eitaa logo
حوزه انقلابی
14.1هزار دنبال‌کننده
25.3هزار عکس
12هزار ویدیو
660 فایل
صاحب امتیاز: گروه و تشکّل جهادی «حوزه انقلابی» مدیران: جمعی از فضلای سطوح عالی «حوزه علمیه قم» هدف: نفی نظام سلطه و دنباله‌های سکولار/لیبرال/لندنی 🔰حوزه انقلابی ↘️ https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da 👈مدیریت کانال @Iran_mohammad @EAHIMI
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری فارس
📸نظر آیت الله مکارم شیرازی درباره موضوع خلق پول توسط بانک‌ها 🔹آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به استفتای جمعی از اقتصاددانان حوزوی نظر خود را در خصوص اکل مال به باطل در بانک ها اعلام کرد. 🔸مشروح استفتا و پاسخ را در لینک زیر بخوانید: 👉 fna.ir/bq69s8 @Farsna
هدایت شده از هم اندیشی حوزویان
با امید به قاعده مند شدن علم اصول فقه حکومتی و تولید این فقه معظم و ضروری و پایان یافتن روند کنونی استفتائات موردی و مسئله محور رهبری معظم آذر 74 قم: فقاهت، در دوره هاي متعددي تكامل پيدا كرده است. انسان، همين طور كه به تاريخ فقاهت نگاه مي كند، مقاطعي را مي يابد. البته نظرات، مختلف است. من تصورم اين است كه زمانِ شيخ يك مقطع است و زمان علامه مقطع ديگري است. به او علامه مي گوييم و محقق نمي گوييم؛ در حالي كه قاعدتاً اينها يكي هستند. براي اين كه بحث استدلالي در بساط علامه زيادتر است و انسان بيشتر مي تواند بفهمد كه با مسأله چگونه برخورد مي كرده است؛ ولي در مورد محقق، به اين روشني نمي شود فهميد. بعد، يك دوره تقريباً 250 ساله مي گذرد. زمان محقق كركي، باز يك مقطع ديگر است و به طور واضح انسان مي فهمد كه كيفيت استنباط محقق كركي، با كيفيت استنباط علامه فرق دارد. همان فقاهت است، ولي كامل شده است. بعد به مقطع بعدي مي رسد كه مقطع تلامذه وحيد بهبهاني است كه آن، دوره شكوفايي فقاهت اصولي است. صاحب رياض و صاحب قوانين و شيخ جعفر كاشف الغطا و سيد بحرالعلوم و... در اين مقطع هستند. بعد به زمان شيخ انصاري و صاحب جواهر مي رسد كه البته اين مقطع و تحول در شيوه فقاهت، در كار شيخ نسبت به كار صاحب جواهر بيشتر آشكار است. هر چند كار صاحب جواهر هم كار نو و جديدي است؛ اما بعد از شيخ انصاري (به گمان قاصر اين حقير) اگر بخواهيم از مقطعي اسم بياوريم و بگوييم كه تحولي در فقاهت انجام شده است، آن مقطع، مقطع مرحوم آية اللّه بروجردي است كه يك مقطع و باب جديدي است كه آن بزرگوار در كار فقاهت باز كرد. چه دليلي دارد كه فضلا و بزرگان و محققان ما نتوانند بر اين شيوه بيفزايند و آن را كامل كنند اي بسا خيلي از مسائل، مسائل ديگر را در بر بگيرد و خيلي از نتايج عوض گردد و خيلي از روشها دگرگون شود. روشها كه عوض شد، جوابهاي مسائل نيز عوض خواهد شد و فقه، طور ديگري مي شود. اين از جمله كارهايي است كه بايد بشود. محققِ امروز، نبايد به همان منطقه اي كه مثلاً شيخ انصاري، عليه الرحمة، كار كرده است، اكتفا كند و در همان منطقه عميق، به طرف عمقِ بيشتر برود؛ اين كافي نيست. محقق، بايد آفاق جديدي كشف كند. اين كار، در گذشته هم شده است؛ مثلاً، شيخ انصاري، حكومت را در نسبت بين دو دليل كشف و ابداع كرده است، بعد ديگران آمدند و تعميق كردند و آن را گستراندند و مورد مداقّه قرار دادند. گشودن آفاق و گستره هاي جديد در امر فقاهت لازم است. چه دليلي دارد كه بزرگان و فقها و محققان ما نتوانند اين كار را بكنند حقيقتاً بعضي از بزرگانِ اين زمان و نزديك به زمان ما، از لحاظ قوّت علمي و دقت نظر، از آن اسلاف كمتر نيستند، منتهي بايد اين اراده در حوزه به حركت در آيد. بايد اين گستاخي و شجاعت پيدا بشود و حوزه آن را بپذيرد. البته اين طور نباشد كه هر كس هر صدايي را بلند كرد، حوزه آن را قبول كند. در عين حال، نبايد حرف جديد در حوزه و در چارچوبهاي مورد قبول، مُستَنكَر باشد.
هدایت شده از صدای حوزه 📣
💐🌺🌹🌷🌼💐🌺🌹🌷🌼💐🌺🌹🌷🍀🌼🌹🌸🌷🍀 23 ربیع الاول سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم گرامی باد. ان شاالله جشن ورود امام زمان عجل الله فرجه الشریف با پرچم داری نائب بر حقش امام خامنه ای حفظه الله.
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️ چگونه در حوزه های علمیه تحول ایجاد کنیم؟ 👌به فضل الهی گفتگوهای مرتبط با تحول در حوزه های علمیه از رونق خوبی برخوردار است و در ادامه باید این گفتگوها غنی تر و کاربردی تر شود. به نظر ما اگر سه دسته گفتگو در مدارس علمیه بیشتر شود؛ نتیجه اش توسعه درک درباره حوزه علمیه مطلوب خواهد بود. 👌پیشنهاد می کنم دسته اول گفتگوها به فهم بیشتر مفهوم اقامه و مفهوم هدایت اختصاص یابد. آیا مفهوم اقامه همان مفهوم تبلیغ است؟ و یا اینکه مفهوم اقامه اعم از تبلیغ است؟ بررسی این سؤال، بسیار راه گشا است و شایسته است که با محوریت پاسخ دقیق به این سؤال، جلسات مختلفی در مدارس علمیه برگزار کنیم. 👌بررسی استظهاری و فقهی به ما می گوید که اقامه دین و هدایت افراد یک اَبَر کلید دارد و آن تحریک وعاء فکر افراد است. برای تحریک وعاء فکر افراد هم باید چهار موضوع ۱- مدیریت خبر، ۲- مدیریت تضارب، ۳- مدیریت مکتوبات و ۴- مدیریت نمونه سازی را جدی بگیریم. 👌سطح دوم گفتگوها را باید در شناسائی بدعت ها و حوزه های مبتلا به ضلالت در عصر حاضر متمرکز کنیم. طلبه ها باید درک دقیقی از ضلالت های های عصر خود داشته باشند. آشنا کردن طلاب با نقشه دقیق ضلالت ها در حکم هدایت تحصیلی است و تدریس و مباحثه را در حوزه جهت دار می کند. در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی حدود ۱۰۰ مسئله مبتلا به ضلالت در عصر حاضر را شناسائی کرده ایم. مواردی مانند الگوی تقنین کشور، الگوی پیش گیری از جرم، تعریف پول و سیاست های پولی و مالی کشور، استفاده از نظریات ارتباطی غلط در حوزه رسانه، تعریف غلط از عدم توازن های کشور در حوزه بر نامه ریزی و.... برخی از حوزه های مبتلا به ضلالت در عصر کنونی هستند. 👌بخش سوم گفتگوهای مورد نیاز برای تحول در حوزه های علمیه، گفتگو درباره میزان کارآمدی قواعد اجتهاد فعلی در استنباط های مورد نیاز است. به عنوان مثال اگر ما به مجموعه اصول لفظیه(اصول مرادیه) شامل أصالة الحقیقة، أصالة عدم التقدیر، أصالة العموم، أصالة الإطلاق، أصالة الظهور و أصالة البیان ، أصالة التطابق بین الإرادة الاستعمالیّة و الإرادة الجدیّة ، أصالة الجدّ و عدم الهزل و أصالة عدم التقیّة و التوریة ، أصالة عدم الاشتراک، أصالة عدم النقل، أصالة عدم الاستخدام و... اکتفاء کنیم ؛ آیا می توانیم برای حل مسائل مطرح شده در سطح دوم گفتگوها راه حل پیدا کنیم؟ 👌در فقه البیان گفته ایم که برای تحریک فکر -که عامل اصلی اقامه و هدایت است- نیازمند قواعد دیگری مانند به کارگیری "بیان مبتنی بر ظرفیت"، "بیان مبتنی بر تأمل"، "بیان مبتنی بر مکث"، "بیان مبتنی بر نظام مقایسه"، "بیان مبتنی بر رفق"، "بیان مبتنی بر منزلت"، "بیان مبتنی بر انفتاح" و... هستیم. حجت الاسلام علی کشوری- جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷- قم با برکت @olgou4
🔶 حرمت خلق پول از نگاه ايت الله مكارم شيرازي آیت الله العظمی مکارم در پاسخ به استفتای جمعی از اقتصاددانان حوزوی عنوان داشتند خلق پول توسط بانک‌ها مصداق بارز اکل مال به باطل بوده وحرام است. ⁉ سوال با تقدیم احترام، فتوای حضرت عالی را در مورد موضوع خلق پول توسط بانک‌ها خواستاریم. (... توضيح مختصر انكه، بانک به یمن بانک بودن به منزله ماشینی است که پول تزریق شده به اقتصاد و یا پول اعتباری را از طریق سازکار خلق پول به چند برابر پول منتشره اولیه تبدیل می‌کند و این سیکل معیوب و مخرب به شکل تسلسل‌وار همواره ادامه دارد به گونه‌ای که سود نقدینگی ایجاد شده نصیب بانک می‌شود و هزینه‌های متعدد آن دامنگیر اقتصاد و مردم می‌شود. به میزان پول خلق شده تقاضا در بازار برای کالا و خدمات افزوده می‌شود و با توجه به محدودیت عرضه در اقتصاد، این مازاد تقاضا موجب افزایش تورم می‌شود. و در نتیجه اولا موجب تداول ثروت بین اغنیا می‌گردد، ثانیا به بی عدالتی در جامعه منجر می‌شود، ثالثا اسباب اخلال به نظام اقتصادی جامعه اسلامی را فراهم می‌سازد و رابعا پیامدها و تبعاتی بر خلاف مصالح جامعه و مسلمانان به بار می‌آورد. با نظر به آنچه که تقدیم گردید، سؤالات زیادی از قبیل موارد زیر برای متدینین مطرح است که آیا عملیات یاد شده:1.اکل مال به باطل از سوی بانک‌ها نیست؟ 2. موجب ضرر و ضرار به جامعه و مسلمانان نیست؟ 3. موجب غبن و غرر جامعه و مسلمانان نمی‌شود؟ 4. بر خلاف موازین شرع مقدس اسلام نیست؟ 5. سبب تقویت زمینه رباخواری در سیستم اقتصادی نمی‌گردد؟) 🔵 پاسخ استفتاء با توجه به آنچه مرقوم داشته اید، این کار مصداق بارز اکل مال به باطل است؛ زیرا سرمایه ای وجود ندارد که آنها به وسیله آن معامله می کنند و از سوی دیگر باعث تورم و ضرر و زیان جامعه است و در مجموع بی شباهت به یک نوع کلاهبرداری نمی باشد که آن هم حرام است و اگر سپرده گذاران بخواهند سپرده خود را بگیرند، آن بانک مسلما ورشکست خواهد شد، چون چند برابر موجودی خود مصرف کرده است. همیشه موفق باشید http://hawzahnews.com/detail/News/470335
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
⚡️هشدار درباره عواقب محاکمه نشدن آقای ظریف 🔹آقای جهانبخش ایزدی درباره سخنان دکتر ظریف پیرامون پولشوئی در ایران به روزنامه اعتماد گفته است: عموما وزیر خارجه یك كشور نبايد در مورد مسائل داخلی آن كشور اظهارنظر كند. به هر حال وزير خارجه رييس ديپلماسی كشور است و معمولا سخنان ايشان از يك جهت بايد نسبت به نظام سياسی حامی‌گرايانه باشد و از سويی ديگر به صورت عريان نبايد مستندی برای بهره‌برداری محافل رسانه‌ای و ديپلماتيك و احتمالا محافل مخالف كشورش باشد." 🔹حرف آقای ایزدی کاملا درست است. اما این بایدها و نبایدهایی که ایشان برشمرده‌اند، یک پیش‌شرط دارد و آن اینکه وزیر خارجه مورد نظر، در پی تامین منافع ملی باشد. وقتی فردی خطاب به محمد البرادعی التماس می‌کند که برای پیروزی جریان متبوعش در انتخابات نیازمند امتیاز خارجی است، وقتی فردی در میانه مذاکره با دشمن، در مهم‌ترین دانشگاه کشورش خطاب به دانشجویان می‌گوید آمریکا ظرف ۱۰ دقیقه می تواند تمامی تاسیسات نظامی ما را از کار بیندازد، وقتی فردی بدون سند و به دروغ، آنهم در میانه فشار خارجی برای تصویب یک سری لوایح استعماری، کشورش را به پولشوئی متهم می‌کند، آیا می‌توان گفت که هدفش تامین منافع ملی است؟ 🔹من تاکنون درباره آقای ظریف لفظ خائن را به کار نبرده‌ام، چرا که خیانت، مربوط به نیت و انگیزه است و ما سندی نداریم که کدام انگیزه‌ها باعث این مواضع از سوی آقای ظریف می‌شود. اما یک نکته کاملا روشن است. عمل آقای ظریف خائنانه است. متهم کردن آقای ظریف به خیانت، نوعی رفتار از جنس رفتارهای خود ایشان است و حتما باید از این رفتارهای غیرمسئولانه پرهیز کرد. 🔹️اما آقای ظریف حتما باید بابت اتهام پولشوئی مجازات شود. گاهی انجام ندادن یک مسئولیت، خسارتی سنگین‌تر از ارتکاب یک جرم به بار می‌آورد. اگر مسئولان مربوطه در قوه قضائیه در این ماجرا به وظیفه خود عمل نکنند، خود باید بابت بی‌خاصیت‌سازی نظام قضایی و صدور مجوز برای اتهام‌زنی‌های بی‌پایه و اساس در سپهر سیاسی کشور، مجازات شوند. قوه قضائیه جای مصلحت‌سنجی‌های سیاسی نیست؛ که اگر شد، سیاسیون در این کشور دارای مصونیت قضایی خواهند بود و این آغاز هرج و مرج است. @jebraily
💢 #دشمن_خانگی 💠 #پروانه_سلحشوری گفته "پوشیدن چادر طی این سال‌ها باعث شده گردنم را عمل کنم و دستم سال‌هاست درد می‌کند" ✍ خانم سلحشوري گذشته از اینکه علی الظاهر اضافه وزن موجب بیماریتان شده ، آنچه باعث شده گردنتان را عمل کنید حق این مردم مظلوم است که بر گردن شما سنگینی میکند نه چادر
💢 #صدای_انقلاب 📍 به مناسبت روز شهادت آیت الله #شهید_مدرس و روز مجلس🔻 🔻آیت‌الله #شهید_مدرس دربرابر‌ طرحی ذلت آور که دولت خارجی برای تصویب آن به نمایندگان فشار می آورد گفت:🔻 💠 اگر بناست از بین برویم چرا خودمان خویشتن را از بین ببریم 🔻امام خمینی با نقل این شهامت میگوید:🔻 💠 مدرس رای مخالف داد و بقیه هم جرات پیدا کردند و آن دولت خارجی هیچ غلطی نتوانست کند
هدایت شده از اندیشه مقاومت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بخشی از سخنان حضرت امام (ره) درباره زندگی آیت‌الله مدرس 💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab
هدایت شده از صدای حوزه 📣
8.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
الگو و استاد اخلاق اسلام امریکایی ظریف کیست ؟
هدایت شده از اندیشه مقاومت
🔴مغالطه و فرافکنی، شگرد اصلاح طلبان! 🔸اظهارات نماینده لیست امید ⭕️ همین که من گردنم را عمل کردم و دستم سال‌هاست درد می‌کند ثمره سال‌ها پوشیدن چادر بود/ باید نوع حجابی را تعریف کنیم که در ابتدا آسیب زننده نباشد 👤 پروانه سلحشوری؛ نماینده مردم تهران در مجلس 🔹تا قبل از سال ۶۲ حجاب اجباری وجود نداشت اما بعد از آن این مسئله به وجود آمد. اوایل انقلاب اعتراضاتی به حجاب اجباری بود. 🔹بیشتر مردم ایران هنوز معتقد به حجاب هستند. 🔹البته دختران و زنانی هستند که باور به حجاب ندارند. سوال این است آیا ما پس از ۴۰ سال از انقلاب توانسته‌ایم دختران و زنان‌مان را باورمند به حجاب کنیم؟ قطعا نهادهای سیاستگذار و مجری اشتباهاتی داشته‌اند که نه تنها نتوانسته‌ایم حجاب را برای اقشار جامعه نهادینه کنیم بلکه گاهی آموزه‌های ما اثر عکس داشته است. 🔹دخترانی که پوشش بهتری دارند زودتر ازدواج می‌کنند و در رابطه عاطفی با جنس مخالف موفق‌تر عمل می‌کنند. 🔹متاسفانه بعد از انقلاب نه تنها در مورد حجاب بلکه در بسیاری از موارد ایدئولوژیک عمل شد. ما فقط روی ظاهر اسلامی کار کردیم و ریاکاری کردیم. در حالیکه محتوا را رها کردیم و اصل دین را به جوانان آموزش ندادیم. 🔹من ۱۰ سال در هند زندگی کردم. در آنجا چادر و مقنعه چانه‌دار به سر می‌کردم، اما به نظرم واقعا نیاز است نگرش جدیدی را حاکم کنیم. این نحوه پوشش برای خود من آسیب‌زا بود. 🔹همین که من گردنم را عمل کردم و دستم سال‌هاست درد می‌کند ثمره سال‌ها پوشیدن چادر بود. ما باید نوع حجابی را تعریف کنیم که در ابتدا آسیب زننده نباشد. 🔹سوال این است چرا کشورهای خاورمیانه و خصوصا ایران بیشترین آمار مصرف لوازم آرایش را دارند؟ حتی زنان ایرانی ما در خارج از کشور هم به این نوع آرایش عادت کرده‌اند. ما یکی از مظاهر جامعه اسلامی را حجاب تعریف کردیم ولی نتوانستیم آن را به نسل بعد از خودمان منتقل کنیم. 🔹ما شاهد این هستیم در ترکیه با وجود فیلم‌هایی که فرهنگ منحطی را نشان می‌دهند زنان با حجاب هر سال افزایش پیدا می‌کنند و این تغییر در ترکیه بسیار ملموس است، اما ما نتوانسته‌ایم کاری کنیم که جوان حجاب را با دلش بپذیرد. زیرا ظاهر را ترویج کرده‌ایم. مگر اخلاق دروغ نگفتن، ریا نکردن و ده‌ها صفت دیگر جزو صفات اسلامی نیست؟ پس چرا دروغگویی در کشور ما بیداد می‌کند؟ 🔹(با اشاره به بودجه میلیاردی صدا و سیما) نهادهای مختلفی در حوزه فرهنگی مسئولیت تبلیغات را بر عهده دارند. ما باید بپذیریم سیاستگذاری‌های گذشته ما موفق نبوده است وگرنه تلویزیون به صورت انحصاری تبلیغات می‌کند. الان چند سال است که شبکه‌های مجازی باب شده است. سوال این است این دستگاه‌ها با چنین بودجه‌هایی چرا موفق نشده‌اند جوان مسلمان تربیت کنند؟ مثلا حوزه علمیه با بودجه میلیاردی چرا در این زمینه موفق نبوده؟ چرا دستگاه‌های تبلیغاتی با این بودجه‌های هنگفت در بحث حجاب ناکارآمد بوده‌اند؟/ ایسنا 💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
5.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 گشودن درب خانه حضرت زهرا سلام الله علیها به درخواست رییس جمهور چچن برای زیارت و تبرک وی به آن بیت نورانی به مناسبت میلاد پیامبر صلی الله علیه وآله