🗓 سالروز مهم و مغفول ترور بیولوژیکی شاگرد رهبری ، نماینده مردم شاهرود و رئیس کمیسیون اقتصاد و دارایی در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی
حجةالاسلام سید حسین شاهرودی توسط ماموران صندوق جهانی پول
💠رهبر معظم انقلاب اسلامی :
درگذشت تأسفانگيز خدمتگذار با صفا و فداكار اسلام و مسلمين حجتالاسلام آقاي حسينی شاهرودی مايه تأثر و اندوه اينجانب گرديد. اين روحانی فاضل و پرتلاش عمر كوتاه خود را در سنگرهايی حساس دفاع از نظام اسلامی و خدمت به مسلمين و ملت عزيز سپری كرد و همواره عضوی مؤثر و كارآمد از مجموعه كارگزاران كشور به شمار ميآمد و شايد به همين جهت هم بود كه دشمنان مستكبر از او ناخشنود و نسبت به او حساس و عنود بودند و او بیاعتنا به تلاش و ترفند دشمنان زندگی خود را با تلاش و مجاهدت سپری ميكرد. و سر انجام پس از سفر به كشور آمريكا كه برای شركت در اجلاس بانك جهانی در ميان هيئتی از جمهوری اسلامی بدانجا رفته بود و به دنبال برخورد غيرمعمول و بشدت خصومتآميز مأموران آمريكایی با وی و رفتار شبههانگيزی كه در مدت چندين ساعت بازداشت غير قانونی در آن كشور با وی شد، پس از مراجعت به بيماري مهلكی دچار گرديد و متأسفانه جان بر سر خدمت گذاشت و سر انجام به لقاءالله پيوست. ۷۳/۷/۲۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
@howzehenghelabi
هدایت شده از روزنه
#پرونده_ویژه
تیغ و تحریف!
روایتی از #تحریف متون/مبانی دینی و نسبت آن با #مشروعیت_زدایی از نظام اسلامی
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
📛یادداشت سوم:
این برائتی های مهربان!/حکایت رادیکالهای برائتی و تئوری پردازی برای اسلام رحمانی!
🔻نقدی بر سخنان جناب آقای #سیدصادق_شیرازی پیرامون عدم برخورد با #براندازان_نظام_اسلامی
⭕️سلسله یادداشت های #تیغ_و_تحریف به نقد و ارزیابی برخی سخنرانی های مذهبی می پردازد که در آنها به نحوی عجیب با نوعی تولید #ادبیات_سیاسی جدید و جهت دار مواجهیم که در مواردی در چارچوب #مشروعیت_زدایی از #نظام_اسلامی و تئوری پردازی برای توصیه یا توجیه اقدامات #خشن و احیانا #براندازانه، قابل تحلیل است.
◽️بررسیها نشان می دهد که مواجهه سیاسی این طیف با نظام، وارد دورانی جدید شده و طبعا هر نوع کنش گری متقابل عالمانه با آنان نیز بدون درک عمیق و دقیق این اتفاق جدید، ممکن نیست!
▪️تولید ادبیات سیاسی با پس زمینه مذهبی، خطرناک ترین نوع مواجهه با جمهوری اسلامی است که زمینه ساز تضعیف #مشروعیت_مذهبی_نظام است.
⭕️تحریریه روزنه با ردیابی تحرکات تبلیغی طیفی از جریانهای زاویه دار(با لحاظ شدت و ضعف در مخالفت یا نقد نظام)، مجموعه نقدهایی را به قلم برخی فضلای حوزوی تقدیم خوانندگان خواهد کرد.
⭕️یادداشت نخست:
#عرفیزدگی در تفسیر عاشورا؟!/نقدی بر سخنان آقای مرتضی جوادی آملی
https://eitaa.com/rozaneebefarda/5190
⭕️یادداشت دوم:
داوود #فیرحی؛ تئوری پردازی برای #آشوب یا تریدپراکنی در مبانی؟!
https://eitaa.com/rozaneebefarda/5206
متن کامل یادداشت را در روزنه بخوانید:
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
تیغ و تحریف!
روایتی از #تحریف متون/مبانی دینی و نسبت آن با #مشروعیت_زدایی از نظام اسلامی
📛یادداشت سوم:
این برائتی های مهربان!/حکایت رادیکالهای برائتی و تئوری پردازی برای اسلام رحمانی!
🔻نقدی بر سخنان جناب آقای #سیدصادق_شیرازی پیرامون عدم برخورد با #براندازان_نظام_اسلامی
💥اختصاصی/ احمد هاشمی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
[صفحه 1 از 4]
⛔️در محرم امسال جناب آقای سیدصادق شیرازی در سخنانی با موضوع «اعدام برانداز» ادعا میکند در حکومت پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) اعدام برانداز و منافق وجود نداشته است.
البته او پیشتر در بهمن سال 89 و پس از فتنه88 و آشوب های خیابانی آن برهه نیز در سخنانش در روز رحلت پیامبر اکرم(ص) مدعی شده بود:
🔻«مگر منافق را باید کشت؟....پیغمبر خدا یک منافق را نکشت»
▪️البته در این سخنرانی به سیره حکومتی امیرالمومنین(ع) اشاره نمیکند و به نوعی آن را سانسور میکند. البته در همان ایام یکی از خطبای قم به این سخنرانی واکنش داد و با استناد به سیره حضرت علی(ع) در نبردهایش با کسانی که در ظاهر مسلمان بودند و جاهلانه و یا منافقانه سنگ اسلام را به سینه می زدند، به این ادعای آقای سیدصادق شیرازی پاسخ داد.
◽️در سخنرانی اخیر، جناب شیرازی تا حد زیادی ادعای سابق خود را پس گرفته است؛ او در این سخنرانی به سیره امیرالمومنین علیهالسلام اشاره می کند، البته با این توضیح که آن حضرت تا زمانی که دشمنانشان شمشیر نکشیدند، اقدامی نکرد و پس از آن فقط به دفاع پرداختند.
🔘همین عقب نشینی ایشان که لااقل قبول کردند که اگر برانداز و منافق اقدامی بکنند باید با او مقابله سخت کرد، نشان میدهد یا مطالعات تاریخی وی تکمیل شده یا اقلا حاضر شدهاند به بخشی از حقایق تاریخی برخلاف اظهارات پیشین خود اذعان کند. البته ایشان در سخنرانی اخیر برخورد حضرت امیر(ع) در جمل و صفین را دفاع می نامد، در حالی که حداقل درباره نبرد صفین چنین ادعایی، درست نیست و طبق شواهد تاریخی و نامههای حضرت به معاویه، روشن است که ایشان ابتدائا به نبرد با معاویه رفتند.(مراجعه شود به: الفتوح، ج3، ص170-مناقب آل ابی طالب، ج3، ص218-مناقب على بن ابى طالب، ص167-حیات فکری سیاسی امامان شیعه، ص91-95)
◽️البته جناب آقای سیدصادق شیرازی در این سخنرانی علیرغم اشاره به سیره امیرالمومنین(ع)، مانور زیادی بر سیره پیامبر اکرم(ص) دارند و به نوع برخورد آن حضرت (ص) با سخنان و اقدامات عبدالله بن ابی سلول و نیز ترور ناموفق پیامبر(ص) در عقبه اشاره می کند و ادعا میکند پیامبر حتی در مقابل کسانی که قصد ترور ایشان را داشتند هیچ اقدامی نکرد، و ماجرا را طوری جلوه می دهند که فقط این عملکرد پیامبراکرم(ص)، مطابق با اسلام است و به این دقت ندارد که اینگونه رحمانیزه کردن اسلام و این برداشت ناصواب، منجر به –معاذالله- متهم شدن حضرت امیر(ع) میشود!
از این رو، اگر واقعا جناب شیرازی به این اعتقاد دارند که سیره حضرت امیر(ع) حجت است، پس نمی توانند با بسنده کردن به سیره پیامبر(به فرض اینکه پیامبر(ص) هیچ براندازی را اعدام نکرده باشند) از این واقعه، قاعدهسازی بکنند؛ از سوی دیگر جناب شیرازی باید به این سوال پاسخ دهند که اگر این نوع برداشت را از اسلام پذیرفتند که با براندازان و دشمنانان اهل بیت(ع) نباید برخورد کرد، پس اعلان دهه برائت و دامن زدن اختلاف های خونین بین مسلمانان چه توجیهی دارد؟
آیا رسول الله(ص) و امیرالمومنین(ع) چنین رفتار کردند؟
ایشان این ادعای خود را به عنوان قطعیات و مسلمات تاریخ اسلام بیان می کند و برای آن شواهدی را ذکر می کند که در این یادداشت به بررسی آن بپردازیم.
◽️گوینده مزبور در سیره پیامبر(ص) بیش از همه به نوع رفتار پیامبر(ص) با عبدالله بن ابی سلول اشاره میکند. اینکه حضرت با وجود اعلام برانداز بودن عبدالله بن ابی سلول، پیامبر(ص) هیچ اقدامی در قبال او نکرد و حتی هنگامی که وی فوت کرد، پیامبر(ص) پیراهن خود را در کفن وی گذاشت.
@rozaneebefarda
ادامه👇
هدایت شده از روزنه
این برائتی های مهربان!/حکایت رادیکالهای برائتی و تئوری پردازی برای اسلام رحمانی!
[صفحه 2 از 4]
🔸در بررسی این ادعا باید گفت که این گزارش که پیامبر(ص) پیراهن خود را در کفن عبدالله بن ابی سلول گذاشته اند، در منابع عامه و صحاح سته به کرات ذکر شده است(مسند أحمد ج23 ص307، صحیح بخاری ج2 ص364، صحیح مسلم ج4 ص2140 و در منابع شیعه فقط در کتاب امالی شیخ طوسی آمده است.
▪️در بررسی این ادعا باید گفت که این گزارش که پیامبر(ص) پیراهن خود را در کفن عبدالله بن ابی سلول گذاشته اند، در منابع عامه و صحاح سته به کرات ذکر شده است و در منابع شیعه فقط در کتاب امالی شیخ طوسی(الامالی ص394) آمده است؛ سند این روایت بر اساس ضوابط رجالی مورد اعتماد نیست.
چرا که علاوه بر وجود چندین شخصیت مجهول، شخصی مثل سفیان بن عیینه در سلسله سند این روایت وجود دارد که رجالیون او را از علمای اهل سنت نام برده اند و رجالیون شیعه همچون آیت الله مامقانی(تنقیح المقال، ج32، ص 56) و آیت الله خویی(معجم الرجال، ج3، ص85)، وثاقت او را تایید نکرده اند.
🔻ردیابی این روایت در کتب اهل سنت نشانگر این است که اشتراک سندی با روایت نقل شده در کتاب امالی شیخ طوسی، وجود دارد. سند روایت نقل شده در امالی و روایت نقل شده در صحیح بخاری از سفیان بن عیینه تا جابر بن عبدالله یکسان است و در واقع روایت شیعه و سنی، هر دو به نقل از یک شخص سنی به نام سفیان بن عیینه بوده است. پس اشتراک سندی و سنی بودن سفیان بن عیینه احتمال ورود این روایت از اهل سنت به کتاب امالی را تقویت می کند.
⭕️بر فرض صحت این روایت، جناب شیرازی علت گذاشتن پیراهن پیامبر(ص) در قبر عبدالله بن ابی سلول را نیز سانسور کرده است که در برخی کتب روایی عامه همچون صحیح بخاری به آن اشاره شده است:
وقتی عباس عموی پیامبر(ص) در جنگ بدر توسط مسلمانان اسیر شد، انصار بدنبال پیراهنی برای او بودند که عبدالله بن ابی سلول پیراهن خود را به او داد و این عمل پیامبر در ازای آن کار وی بوده است.(صحیح بخاری، ج2،ص406؛ سبل الهدی، ج 11، ص93)
🔸همچنین شیخ طوسی در امالی خود بعد از روایت خاکسپاری عبدالله ماجرای بخشیدن پیراهن به عباس را بطور مجزا و با همان سلسله سند ذکر کرده است.
البته طبق روایاتی که جناب شیخ طوسی در تفسیر التبیان(ج5،ص272) آورده است پیامبر(ص) قبل از خاکسپاری با نزول آیه «وَلَا تُصَلِّ عَلَى أَحَدٍ مِّنْهُم مَّاتَ أَبَدًا وَلَا تَقُمْ عَلَى قَبْرِهِ» از این کار نهی شدند.
🔷فارغ از همه شواهد پیشین، جناب شیرازی از گذاشتن پیراهن در کفن عبدالله بن ابی می کند، احترام پیامبر(ص) به خاکسپاری وی را برداشت میکند و این بر خلاف روایات مسلم شیعه است و حداقل این انتظار از ایشان می رفت که بر فرض صحت روایت به طور یک طرفه ماجرا را نقل نکند. در این رابطه کافی است به «باب الصلاه علی النواصب» در کتاب فروع کافی مراجعه شود تا روشن شود که پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) نسبت به مرگ منافقین چگونه عمل می کردند.
در اولین روایت آن که درباره خاکسپاری عبدالله بن ابی سلول است، اینطور آمده که پیامبر(ص) در تشییع جنازه وی شرکت کردند و طلب عذاب او را از خداوند نمودند و البته در این روایت اشاره ای به گذاشتن پیراهن در کفن نکرده است، روایتی که شیخ طوسی هم در تهذیب (ج3، ص196) آن را ذکر کرده است و این نکته نشانگر این است که روایت امالی به عنوان حجت فقهی مقبول شیخ نبوده است و ایشان در کتاب تهذیب که کتاب فتوایی ایشان است، به آن اشاره نکرده است و به جای آن روایت فوق را که از نظر مضمون خلاف آن است بیان کردهاند.
🔹نظر به مطالب پیش گفته، این سوال مطرح است که جناب شیرازی چگونه روایت صحیحی که در دو کتاب از کتب اربعه شیعه ذکر شده است را رها کرده و به یک روایت واحد در کتب شیعه و نیز متواتر در کتب اهل سنت تمسک کرده است؟
@rozaneebefarda
ادامه👇
هدایت شده از روزنه
این برائتی های مهربان!/حکایت رادیکالهای برائتی و تئوری پردازی برای اسلام رحمانی!
[صفحه 3 از 4]
🔸معلوم نیست چگونه فردی که در سالهای اخیر از سوی حامیان خود با عنوان تصدی برخی مناصب دینی معرفی می شود، در این سخنرانی ادعا می کند که پیامبر(ص) در مقابل #مخالفین_سیاسی، خاصه #براندازان، هیچ اقدامی نکردند و این ادعای خود را از #مسلمات_تاریخی می شمارد؟! آیا رواست بدون اتکا به منابع متقن تاریخی، چنین نسبت های نادرستی به وجود نازنین پیاکبر اکرم(ص) داده شود؟
مراجعه به کتب تاریخی متقدم و معتبر، بطلان ادعای مزبور را اثبات می کند؛ به طور مثال باید از ایشان پرسید، علت شروع غزوه بنی نضیر چه بوده است؟
نکته مهم اینجاست که ایشان فرقی بین برانداز مسلم و غیرمسلم نمیگذارد و ادعا میکند پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) برخوردی با مخالفین سیاسی و براندازها نداشتند!
🔷در بین کتب تاریخی شیعه و سنی #اجماع وجود دارد که علت غزوه پیامبر(ص) با بنی نضیر (یکی از سه تیره یهود ساکن مدینه که پیامبر(ص) در ابتدای هجرت با آنان پیمان بست)، این بود که پیامبر(ص) بخاطر پرداخت دیه ای که به عهده داشت و بخاطر پیمانی که با بنی نضیر داشت با عده ای از اصحاب به سمت قلعه آنان رفت تا از آنها کمک گیرد و آنان جواب مثبت داده و پیامبر(ص) را به داخل حصار و قلعه خود دعوت کردند و در زمانی که پیامبر در کنار دیواری نشسته بودند، توطئه کردند تا سنگی را از بالا بر سر پیامبر(ص) اندازند و ایشان را ترور نمایند، در این حین جبرئیل بر پیامبر نازل شد و ایشان را از توطئه ترور مطلع کرد و ایشان هم بدون درنگ قلعه آنان را ترک کرد و به سمت مدینه رفت و برای بنی نضیر پیغام فرستادند که به خاطر این توطئه ترور، پیمانتان را نقض کردید و باید از مدینه بیرون روید، البته آنان در وهله اول این دستور پیامبر(ص) را نپذیرفته و در داخل قلعه های خود موضع گرفتند و پیامبر(ص) در مقابل، آنان را محاصره کرد و درختان آنان را قطع نمود تا اینکه آنان به حکم پیامبر(ص) گردن نهاده و از مدینه رانده شدند و البته در بین محاصره عدهای از آنان به دست حضرت امیر کشته شدند که آیات ابتدایی سوره حشر هم بر این ماجرا دلالت دارد.(مراجعه شود به: السیره النبویه ج2، ص190-المغازی ج1، ص364-365-الطبقات الکبری ج2، ص44-تاریخ طبری ج2، ص551-الکامل فی التاریخ ج2 ص173-البدایه و النهایه ج4، ص75-انساب الاشراف ج1، ص339-الدرر ص174-دلائل النبوه ج2، ص489-490-تفسیر قمی ج2، ص359-اعلام الوری باعلام الهدی ص89-حیاه القلوب ج3، ص617-618-اعیان الشیعه ج1، ص260-منتهی الامال ج 1، ص173-موسوعه التاریخ الاسلامی ج2، ص403-سیره رسول خدا ص541-542)
🔷حائز اهمیت است که بنی نضیر همپیمان حضرت بودند و پیامبراکرم(ص) به صرف این توطئه که البته تحقق عملی نیافت و فقط از قصد آنان مبنی بر ترور از طریق وحی با خبر شدند، بر علیه آنان اقدام کرد؛ جناب شیرازی که صرف بیان قصد اخراج پیامبر(ص) از مدینه توسط عبدالله بن ابی سلول را براندازی تلقی میکند، به طریق اولی قصد بنینضیر را که به لطف اخبار غیب بر ملا گردید، باید برندازی بداند. حال چگونه است که ایشان عدم برخورد پیامبر(ص) در قبال براندازی را از قطعیات تاریخی تلقی می کند؟
در خوشبینانه ترین حالت باید گفت که این ادعای ناصحیح و بی پشتوانه، ریشه در بی اطلاعی تاریخی و ناآشنایی با منابع دارد. والله العالم!
🔻شاهد دیگر بر رد این ادعا در سیره پیامبر(ص) سریه قتل کعب بن اشرف است، کعب بن اشرف کسی است که پس از جنگ بدر و برای تسلیت کشته شدگان بدر به میان قریش رفت و آنان را برای قتال با پیامبر تشویق نمود، وی همچنین با اشعار خود به هجو پیامبر(ص) و مسلمانان پرداخته بود، حضرت هم به خاطر این دو اقدام، از اصحاب خود برای قتل وی یاری خواستند و گروهی از اصحاب داوطلب این کار شده و کعب را به قتل رساندند.(ن.ک: السیره النبویه، ج2، ص51-57-المغازی واقدی، ج1، ص184-190-الطبقات الكبرى، ج2، ص24-25-تاريخ طبري، ج2، ص488-491-دلائل النبوه، ج3، ص187-191-الکامل فی التاریخ، ج2، 143-144-تاريخ الاسلام، ج2، ص157-161-البدايه و النهايه، ج4، ص5-انساب الاشراف، ج1، ص374-المنتظم، ج3، ص158-159-الدرر، ص150-151-عیون الاثر، ج1، ص348-351-سبل الهدى، ج6، ص25-29-حياه القلوب، ج4، ص929-931-اعیان الشیعه، ج1، ص284-سيره رسول خدا، ص498-500-تاريخ تحقيقى اسلام، ج3، ص22-25-سيره معصومان، ج1، ص245-246-فروغ ابدیت، ص521-523)
⭕️با توجه به این گزارشات تاریخی، وقتی که پیامبر اکرم(ص) در سیره خود با این جدیت و شدت با مخالفان سیاسی و دشمنان اسلام عمل کرده اند، جناب شیرازی با استناد به کدام یک از کتب تاریخی، چنین ادعایی را مطرح می کند؟
@rozaneebefarda
ادامه👇
هدایت شده از روزنه
این برائتی های مهربان!/حکایت رادیکالهای برائتی و تئوری پردازی برای اسلام رحمانی!
[صفحه 4 از 4]
🔳جناب آقای شیرازی در سخنرانی اخیر خود، به روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره کرده که در آن حضرت فرموده اند: این اخلاق پیامبر(ص) باعث شد که هزار نفر از منافقین برگشتند.
▫️طبق فحص نگارنده این سطور، نزدیکترین روایت به مضمون مورد اشاره گوینده محترم، روایتی روایتی از امام صادق(ع) در تفسیر مجمع البیان در ذیل آیه«جاهد الکفار والمنافقین» است:
«روي عن أبي عبد الله (ع) أنه قرأ جاهد الكفار بالمنافقين و قال أن رسول الله ص لم يقاتل منافقا قط إنما كان يتألفهم»
◽️اگر منظور جناب آقای شیرازی این روایت است، اولاً این روایت #مرسله است و ثانیا لازمه پذیرش صحت آن، این است که آیه(جاهد الکفار و المنافقین) که در سوره های توبه و تحریم آمده است، به صورت (جاهد الکفار بالمنافقین) خوانده شود و الا روایت با صریح آیه قرآن در تخالف است!
ثالثا این روایت و این قرائت با روایتی که از امام صادق(ع) در ذیل سوره تحریم در تفسیر قمی نقل شده(ج2، ص377)، در تضاد است:
«عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فِي قَوْلِهِ يا أَيُّهَا النَّبِيُّ جاهِدِ الْكُفَّارَ وَ الْمُنافِقِينَ قَالَ هَكَذَا نَزَلَتْ فَجَاهَدَ رَسُولُ اللَّهِ ص الْكُفَّارَ وَ جَاهَدَ عَلِيٌّ ع الْمُنَافِقِينَ- فَجَاهَدَ عَلِيٌّ ع جِهَادَ رَسُولِ اللَّهِ ص»
▪️#علامه_مجلسی هم با استناد به این روایت، چنین می فرماید:
«قوله عليه السلام: هكذا نزلت يدلّ على عدم صحّة القراءة الشاذّة»(بحارالانوار،ج29، ص427)
طبعا گوینده محترم هم اذعان دارد که فهم مرحوم مجلسی از اخبار اهل بیت(ع) قابل مقایسه با جناب ایشان نیست.
▫️از سوی دیگر، بر فرض صحت تمام ادعاهای تاریخی جناب شیرازی، مبنی بر اینکه پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) در حکومتشان یک برانداز را هم اعدام نکرده باشند، و طبق این سیره ادعایی، نظام اسلامی را به تخلف از سیره پیامبر(ص) متهم کرده و مورد هجمه قرار می دهند، چگونه است که در مسأله لعن علنی به سیره حضرات معصومین(ع)، در تعامل گسترده با سران عامه، استناد نمی کنند؟ و مصرانه و برخلاف فتاوا و سیره علما سلف در تعامل با اهل سنت و حفظ احترام آنان، به لعن و طعن علنی روی آورده اند، جای بسی تعجب دارد که پیروان #اندیشه_برائتی که در جای جای عالم اسلامی و در شبکه های زنجیره ای ماهواره ای، در عین حال که با #توهین به مقدسات اهل سنت، بر طبل #تفرقه می کوبند، و در این راستا جمهوری اسلامی را بخاطر وحدت اسلامی بشدت مورد هجمه قرار میدهند، چرا و چگونه در مقابل نظام اسلامی و در حمایت از مخالفین نظام، به #تئورسین_های_اسلام_رحمانی مبدل می شوند؟
این چه ترفندی و رویه ای است که با استناد به سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، نظام اسلامی را همزمان به بهانه ترک #برائت و ترویج وحدت با عامه، مورد هجمه قرار داده و در عین حال به دلیل اجرای قوانین و مجازات های اسلامی بر مخالفان نظام اسلامی (که حفظ آن به اتفاق شیعه، واجب و تضعیفش حرام است) مورد ملامت قرار می دهند!
به راستی اگر داعیه احیای شعائر شیعی وجود دارد، ایجاد منطقةالفراغ و حاشیه من برای دشمنان تنها نظام سیاسی شیعی، و تئوری سازی دینی برای تطهیر و نجات آنان، چه مفهومی دارد؟ آیا همزمان می توان ادعای عدم مخالفت با نظام و علاقه به احیای اندیشه شیعی داشت و همزمان برای نجات مخالفان و براندازان، تئوری تولید کرد؟!
والسلام علی من اتبع الهدی
#سکولاریسم_حوزوی
#مشروعیت_زدایی_از_نظام
#نقد_علمی
#روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
حوزه انقلابی
⭕️ ۱۰ هزار طلبه مستأجر وضعیت زندگی مناسبی ندارند میرمطلبی مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه
🔅 مشکل کجاست؟
🔹 وجود دهها هزار طلبه مستاجر و غیر مستاجر که به دشواری گذران زندگی میکنند قابل انکار نیست اما مساله اساسی اینست که این حجم عظیم از طلاب اساسا با چه هدفی در قم متراکم شدهاند؟
🔻 در شرایطی که دهها هزار مسجد و هزاران خانه عالِم فاقد طلبه هستند و در برخی شهرهای کوچک بهسختی میتوان یک روحانی پیدا کرد، تجمع صدها هزارنفری طلاب در قم چه ضرورتی دارد؟
🔰بخش تاسفبار ماجرا آنجاست که بیشترِ طلابی که پس از اتمام سطوح به تحصیل ادامه نمیدهند، بدون سازماندهی رها میشوند و بسیاری از آنان به مشاغلی مانند رانندگی اسنپ، بنگاهداری و.. مشغول میشوند..
💠 قطع شهریه طلابی که به شهرستانها مهاجرت میکنند، یکی از عوامل تراکم طلاب در قم و خالی ماندن محرابها در شهرستان هاست. مناسب است تا مسولین محترم حوزه های علمیه به سیره علمای سلف همچون آیت الله العظمی بروجردی در تشویق طلاب به مهاجرت رجوع کرده و مردم را در دوران بارش شبهات ضددینی، تنها نگذارند.
🆔 @howzehenghelabi
⚠️ قرارداد راهبردی ایران و چین لطمه به تلاشهای آمریکاست
🔹 اندیشکده مرکز سیاست جهانی آمریکا (CGP) پیامدهای راهبردی توافق 25 ساله ایران و چین را بررسی کرده است و می نویسد:
🔸 فصل جدیدی از روابط میان چین و ایران در حال رقم خوردن است.
🔸 این قرارداد همچنین پیامدهای مهمی در خصوص #ژئوپلیتیک منطقه به همراه دارد و یک تهدید آشکار متوجه تلاشهای #آمریکا جهت انزوا و مهار جمهوری اسلامی میکند.
🔸 تزریق سرمایه بهواسطه افزایش فعالیتهای تجاری چین در داخل ابران صرفاً موجب تثبیت اقتصاد این کشور نمیشود؛ این امر همچنین به ایران امکان میدهد تا طیف کاملی از فعالیتها در منطقه، از حمایت از حکومت اسد در #سوریه گرفته تا مداخله در جنگ داخلی طولانی در #یمن، را به شکل پایدار تأمین مالی کند.
🔸 قرارداد جدید چین و ایران چالش آشکاری متوجه منافع و اعتبار آمریکا میکند. اگر در این زمینه کاری صورت نگیرد، گسترش پیوندهای اقتصادی و راهبردی میان پکن و تهران به تثبیت حکومت ایران کمک خواهد کرد
🔸 این امر همچنین به تلاشهای دولت ترامپ جهت انزوا و تضعیف روحانیون حاکم بر ایران و مهار ماجراجوییهای جمهوری اسلامی در منطقه لطمه میزند.
متن اصلی گزارش👇
https://cgpolicy.org/articles/what-iran-gets-from-the-strategic-deal-with-china/
🆔 @mashgh626
هدایت شده از جواد جاویدنیا
🔴چند سوال از رئیس انقلابی قوه قضائیه:
🔹حضرتعالی در خراسان جنوبی فرمودند: شعار ما میتوانیم در همه عرصهها میتواند گرهگشاباشد. امروز قدرت دفاعی ما به شدت تقویت شده است و در شرایط ممتازی در منطقه قرار داریم.
🔸خواهش داریم این سوالات را پاسخ دهید؟
⁉️۱)در زمینه مدیریت فضای مجازی آیا به شعار ما می توانیم قائل هستید؟
⁉️۲) اگر به این شعار قائل هستید چرا به رغم دغدغه های صریح مقام معظم رهبری در راستای تضمین اجرای قانون در فضای مجازی توسط وزارتین ورود قاطعی ندارید؟
⁉️۳) در سطح منطقه قدرت دفاعی ما با درایت مقام معظم رهبری در مباحث نظامی و موشکی در وضعیت مطلوبی قرار داریم. اما معظم له در مورد توان دفاعی در فضای مجازی در داخل کشور، کشور را در اشغال و مردم را در مدیریت بیگانه اعلام کرده اند و حتی در مقایسه با ترکیه لائیک وضعیت افتضاح تری داریم. آیا مسامحه چندین ساله قوه قضائیه در مقابل جریان نفوذی مدیریت فضای مجازی کشور را نمی خواهید خاتمه دهید؟
⁉️ ۴)مردم و امنیت سیاسی و اقتصادی کشور از طریق فضای مجازی مورد هجمه بیگانگان قرار گرفته است. آیا نمی خواهید چهره واقعی یک قوه قضائیه انقلابی را در دفاع از کیان کشور و مردم نشان دهید؟
👈#مراقب_باشیم_ایمانمان_سقوط_نکند
💠✍️کانال #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia
🔺۴۰ روز کارِ کارشناسی و ۴۰ سؤالی که ظریف پاسخ نداد!
⚫️بازخوانی گزارش کمیسیون ویژه برجام/ هشدارهایی که ۵ سال پیش داده شد اما هرگز شنیده نشد!
جزئیات و ارسال نظر در👇
http://www.jahannews.com/news/742013
@jahaannews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴👈 اعتراض طلبه انقلابی به انفعال مجلس در قبال دولت فشل و ناکارامد ؛
❌📣 این نوای خائنانه!! به معنی چک سفید امضا به دولت است‼️
❌📣 اگرچوب خشکی بر سر کارباشد ازبعضی ازدولتمردان بهتراست‼️
#استیضاح_روحانی
#محاکمه_خائنین
@howzehenghelabi
🔺آغاز رسمی مرجع سازی در فضای رسانه ای توسط سایت های اصلاح طلب بعد از فوت صانعی
@howzehenghelabi
🔹توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر میکنند..
#اختصاصی و #ویژه
🆔 @darseenghelab
💠 آقای محمد جواد علوی از مدعیان مرجعیت و از مسولین #نشست_اساتید هستند. ایشان تاکنون به دلایل مختلفی مانند تلاش برای دیدار با فرستاده ویژه انگلیس، تلاش برای مرجع سازی از خود، انکار اقتصاد اسلامی و ارتباطات عمیق با دولت اعتدال، مورد انتقادات جدی واقع شدهاند.
🔰 آقای علوی پس از آنکه اقتصاد اسلامی را انکار کرد با انبوهی از سوالات عمیق اساتید حوزه و اعلام آمادگی جهت مناظره با ایشان مواجه گشت و تنها راه نجات ازمخمصه را انتقاد سیاسی از مسولین کشور یافت و مواضع او مورد علاقه رسانههای بیگانه نیز واقع شد.
🔰 پیوند نظری و عملی آقای علوی با دولت #اعتدال بر کسی پوشیده نیست و جنابشان باید پاسخگوی حمایت از مکتب اعتدال و تشویق برجامیان به مذاکره با شیطان بزرگ باشند نه آنکه چهره منتقد گرفته و بدون نام بردن از دولت و آقای روحانی، انتقادات مبهمی را روانه مسولین کند!
🖋این روزها هر کسی از فاجعهای که دولت روحانی برای کشور آفریده است باخبر است و قطعا بارگناه بخشی از این فجایع بر عهده کسانی است که درتئوریزه کردن و حمایت میدانی جریان اعتدال تلاش کردند. انتظار آنست که این طیف، صادقانه توبه کرده و از مردم عذرخواهی کنند.
@howzehenghelabi
.
این روزها که دلار در حال عبور از ۳۰ هزار تومان و پراید در حال رسیدن به ۱۵۰ میلیون تومان است، خواندن مجدد نامه حمایت ۱۶۳ اقتصاددان از حسن روحانی در انتخابات سال ۱۳۹۶ و استدلالهای مطرحشده در آن نامه و چشماندازی که آنها از اقتصاد ایران در دولت دوازدهم ترسیم کردند تا مردم به روحانی رای بدهند، اکنون مایه عبرت است.
درباره این نامه و اسامی ۱۶۳ اقتصاددان اینجا بخوانید👇
mashreghnews.ir/news/1092092
حمید رسایی
@howzehenghelabi
درخواست مناظره تلوزیونی پزشکان وزارت بهداشت و طب اسلامی درباره کرونا
حمایت👇
https://www.farsnews.ir/my/c/40959
❌بودجه افزایش جمعیت در وزارت بهداشت خرج کاهش جمعیت میشد/ برنامه پنتاگون برای واردات جمعیت به ایران‼️
⚠️فقط 6 سال برای جبران کاهش جمعیت وقت داریم
⚠️بحران جمعیت مانند یک فضاپیما و فضانورد است که در حال نزدیک شدن به سیاهچاله است که اگر سریع سرعت نگیریم و از کنار مدار این سیاهچاله عبور نکنیم این سیاهچاله ما را در خود بلعیده و نابود میکند.
⚠️ سیاهچاله جمعیت از تمامی بحرانهای ایران زمین خطرناکتر است👇👇
http://fna.ir/f02ya8
#پویش_فرزندآوری
#بحران_جمعیت
@howzehenghelabi
پارسال ساعتها بحث میکردیم چطور باید خلق پول بانکی را مهار و #نقدینگی را فریزکرد که خطر حمله به بازارارز حداقل شود
چیفکرمیکردیم چیشد!
ازبهار۹۹ اول با دستکاری سودبانکی، سپردههارا هلداد بسمت بورس بعد بورس راهم پوکاند همه را هلدادبطرف ارز
مثل گاوی که وارد بلورفروشی میشه خسارت زد
S.Amir Sayyah
@howzehenghelabi
هدایت شده از روزنه
💥همراهی #مهراب_صادق_نیا با جریان #هجمه_سازمان_یافته به #حضور_طلاب_در_کرسی_معلمی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹همزمان با هجمه رسانه ای برخی جریان های معلوم الحال به مصوبه حضور طلاب در آموزش و پرورش که با استقبال رسانههای معاند نیز همراه شد، برخی معممین، به جای دفاع از حضور طلاب متخصص و متعهد در کرسی تعلیم و تربیت، همان ادعاهای غیرعلمی و بعضا جهت دار را علیه طلاب مظلوم و خدوم تکرار کردند.
این سنخ سخنان با چه هدفی در چنین شرایطی بیان می شود؟
چه جریانی از حضور روحانیت در جایگاه تاریخی خود یعنی تعلیم و تربیت، ناراحت است و چرا؟
با وجود این حجم از دانش آموختگان حوزوی در رشته های تخصصی، معلوم نیست چرا برخی به اظهارنظرهای عوامانه دست می زنند و مانع خیر می شوند؟
راستی! اگر طلبه ها کلا از تاریخ و جامعه شناسی و این چیزها سر در نمی آورند، چرا این #آخوندهای_برجامی، هر لحظه و هر روز با ژست خودعلامه پندارانه، در مورد همه عرصه های تخصصی نظر می دهند؟!
اصلا چرا اینهمه کرسی تدریس دانشگاهی در فضای رقابتی در رشته های مختلف، در اختیار حوزویان است؟
اینهمه مقاله و مجله علمی پژوهشی به قلم حوزویان در گوشه و کنار این کشور، چگونه تولید می شود؟
خوب است امثال صادق نیا، قبل از هر اظهارنظری کمی اندیشه و #انصاف پیشه کند! شاید او و امثال او که از مواهب هیئت علمی برخوردارند، وضعیت نابسامان حجم انبوه فضلای حوزوی متخصص در رشته های مختلف را #درک نمی کنند!
لازمه اظهارنظر پیرامون مسائل حوزه، اطلاعات دقیق و میدانی، انصاف، اخلاق مداری و مراعات مصالح عالیه مردم و حوزه است.
#برجامیان
#سکولاریسم_حوزوی
@rozaneebefarda
♦️حاشیه ای به بازداشت سردار پورمختار:
امام خامنه ای:
«سپاه مجموعهای است که برای مقاومت، برای مجاهدت، برای همان هدفهایی که شما امروز در دانشگاه برای آنها دارید درس میخوانید، از زمین حاصلخیز انقلاب اسلامی روئید. کجا؟ در میدان مجاهدت! این معنای سپاه است. البته هیچ کس خیال نمیکرد؛ ولی رشد بیسابقه و فوقالعادهای هم کرد. بسیاری از عناصر اصلی سپاه، جوانهایی مثل شما و در سن شما -بعضاً هم از سن شما پائینتر- بودند. یک وقت با خبر شدند که دشمن حمله کرده؛ درس و امتحان و کلاس و استاد و خانه و زندگی راحت را گذاشتند و به جبهه رفتند؛ «فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر» : عدهای شهید شدند، عدهای مجروح شدند، عدهای هم برگشتند؛ این سپاه است. البته معلوم است که «حکم مستوری مستی همه بر عاقبت است»؛ بنده نمیگویم هرکس به جبهه رفت و لباس سپاهی پوشید، «فرشته» است؛ نخیر، بعضی از همین فرشتهها؛ تبدیل شدند به «شیطان»! خصوصیت انسان همین است که اگر از خود مراقبت نکند -حتّی در آن وقتی که به سر حد فرشته هم میرسد- امکان سقوط دارد و ممکن است سقوط کند. بعضیها سقوط کردند؛ لیکن آنها تشکیل دهندهی هویت سپاه نیستند؛ هویت سپاه این چیزی است که من گفتم».۸۶/۲/۳۱
حوزه انقلابی
🔺آغاز رسمی مرجع سازی در فضای رسانه ای توسط سایت های اصلاح طلب بعد از فوت صانعی @howzehenghelabi
#سایت_سکولار_حامی_مرجع_سکولار
🔹این معرفی سایت پیک ایران از زبان خودش است
🔹نکته مهم اینکه این سایت مبلغ مرجعیت علوی بروجردی خودش، این سایت را سکولار معرفی نموده است
@howzehenghelabi
هدایت شده از جواد جاویدنیا
🔴انتقاد بسیج دانشجویی ۴ دانشگاه از جهرمی
🔹بسیج دانشجویی #دانشکدههای_برق_و_کامپیوتر ۴ دانشگاه در نامهای به وزیر ارتباطات با انتقاد از استعماری که فضای مجازی کشور را تحت سلطه قرار داده، خواستار تحقق استقلال و حاکمیت سایبری شدند.
🔸آقای آذر جهرمی؛ عملکرد شما در تحقق استقلال سایبری کشور نه مورد تایید رهبری و نه کارشناسان است
🔹آنچه از سیاستهای حال حاضر وزارتخانه بر ما پیداست، این است که ارادهای در خور برای تحقق استقلال سایبری در کشور دیده نمیشود.
👈دانشگاههای تهران، صنعتی شریف، امیرکبیر، خواجه نصیر
👈مولفه های فعلی فضای مجازی کشور:
#فقدان_امنیت_سایبری_زیرساختهای_حیاتی_کشور
#حاکمیتپذیری_شرکتهای_خارجی
#استثمار_آنلاین_کودکان
#فقدان_امنیت_حریم_خصوصی_کاربران
#استعمار_سایبری
متن کامل خبر را در آدرسهای ذیل ببینید:
خبرگزاری مهر:
Mehrnews.com/xSTqm
خبرگزاری تسنیم:
Tasnimnews.com/fa/news/1399/07/19/2366740
خبرگزاری دانشجویان:
Snn.ir/003hQG
💠✍️کانال #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia
🔻ثبت نام دوره آموزش روایتگری
🔹ویژه طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم🔹
▫️«بصورت نیمه حضوری »▫️
🗓زمان ثبت نام :
سه شنبه 15 مهرماه لغایت دوشنبه 28 مهرماه1399
◾️طریقه ثبت نام :
📝حضوری با مراجعه به آدرس میدان بسیج ،خیابان حجت الاسلام ایرانی ، نبش کوچه 4 ،ساختمان شهید ضابط از🕰 ساعت 9 الی 14:30
📱ثبت نام از طریق لینک https://survey.porsline.ir/s/0et89mW
📞اطلاعات بیشتر :
https://eitaa.com/ravayatgarnews
🌹اخبار راوی روحانی🌹
🆔 @ravayatgarnews
.
سوراخ دعا گم کردهای!
نقد پیام تسلیت شهردار قم در پی درگذشت محمدرضا شجریان
پس از پیام تسلیتهای گوناگون در پی درگذشت محمدرضا شجریان، دیروز پیام تسلیتی تعجببرانگیز با نام دکتر مرتضی سقائیاننژاد شهردار قم در صفحۀ اینستاگرام منصوب به ایشان بارگذاری شد، که ناهمگونی آن تعجبی بیشتر را به همراه داشت. متن پیام بدین شرح است:
"خبر ناگوار درگذشت هنرمندی بزرگ از جمع علاقمندان هنر و موسیقی مایۀ تأسف گردید. نوای خوش استاد محمدرضا شجریان همدم لحظات ناب افطار، همراه فیض سحر بود و رایحۀ خوش نغمههای عاشقانهاش برای همیشه ماندگار خواهد ماند.
امید آن دارم به حرمت ایام منتسب به حضرت حسینبنعلی علیهالسلام، مشحون رحمات داوودی و عنایات خدای رحمان و رحیم باشد.
این مصیبت را به خانواده معزی ، دوستداران ، شاگردان و اهالی فرهنگ، هنر و موسیقی تسلیت میگویم.
سیدمرتضی سقائیاننژاد
شهردار قم"
اما چند نکته:
یکم. مگر شهردار مدیر هنری یا فرهنگی است که برای فوت یک هنرمند پیام صادر کند؟
البته اگر ایشان مسئولیت و اختیاراتی در حوزۀ فرهنگ دارد، آیا بهتر نیست به وضعیت آشفتۀ فرهنگی که داد اهالی مذهبی و انقلابی قم را درآورده است، رسیدگی کند؟!
دوم. شهر مقدس قم که حرم اهلبیت است با شجریان چه نسبتی داشت، و شجریان چه علقه و علاقه و ربطی به قم داشت که یک مدیر استانی برای وی پیام تسلیت صادر کند؟! بهعبارتدیگر آقای شجریان که هنرمندی از استان قم نبود که یک مدیر قمی برایش پیام تسلیت بدهد! آن هم درحالیکه سالانه شماری از فرهیختگان و هنرمندان قم از دنیا میروند یا دچار مشکلهای فراوان میشوند، و ما هرگز ندیدهایم که شهردار قم خود را در قبال آنان یا مشکلاتشان مسئول بداند!
سوم. مگر آقای سقائیاننژاد که منتخب شورای شهر انقلابی قم است، از سوابق محمدرضا شجریان بهویژه موضعگیریها و سخنان وی در فتنۀ ۸۸ بیاطلاع بوده که او را اینگونه ستوده است؟!
آیا از مصاحبۀ او با صادق صبا مدیر بهایی بی.بی.سی فارسی و سخنانی که او بر ضد اسلام و احکام اسلامی گفت، آگاه نبوده و چنین پیامی نوشته است؟!
آیا عکسهای این خواننده با مجریان زن بی.بی.سی فارسی و منوتو و بعضی از شاعران ضدانقلاب را ندیده است؟!
مردم مذهبی و انقلابی قم انتظار دارند که اعضای محترم شورای شهر قم به شهردار منتخبشان تذکر جدی بدهند؛
چهارم. اگر یک مدیر استانی آن هم در شهر علم و اجتهاد بخواهد متنی بنویسد، خوب است که بداند چه مینویسد، یا اگر نمیداند دستکم از کسی بپرسد تا اشتباهات مضحک ادبی و نگارشی و محتوایی، در این اندازه نداشته باشد؛ مثل اینکه صدای شجریان را به سحر پیوند بزند و از نغمهها رایحه استشمام کند! از اینها که بگذریم معنای عبارت بدیع "مشحون رحمات داوودی" را در کجا بجوییم و آن را کجای دلمان بگذاریم؟!
خلاصه اینکه محتوای این پیام تسلیت جناب شهردار، شترگاوپلنگی است مضحک که در هیچکجا یافت نمیشود، و ازنظر ادبی، مرزهای قواعد دستوری زبان فارسی را درنوردید!
اما چون از افطار و سحر و ایام منتسب به حضرت حسینبنعلی علیهالسلام استفاده کرده است، این بیت جناب مولوی را به یادمان آورد:
گفت شخصی خوب ورد آوردهای/ لیک سوراخ دعا گم کردهای
✍محمدصادق ناطقی
@howzehenghelabi
📝 تصمیمات متناقض و مطالبه گری کرونایی!
♻️ فَاقْصُصِ الْقَصَصَ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ(اعراف/۱۷۶)
1⃣ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ورود ویروس کرونا به ایران رسماً اعلام شد و با اعلام موجودیت ستاد ملی مبارزه با کرونا، این ستاد به عنوان نهاد تصمیمگیر در خصوص همه امورات مربوط به مبارزه با این ویروس معرفی گردید؛ از همان ابتدا مقام معظم رهبری و مراجع تقلید ضمن همراهی کامل کلامی و عملی با ستاد مذکور، همه مردم را به رعایت دستورالعملهای بهداشتیِ مصوّب دعوت و توصیه فرمودند.
2⃣ صرف نظر از ابهاماتی که در خصوص ماهیت این بیماری، منشاء، علل و اهداف شیوع و سرنوشت آن وجود دارد و ضمن ارج نهادن به تلاشها و فداکاریهای کادر پزشکی و درمانی کشور، روند اقدامات و تصمیمات اتخاذ شده و حتی آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، جای بسی تامل و تردید دارد و شاید با اندکی دقت بتوان علت کمتر شدن مشارکت عمومی در رعایت پروتکلهای بهداشتی را ریشهیابی و تحلیل کرد!
3⃣ تقریباً تمامی مراسمات و تجمعات مذهبی در طول ۸ ماه گذشته ممنوع یا محدود بوده است؛ نمازهای جماعت و جمعه، مراسمات اعیاد شعبانیه، ماه مبارک رمضان و شبهای قدر، دعای عرفه و اعیاد قربان و غدیر، عزاداریهای محرم و صفر و پیادهروی اربعین از مهمترین شعائر مذهبی هستند که به دلیل شیوع این ویروس و شاید هم به صلاحدید تصمیمگیرندگان محترم، شبه تعطیل یا تعطیل شدند! این تعطیلی و ممنوعیت زمانی سوال برانگیز است که در مورد سایر مسائل و تجمعات، ابهامات و تصمیماتی کاملاً متناقض و متفاوت دیده میشود:
⁉️ آیا بالا رفتن ناگهانی مبتلایان و فوتیهای ناشی از این بیماری و فوق قرمز اعلام شدن تمامی استانها دقیقاً در ایامی که قرار است مراسمات مذهبی در کشور برگزار شود، شک برانگیز نیست؟
⁉️ آیا باز بودن مسیرهای استانهای شمالی در ایام تعطیلات و فعالیت تمامی تفرجگاهها و ساحلها و ... و اعلام ممنوعیت ورود به شهرهای مقدس و بسته بودن اماکن متبرکه تردید برانگیز نیست؟
⁉️ آیا بازگشایی حضوری مدارس با فضای آموزشی کمتر و تراکم بیشتر و غیر حضوری بودن دانشگاهها با فضای آموزشی بیشتر و تراکم کمتر، عجیب و غریب نیست؟
⁉️ آیا اصرار به بدرقه، تشییع و تدفین مرحوم #شجریان با حضور جمعیت و عدم موافقت با تشییع شهدای #کربلای_خانطومان شائبه برانگیز نیست؟
⁉️ آیا تعطیلی دستههای عزاداری و برقراری کارناوالهای شادی هواداران فوتبال، جای سوال ندارد؟
4⃣ عموم مردم که قطعاً بدلیل پیروی از فرامین مقام معظم رهبری همچنان پایبند به رعایت دستورالعملهای بهداشتی خواهند بود، اما آیا زمان آن نرسیده که مراجع معظم تقلید، حوزههای علمیه(که مدیر آن در جلسات ستاد مبارزه با کرونا حضور دارد) و نخبگان دلسوز، در خصوص دغدغههای متدینین و شائبههای مطرح شده اقدامی انجام داده و حداقل از ستاد مبارزه با کرونا علت این تصمیمات متناقض را #مطالبه نمایند؟ آیا باز هم لازم است رهبری معظم از جایگاه خود هزینه کنند تا محرکهی دوستان باشد؟ #دانستن و اطلاعرسانیِ آنچه در جلسات ستاد مذکور میگذرد و دلیل تصمیمات اتخاذ شده، حداقل حق قانونی، شرعی و عقلی مردم به ویژه علاقمندان برپایی شعائر مذهبی است.
✅ بازگشت اجساد مطهر شهدای مدافع حرم تازه تفحص شده به ویژه شهید #محمد_بلباسی، فرصت خوبی است تا علت اینهمه تصمیمات متناقض در ۸ ماه گذشته و یا ماهیت و اهداف تصمیم گیرندگان برای مردم روشن گردد و آغازی برای #مطالبهگری_کرونایی از نهادهای مسئول باشد.
✏️ محمد یاوری/ طلبه حوزه علمیه قم و دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق بشر
@howzehenghelabi