eitaa logo
حوزه انقلابی
14هزار دنبال‌کننده
25هزار عکس
11.8هزار ویدیو
658 فایل
صاحب امتیاز: گروه و تشکّل جهادی «حوزه انقلابی» مدیران: جمعی از فضلای سطوح عالی «حوزه علمیه قم» هدف: نفی نظام سلطه و دنباله‌های سکولار/لیبرال/لندنی 🔰حوزه انقلابی ↘️ https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da 👈مدیریت کانال @Iran_mohammad @EAHIMI
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از روزنه
درنگی در پیام تاریخی مقام معظم رهبری به مناسبت افتتاحیه مجلس یازدهم 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 مجلس دهم کار خود را به پایان رساند و مجلس یازدهم با مشخص شدن هیئت رئیسه، رسما آغاز به کار کرد. لازم است فراموش نکنیم و فراموش نخواهیم کرد که اکثریت این مجلس با شعارهای انقلابی اعتماد مردم را به دست آورده‌اند بنابراین خوانش دقیق و مهم‌تر از آن؛ به کار گرفتن منویات درج شده در پیام رهبر انقلاب اسلامی برای این مجلس بیش از پیش اهمیت دارد. مقام معظم رهبری در پیام حکیمانه خود «به منتخبان ملّت که توانسته‌اند امید و اعتماد رأی‌دهندگان را جلب کنند» تبریک گفتند. نمایندگان فعلی نباید فراموش کنند که امید و اعتماد رأی دهندگان را چگونه جلب کردند و در ادامه مسیر خود به آن پشت نکنند. مقام معظم رهبری در پیام خود فرمودند: «امام راحل عظیم‌الشّأن، مجلس را در رأس امور دانستند؛ این را میتوان جامع‌ترین تعبیری دانست که شأن مجلس و نیز وظیفه‌ی آن را در یک جمله‌ی کوتاه اعلام می‌کند.» فراموش نمی‌کنیم که در برخی مجالس گذشته خاصه مجلس دهم، جمله «مجلس در رأس امور است» به بی اعتنایی و احیانا در مواردی به قلدرمآبی و شاخ و شانه‌کشی برای مطالبات مردمی و حذف جریان انقلابی تفسیر شد و در مقابل، تصویری دست بسته و سربه زیر و گوش به فرمان و ضعیف نسبت قوه مجریه و جریان ثروت و قدرت نمایش داده شد. به راستی، آیا مجلس شورای اسلامی در سه دوره گذشته به ریاست آقای علی لاریجانی در دوره گذشته در رأس امور کشور بود؟ آیا مجلس ناظری قدرت‌مند و صالح برای دولت بود یا به منزله پاراف‌کننده مصوبات دولت عمل می‌کرد؟ آیا مجلس وکیلی برای مردم بود یا مشق وکیل‌الدوله‌ای می‌کرد؟ شکی نیست که «اگر قانون، درست و بسنده و قابل اجرا باشد و از ضمانت‌های اجرای آن به درستی استفاده شود، کشور به هدف‌های والای خود دست می‌یابد.» اما آیا مجلس هشتم، نهم و به ویژه دهم به این اصل عمل کرد؟ کارنامه مجلس در این زمینه چیست؟ آیا مجلس شورای اسلامی و شخص جناب آقای لاریجانی از قانون و ضمانت‌های اجرای آن برای تحقق عدالت استفاده کردند؟ اگر 12سال ریاست مجلس کشور را به عدالت علوی نزدیک کرده است؟ حتما چنین نبوده که به تصریح مقام معظم رهبری « باید اذعان کنیم که در دهه‌ی پیشرفت و عدالت، نمره‌ی مطلوبی درباب عدالت به ‌دست نیاورده‌ایم.» توجه دادن رهبری به معیشت طبقات ضعیف به عنوان یک امر اولویت‌دار و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، نشان از آن دارد که راه طی شده در مجلس دهم، در این زمینه، قابل قبول نبوده است. پیام تاریخی رهبری، بیش از آنکه فرمان نامه ای به نمایندگان دوره یازدهم باشد، یک مانیفست تاریخی برای آغاز دوران تازه‌ای در تاریخ استقرار جمهوری اسلامی است؛ دورانی که قرار است انشالله تغییرات بنیادین ساختاری از دل مجلس آغاز شود و در ۱۴۰۰ به انتخاب دولت حزب‌اللهی ختم شود تا مردم در ابتدای ورود به گام دوم انقلاب اسلامی، طعم شیرین خدمت بی منت را بیش از هر زمان دیگری بچشند. @rozaneebefarda
🔴 مقایسه پیام رهبرانقلاب برای عضویت احمدی نژاد و علی لاریجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام 🔹 متن حکم رهبر انقلاب برای لاریجانی: بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای دکتر علی لاریجانی دامت توفیقاته نظر به تجارب مفیدی که جنابعالی در دوران مدیریت در بخشهای گوناگون بویژه در سه دوره ریاست مجلس شورای اسلامی از آن برخوردار گشته‌اید، جنابعالی را به مشاورت رهبری و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب میکنم. امید است این مسئولیت در خدمت هدفهای والای نظام قرار گیرد. والسلام علیکم سیّدعلی خامنه‌ای ۸ خرداد ۱۳۹۹ ______ 🔹 متن حکم رهبر انقلاب برای احمدی‌نژاد: بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد دامت تأییداته با توجه به تلاش باارزش هشت‌ساله‌ی جنابعالی در مسئولیت خطیر ریاست‌جمهوری اسلامی ایران و تجارب فراوانی که در این مورد اندوخته‌اید، شما را به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب می‌نمایم. توفیقات جنابعالی را از خداوند متعال خواستارم. سیّدعلی خامنه ای ۱۳ مردادماه ۱۳۹۲
👓 بودن شغلی است که باهاش میشه کنار سران قوا نشست! 💬 عطا یاوری @HozeTwit
👓 احترام به این است که بیانات و اوامرش رو نصب العین کنیم؛ نه اینکه نوه رو همه جا صدر مجلس بنشانیم و خودمان با دست خودمان یک شخصیت بزرگ ازش بسازیم، بعد هم نتونیم مردمو نسبت به انحرافش آگاه کنیم!! 💬 رضوان @HozeTwit
هدایت شده از حزب الله حوزه
🖋توئیت حجت الاسلام رحمت الله معظمی: گرچه برخی انتقادات به علی لاریجانی نیاز به توضیح دارد، اما سبک مدیریت بامدل رفسنجانی، دفاع ازخرده باندها، استفاده حداکثری از برادرش درقوه قضاییه، تصویب کنسواسیون های استعماری، تبدیل مجلس به خانه دولت، تلاش برای انزوای نمایندگان مستقل و حذف وی از سیاست توسط مردم، واضح است. Join🔜 🆔 @howzeh_1357 Join🔜 🆔 @howzeh_1357
هدایت شده از روزنه
متن پیام جناب خطاب لاریجانی و نکات قابل تأمل آن! 💥فیه تأمل @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 صدیق ارجمند، فرزانه گرانقدر جناب آقای دکتر لاریجانی (دام عزه) با سلام و تحیت، توفیق مدام و عمر باعزت و سربلندی را از خداوند سبحان برای حضرتعالی مسئلت دارم، اکنون که پس از سه دوره متوالی حضور مقتدرانه در صحنه قانون گذاری با تعهدی مومنانه و رعایت انصاف و اعتدال این مرحله از زندگی پربار را به پایان می برید، لازم می دانم از توجه شایسته شما به امور مختلف بلده طیبه کریمه اهل بیت علیهم السلام و سعی بلیغ در جهت سامان دهی به ابعاد مختلف نیازهای این استان تقدیر کنم. تردیدی نیست که روزگار ریاست مجلس، از درخشان ترین مراحل زندگی پربار و سرشار از خدمات صادقانه شماست. کوشش در جهت وفاق خردمندانه قوای سه گانه، توجه به منویات مراجع عظیم الشان و علمای عالیقدر حوزه های علمیه، اقدام برای تمشیت امور فرهنگی و مذهبی و عمرانی و یاری رسانی به مراکز علمی، فکری و فقهی در گستره جامعه و حوزه ها و اهتمام در جهت کاستن از تنش های سیاسی و اجتماعی در موارد بسیار حساس از جمله موارد یادکردنی کارنامه درخشان جنابعالی است. مزید توفیقات الهی را بر ادامه متعهدانه در خدمت به اسلام و نظام جمهوری اسلامی برایتان مسئلت دارم. جواد شهرستانی‌ 🔶حاشیه‌نگاری اختصاصی روزنه بر پیام جناب شهرستانی🔶 افشاگری ناخواسته حجت‌الاسلام شهرستانی در خصوص پشتیبانی علی لاریجانی از برخی مراکز فقهی! علی لاریجانی از مجلس شورای اسلامی رفت. بدون سرافرازی و حمایت مردمی هم رفت و همین امر باعث شد شاخه حوزوی شبه‌جریان اعتدال فعال شود و با پیام‌پراکنی و هم‌چنین تحریف پاسخ‌های مراجع عظام تقلید به نامه علی لاریجانی اقدام به بازسازی چهره شکست‌خورده هم‌قطاری‌شان کنند. یکی از افرادی که در این راستا گام برداشت آقای حجت‌الاسلام جواد شهرستانی بود. با توجه به این‌که هویت حوزوی ایشان غالبا در نمایندگی حضرت خلاصه می‌شود و هر اقدام ایشان خواسته یا ناخواسته به پای آن مرجع عالی‌قدر نوشته می‌شود باید دید که آیا تقدیر و تمجیدهای جناب شهرستانی مورد تأیید آن مرجع بزرگوار نیز هست یا خیر. گذشته از این نکته؛ جناب آقای شهرستانی در ضمن تمجیدنامه‌ای که برای لاریجانی نوشتند به امری مهم اشاره کرد و «یاری‌رسانی به مراکز علمی، فکری و فقهی در گستره جامعه و حوزه‌ها» را یکی از خدمات وی عنوان کرد. طی 12سال ریاست علی لاریجانی گزارشی مبنی بر یاری‌رسانی وی به مراکز فقهی انقلابی در حوزه علمیه قم دریافت نشده است و بخشی از حمایت‌های لاریجانی از برخی چهره‌های هم‌سو با او آشکار بوده است. (مثل انتصاب آقای جعفریان به ریاست کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی خدماتی که به سایر دوستان و آشنایان ارائه شده!) اما به هرحال باید دید که «یاری‌رسانی‌های» جناب لاریجانی و الطاف وی از چه جنسی بوده؟ متبادر از لفظ حمایت و «یاری‌رسانی» آن هم در اوضاع فعلی ممکن است باشد. طبعا منظور آقای شهرستانی، دعای لاریجانی برای مراکز فقهی که نبوده است! اگر پشتیبانی مالی در کار بوده؛ به چه میزان بوده؟ هم‌چنین حمایت‌های مالی احتمالی یا سایر حمایت‌ها؛ شامل کدام مؤسسه فقهی و پژوهشی شده است؟ و آیا این یاری‌رساندن‌ها تأثیری در تعریف و تمجیدهای امروز برخی چهره‌های حوزوی از وی دارد؟ کسی نگفته حمایت نهادهای نظام از فعالیت‌های حوزوی، نکوهیده است اما مسئله آن است که بودجه عمومی و بیت‌المال مسلمین باید با یک فرایند شفاف و با حساب و کتاب دقیق خرج شود و اگر قرار است به حوزه کمک شود از طریق نهادهای رسمی باشد. در پایان به جناب لاریجانی باید گفت که آخرین روز مسئولیت اولین روز بررسی کارنامه و پاسخ‌گویی نسبت به آن است. ایشان در این ایام باید پاسخ دهد که حمایت‌های وی از کدام طیف حوزوی است و چرا گزارش شفافی مبنی بر حمایت‌های وی از مراکز فقهی وجود ندارد؟ هم‌چنین جناب شهرستانی نیز پاسخ دهند که کدام مؤسسه و مرکز از حمایت‌های آقای لاریجانی بهره‌مند گشته‌اند و آیا مجموعه‌های تحت تکفل شخص ایشان(مثل ) نیز مورد حمایت بوده‌اند؟ روشن شود بیت‌المال مسلمین و بودجه عمومی کشور (از ردیف های رسمی و حمایتی گرفته تا بودجه خارج از شمول) صرف کدام مراکز شده است؟ چرا باید یک عده از ما بهتران، بدون اطلاع بدنه حوزه، ویژه‌خواری نمایند و موجب بدنامی و زیر سؤال رفتن نهادهای عالی حوزه و عموم روحانیت گردند؟ بدیهی است این شفاف‌سازی گذشته از رفع ابهام نسبت به عملکرد ۱۲ ساله آقای لاریجانی، موجب ابهام‌زدایی از اقدامات شخص آقای شهرستانی و مهم‌تر از آن افزایش اعتبار دفتر حضرت آیت‌الله سیستانی در قم کمک شایانی خواهد کرد و بی‌پاسخ گذاشتن پرسش‌های متین و منطقی در این زمینه آثار منفی در ذهنیت طلاب و حوزه علمیه خواهد داشت. @rozaneebefar
هدایت شده از قاسم روانبخش
💥آقای روحانی! این خشونت خانگی نیست. 👈 نتيجه مدیریت جنابعالی در است! http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
استعفای آیت الله آملی لاریجانی از مجمع تشخیص مصلحت تکذیب شد https://www.yjc.ir/fa/news/7370595
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
9.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈 تا انتقاد میکنی یک عده می گویند دارید تضعیف نظام میکنید... آیت الله مصباح یزدی: ❓آیا رهبری هم که از این وضعیت اننتقاد میکنند ، تضعیف نظام می فرمایند؟!! 🔔 نظامی که هشدار دهنده نداشته باشد منفجر خواهد شد.... 🆔@tahavol_howze
4_5897985911345382605.mp3
1.62M
🔊شیخ فضل الله، شرافت اسلامیش را تا لحظه آخر حفظ کرد و نشد ☑️مجلس شورای اسلامی و شیخ فضل الله ها 📌رهبر انقلاب⬇️ و شرق زدگان و که اون روزگار بودند و الان هم هستند نباید به خود حق بدهند را به دست بگیرند ❌و اگر گرفتند و راه انقلاب را کردند شیخ فضل الله ها خواهند کرد به نقل از کانال حزب الله حوزه👇 @howzeh_1357 @howzehenghelabi
✳️ملی‌گراها بر ضد ملت/1 ◀️امام در مواجهه با جریان های انحرافی؛ بخش چهارم: 🔹نگرش امام به قومیت، ملیت و از ظرافت خاصی برخوردار است، ایشان تا هنگامی به قومیت، و احساسات پاک ملی‌گرایانه ارج می نهد که ملی گرایی در برابر اسلام تعریف نشود. 🔸 (ره) معتقدند تعالیم اسلام است؛ در همین باب می‌فرمایند: «اسلام آمده است که بگوید همه نژادها با هم اند، هیچ کدام بر هیچ کدام تفوق ندارند، نه بر و نه عجم بر عرب و نه بر هیچ یک از این‌ها و نه هیچ نژادی بر دیگری و نه سفید بر سیاه و نه سیاه بر سفید، هیچ کدام بر دیگری فضلیت ندارند. فضیلت با تقوا است، فضیلت با تعهد است.» (صحیفه امام ،ج 13، ص 88) امام خمینی به عنصر ملیت احترام می‌گذارند البته در محدوده و و ایشان بر همین اساس دفاع از میهن را از واجبات می داند و همواره بر حفظ و یک پارچگی آن تأکید می کردند: 🔹«ما ملت را و فداکاری در راه را در سایه اسلام می‌پذیریم. ما ملیت را در سایه تعالیم اسلام قبول داریم و ملت، ملت ایران است، برای هم، همه جور فداکاری می‌کنیم، اما در سایه اسلام، نه اینکه همه‌اش ملیت و همه اش گبریت. ملیت، حدودش حدود اسلام است.. دفاع از ممالک اسلامی جزء واجبات است،لکن نه اینکه ما اسلامش را کنار بگذاریم و بنشینیم فریاد ملیت بزنیم و (پان ایرانیسم).»( همان، ج10، ص 123-124) 🔸در مجالی دیگر نیز امام با طرح اندیشه صحیح حب وطن و ملیت می فرمایند: «حب وطن، حب اهل وطن و حفظ و حدود کشور مسأله‌ای است که در آن حرفی نیست.»(همان، ج 13، ص 209) 🔹با مروری در اندیشه و سیره عملی امام خمینی (ره) در می یابیم که ایشان با ملی گرایی به معنای استقلال طلبی مردم یک سرزمین برای مقابله با قدرت های استعماری و مستکبران بیگانه، کاملا موافق‌ند اما که منشأ نژادپرستی دارد و ثمره ای جز تضییع حقوق انسان ها و دفاع از گروه خاصی را نداشته به شدت از سوی امام خمینی(ره) طرد و نفی شده است. 🔹🔹🔹 Bonyadtarikhbook-ir 🔸🔸🔸 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی.
✳️ملی‌گراها بر ضد ملت/2 ◀️امام در مواجهه با جریان های انحرافی؛ بخش چهارم: 🔹امام در مواجهه با طیف موسوم به ملی‌گرا و تهمت انحصارگرایی که آن‌ها به روحانیت وارد نمودند در سخنرانی ۵/۷/۵۸ موضع گیری می کنند و ملی گرایان را گروه‌های فرصت طلبی دانستند که از مبارزات و زحمات ملت به نفع خود بهره برده اند: 🔸«ملت و زحمت کشیده اند، اعلام وجود کرده اند آخر چرا در مقابل یک ملت نشسته اید‚ چهار نفر نشسته اید‚ چهار نفری که تا حالا نفس‌تان در نیامده حالا که روحانیون اسباب این شده اند که شما نفس بکشید‚ نفس بر ضد این‌ها می کشید‚ این صحیح است این انصاف است شما انصاف دارید که این‌هائی که شما را از آن کنج ها بیرون آورده و ظاهر کردند حالا اعلام وجود کرده اید و هیچ کس هم به شما اشکال نکرده‚ اینها زحمت کشیده اند و شما اعلام وجود کرده اید‚ ملت زحمت کشیده‚ این دسته از مردم بوده اند که ملت را دعوت کرده اند و ملت به عشق این کار را کرده اند.حالا شما از ملت می ترسید و از مذهب می ترسید و از انحصارطلبی مذهبی! چه انحصارطلبی کرده اند مذهبیون کجا کرده اند. (صحیفه امام ج 10 صفحه 144-143 ) 🔹امام همچنین به ضرباتی که مردم و اسلام و در گذشته از جریان به اصطلاح خورده اند اشاره می کنند: «ما چقدر سیلی از این ملیت خوردیم..در زمان آن کسی که این همه از آن تعریف می کنند ( )‚ چه سیلی به ما زد آن آدم‚ بروند کنار این‌ها! این‌ها! منحل باید باشند! »(همان، ج13،ص51)و در ادامه به خیانت های آنها اشاره می کنند«این ملی‌گراها و این‌ها که هی فریاد ملی ملی می زنند‚ همین‌هائی هستند که بعضی شان در این هم دخالت داشتند‚ بر ضد این مملکت خودشان برای دیگران‚ همین ها هستند که بعضی شان به طوری که شواهد هست دخالت در این امر داشتند»(همان، ج13، ص 76) 🔸امام خمینی در ادامه اندیشه ملی گرایی را در زمره محسوب می نمایند : این‌هائی که با اسم ملیت و گروه‌گرائی و ملی‌گرائی بین مسلمین تفرقه می اندازند‚ این‌ها لشکرهای شیطان و کمک کارهای به قدرت های بزرگ و مخالفین با قرآن کریم هستند. (همان، ج 13 صفحه 444) و بعدها نقش مردم را در خشکاندن این ریشه موثر قلمداد می کنند: 🔹« چه شیرینی بالاتر از این که مردم عزیزمان ریشه های نفاق و و التقاط را خشکانیده اند ! و ان شاء الله شیرینی تمام ناشدنی آن را در جهان آخرت خواهند چشید»(همان، ج 21 صفحه 88) امام با زیر سئوال بردن عملکرد ملی‌گراها آنان را و پر ادعا ترسیم می نماید که هیچ کاری جز دروغ ندارند : «...آن که در مجلس مخالفت می کرد‚ جبهه ملی نبود بود‚ نبود مدرس بود که می ایستاد و بر خلاف آنجا. این‌ها آن‌وقت چیزی نبودند‚ کاری نداشتند به این کارها، خوب، آن‌ها حالا هستند ما کاری با آنها نداریم اما قضیه این است که تبلیغات بر دامنه دار بوده است و این تبلیغات برای خاطر این بوده است که آن‌ها می‌خواستند که این جناح روحانی را از مردم جدا بکنند تا نتوانند این‌ها با هم مجتمع بشوند و تا نتوانند منافع اینها را در اختیار بگیرند. این قضیه تز آن‌ها و جهات سیاسی و دیدهای علمی.... اینها دارند‚ یک همچو اشخاصی ذخیره دارند‚ یک اشخاصی خودشان را اگر ما غفلت بکنیم جا بزنند و یک مقامی را بگیرند‚ یا در مجلس شورا اشخاصی وارد بشوند که آن اهمیتش خیلی بیشتر است. «صحیفه امام ج7 صفحه 46-45» 🔸امام در ادامه به نقش بزدلانه آنان در رسیدن به قدرت اشاره می کنند و می فرمایند: « ملی گراها وقتی به قدرت می رسند برخلاف آنچه ادعا می کنند، عمل می کنند ..این بود که همه دیدید‚ از بود و جزء ملی گرایان و دیدید که با ملت چه کرد و اگر چنانچه قدرت های شما جلوی او را نگرفته بود‚ چه می کرد. از حرف ها گول نخورید‚ از ادعاها گول نخورید و این‌ها از حقوق بشر صحبت می کنند و بر خلاف حقوق بشر عمل می کنند. اسلام‚ هم حقوق بشر را محترم می شمارد و هم عمل می کند. (همان، ج 14 صفحه 69-68 ) 🔹🔹🔹 Bonyadtarikhbook-ir 🔸🔸🔸 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی.