هاشان را آماده کرده اند، گرا به دشمن می دهند.
🔸آن #انگلستانی که (شاه) می برد و می آورد، این ها را تقویت می کند قطعا، کاری ندارد تقویت این ها؛ وجوهات از کجا می آید؟ کی خبر دارد؟ کی میارود؟
این بیت تقویت بشود٬ آن بیت نشود...
🔹امام به ما هشدار داد، حوزه انقلاب را پدید آورده مبادا خودش دچار آنتی تزش بشود و بخواهد خودش را نابود کند؛ اینطور نشود.
🔹ان شاالله بزودی خواهید دید که حوزه دچار یک پالایش خواهد شد، من به این هایی که گول خوردند عرض می کنم، به عنوان طلبه ای حقیر: گول #انگلستان را نخورید، بازی نخورید، نیایند دورتان رو بگیرند، گول تان بزنند، کما اینکه خیلی ها را در تاریخ گول زدند، مواظب باشید، #ساده_لوح نباشید، استادی تان را بکنید، چرا می روید درس می دهید که «با سیاست کاری نداشته باشید»
این حرف، حرف کیست؟
🔸حالا من تا چند خطبه اسم نمی برم و الا می آیم با سند اسم می برم و آبروی تان را می بریم.
🔹چرا به طلبه های می گویید که به سیاست کاری نداشته باشند؟ چرا طلبه ها را از این نظام جدا می کنید؟
روحانیون موجه سکولار بشوند خطرناک اند، امام (خمینی) فرمود.
🔹شاگرد دارد، کرسی درس دارد، سرش شلوغ است٬ شهریه می دهد، بعد این ها را از انقلاب جدا می کند، می گوید این نظام به کجا رسیده...
🔹 اگر این نظام نبود شما ها بودید؟ اگر رضا شاه بود شما ها بودید؟ مگر او وارد نشد که شما نباشید؟ چرا نا شکرید؟ چرا #خائنید؟ به خود بیائید.
🔹حوزه هیچ وقت راضی نمی شود شماها بیایید زمامش را به دست بگیرید، شما ها بیایید مرجعش بشوید.
🔹حوزه، حوزه انقلاب است و این انقلاب هیچ وقت تمام نمی شود و تا انقلاب مهدی(عج) خروشان، جوشان، پیروز ادامه خواهد داشت.
🔸شماهایی که دارید با لطایف الحیل نسل حوزه را از انقلاب و نظام اسلامی جدا می کنید، تاریخ را نخواندید که رضاشاه با چکمه وارد حرم حضرت معصومه(س) شد و مرحوم بافقی را با لگد زد و استخوان های کمرش رو شکست، یادتان رفته؟ یادتان رفته شاه می گفت حوزوی ها مثل کرم می مانند، چه کسی به شما عزت داد؟
همانی که 67 سال بعد آن منشور (روحانیت) را نوشت، به خود بیایید، نواب ها هنوز هستند، بخارایی ها هنوز هستند.
🔸من این را از سر دلسوزی می گویم، همانطوری که رضاشاه رفت، کسانی که بخواهند او را دوباره به نوعی تقدیس اش کنند.
🔸امام بزرگوار، شهید پرور، نظام ساز٬ فرمود: همان موقع (زمان شاه) می گفتند: شاه شیعه است، می گفتند: شما مبادا جلوی شاه بایستید، خون این جوان ها ریخته بشود، کی جواب می دهد؟ حالا دوباره با یک نسل جدیدی که بیائیم تقدیس کنیم (گفته شود): قبلا بهتر بود. چی بهتر بود؟ شماها کم آوردید، شما ضعیف شدید بقول حضرت آقا و ضعیف شدن خودتان را به حساب ضعیف شدن انقلاب و انقلابیون می گذارید.
🔹حالا میگویند اسلام نظام ندارد، عجیب است!! #تنبل نمی تواند اجتهاد کند می گوید اسلام نظام ندارد؛ حرکت کن، اجتهاد کن.
🔸خدایا این حوزه مقدسه که تاریخ گرانی دارد تا به اینجا رسیده است و راه درازی دارد تا به هدف برسد، خدایا این حوزه را همچنان انقلابی، قوی، عالم، مجتهد و نظام ساز تربیت بفرما.
🔸پیاده سازی و تدوین: احمد هاشمی
نشر فقط با منبع لطفا
#نشست_اساتید
#حوزه_سکولار
#حوزه_انقلابی
🔥آخرین تحولات حوزوی را در روزنه پی بگیرید
👇
@rozaneebefarda
1_51246404.apk
4.98M
اختصاصی
محصولی از کانال حوزه انقلابی
@howzehenghelabi
برای اولین بار : تولید نرم افزار اندرویدی..
🌷اپلیکیشن «گام دوم انقلاب»
اگه بیانیه مهم رهبری معظم انقلاب بعد از ۲۲بهمن رو نخوندید با این اپلیکیشن میتونید این بیانیه رو به صورت بخش بندی شده بخونید.
#گام_دوم_انقلاب
🎊🎊🎊🎊
منتظر محصولات بعدی باشید و محتواهای پیشنهادیتان برای تولید اپلیکیشن را با ما درمیان بگذارید
انتشار فقط با لینک کانال باشد:
@howzehenghelabi
هدایت شده از پیرو
✅ امام خمینی کبیر: سزاوار است که بر اولین اسکناس که در ایران به طبع میرسد، عکس اولین مرد مجاهد در رژیم منحوس پهلوی چاپ شود، خداوند رحمت کند ایشان را.
🌐 @Peirovir
هدایت شده از واکاوی 🔎
⛔️ علت مخالفت آذری قمی ⁉️
🔴 در بخشی از مصاحبه #ایرنا با محمدکاظم انبارلویی در قالب «پروژه تاریخ شفاهی»، انبارلویی از چرایی مخالفت آقای آذری قمی (کسیکه از مجلس انتخاب رهبری آیتاللّٰه خامنهای در ۱۴ خرداد ۶۸، تا حدود ۵ سال بعد از آن، چنان از رهبری ایشان حمایت میکرد که نه فقط به ولایت مطلقه فقیه در شورای بازنگری قانون اساسی رأی دادهبود بلکه اختیار ولی فقیه را در حد تعطیل کردن توحید بالا برده بود) با رهبر معظم انقلاب میگوید 🔻
...
#ایرنا: آقای آذری قمی چرا از روزنامه رسالت بیرون آمد؟
#انبارلویی: آقای خامنهای جلساتی را روزهای چهارشنبه در بیت داشت که در این جلسات فقهای بزرگ، از جمله فقهای شورای نگهبان شرکت میکردند..
از آقای #آذری_قمی هم دعوت کرده بودند که بیاید و در آنجا بحثهای عمیق فقهی [خودش] را مطرح کند. اما ایشان نرفت!
از سویی امام که فوت کرد ایشان گفت آقای خامنهای هم #رهبر است و هم #فقیه است ولی با #مرجعیت آقا #مخالفت میکرد. حتی میگفت: ایشان نباید به استفتاءها پاسخ دهد!
آقای #راستی_کاشانی که رفیق آقای آذری بود به ایشان میگفت مگر شما ایشان را بهعنوان فقیه قبول ندارید؟! خب وقتی شخصی فقیه است چطور میتواند به استفتاءها و سؤالاتی که از او میشود پاسخ ندهد؟ وقتی هم این سؤالات به حدّ معینی میرسد این فقیه دیگر مرجع تقلید به حساب میآید؛ یعنی کسیکه مثلاً دوهزار سؤال فقهی از او پرسیده شده و به آنها پاسخ داده است پس حتما عدهای میخواهند از او تقلید کنند و دیگر این فرد #مرجع_تقلید است!
[البته] آقای خامنهای هم از روز اول که نگفت من مرجع هستم. اما فقاهتش را همهٔ علما از جمله آقای آذری قمی تأیید میکردند..
آقای آذری قمی هم بعد از فوت #امام و مراجعی چون آیتاللّٰه #مرعشی و #گلپایگانی #ادعای_مرجعیت داشت!
حتی به خودِ من میگفت وقتی اسم مرا در رسالت مینویسی بنویس آیتاللّٰهالعظمی! 😶 من هم گفتم نمینویسم!
اصلاً اختلاف من با ایشان بهعنوان فردی که اخبار مربوط به ایشان را ویرایش میکرد این بود که #عظمی را به لقب ایشان اضافه نکردم!
گفتم ما اصلاً به آقای خامنهای هم عظمی نمیگوییم و به همه مراجع #آیت_الله میگوییم؛ اگر بخواهیم به فقیهی، عظمی بگوییم یعنی اینکه این آدم از همه دیگر مراجع برتر است..
بعد از #فوت_امام که به تدریج همه فقها یکی پس از دیگری فوت کردند، [به تلقی خودش←] ایشان ماند و آقای #شبیری_زنجانی..
آقای آذری میگفت آقای شبیری از نظر فقهی از من #اعلم است اما چون #فهم_سیاسی ندارد پس من اعلم هستم! 😶
رفت و در ده #کهک اطراف قم برای خودش امامجمعه شد و خطبه خواند. و خطبههایش را هم هر هفته برای من میفرستاد و من هم آن را در رسالت چاپ میکردم..
ولی خوب آقای آذری قمی در حد #مرجعیت نبود! علاوه بر آقای #شبیری_زنجانی، آقای #مکارم_شیرازی و #نوری_همدانی بودند..
#جامعه_مدرسین آمد بیانیهای صادر کرد که مردم شما میتوایند از این ۷ نفر تقلید کنید که یکی از آنها آقای خامنهای بود..
آقای آذری قمی اختلافش از اینجا با ما و جامعه مدرسین شروع شد: که آقای خامنهای، #مرجع نیست!
آقای راستی کاشانی میگفت اگر تو این #ادعا را داری من #شهادت میدهم که #فهم_فقهی آقای خامنهای اگر از مراجع فعلی بیشتر نباشد، کمتر هم نیست؛ اگر میگویی نه، بیا به #جلسه_فقهی چهارشنبههای ایشان برویم تا #سطح_علمی آقای خامنهای [برای شما] روشن بشود؛ در آن جلسات وقتی یک نظریه فقهی مطرح میشود ما نظر میدهیم و ایشان هم نظر میدهد؛ آنجا سطح علمی ایشان [برای شما] مشخص میشود..
ولی آقای آذری قمی گفت: من به آنجا نمیآیم..
♻️
http://www.irna.ir/fa/News/83061169
↖️ پروژه تاریخ شفاهی ایرنا/ رسالت به روایت انبارلویی(۵) 🗓 ۱۳۹۷/۷/۱۸
🆔
🔎 @vakavi
هدایت شده از شارح (شبکه اجتماعی حوزه انقلابی)
🔴 اطلاعیه پذیرش
✅ویژه فضلای حوزه علمیه
⏪تاریخ شروع پذیرش یکم اسفندماه
❇️اطلاعات تکمیلی در سایت seyfi.ir
✅ eitaa.com/sharehnews
🔴 #شفقنا کدامین تفکر حوزوی را برجسته میکند؟
آنچه در ادامه میخوانید صرفا انتقادی به رویکرد رسانه ای شفقنا در نشر گسترده اخبار مرتبط با یک تفکر خاص است. جناب آقای #محمد_علی_ایازی یکی از روحانیونی است، که بارها و بارها در اظهارات خود به تئوریزه کردن سکولاریسم پرداخته است و در موارد مختلف نیز عقیده خود را در میدان عمل نیز نشان داده است. هدف از این نوشتار تخطئه ایشان نیست، بلکه انتقاد از رسانه خبری شیعیان است که مکررا، درباره این طیف خاص خبر منتشر میکند و آنان را همواره در صدر اخبار باقی نگه میدارد.
#شفقنا
🔴#شفقنا کدامین تفکر حوزوی را برجسته میکند؟
#محمد_علی_ایازی یکی از شخصیت هایی است که شفقنا به مناسبت های گوناگون با وی مصاحبه میکند و یا اخبار مرتبط با وی را منتشر مینماید. وی قرآن پژوه، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد و از اعضای شورای مرکزی مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه است و از طرفداران سکولاریسم سیاسی میباشد، به گونه ای که وی در مصاحبه ای که شفقنا نیز آن را منتشر کرده است، در اظهار نظری شاذ، دلالت حدیث غدیر را صرفا بر مرجعیت دینی اهل بیت و نه مرجعیت سیاسی آنان میداند و در آن به بی ارتباط بودن شأن سیاست و حکومت پیامبر اکرم با شأن نبوت ایشان متمایل می شود. در این مصاحبه آمده است:
«در میان عالمان گذشته و امروز شیعه این مسئله مطرح بوده است که آیا منظور از مولا بودن علی(ع) چیست؟ آیا امامت و ولایتی که در خطبه غدیر مطرح شده به معنای مرجعیت دینی و مذهبی امام است و یا علاوه بر این ابعاد مرجعیت سیاسی را نیز شامل میشود که البته نظر مشهور عالمان شیعه مرجعیت دینی و سیاسی با هم است.
وی سپس با اشاره به این نظر که در این خطبه مسئله امامت و مرجعیت دینی امام علی(ع) و تداوم مقام دینی نبوت و مسئولیت هدایت مردم مطرح شده است، میگوید: شواهد و قرائنی نیز در جای خود برای این ادعا وجود دارد. پیامبر(ص) این گونه پیشبینی کردند که بعد از وفاتشان کسی وجود داشته باشد که بتواند نیاز دینی مردم را از نظر علم و تقوا در قالب امامت تداوم دهد و اگر مردم مسئلهای دینی داشتند، امام به عنوان یک مفسر و شارح قرآن مسائل را حل و احکام را تبیین کند.
وی در ادامه میافزاید: بنابراین الزاما منظور پیامبر(ص) وصایت به امامت حضرت بوده و بحث مرجعیت سیاسی نبوده است، دلیلش نیز این است که امام علی(ع) در طول ۲۵ سال و بعد از آن مسئله هیچ گاه برای اثبات صلاحیت زمامداری خود به حدیث غدیر استناد نکردند چنانکه فاطمه زهرا(س) نیز پس از فوت پیامبر(ص) به مظلومیت امام استناد میکند و نه داستان غدیر و اگر مسئله این بحث مبنای علمیت بود، روی آن تکیه میکردند. امامت و مرجعیت سیاسی امام(ع) از جهات دیگری قابل اثبات است و آن هم مسئله لیاقت و افضلیت علم امام(ع) و صلاحیتهای اخلاقی و معنوی امام(ع) بوده است و پیامبر(ص) میخواستند امامت دینی را بیان کنند که از این حدیث و احادیث دیگر قابل استفاده است.
وی میافزاید: اگر بگوییم قلمرو نبی هدایت و راهنمایی مردم است، ممکن است که البته با سیاست نیز همراه باشد و یا نباشد، اما اکثر پیامبران بزرگ با سیاست همراه نبودهاند که میتوان به حضرت ابراهیم(ع)، حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) اشاره کرد، فقط در مورد چند پیامبر مانند حضرت داوود(ع) و حضرت سلیمان(ع) و پیامبر اسلام را داریم، خود پیامبر(ص) نیز وقتی به مدینه آمدند، چون آنها در عقبه ثانی بیعت کردند و از ایشان زمامداری را درخواست کردند آن حضرت این درخواست را قبول کردند. همه افراد اعم از مسلمان و غیر مسلمان این امامت را با شرط بیعت قبول کردند که البته مربوط به شأن نبوت ایشان نبوده است.»
این درحالی است که امیر المؤمنین در طول 25 سال به دفعات متعدد به حدیث غدیر برای اثبات سزاواری خود نسبت به حکومت استناد کرده اند و اسناد آن نیز در برخی از کتب گردآوری شده است.
yon.ir/7e9Au
#شفقنا
ادامه دارد
🔸دفاع از اختیاری بودن حجاب
ایازی در مصاحبه ای با خبرگزاری رضوی میگوید:
استدلال (طرفداران اجباری بودن حجاب) از باب امربهمعروف و نهی از منکر بود و میگفتند یکی از مصادیق نهی از منکر، این است که جلوی کسانی که حجاب را رعایت نمیکنند باید گرفته شود. دلیل دیگری که داشتند این بود که بیحجابی ایجاد مفسده میکند؛ اما در مقابل این استدلال، عدهای میگفتند که موضوع امربهمعروف و نهی از منکر، در مورد حجاب صدق نمیکند. چون آنچه در قرآن آمده، معروف و منکر است. به این معنا که آنچه در قرآن و روایت در مورد امربهمعروف و نهی از منکر داریم این است که معروف، آن چیزی است که مردم آن را به خوبی بشناسند؛ ولو آن خوبی واجب هم نباشد. حرام هم همینطور است.
خیلی چیزها هست که حرام است؛ اما زشتی آن را همه جامعه میداند. مثلاً ظلم کردن، به ناموس دیگران تجاوز کردن و اموری از این قبیل، همه عقلا و مردم زشتی این اعمال را میشناسند. حتی اگر این زشتی حرام هم نباشد. مثلاً کسی در جایی سیگار میکشد و ته سیگار خود را بر روی زمین بیندازد و یا پوست میوه و اموری از این قبیل را بر روی زمین بریزد. ممکن است بگوییم این کارها حرام نیست اما در نظر مردم، این کار، کار زشتی است. درهرصورت، معیار منکر، چیزی است که عرف، آن زشتی را بشناسد.
حال در بحث حجاب میگوییم، آیا همه مردم، وجوب حجاب را باور دارند و بیحجابی را بهعنوان یک ناهنجاری میشناسند؟ به نظر من، خیلی از مردم، بیحجابی را بهعنوان یک ناهنجاری نمیشناسند.
اتفاقاً بعضی از این رسانههای ما، گاهی برای اینکه مقاصدشان را پیش ببرند از همین خانمها برای مقاصد سیاسی مثل انتخابات و شرکت در راهپیماییها و... استفاده میکنند. لذا معلوم میشود که خود صداوسیما هم بیحجابی را ناهنجاری نمیداند. پس مسئله بدحجابی جزء ناهنجاری نیست. لذا اگر در جامعهای، هنوز مردم به زشتی و منکر بودن بیحجابی، نرسیدهاند، امربهمعروف و نهی از منکر، مصداق ندارد و شامل این موضوع نمیشود.
ما چنین دلیلی نداریم که اگر کسی حجابش را رعایت نکرد، میتوانیم از طریق مجازات کردن، او را مجبور به رعایت حجاب کنیم. ما چنین چیزی را در سیره پیغمبر صلیالله علیه و آله و ائمه معصومین علیهمالسلام نداریم. بله در جانب مخالف این مسئله سیره وجود دارد ولی در جانب الزامی کردن حجاب، سیرهای نداریم.
yon.ir/E9skL
#شفقنا
ادامه دارد...
🔸دفاع از پلورالیزم دینی
ایازی در نشست " تحکیم صلح و نفی افراطی گری و خشونت ورزی" می گوید:
به رسمیت شناختن مخالف فقط این نیست که حرف او را درست بدانیم بلکه باید به عنوان یک واقعیت بپذیریم که افکار مختلفی در جامعه وجود دارند که حق حیات، حق شهروندی و حقوق انسانی دفاع از عقاید خود را نیز دارند...در دنیا افراد زیادی وجود دارند که بر دین ما نیستند اما در مسیر عقاید خود کارهای نیک انجام میدهند و افراد درستکاری هستند، خداوند به این افراد نیز وعده بهشت داده است.
yon.ir/dy2rf
ادامه دارد...
🔸ایازی هم چنین در دی ماه 91، در همایشی که برای بزرگداشت مهندس بازرگان و آیت الله منتظری در کوآلالامپور برگزار شد، شرکت کرد، و در کنار شخصیت هایی مانند عبدالعلی بازرگان به ایراد سخنرانی پرداخت. وی در این همایش، عملکرد آیت الله منتظری در دفاع از حقوق مخالفان خود را یک خصیصهای والاتر از مداراجویی دانست و با ذکر خاطراتی مصمم بودن ایشان برای اعتراض به اعدامهای غیر قانونی تابستان ۱۳۶۷، او را در دفاع از حق مصمم توصیف کرد. ایازی همچنین دفاع آیت الله منتظری از حقوق بهاییها را مثال زد که ایشان به خاطر رفتار غیر انسانی و اخلاقی با این قشر به آن اعتراض کرد. او این رفتار را نه فقط به خاطر خصلت مدارا جویانه که به خاطر دفاع از حقوق انسانها دانست.
yon.ir/7e9Au
#شفقنا
ادامه دارد....